Fie acesta omagiul meu pentru dăscălimea neîngenuncheată!
Cei ce lovesc în „dascăl” azi,
lovesc şi-n a lor zi de mâine,
demonizarea „lui” acum,
ne va lua la toţi din pâine!
Făuritorii de „minuni”,
ai zilelor ce or să vie,
se zămislesc prin „truda” ei,
a „dăscălimii” din pruncie!
Şi-ntotdeauna un copil
v-avea merinde-n prag de viaţă
chipu-încruntat, ori cel senin,
al „dăscălimii” ce-l învaţă!
Or fi şi printre noi nedemni,
linguşitori, vânduţi ori laşi,
căci mult prea greu strângem „la greu”,
mult mai uşor „ la dezbinaţi”!
Şi-i trist c-ades, cei azi sus-puşi,
Plecaţi, mai ieri, de printre noi,
se văd mai zei ca Dumnezeu,
uitând că sunt tot trecători !
Ne-au umilit şi-au desfiinţat
chipul senin, ce altădată,
era modelul de urmat,
de al tău fiu, ori a ta fată !
Deci, rogu-te, nu te răsti
l-acel ce demn cere-şi dreptate
căci mâine poate chiar şi tu
vei fi-nglodat de strâmbătate !
Şi de vei cere ajutoare,
la fiul tău şcolit „oricum”,
rişti să rămâi cu ochii-n soare,
plângându-ţi gestul tău de-acum !
Fii bun, cititorule, şi nu mă-njura dacă forma, conţinutul, ortografia sau punctuaţia nu-ţi plac! E doar o opinie! Poate cu o altă încărcătură sufletească!
prof. I. Miclăuş - Arad , membru al Sindicatului
Democratic Învăţământ Arad
21 apr. 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...
Eu am o intrebare la care as dori sa imi raspundeti,chiar daca aveti atat de putin timp liber: cand se fac alegeri in sindicat?> de ce de zeci de ani sunt aceeasi lideri>? Incepand cu dl cormea? el cand va fi schimbat? Eu am sentimentul ca nu ma reprezentati deloc! Si vreau sa fiti schimbati!!! ce vaeti statut de sine die???? V-ati lipit de scaune? Cornea e bunic, sa treaca la pensie + ca e un comunist oportunist!!!
RăspundețiȘtergereD-Pop daca vreti sa ne raspundeti la o intrebare caci observam ca decat ne informati cu lucruri cu adevarat penibile. Cei care am absolvit facultati facute cu multi ani in urma, care nu se regasesc in anexele 1-2-3 din faimosul Ord.3235,dar care se regasec in Centralizatorul privind incadrarea pers.did., si care mai avem 10 ani pana la pensie(si asta dupa noua lege)de unde mai avem puterea financiara si psihica sa ne mai ducem sa ne completam studiile asa cum vrea onor acest miniter?Dupa ce ca suntem destul de saraci si marginalizati, se vrea cu adevarat sa murim pentru ca alta perspectiva nu avem. Ce face actuala guvernare este genocid. Au inceput sa moara oameni ca nu mai fac fata datoriilor si traiului de zi cu zi.Pentru asta am schimbat regimul comunist,fiindca D-nul ministru nu a vazut profesor mort de foame?Asa intelege dansul mersul intr-o tara democratica?
RăspundețiȘtergereEste o grosolana discriminare la adresa educatoarelor si invatatorilor care au continuat sa se pefectioneze prin toate formele si care acum vad ca toata munca lor se duce pe apa sambetei, fiindca ministru mai anuleaza el unele drepturi castigate .Peste 2-3 ani ce trebuie sa mai absolvim ca sa fim educatoare si invatatori, noi cei cu Lic. Pedagogic de 5 ani?
Daca suntem cu totii atat de nemultumiti de salarizare si legea asta a educatiei,care ne ameninta serios locurile de munca prin finantarea pe elev, clasa a IX la gimnaziu, prescolarii la gimnaziu, de ce mai stam?! unii facem greva, altii nu.Asa nu o sa ne castigam nici un drept. se vor pierde catedre la fiecare ciclu prin comasari de clase, prin pierderea clasei a IX-a la licee, prin pierderea prescolarilor la gradinite. Nu mai vorbesc de un drept castigat prin examen - titularizarea. Pai daca stam si asteptam, n-o sa obtinem nimic si ne vom trezi in fata unui fapt implinit.
