11 iul. 2013

Întrebări și răspunsuri 11.07.2013

O intrebare care ma macina de vreo 3 zile . Nota de promovare a examenului de definitivat este 8. problema este urmatoarea : trebuie sa obtinem minimum 8 la ambele probe sau se face o medie ? am inteles ca la scris minimum 7 dar media sa fie 8 . Cum este paana la urma?

Conform Metodologiei „Pentru a se putea prezenta la proba scrisă din cadrul examenului, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) calificativul parţial pentru anul şcolar în curs: "Bine" sau "Foarte bine";
b) cel puţin media 8 la inspecţiile speciale;
c) stagiu efectiv de predare de cel puţin un an la catedră (sau ore de predare echivalente normei de un an)”.
„Nota obţinută la proba scrisă este nota la examen. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt)”.

Sunt profesor de informatica ,grad 1. Avand in vedere ca orele de informatica s-au redus avem deficit de o norma. Am inceput sa fac o conversie pe matematica in speranta ca iese la pensie o doamna de matematica la finalul anului scolar 2013-2014. Coneversia o termin in vara anului 2014 (cu licenta ) cand incadrarea trebuie deja facuta in februarie, martie. Ce posbilitati am sa prind pentru anul scolar 2014-2015 cateva ore da matematica pentru a nu avea probleme cu incadrarea si mai mult sa nu plec din acest liceu(de fapt nici in zona nu am unde ptr ca multi profesori de mate au facut conversii pe info si predau TIC-optionale) unde sunt titulara de 15 ani .(mentionez ca am terminat o facultate matem-info cu specializare info ). 

 Deocamdată nu putem stabili în ce condiții veți putea fi încadrată în anul școlar 2014-2015, neavând metodologia de mobilitate pentru acest an școlar și fiind foarte posibilă modificarea Legii educației naționale.

Va rog frumos sa imi raspundeti daca este legal ca un profesor de colegiu, care mai are un an pana la pensie sa faca schimb de catedra cu un alt profesor de la o scoala generala din acelasi oras.In afara de acordul consiliului de administratie mai este nevoie de altceva?

Conform Metodologiei „Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza consimţământului scris”.

Cu cine trebuie sa ne judecam ca sa castigam dreptul pentru decontarea navetei pentru didactic auxiliar, lunar trebuie sa scoatem din buzunar 250 ronpentru naveta,poate unii si mai mult, si asa avem niste salarii de mizerie, vrem si noi un raspuns foarte clar si sigur, mai ales ca trebuie sa venim toata vara la scoala, nu se gandeste nimeni la noi.

Deoarece dreptul personalului didactic la decontarea cheltuielilor de naveta este recunoscut de către Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar solicitarea trebuie să se îndrepte către Consiliul de Administrație el unității de învățământ și către autorității administrativ-teritoriale. Dacă aceste solicitări nu au o rezolvare în sensul decontării transportului se poate încerca obținerea ei printr-o acțiune în justiție.

M-am titularizat in anul 2012,iar anul acesta sustin pentru prima data examenul de definitivat...daca nu-l obtin in vara aceasta,nu mai sunt titulara sau mai am dreptul la 2 incercari?

Rămâneți titulară, dar veți încheia contract pe perioadă nedeterminată în momentul în care veți obține definitivatul. Iar definitivatul trebuie obținut în cel mult trei sesiuni.

Sunt invatatoare la o scoala unde se vor infiinta 2 clase 0.Anul trecut am fost invatatoare la clasa a IV-a si in luna iulie am intrat in concediu de crestere copil pana in luna iulie 2013.Intrucat invatatoarele care au avut anul acesta clasa a IV-a s-au transferat in alte scoli, au fost propuse pentru cursuri doua doamne care au avut clasa I si nici examenul de definitivat nu l-au promovat anul trecut.Intrebarea mea este urmatoarea :pot sa mai cer clasa 0 chiar daca listele pentru cursuri au fost intocmite,sau trebuie sa iau una din clasele lasate libere?

Conform legislației la clasa pregătitoare poate preda orice cadru didactic care îndeplinește condițiile pentru a preda în învățământul primar.

Daca esti in comisia de evaluare,bac,titularizare sau esti asistent trebuie sa fii in activitate sau concediu de odihna stiu ca anul trecut trebuia in concediu ca sa te plateasca.Exista vreo baza legala?

Situația expusă este posibilă și legală.

Sunt învăţătoare titulară la o şcoală din Argeş.Anul trecut am avut clasă pregătitoare,pentru că nu a vrut altcineva să meargă la cursuri,spunând că e ceva nou şi nu doresc să se implice având alte priorităţi ,nu cursuri .Am înţeles că pot duce această clasă în continuare,dar acum învăţătoarea care a terminat clasa a IV-a nu vrea sau cum spune nu se poate juca ea cu copiii de pregătitoare şi prin diferite mijloace,vrea să ia clasa I,adică clasa mea,iar eu să iau din nou clasă pregătitoare că „tot ştiu ce să fac”,aşa spune ea.Există o posibilitate să pot lua în continuare clasa mea sau sunt obligată fiind singura din şcoală cu cursurile făcute să iau clasa pregătitoare.Doamna nu vrea să meargă la cursuri.Am şi un motiv personal ,fiul meu va fi elev anul următor în clasa pregătitoare şi nu doresc acest lucru.

La baza Metodologiei de mobilitate se află principiul continuității. Dar singura prevedere specifică continuității în învățământul primar se regăsește în art. 85 alin. 2 din Metodologie: „Învăţătorul, profesorul pentru învăţământ primar sau institutorul calificat din învăţământul primar, angajat pe perioadă determinată, la 1 septembrie 2010, la clasa I, în baza rezultatului obţinut la concursul de titularizare din iulie 2010, care în perioada 1 septembrie 2010-31 august 2013 a predat, prin continuitate, la aceeaşi clasă de elevi, poate beneficia de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, în condiţiile alin. (1), pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi”.

Am terminat facultatea de matematica (Universitatea Bucuresti), anul acesta dar nu am dat examenul de licenta,pot ocupa un post de suplinitor,am facut modulul pedagogic

Puteți obține un post de suplinitor în baza studiilor medii.

As dori sa stiu daca, fiind secretar I cu studii superioare de 20 de ani si cu functia de secretar sef la o unitate de invatamant preuniversitar, ma pot angaja la o alta scoala tot cu studii superioare, avand in vedere ca la scoala unde se face angajarea doamna care s-a pensionat avea studii medii.
Dacă cerința postului este de studii superioare puteți obține postul și să fiți încadrată la studii superioare. Dacă postul solicită doar studii medii, veți fi încadrată la studii medii.
ingrijitoarele de la scoli au salariul minim pe economie dar in acest salariu este bagata si vechimea,de ce nu se calculeaza vechimea separat ,au 800 de lei cu tot cu vechime salariul de incadrare,de ce nu se calculeaza 800 plus vechime,lor niciodata nu li se va creste salariul

Din păcate, în prezent nu există o lege se salarizare aplicabilă personalului nedidactic din învățământ. De aceea se aplică principiile generale de salarizare prevăzute de Codul Muncii, care nu prevede obligativitatea acordării sporului de vechime la salariu.

M-am inscris pt titularizare la 2 centre de concurs din doua judete respectiv Constanta si Calarasi. La Constanta am obtinut nota 10 si la Calarasi nota 9,50. Dupa examenul scris voi avea doua medii, cate una pt fiecare judet? Evident ca examenul scris il voi sustine doar intr-un sg centru.

Veți avea două medii de repartizare. Conform Metodologiei există o a doua etapă privind „repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 56 alin. (8), pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte centre de concurs în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii”.

In anul 2012 am obtinut nota peste 7 la examenul de titularizare, iar anul acesta am obtinut titularizarea pe post ? ( conform metodologiei de miscare a personal didactic ).Vor beneficia si cei cu ex. de titularizare in 2012 de o O.U.G. ca O.U.G. nr. 21 /2012 care sa modifice art. 253 alin. 1 a.i. sa devina titulari ai sistemului de invatamant?

OUG nr. 21/2012 a modificat Legea educației naționale. Prin urmare, și persoanele titularizate anul acesta conform art. 253 sunt considerate titulare ale sistemului de învățământ.

Sunt profesor titular din 2011, dar m-am titularizat prin legea 253, as dori sa stiu daca am dreptul la transfer pe viitor!

Aveți același statut ca orice titular. Prin urmare, puteți beneficia de toate drepturile conferite de Metodologia de mobilitate.

Prima de nastere se mai acorda?Acel salariu mediu pe unitate mentionat in contractul colectiv de munca este subiect conroversat iar directoarea de la unitatea mea considera ca nu este baza legala pt aceasta prima.As dori sa stiu daca noi cei din invatamant suntem discriminati pentru ca in alte domenii se incaseaza aceasta prima.

Conform Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar „Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va face demersurile necesare pentru ca, în viitoarea lege a salarizării, să fie reglementate următoarele drepturi:
 un salariu de bază plătit mamei de către unitatea/instituţia de învăţământ prevăzută în Anexa nr. 4, pentru naşterea fiecărui copil; dacă mama nu este salariată sau în cazul decesului acesteia, soţul/tatăl copilului va beneficia de această plată; ajutorul se acordă şi în cazul mamelor care au născut gemeni, tripleţi etc., pentru fiecare dintre copii”;Prin urmare, este condiționată acordarea acestui drept de viitoarea lege a salarizării.

Vreau sa stiu daca am prioritate pe continuitate ,am fost la concurs in 2012 si am obtinut nota 7,15,dar mi-am depus dosar pt concurs si am sustinut si lectie

Pentru a beneficia de continuitate trebuie să obțineți la concursul de anul acesta cel puțin nota 5.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Un comentariu:

  1. Sunt un cadru didactic auxiliar si incepand de luna asta ni s-a sistat sporul de conditii vatamatoare(noxe)desi avem aprobare de la DIRECTIA DE SANATATE si ITM pana in septembrie si ni s-a cerut
    nata explicativa in baza caruia am dat acest spor .Sistarea a fost facuta dupa o adresa a d-lui Ghelmez in care era specificat ca tebuia sa avem acest spor si in anul 2009 ,spor pe care l-am avut si totusi ISJ nu ne-a dat aprobarea statelor pana nu am dat jos sporul.Este corect ceeace s-a intamplat? s-au a fost totusi un abuz....

    RăspundețiȘtergere

Postări populare