14 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 14.07.2013

Daca anul acesta nu obtin nota 8 la examenul de definitivat anul vitor trebuie sa sutin din nou cele 2 inspectii la clasa?

Conform legislației „Fiecare inspecţie specială se efectuează la 4 activităţi didactice şi este valabilă numai pentru anul şcolar în care a fost efectuată”.

In art. 253 din legea 1/2011 de ce nu au fost inclusi si cei ce au sustinut exanen in august 2011,,care au beneficiat" de acelasi tratement :subiecte unice la nivel national,camere de luat vederi...?

Conform art. 253 din Legea educației naționale „Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursuri de titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al şcolii respective este de acord”.
  
Care e rostul definitivarii in invatamat daca tot trebuie sa sustii examene de titularizare? exista vreo sansa ca cei ce au dat examen in august 2011 si au ,,beneficiat" de subiecte unice si camere de luat vederi sa beneficieze de art.253 din legea 1/2011 ?

Conform Legii educației naționale definitivatul dă dreptul de practică în învățământ. Conform art. 253 din legea 1/2011 pot beneficia de titulariza dacă îndeplinesc și celelalte condiții candidații care au obținut note mai mari de 7 inclusiv la examenul din 2011.

As avea si eu o intrebare.Am participat anul trecut la examenul de titularizare unde am obtinut nota 7,15 . Mi-am depus dosar anul acesta ,am sustinut lectia la clasa dar din motive de sanatate nu as mai merge la concurs, AS MAI PRIMI CONTINUITATE? Stiu ca sunt posturi netitularizabile propuse pt continuitate pentru cei cu note peste 7,sunt pe site-ul inspectoratului afisate

Puteți participa la următoarea etapă prevăzută de Calendarul de mobilitate „înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului
Restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;  verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august 2013” 

In anul 2009 am obtinut nota 8 la examenul de titularizare, atunci am obtinut un post titularizabil.In 2011 am sustinut examenul de definitivat, nu am obtinut nota de trecere la o proba(ca atunci se dadeau 3 probe), acum sunt inscrisa iar la examenul de definitivat, daca nu o sa il promovez nu o sa mai fiu titulara pe post? si inca o intrebare cand il voi mai putea sustine anul viitor sau peste doi ani? 

Dacă nu obțineți definitivatul rămâneți titulară pe post dar nu puteți avea contract pe perioadă nedeterminată. Veți încheia un astfel de contract, respectiv vi se va modifica actualul contract în momentul în care veți obține definitivatul.Conform Metodologiei „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la finalizarea stagiului”.

Am studiat 8 ani pentru doctorat si am susutinut teza in 2010. Ca urmare, nu beneficiez de sporul de doctorat. Colegii care au obtinut dctoratul inainte de 2010 beneficiaza de acest spor. Nu este o masura discriminatorie? Sper ca ne veti sprijini in acordarea acestui drept.

Este o măsură discriminatorie. Intrarea în vigoare a legii educației naționale și a salarizării a dus la această discriminare. Prin noua lege a salarizării sperăm să se rezolve această problemă.

Daca am omis sa bifez un atestat(in cazul de fata psihopedagogie speciala) in fisa de inscriere pentru examenul de titularizare mai pot ocupa un post de calificat in sedinta publica - in cadrul unei scoli speciale? Imi va da voie aplicatia sa optez pentru acel post daca eu am atestatul (diploma ) in mana la sedinta de repartizare publica? Daca un alt candidat are acest atestat bifat si presupunem ca are nota mai mica ca a mea va putea sa ia postul respectiv inaintea mea? Mai pot adauga (bifa ) acel atestat tinand cont ca nu sunt absolvent 2013?

Întrucât nu apăreți în aplicație ca deținător al unui atesta în învățământul special nu vi se va permite să ocupați un astfel de post. Modificarea fișei ați putea încerca să o realizați la ISJ dacă va permite MEN-ul.

Am fost incadrat in invatamant ca suplinitor necalificat intre anii 1998-2004, pe catedre de educatie fizica. In 2004 am absolvit, cu diploma de absolivire, Colegiul de Institutori - ed.fizica, fiind incadrat pe catedre de educatie fizica pana in anul 2010. In anul 2010 am absolivit, cu diploma de licenta, Facultatea de educatie fizica si sport, fiind incadrat pe catedre de educatie fizica. Intre 2004-2013 am fost numai profesor suplinitor. M-am inscris si am sustinut inspectiile pentru obtinerea gradului definitiv, in anul scolar 2012-2013, tinand cont ca am obtinut licenta in educatie fizica si sport in iulie 2010. Mi se refuza participarea la examenul scris din 18 iulie 2013 de catre d-.na inspector de perfectionare, pe motiv ca exista o necorelare intre vechimea la catedra si anul obtinerii licentei, motivand ca am mai mult de 7 ani in specialitate. Va rog sa-mi spuneti cat mai urgent ce pot face, tinand cont ca examenul este joia viitoare.

Conform Metodologiei „Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la finalizarea stagiului”. „Pentru a se putea prezenta la proba scrisă din cadrul examenului, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) calificativul parţial pentru anul şcolar în curs: "Bine" sau "Foarte bine";
b) cel puţin media 8 la inspecţiile speciale;
c) stagiu efectiv de predare de cel puţin un an la catedră (sau ore de predare echivalente normei de un an)”.

Avem invatatori care au absolvit Universitatea Spiru Haret - promotia 2009, forma ID.
In urma unui proces definitiv si irevocabil - din 27 mai 2013-au obtinut diplome de licenta, diplome eliberate pe 27.06.2013. Diplomele au sigla MECTS, iar pe stampila universitatii este MEN.
Intrebarea este: de cand incepem sa le platim cu studii superioare? De la 1 iulie sau 1 septembrie (avand in vedere ca pe iulie si august se iau banii pe concediu?)

Executarea hotărârii judecătorești se face conform dispozitivului acesteia. Astfel, se face plata drepturilor câștigate cel puțin de la rămânerea definitivă și irevocabilă a hotărârii judecătorești dacă nu și retroactiv de la data promovării examenului de licență.

Sunt profesor invatamant prescolar. Am trerminat ultima promotie cu 5 ani de studiu.In anul 
2008 am fost prima promotie A UNIVERSITATII DIN PITESTI ,FACULTATEA DE STIINTE ALE EDEDUCATIEI PITESTI CU DIPLOMA DE LICENTA ,MEDIA CELOR 3ANI  8,29 ..La 1 septembrie imimplinesc 35 de ani vechime voi trece la alta categorie de salarizare 35-40 ani ,am Gradatie de mMerit .va rog frumos, sunt nascuta la 14 octombrie 1958 cat voi primi de la 1 septembrie 2013  care va fi data de pensionare?

Conform legislației vă puteți pensiona pentru limită de vârstă în ianuarie 2020.

Am 8 ani vechime in invatamant ,ca invatator calificat si nu am definitivatul luat,daca particip la concursul de titularizare pot sa ma titularizez?

Puteți obține un post titularizabil, dar nu puteți încheia contract pe perioadă nedeterminată decât în momentul în care obțineți și definitivatul.

Sunt educatoare titulara , am absolvit liceul pedagocic, filiera vocationala, profil pedagogic, specializarea invatator-educatoare, promotia 2008, iar in 2011 am absolvit cu diploma de licenta, Facultatea de Stiinte Sociale, Specializarea Relatii Internationale si Studii Europene, Universitatea din Craiova. In urma absolvirii acestor forme de invatamant ocup functia de institutor, cu toate ca alte colege de la alte scoli, cu aceleasi studii ca mine au fost incadrate ca P.I.P. pe baza O.U.G. 92/2012. Am facut un memeoriu M.E.N., catre Directia de Resurse Umane, au trecut 30 zile si inca nu am primit un raspuns. Am inaintat si ISJ DJ un memoriu, am primit un raspuns favorabil, dar conducerea unitatii refuza sa ma incadreze, motivand ca nu e legal.

Probabil răspunsul MEN va fi cel care va lămuri situația dvs. Într-adevăr OUG nr. 92/2012 prevede posibilitatea încadrării ca profesor pentru învățământul primar sau preșcolar a absolvenților de facultate fără a se specifica specializarea care trebuie absolvită. Oricum această prevedere se aplică începând cu decembrie 2012 și nu retroactiv de la data încadrării dvs. în învățământ.

Se mai acorda prima de instalare ? Daca da ,care sunt criteriile pentru primirea acestei prime ?

Există o prevedere în Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar care reglementează posibilitatea acordării primei de instalare, dar nu într-o măsură foarte clară. Astfel, conform contractului colectiv părțile au convenit acordarea următoarelor premii : „o primă de instalare, în condiţiile legii”. Problema este această sintagmă „în condițiile legii”. Nu se cunoaște care ar putea fi această lege, legea specială din domeniul învățământului sau legea generală din sectorul bugetar, respectiv HG nr. 281/1993 care reglementează modalitatea de acordare a acestei prime. Dacă nu obțineți prima de instalare, vă sfătuiesc să încercați obținerea unei hotărâri judecătorești în acest sens.

Am un coleg ce a terminat Pedagogie muzicala la Spiru Haret in anul 2007, forma de invatamant ID. Acum a initiat proces pentru a ataca actul administrativ(tabelul) in care apare inscris la examenul de titularizare la rubrica cu studii necorespunzatoare postului. Dupa finalizarea acestui demers problema diplomei este solutionata pentru totdeauna sau este nevoie sa initieze un alt proces? Daca procedura initiata nu este corecta, atunci care ar fi pasii ce trebuie urmati in situatia de fata?

Important e ca prin hotărârea judecătorească să se dispună recunoașterea diplomei, dacă aceasta este eliberată sau să se dispună eliberarea și recunoașterea diplomei.
  
Ma pot titulariza cu nota obtinuta la definitivat, bineinteles daca va fi peste 8? La consiliu am fost anuntati ca este posibil , fara a mai sustine proba scrisa+inspectie pentru titularizare, dar d-na director a uitat sa scrie la sedinta cu directorii, actul normativ care reglementeaza aceasta situatie.

Puteți folosi nota de la definitivat pentru a nu mai susține inspecția sau proba practică. Examenul scris tot trebuie susținut.
Conform Metodologiei de mobilitate „(61) Cadrul didactic care a obținut cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată, iar cadrul didactic care a obținut cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar pentru angajare pe perioadă determinată, sesiunea 2013. În situația în care candidatul optează și pentru susținerea inspecției speciale la clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, la media finală a concursului se ia în calcul nota obținută la inspecția specială la clasă în cadrul concursului.”

Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare