Proiecte
ambiţioase, care urmau să vină în sprijinul elevilor şi al profesorilor, azi
sunt lăsate de izbelişte. Au primit girul Ministerului Educaţiei şi Cercetării,
Tineretului şi Sportului în 2008-2009, însă după primii paşi, lucrările care
vizau campusurile şcolare au fost lăsate în voia sorţii. Motiv pentru care
internatele nu sunt pregătite să ofere condiţii optime elevilor, iar profesorii
aşteaptă să primească măcar o garsonieră din partea primăriilor. Liviu Marian
Pop, ministrul delegat pentru dialog social, a solicitat Inspectoratului Şcolar
Judeţean Maramureş, o situaţie cu privire la aceste lucrări începute şi
neterminate.
“La
nivelul judeţului Maramureş s-au încheiat contracte privind lucrări de reabilitare
a clădirilor cuprinse în cadrul campusurilor şcolare, la Grupul Şcolar
Forestier Sighetu Marmaţiei, Grupul Şcolar Borşa, Liceul Teoretic "Petru
Rareş" Târgu Lăpuş precum şi la Colegiul "Transilvania" Baia
Mare. Dintre acestea, licitaţii s-au
făcut doar la trei unităţi, fără Colegiul "Transilvania" din Baia
Mare. S-a primit în total 3.469.000 lei, sumă ce nu a acoperit costul total al
lucrărilor efectuate. În momentul de faţă se înregistrează o creanţă de circa
470.000 lei. Pe de altă parte, pentru finalizarea tuturor lucrărilor, astfel
încât aceste campusuri şcolare să devină funcţionale 100%, mai este nevoie de
11.000.000 lei", a subliniat Ana Moldovan, inspector şcolar general al ISJ
Maramureş.
Demnitarul
suştine că va face demersurile necesare astfel încât datoriile să fie stinse.
De asemenea, se doreşte şi reluarea acestor proiecte.
"Mă
voi opri asupra Grupului Şcolar Borşa, dar sunt convins că situaţia este
similară şi la celelalte trei unităţi cuprinse în acest proiect. Aici învaţă
1.650 de elevi, iar mulţi dintre aceştia vin din zona Moisei şi până la
Dragomireşti. Oferta educaţională a şcolii este foarte bogată şi bine
structurată. Cu siguranţă elevii ar fi mult mai odihniţi şi părinţii ar fi
deschişi să îi cazeze la internat, pentru că le-ar fi asigurată hrana şi
totodată ar avea condiţii optime unde să locuiască. Se poate implementa chiar
şi proiectul after-school. La solicitarea părinţilor, cadrele didactice ar
reuşi să îi ajute pe copii şi tineri la lecţii, chiar şi după orele de curs.
Însă până în prezent, la Borşa s-a reuşit doar
finalizarea reabilitării clădirii, precum şi asigurarea încălzirii în
unitate. Nu există internat şi nici garsoniere care să fie date profesorilor.
Voi discuta la minister pentru ca aceste proiecte să fie reluate şi regândite,
acolo unde situaţia impune acest lucru", susţine ministrul Pop.
Intenţia de a realiza campusuri şcolare în învăţământul preuniversitar este o idee excelentă. Oamenii de afaceri pot face afaceri rentabile în interes general pe termen lung si foarte lung pentru viitorul acestei ţări.
RăspundețiȘtergerePoate astfel parlamentarii află că un ciclu preuniversitar durează trei cicluri parlamentare. Tocmai de aceea este inportantă ideea de început dar la fel de importantă este şi continuitatea acestei idei în folosul general.