5 oct. 2012

Conferinţa Naţională a Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret”.

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, a participat vineri, 5 octombrie, la Conferinţa Naţională a Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret”. Vă transcriem, mai jos, o parte din discursul ţinut de ministrul Liviu Pop în cadrul Conferinţei.

„Dragi prieteni şi stimaţi invitaţi, a fost o deosebită plăcere pentru mine invitaţia pe care am primit-o din partea Federaţiei, de aceea am ţinut să fiu astăzi prezent alături de voi, chiar dacă problemele arzătoare ale dialogului social sunt în altă zonă, precum Oltchim, Mechel, Galaţi, Iaşi, etc. Astăzi sunteţi la ora bilanţului după 5 ani de activitate. Din aceştia, 4 ani şi jumătate i-am văzut din interior, pentru că am luptat alături de voi iar cealaltă jumătate am privit-o din altă poziţie, fapt pentru care îmi este şi greu să mă aflu astăzi în faţa dumneavoastră, să ţin un discurs de profesor sau un discurs de sindicalist sau unul de ministru. Însă cred ca avem nevoie din toate câte puţin”.

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Marian Pop, a vorbit despre cotizaţia pe statul de plată, măsură la care nu s-a renunţat şi pentru care încă se mai duc lupte.
„A fost greu, din punctul meu de vedere, să luăm două măsuri pentru mişcarea sindicală din preuniversitar: cotizaţia pe statul de plată şi titularizarea în sistemul de învăţământ, unde, fără să îi fac reclamă domnului secretar de stat Stelian Fedorca, am avut o colaborare extraordinară în cele 45 de zile. Cu prima mai avem de luptat, deoarece asta este soarta. Mai vedem ce spune ANI, mai vedem ce spune Parchetul, pentru că băieţii din PDL nu s-au oprit aici, continuând cu acţiuni împotriva mea, personal, dar am luat această decizie pentru că am văzut în ultimii doi ani de zile cum mişcarea sindicală, nu numai din învăţământ, a fost îngenuncheată”.

Ministrul Liviu Pop a mai abordat şi subiectul mult discutat, modificarea Legii dialogului social.

Pentru zona dialogului social, de care mă ocup acum, vă asigur că în maxim două săptămâni vom avea o ordonanţă de urgenţă care va corecta Legea dialogului social şi în special, va viza problema care ne doare pe noi cei din învăţământ, cea legată de negocierea contractelor colective de muncă şi reprezentativitate”.

2 comentarii:

  1. Ati adus in discutie si art.248, alin.4, care discrimineaza invatatorii cu licenta in 2011?

    RăspundețiȘtergere
  2. In 2 saptamani, o OG care va corecta LDS?! Sunteti extrem de optimist! Cei 3 mari stapani sunt de acord?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare