1. Amendarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013):
-Modificarea nivelurilor sistemului de învăţământ preuniversitar ( clasa pregătitoare să treacă la grădiniță, clasa a IX-a - la liceu);
-Reînființarea școlilor profesionale;
-Modificarea componenţei consiliului de administraţie, astfel încât ponderea personalului didactic și a personalului de conducere din unitate să constituie o majoritate simplă, precum și reglementarea componenței consiliului de administrație al unităților de învățământ special;
- decontarea navetei pentru personalul didactic auxiliar;
- reducerea normei didactice de predare pentru cadrele didactice cu gradul didactic I şi peste 25 de ani vechime în învăţământ, fără diminuarea salariului;
- pensionarea personalului didactic la cerere, cu 5 ani înainte de limitele de vârstă prevăzute de legislația pensiilor;
- recunoașterea ca vechime la catedră a perioadelor de concedii fără plată pentru personalul didactic care, din proprie initiațivă, solicită să se specializeze sau să participe la cercetare științifică în țară sau în străinătate, cu o durată totală ce nu poate depăși 3 ani într-un interval de 7 ani;
-modificarea art. 255 alin.(9), în sensul prevederii dreptului personalului didactic titular care beneficiază de pensie de invaliditate, indiferent de gradul de invaliditate, de a beneficia de rezervarea catedrei/postului didactic, pe durata invalidităţii.
2. Modificarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014– anexă la O.M.E.C.T.S. nr. 6239/14.11.2012 (nepublicat) – având în vedere modificările aduse Legii nr. 1/2011 prin O.U.G. nr. 92/2012.
3.Aprobarea proiectului metodologiei de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi a proiectului metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică. (Prin adresa F.S.L.I. nr. 1571/16.07.2012 am solicitat acest lucru doamnei ministru Ecaterina Andronescu, având în vedere faptul că aceste proiecte au fost discutate în cadrul comisiilor tehnice de lucru constituite la nivelul ministerului, la care au participat reprezentanţii M.E.C.T.S. şi cei ai federaţiilor sindicale reprezentative, în zilele de 26 şi 27 iunie 2012, dar și prevederile art. 361 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, conform căruia metodologiile, regulamentele şi alte acte normative care decurg din aplicarea legii, trebuiau emise în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare a legii).
4. Discutarea, după aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar, a proiectului Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ.
5. Organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din învățământul preuniversitar (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013).
6. Desemnarea de către M.E.N. a membrilor în comisia paritară de la nivelul ministerului și convocarea acesteia, în vederea discutării unor probleme decurgând din aplicarea Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale sub nr. 59276/02.11.2012.
7. Demararea cursurilor de formare pentru educatorii/învățătorii care vor desfășura activitatea la grupa/clasa pregătitoare;
8. Eliberarea de către instituțiile de învățământ superior a atestatelor de echivalare, pentru cadrele didactice care au absolvit colegiul cu durata de 3 ani, sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, precum și emiterea de către MEN a unor precizări privind salarizarea acestor categorii de personal didactic, corespunzător studiilor echivalate.
9. Soluționarea problemei salarizării cadrelor didactice care ocupă funcția de profesor –metodist. În opinia noastră, această funcție este echivalentă celei de inspector şcolar de specialitate, motiv pentru care această categorie trebuie remunerată pentru activităţile pe care le desfăşoară în cadrul caselor corpului didactic. Trebuie să se prevadă expres - în Anexa privind indemnizaţiile de conducere specifice/alte indemnizaţii- cuantumul indemnizaţiei ce se acordă profesorilor-metodişti.
10. Rezolvarea situației consilierilor școlari, încadrați la plata cu ora la nivelul unităților de învățământ, care desfășoară activitate de diriginte, dar nu sunt remunerați pentru aceasta (conform art. 247 lit. g) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, au calitatea de personal didactic).
Mult succes in intalnire. Cu cat se vor rezolva mai multe probleme cu atat este mai bine pentru sistemul de invatamant, profesori, parinti si elevi.
Stimate Domnule Ministru, noi, cei care am participat in august 2012 si am obtinut note mari , noi ce facem? Nu suntem luati in calcul. Noi ce facem? Ne dam demisia si invitam pensionarii sa ne ia locurile?In metodologie se vorbeste despre titularizarea celor cu note peste 7 in anii 2008, 2009, 2010, 2011 si 2013? Cu anul 2012 ce faceti? L-ati sters din calendar?Va reamintesc ca noi am aflat cu 2 saptamani inainte de examen schimbarea metodologiei si totusi am reusit sa obtinem note mari. Dar , stiti foarte bine asta, pentru ca vara trecuta ati fost langa noi, alaturi de DL. Silviu Mirescu si ne-ati sustinut.Acum ce se intampla? Noi nu mai existam?
RăspundețiȘtergereMult succes la intalnire si la cat mai multe probleme rezolvate.Nu am regasit pe aceasta lista introducerea anului 2012 aici:
RăspundețiȘtergere"Art.54 Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe
perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au
obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste
concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a
fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ
următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord
CUM SE POATE REGASI ANUL 2008 SI ANUL 2012 NU?
ESTE O GRAVA EROARE VA RUGAM NU LASATI ASA!
Amintiti-va prin ce stari ati trecut dv. alesii nostrii cand asteptati rezultatele votului nostru si poate intelegeti prin ce trecem si noi acum cand asteptam ajutorul dv.
NU UITATI DE NOI!
VA RUGAM SA DISCUTATI SI SITUATIA CELOR CU PESTE NOTA 7 DIN 2012.EI CUM SE POT TITULARIZA DACA SUNT PE POSTURI VIABILE?
RăspundețiȘtergereInseamna ca din aceasta toamna nu mai este clasa pregatitoare la scoala?Sau este la alegere?
RăspundețiȘtergereDin toamna se pot face inscrieri la clasa I pentru copii de 6 ani la cererea parintilor?
Cum se explica pct 7 din Agenda de intalnire:si educatoare si invatatori dar si grupa si clasa pregatitoare? Va multumesc.
In cazul in care demareaza, din timp, cursurile de formare pentru educatori/invatatori consider ca ar trebui sa poata participa/beneficia si educatorii care pot prelua clasa pregatitoare in timpul anului scolar sau pot opta sa lucreze la clasa 0 prin plata cu ora, de exemplu.
RăspundețiȘtergereLasati oameni buni clasa pregatitoare la scoala ,nu mai bulversati iar tot sistemul de invatamant!!!
RăspundețiȘtergereDecontarea navetei si pentru personalul auxiliar mi-a sarit in ochi. Un lucru bun pe langa altele mult mai importante. Problema cu naveta e alta: lipsa banilor. Primarii dau din umeri cand ii intrebam de naveta. E ultima grija pentru unii alesi locali!
RăspundețiȘtergereCei care ne-am depus dosare pentru echivalarea competentelor ce facem? Pentru noi nu veti dezbate problema, sa primim si noi atestatele? Doar cei cu echivalarea studiilor vor primi aceste atestate? Nu sate drept.
RăspundețiȘtergereDomnule ministru, cand va fi rezolvata situatia absolventilor Univ."Spiru Haret"de la formele de invatamant neacreditate? Se va lua o decizie in acest sens, pana la concursul pentru ocuparea posturilor pentru anul scolar 2013-2014? Sunt cazuri in care absolventi ai acestei universitati, nu au putut sustine acest examen in anii trecuti, desi au sustinut si promovat cu nota mare examenele pentru gradul definitiv la Universitatea Bucuresti.( Este si cazul meu) Sunt absolvent al Facultatii de Geografie forma de invatamant ID - promotia 2007 la Univ."Spiru Haret Bucuresti,iar in anul 2009 am sustinut si promovat examenul de definitivare in invatamant. Desi in primii ani dupa absolvire, amii scolari 2007-2008; 2008-2009; 2009-2010 am fost incadrat conform studiilor, in anii urmatori nu am fost primit la examene decat pentru a ocupa catedra, fiind incadrat suplinitor necalificat. In invatamantul ronanesc s-a creat o situatie curioasa.... Sunt cazuri de colegi de clasa!!! ce sunt tratati diferit; unii ocupand un post de titular deoarece au putut sustine examenul de titularizare in 2007 sau 2008, au ocupat posturi titularizabile si sunt in momentul de fata pe post, fiind platiti conform studiilor, iar colegii lor sunt incadrati pe post si platiti fara studii conform postului.( necalificati) deoarece nu s-au putut titulariza in momentul respectiv deoarece nu existau posturi titularizabile.
RăspundețiȘtergereOare voi primi raspuns,sau se va trece cu vederea postarea mea?
