Daca lucrurile se desfasoara normal, conform www.edu.ro, maine la ora 9.30 avem prima intalnire cu conducerea ministerului pe marginea Legii Educatiei Nationale.
Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, ca de obicei, are un set de peste 100 de amendamente ale acestui proiect de lege, asta lasand la o parte greselile gramaticale, dezacordurile si incoerenta proiectului propus de catre minister. Multumesc si pe aceasta cale celor care au transmis propuneri la acest proiect. Multumesc si colegilor din Biroul Operativ al FSLI si liderilor din organizatiile afiliate la FSLI pentru implicare. Multumesc juristilor din FSLI. Si nu in ultimul ramd multumesc primviceresedintelui FSLI SIMION HANCESCU pentru sintetizarea si perseverenta in elaborarea acestui material
Cu siguranta o sa aveti maine materialul si articolele modificate.
Incerc o sintetizare a elementele principale care trebuiesc clarificate si argumentate.
Pornind de la premisa ca se doreste o reforma a sistemului nu o restructurare (personal eu vad mai mult dorinta de restructurare si iar restructurare a sistemului de invatamant) consider ca sunt cateva lucruri care necesita o analiza mai amanuntita:
- trecerea clasei a 9-a la gimnaziu: elevul la 16 ani nu are nici o calificare chiar daca teoretic poate sa lucreze in conformitate cu Codul Muncii,iar pe de alta parte lipsa spatiilor si a personalului.
- componenta Coniliului de Administratie a unitatii de invatamant, blocheaza actul decizional si politizeaza foarte mult acest organism de conducere; se poate transforma scoala intr.un circ politic
- disparitia titularizarii in sistem duce la lipsa de personal in unele unitati, continuitatea la nivelul clasei are de suferit iar acest lucru duce la o scadere a calitatii in invatamant
- finantarea invatamanatului preuniversitar privat la fel ca si cel de stat duce la plecarea personalului din invatamant catre domeniu privat. Asta deoarece in sistemul de stat nu se poate salariza decat in conformitate cu Legea Salarizarii Unitare (maxim 30% sporuri) indiferent cat de bun este personalul de predare. In schimb in invatamantul privat se poate face orice fel de salarizare. Cred ca nu este intentia aceste legi sa privatizeze sistemul de invatamant preuniversitar.
exemplele ar putea continua....
las acest lucru si la indemana dumneavoastra.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...
Nu este specificat nimic in noua lege cu privire la clasele cu predare bilingva (engleza, germana, franceza).
RăspundețiȘtergere"[...]se doreste o reforma a sistemului nu o restructurare[...]"
RăspundețiȘtergereTeoretic se face reforma, practic doar restructurare
unde am putea citi tot materialul?
RăspundețiȘtergereInspectoratele-s sugative de bani din bugetul tarii! Inspectoratele au personal angajat din clientelera politica a celor ce conduc cu nesimtire aceasta tara! Inspectoratele fac afaceri cu plasarea banilor la investitii firmelor clientelare mogulilor locali si incalca legile privind achizitiile.Inspectoratele ar trebui sa se ocupe de formarea si controlul celor ce predau, a dascalilor urmarind non-stop profesionalismul acestora, nu sa fie consumatori de resurse financiare si afaceristii locali din invatamant raspanditi in toate judetele. Ia reduceti birocratia si cuiburile de afaceristi din inspectorate si veti vedea ce de-a bani vor fi pentru toate!!!!
RăspundețiȘtergereINSPECTORATELE SCOLARE=Afaceri cu fondurile alocate investitiilor+coruptie la nivel judetean+clientelera politica+baroni locali+bani,bani,bani,bani in buzunarele celor clanuri si grupuri de interese cu putere locala adica mogulii politici ridicati din 2000 incoace !!!
INSPECTORATELE=Spaguiala la promovari, angajari, CORUPTIE si iar CORUPTIE !!!!
INSPECTORATELE= Plata clientelerei politice din diferite regimuri indiferent de coloratura politica.
INSPECTORATELE= Cuiburi de risipitori neprofesionisti de resurse financiare.
INSPECTORATELE=unitati dictatoriale ce au impresia ca stapanesc imperii taind in nestire posturi si lovind in destinele oamenilor.
INSPECTORATELE=BUBELE CANCERIGENE ALE UNUI SISTEM ECONOMIC BOLNAV CE TREBUIE ELIMINATE URGENT INAINTE CA ACESTEA SA DISTRUGA SISTEMUL DE INVATAMANT.
O reducere drastica as promova-o direct in INSPECTORATE!! Deoarece ina ceste institutii se cheltuie enorm pe activitati ce nu performeaza sistemul, se platesc cercurile de influenta, grupurile de interese politice, clientelera PD-L-ista, oamenii din sistem ce au adus voturi, ce-au acut propaganda in campania electorala, dar cel mai mult sunt avantajati cei ce-au aranjat direct ca fondurile destinate investitiilor in invatamant sa ajunga la firmele mogulilor locali sau in firmele fantoma ce stiu sa sponsorizeze direct interesele de partid ale celor ce conduc tara.Toate sunt dirijate direct de la centru, intentia generala fiind de a se politiza absolut tot acest sistem.
Banii, afacerile, interesele de partid pupincurismul si adeziunea directa de partid sunt direct criteriile inspectoratelor de a "barbieri" in teritoriu salariatii din sistemul de invatamant, fara sa vada in propria lor ograda coruptia generalizata, favoritismele, schema supraincarcata de personal.Rolul lor este pur acela de a veghea la perfectarea sistemului din punct de vedere profesional, corpul profesoral sa fie unul specializat, sa faca fata cerintelor de formare a elevilor la nivel European, si sa fie si motivati financiar.Totul se desfasoara ca activitate in inspectorate in spiritul inavutirii --prin serviciile de investitii--a unui singur partid, a deservirii clientelerei politice prin angajari si in scopul de a se distruge sistemul prin desfiintarea de posturi importante si necesare in teritoriu si desfiintarea la tara a scolilor.Desfiintati aceste institutii ce aduc doar pagube financiare in aceasta tara dominata de criza si coruptie.
nu uitati de grupele pregatitoare care trebuie sa ramana la gradinita chiar daca vor deveni obligatorii
RăspundețiȘtergereStimate d-le "anonim" de la orele 10:02,e adevarat ca exista coruptie la nivel de ISJ-uri,dupa cum exista coruptie si la nivel de conducere de scoli.Nu uita,insa,ca multi,foarte multi inspectori scolari nu sunt pe posturi doar de cand la conducerea statului e PDL.Marea lor majoritate sunt pe functii ,ehe,...tocmai de dupa asa-zisa revolutie,daca nu si mai dinainte(asta pentru a dovedi ca inspectorii raman pe pozitii indiferent de partidul care e la putere!).Asa ca,lasa PDL-ul in pace! Ia vezi,am sau nu am dreptate?
RăspundețiȘtergere@Ion
RăspundețiȘtergereCum sa lase PDL-ul in pace> PDL-ul e o adunatura de scarbe, de paraziti, niste gandaci de Colorado portocalii!
PDL-ul nu trebuie lasat in pace, el trebuie STARPIT de pe fata pamantului. Invatamantula decazut masiv de cand PDL-ul e la putere, de vreo 6 ani!!
Astia ar trebui pusi la zid si mitraliati!!
Va atrag atentia asupra Articolului 63. Alin (4) E pct. c. iv, legat de Bacalaureat din Proiectul Legii Educatiei.
RăspundețiȘtergereDaca elevii nu mai au posibilitatea de a opta pentru o disciplina la alegere, atunci le vor fi ingradite posibilitatile de inscriere la facultate , deoarece se stie ca la unele facultati se ia in considerare nota de la Bac. la o anumita disciplina, de exemplu Economie pentru Stiinte Economice. Dupa cum se vede in articolul urmator, la liceele vocationale se va da proba din:,,(iv) cunostinte specifice specializării urmate – în cadrul profilurilor militar, teologic, sportiv, artistic si pedagogic din filiera vocatională.,,
Ce este de facut, ca acest lucru sa nu ramana asa? Elevii sunt deja disperati ca nu vor putea sa dea admitere unde doresc, considera ca le sunt ingradite sansele pentru a urma facultatea dorita.
Va rugam sa semnalati acest lucru la dezbaterea legii, ca atinge viitorul multor elevi daca nu se clarifica acest aspect.
pt kati
RăspundețiȘtergerear fi mult mai simplu si mai corect pt toata lumea daca pt urmatorii ani ar fi ”incalcata” nitel libertatea universitara si ar fi obligati toti sa dea examen. Cum vor ei. Doar unul. Sau 2. Sau doar matematica la nivel de a VIII-a. Sau doar un eseu despre ”de ce vreau eu sa fac acaeasta magnifica facultate si sa devin ....”
Dar sa nu mai tina cont de bac si sa se poata face curat acolo...
Pe de alta parte, e o problema cu bacul. Daca subiectele ar fi echilibrat elaborate, naturale (asa cum se poate in alte tari) nu ar necesita un stress suplimentar, memorare sau aplicare de scheme de rezolvare fara intelegerea problemei. Si nu ar fi timp pierdut invatarea pt bac, ci castigat...
de ce FSLi a abandonat Buzaul?
RăspundețiȘtergereAtrag atentia asupra art. 218 a), referitor la functiile didactice !!!
RăspundețiȘtergereCitez: "in educatia timpurie si invatamantul prescolar se normeza CATE UN POST pentru fiecare grupa de copii". CATE UN POST ???? Si cum ramane cu noi, educatoarele care lucram in gradinitele cu program prelungit? Noi cui ramanem? Sau poate domniile dvs care ati lucrat la acasta lege ati uitat de gradinite, de acei oameni care muncesc cu prichindei de la 3 la 6 sau 7 ani??? In gradinitele cu program prelungit, lucreaza cate doua educatoare, la ture. Dar, cu siguranta, nici nu ati calcat vreodata prin astfel de gradinite sau poate nici nu cunoasteti termenii... Oameni buni, ce presupune acest articol, ce se va intampla cu copiii si cu cadrele didactice in astfel de circumstante?
Acest aspect este reluat si intr-un alt articol, si anume 231 (3) a)
Va rugam ,d-le Pop nu scoateti religia din scoala,va mai ganditi si la toti acesti prof de religie? Ei ce vor face? Ii dati afara asa,pur si simplu?Cotizatia lor pt sindicat nu mai e buna?Pe ei cine ii mai apara?Sunt foarte multi tineri care vor ramane someri daca ramane disciplina optionala,sau credeti ca asa faceti rost de cele 15000 de posturi pt minister? Ati calculat corect,cam atatia sunt la nivel de tara!E rusinos ca ati scos ceva bun din lege si ati introdus ca disciplina optionala...La revolutie am dorit acest lucru si acum va bateti joc!De aia ne merge asa de bine,pt ca ne batem joc de Dumnezeu...ce e rau in a face religie?Majoritatea copiilor indragesc acest obiect pe care il fac de placere!Astept un raspuns oficial din partea dvs.(pt Deea)
RăspundețiȘtergereDe ce nu anunati si rezultatul intalnirii? Ati tradat, a cata oara?, membrii dvs de sindicat! Profesorii din Buzau au stat 3 saptamani in greva, nu i-ati sprijinit cu nimic - in afara imbrancelii dlui Cornea cu jandarmii - iar acum, in numele lor, decideti ca se intorc la ore! Va intrebati cum vor intra la ore? Cat de umiliti se vor simti in fata elevilor, perintilor? Daca ati avea un dram de decenta, v-ati da, in corpore, DEMISIA! Mentiune: sunt profesor, dar nu din Buzau, am fost membru de sindicat pana la greva din 2000 - 5 saptamani - incheiata, ca si acum, prin decizia liderilor nationali. A doua mentiune: in scoala mea, mai mult de 75% dintre colegi au iesit din sindicat, ca urmare a atitudinii liderilor, judeteni si nationali, fata de problemele scolii si ale cadrelor didactice: vorbe goale, prostit pe fata si propriul interes inainte de orice.
RăspundețiȘtergere