Este vorba despre doua schimburi de posturi pe
care eu le consider ilegale. Am sesizat ministerul, iar ministerul a cerut
inspectoratului sa prezinte un raspuns. Documentul atasat reprezinta o parte
din raspuns. In document se precizeaza ca cele doua schimburi au abut loc in
data de 15.02.2012 cu respectarea metodologiei din 11.11.2010. Problema este ca
pentru februarie 2012 se aplica metodologia din 27 octombrie 2011 care nu mai
prevede nici un fel de pretransfer (nici obisnuit nici prin schimb de posturi).
Oricum chiar daca ar fi fost posibil pretransferul ambele schimburi sunt facute
cu persoane care in momentul schimbului erau cu mai putin de un an pana la
pensionare.Va rog sa-mi precizati daca am dreptate.
Se aplică OMECTS nr. 5616/2010 doar dacă
schimbul de posturi s-a făcut în timpul anului școlar 2011/2012. Dacă schimbul
de posturi s-a făcut pentru anul școlar 2012/2013 se aplică Metodologia de
mobilitate aferentă acestui an școlar.
Soacra
mea este cadru didactic în învăţământ cu o vechime neîntreruptă la ora actuală
de 38 de ani şi 10 luni. Are 58 de ani împliniţi şi 7 luni. Este născută în
28,11,1954. Ar putea să iasă anticipat la pensie, fără penalizare, începând cu
septembrie 2013? Când poate să depună cererea/ dosarul?
Conform legislației „Pensia anticipată se
cuvine, cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare,
persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu cel puţin 8 ani mai mare
decât stagiul complet de cotizare prevăzut de prezenta lege”. „Cuantumul
pensiei anticipate se stabileşte în aceleaşi condiţii în care se stabileşte cel
al pensiei pentru limită de vârstă”. Stagiul complet de
cotizare fiind pentru doamna de 29 ani și 10 luni. Prin urmare, se poate
pensiona la 1 septembrie 2013 beneficiind de pensie anticipată, fără a suferi
vreo diminuare a cuantumului pensiei.
Cand se
primesc rezultatele la dosarele depuse la inceputul lui 2012 pentru echivalare
sau chiar trebuie sa ajungem sa traim doar cu aer daca bani pe care ii luam de
la scoala trebuie sa-i ducem la facultati pentru ca alti sa traiasca bine iar
noi care invatam copii sa scrie si sa citeasca abia ca ne descurcam cu venitul
Răspunsul MEN la
interpelarea pe această problemă a fost: „Potrivit prevederilor Art. I, punctul
5 din OMEN nr. 3104/30.01.2013 pentru modificarea şi completarea Metodologiei -
cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar
î n anul şcolar 2013-2014, aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012: “Cadrele
didactice din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul de studii
universitare de licenţă în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind
echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată,
realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de
3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice
din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, cu modificările
ulterioare, se salarizează corespunzator noii funcţii didactice începând cu
1septembrie 2013." lnstituţiile de învăţământ superior desemnate pentru
realizarea procedurii de echivalare pe baza
ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul de studii universitare de
licenţă desfăşoară în acest moment demersurile legale pentru achiziţionarea atestatelor
de echivalare. Pentru reglementarea situaţiei cadrelor didactice care au
solicitat recunoaşterea şi echivalarea competentelor profesionale dobândite
formal, nonformal sau informal decătre cadrele didactice care ocupă funcţii de
educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/invăţătoare,
maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de
profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învaăţământul primar, profesor
de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive
şcolare, palatele şi cluburile
copiilor, pe baza prevederilor metodologiei aprobate prin OMECTS nr. 5484/ 2011, în data de
21 ianuarie 2013, s-a semnat un Acord asupra poziţiei commune a Ministerului
Educaţiei Naţionale şi a federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar
referitoare la prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările
şi completările ulterioare şi ale O.U.G. nr. 92/2012 privind statutul
funcţiilor didactice de învăţător/ învăţătoare şi educator/educatoare”.
Sunt
bibliotecar si mai nou sunt lider SLI la un colegiu tehnic din Focsani, jud
Vrancea si as dori sa va intreb daca zilele de CO suplimentar pentru didactic
auxiliar si nedidactic prevazute in Contractul Colectiv de munca se negociaza
direct in unitatea de invatamant (de catre comisia paritara) sau trebuie ca
negocierea sa aiba loc mai intai la nivel de inspectorat. Tot legat de aceasta
problema v-as intreba care ar fi criteriile de acordare a numarului de zile CO
(intre 5 si 10 zile). Ca membri de sindicat toti au drepturi egale,adica
acelesi numar de zile. Daca ar fi diferente, ar fi si discutii
Fiind vorba de Contractul Colectiv de Muncă
Unic la Nivel de Sector de Activitate Invatamant Preuniversitar, toate
neclaritățile, respectiv negocierea unor drepturi pentru care se prevăd limite
minime și maxime se negociază și se prevăd în Contractul Colectiv de Muncă
încheiat la nivel de unitate.
Imi
puteti spune va rog care este legea in care scrie ca dirigintele este obligat
sa treaca mediile clasei sale in registul scolii?
Tot ceea ce este prevăzut privind consemnarea
notelor și a mediilor găsiți în Regulamentul de organizare și funcționare a
unităților de învățământ preuniversitar.
Sunt
profesor dr., gradul didactic I, titular la un colegiu in provincie.
Va rog, respectuos, sa ma informati daca, in anul scolar 2013-2014, se pune in practica art.51, alin.(2) din
Metodologia
formarii continue a personalului din invatamantul preuniversitar, aprobata cu OMECTS nr. 5561/7.10.2011 (inscrierea pentru efectuarea inspectiei speciale in anul 2013-2014 in vederea inscrierii la concursul pentru acordarea titlului de profesor emerit).
formarii continue a personalului din invatamantul preuniversitar, aprobata cu OMECTS nr. 5561/7.10.2011 (inscrierea pentru efectuarea inspectiei speciale in anul 2013-2014 in vederea inscrierii la concursul pentru acordarea titlului de profesor emerit).
Sigur că fiind un act normativ în vigoare
trebuie să se pună în aplicare și în acest an. Întrucât înscrierea, respectiv
acordarea titlului de profesor-emerit se face la/de către Casa Corpului
Didactic, vă sfătuiesc să vă interesați la această instituție în ce privește
practica de aplicare a acestor prevederi legale
As dori
sa va supun atentiei o situatie privind modul de decontare a abonamentului de
transport CFR. Valoarea abonamentului se imparte la nr. de zile calendaristice
ale lunii, apoi se inmulteste cu nr. de zile lucrate in luna respectiva. Este
corect, avand in vedere ca valoarea abonamentului este o suma medie probabil in
care pretul unui bilet e mai mic tocmai pentru ca sunt incluse si zile
nelucratoare? Acest mod de calcul este stipulat undeva? In loc de 220 de
lei,cat ma costa efectiv naveta, acum primesc o suma variabila in jurul a 100
lei, situatie care dureaza din luna martie.
Înțeleg că este vorba de decontarea
cheltuielilor de naveta la și de la locul de muncă, în acest caz a
abonamentului pe calea ferată. Conform Instrucțiunii MECTS nr. 2/2011
„Personalului didactic din unitatile de invatamant de stat, care nu dispune de
locuinta si caruia nu i se poate oferi o locuinta corespunzatoare in
localitatea unde are postul, i se vor deconta cheltuielile pe mijloacele de
transport in comun, din localitatea de resedinta la locul de munca si de la
locul de munca in localitatea de resedinta. In cazul in care nu exista mijloace
de transport in comun intre localitatea de resedinta si sediul unitatii de
invatamant, urmeaza a i se deconta contravaloarea a 7,5 l benzina Premium la
100 km parcursi, daca transportul se face cu autoturismul proprietate
personala. In cazul in care exista mijloc de transport in comun, dar personalul
didactic prefera sa circule cu autoturismul proprietate personala, urmeaza a se
deconta contravaloarea abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport
in comun”. Prin urmare, consider că trebuie să vi se deconteze abonamentul la
întreaga sa valoare și nu fracționat pe numărul de zile lucrătoare.
In
septembrie voi avea 10 ani de cand lucrez in invatamant. Dar am 2009 am stat 4
luni in concediu pentru ingrijirea copilului, din nefericire singurul meu copil
a decedat. Acum mi s-a spus a exista ceva lege care spune ca acest concediu
este defapt intrerupere in invatamant, dar legea e din 2008 le afecteaza doar
pe acele femei care au beneficiat de acest concediu dupa. va intreb daca vi se
pare corect o asemenea lege?
Într-adevăr perioada concediului pentru
creșterea copilului nu se ia în calculul vechimii necesare acordării sporului
de stabilitate, dar nici nu întrerupe această vechime. Prin urmare, dacă în mod
normal împliniți 10 ani de vechime efectivă la catedră la 1 septembrie 2013 și
aveți o perioadă de 4 luni concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului
veți putea beneficia de sporul de stabilitate începând cu 1 ianuarie 2014.
(Legea nr. 63/2011)
Un
pensionar are dreptul sa fie diriginte la o clasa de postliceala ?(in
conditiile in care exista profesori fara dirigentie )dar sa fie in comisie de
examen la postliceala ?
Conform Metodologiei
de mobilitate „(2) Indemnizaţia
pentru activitatea de dirigenţie sau consiliere şi orientare vocaţională se
acordă, conform reglementărilor în vigoare, la toate formele de învăţământ. La
forma de învăţământ cu frecvenţă redusă indemnizaţia pentru activitatea de
dirigenţie sau consiliere şi
orientare vocaţională, conform prevederilor legale în vigoare, se acordă numai
pentru lunile în care se organizează sesiunile de predare-evaluare.
(3) Personalul didactic de conducere, de îndrumare
şi control nu poate îndeplini funcţia de diriginte şi nu poate efectua ore de
consiliere şi orientare vocaţională şi nici ore de dirigenţie. În situaţii
excepţionale, când la nivelul unei unităţi de învăţământ nu existăsuficiente cadre didactice calificate titulare sau
angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, personalul
didactic de conducere poate îndeplini şi funcţia de diriginte, cu
aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ”.
In 2009
in momentul titularizarii catedra era formata din 17 ore romana si 1 ora
latina.In 2010-2011 catedra a pierdut 4 ore romana. Nu a fost posibila
completarea in scoala pe a doua specializare fiind incadrat tiular. Decizia nu
a fost modificata prin completare catedrei, persoana fiind detasata in acesta
perioada ( 2010- 2013) in alte scoli. Mai este valabila decizia din 2013 daca
este tot pe 17 ore romana si 1 ora latina iar in scoala nu sunt decat 13 ore
romana si 1 ora latina?
Rămâne valabilă decizia de titularizare.
M-am
inscris la gradul I in sesiunea 2011-2013 (sunt educatoare), am avut cele 2
inspectii curente aferente dupa care am intrat in maternitate pentru 2 ani de
zile.In iulie, anul acesta ma reintorc la serviciu, iar directorul meu sustine
ca cele doua inspectii nu imi mai sunt recunoscute dupa cei 2 ani de pauza
fiindca acum s-a schimbat metodologia.De inspectorul responsabil cu formarea nu
am reusit sa dau, asa ca v-as ruga sa imi spuneti daca este adevarat : va
trebui sa sustin din nou inspectiile?va trebui sa ma prezint din nou la
colocviu?oare mi se va schimba si tema lucrarii, avand in vedere ca a mea e
aproape gata?
Conform Metodologiei „Inspecţiile
curente promovate sunt valabile în ultimii 4 ani şcolari de activitate
didactică împliniţi la data finalizării examenului de acordare a gradului
didactic II”.
Ce ne
puteti spune despre absolventii CUI care inca nu am primit rezultatele de la
universitate? ISJ Bacau a comunicat ca dosarele sunt la UAIC Iasi si ca nu au
primit niciun raspuns! Cat sa mai asteptam? Alte universitati au publicat
rezultatele din ianuarie si se pregatesc de eliberarea atestatelor, iar noi nu
stim macar rezultatele! Cei care suna acolo nu primesc nicio informatie.
Secretarele nu stiu nimic. Ce asteapta aceasta universitate? E posibil sa
refuze echivalarea si noi sa asteptam ca fraierii expirarea termenelor?? Unele
dosare "importante" din Bacau s-au echivalat linistite la alte
universitati. Sunt mai multe judete cu dosarele la aceasta universitate fara
respect fata de cadrele didactice! Cat sa mai asteptam?? Ne trezim la 1
septembrie, cand ar trebui sa intre in vigoare plata, ca nu am fost luati in
considerare!
Ca urmare a unei
interpelări, MEN a formulat următorul răspuns: „Potrivit prevederilor Art. I,
punctul 5 din OMEN nr. 3104/30.01.2013 pentru modificarea şi completarea
Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar î n anul şcolar 2013-2014, aprobată
prin OMECTS nr. 6239/2012: “Cadrele didactice din învăţământul
preuniversitar, cu studii universitare de scurtă durată, care au dobândit
atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul de studii universitare de licenţă
în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederile Metodologiei privind
echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă
durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic
cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru
cadrele didactice din
învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei,
cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, cu modificările
ulterioare, se salarizează corespunzator noii funcţii didactice începând
cu 1septembrie 2013." lnstituţiile de învăţământ superior desemnate
pentru realizarea procedurii de echivalare pe baza ECTS/SECT a
învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul de studii
universitare de licenţă desfăşoară în acest moment demersurile legale
pentru achiziţionarea atestatelor de echivalare”.
Am o
nelămurire în ceea ce priveşte examenul de definitivat. Sunt titulară din 2008,
iar primii 3 ani am fost în concediu de studii fără plată. Activitatea
propriu-zisă la catedră am început-o în anul şcolar 2011-2012. Anul acesta
(2012-2013) m-am înscris la examenul de DEFINITIVAT, aflându-mă în al doilea an
de activitate la catedră. Întrebarea mea este următoarea: dacă voi epuiza cele
3 şanse de a da examenul de definitivat în primii 5 ani de activitate (nu voi
lua nota 8), există posibilitatea să-mi pierd statutul de titular în
învăţământ, respectiv postul pe care sunt titulară?
Definitivatul conferă dreptul de predare în
învățământul preuniversitar. Prin urmare, dacă nu îl veți obține, conform
regulamentului nu veți putea încheia contract pe perioadă nedeterminată.
Ma
confrunt cu urmatoarea situatie: sunt profesor suplinitor in invatamantul
prescolar, am obtinut postul in luna noiembrie, mi s-a facut contract pe 60 de
zile timp in care am sustinut un examen scris si oral la unitatea unde era
postul. In urma examenului am obtinut un contract pe post pana la 30 august
2013. titulara pe postul careia ma aflu a anuntat ca isi baga demisia.
Intrebarea mea este daca am dreptul la continuitate pe post.
Continuitate, în înțelesul Metodologiei de
mobilitate se acordă cadrelor didactice care au susținut examen de titularizare
în anul 2011 și/sau 2012.
1. Ce
baza legala sau regulamentara au procedurile? Concret: inspectoratul scolar
trebuie sa aiba o procedura de solutionare a petitiilor si daca da, pe baza
carei reglementari legale? 2. In cazul unei petitii adresate CA al ISJ, cine
numeste comisia de cercetare si cum (ma refer prin decizie scrisa sau...)? 3.
Constituirea comisiilor de bacalaureat fara a exista un proces verbal cu
tragerea la sorti a evaluatorilor (detin inscris oficial), este un aspect
legal? 4. Daca un inspector de specialitate in functie face declaratii publice
jignitoare si amenintari la adresa unui cadru didactic, cui se adreseaza acesta?
CA sau Comisiei de etica? Din punctul dumneavoastra de vedere, ce sanctiune ar
putea primi acel inspector daca cele sesizate se dovedesc reale?
Conform Regulamentului de organizarea a
inspectoratelor școlare, inspectorul școlar general „mediază conflictele din
cadrul instituţiei, asigură rezolvarea scrisorilor, reclamaţiilor şi
contestaţiilor în timp util, conform legislaţiei în vigoare, şi mediază
conflictele şi litigiile survenite între autoritatea administraţiei publice
locale şi unităţile de învăţământ”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Stimate domnule senator
RăspundețiȘtergereRog sa interpelati ministerul,in ce stadiu se mai afla cu "achizitionarea" atestatelor de echivalare,a studiilor prin ordinul promulgat de dv,OM 5553,deoarece e o minciuna rasunatoare si grosolana,intrucat nici un membru,din MEN nu poate da un raspuns,mai ales ca ordinul dv nu s-a pus in aplicare,nici pt cadrele care in acest an s-au chinuit la numeroase cursuri ca sa stranga cele 90 credite necesare!!(adica,numai si un curs de cateva luni are maxim 30 credite)
Eu cred ca nu intereseaza pe nimeni.E un haos.S-au bagat in politica pentru ei ,nu pentru noi.Este bine sa nu ne facem iluzii.
RăspundețiȘtergereDomnule Pop...opriti noua teroare asupra copiilor ..inclusiv ai nostri,cu testari nationale la clasele 2-4-6-8...Programa e supraincarcata si oricum din clasa 5-a se dau teze,lucrari si simulari..
RăspundețiȘtergereSe eschide o cutie a Pandorei,care duce la ingrosarea lacoma a meditatorilor particulari si chinuirea parintilor si asa saraciti si labili financiar cu explozia preturilor la energie si gaze,facuta in tacere,dar sadic,tot de guvernul dv!!
Nu mai incarcati de testari nationale pe copii care nu mai au din ce trai,si suporta dezbinarea familiei,chinuiala si bataie de joc,in aceste vremuri de saracie crunta!!
lasati macar copilaria sa le fie cat de cat fericita...asa ca si ficei dv!!