16 iul. 2009

Propuneri de restructurare a curriculum-ului naţional (document în dezbatere publică)

Prezentul document a fost elaborat de către o echipă de cercetători ai Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei şi are ca scop prezentarea unor propuneri de restructurare a curriculum-ului naţional. Documentul propus realizează, într-o primă parte, o prezentare sintetică a demersurilor europene actuale care orientează sistemele de educaţie din diferite ţări şi care constituie puncte de reper în promovarea unor măsuri de politică educaţională la nivel naţional, inclusiv în domeniul curricular.
Data publicarii: 03.07.2009
Detalii AICI

46 de comentarii:

  1. Domnule Pop ,

    E normal ca asemenea propuneri de restructurare a curriculum-ului national sa fie supuse dezbaterii publice in perioada de concediu a cadrelor didactice ?
    Se procedeaza strategic, ca de obicei...
    Se vede ca ,la acest document, au lucrat ,, umanistii" ...Aria curriculara ,,Matematica si stiinte " a devenit o...,,cenusareasa" .
    Stiintele exacte dezvolta gandirea abstracta a copiilor .
    In loc sa facem tot posibilul ca elevii sa stea la scoala cat mai mult , actuala curricula propusa le gaseste mai mult timp pentru a sta in baruri si pe strazi...
    Ce vor face in viitor elevii de profilul real cu atat de putine ore de matematica si stiinte ?
    Vor avea numai ,,competente " si iar ,,competente "....
    Clasele a IX-a si a X-a vor apartine liceului sau gimnaziilor ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca in acest moment exista ceva normal in Romania
    O sa vedem ce iese si cu aceste tentative de modificari

    RăspundețiȘtergere
  3. Dnule Pop din pacate si Sindicatul concurati cu succes la haosul din invatamant.Motivul inteleg ca este "in acest moment exista ceva normal in Romania".

    Sindicatul cu Inspectoratul aprobati criterii de evaluare ,grile pt gradatii de merit in favoarea celor care fac parte din n comisii .

    Orele din CD si CDS le stabileste directorul dupa prietenii cum se face astazi?

    Asta e descentralizarea si noua reforma din invatamant cu care ne amenintati sindicatul si MECI ?

    De cand vor intra in vigoare 2010?

    DEZAMAGIRE

    RăspundețiȘtergere
  4. oare nu ar trebui sa participam?
    Avem doua scopuri clare ca si federatie sinsicala:
    1 sa participam la toate intalnirile, comisii, etc pentru a se respecta legea (greu cuvant...stiu)
    2. sa venim cu propuneri de modificare a legislatie in beneficiul membrilor d esindicat

    P.S> poate ne propuenti dvs alte lucruri. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Numarul de ore propus la stiintele naturii este mic la liceu, dar mai ales la clasele I-VIII, astfel incat elevii sa nu invete mai nimic la fizica, chimie, biologie.Va rugam sa propuneti ca numarul de ore la aceste discipline sa fie cel putin cel care este acum. Cei care se gandesc la aceste schimbari
    ar trebui sa stie ca profesorilor le trebuie mai multe ore pentru ca sa-i ajute pe elevi sa aprofundeze cunostintele, nu doar sa treaca repede prin materie.Trebuie sa se gandeasca si la copii din mediul rural ai caror parinti nu pot sa-i ajute la lectii, nu isi permit sa le plateasca meditatii se bazeaza numai pe ceea ce se lucreaza in clasa.Si acestia isi doresc sa devina ingineri, doctori etc. Ce reuseste un profesor sa faca intr-o ora pe saptamana: sa predea si teorie, sa rezolve cu elevii probleme,sa efectueze experiente,sa insiste pe problemele mai dificile ? Trebuie mai mult timp pentru ca elevii sa consolideze cunostintele la scoala.

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule Pop ,

    Constat ca numarul de ore alocat stiintelor este mult redus fata de cel actual .
    Cred ca disciplinelor precum fizica , chimia , biologia le sunt necesare cel putin 2 ore ca si pana in prezent . Stiinta aduce progresul societatii ... Cum vom avea rezultate la olimpiade cu ore atat de putine ?
    Cu ce se va alege un elev din studiul stiintelor cu ore atat de putine ?
    Conform propunerilor , fizica la clasa a VI-a nu mai exista iar chimiei la a VII-a ii sunt alocate doar doua ore ?
    Religia e disciplina obligatorie pana la clasa a XII-a ?
    Daca tot se ,,imprumuta " modelele occidentale , acolo chiar e obiect de studiu religia ?
    Va rugam sa interveniti si sa nu fie reduse orele de la disciplinele stiintifice !
    Acestor materii nu le pot fi alocate acelasi numar de ore ca religiei ,muzicii sau desenului ! Cu multumiri!

    RăspundețiȘtergere
  7. 1.este o propunere discutata cu sindicatele?
    2. stiintele au devenit o cenusareasa? religia o prioritate? sa fim seriosi .. a intrebat cineva daca eleviilor le place aceasta disciplina?
    3. muzica desen este o componen necesara elevilor
    4. optionalele se reduc drastic...
    5 ce se intimpla cu introducerea Tic la gimnaziu? nu se pune deoarece ideea nu vine de la psd?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cei care se gandesc sa reduca asa mult numarul de ore alocat stiintelor naturii trebuie sa se gandeasca atat la elevi cat si la profesorii care predau aceste discipline,care au terminat facultati destul de grele si acum vor ramane fara posturi, pentru ca vor fi multe restrangeri de activitate care numai pot fi rezolvate. De ce profesorii de fizica, chimie si biologie sa fie oropsiti? Ce sa mai spuna dumnealor elevilor: invatati ,invatati cum am procedat noi caci dupa aceea sunteti aruncati in strada,fara motiv? Si asa la concursurile de titularizare la aceste discipline sunt foarte putine posturi,asa incat multi elevi nu vor sa mai devina profesori de chimie, fizica, biologie, desi le plac aceste discipline , dar se gandesc la viitor.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ sandor
    1, Nici vorba. Nu am adiscutata asa ceva, De aceea am si postat acest subiect pe blog

    RăspundețiȘtergere
  10. apoi, cum ziceam si mai demult, de la Statu' roman, cu mare drag, 3 ore de Limba si Literatura Romana si 2 ore de makematika...... is numa' destule, amu', pe criza asta....... astea 5 ore, platite din bani de la Stat.............. si restul, care vrea sa invete, sa plateasca din buzunar..... vrei 3 ore de chimie, dai banu'...vrei 3 ore de limba straina, dai banu...vrei 3 ore de muzica, dai banu'. samd..... numa' sa vedeti cat a hi de productiv invatamantu' apoi!! atata gratuitate, frate!! da' de unde atat banet???? aia de lucra la straini ce Ban dau la bugetu' tarii?? da' isi lasa copkii aci la noi ca ii 'eftina scoala..... sau i-or dus cu ei si amu' ii aduc inapoi ca s-or lamurit p-acolo cum ii cu 'scoalele'......... e-te, vrei scoala, dai banucu'!! ce, io la doftor ma duc gratis? da' la frizarie? da la taxi? scoala ii un serviciu social, ptr societate, nu trebe sa hie gratis, num-asa, ca vrea Iuropa.... noooaaaa!! ma scuzati, de vina o hi caldura!

    RăspundețiȘtergere
  11. si ala care lucra ptr Stat desigur sa aibe gratis la scoale..... ala care lucra la particuler(in Ro), sa plateasca..... incepand cu clasa a 3-a..... primele 2 clase de scoala, plus gradinita, ii destul pe gratis....

    RăspundețiȘtergere
  12. si, sistematizat (cumva):
    1. lucri la Stat, dai copkilu' la scoala statului, gratis..... daca vrei sa-l dai la particular, n-ai decat (si platesti);
    2. lucri la particular, du-ti copilu' unde vrei si platesti...... vrei la scoala statului, platesti si la aia, ca tu nu lucri ptr stat, doar platesti impozit (sau fentezi-stim si stiti despre ce e vb in propozitie - si cat isi aproba salar aia de la particular... etc etc etc)
    3. unu' lucra la stat, celalalt nu, asadar platesti la scoala statului(dac-o vrei p-aia) o cota-parte....

    adica, si mai pe scurt.... s-a dus baba cu colacii..... de unde-atata gratuitate, frate?! alocatii, sprijin, bursa, pachete cu rechizite, corn, lapte... si eventual miere... si mai ce?

    - (numa' 50 de bani sa fie taxa de intrare la toaleta scolii, sa vedeti cum se reduce consumul de energie si apa si, plus de-asta, nu mai fac copiii zarva, mizerie si alte alea, in toalete, in pauze sau chiar si-n timpul orelor...ca, deh, 'se cer afara'.... cum sa nu-i lasi...daca au ei o problema.... ia sa fie 50 bani, sa vedeti cum le dispare 'problema' in timpul orelor, mai ales.... )

    RăspundețiȘtergere
  13. Cateva comentarii:

    1. De ce fizica si chimia s-au redus pana aproape de disparitie in ciclul gimnazial?
    2. Se incearca cumva desfiintarea claselor intensive de limbi straine?
    3. Daca desfiintam fizica si chimia (sau ii dam alt nume) de ce pastram educatia tehnologica si nu o inlocuim cu ceva gen... Cunostinte de calculator ?

    Clasele intensive din gimnaziu si bilingve din liceu trebuie pastrate mergand pre crearea de competente suplimentare elevilor cu abilitati de comunicare intr-o limba straina, abilitati care altfel ar fi pierdute sau s-ar pierde prin meditatii. Intensivul la gimnaziu trebuie sa insemne minim 3 ore TC!!! Iar la bilingv nu se poate vorbi de bilingv sub 5 ore TC.

    Sper dle Pop ca veti citi aceste comentarii-propuneri.

    RăspundețiȘtergere
  14. La geografie la cl a











    La geografie la cl a Va sunt nevoie 2 ore de geografie ,este materia foarte grea,multa si sunt musai nevoie de aceste ore.De la 1-2 ore le-a redus la o singura ora,nu mi se pare deloc corect.Luati un manual de geografie la cl a Va si studiati-l ,sa-mi spuneti daca nu sunteti de aceeasi parere cu mine?

    RăspundețiȘtergere
  15. vorbiti de propuenrile ISE?
    si programele o sa trebuiasca reformate

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu ai ce sa reformulezi la geografie la cl a aV-a ,s-a incercat de multe ori fara rezultat.este vorba de formarea Universului ,a Pamantului, de invelisurile Pamantului,daca scoti ceva rupi orice logica,nu poti vb doar de un invelis care vrei,nu poti vb de formarea muntilor dar nu si a campiilor..etc.Deci va rog insistent ca atunci cand vor avea loc aceste discutii sa tineti cont de geografia la cl a Va.

    RăspundețiȘtergere
  17. De cate ori se schimba planul cadru nr de ore de chimie este ajustat,probabil pana ne desfiitati.

    Nr de ore pe ce criterii le au stabilit specialistii?

    RăspundețiȘtergere
  18. Domnule Pop,
    As sugera si eu o propunere, daca tot vorbim de lege care este, se zice, in toate domeniile vietii noastre, sa se introduca o ora de drept si legislatie la toate profilele unde sa se abordeze legislatia in domeniu, asa cum s-a introdus religia care nu tine cont de orientarile religioase ale tuturor elevilor, facandu-se doar cea dominanta a locului, ceilalti fiind discriminati si ramanand fara media aceea de 10 pe care o iau toti si le ridica media generala in defavoarea celor care nu pot participa la orele de religie avand alta orientare.Nu am nimic cu religia, e doar o constatare a incorectitudinii fata de elevi, apoi legislatia face parte integranta din viata noastra a tuturor si ea trebuie cunoscuta de toata lumea caci "nu putem invoca necunoasterea legii", nu? Asta, fiindca tot se vorbeste de legalitate si (ne)aplicarea ei si poate ca, fiind cunoscuta legislatia, se vor reduce cazurile de coruptie si alte faradelegi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Se tot vorbeste de lege, lege in sus si lege in jos. Deci ea trebuie cunoscuta de toata lumea caci "nu se poate invoca necunoasterea ei", nu? Atunci nu inteleg de ce s-a retras studiul acestei discipline de la majoritatea specializarilor de la profilul "Servicii" unde avea doar o ora pe saptamana si chiar profilul impune studierea acestei discipline "Drept si legislatie". La fel si disciplina "Economia intreprinderii si elemente de legislatie".

    RăspundețiȘtergere
  20. La geografie nu au cum sa schimbe programa.S-a incercat de multe ori fara rezultat,toate continuturile sunt legate intre ele printr-o logica.Nu poti vorbi despre formarea muntilor fara sa spui si despre campii cum se formeaza,nu poti vorbi despre un invelis al pamantului si pe altul sa-l omiti,etc.Deci sunt necesare 2 ore la cl a v a.Va rog cand faceti dezbaterile sa spuneti si aceasta situatie.Ori pe ministra o intereseaza doar reducerile de prsonal si atata tot.Sa-i fie rusine.

    RăspundețiȘtergere
  21. De ce nu-mi apare comentariul?

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu-mi apar comentariile?De ce oare?

    RăspundețiȘtergere
  23. Cum sa dai test de testarea cunostintelor in informatica daca ai o singura ora pe saptamana?
    In clasa a IX-a sunt diferente enorme inte cei care au facut in gimnaziu optional informatica; de ce nu se introduce la gimnaziu obligatoriu ca sa nu mai fie probleme?

    RăspundețiȘtergere
  24. De ce nu apar comentariile?!

    RăspundețiȘtergere
  25. De ce nu apar comentariile? Ce inseamna "Comentariul dvs. va fi vizibil după aprobare." ?

    RăspundețiȘtergere
  26. La geografie ,la cl a V. s-a incercat de multe ori aerisirea programei,nu s-a reusit,pentru ca toate temele au legatura unele cu altele ,o anumita logica.Sa sari vreun capitol nu mai intelege copilul nimik.Sa predai intr-o singura ora trebuie sa faci materia galopand,copilul iar nu se alege cu nimik.Cand aveai 1-2 ore ,poti parcurge materia foarte frumos.Din noul curriculum nu reiese decat faptul ca ministra vrea reducerea personalului didactic si nu ridicarea calitatatii invatamantului romanesc.

    RăspundețiȘtergere
  27. MI E VB DE INFORMATICA. E TIP ECDL. MAI MULT UTILIZARE
    FIECARE MATERIE E LA FEL DE IMPORTANTA
    SUNT UN NR MARE D EOPTIONALE DECI SE POATE COMPLETA
    MAI ESTE ORA DIN CLASA A 4
    DECI, TREBUIE GASITE SOLUTII
    NU AM INTRAT PE PLANURILE CADRU

    RăspundețiȘtergere
  28. Care optionale Dl.Pop.Unul singur exista si dispar atatea ore?Ce face ministra asta va vrajeste cu prostiile ei ?Cum a fost cu sportul?Va rog foarte mult sa transmiteti opiniile noastre.

    RăspundețiȘtergere
  29. Care ora la a 4-a ,acolopreda invatatorul ,nu a predat niciodata profesorul .

    RăspundețiȘtergere
  30. o sa fie lansat in dezbatere publica
    deocamdata nu am ajuns la planurile cadru
    am proiectat un numar de ore d emax 22 la calasa a 4, 30 la gimnaziu si liceu
    tinem legatura

    RăspundețiȘtergere
  31. La profil "Servicii", specializarea "administrativ", filiera tehnologica nu mai apare disciplina "Institutii ale administratiei publice", ci doar "Legislatie in administratie". Cum se poate studia doar legislatia fara a se cunoaste si institutiile care elaboreaza si aplica legea? Va rog frumos sa aveti in vedere acest aspect atunci cand ajungeti sa abordati planurile-cadru.
    In alta ordine de idei, posturile in scoli sunt stabilite de catre diversi colegi impreun a cu directorul adjunct, fara competente in domeniu, astfel ca apar multe discrepante intre domenii si specializari, acordandu-se atentie marita catre anumite persoane in stabilirea posturilor, chiar daca alti profesori isi pierd anumite drepturi, mai bine zis postul desi la examen au obtinut o nota buna.
    In ceea ce priveste optionalele, si ele sunt la dispozitia acelorasi persoane mentionate mai sus. Multumesc ca m-ati "ascultat"

    RăspundețiȘtergere
  32. Am citit intr-un ziar ca ati ajuns la statutul personalului didactic,ca munciti prea mult pentru dezbaterea codului,si va cred,si mai cred ca acest cod a lui peste este facut in mare graba si o sa suferim cu totii,profesori, elevi ,sindicat.Am citit si ca doriti sa va retrageti de la discutii si pe buna dreptate, nu asa se face legea invatamantului,pe picior cum zic guvernantii nostri.Invatamantul obligatoriu de 13 ani nu aduce nimik bun, vor fi multe abandonuri,vor trebui construite licee in mediul rural pt.ca , copii nu au posibilitati sa vina la oras ,mai ales ca pe timp de criza, statul nu o sa poata acorda bani de liceu la toata lumea,plus ca multi termina 10 clase nestiind sa scrie.Nu inteleg de ce nu s-a pornit de la pachetul Miclea,si discutiile continuau mai lejer ,mai repede,deja ideile erau cunoscute.Daca ministra a vrut sa fie originala in idei acu ar trebui sa fie originala pana la capat ,dar singura,,,,Planurile cadru sunt o porcarie,vor fi multe reduceri de personal,si scaderea calitatii invatamantului in continuare.Sunt de acord sa nu fiu platita o luna ,doua ,sa mai iesim din impas,dar nu sa vii sa reduci personal in graba fara o analiza ,fara nimik,iar guvernatii nostri cheltuiesc bani aiurea.Parerea mea ,este ca doamna ministra nu este constienta de ceea ce face, ori este intr-un stres continuu,pentru as mentine functia.Va rugam sa spuneti si opiniile nostre,ne vom pregati de greva ,chiar daca liderii nostri nu sunt pregatiti pentru asta,deja in scoli se vorbesc multe.In acest moment nu ar fi timpul potrivit pentru asa ceva ,dar tot timpul am fost prostii guvernantilor,nu se mai poate,ajungem la limita rabdarii.Tot timpul s-au bazat pe faptul ca profesorii au bunul simt si tac si rabda dar pana cand?

    RăspundețiȘtergere
  33. sunt de acord cu o parte din problemele ridicate de dumneavoastra, pentru care va multumesc ca le-ati punctat si pe acest blog.
    RItmul e munca este infernal si nu vrem sa alergam pentru a finaliza acest Cod
    La final sper sa se poata face o comparatie intre cele doua materiale.
    De miscari sindicale liderii sunt pregatiti atat timp cat jumatate plus unu dintre membrii doresc acest lucru.
    Sustin ca numai prin forma de protest am obtinut ceva, noi cei din invatamant.
    Bunul simt si rabdarea cred ca a ajuns la limita

    RăspundețiȘtergere
  34. Ati ajuns sa discutati despre planurile cadru?
    Am citit in ziar ca pana pe 11 sistati discutiile cu ministra.Deci cum ramane?
    De ce nu raman plnurile vechi?De ce se schimba?Ca sa introduca stiintele naturii care e un fel de educatie tehnologica?Imprumuta cunostinte de la fiecare disciplina si gata au adus noul?Au introdus ed. tehnologica care e o amestecatura de fizica .geografie,biologie,chimie,si au trunchiat disciplinele respective,Pt. ce?

    RăspundețiȘtergere
  35. nu s+a disutat nimic d eplanurile cadru
    in 11 reluam

    RăspundețiȘtergere
  36. Este o rusine ceea ce se intampla in invatamant. In timp ce tarile europene introduc a treia limba straina, inteligentii nostri scot de la licee limba a doua in clasele a XI-a si a XII-a. Asa ceva nu poate fi lasat sa se intample. Si asa suntem suficient de inchistati ca si popor. O limba straina iti da acces la mai multe informatii si iti deschide noi perspective. Ce isi doresc ai nostri? Sa ramanem la stadiul de papusele manevrabile care stau in fata televizorului sa ii vedem pe ei? In timp ce UE promoveaza invatarea a cat mai multe limbi straine, ai nostri vor sa limiteze cat mai mult deschiderea copiilor nostri spre lume. E rusinos! Va rog sa luati atitudine!

    RăspundețiȘtergere
  37. dati-mi voie sa fiu sceptica in privinta aplicarii oricarui document la care se lucreaza. din moment ce nu se pune problema aplicarii lor din acest an scolar, e aproape sigur ca astea sunt discutii de amagit populatia.

    RăspundețiȘtergere
  38. vorbim de noile educatii, de educatie ecologica (la care se pricepe toata lumea azi), de dezvoltarea respectului fata de natura, dar in realitate nu se face altceva decat renuntarea drastica la orele de biologie...nu e de mirare, deoarece ministra noastra a facut acelasi lucru si in mandatul anterior....mai mult, la clasele a V a si a VI a nu se mai vorbeste de biologie ci de stiinte ale naturii...NU E NORMAL!

    RăspundețiȘtergere
  39. Iar chestia asta cu parintii ca vor ore mai putine ,este tot o politica dusa de ministra noastra super,ii baga pe parinti la innaintare,sa-i fie rusine,eu invatam si sambata cu mai multe ore si nu am murit,O sa se umple tara asta de analfabeti si drogati.Asa le plac guvernantilor nostri,sa fim multi si prosti,dar si prostia asta o sa rabufneasca..In plus asa se face legea educatiei in 3 saptamani...Sper sa plece cat mai repede...Pana la urma ce a facut cu Spiru Haret?Nimik.Ministra se contrazice singura:Vrea invatamant obligatoriu 13 ani ,dar vrea programa aerisita.Eu zic sa nu se faca decat educatie fizica,si muzica ,e cel mai bine...

    RăspundețiȘtergere
  40. Domnule Pop,vreti sa-mi spuneti daca este adevarat ca la gimnaziu,nr. obligatoriu de elevi trebuie sa fie 29?S-a emis vreun ordin ceva?

    RăspundețiȘtergere
  41. Este anormal ca una din stiintele vietii, BIOLOGIA, sa aiba la liceu un numar foarte mic de ore chiar la clase de profil (Stiinte ale naturii)iar la profilul filologie,economic incepand din clasa a XI sa nu se mai studieze aceasta disciplina.......este nevoie sa ne cunoastem organismul ,sa insistam pe probleme de igiena,profilaxia unor boli,corelatii metabolice,notiuni despre ereditate,mediul si relatiile organismului cu mediul......NOI PROFESORII DE BIOLOGIE SUNTEM NEVOITI SA GALOPAM PRIN MATERIE FARA SA FACEM APROFUNDARE......VA RUGAM SA REPARATI ACESTE ANOMALII

    RăspundețiȘtergere
  42. De ce biologia este cenusareasa sistemului de invatamant. S-au cheltuit fonduri serioase cu Educatia pentru sanatate si acum se renunta de tot. Nu inteleg cum o disciplina nascuta peste noapte Educatia tehnologica are prioritate in fata biologiei, fizicii si chimiei. Intrebati elevii ce atractive sunt orele de ed tehnologica .Nu distrugeti sistemul de invatamant.Ce bine ca Darwin nu e printre noi acum

    RăspundețiȘtergere
  43. Pe acest proiect de modificare a curricumului national nu sunt prezentate planurile cadru pentru invatamantul liceal tehnologic, clasele a XI-XII/XIII.Unde pot fi vizualizate?

    RăspundețiȘtergere
  44. incerc sa inteleg reticenta fata de Ed. tehnologica dar am invatat 18 ani si mi-am dat toate gradele ca sa ramin fara serviciu pentru-ca ceilalti colegi sunt ,, sufocati ,,de acest obiect? Este nedrept!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare