19 mar. 2009

ASA SE DORESTE DESCENTARLIZAREA

Ce vor reprezentanţii structurilor asociative ale autorităţilor publice locale în ceea ce priveşte descentralizarea domeniulul EDUCAŢIE:
- Unităţile şcolare vor fi conduse de un manager, numit de primar la propunerea Consiliului Local.
- Managerul nu trebuie să fie obligatoriu profesor şi se va ocupa mai ales de gestionarea aspectelor financiare şi economice. Un director educativ sau director adjunct urmează a se ocupa de partea de educaţie în cadrul unităţii şcolare.
- Administratorul financiar al unităţii şcolare va trece în subordinea primăriei
- Consiliul de Administraţie al şcolii nu se va mai ocupa de activitatea didactică, pentru acest aspect urmând a fi responsabil Consiliul Profesoral
- S-a arătat necesitatea finanţării per elev.
- Se doreşte modificarea unor acte normative în vederea soluţionării aspectelro legate de patrimoniul unităţii şcolare (de ex: există sedii de unităţi şcolare dezafectate care ar putea fi utilizate pentru alte activităţi, cum ar fi asigurarea unui sediu pentru Poliţia Locală dar Legea Învăţământului interzice schimbarea destinaţiei clădirilor)

Oare asa va funcţiona şcoala mai bine?
Refuz să cred.
Aştept şi comentariile dvs

12 comentarii:

  1. Am vazut ca sunt modificari si la personalul auxiliar si nedidactic. Cum anume se va ocupa o firma de ceea ce faceau acesti oameni?
    Referitor la patrimoniu, sunt zeci de cazuri de scoli in mediu rural care au fost modernizate si bagate sume uriase in modernizarea lor si acum sunt inchise sau urmeaza sa fie inchise deoarece nu mai sunt elevi. Deci , de fapt, aceste spatii au fost modernizate pe banii ministerului ca acum sa treaca in mana primariilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. conducator=MANAGER=corect!;"numit"=gresit!;concurs=corect!
    2.managerul=se ocupa cu aspecte financiare+economice=corect! nu neaparat profesor=discutabil!! ; director educativ/adjunct=cu partea de EDUCATIE=corect!
    3.administratorul financiar supus primariei=corect, daca patrimoniul e tot al primariei!
    4. CA=se ocupa cu Administratia=corect iar Consiliul Profesoral=se ocupa cu activitatea didactica=corect!
    5.finantarea per elev=corect, discutabil, din nou corect!
    6. no comm.

    RăspundețiȘtergere
  3. (acelasi anonim de mai sus)

    si
    completarile aferente comentariului anterior:
    1.pentru managerii de scoli-concurs national unic, asa, ca la rezidentiat, ca la capacitate, bacalaureat, s.a. DE CE NU ???
    2.comentariile nu incap in pagina!
    3.vai de primarii(alea "mari", si alea "mici", in egala masura)cand o sa aiba asupra-le totalul problemelor legate de patrimoniu; ma si gandesc ce sume vor circula pt diferitele tipuri de asigurari ocazionate de diferitele tipuri de probleme pe care le-ar putea crea dragul de patrimoniu dragei primarii!
    4.ne trebuie arbitrii si observatori, cameramani, presa et comp pentru meciurile CA vs CP
    5.nu era mai simplu sa nu mai introduca gaselnita cu finantarea per elev si sa ceara de-a dreptul (sincer si direct) plata SERVICIILOR oferite in cadrul scolii diferitilor elevi ?? sa-i vezi atunci cum vor participa la ore, activi si blanzi ca mieluseii, cand or scoate din buzunar banutzu'....... si cat de mare ar fi profitul activitatilor din sfera serviciilor de educatie (ca ni se tot aduce aminte ca suntem neproductivi)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca CA va fi compus din 1/3 profesori, 1/3 reprezentanti ai comunitatii si 1/3 reprezentanti ai parintilor, tinand cont ca nr maxim de membri in CA este 15, inseamna ca partea profesorilor e formata din 5 membri: 2 sunt directorii, mai incap 3 profesori. La o scoala cu 90-100 de profesori (excuzand directorii, care in CA de regula propun doar ceeace le convine), cei 3 (sa spunem neutri, desi cu siguranta vor fi si acestia acolitii directorilor) care ii reprezinta pe restul profesorilor din scoala in CA, nu inseamna mai nimic.CA are nenumarate sarcini, printre care aprobarea transferurilor, a premiului 2%, a optionalelor, a comisiilor pt examene, a calificativelor anuale, a cererilor pentru inscrierea la grade didactice,a salariului de merit, a comisiilor metodice,...etc. Ce stiu parintii sau reprezentantii comunitatii despre toate astea, pt a fi in masura sa hotarasca?

    RăspundețiȘtergere
  5. externalizarea anumitor servicii nu e o propunere rea .
    patrimoniul gestionat din pct de vedere contabil de primarie iar nu e o propunere rea
    Secretariatul nu poate fi externalizat din motive obiective care tin de specificul activitatii .
    Salariile profesorilor pot fi calculate de contabilii din primarie (au toti softuri)iar daca apare o lege unica de salarizare a bugetarilor atunci nu sunt probleme
    C da A sa fie un organ de conducere al institutiei de invatamant fara a avea directorul ca presedinte cu drept de vot (sa nu influenteze in sens negativ asa cum se intampla acum)
    C de A sa raspunda penal ptr incalacarea legii si metodologiei functionarii acestui consiliu .
    Consiliul prof sa conduca intregul proces de invatamant ? cum sa-l conduca asta ptr mine e o mare dilema .Ce trebui sa faca ?
    Normele didactice sa fie calculate de sefii de catedra si avizate de consiliul profesoral
    Infiintarea imediata a unui consilier juridic ca membru al C de A si al C profesoral care sa colaboreeze cu primariile si ISJ-ul care se transforma in directie subordonata C Judetean
    Functia de director educativ sa fie ocupata de oameni cu pregatire de specialitate nu de psihologi facuti la comanda si sa raspunda ptr anomaliile din procesul educativ si de ce nu de instruire din scoala respectiva .
    Colegi ,care au fost in strainatate (prin Anglia ,Franta ,Spania in tot felul de programe0 spun ca asa e pe acolo si ca e bine domnule POP
    In scoala lor nu au aplicat nimic dar daca spun ca e bine !!!!??????????
    Colaborarea cu parintele sa fie una reala si de pe alte principii bine puse la punct(am elevi veniti din Spania in acest an si spun ca acolo nu se copiaza si nici nu sunt disciplinele ata de grele ci sunt aduse informatiile la nivelul elevului adica accesibile .Sunt tentati sa se retraga de la scoala si sa mearga la altele unde e mai usor .
    Ceva trebui facut dar eu nu stiu ce s-ar putea face .Acum suntem toti ca intr-o NEBUNIE ,bulversati si amenintati (eu mai putin)dar colegi de ai mei au o stare de spirit .Li s-a pus in vedere ca nu sunt ore si ca nu au ce sa predea la toamna chiar daca sunt titulari.
    Altora li s-a micsorat numarul de ore si tot asa o situatie rea e si ptr ei .Sunt tineri care sunt debusolati dar si profesori cu grade didactice II si I care nu vor avea ore la toamna .E greu dar undeva trebuia facut ceva .Nu toata lumea castiga sunt si perdanti .

    RăspundețiȘtergere
  6. imi suna cunoscut stilul anonimului...
    oare de pe forum ..la edu??

    pertinente toate ideile...

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Liviu Pop,am impresia ca sindicatele nu au o viziune cu privire la descentralizare ,un punct de vedere.Va-ti ocupat mai mult de procese,litigii,etc ,ceia ce nu este rau. Aveti vreun proiect de descentralizare dicutat la nivel de Consiliu National.Cine ne reprezinta la nivel national,,,,niste pensionari,, ne trebuie sange proaspat oameni mai tineri. Consider ca,Cornea a stat cam mult la sefia acestui sindicat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Descentralizarea este cea asumata in Strategia semnata la Cotroceni.
    Nu e syficienta de clara.
    In rest avem numai de discutat si propus
    Insa,,,,

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua.
    As vrea sa mentionez de la inceput ca nu fac parte din acest sistem complex ,care ar trebui sa se ocupe cu invatamantul si cu formarea generatiilor tinere. Sunt convins ca vi s-au prezentat o multime de pareri (mai mult sau mai putin obiective) referitoare la Restructurarea Invatamantului- respectiv Descentralizare.
    Imi cer scuze de la inceput referitor la limbajul care poate fi considerat de catre unii ne-academic, dar pe care eu il consider ancorat foarte bine in realitate.
    Cu parere de rau trebuie sa spun ca ministerul si persoanele care conduc din umbra invatamantul romanesc ne obliga sa ne indobitocim copii, ba chiar mai mult sa va “prostituati” pentru a fi remunerati pentru munca depusa. De ce spun “prostituati” ? Va explic acum:
    -din ceea ce am “auzit” cadrele didactice vor devenii ” proprietatea” comunitatilor locale , a directorilor si primarilor, deci salariile cadrelor didactice vor fi influentate de calificativele (vezi criteriile de performanta) date de Consiliul de Administratie pe care eu o numesc simplu COMISIE din care fac parte asa cum se spunea pe blogul dvs. 5 cadre didactice din care 1 este directorul, 5 reprezentanti ai comunitatii, si 5 parinti si elevi. Dupa cum vad eu ai 2 sanse :ori esti din acelasi partid cu majoritatea, ori “faci placerea” (pt bani = prostitutie) membrilor COMISIEI adica primarul are un copil in scoala sau are un nepot, elevii vor avea note mari si nu vor fi corigenti pentru ca si parerea lor conteaza, pupi in c*r directorul si profesorii din comisie si acelasi lucru il faci si cu parintii sperand ca vei primi bonificatie pt activitatea depusa.
    - la fel consider ca se va intampla si cu asa numitele titularizari pe unitatea de invatamant, adica daca esti mai tinerel si nu ai reusit sa te titularizezi si ai avut curajul ca pana acum sa te impotrivesti d-lui director sau primarului sansele tale de a fi cadru didactic in acea scoala sunt deja compromise.
    Ca o concluzie , cadrul didactic, cel care ne indruma pasii pe calea formarii noastre sociale si profesionale, cel care ar trebui sa fie respectat de parinti, copii, si toti ceilalti (ca toti am tecut printr-o scoala) este pus la zid, ba mai mult este obligat sa renunte sa mai viseze alaturi de copii nostri.
    Imi doresc din tot sufletul sa fiu eu singurul care vede lucrurile in modul asta! Dar daca am un gram de dreptate?Probabil ca e un lucru care le-a scapat celor care ne conduc!! Sunt convins ca voi stiti mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  10. De 20 de ani incercam sa schimbam si sa copiem alte sisteme care in alte parti probabil ca au efectele scontate. Insa nu vedem dezastrul pe care l-am creat in acesti 20 de ani, copii din ce in ce mai slab pregatiti,mai violenti, pe care sistemul ne obliga sa ii "periem".Iar daca nu reusim (pentru ca metodele de "reabilitare" sunt limitate si nu dau roade pt fiecare caz in parte) suntem gasiti vinovati. Consider ca sistemul este vinovat atat pentru comportamentul copiilor si parintilor de o parte si comportamentul cadrelor didactice pe de alta parte. Nu sunt un nostalgic al sitemului comunist, dar sa ne amintim ca multi membrii activi ai societatii in care traim sunt absolventi ai acelui sistem. Nu ma considerati o piedica in calea dezvoltarii, dar de ce sa schimbam un sistem care functiona bine, si avea rezultate, cu unul experimental si politizat.Sunt de acord ca in cazul acestei legi sa se ceara parerea opiniei publice (referendum).Referitor la punctele tari, si considerate ca fiind un castig pentru societate, va reamintesc ca de 20 de ani au viziuni bune si foarte bune, dar care deocamdata nu au adus nimic bun, ba din contra au destabilizat acest sistem." ..drumul spre IAD este pavat cu intentii bune.." Oare drumul pe care ni-l descriu eu unde duce?

    RăspundețiȘtergere
  11. Suntem condusi de unii care traiesc la un alt nivel si care nu cunosc (sau se fac ca nu cunosc)situatia reala.Am pus puterea in mainile unui om si acum avem de suferit. Consider ca ar trebui aiba loc o dezbatere si cu delegatii scolilor si universitatilor de pe intreg teritoriul tarii, nu doar cu reprezentatii Inspectoratului Scolar si cu Sindicalistii.Am adus in discutie si universitatile pentru ca ei ar trebui sa fie specialistii in domeniu social, cultural si economic.

    RăspundețiȘtergere
  12. Au gasit solutia prin care sa mareasca salariile, reduc numarul de ore, dau afara profesori, deci fondul de salarii ramane acelasi, dar mai putini profesori la care sa se imparta. Si pe cei disponibilizati tot noi ii platim din asigurarile sociale. Asta da performanta a sistemului de invatamant!!!!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare