Aveti
informatii in legatura cu eliberarea Atestatelor cu ciclul I de licenta?Avem
nevoie de ele la inscrierea la masterat.
Pot să vă aduc la
cunoștință doar răspunsul Ministerului din luna martie conform căruia „Potrivit
prevederilor Art. I, punctul 5 din OMEN nr. 3104/30.01.2013 pentru
modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar î n anul şcolar
2013-2014, aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012: “Cadrele didactice din
învăţământul preuniversitar, cu
studii universitare de
scurtă durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu
ciclul de studii universitare de licenţă în sesiunea 2012, în conformitate cu
prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a
învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu
durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I
de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, cu modificările
ulterioare, se salarizează corespunzator noii funcţii didactice începând
cu 1septembrie 2013."
lnstituţiile de
învăţământ superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare
pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul
de studii universitare de licenţă desfăşoară în acest moment demersurile
legale pentru achiziţionarea atestatelor de echivalare”.
Sunt
absolvent de liceu pedagogic si anul acesta obtin licenta in Pedagogie. Mai
avem vreo sansa, eu si ceilalti aflati in situatia mea, de a fi incadrati si
platiti ca profesori invatamant primar? S-au mai adus modificari, in acest
sens, Legii din 2011?
Conform legislației „Absolvenţii cu diplomă ai
ciclului I de studii universitare licenţă cu specializarea „Pedagogia
învăţământului primar şi preşcolar” se încadrează în funcţia didactică de
profesor pentru învăţământ primar”.
Dispare
gradatia de merit de la anul?
Legislația în vigoare prevede acordarea
gradației de merit. Nu consider că această prevedere legală va suferi
modificări sau că va fi abrogată. Din contră s-a promis reacordarea gradației
de merit și pentru personalul didactic auxiliar.
Cum se face selectia cadrelor didactice pentru comisia de
bacalaureat?
Deoarece la noi, in comisii ca membru sunt profesorii cu
gradul didactic II, iar cei cu gradul I si doctoratul sau doar doctoratul au
fost taiati, la fel intamplandu-se si cu vicepresedintii si presedintii de
comisii. Ajungand astefel in comisii doar cei care sunt sa zic mai putin
........., chiar in unele cazuri vicepresedintii sunt suplinitori.
Conform Metodologiei
de organizare a Bacalaureatului „Art.14 - (1) Comisia de bacalaureat din
centrul de examen se compune din:
- preşedinte –
un cadru didactic universitar, având titlul ştiinţific de doctor,
numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului și
sportului;
- 1-2
vicepreşedinţi – inspectori şcolari de specialitate, directori sau profesori
având gradul didactic I sau II; Anexa 2 la ordinul MECTS nr.
4799/31.08.2010, privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat
-2011
- secretar – un
cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator/informatician;
- membri – 1-5
profesori, de regulă având gradul didactic I sau II, cu abilităţi
în operarea pe calculator;
- asistenţi –
câte 2 cadre didactice, de altă specialitate decât cea la care se
susţine proba, pentru fiecare sală în care se desfăşoară probe scrise de
examen;
(2) Secretarul sau
unul din membrii comisiei este persoana de contact nominalizată conform
Art. 11, alin. (17).
(3) Al doilea
vicepreşedinte va fi numit la acele comisii de examen la care numărul
de candidaţi depăşeşte 450.
(4)La centrele de
examen unde se susţin probe în limbile minorităţilor, cel puţin
unul dintre membrii comisiei trebuie să fie cunoscător al limbii
respective”.
Cu
scuzele de rigoare, imi permit sa va intreb daca se stie ceva despre lista
bolilor profesionale in invatamant? Conform contractului colectiv de munca,
aceasta lista ar fi trebuit sa apara in termen de sase luni de la semnarea
contractului. Daca va intrebati de ne este necesara, va rog sa dati cautare pe
google dupa "profesoara nebuna Fantanele"..
Până la această dată nu a fost publicat
nomenclatorul bolilor profesionale pentru personalul din învăţământ prevăzut de
Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar.
Sunt cadru didactic auxiliar. Am facut colegiul economic 3
ani, specializare contabilitate si gestiune financiara. Cum imi pot echivala
studiile de 3 ani ca Licenţă-Bologna I ?
Echivalarea studiilor de scurtă durată cu cele
de lungă durată, respectiv Bologna I s-a putut face prin ordin de ministru doar
pentru cadrele didactice de predare. Eventual ați putea urma o formă de
completare a studiilor.
Din pacate nu am reusit sa ma titularizez in
invatamant,am luat definitivatul in invatamant
Sunt indignat pentru ca desi se avea in vedere
ca cadrele didactice iesite la pensie nu mai au dreptul sa predea in
invatamant,totusi noua metodologie le ofera aceasta ocazie
Din pacate noua metodologie care prevede si o
inspectie este ca "O STANCA GREU DE MUTAT",mai exact din cauza
emotiilor nu m-am prezentat la acea inspectie
Se mai putea oferii o sansa suplinitorilor
calificati sa mai ocupe un post in invatamant iar dupa aceea restul orelor sa fie
cupate cu pensionari si necalifcati
Într-adevăr actuala Metodologie de mobilitate
oferă posibilitatea pensionarilor sau pensionabililor de a mai lucra în
învățământ, ocupând posturile rămase vacante după asigurarea orelor pentru
titulari. Doar o modificarea a metodologiei de mobilitate pentru anul școlar
viitor ar putea duce la rezolvarea nemulțumirii dvs.
Sunt un
cadru didactic la o sc.generala angajat ca suplinitor apelez la bunavointa
dumneavoastra sa imi explicati daca pot lua continuitate in an sc. 2013-2014
care a aprobato cd al scoli si daca avind nota la concursul din 2012 de 9.28 si
daca postul e dat viabil pe 4 ani poate sal ia orcine la concurs sau doar eu/?
La repartizare poate să vă fie luat postul de
un candidat care obține notă peste 7 la concursul de titularizare și care
încheie contract pe perioadă nedeterminată. Ați avea prioritate doar la etapa
de repartizare a posturilor pentru încheierea contractului pe perioadă
determinată.
As dori
sa-mi spuneti daca pentru cei titularizati cu nota de la examenul national din
2012 , se are in vedere o O.U.G.( ca nr.21 / 2012 ) pentru modificarea art.253
din L.E.N. 1/2011, a.i. acestia sa devina "Titulari ai sistemului de
invatamant".
Atât conform Legii educației naționale așa cum
a fost modificată și completată prin OUG nr. 21/2012, cât și în baza
Metodologiei de mobilitate, art. 2 toate cadrele didactice care încheie
contract individual de muncă pe perioadă determinată, chiar și ca urmare
a aplicării art. 253 din Legea nr. 1/2011 sunt titulare ale sistemului de
învățământ.
Sunt
profesor titular in scoala 162, din Bucuresti, din 2011, pe educatie muzicala,
cu legea 253. A fost o binecuvantate si va felicit ! Dar am o intrebare legata
de ordinul de ministru pe care l-ati dat si in care se specifica ca titularii
pe scoala vor fi numiti prin decizie, titulari in sistem. Cand se va pune in
aplicare acest ordin? Scoala mea a trimis la ISMB, actele necesare numirii in
baza unei decizii, dar se lasa asteptata...ce imi puneti spune de acest ordin
pe care l-ati dat?
Conform Metodologiei
de mobilitate anexă a OMECTS nr. 6239/2012 „(2) Cu data de 1 septembrie 2013 se abrogă
Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar în
anul şcolar 2012-2013, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului nr. 5560 /2011, cu modificările şi completările
ulterioare, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 758 bis din
27 octombrie 2011.
(3) Prezenta Metodologie intră în vigoare la data publicării în
Monitorul Oficial, Partea I”.