RăspundețiȘtergereTrebuie sa existe un singur sindicat in invatamant!
RăspundețiȘtergereio am alta INTREBARE? De ce onor sindicat se zbate atat pentru invatatori care 99.9% au facut facultatea la FF la Spiru unde nu au invatat nimic*(va spun io sunt plante)iar pentru profesori nu face nimic? NOI AI CUI SUNTEM????
RăspundețiȘtergereSuperba poezie !
RăspundețiȘtergereDar pentru maistrii instructori de ce nu se pune problema? Sunt marginalizati cei cu scoala postliceala si scoala de maistrii...le sunt cerute studii superioare - astfel vor fi dati afara? Vorbesc de persoane cu gr I si cu vechime de 15-20 de ani care acum nu stiu incotro s-o apuce.....
RăspundețiȘtergereŞeful şefilor(1) la o discuţie cu şeful şefuleţilor (2) pe tema Legii educaţiei:
RăspundețiȘtergere- Câţi zici că ai în sistem?
- Păi, vreo 300 000 sefu!
- T r e i s u t e d e m i i-iiiii !?1 Înnebuneeeeeesc!!!
- !!!
- E muuulţi! Şi e şi dăştepţi!!!
- Foarte mulţi!
- Fă cevaaaa! Spargeiiiiii!!!
- I-am spart, şefu! Ţăndări i-am făcut!
- Cum, cum,cum?!?
- Nu mai conduc ei,ci...(gudurându-se!)al nostru...!
- ...(încă zăpăcit)da e ai dracu de mulţi!
- Tocmai, fiindcă e ai dracu! Da mulţi nu mai e!!
- Da, ce-ai făcut?!? Doar nu i-ai desfiinţat?
- Nu, şefu! Am desfiinţat doar titularizarea în sistem şi dacă aplicăm descentralizarea, restul vor face ei singuri! Doar ştiţi... cu minerii, cu ceferiştii,... Când e mulţi, e greu! Şi...şi...şi-apoi, noi vom trăi bine!
- Bravo măi! Vino să ... mă pupi! Ştiam eu pe cine am desemnat să reformeze învăţământul!
Asteptam mai mult decat poezii de la dvs.
RăspundețiȘtergereFie primită "retuşarea" de către acelaşi autor!
RăspundețiȘtergereŞeful şefilor(1) la o discuţie cu şeful şefuleţilor (2) pe tema Legii educaţiei:
- Câţi zici că ai în sistem?
- Păi, vreo 300 000 sefu !
- T r e i s u t e d e m i i-iiiii !?1 Înnebuneeeeeesc!!!
- !!!
- E muuulţi! Şi e şi dăştepţi !!!
- Foarte mulţi!
- Fă cevaaaa! Spargeiiiiii!!!
- I-am spart, şefu ! Ţăndări i-am făcut !
- Cum, cum, cum?!?
- Nu mai conduc ei, ci ... ci …(gudurându-se!) al nostru...!
- ...(încă zăpăcit) da e ai dracu de mulţi!
- Tocmai, fiindcă e ai dracu! Da mulţi nu mai e!!
- Da, ce-ai făcut ?!? Doar nu i-ai desfiinţat?
- Nu, şefu! Am desfiinţat doar titularizarea în sistem şi dacă noi aplicăm şi descentralizarea, restul vor face ei singuri! Doar ştiţi... cu minerii, cu ceferiştii, cu ratb-iştii, cu magitraţii ... Când e mulţi, e greu … ! Chiar foarte greu …!
-Şi...şi...şi-apoi, vom trăi bine ?!?
-Noi, da!
- Dar ei?
- Ei, ei, … (fâstâcit !) ei nu ştiu! … Dar nu contează!
- Bravo măi! Vino să ... mă pupi ! Ştiam eu pe cine am desemnat să … să … (râzând în hohote!) re…re…for…mmm…mat…eze învăţământul !
Problemele descentralizării învățământului preuniversitar(1)
RăspundețiȘtergereÎn 2005 MEC adoptă strategia descentralizării în învățământul preuniversitar.
Prin descentralizarea învățământului conform noii LEN, se vrea un sistem de învățământ organizat, administrat și finanțat conform unor standarde, și în același timp se dorește asigurarea calității procesului instructiv-educativ, accesul liber și nediferențiat al tuturor beneficiarilor(elevi, studenți) la actul de educație, și nu în ultimul rând ne așteptăm la o ofertă educațională conform intereselor și nevoilor beneficiarilor direcți și indirecți.
Apropierea deciziei de beneficiarii serviciului public de educație, participarea reprezentanților societății civile(părinți, ONG-uri, asociații profesionale, mediu de afaceri) la procesul de luare a deciziilor și redistribuirea responsabilităților, a autorității decizionale de la nivel central către nivelul local sunt dezideratele descentralizării în educație conform noii legi.
Trebuie înțeles că descentralizarea este în același timp proces, condiție și/sau stare de fapt a sistemului educațional.
În cadrul legislativ din România observăm persistența unor prevederi comtradictorii care generează incoerențe și disfuncționalități, și mai ales se vor prepetua aceste stări de fapt, în sistemul educaționalromânesc.(vezi noua LEN – varianta guvernanților, martie 2010).
Domeniile supuse descentralizării conform noii legi, sunt:
• curriculum;
• resurse umane;
• conducere și administrare;
• finanțare.
Voi începe puțin altfel, de la ultimul punct.
Legea precizează clar că finanțarea școlii și a învățământului în general se face de la Bugetul de Stat, fondurile ajungând în bugetele consiliilor locale prin intermediul consiliilor județene. Astfel, în continuare sunt menținute artificial verigile intermediare de alocare a fondurilor, care au îngreunat întotdeauna alocalarea acestor fonduri și mai ales au generat alocări neobiective către diferite consilii locale. Alocarea de fonduri doar datorită normării și salarizării stabilte prin lege, pe baza costurilor standard/elev, va genera în continuare conflicte datorită existenței și perpetuării discriminării între școli, pentru că în Ro. știm cu toții că există comunități bogate versus comunități sărace.
Sistemul fundamentării proiecțiilor bugetare și alocarea fondurilor, nu ține cont de gradul de finanțare a fiecărei unități de învățământ, de fapt de nevoile ei reale de finanțare.
Bugetele întocmite la nivelul școlilor sunt reduse mai întâi drastic și mai apoi sunt aprobate de consiliile locale, acestea fiind și cele care hotărăsc de cele mai multe ori destinația fondurilor bugetare și extrabugetare.(vezi este nevoie de acordul primăriilor).
Și mai îngrijorător este faptul știut de toată lumea referitor la alocarea banilor de către primării pentru lucrări de reparații, igenizare, care sunt acordate prin licitații, preferențial unor firme specializate, dar cu stupoare constatăm că prețurile de execuție sunt mult mai mari decât prețul real al pieței, astfel școala, managerul ei, nu au nici un cuvânt de spus, iar recepția lucrărilor este pur formală.( imixtiunea politicului în actul decizional al școlii).
Conform legii baza de calcul a fondurilor alocate unității de învățământ, se face prin și din bugetele locale, conform costurilor standard per elev, iar acest cost nu este identic cu necesarul de fonduri pentru finanțarea de bază a elevilor.
Capacitatea de alocare a fondurilor pentru învățământ este mai mică decât necesarul fundamentat pe costuri standard.
Ar trebui introducerea unor indicatori de corecție generoși(vezi și situația liceelor vocaționale) care să țină seama de dezavantajele economice și sociale ale zonei.
Astfel elevii ca și principali clienți ai serviciului educațional vor beneficia de accesul nediferențiat la educație.
Legea ar trebui să prevadă clar, în cazul finanțării standard per elev, acest coeficient de corecție pentru diminuarea discriminării în educație(CCDSE) – propunere pentru noua LEN.
Problemele descentralizării învățământului(2)
RăspundețiȘtergerea.) Curriculum
În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).
vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
vezi:
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/
http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_n...-p25985058.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/protes...-p02225042.html
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
Va salut domnul Pop. Va multumesc pentru tot ce ati facut si faceti pentru noi cadrele didactice. Sunt profesor in Tg. Jiu. Chiar nu putem sa impiedicam adoptarea acestei legi? Am luptat fiecare din noi pentru a ne titulariza. Cum sa renuntam la acest drept pentru care am muncit? Eu cred ca acesta este este cel mai important punct la care nu putem renunta. Au de gand sa faca schimbari majore in invatamant . Nici macar sa ne miscam in sistem in situatia unei restrangeri de activitate n-o sa mai putem. Este inacceptabil. Putem fi de acord cu multe, dar cu asta nu.
RăspundețiȘtergere