Conform
Legii nr. 63/2011, anexa 5, Capitolul I, Art. 3 punctul 4 „Perioadele în care
personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu
prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în
vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul
didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră,
respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în
învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie
vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate”.
Astfel, din câte înțeleg dvs. aveți vechime în învățământ de 13 ani, dar nu
aveti vechime efectivă neîntreruptă în învățământ de 10 ani pentru acordarea
sporului de stabilitate.
Legea nr. 63/2011, anexa 5, Capitolul I, Art. 3 punctul 1 lit. c) prevede că „
pentru personalul didactic încadrat la tranşele de vechime în învăţământ de
peste 10 ani, care nu îndeplineşte condiţia de vechime efectivă neîntreruptă în
învăţământ de peste 10 ani, salariile de încadrare se vor împărţi la 1,15 şi se
vor rotunji la întreg. Dacă, ulterior intrării în vigoare a prezentei legi,
prin împărţirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranşă de
vechime recunoscută în învăţământ de peste 10 ani nu i se poate asigura
salariul de încadrare avut, acesta va fi menţinut cu acelaşi salariu de
încadrare în noua tranşă până când i se poate asigura o creştere a salariului
de încadrare”.
Prin
urmare, încadrarea dvs. se va face la tranșa de vechime în învățământ 10-14
ani, dar calculul salariului se va realiza conform prevederilor de mai sus
neputând beneficia de sporul de fidelitate care se regăsește inclus în grila de
salarizare la tranșele de vechime de peste 10 ani.
1) De ce in noua metodologie de acordare a gradatiei de merit pentru anul 2013 nu se face referire la personalul didactic auxiliar? Ni s-a promis lucrul acesta, ca se va reglementa situatia; Ca inginer de sistem voi mai beneficia in viitor de gradatie de merit? 2)Si daca se poate sa-mi raspundeti la urmatoarea problema; fetita mea implineste 6 ani pe 2 mai 2013. Este posibil sa o inscriu direct in clasa I in anul scolar 2013-2014 , fara a mai trace prin clasa 0? |
1) În
fiecare an se aprobă o metodologie de acordare a gradației de merit. Conform
metodologiei ce se va aplică în 2013 nu se acordă gradație de merit
personalului didactic auxiliar.
2) Încă
nu există o metodologie de înscriere a copiilor în clasa pregătiroare/în clasa
I pentru anul școlar 2013-2014.
Sunt
cadru didactic Va rog sa ne informati pe noi, cadrele didactice din scoala,
daca se mai continua cu proiectele pentru gradatie de merit sau NU, pentru a
depune in anul scolar 2013-2014. M-am adresat ISJ-ului şi am primit urmatorul
raspuns: ,,nu ştim nimic despre acest lucru".
Conform Metodologiei de acordare a gradației de merit în
învățământul preuniversitar în anul școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS nr.
6211/2012 printre criteriile de acordare este:
„3. Criteriul privind participarea la proiecte -
ponderea 5%:
a) proiecte din fonduri structurale
europene, proiecte internationale care au ca obiective performanta scolara,
progresul scolar, dezvoltarea competentelor si abilitatilor prescolarilor si
elevilor, educatia civica, educatia complementara, formarea personalitatii
prescolarilor si elevilor, dezvoltarea capacitatii de adaptare la schimbare,
dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice;
b) proiecte elaborate si implementate
in baza prevederilor Metodologiei si
criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul
preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii,
tineretului si sportului nr. 5.486/2011, materializate prin raportul de activitate si portofoliul
personal”.
Ordonanta de urgenta din 19
decembrie 2012 completeaza articolul 284 din legea educatiei nationale cu
aliniatele 6 si 7,referitor la continuitatea si revenirea asupra statutului de
proferor titular in invatamantul preuniversitar in anumite conditii.Va rog,
daca puteti sa-mi precizati cand se va aplica aceasta ordonanta ,deoarece in
unitatile scolare nu se cunoaste nimic referitor la aceasta.
Conform
prevederilor art. 12 alin. 2 din Legea nr. 24/2000 „Ordonanţele de urgenţă ale
Guvernului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I, sub condiţia depunerii lor prealabile la Camera competentă
să fie sesizată, dacă în cuprinsul lor nu este prevăzută o dată ulterioară”.
OUG nr. 92/2012 nu prevede o dată
ulterioară pentru intrarea ei în vigoare, astfel că este în vigoare și trebuie
aplicată începând cu data de 19.12.2012, data publicării în Monitorul Oficial.
In anul 2003 am absolvit Facultatea de filosofie-UB, apoi in
2008 am urmat un master in " audit financiar contabil "-USH. In
aceste conditii ce materii pot preda in invatamant?Pot preda (ca si
titular)economie si educatie antreprenoriala? Am citit si centralizatorul , dar
nu am observat nimic in acest sens.
Conform prevederilor art. 12 alin. 8 din Metodologia din
2011 cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2012-2013 aprobata prin OMECTS nr. 5560/2011
„Cadrele didactice titulare care au finalizat cu diplomă studii universitare de
lungă durată, care au înscrisă pe diploma de licenţă specializarea filosofie,
aflate în imposibilitatea constituirii catedrelor cu ore în specialitate,
conform actului de numire/transfer/repartizare, îşi pot completa norma
didactică şi cu ore de sociologie, psihologie sau economie şi economie
aplicată, cu condiţia să fi avut în încadrare, în anii ulteriori titularizării,
ore la aceste discipline”.
Pentru anul școlar 2013-2014 nu a fost publicată încă
metodologia.
Sunt profesor titular catedra Turism
la un liceu Bucuresti, detasat in interesul invatamantului pe o catedra de
pregatire-instruire practica la un liceu din Constanta.
Pana astazi am avut incadrare
profesor/ norma 18 ore sapt. Astazi conform unui raspuns trimis inspectoratelor
scolare nr. 67149/07.11.2012 de MECTS , norma a fost calculata la 24 ore/sapt
pt orele de instruire practica. Avand in vedere CODUL MUNCII art 42 alin
2 si art. 47 aceasta recalculare este corecta?
Este corect ca recalcularea sa
se faca doar pt mine sau trebuie calculata incadrarea tuturor colegiilor care
au in incadrare ore de instruire practica destinate profesorilor de
specialitate?
Conform
prevederilor art. 262 alin. 3 lit. d din Legea educației naționale nr. 1/2011,
cu modificările și completările ulterioare „Norma didactică de
predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi de evaluare curentă a
preşcolarilor şi a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore corespunzător
activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi se stabileşte după cum
urmează: d) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire
practică”.
Codul
Muncii are caracter general în legislația muncii și se aplică acolo unde nu se
regăsește reglementări într-o lege specială. Legea educației naționale are
caracter special, prin urmare prevederile acesteia se aplică în detrimentul
celor din Codul Muncii.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Mulţumim şi cu respect vă mulţumim că nu ne uitaţi!
RăspundețiȘtergereDoresc o lamurire privind gradatia de merit: la criteriul 3 b se cere raportul si portofoliul conform metodologiei aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.486/2011,dar....cei care depunem anul acesta nu intram sub incidenta acestei metodologii. Cum sa depun raport si portofoliu cand acesta lucru s=a cerut pentru dosarele din anul scolar 2013-2014?
RăspundețiȘtergereDau anul viitor DEFINITIVATUL si am efectuat inspectia in semestrul I.Dupa accea ,a venit alta lege,care spune ca nu se mai tine cont de prima inspectie si vor avea loc alte 2 inspectii.Nu cred ca este corect, ca cele care au avut inspectie sa mai dea iar .Nu toate fetele au avut inspectie.Ce se poate face?
RăspundețiȘtergereVa rog, in numele elevilor mei din clasa a XIII-a ruta progresiva, sa lamuriti urmatoarea problema: proba la alegere la examenul de BAC ofera posibilitatea alegerii intre fizica, chimie si biologie. Pentru ca pe ruta progresiva nu se studiaza biologie, ei nu pot alege biologie. Intrebarea este : ar putea opta un elev de la ruta progresiva pentru biologie?
RăspundețiȘtergereVa salut cu respect domnule senator! Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare: dupa ce lege este salarizat personalul nedidactic din scoli? Sporul de vechime, pentru acest personal, este inclus in salariul de baza? Va multumesc?
RăspundețiȘtergerehttp://www.dascali.ro/2013/01/constantin-cucos-despre-atestate-si-echivalari/
RăspundețiȘtergereAM si eu o nelamurire. Actuala lege a invatamantului stipuleaza ca restrangerile de activitate se fac la disparitia orelor dintr-o specialitate. Dar ce se intampla acolo unde exista cadre didactice titulare pe doua specialitati, cum ar fi cele de fizica-chimie, respectiv de chimie-fizica. Intra ele la restrangere impreuna cu profesorii incadrati numai pe fizica(si care nu au dubla specializare si nu-si gasesc la fel de usor catedra) sau cu profesorii incadrati numai pe chimie? Sau intra la restrangere, cum ar fi normal, numai cei incadrati pe cele dubla specializare? Eu cred ca Statutul cadrului didactic, care s-a abrogat, era mai explicit si reglementa mai bine aceasta problema. Daca tot se lucreaza la aceasta lege, in sensul imbunatatirii ei, ar trebui sa se prevada si aceasta situatie.
RăspundețiȘtergere