Dar, în art. 2 a
Metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2013-2014 se prevede că: „(1) Prin cadre didactice titulare în sistemul de
învăţământ preuniversitar, în sensul prezentei Metodologii, numite în continuare cadre didactice titulare, se au în
vedere cadrele didactice care au contract individual de muncă pe perioadă
nedeterminată.
(2) Pentru
cadrele didactice debutante, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ,
dar au ocupat prin concurs posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă
nedeterminată, după promovarea examenului pentru dobândirea definitivării în învăţământ consiliile de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, în care au fost repartizate aceste
cadre didactice, hotărăsc modificarea duratelor contractelor individuale
de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată. Pe baza certificatului/adeverinţei de dobândire a
definitivării în învăţământ şi a acordului consiliului de administraţie al
unităţii de învăţământ,
pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar.
pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar.
(3) Statutul de cadru didactic titular în sistemul de învăţământ
preuniversitar este dovedit prin documentele
de numire/transferare/repartizare pe post/catedră - ordine de ministru,
decizii ale inspectorului şcolar general, dispoziţii de repartizare
- emise de instituţiile abilitate în acest sens: Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectorate şcolare, comisii naţionale de repartizare şi prin contractul
individual de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată între
directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ şi cadrul
didactic titular”.
In calitate de parinte,care
este posibilitatea de a vedea lucrarile de la evaluarea nationala a fiului meu?
Conform Metodologiei
de organizarea a Evaluării Naționale „Lucrarile scrise, borderourile originale
de la Evaluarea Nationala si
documentele întocmite
în centrul zonal de evaluare pentru buna desfasurare a examenului se
pastreaza în arhiva unitatii de învatamânt în care s-a organizat centrul
zonal de evaluare, pe o perioada de doi ani”. Prin urmare, vă puteți adresa
comisiei din Centrul Zonal de evaluare pentru a vă pune la dispoziție
lucrările.
|
Conform Instrucțiunii
MECTS nr. 2/2011 privind decontarea cheltuielilor de naveta, de acest drept
beneficiază doar cadrele didactice. Iar Legea nr. 1/2011 prevede în art. 88
alin. 1 că „Personalul din
învăţământul preuniversitar este format din personal didactic, personal
didactic auxiliar şi personal administrativ sau nedidactic”. Astfel, se face
distincție între personalul didactic, respectiv cadrele didactice și personalul
didactic auxiliar. Dar, Conform
Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de Activitate Învățământ
Preuniversitar, art. 56 (1) „Personalului din
învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea
de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul
de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea
consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr.
4”.
Am
absolvit fac. de chimie, as dori sa intru in sistemul de invatamant, dar nu am
sustinut lectia la clasa, ma pot prezenta la examenul de titularizare?
Inspecția la clasă sau
proba practică reprezintă o condiție obligatorie pentru a putea participa la
concursul de titularizare.
Sunt profesor de informatica si sunt responsabil
cu supravegherea si monitorizarea video atat in Comisia pentru Evaluare
Nationala cat si in cea de Competente Digitale si Lingvistice in unitatea
scolara in care sunt profesor de informatica titular, care se afla la 60 km de
domiciliul meu .
Am ramas stupefiata cand am vazut ca in ordin nici macar nu este pomenit de responsabil de supravegherea video , nu mai zic de plata. Nu inteleg , poate totusi este o greseala si or sa o rectifice. Am un coleg inginer care este si secretar si persoana de contact,deoarece este de acolo din sat, stau si ma intreb de ce nu l-a pus si cu supravegherea , daca stia ca nu se plateste.
Chiar daca trebuiau pusi informaticienii sau profesorii de informatica, se pare ca directorii au pus pe cine au dorit, ingineri, contabili, secretari, desi profesorii de informatica sunt intrebati la fiecare miscare.
Am ramas stupefiata cand am vazut ca in ordin nici macar nu este pomenit de responsabil de supravegherea video , nu mai zic de plata. Nu inteleg , poate totusi este o greseala si or sa o rectifice. Am un coleg inginer care este si secretar si persoana de contact,deoarece este de acolo din sat, stau si ma intreb de ce nu l-a pus si cu supravegherea , daca stia ca nu se plateste.
Chiar daca trebuiau pusi informaticienii sau profesorii de informatica, se pare ca directorii au pus pe cine au dorit, ingineri, contabili, secretari, desi profesorii de informatica sunt intrebati la fiecare miscare.
Conform Metodologiei
de organizare a Evaluării Naționale „ - persoană de contact -
cadru didactic/ cadru didactic auxiliar/ altă categorie de salariaţi
încadraţi cu norma de bază pe un post/ catedră într-o unitate
de învăţământ, cu studii de specialitate în domeniul informatică/
statistică/ calculatoare etc. sau posesoare ale unor certificate
recunoscute CISCO sau Anexa nr. 2 la ordinul MECTS. nr. 4801/ 31.08.2010, cu
privire la organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei
a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011
Metodologia de
organizare şi desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a,
în anul şcolar 2010-2011 ECDL, desemnată de inspectoratul şcolar general
în vederea preluării/ transferului variantei de subiecte în centrul de
comunicare;
Art.10. (1) Comisiile
din unităţile de învăţământ se compun din:
- preşedinte -
directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ;
- membri - 1-3 cadre
didactice din unitatea de învăţământ. În situaţia în care, în unitatea de
învăţământ, se susţin probe redactate într-o limbă a minorităţilor,
cel puţin unul din membrii comisiei trebuie să fie bun cunoscător al
limbii respective;
- persoana de contact
– responsabilă cu transferul variantelor de subiecte şi bareme, numai
pentru acele unităţi de învăţământ desemnate ca centre
de comunicare;
- asistenţi;
(2) Persoana
de contact este informaticianul unităţii de învăţământ sau un alt cadru
didactic cu competenţe avansate de utilizare a calculatorului.
(3) Asistenţii sunt
cadre didactice care nu au rude sau afini până la gradul al IVlea printre
candidaţii care participă la respectiva sesiune a Evaluării
Naţionale, provenind, de regulă, din unitatea de învăţământ.
(4) În situaţii
excepţionale, bine justificate, în care nu poate fi
asigurată supravegherea cu cadre didactice, pot fi nominalizate ca
asistenţi persoane care îndeplinesc funcţii didactice auxiliare”.
Ordinul prevede
plata persoanei de contact. Sintagma „responsabil cu supravegherea si
monitorizarea video” nu se regăsește nici în Metodologia de organizare a
Evaluării Naționale, nici în Ordinul privind plata comisiilor.
Sunt profesor la Scoala Gimnazială ”
Luceafărul ” Bucuresti si apelez la dumneavoastra cu o intrebare ,in
cursul anulul scolar 2012-2013 am detinut functia de director adjunct pana in
luna martie 2013 (mi-au incetat decizia fara nici un motiv ) ,problema mea este
ca am realizat in aceea perioada doua cursuri in cadrul CCD :
1,Managementul calitatii ;
2.Managementul scrierii proiectelor ;
Insa scoala(CA ) nu mi-a aprobat
decontarea numai unui singur curs din cele doua ,motivand ca nu
m-au trimis ei la cursuri ,ca nu m-au trimis la un curs care sa fie in
interesul unitatii scolare .|
Intrebarea mea este :La cate cursuri are dreptul un cadru
didactic pentru ai fi decontate in cursul unui an scolar ?
Conform art. 254 din
Legea educației naționale „(1) Pentru personalul
didactic, de conducere, de îndrumare şi de control, formarea continuă este un
drept şi o obligaţie.
(2) Organizarea, desfăşurarea, evaluarea şi finanţarea activităţilor
de formare continuă se stabilesc prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(3) Formarea continuă a personalului didactic, de conducere, de
îndrumare şi de control se realizează în funcţie de evoluţiile din domeniul
educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în ceea ce priveşte curriculumul
naţional, precum şi în funcţie de interesele şi nevoile personale de
dezvoltare”.
Ce se
poate face concret sa primesti a doua transa de 2,5 din hotararile
judecatoresti? Intreband la scoala respectiva despre acest subiect mi s-a raspuns
ca nu permite finantarea per capita, ori eu stiu sigur ca nu are nicio legatura
cu aceste fonduri.
Într-adevăr sumele privind plata titlurilor
executorii nu se face din costul standard per elev, ci vin de la bugetul de
stat cu această destinație specifică.
Vin cu
rugamintea si speranta ca ma puteti ajuta si lamuri in problema pe care o
am...sunt absolvent al Univ. "Spiru Haret Bucuresti sectia Sociologie -
Psihologie" ..am absolvit in anul 2008 fiind ultima serie de 4 ani de
studii din cadrul Universitatii ( 2004 - 2008). Lucrez in sistemul de
invatamant din 2009 pe post de consilier scolar al Cjrae Maramures , iar anul
acesta nu pot sa-mi dau exam de titularizare din cauza ca studiile mele nu sunt
recunoscute de Ministerul Educatiei , insa precizez ca am diploma de licenta cu
Antetul Ministerului Educatiei in original...Va rog daca se poate sa ma ajutati
si sa ma lamuriti de ce nu pot sa-mi sustin examenul de titularizare ( tinan
cont ca am sustinut si inspectia speciala la clasa in data de 10.06.2013) dar
si faptul ca sunt inscrisa in Colegiul Psihologilor ca psiholog in supervizare
pe specializarea consiliere scolara si vocationala..
Problema diplomelor și
a studiilor absolvite la Universitatea „Spiru Haret” consider că poate fi
rezolvată doar de către o instanță de judecată, dat fiind faptul că disputa
dintre MEN și universitate nu a dus la un consens. Prin urmare, nu pot să vă
formulez un răspuns decât în sensul de a vă îndruma să vă găsiți dreptatea în
instanță. Dacă o să vă ajute vă transmit atașat un răspuns al MEN și o Decizie
a Curții de Apel Cluj.
Aș dori
să vă cer părerea în următorul caz: în Decizia mea de pretransfer a fost o
greșeală pentru care am depus cerere la inspectoratul școlar. În aceste zile am
dat telefon la inspectorat, mi-au zis că au corectat greșeala și au scris o
altă Decizie, pe care au trimis la școală (după vorbele lor, au înmânat
secretarei noastre). În școală, la secretariat mi-au zis că nu au primit noua
Decizie. Aș dori să vă întreb, în situația mea, unde aș putea să apelez pentru
ajutor?
Solicitați un exemplar de la ISJ pe care să îl
comunicați personal școlii.
Din
anul 2006 lucrez si in invatamant, in prezent predau religie 12 ore si muzica 6
ore.
Conform NOTA M.E.N. privind calcularea drepturilor de concediu de odihna pt personalul didactic incadrat NUMAI in sistem 'plata cu ora" (inclusiv cadrele didactice pensionate) cu contract individual de munca pe perioada determinata, am dreptul la plata concediului pe vara?
De la scoala mi s-a spus ca nu am
dreptul pentru ca nu am fost la concurs.
Problema se pune în funcție de forma de
angajare pe care o aveți. Dacă aveți contract pe perioadă determinată nu veți
putea beneficia de întreg concediu de odihnă în timpul vacanțelor școlare, iar
la încetarea contractului concediul neefectuat urmează a vă fi plătit.
Suntem educatoare la o gradinita cu program prelungit din judetul
Arges. Gradinita noastra a primit anul trecut ca structura o gradinita cu
program normal din oras. Avand in vedere ca noi cadrele didactice avem dreptul
la 62 de zile de concediu de odihna, ne este greu sa efectuam zilele de concediu,
stiindu-se faptul ca la program prelungit gradinita este deschisa pana la 31
iulie. Cadrele didactice de la program normal refuza sa vina si sa stea cu
copiii in cursul vacantelor scolare, motivand ca trebuie sa isi aranjeze
materialele didactice din salile de clasa. Este corect sa motiveze acest lucru
si sa refuze sa efectueze activitate la gradinita din care fac parte? Noi
educatoarele de la program prelungit incepem activitatea cu copiii inca de la 1
septembrie si bineinteles colegele noastre de la program normal au teoretic
timp 1 saptamana sa isi aranjeze clasele cum doresc fara a avea copiii prin
preajma. Din cate stiu in cazul vreunei restrangeri toate cadrele didactice si
de la gradinita cu personalitate juridica si cele de la structura intram la
restrangere. Avem drepturi egale doar la restrangere si ele nu au aceleasi
obligatii ca si noi? Va rugam sa ne lamuriti in aceasta problema care incinge
spiritele la fiecare consiliu profesoral.
Programarea concediilor de odihnă se face la
începutul anului școlar în așa fel încât toți angajații să poată beneficia de
concediul de odihnă legal în timpul vacanțelor școlare.
M-am
inscris la gradul I, am avut cele 2 inspectii curente dupa care am ramas in
maternitate.Anul acesta, in iulie, ma intorc la serviciu si am inteles ca va
trebui sa sustin din nou cele 2 inspectii fiindca nu imi mai sunt recunoscute
dupa cei 2 ani de maternitate.Este adevarat?s-a modificat metodologia in acest
sens
Conform Metodologiei inspecțiile curente sunt
valabile 4 ani.
Vreau sa
semnalez niste nereguli din timpul examenului national la matematica,cand prof.
asistent ,cu spatele la camera a luat ciorna unui elev si a dat-o altui elev,
cu toate subiectele rezolvate.In momentul in care elevul l-a intrebat ce face
acesta l-a amenintat sa taca ,ca sa nu aiba probleme.Ce masuri se pot lua in
acest caz?
Trebuie să sesizați
președintele comisiei, iar mai departe instituțiile ierarhic superioare, dacă
sesizarea dvs. nu are niciun răspuns.
Nelamurirea
mea este urmatoarea: pe ce data va incepe anul scolar 2013-2014? Stiu de
propunerea aceea cu 16 septembrie, dar nu am auzit sa fi devenit oficiala.
Ordinul privind structura anului școlar
2013-2014 este în dezbatere publică. Conform proiectului anul școlar începe la
1 septembrie 2013, iar cursurile în 16 septembrie 2013.
Daca esti
in comisia de evaluare,bac,titularizare sau esti asistent trebuie sa fii in
activitate sau concediu de odihna stiu ca anul trecut trebuia in concediu ca sa
te plateasca.Exista vreo baza legala?
Nu cunosc nicio bază legală care să impună să
te afli în concediu de odihnă pentru a putea participa și a fi remunerat pentru
activitatea de membru de orice fel în comisiile de examen. Codul Muncii prevede
posibilitatea cumulului, iar legislația specifică prevede plata cu ora pentru
anumite activități.
Va
deranjez cu o intrebare ce nu are raspuns momentan anul acesta examenul scris
la gradul !! din specialitate se da doar la metodica specialitatii sau
subiectele clasice de pana acum? primesc diverse informatii care mai de care
mai ciudate , sa inteleg ca va fi ceva similar cu titularizare 2012?
Până în acest moment se știe că va fi similar
cu examenul de anul trecut.
Conform
anexei la adresa 581/10.06.2013 beneficiaza de plata indemnizației de concediu
și personalul didactic încadrat la plata cu ora(inclusiv pensionari).
Personalul didactic asociat (care are norma de bază în altă parte-spital sau
societate comercială ) beneficiază de acest drept?
Trebuie să aibă acest drept, fiind tot
încadrați la plata cu ora
La
inceputul anului scolar un parinte a depus cerere de inscriere in clasa I la
unitatea noastra. Elevul a frcventat semestrul I,iar in semestrul al II-lea n-a
mai venit.Ne-am interesat si am aflat ca s-a mutat cu domiciliul in alta
localitate.Am luat legatura cu scoala de acolo si am aflat ca el figura inscris
si la aceasta unitate. Chiar daca in semestrul I nu frecventase, in sem II au
facut comisie si i-au incheiat situatia.Neavand nicio solicitare de transfer,
l-am dat cu situatia scolara neincheiata.Ce fac in anul urmator?Va fi
reinscris?Si in ce clasa?
Regulamentul de
organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar prevede
următoarele:
”Art.64. Sunt
declaraţi amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate
definitiva situaţia şcolară la una sau la mai multe discipline de studiu/module
din următoarele motive:
a) au absentat,
motivat sau nemotivat, la cel puţin 50% din numărul de ore de curs prevăzut
într-un semestru la disciplinele respective. Consiliul clasei, cu acordul
profesorului care predă disciplina respectivă, poate decide încheierea
situaţiei şcolare a elevilor care absentează motivat, din cauza unor afecţiuni
grave, menţionate ca atare în documente medicale, sau din alte cauze, pe care
consiliul clasei le apreciază ca fiind justificate, cu condiţia ca, după
revenirea la şcoală, aceştia să participe regulat la cursuri şi să poată fi
evaluaţi. Deciziile luate în aceste cazuri se menţionează într-un
proces-verbal, care rămâne la dosarul care conţine anexele proceselor-verbale
ale consiliului profesoral;
Art.65. (1) Elevii
declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi vor încheia situaţia şcolară în primele
patru săptămâni de la revenirea la şcoală, în conformitate cu prevederile
prezentului regulament.
(2) Încheierea
situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al doilea sau amânaţi anual
se face într-o perioadă stabilită de conducerea unităţii de învăţământ,
înaintea sesiunii de corigenţe. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau
două discipline de studiu, în sesiunea de încheiere a situaţiei şcolare, se pot
prezenta la sesiunea de corigenţe”.
Vă rog
să-mi precizați dacă anul acesta vor fi afișate alte modele de subiecte de
titularizare decât cele afișate până în prezent. Anul trecut s-au afișat
modele înainte cu 2 săptămâni de examen ( la DEF deja s-au afișat modelele). E
posibil ca anul acesta să nu mai fie afișate alte modele decat cele afișate
până acum?
Nu pot să certific cu exactitate acest lucru.
Eu sper ca actuala conducere a ministerului să nu aducă modificări în ultimul
moment.
Vreau sa va rog ami explica ceva in legatura cu titularizare 2013
daca e propus postul pentru continuitate cu media peste 7 la concurs poate ori
ce concurent sa ia postul sau doar eu? postul fiind viabil 4 ani
Conform art. 74 alin. 8 din Metodologia de
mobilitate „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile
didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7
(șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă
numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Iar. alin. 3 lit. d
prevede: „ Repartizarea candidaţilor se realizează, în
ordine, astfel : d) repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 5 (cinci),
conform art. 56 alin. (9), pe posturile didactice/catedrele publicate pentru angajare determinată şi pe cele rămase neocupate, după
repartizarea candidaţilor prevăzuţi la lit. a), în vederea încheierii unui contract de muncă pe perioadă determinată, în ordinea
descrescătoare a mediilor, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii”. Prin urmare,
aveți prioritate în fața candidaților care obțin notă mai mare de 5 la
concursul de titularizare din acest an, chiar dacă nota este mai mare decât a
dvs. și care nu au obținut un post cu contract pe perioadă nedeterminată
conform lit. a din alin. 3.
Am primit
de la sindicat Proiect Ordin degrevari si ind. de conducere.Intrebarea este urmatoarea:
De ce la stabilirea posturilor de contabil(ardministrator financiar) ,
respectiv la stabilirea ind. de conducere pt. contabil, nu exista si criteriul
contabil -Centru de executie bugetara,contabil Camin-Cantina?Nu se poate pune
egal intre activitatea financiara a unui liceu cu activitate didactica
obisnuita si activitatea financiara a unui "NUCLEU" sau a unui liceu
cu activitate didactica (cls.0-12)+scoala postliceala cu taxa +camin
elevi+cantina elevi+chirii spatii. Criteriul numarului de elevi de la clase nu
mi se pare corect pentru activitatile extrascolare
Întrucât, așa cum ați precizat și dvs. este
vorba de un proiect, prin organizația sindicală puteți face propuneri.
Va scriu cu speranta in suflet ca veti avea
timp pentru continutul acestui mesaj si mai ales ca veti avea o opinie corecta
la aspectul generat de urmatoarea problema; la toate apelurile mele ati raspuns
si m-am bucurat de rezolutii favorabile.Inginerii de sistem din unitatile
scolare nu beneficiaza de sporul de calculator, spor acordat pentru conditii
vatamatoare; ajutati-ne sa ne obtinem drepturile si sa fim apreciati pentru ce
am facut in decursul timpului in scoli; Siveco Romania nu ar fi reusit nimic in
teritoriu daca nu eram noi, cei din linia intai; ei au implementat aplicatii
uzand de disponibilitatea noastra infinita, pentru ca sa recunoastem cine
contine certificat de competente digitale din personalul didactic auxiliar;
Conform Legii nr.
63/2011, art. 6 din Capitolul II, Anexa nr. 5 „(1) În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea,
condiţii periculoase sau vătămătoare, personalul salarizat poate primi un spor
de până la 15% din salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E
ale art. 3, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă
respective, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a
sporului, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc de către
ordonatorul de credite, cu consultarea partenerilor sociali, în limita
prevederilor din regulamentul aprobat, prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, având
la bază buletinele de determinare sau, după caz, expertizare emise de către
autorităţile abilitate în acest sens.
(3) Până la aprobarea regulamentului prevăzut la alin. (2), sporurile
pentru condiţii de muncă, aprobate în condiţiile legii, se acordă numai
persoanelor care au beneficiat de aceste sporuri şi numai în măsura în care
activitatea se desfăşoară în aceleaşi condiţii”. Prin urmare, dacă aveți actul
eliberat de Direcția/Agenția de sănătate publică nu ar trebui să întâmpinați
dificultăți în a primi sporul. Dacă totuși nu îl primiți vă sfătuiesc să vă
adresați sindicatului din care faceți parte și să acționați în instanță pentru
recuperarea sporului. Arăt că sunt județe în țară în care organizațiile
sindicale le-au câștigat în instanță membrilor lor acest
drept.
De la 1
septembrie am facut naveta la scoala Vintila- Voda cu masina personala deoarece
nu exista mijloc de transport in comun de la domiciliul meu si scoala.Am primit
decont doar la pretul unui abonament,de ce? Directorii de ce nu isi iau pretul
unui bilet de autobuz pt deplasare?
Conform Instrucțiunii MECTS nr. 2/2011 „. In cazul in care exista mijloc de transport in comun, dar
personalul didactic prefera sa circule cu autoturismul proprietate personala,
urmeaza a se deconta contravaloarea abonamentului lunar pe respectivul mijloc
de transport in comun”.
Conform
Ordinului 5559/2011 concediul de odihna este de 62 zile lucratoare.Ma
intereseaza daca in acestea sunt incluse si sambetele?Daca nu,in vacantele
acestui an scolar nu mai raman cadre didactice in activitate ca sa se poata
acoperi perioada de vara .Am gasit pe un site legiAZ ca dupa noul ordin au fost
eliminate de la plata concediului de odihna duminicile si sarbatorile legale.Sa
inteleg ca sambetele intra in calculul celor 62?
Conform Legii educației naționale concediul de
odihnă este de 62 de zile lucrătoare, iar Conform Codului Muncii si a
legislației în domeniu zilele de Sâmbătă și Duminică nu sunt zile lucrătoare.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Cadrele didactice care au obtinut doctoratul dupa 01 ianuarie 2010 nu mai primesc sporul de doctorat. Cand se va elimina aceasta discriminare?
RăspundețiȘtergere