discutam pe Statul Personalului Didactii
Condiţiile de studii pentru ocuparea funcţiilor didactice- material in actualizare
(1) Pentru ocuparea funcţiilor didactice trebuie îndeplinite în mod corespunzător condiţiile precizate la art. 6 precum şi următoarele condiţii de studii:
a) pentru funcţia de educator puericultor – absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic sau absolvirea cu diplomă de absolvire a învăţământului postliceal pedagogic cu specializarea educator puericultor;
b) !!! pentru funcţia de educator în învăţământul preşcolar – absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic sau a unei şcoli echivalente, ori absolvirea cu diplomă de licenţa sau de absolvire, urmată de un curs în domeniul psihopedagogic şi metodic specific;
c) !!! pentru funcţia de învăţător– absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic, secţia pentru învăţători, sau a secţiei educatoare-învăţători;
d) !!! pentru funcţia de institutor – absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic, urmat de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă ori de absolvirea cu diplomă de licenţă.
e) pentru funcțiile de profesor pentru învățământ preșcolar și profesor pentru învățământ primar - absolvirea cu diplomă de licență a programelor de studii de științe ale educației.??
f) !!! pentru funcţia de profesor în învăţământul secundar inferior, gimnaziu – absolvirea, cu examen de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior în domeniul de licență absolvit cu acumularea a 30 de credite transferabile de la modulul pedagogic;
g) !!! pentru funcţia de profesor în învăţământul secundar superior, liceal şi terţiar non-universitar, postliceal – absolvirea cu examen de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior, urmată de absolvirea cu diplomă de master în domeniul de licență absolvit și acumularea a 60 de credite transferabile din modulul pedagogic;
h) !!! pentru funcţia de instructor de practică – absolvirea cu examen de diplomă a unei şcoli postliceale în domeniu sau absolvirea cu examen de licenţă ori examen de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior în domeniul de licență absolvit, cu experiență în domeniu de cel puțin 3 ani și acumularea a 60 de credite transferabile din modulul pedagogic;
i) !!! pentru funcţia de profesor documentarist – absolvirea cu examen de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior în domeniul de licență absolvit;
j) !!!pentru funcţia de mentor şi respectiv tutore – îndeplinirea oricăreia dintre condiţiile de studii precizate la lit. a) – f) precum şi îndeplinirea condițiilor de titular și grad didactic I.
k) [funcţiile didactice prevăzute la lit. d), e), g) şi h) se pot ocupă şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studiu transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic; - se duc la tranzitorii
l) funcţiile didactice prevăzute la lit. e) se pot ocupă şi de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic.] - se duc la tranzitorii
(2) Pentru ocuparea funcţiilor didactice prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d), în învăţământul special trebuie îndeplinite în mod corespunzător condiţiile art. 6 şi condiţiile de studii menţionate la alin. (1) din prezentul articol, precum şi un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practică în educaţie specială, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor didactice din unităţile conexe învăţământului preuniversitar trebuie îndeplinite în mod corespunzător condiţiile art. 4 şi condiţiile de studii prevăzute la alin. (1).
(4) Pentru ocuparea funcţiei de antrenor în cluburile sportive şcolare, în palatele şi în cluburile copiilor, se cere absolvirea cu diplomă a unui liceu şi a unei şcoli de antrenori acreditată ori a unei instituţii de învăţământ postliceal sau superior în domeniu, cu specializarea în ramura de sport respectivă şi trebuie îndeplinite în mod corespunzător condiţiile art. 6.
(5) Personalul didactic titular care, ulterior titularizării, dobândeşte prin studii şi alte specializări didactice poate solicita trecerea în noua specializare, cu păstrarea statutului de personal didactic titular. Au prioritate cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, în cadrul aceleași unități – la metodologie .
(6) Antrenorii de la cluburile sportive şcolare pot fi angajaţi cu contract de muncă, de regulă, pe o perioadă de 4 ani. Contractul se poate prelungi dacă performanțele justifică acest lucru.?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
1. Activitatea didactică .... 630 ore (18 ore x 35 săpt. = 630 ore) 2. Transport către diverse activităţi obligatorii (cercuri pedagogice...
-
Calculator *rezultatele calculatorului au caracter orientativ si se aplica pentru cadrele didactice cu peste 6 ani vechime în învățământ
-
Rugaminte pentru cei care aveti particularitati: un email pe fsli@fsli.ro pentru a va raspunde oficial conducerea FSLI. Multumesc pentru int...
-
Metodologia de miscare de personal 2012-2013 o puteti descarca de AICI pentru cei care nu reusesc se poate descurca de pe www.slimm.ro
-
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012 METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA P...
-
Gasiti cateva modele pentru subiectele de la examenul de titularizare 2012 AICI Pana la inceputul saptamanii viitoare vor mai aparea si alt...
-
O R D I N pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în ...
-
" Art. 277.(1) Copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la con...
Domeniul de licenta Stiinte ale educatiei cuprinde specializarile:Pedagogie specială, Pedagogie,Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar. Deci toti acesti absolventi vor fi profesori pentru invatamant primar si prescolar?
RăspundețiȘtergereDomnule Liviu Pop, va rog sa-mi spuneti concret la ce programe de studii de stiinte ale educatiei se refera acest articol?
RăspundețiȘtergereDe exemplu, Fac. de Psih. si St. Educatiei, profilul sociopsihopedagogie, specializarea psihologie, la care se adauga masterul "Politici si management in educatie" imi vor da dreptul sa am functia didactica de profesor in inv. primar?
pentru funcțiile de profesor pentru învățământ preșcolar și profesor pentru învățământ primar - absolvirea cu diplomă de licență a programelor de studii de științe ale educației.??
Profesorii pentru invatamantul prescolar si primar,cum vor fi incadrati? Profesor I sau profesor II? S-a clarificat situatia?
RăspundețiȘtergereEu am terminat Facultatea de Istorie la Univ. din Iasi in 2002, apoi am facut un an de studii aprofundate de istorie. Pe atunci nu se organiza master la facultatea de istorie, ci doar studii aprofundate pe o perioada de un an. Acum sunt titulara la un liceu. Trebuie sa urmez un master sau sunt suficiente studiile aprofundate?
RăspundețiȘtergereFoarte incert este totul.
RăspundețiȘtergereSunt educatoare cu liceu pedagogic de 26 de ani. Am terminat intre timp o facultate de lunga durata in care am facut 4 ani de modul pedagogic. Mai trebuie sa foc si un master ca sa pot fi profesor in invatamantul prescolar?
Astept un raspuns va rog.
va rog coborati in realitate, luati situatii concrete, nu la general
RăspundețiȘtergereconcret:
1) absolvent lic pedag + fac ex licenta(ex:ist, geo. rom, psiho, ase...)=institutor
2)absolvent lic pedag+ fac ex licenta+ 30 credite DPPD=?
3) absolvent orice liceu + stiinte educatie=prof ciclul pre/primar
4) absolvet lic + fac ex licenta in domeniu? + 30 credite DPPD= prof gimnaziu
-2 si 4 ar fi egale, nu? dar functii diferite? analizati, va rog
concret- am absolvit lic pedag 5 ani+ psihologie cu ex licenta + 30 credite transferabile DPPD= ?????????????(31 ani vechime)
multumesc
iar institutori ?? Iar nu se diferentiaza facultatile cu specializari care se predau si la invatamantul primar ??
RăspundețiȘtergeream liceu teoretic(uman), scoala postliceala pedagogica(3 ani), colegiu pedagogic de institutori si facultate de limbi straine. Am predat limba engleza la clasa mea. N-am destule studii pentru a fi profesor pentru invatamantul primar ?? Nu mai relegiferati aceleasi greseli care erau si pana acum ! Analizati toate situatiile existente si nu mai nedreptatiti oamenii ! Iar licenta e licenta, nu "licenta de lunga si de scurta durata" !
Sunt prof. titular informatica si am terminat Institutul Politehnic Bucuresti+ Studii postuniversitare de specializare in informatica la UPG Ploiesti. Nu voi mai putea preda la liceu ?
RăspundețiȘtergerepentru anonim 11:03
RăspundețiȘtergereAr trebui 1=2=3=4 PROFESORI indiferent de nivelul unde preda
Asteptam ca sindicatele sa rezolve favorabil aceasta problema!
ACUM SA LE VEDEM!!!!!!!!!!!
DACA NU RUSINEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!
Maria,
RăspundețiȘtergereEste incredibil ce se intampla in invatamantul romanesc. Eu am ajuns la concluzia ca cei de SUS habar nu au pe ce lume traiesc.Au innebunit lumea asta ...azi esti profesor, maine nu mai esti...azi esti institutor maine esti invatator ,s.a.m. d.Ba iti trebuie master ba nu iti mai trebuie master...VA BATETI JOC DE OAMENI ! Adunati-va odata TOTI cei ce pretindeti ca FACETI LEGI si lamuriti problema asta cu incadrarea oamenilor. Ce e atat de greu de inteles ca prof ptr invatamantul primar sunt cei ce au absolvit Facultatea de Stiinte ale Educatiei, SPECIALIZAREA PEDAGOGIA INVATAMANTULUI PRIMAR? E LOGIC, NU? Cum sa fie prof inv primar absolvent de Drept, Matematica, Ed fizica??????? Pai in ce tara traim? Nu pot crede ca liderii de sindicat nu sunt capabili sa rezolve aceasta problema. Poate pana ies la pensie o sa rezolvati si aceasta ...problema...In rest, SA TRAITI BINE!!!
Maria are dreptate. Daca ai facut limbi strine DU-TE PE SPECIALIZARE si vei fi profesor!Daca ai facut Fac de istorie cum sa fii prof inv primar?Iar cei ce au absolvit PEDAGOGIA inv. primar sa fie profesori la inv primar.Ptr asta s-au specializat. Dar ce sa facem cand dl POP nici nu stie care sunt specializarile de la Facultatea de Stiinte ale Educatiei? Cum sa ne mai si sustina? Of, nu stiu cand ne vor conduce niste oameni competenti????????
RăspundețiȘtergereStimati colegi care ati absolvit ORICE TIP De facultate, de ce nu va duceti pe specializarile ptr care v-ati pregatit si sa fiti PROFESORI? Ce tot cersiti sa obtineti ceva ce nu e corect si legal?Chiar e atat de greu sa vedeti ca sunteti penibili?Daca te-ai specializat pe o anumita disciplina ce sa cauti la inv primar?Mergeti fratilor si prestati ptr ce v-ati pregatit. Sau credeti ca daca e invatamant primar intra oricine...E munca gra aici si mult mai serioasa decat credeti...
RăspundețiȘtergereFrumos domnilor!
RăspundețiȘtergereAm ajuns sa ne dam in cap unii la altii. Mai cunoasteti vreun sector de activitate ca acesta al invatamantului? Ce ne deranjeaza cel mai mult e faptul ca indiferent de domeniul de activitate toti suntem egali la studii. Ce va deranjeaza salarizarea?
Nu sunt bani? Asa am facut noi mereu!Guvernantii sa gaseasca resurse.Au numai pentru ei. Cand a fost ceva noi am renuntat de prima data. Nu am stiut sa luptam!Bravo celor din alte sectoare de activitate.
Idioti cei ce au infiintat Fac de Stiinte ale educatiei.Daca la aceasta facultate erau primiti doar absolventi de Sc.Normala admit ca absolventii ar avea o pregatire speciala pentru preprimar si primar,dar acolo sunt studenti de la Lic Agricole,Gr.Sc.Industrial,etc.Astia cumpara examene si vor distruge si invatamantul primar,care dispunea inca de specialisti.Rusine!Sindicate nu va lasati abramburiti!
RăspundețiȘtergereEste incredibil ca cei care au studiat "pedagogia invatamantului primar" se cred detinatorii adevarului absolut. Sunt "n" situatii: liceu pedagogic/scoala postliceala/colegiu + o facultate care echivaleaza cu succes "pedagogia" celor care nu mai au loc de cei cu alte specializari! Ceva deontologie profesionala n-ati invatat pe acolo ?? N-am trecut si n-o sa trec pe specializare la invatamantul gimnazial din motive pe care n-o sa le expun aici pentru ca nu vreau sa conving pe nimeni de nimic. La fel pot sa va intreb si eu: daca vreti profesori, de ce n-ati facut o specializare pentru profesori si sa mergeti la gimnaziu ? Si sunteti oricum primii care cersesc recunoasterea unei functii si specializari fantoma in acest moment !
RăspundețiȘtergereCei care au terminat faculatate de lunga durata cu examen de licenta, pt. a preda la liceu trebuie sa faca neaparat master? deci profesorii I, noi am facut specializare in cadrul facultatii de ce nu se recunoaste ca masterat?
RăspundețiȘtergereProfesor PIPP????????? Numai daca au absolvit un lic pedagogic. Nu liceul scama si pe urma PIPP la ID!!!!!!!
RăspundețiȘtergereNu se compara cu un invatator cu o vechime de 20-30 de ani ! Niciodata nu va exista semnul = intre ei.Invatatorii au 5 ani de liceu pedagogic .au mancat pedagogie , psihologie ,metodica, practica pe paine. Pe cand profesorul PIPP???? are o diploma si numai el stie cum a obtinut-o!
Cu ce sunt vinovati invatatorii cu vechime de peste 20 de ani ca nu au terminat PIPP si au terminat alte facultati cand PIPP nu exista!
La studii egale aceeasi incadrare PROFESORI!
Si stiti ceva? Mai frumos suna invatator decat
profesor!De aceea nu au trecut unii pe postul de profesor. Salarizarea trebuie sa fie la fel
capabila sa predea la gimnaziu...(de pregatita profesional ce este)cine cerseste titlu? RUSINE! Lumea evolueaza si apar noi specializari. Acuma ai priceput?Multi dintre noi vu vrem profesori la gimnaziu ca ne place mai mult la inv primar spre deosebire de tine care nu esti capabila...
RăspundețiȘtergereSpre deosebire de tine, sunt capabila sa predau patru specializari. Se vede cat esti de capabila si pentru invatamantul primar. Am avut un an si catedra de limbi straine si am avut sansa sa compar cele doua nivele de invatamant. Am hotarat sa raman la invatamantul primar pentru ca imi place mai mult. Rusine ar trebui sa va fie voua, cei care nu va deosebiti cu nimic decat cu eticheta PIPP, pe care o strigati in gura mare pe toate forumurile jignind oameni care au studii superioare dinainte sa visati voi ca ati putea avea vreodata. Lumea evolueaza, dar cei sapte ani de acasa nu se pot recupera niciodata.
RăspundețiȘtergereFoarte academic...stimati domni profesori.
RăspundețiȘtergereNu pot sa nu iau atitudine, si trebuie sa spun ca nu avem doar eticheta PIPP, nu puteti generaliza. Cei din jud.Neamt care au absolvit PIR la UBB Cluj toti aveau Liceu pedagogic, Scoala postliceala sau institutul . Au fost doar 2 cazuri izolate unde studentii nu aveau pregatire initiala de baza.
Si tin sa va mai spun ceva, sunt absolventa tot de Liceu Pedagogic , scuze ...dar ce profesori am avut de la Cluj in acesti 3 ani, ne-am "imbunatatit si imbogatit", a fost destul de greu, seminarii, teme de evaluare, examene scrise...nu cred ca-i cazul sa dam explicatii, dar nu aratati decat rautate. Portile au fost deschise pentru toata lumea de ce nu ati intrat sa vedeti cum este??/Lasati invidia si rautatile ca nu ne fac bine.
Dar despre cei care au absolvit studii de scurata durata? Nu mai pot preda in gimnaziu?? Ma refer de exemplu la Educatie tehnologica!
RăspundețiȘtergereMai fratilor lasati-o balta ca ne inebuniti! La Statutul cadrelor didiactice vechi puteti sa mai puneti ceva si este bun! Nu ne mai tineti in tensiune!
RăspundețiȘtergereEu nu cunosc absolventi de PIPP asa cum ii descrie dna/dl cu ...cele 4 specializari. Eu am terminat la SUceava si AM INVATAT carte. Daca dv credeti ca la PIPP s-a taiat frunze la caini va inselati. Asa ca nu-mi este greu sa vad unde este ETICHETA daca aveti numai 4 specializari. Cred ca persoana care v-a dat apa la moara are dreptate. De ce vreti titlul de profesor inv primar daca nu aveti studii in domeniu. Aveti liceu pedagogic? Foarte simplu. Sa fiti invatatoare. V-ati dus cu capul in traista la orice facultate v-a iesit in cale ...ca asa erati in trend, iar acuma vreti sa fiti profesor la clasele mici...Mergeti pe istorie daca asta ati invatat! Daca nu la invatat la PIPP!!!Lasati-o mai moale cu ...eticheta ca se pare ca asta e chiar boala DV.
RăspundețiȘtergereDar un absolvent PIPP de ce sa nu fie profesor de limbi moderne, istori???????????Ei, vedeti? Nu se poate ca nu a dobandit aceasta specializare. Si atunci? Fiecare cu specializarea lui.Ce sa mai lungim discutia? Nu are rost sa ne jignim, sa ne stricam vacanta.Fiecare dupa pregatire...SA FIE PROFESOR!
RăspundețiȘtergereE foarte vestita Suceava pentru cartea care se invata acolo ... :) Pentru invatamantul primar am specializari dobandite prin scoala postliceala si colegiul de institutori: aceeasi specializare pe care o au si cei de la PIPP, ca doar ei nu predau altceva la clasa fata de mine. Deviati de la esenta problemei. Cei care au o alta facultate decat PIPP au specializare pentru invatamantul primar dobandita prin liceu pedagogic/scoala postliceala si/sau colegiu de institutori. Deci, au mai multe specializari si de aceea cineva cu PIPP nu poate fi profesor de istorie sau de alta disciplina. Si ca sa vedeti ca nu doar eu gandesc asa, la sesiunea de pretransfer la invatatori, inspectorul mi-a considerat facultatea de limbi straine ca fiind in domeniul postului si mi-a acordat punctul respectiv. Langa mine era o invatatoare care terminase kinetoterapie si nu a primit acel punct. In rest, "cine comunica se comunica". Pacat ca ceea ce ne uneste ajunge sa ne invrajbeasca !
RăspundețiȘtergereOare se va face si o diferentiere a salarizarii dintre profesorii de gimnaziu si cei de liceu? Credeti ca toti profesorii care predau la liceu au master in specialitate? ce vor face atunci cei din gimnaziu care AU master in specialitate?.....reflectati, va rog!
RăspundețiȘtergereStimati colegi,
RăspundețiȘtergerePe acest blog ar trebui sa venim cu propuneri pentru imbunatatirea acestui COD al educatiei ,dar constat ca ne improscam cu noroi unii pe altii si aducem acuze celor ce ne reprezinta,pentru ca este mai usor sa dam vina pe altii.
Domnule Pop va rog sa tineti cont de nivelul de studii al fiecaruia la stabilirea Condiţiilor de studii pentru ocuparea funcţiilor didactice,deoarece pentru a deveni profesor in invatamantul prescolar sau primar doar de cativa ani au aparut specializarile,iar unii dintre colegi au peste 25 de ani vechime in invatamant .Fiecare dintre noi,cei interesati de dezvoltarea profesionala avem studii superioare ,in domenii pe care le considerati paralele cu invatamantul,dar nu noi suntem vinovati de toate aceste schimbari din ultimii 20 de ani.
Ne-ar veni usor sa practicam in domeniul specializarilor obtinute,dar am ramas dedicati acestei profesii din pasiune.
