29 apr. 2008

Cand legea te invinge

Sunt un simplu profesor de limba romana si predau la nivel gimnazial - titulara in mediul rural, cu domiciliul in ????????. Abia m-am intors de la sedinta de pretransfer (la care nu am prins alt post mai aproape de casa) si trebuie sa recunosc ca sunt foarte indignata de legile de care ne-am lovit cu totii azi. Stiu ca ne sustineti cauza si ca luptati pentru drepturile noastre. Probabil ca nu voi rezolva nimic prin acest mesaj, dar simt nevoia sa imi prezint nemultumirea.

Stau si ma gandesc ca acum cativa ani m-am titularizat ( cu o nota peste 7, evident), in urma unui examen destul de greu pentru care m-am pregatit indelung. Atat eu, cat si alti colegi profesori. Cu nota obtinuta, unii colegi au prins post la liceu, iar altii - printre care si eu - post la nivel gimnazial. Dar am dat cu totii acelasi examen si ne-am pregatit din aceeasi programa. Si credeti-ma, nu a fost usor. Iar azi, ne lovim cu totii de colegii din sistemul prescolar sau scolar-primar, care ne iau foarte usor posturile fiindca s-au titularizat in urma unui examen sustinut tot la romana, dar dupa o alta programa. Si stiu de ani de zile cat sunt de usoare subiectele ce se dau atat la invatatori, dar mai ales la educatori. Pana anul acesta mi s-a parut perfect normal, intrucat fiecare avea alt statut. Ca doar nu se putea pune semnul egal intre educatori, invatatori si profesori. Chiar daca primii aveau si ei o facultate terminata. De azi imi pun semne de intrebare daca exista cineva, sus la minister care se gandeste cu adevarat la soarta noastra, mai ales ca din mainile noastre ies oamenii de maine!

Cum e posibil, d-le Liviu Pop, ca o educatoare sau o invatatoare sa ia cu atata usurinta un post de limba romana, fara sa stie ce inseamna sa te titularizezi la Limba romana? Si pe deasupra, constat ca doar ele au drepturi. Adica ele sunt tratate ca egalele noastre? Iar noi, profesorii care am dat acelasi examen, nu avem dreptul sa trecem de la gimnaziu la liceu?

Inseamna ca ministrii de la Bucuresti se gandesc ca noi, profesorii de gimnaziu, nu ar trebui sa dam acelasi examen cu cei care se titularizeaza la liceu, nu? Macar de-ar fi asa. Ce-am putea face ca sa le deschidem ochii celor de la Bucuresti, astfel incat sa ne indreptateasca pe toti profesorii care dovedim capacitatea de a trece un concurs de titularizare cu note onorabile, chiar si atunci cand o repartizare computerizata ne numeste pe unii profesori la licee si pe altii profesori la gimnaziu? Unde e dreptatea?
Va multumesc pentru ascultare!

Un comentariu:

  1. Stimata colega,
    Ce mai pot spune atata timp cat dumneavoastra ati relatat cruntul adevar.
    Sper din tot sufletul ca cele doua criterii care creeaza grave discriminari( mediul si nivelul) sa fie eliminate cat de repede.
    Sunt convins ca si atunci o sa fie discutii pe marginea punctajului. Ins aprefer acele discutii decat aceste "portite" creeate doar pentru a crea disensiuni si discriminari in sistem.
    Pachetul de legi care trebui demult pus in dezbatere(si care rezolva cele doua probleme) zace prin sertarele onor ministerului.
    Nu este exclus sa luam atitudine la nivelul intregii tari pentru a vedea o solutie de modificare a legii.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare