Eu văd lucrurile în
felul următor: Legea aplicabilă sistemului de învățământ este
Legea nr. 1/2011, în baza căreia s-a adoptat Legea nr. 63/2011 privind încadrarea
şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din
învăţământ. Cele două acte normative specifice învățământului nu prevăd
acordarea primei de instalare. Conform Legii nr. 63/2011 „Încălcarea
dispoziţiilor prezentei legi privind stabilirea salariului de bază individual
şi a celorlalte drepturi, cât şi acordarea de drepturi fără respectarea
prevederilor acesteia atrag, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau
penală a persoanelor vinovate, potrivit legii”. „Orice alte dispoziţii contrare
cu privire la stabilirea salariilor şi a celorlalte drepturi de natură salarială,
în anul 2011, pentru personalul prevăzut la art. 1 alin. (1), se abrogă”. Legea
283/2011, art. 1 alin. 4 prevede că „Începând cu luna ianuarie 2012, în
ceea ce priveşte salarizarea personalului didactic şi didactic auxiliar din
învăţământ, se aplică prevederile Legii nr. 63/2011”. Iar conform OUG nr.
80/2012 aceste prevederi se aplică și în anul 2013. Față de toate aceste acte
normative HG nr. 281/1993 are caracter general și se aplică în acele sectoare
de activitate din sistemul bugetar în care legislația specială permite
acordarea primei de instalare. Din păcate nu este și cazul sistemului de
învățământ. Dar, în baza celor prezentate în material ați putea solicita
acordarea primei de instalare, iar în cazul unui refuz din partea unității de
învățământ să vă adresați instanței de judecată. Probabil că o hotărâre
judecătorească ar lămurii această situație.
Sunt profesor de matematica si am depasit
vechimea pentru a da definitivatul am 8 ani vechime si nu am dat niciodata
definitivatul din cauze obiective.pana acum era legea ca trebuie sa ma
titularizez sa mai stau 2 ani si sa dau definitivatul;mi s-a parut ca era
bine;trebuia sa o iei de la inceput,dar puteaisadai definitivatul;acum trebuie
sa faci un curs postuniversitar sau o alta facultate,sa profesezi 2 ani in
domeniul respectiv dupa care sa dai definitivatul;apoi de abia atunci ma pot
intoarce la oile mele si sa-mi dau titularizarea in matematica;mi se pare totul
fara logica;va rog astept un raspuns si poate o rezolvare.
Conform actualei metodologii
„Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5
ani de la finalizarea stagiului”.
Sunt membru (chiar presedite) in CA.Am avut o
discutie in cadrul CA si va rog sa ma lamuriti in
doua probleme:
1.Anul trecut contabila a apropus un buget
in care sumele de la consiliul local erau trecute toate la ,, Alte
cheltuieli..."Am spus ca nu este corect, bugetul nu s-a votat si cu toate
acestea bugetul a fost rectificat de mai multe ori fara a mai
trece prin CA. Anul acesta a prezentat un buget defalcat dar contabila a
sustinut ca are dreptul sa modifice si ca o va face si anul acesta.Eu
cred ca legal este sa poata modifica bugetul doar cel ce il
aproba.
2.Directorul unitatii, degrevat de ore dar cu ore suplimentare ,
poate suplini un concediu medical?
Conform Regulamentului
de organizare și funcționare a unităților de învățământ „Directorul unităţii de
învăţământ cu personalitate juridică, în care funcţionează compartiment financiar-contabil
prin care se realizează evidenţa contabilă sintetică şi analitică, precum şi
execuţia bugetară, coordonează direct acest compartiment. Personalul
compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului şi îşi
desfăşoară activitatea conform atribuţiilor stabilite de acesta, prin fişa
postului”. „Directorul unităţii de învăţământ, în calitate de ordonator de
credite, răspunde de: a) elaborarea proiectului de buget propriu”.
„Atribuţiile consiliului de administraţie sunt: avizează proiectele de
plan anual de şcolarizare, de state de funcţii şi de buget ale unităţii de
învăţământ”. „Serviciul de contabilitate este subordonat directorului unităţii
de învăţământ. (2) Serviciul de contabilitate al unităţii de învăţământ şi
cel al centrului de execuţie bugetară, acolo unde este cazul, subordonat
directorului-ordonator terţiar de credite, asigură şi răspunde de organizarea
şi desfăşurarea activităţii financiar-contabile a unităţii de învăţământ, în
conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. (3)
Contabilitatea îndeplineşte orice sarcini financiar-contabile încredinţate
de director sau stipulate expres în acte normative”. Și atunci când se face o
modificare a bugetului trebuie să fie elaborat un proiect care va fi aprobat de
către Consiliul de administrație.
Conform aceluiași
regulament directorul are obligația de a asigura suplinirea activității unui
cadru didactic aflat în concediu medical, fără a specifica cine poate realiza
efectiv activitatea.
Am dreptul la continuitate in anul scolar 2013-2014 ,daca nu am
obtinut postul in sedinta publica ?Mentionez ca am nota peste 7 la ex. de
titularizare din 2012 si definitivatul luat. Postul pe care l-am ocupat era al
unui profesor suplinitor care desi avea continuitate pe lb.romana si-a luat ore
in scoala de lb. franceza ,iar postul fiind gol l-am ocupat eu. Anul acesta el
nu mai are continuitate pe acel post, postul fiind netitularizabil.
Metodologia
nu prevede obligativitatea de a fi ocupat postul în ședință publică pentru a
beneficia de continuitate.
Conform Art. 250. lit. l din Legea 1/2011, functia de
administartor de patrimoniu poate fi ocupata de cei care indeplinesc
conditiile legislatiei in vigoare pentru ocuparea functiei de
inginer/subinginer, economist.Va adresez rugamintea de a ma ajuta cu un
raspuns in urmatoarea situatie: pe functia de administrator de patrimoniu poate
fi detasat prin Parteneriat Public Privat un absolvent al Facultatii de Management,
cu Titlul de Licentiat in Stiinte
Economice, specializarea Management, angajat la firma respectiva pe
functia de Administrator financiar?
Da,
dacă diploma de licență atestă profilul economic.
Buna
ziua. Sunt profesoara de engleza si acum 2 ani m-am titularizat la o scoala
din mediul rural din judetul Ilfov prin repartizare computerizata. Precizez
ca domiciliul meu este in Bucuresti si de atunci ma detasez la o scoala din
Bucuresti pentru ca este mult mai aproape de mine. Anul acesta vreau sa depun
dosar de pretransfer la o scoala din Bucuresti(alta scoala decat aceea unde
am fost detasata pana acum). Singura problema ar fi ca directorul unitatii
unde sunt titulara nu vrea sa imi dea acordul spunandu-mi chiar si
citez"da-ti demisia daca nu- ti convine si mai da o data examenul de
titularizare". Din cauza comportamentului de asa zis director si a
abuzului sau in functie pentru ca are drept de semnatura pentru cine pleaca
si vine (legea permitandu-i lui acest lucru), nu am sansa sa vin cu serviciul
mai aproape de casa. Intrebare: pot sa depun contestatie daca in urma cererii
pe care o voi depune la scoala titulara in vederea acordului de pretransfer
raspunsul va fi nu?Precizez ca atat eu cat si sotul meu locuim in Bucuresti
si nici nu avem de gand sa ne mutam in Ilfov sau in alt judet.
|
Metodologia prevede că în cazul pretransferului consimțiti „Hotărârea
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi
poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia
reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr.
554/2004 cu modificările şi completările ulterioare”. Tot metodologia
spune că „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul
inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri
propuse de unităţile de învăţământ”.
Am o nelemurire in ceea ce priveste etapa de pretransfer.
Va rog sa ma ajutati. Ma aflu in urmatoarea
situatie. Sunt prof.titular pe catedra de limba
engleza din cadrul Liceului Tehnologic Repedea. As incerca un pretransfer
intr-o scoala mai apropiata de domiciliu, dar in aceasta zona nu exista la ora
actula nici un post liber care sa ma avantajeze. In schimb sunt cativa titulari
din Baia Mare , care o sa opteaza si ei pentru pretransfer.As putea sa
depun dosar de pretransfer in idea ca unul dintre acesti titulari s-ar
transfera si eu as putea sa iau postul eliberat in sedinta publica
? Precizez ca in aceasta situatie nu as avea la dosar acordul scolii.