Va rugam sa luati in calcul si posibila remunerare a consilierilor educativi din scoli (coordonatorii de proiecte si programe); ne-am saturat sa desfasuram munca voluntara. In plus, toate documentele pe care trebuie sa le facem le realizam in timpul nostru liber, cu banii proprii... Ganditi-va numai la saptamana 1-5 aprilie!Va marturisesc ca, avand 40 de clase in scoala, munca aceasta imi ocupa mai mult timp decat pregatirea pentru disciplina pe care o predau. Este o responsabilitatea prea mare nerecunoscuta, neremunerata. Inainte se primea acel salariu de merit....acum nimic. Chiar daca te faci remarcat prin activitatile specifice, metodologia nu permite acordarea unei gradatii de merit pentru aceasta...Da, se acorda 1 punct in fisa pentru disciplina....Nu este corect!
RăspundețiȘtergereDar de situatia diplomelor de licenta pentru absolventii promotiei 2009 ID Spiru Haret nu vreti sa vorbiti ?
RăspundețiȘtergereDe noi isi amintesc atunci cand ne cer cotizatia.
ȘtergereGradatia de merit pentru personalul didactic auxiliar din nou a fost „uitată”...
RăspundețiȘtergereDar cu comasările abuzive , cum rămâne?
RăspundețiȘtergereDomnule Ministru, nu lasati asa problema celor cu examen 2012, care sunt pe posturi viabile si intrunesc toate conditiile de titularizare cu art. 253, dar nu au suportul legal.Este o mare nedreptate si deci nu este corect, ca unii sa aiba dreptul si altii nu, cand toti suntem profesori, mancam aceeasi paine, ne-am pierdut noptile si ne-am periclitat sanatatea invatand si am reusit sa luam note mari. Va rugam insistent sa ne ajutati in aceasta privinta!
RăspundețiȘtergererusine daca in 2012 a fost degeba corectitudine la titularizare 2012 si tot ceilalti (anii trecuti) iau posturile!!!
ȘtergereTot fuzionati, iar noi, dam concursuri, pe care le iau cei di trecut1
ȘtergereAnulati proiectul Scoala Altfel! Nu sunt bani sa invatam, darmite sa ne plimbam...
RăspundețiȘtergereD-le ministru nu intoarceti clasa pregatitoare la gradinita! Ramanem invatatorii fara posturi pe capete , nu va jucati cu noi si cu copiii. Nu opriti CP, ca s-o transformati in grupa pregatitoare! Va rugam sa ne luati in calcul si pe noi invatatorii cand luati decizii majore, ca n-avem alternativa.Multumim!
RăspundețiȘtergereDE CE PE AGENDA DE ORDINE NU SE AFLA SI REVIZUIREA ART 253 PENTRU ANUL 2012?
RăspundețiȘtergereNOI RUGAM PE DOMNII DE LA SINDICAT SA NU UITE SI DE NOI!!!!!
De prosti am dat examen in 2012? Va faceti ca nu mai stiti de noi, cu cel mai serios examen? Toti asteapta ceva, inca mai au sperante si cei din 2008, iar noi ce suntem? Daca postul e viabil si vacant, nota corespunde, C.A. ne recunoaste ce mai clociti? Vreti sa innebunim cu totii? Nu va dati seama ca avem copii, le transmitem stresul si lor si familiilor, nu putem munci cum se cuvine, nu mai suntem oameni, nu ne putem mobiliza pentru actiuni viitoare? Cate concursuri vreti sa mai dam sa mai dam, daca am dat si ne incadram cf. art. 253 in anii prevazuti si si in 2013? Cand pe invatatori, cand pe educatoare, in anii trecuti si nu e bine? Vreti sa murim, pana cand sa dam concursuri daca nici in 2012 nu a fost corect?
RăspundețiȘtergereCa bine ziceti niko mi!De acord cu dvs.!
ȘtergereDomnule ministru, ni se face o mare nedreptate, noua celor care am dat examen de titulatizare in 2012. De ce oare nu se ia in considerare si acest an sau introducerea acestuia in art. 253, mai ales tinand cont ca a fost un examen mai greu decat in anii precedenti?!? Solutia dvs care ar fi? Ca noi, tinerii, sa plecam din sistem, lasand loc pensionarilor? CE AR TREBUI SA FACEM SA FIM AUZITI SI SA NI SE FACA DREPTATE??? PRIN INTRODUCEREA ANILOR 2008, 2009, 2010, 2011 SI EXCLUDEREA ANULUI 2012, SE FACE DISCRIMINARE!!!
RăspundețiȘtergereCand ati hotarat trecerea clasei pregatitoare la gradi ca si grupa pregatitoare, cu cine v-ati consultat? Cu educatorii? Învatatorii n-au nici un cuvant de spus? Ati decis in numele lor? Stiti cati vor ramane fara post in urma hotaririi dv , celor care parca ne reprezentati? Iar se iau decizii fara sa ne consultati? E o abrambureala ce nu s-a mai vazut! Rusine! Veti da afara invatatori, care va vor da in judecata.
RăspundețiȘtergereSa inteleg ca parintii sunt ”cei mai experti” specialisti in dezvoltarea psiho-intelectuala a copilului de varsta prescolara si scolara?
RăspundețiȘtergereD-le Ponta, vad ca mai nou obligati dascalii sa faca studii universitare de lunga durata, cu toate ca au la activ zeci de cursuri si programe de specialitate absolvite, zeci de ani experienta in domeniu si competente in cunoasterea particularitatilor psiho-pedagogice specifice acestei varste, dar... cu toate acestea, dv. lasati parintii sa decida asupra structurarii ciclurilor din invatamant???
Ce pregatire de specialitate au ei? Predau ei la clasa ca sa cunoasca avantajele si dezavantajele acestei alegeri???
De ce mai platiti specialistii dv. din guvern, daca tot parintii decid si asupra acestui aspect???
Stiti, vechiul guvern a taiat dascalilor doar din salar, dar dv. ne anulati total capacitatile noastre profesionale!!! Adica ne luati de prosti!!!
Nu va mai pierdeti timpul pentru a posta, nu va va raspunde nimeni. Ministrul a prins ciolanul si este ocupat cu rosul, nu il mai intereseaza de noi.
RăspundețiȘtergereCoorect ar fi, din punctul meu de vedere, ca prima etapa de mobilizare sa o constituie anul acesta titularizarea celor care ocupa posturi in baza ex. 2012 in conditiile specificate de art 253!Nu e drept sa fie date la pretransfer posturile ocupate de noi in 2012(cel mai serios examen, nu ca in anii anteriori cand isj-urile faceau subiectele, tot ei le corectau si tot ei...centrau, marcau si...ajungeau la cine trebuia!!! In 2012 ati spus ca cineva cu nota peste 7, daca ia un post de un an si intre timp acesta devine viabil, Consiliul de Administratie poate hotari transformarea postului si a contractului in perioada nedeterminata!!! Cand am crezut si noi ca se intampla ceva corect, veniti acum si dati aceste posturi la pretransfer si la restrangeri? Noi tot dam concursuri, dinainte de 2008 , iar D-vs. acum intoarceti roata si aceiasi oameni suntem defavorizati? Daca au vrut postul luat de noi prin concurs de ce n-au venit si ei la concurs si-l asteapta pe degeaba la pretransfer? La postul pe care ei il vacanteaza noi nu avem acces deoarece nu am functionat pe el dupa concurs. La restrangeri pleaca , de obicei, cei mai nepasatori dintr-o scoala. Ii considerati mai apti decat cei care iau un concurs national? Nu este corect ca cei din 2012 sa nu fie luati in calcul! Iar daca vor fi, totusi,iau firimiturile ramase, daca postul nu este ocupat la etapele anterioare.Deci, ne chemati iar la un concurs? Vara de vara? Si peste un an , doi, iar intoarceti roata, iar schimbati regulile, zicand ca e reforma? De-aia nu este respectat dascalul in societate, pentru ca ne tarati ca pe sfintele moaste prin tot felul de concursuri, pe la tot felul de cursuri , ne-am ruinat nervii si sanatatea, si totusi venim, iar luam note mari si iar driblati cu posturile si cu regulile, ca la circ, de ne-ati ametit.Cum sa se aseze sistemul cu atatea schimbari si nedreptate?De ce nu rezolvati oamenii din 2012? Eu sunt sigura ca v-ati dat seama ca locul lor nu e printre cei care se incadreaza la art. 253, ci mult mai in fata, si anume ACUM, prin C.A., daca se indeplinesc conditiile cumulativ!Minister, trezeste-te!!!
Ștergere