In aceasta situatie sunt si eu !!!Dupa absolvirea liceului pedagogic,obtinerea gradelor didactice la timp,absolvirea Facultatii de MANAGEMENT si masterului - Managementul educatiei ar trebui sa renunt dupa 25 de ani la invatamant?Dupa ce am reusit ,chiar daca nu am fost director de scoala, sa realizez si sa coordonez proiecte cu finantare externa sa accept sa fiu incadrata doar ca invatatoare sau institutoare???
V-ati gandit cumva ca invatamantul are nevoie de specialisti in managementul de proiect pentru a obtine finantare externa si sa-i incadrati in vreun fel,pentru ca de voluntariat ne-am saturat ???
Astept raspunsul dumneavoastra.
Se pare ca invatatorii cu studii superioare sunt iar lasati in aer, desi in acordul cu sindicatele se stabilise ca si acestia sa fie prinsi in noul satut ... ca si profesori. M-am saturat sa fim mereu lasati in coada grilei. La studii egale tb sa fie salarii egale. Suntem 80 000 de dascali in prescolar si primar, iar cotizatiile noastre catre sindicat sunt la dfel ca la ceilalti colegi ... pe noi si interesele noastre cine le reprezinta. Rugamintea mea si acolegilor mei in aceeasi situatie este sa reveniti supra articolului 7 din noul statut si sa adaugati ca si inv sau educatorii cu studii superiaore, altele decat pipp, vor fi incadrati ca si profesori. Atept un raspuns si o pozitie concreta la cererea noastra.
RăspundețiȘtergereEu cred ca pentru invatatorii care au urmat unele facultati, altele decat PIPP exista o singura solutie > SA PROFESEZE PE SPECIALITATEA ABSOLVITA.Nu e corect asa? Cum sa fiti prof inv primar daca nu pentru asta v-ati specializat? Eu nu inteleg cum de nu se pricepe un lucru simplu.E ca si cum doi oameni ar urma Facultatea de medicina, unul specializarea OFTALMOLOGIE si unul...GINECOLOGIE si ar unul locul celuilalt ...Treziti-va odata si judecati la rece situatia. Cand ati urmat anumite facultati ptr ce le-ati urmat? Este incredibila aceasta judecata. Eu sunt profesor de matematica dar citind aici ce ati scris ma revolta atitudinea acestor oameni care solicita sa fie incadrati pe o specializare pe care nu au absolvit-o.
RăspundețiȘtergereCu toata matematica, nu ati inteles logica problemei. Informati-va inainte sa emiteti judecati "de valoare"! Specializarile pe care le-am absolvit multi dintre noi se predau la clasele mici.
RăspundețiȘtergereEu am terminat Facultatea de Litere, Specializarea romana-engleza, dar am predat ca educatoare (ca necalificat) si as dori ca in continuare sa urmez cursurile unei postuniversitare cu Specializarea invatamant primar si prescolar (tocmai pentru a ma specializa in acest domeniu). Cat am fost in facultate nu am prins post de profesor nici de romana, nici de engleza, singurele locuri ramase fiind cele de la educatori. Astfel am ajuns sa predau ca educator si acum ca am terminat facultatea vreau sa continui ce am inceput. De ce sunteti asa de porniti sa ne jigniti, nu-mi dau seama si, probabil nu voi reusi niciodata. E dreptul fiecarui om sa faca ce-i place cel mai mult in viata. Peste 5 ani pot urma foarte bine cursurile unei facultati de Contabilitate, daca vreau, si sa-mi schimb total profilul, asta nu inseamna ca daca n-am terminat scoala generala in acest domeniu Nu Am VOIE sa fac asta sau ca sunt vreo incapabila!! E dreptul meu, pana la urma!!
RăspundețiȘtergereMa intreb care este oare diferenta dintre munca unui simplu invatator absolvent de liceu pedagogic si munca unui asa zis profesor in invatamant primar???? Oare se preda dupa programe diferite? Oare copiii din clasa unuia este mai avantajat dpdv pedagogic si informational decat cei din clasa celuilalt???? Nimeni nu vrea sa vada ca nebunia generata de aceste studii de completare este rodul ambitiei de imbogatire de peste noapte a unora din " bransa noastra" care au avut posibilitatea sa tot jongleze cu infiintarea a tot felul de scoli care le-au umplut legal conturile . Cati din cei care si-au completat aceste studii le-au facut gratis??
RăspundețiȘtergereLaIASI aproape toti le-au facut gratis!S-au ocupat tot timpul doar locurile la buget!Si pe deasupra au luat si burse de merit!
RăspundețiȘtergereDupa atatea rautati pe care le-am vazut postate aici si pe alte forum , singura solutie ar fi urmatoarea: Vrei sa profesezi ca invatator??? te incadrez in inv. primar si prescolar pe POST de INVATATOR pt. toate studiile posibile si inposibile.Iti convine BINE, daca nu .....NU> ca in sistemul privat si s-ar termina cu toate divagatiile pe acest subiect.PUNCT>
RăspundețiȘtergereHai sa fim seriosi si sa nu mai fim ipocriti: cei tineri au prins aceste "SCOALE" si le-au facut pt. ca este timpul lor si parintii au fost aceia care i-au finantat,cei care s-au sustinut material singuri(deja angajati in sistem)...,scoala au facut-o asa cum s-a facut ,cu multa intelegere de la "sistem"...nu??!!., iar cei mai in varsta(deja inv.cu sau fara fac.) au fost nevoiti sa faca alte scoli( ex,ppip...,ush..., de nevoie, zic ei...pt. stabilitate...pe post),nu am vazut un inv. mai in varsta cu lic. ped. sau scoli echivalente care sa se mute in alte specializari.Unii inv. nu au reusit(ei avand ,la randul lor, copii de intretinut la fac.),DECI material si fizic a fost prea TARZIU.Unde sa te mai muti, cand ai o casa, o varsta care nu-ti mai permite acest lucru...!!??Sunt fel de fel de cazuri, de ce sunteti rai? Mai tarziu nu stiiii.. ce-ti va oferi "soarta" ,asa ca putina toeranta fata de coegii nostri nu ar strica!?
DECI ganditi-va la toate aceste situatii... sunt convins ca aceste lucruri se cunosc si SPER ca lideii nostri sa sesizeze aceste aspecte si sa tina cont de ele pt. a putea sa le ia in calcul.
NECAZUL MARE va fi atunci cand se vor face DIPONIBILIZARI pt. titulari sau nu...se pare dupa alegeri....incepand cu anul sc .2010-2011 De aceste lucruri ar trebui sa ne fie teama...pt ca de salariu ati stiut de la inceput (de la angajare)asa ca...Ce stiu liderii de sindicat????!!!si nu ne spun...???!!! De ce? Ca sa nu ne sperie??? sau sa se puna ei insisi bine cu "sistemul"??!!sau in "sistem"
RăspundețiȘtergereStiait ca de liderul de sindicat de la nivel de scoala nu se poate "atinge" restrangerea de activitate sau "disponibilizarea".... De ce?? Cine le-a promis acest lucru?? E corect?
TREBUIE in primul rand sa ne asiguram LOCUL DE MUNCA pe timpul acestei CRIZE...pt. ca altfel tot noi ,cei mici.. vom avea de suferit....ne vor "DEZBINA" ca sa ne conduca.. ATENTIE... c
nu inteleg de ce atatea discutii pe sub cine are facultate si cine nu...nu e vina mea ca azi nu se mai face doar liceu pedagogic si in plus consider ca se fac foarte multe activitati in 3 ani de facultate(acum depinde de la o fac la alta). si inca ceva:programa si structura se schimba rapid,asa ca din punct de vedere teoretic e posibil ca tanara absolventa sa stie mai multe decat una cu o vechime de 20 de ani............ multa rautate....NU VA GANDITI CA SI VOPI ATI FOST CA NOI LA INCEPUT?
RăspundețiȘtergereBuna ziua, sunt studenta la Facultatea de psihologie si Stiinte ale educatiei , specializarea Pedagogie...stiti cumva daca cu aceasta specializare am sanse de a deveni educatoare/invatatoare? Sau pentru asistent de cercetare in pedagogie, ce sanse am pe piata muncii??
RăspundețiȘtergereMultumesc!