In speranta ca o sa primesc un raspuns,
va multumesc anticipat.
Pentru
a putea participa la o etapă a mobilității trebuie să aveți toate actele
solicitate de metodologie.
Am o nelămurire
in privinta pretransferului. Primează punctajul sau apropierea de
domiciliu? Adica daca o persoana are punctajul mai mic dar are
domiciliul in localitatea in care se afla postul, poate sa aiba prioritate in
fata unei persoane cu punctaj mai mare, dar care nu are domiciliul in
localitatea in care se afla postul?
Conform art. 52 alin.
4 și 5 din Metodologia de mobilitate, în cazul în care postul este solicitat de
mai multe persoane mai întâi se face ierarhizarea în funcție de punctajul
obținut conform criteriilor din anexa 2 la metodologie și apoi se aplică
criteriile privind localitate în care se află postul și localitatea de domiciliu.
Ţinând cont de vasta dumneavoastră experienţă sindicală, dar şi de bunăvoinţa pe care o dovediţi, vă rog să mă lămuriţi şi pe mine intr-o problemă. În una din şcolile unde funcţionez sunt 7 ore de Educaţie plastică. Din aceste ore, 3 au fost ocupate in etapa completărilor de catedră, iar celelalte 4 au disparut in "neant". De la ISJ mi se spune că şcoala trebuie să facă o solicitare pentru ca cele 4 ore să reapară pe lista cu ore vacante (ca aceste 4 ore să poată primi un alt cod...), şcoala spune că orele au fost vacantate de la incepu - toate 7, iar acum, ISJ-ul să publice orele ramase în urma etapei completărilor de catedră. Pe aceste ore eu funcţionez în acest an şcolar, şi aş putea să mă titularizez cu nota din 2012. |
Conform prevederilor art. 28 și 29 din
Metodologia de mobilitate „Unităţile de
învăţământ preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza, de a publica
şi de a comunica inspectoratelor şcolare
lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi
incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din
învăţământul preuniversitar”. „Declararea posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate complete/incomplete se stabilește după asigurarea normelor
didactice de predare-învățare-evaluare a cadrelor didactice titulare, potrivit
prezentei Metodologii, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare,
după încadrarea cadrelor didactice prevăzute la art. 21 alin. (4), după
soluționarea întregirilor de normă didactică de predare-învățare-evaluare a
titularilor, conform art. 24, după soluționarea completărilor normelor
didactice de predare-învățare-evaluare a titularilor la nivelul unităților de
învățământ/consorțiilor școlare, conform art. 25 alin. (5) și (6) și după
emiterea deciziilor de transfer în unitatea/unitățile de învățământ, conform
art. 48 alin. (2) și (3)”.
Avand
in vedere cresterea notei de promovare a examenului de definitivat la 8, va
intreb,in cazul in care nu reusesti obtinerea notei 8 la examenul scris in
primul an de ce nu raman valabile inspectiile la care ai luat note maxime ?
Sa inteleg ca doamnele metodiste nu au de lucru? Pana si la examenul auto
incepand din acest an daca nu promovezi proba de traseu nu trebuie sa mai dai
proba scrisa inca o data ci numai proba la care nu ai promovat. Mi se pare o
nedreptate sa reluam inspectiile care au fost promovate cu nota maxima ,fapt
ce demonstreaza buna pregatire profesionala.
Conform Metodologie
de acordare a definitivatului inspecțiile speciale sunt valabile numai pentru
anul școlar în care au avut loc. Doar printr-o modificare a legislației
specifice s-ar putea schimba acest lucru.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
|
buna,va rog mult sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema,am lucrat 2 ani in invatamant ca suplinitoare si din pacate si in anul scolar 2013-2014 voi lucra tot ca suplinitoare. M-am prezentat si in acest an la concursul de titularizare iar nota este peste 8.5, definitivatul l-am luat tot in acest an, intrebarea mea este, eu beneficiez de prima de instalare si daca da unde trebuie sa ma adresez?va multumesc mult.
RăspundețiȘtergere