14 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 14.03.2013


Sunt cadru didactic, titular pe postul de istruire practica. Am absolvit studii universitare si master in domeniu, ce trebuie sa fac pentru a  trece pe postul de profesor in acelasi domeniu, in conditiile in care nu este profesor titular, care rticol din metodologie i-mi da acest drept?

Prevederile art. 52 alin. 2 din Metodologie de mobilitate s-ar putea să vă ajute: „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”. 

Scoala noastra a primit un microbuz scolar de la MECTS, dar nu avem post de sofer in organigrama. Putem incheia un contract de prestari servicii cu o firma, de la care sa inchiriem soferul?

În primul rând ar trebui să cereți aprobarea unui post de șofer. Externalizarea acestui serviciu ați putea să o faceți conform Codului Muncii, dar aveți nevoi de aprobarea MEN.

Cei care au dat examen in 2012 si au note de peste 9 vor putea sa aleaga post dupa ce vor alege candidatii din 2013 cu note de 5...va rog sa luati masuri si in aceasta privinta...cei cu 5 din 2013 sa ia post si eu cu 9 sa nu mai am ce alege...Apoi,doamna Andronescu a zis intr-o emisiune asa: "daca ati avut o nota peste 7 anul trecut,puteti sa luati in prima instanta si sa nu ajungeti la examenul de titularizare de anul acesta".Va rog sa-mi spuneti daca se va schimba ceva in metodologie,daca se mai lucreaza inca la ea pentru ca din ce am citit eu pana acum,nu este precizat acest lucru!

Pentru a ocupa post pe perioadă determinată a fost introdusă o prevedere în metodologie conform căreia  „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Poate vă ajută.

Sunt prof.ing,ec titular ,am dubla specializare .Pentru a doua specializare am absolvit fac. Stiinte economice  ciclul I si sunt masterand in anul II  in acelasi domeniu.
Sunt in restrangere de activitate si mi se spune ca nu pot ocupa un post viabil pe un an, in scoala la care predau ,deoarece nu am masterul finalizat si nu ma accepta aplicatia-centalizatorul.Disertatia o voi sustine in iulie iar postul este incepand cu 1 septembrie 2013
Sa fie oare asa?Se poate obtine o derogare de la minister? Intrebare /un titular/maistru instructor , poate ocupa acest post de profesor economist fiind absolvent al ciclului I si II Bologna /Stiinte economice iar un inginer nu ptr. ca nu are masterul finalizat?

Art. 248 din Legea nr. 1/2011 prevede că „Pentru ocuparea funcţiilor didactice este necesară efectuarea unui stagiu practic cu durata de un an şcolar, realizat într-o unitate de învăţământ, în funcţia didactică corespunzătoare studiilor, sub îndrumarea unui profesor mentor şi trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii minime de studii:
a) absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de licenţă în profilul postului;
b) absolvirea masterului didactic cu durata de 2 ani”.
Pentru lămurirea situației dvs. personale vă puteți adresa MEN.

Am citit in modificarea adusa Legii educatiei nationale ca elevii vor sustine la evaluarea finala, trei probe scrise: la limba romana, limba materna si matematica.
Intrebarile la care cu respect va rog  sa-mi raspundeti sunt:
- In timpul anului scolar elevii (claselor a VIII-a) vor mai sustine o proba practica pe calculator? 
- Aveti  informatii referitoare la orele de TIC de la gimnaziu  daca vor intra in trunchiul comun  pentru a ne putea titulariza pe aceste ore cf. art. 253(am vazut ca in 18.02.2013 ati adresat o intrebare MEN referitoare la aceasta problema)

Modificarea Legii educației naționale nu a fost încă publicată în Monitorul Oficial pentru a ști cu exactitate cum se va desfășura evaluarea, iar pentru ca orele TIC de la gimnaziu să fie obligatorii trebuie modificată Metodologia de mobilitate.

Sunt cadru didactic suplinitor  in doua scoli ,una in mediul rural cealalta in mediul urban.
mentionez ca scolile nu sunt in consortiu , dar sunt in acelasi judet la 12 km distanta.
va rog sa-mi spune-ti in ce conditii ma pot titulariza in baza  art.253 avand in vedere situatia mai sus mentionata ,orele din cele doua scoli ar putea forma o catedra doar ca nu sunt in acelasI MEDIU.va rugam sa ne ajutati pe cei care suntem in ac easta situatie.isj-ul nu ne poate ajuta prin intermediul CA?

Se pare că, chiar dacă art. 55 din Metodologie prevede condiția ca orele să fie doar la nivelul aceluiași județ, aplicația MEN nu permite formarea catedrelor decât dacă orele sunt și în același mediu. Doar la nivel de MEN s-ar putea rezolva această problemă.

As vrea sa va adresez o intrebare : daca orele pe care sunt au fost scoase cu viabiliate de 1 an , se mai poate modifica viabilitatea ?? Stiu ca lista se reactualizeaza dupa fiecare etapa de mobilitate. La scoala la care sunt orele au fost scoase cu viabilitate de 1 an deoarece inca nu era sigur daca elevii claselor a 9a vor ramane la generala sau la liceu . Acum ca tot s-a stabilit acest lucru si raman la liceu se mai pot face modificari la viabilitatea posturilor ?? Daca postul este viabil doar 1 an si imi depun actele necesare pt titularizare conf art 253 , se poate sa fie aprobat dosarul de CA ?? 

Dacă postul are viabilitate de 1 an nu vă puteți titulariza conform art. 253. Conform actualei metodologii viabilitatea postului nu se mai poate modifica după etapa de analiză, corectare și avizare a proiectului de încadrare, respectiv 25 februarie, decât dacă vor apărea modificări la metodologie.

Sunt invatatoare si am terminat in 2012 Facultatea de Psihologie si Stiintele educatiei cu specializarea Psihopedagogie speciala. Intrebarea mea este cum voi fi incadrata: ca institutor I sau ca profesor inv primar?

Conform Centralizatorului, pentru a fi încadrată ca profesor pentru învățământul primar trebuia să absolviți Facultatea de Științe ale Educației, Specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


3 comentarii:

  1. In cazul in care intr-o scoala, un cadru didactic suplinitor are in acest an scolar catedra constituita din 10 ore lb.romana si 8 ore lb. franceza,acesta poate solicita continuitate la suplinire,avand in vedere ca din cauza diminuarii Planului de scolarizare, pentru anul scolar 2013-2014 au mai ramas 5 ore de lb.romana si 12 de lb.franceza?
    Mentionez ca cele 5 ore de lb.romana au fost publicate in lista posturilor vacante(2013-2014)impreuna cu alte 8 ore de la alta scoala (unde cadrul didactic respectiv nu a predat), formandu-se astfel o catedra incompleta cu 13 ore.
    Avand in vedere cele de mai sus, se poate solicita continuitate pe post?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,
    Sunt titulara in invatamantul de stat si doresc sa inchei un al doilea CIM in invatamantul particular la o scoala acreditata (angajarea se face la nivel de scoala, nu prin repartitie publica).
    Intrebarea mea este daca pot avea 2 CIM, ambele in invatamant pe perioada nedeterminata? Sau cel de la particular trebuie incheiat obligatoriu pe perioada determinata?
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, d-le Pop Liviu.
    Problema mea nu mai este de data recenta, dar vreau sa ma lamuriti daca se mai poate face ceva. In anul scolar 2010-2011 am facut naveta 72 de km de doua ori pe saptamana pentru a merge la postul unde m-am titularizat, deoarece nu ma puteam transfera in acelasi an, fara a mi se deconta nici macar 10 lei pentru naveta, pe motiv ca nu sunt bani. Nemultumirea mea este ca eu am muncit gratis in acel an, deoarece in acele conditii am renuntat la 1/2 din norma si vreau sa stiu daca exista o posibilitate de a recupera acum o parte din banii cheltuiti pe naveta cu masina personala, tinand cont ca nu am pastrat nici un bon de benzina. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare