Buna ziua! Sunt invatatoare, incadrata pe
functia de PIP si doresc sa ma transfer pe o catedra de profesor in
specialitatea de limba franceza.Precizez ca am absolvit in 2008 Facultatea de
limba si literatura romana/ limba si literatura franceza. Vreau sa stiu daca am
prioritate in fata unui profesor titular in aceasta specialitate la o alta
unitate, avand in vedere ca eu doresc sa ma transfer in cadrul unitatii in care
sunt titulara.Va multumesc!
Potrivit Legii Educatiei Nationale si a Statutului personalului
didactic actualizat art.9 al (1) ,(2) ,(3)
"Ocuparea si eliberarea posturilor didactice si didactice auxiliare
Art.
9. (1) Posturile didactice pot fi ocupate cu personal titular, asociat sau
suplinitor. Personalul didactic titular si cel asociat trebuie sa îndeplineasca
conditiile prevazute la art. 7 si 8.
(2)
Posturile didactice se ocupa prin concurs. Concursul consta în probe scrise, la
angajarea titularilor, din probe scrise sau orale, la angajarea suplinitorilor,
din interviu si din prezentarea unui curriculum vitae, la angajarea
personalului didactic asociat. Concursurile se organizeaza în baza unei
metodologii aprobate prin ordin al ministrului învatamântului, cu exceptia
situatiilor prevazute la art. 13.
(3)
Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice
declarate vacante în învatamântul de stat este asigurata de Ministerul
Învatamântului, iar organizarea si desfasurarea acestora, de catre
inspectoratele scolare, precum si de catre unitatile de învatamânt
preuniversitar reprezentative, stabilite de Ministerul Învatamântului. "
Va scriu in numele
colegilor mei care predau discipline economice in cadrul acestui colegiu. La
noi in colegiu s-a iscat o stare conflictuala intre actuala conducerea numita
incepand cu data de 01.09.2012 si profesorii din care predau discipline
economice.Doamna director prospat numita doreste sa infiinteze la noi in
colegiu ( mentionez ca este colegiu economic cu traditie si in acelasi timp
singurul din judet) discipline cum ar fi filologie,stiinte ale naturii si
stiinte socio-umane.Pentru a infiinta aceste discipline insa vor trebui
desfiintate clase de la profilul economic.In repetate randuri toti colegii am
incercat sa-i explicam ca acest lucru nu este corect pentru ca noi suntem
colegiu economic si nicaieri in tara nici un colegiu economic nu are astfel de
specializari ci doar strict economice cum ar fi:
turism,comert,economic.Dumneaei nici nu vrea sa auda.Mai mult de atat incearca
sa ne convinga sa fim de acord cu propunerea ei in particular chemandu-ne pe la
colturi.Nu stiu care este interesul ei dar comportamentul nu este demn de un
director de scoala. Va rugam foarte mult sa ne ajutati sa ne spuneti ce putem
face pentru a impiedica distrugerea sistemului de invatamant economic din
judet.Mai mult de atat multi dintre noi ar putea ramane fara un loc de munca.
Potrivit
Legii Educatiei Natioinale art.275 alin (2) "Personalul didactic de
conducere, de îndrumare şi de control, precum şi personalul didactic auxiliar
au obligaţia de a respecta atribuţiile prevăzute în fişa postului.",
totodata potrivit fisei postului
"- (1)Exercita conducerea executiva a unitatii de
invatamânt, in conformitate cu atributiile conferite de lege,cu hotarârile
Consiliului de administratie al unitatii de invatamânt, precum si cu alte
reglementari legale.
...
- (4)Manifesta loialitate fata de unitatea de
invatamant,credibilitate si responsabilitate in deciziile sale,increderea in
capacitatea angajatilor.
- (5)Incurajeaza si sustine colegii, in vederea motivarii
pentru formare continua si pentru crearea in unitate a unui climat optim
desfasurarii procesului de invatamant."
Ceea ce intentioneaza d-na director, asa cum
ne prezentati dvs. cazul, pentru a nu imbraca formele depasirii atributiilor de
serviciu de catre persoane cu functii de conducere va fi obligata sa respecte
"Regulamentul de ordine interioara "care oferă cadrul
organizatoric de exercitare a dreptului la învăţătură al elevilor, garantat de
Constituţie şi Legea Învăţământului şi mandatează cadrele didactice şi
conducerea de a efectua procesul de învăţământ în condiţii
optime.
Astfel Consiliului Profesoral are drept
de analiza si aviz a propunerii d-nei director care, mai departe va fi
aprobat de Consiliul de Administratie.
In cazul in care nu se poate ajunge la un numitor
comun se vor face demersurile necesare catre Inspectoratul scolar judetean.
Va rog, ajutati-ma cu o intrebare
Am incadrat un cadru didactic la doua scoli
1. La scoala noastra incadrat cu 0,33 N an
scolar 2011 - 2012 in urma evaluarii a obtinut califiativul anual F.BINE
2. La cealalta scoala a obtinut calificativul BINE
Ce calificativ primeste pentru
inscrierea la grad I !?
Cf legii, in cazul in care un angajat, personal didactic sau
didactic auxiliar, desfasoara activitate in doua sau mai multe unitati sau
institutii de invatamant, evaluarea anuala a activitatii se face in fiecare
unitate cu personalitate juridica in care angajatul functioneaza. Cadrele
didactice au obligatia sa isi completeze fisele de autoevaluare/evaluare in
fiecare unitate de invatamant. Unitatea de invatamant respectiva are obligatia
de a elibera o adeverinta din care sa rezulte punctajul pe fiecare domeniu in
parte. Aceste adeverinte vor fi depuse de cadrul didactic/didactic auxiliar la
unitatea de invatamant unde are functia de baza. Media punctajelor se va realiza
pe domenii si nu pe indicatori in Consiliul de Administratie al unitatii de
invatamant unde se face evaluarea finala si acordarea calificativului.
Rezultatele activitatii de evaluare stau la baza deciziei Consiliului de
Administratie privind acordarea calificativului anual, conform prevederilor
art. 92, alin. (2) si 93 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
Conditiile de inscriere si de obtinere a
Gradului didactic I
Conform art. 36 din Legea 128/1997 si prevederilor Metodologiei formarii continue:
Gradul didactic I se poate obtine de personalul didactic de predare care are o vechime efectiva la catedra de cel putin 4 ani de la acordarea gradului didactic II, cu rezultate deosebite in activitatea instructiv – educativa si de inovare pedagogica, evidentiate in fisa de evaluare anuala Concediile pentru ingrijirea si cresterea copilului si fara plata, de care candidatii beneficiaza la cerere pe baza deciziilor emise de catre ISJ, nu constituie vechime efectiva la catedra.
Conform art. 36 din Legea 128/1997 si prevederilor Metodologiei formarii continue:
Gradul didactic I se poate obtine de personalul didactic de predare care are o vechime efectiva la catedra de cel putin 4 ani de la acordarea gradului didactic II, cu rezultate deosebite in activitatea instructiv – educativa si de inovare pedagogica, evidentiate in fisa de evaluare anuala Concediile pentru ingrijirea si cresterea copilului si fara plata, de care candidatii beneficiaza la cerere pe baza deciziilor emise de catre ISJ, nu constituie vechime efectiva la catedra.
Pentru
gradul didactic I se respecta conditiile de la gradul didactic II, cu exceptia
calificativelor care trebuie sa fie “foarte bine” la aprecierile anuale si la
toate inspectiile scolare;
Mentionez
ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru
a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului
MECTS.
Va multumesc pentru
incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea
solutionarii oricarei situatii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu