20 apr. 2010

Incep discutiile Legii Educatiei Nationale in comisiile parlamentare

Maine, 21 aprilie, ora 14.00 si joi, 22 aprilie, ora 8.30 in Comisia pentru invatamant, stiinta, tineret si sport a Camerei Deputatilor se dezbat:
- proiectul Legii educatiei nationale (PL-x 156/2010) (propus Guvern)
- propunere legislativa "Legea educatiei nationale" (Pl-x 115/2010)(propus PSD)
- propunere legislativa privind invatamantul superior (Pl-x180/2010) (propus PNL)
- propunere legislativa privind statutul personalului didactic (Pl-x181/2010(propusPNL)
- propunere legislativa privind invatamantul preuniversitar (Pl-x182/2010) (propus PNL)
Reprezentantii FSLI sunt invitati la aceste dezbateri.
Pe www.fsli.ro o sa aveti noutati legate de aceste dezbateri.
citesc pe site.ul mects

Proiectul Legii Educaţiei Naţionale elaborat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi aprobat de Guvernul României, în data de 12 aprilie, se află actualmente în proceduri de avizare la comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Astfel, în şedinţele de astăzi, 20 aprilie, proiectul Legii Educaţiei Naţionale a primit aviz favorabil din partea Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic, Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale şi Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi. La aceste trei avize, se adaugă cel al Comisiei juridice, primit în data de 13 aprilie.

8 comentarii:

  1. http://www.realitatea.net/legea-educatiei--una-la-camera--alta-pe-site-ul-ministerului--spune-gorghiu_709838.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper ca parlamentarii care se opun legii Funeriu,sa aiba castig de cauza..Altfel va fi,lovitura de gratie sistemului educational romanesc...va genera un haos si nimicirea efectiva a cadrelor didactice!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. se zvoneste ca buzaul nu mai face greva joi, ca a obtinut de la funeriu cele 33 de procente in plus la salariu. e adevarat?
    noi, restul, ce facem? ramanem ca prostii, de caruta? noi cand primim cele 33 de procente, castigate in instanta?
    ALO, TREZIREA, NU MAI DORMITI IN PAPUCI. GREVA GENERALA!

    RăspundețiȘtergere
  4. Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară.
    Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe:

    - bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi:
    http://www.senat.ro/PDFMotiuni…..032010.pdf
    Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008.
    Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ.
    Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.)

    - legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant;

    - finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele);

    - adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace;

    - are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic;

    - implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar;

    - 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor(schema 4/4/4);

    - creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar;

    - legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani;

    - NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC;

    - se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare);

    - duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general;

    - si cate si mai cate.
    In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege.
    Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume:

    - raspundere publica;

    - autonomie institutionala;

    - transparenta actului decizional;

    - valorizarea resursei umane;

    - abordarea etica a serviciului educational;

    - apropierea actului de decizie de locul actului de educatie;

    - subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile);

    - diversitatea culturala si etnica.

    http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
    http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html
    http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042-pg18.html

    dacă ești de acord semnează și promovează petițiile

    RăspundețiȘtergere
  5. Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente.

    In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii).

    Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme:

    - neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general;

    - infrastructura precara;

    - slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.;

    - standardele „nationale”…;
    vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
    http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html
    http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042-pg18.html

    dacă ești de acord semnează și promovează petițiile

    RăspundețiȘtergere
  6. Saul Bularca21.04.2010, 14:11

    lege pentru NOI fara NOI?
    Va duce la crearea de tensiuni intre educatoare invatatori profesori etc Da cadrul didactic exclusiv pe mana scolii el , traditional fiind salariat al statului iar deteriorarea statutului sau are implicatii serioase , periculoase as spune altii fiind cei care pot lua decizii . Nuputem admite oameni dinafara scolii sa intre in consiliile de administratie iar numarul lor sa fie mai mare decat cei ce reprezinta unitatea . asa cum se vrea DESCENTRALIZAREA (mare inselatorie)va impovara consiliile locole si asa saracite si cu mari probleme , lipsuri de tot felul iar implicarea politicului se vede bine si fara a mai cauta cu lumanarea.intreaga lege are ca borna COMPETENTELE ignorand total valorile si abilitatile fundamentale ale invatamantului romanesc .Unde este chemarea europeana in a promova INOVATIA , TEHNOLOGIILE MODERNE , NOUA SOCIETATE ? Nu gasim valorificari ale invatamantului romanesc ce a dat in anii sai mari prsonalitati in toate domeniile activitatii umane !Gasim abordari marunte ce vor complica si mai mult atat de framantata problema PRIORITATE NATIONALA?!?! Saul Bularca

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Pop,vă rog să-midati şi mie un răspuns la următoarea problemă a încadrării mele. Am absolvit Lic. Ped. de 5 ani, iar în 2008 am absolvit ciclul I Bologna- Facultatea de Management Financiar Contabil-specializarea-Contabilitate şi informatică de gestiune. De ce se face această discriminare în Ord. 3235 excluzându-ne pentru a fi plătiţi ca profesor în înv. preprimar?Cei cu spec. Maşini de calcul, Chimie informatică etc. sunt plătiţi ca profesori iar noi nu. Este corect ca după 32 ani de muncă să fim trataţi aşa?Când am terminat o facultate, Statutul personalului didactic ne includea pe toti cei cu studii superioare. Acum actuala legislatie anulează tot ce a fost bun- nu educatoare nu învăţători.

    RăspundețiȘtergere
  8. "Proiectul Legii Educaţiei Naţionale elaborat de Ministerul Educaţiei, Cercetării,[...] a primit aviz favorabil din partea[...]
    Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi".
    "Comisia pentru EGALITATEA SANSELOR" se ocupa doar de EGALITATEA SANSELOR intre femei si barbati?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare