Lipsa
acută de personal nedidactic şi auxiliar se resimte şi în şcolile din
Maramureş. Prin demersurile făcute de ministrul delegat pentru dialog social,
Liviu Marian Pop, s-a reuşit deblocarea unui număr de 16 posturi pe acest
segment.
“Este
un prim pas pe care îl facem în primul semestru al anului şcolar 2012-2013. Vin
cu o veste bună pentru şcolile din judeţul Maramureş. În urma demersurilor
făcute, iată că, s-au deblocat 7 posturi de fochişti, 6 de şoferi precum şi 3
de muncitori de întreţinere. Urmează să facem o reanaliză a posturilor astfel
încât, la începutul anului viitor, să ştim exact care este necesarul
personalului nedidactic şi auxiliar, pentru ca lucrurile să intre în
normalitate”, a punctat Liviu Marian Pop.
În
prezent, în Maramureş ar mai fi nevoie de angajarea a cel putin 200 de astfel
de persoane. Criza acută de personal nedidactic se resimte la unităţile şcolare
din Vişeu de Sus, Baseşti, Coroieni, Giuleşti, Onceşti, Petrova, Rozavlea,
Săcel, Strâmtura, Vadu Izei, Sarasău, Ulmeni şi Seini.
Cand se primesc Atestatele de echivalare a competentelor inv. pentru a avea functia de prof. inv. primar ?
RăspundețiȘtergereDistinctia Gh. Lazar am vazut ca e cuprinsa, alaturi de alte premii, in CCM la nivel de ramura. Ce demersuri ati facut pentru indreptarea situatiei din 2009 ?
Va multumesc !
foarte bine ,ideal ar fi sa reusiti deblocarea unor asemenea posturi si in alte judete ,si nu numai in campanie electorala ...sunt blocate posturi de bibliotecar de secretar ..etc poate reusiti si aici ...mult succes!
RăspundețiȘtergereDe ce numai in Maramureş?In toate şcolile din ţara se simte acut lipsa posturilor didactice auxiliare şi nedidactice.Deblocarea acestor posturi era o promisiune a actualului ministru al invatamantului inainte de numirea guvernului Ponta. A ramas la stadiul de promisiune.
RăspundețiȘtergereDle Liviu Pop eu lucrez ca fochist dar in cartea de munca si in grila de salarizare sunt trecut ca muncitor de intretinere si acest se intimpla in tot sistemul de invatamint liceeal si eu consider ca nu este corect deoarece ne va afecta la pensionare (la ore de noaptea si la sporuri specifice meseriei de fochist si pe care nu le primim}Poate cineva sa ma lamureasca pe mine si pe toti fochistii din invatamint care este cauza acestei deficiente care ne afecteaza pe toti .Toata stima si consideratia ptr Dvs
RăspundețiȘtergereCui ar trebui sa ne adresam oare pentru a ajunge cupersonalul nedidactic ,macar ,aproape de limitele legii?Am facut "n" demersuri dar degeaba,stricam bietii copaci,doar pentru a ingrosa niste dosare ale administratiilor scolilor,caci NIMENI nu ne baga in seama.Mai putem avea vreo speranta?
RăspundețiȘtergereLiviu, daca educatia si invatamantul sunt politici de stat nu inteleg de ce trebuie sa predomine alte criterii decat cunostintele dobandite de elev? De ce este "umflata" atat resursa umana cat si numarul elevilor intr-un context in care nici macar 50% din elevi nu sunt capabili sa promoveze la BAC? NU CREDETI, STIMATI PROFESORI CA E VREMEA UNEI REFORME REALE, CARE SA PORNEASCA CHIAR DE LA ACEASTA REALITATE (trista!)?
RăspundețiȘtergereElevii vor dobandi mai multe cunostinte si cand vor fi motivati sa invete, adica atunci cand vor sti ca au pentru ce invata. Cand elevul stie ca invata degeaba pentru ca nu va avea unde sa se angajeze dupa absolvire, desigur ca nu este motivat. Deznadejdea asta se transmite de sus in jos pana la clasele primare. Motivarea pentru dobandirea de cunostinte va creste cand vom avea activitate economica si locuri de munca.
ȘtergereBlocarea posturilor didactic auxiliare unice si cele nedidactice si mentinerea actului normativ cu angajarea sau deblocarea unui post la alte 7 plecari produce disfunctii in intreg sistemul preuniversitar.
RăspundețiȘtergereCand se va intra in normalitate ???????????????????
COMUNICATOR : resursa umana NU ESTE UMFLATA ! Dimpotriva ! Este "normal" sa existe clase cu . . . peste 36 de elevi ? IDEALUL : 15-20 de elevi ! ! ! Altfel , unde exista PROGRESUL SOCIAL fata de . . . 1989 (1984) ???
RăspundețiȘtergere