As dori
sa stiu daca mai este valabil concediul fara plata pentru profesorii incadrati
pe o perioada determinata, il mai pot obtine sau nu, si daca da pe ce perioada,
inainte din ce stiu era o luna cu aprobarea directorului unitatii de invatamant
si de la o luna la 3 luni cu aprobarea inspectoratului.
Conform Codului Muncii puteți beneficia de o
lună de concediu fără plată, iar cu aprobarea angajatorului această perioadă
poate fi prelungită.
Sunt
titulara in invatamantul prescolar. Anul acesta am luat insa 9. 50 la concursul
de titularizare limba si literatura romana, dar nu ma pot titulariza deoarece
nu vor mai ramane posturi cu viabilitate 4 ani (sunt a 4 -a si sunt 3 posturi).
Pentru detasare prin concurs pot participa si la sedinta din 14 august sa iau
post inaintea celorlalti (sau e sedinta strict pentru supinitori si daca eu imi
aleg un post pierd statutul de titular in inv. prescolar) sau doar la cea din
27 august? Si pana in 27 august se mai reactualizeaza lista cu posturi, mai pot
aparea posturi sau ramane doar ce nu a fost luat la suplinire?
Conform Calendarului
de mobilitate trebuie să participați la următoarea etapă: „j) repartizarea, în şedinţă publică, a
cadrelor didactice titulare prin detaşare la cerere, care au obţinut cel puţin
media 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute la concursul
organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unităţile
de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2013;
k) repartizarea, în şedinţă publică,
a cadrelor didactice titulare prin detaşare la cerere, în ordinea
descrescătoare a punctajelor;
l) reactualizarea listei posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluţionării detaşărilor la
cerere şi ca urmare a acordării prelungirii contractelor pe perioadă determinată
pentru anul şcolar următor;
Termen: 27 august 2013”
Va rog
sa-mi raspundeti si mie la urmatoarele intrebari: In 2012 am media 9,10 iar in
2013 nu m-am prezentat la examen desi m-am inscris si am sustinut inspectia la
clasa. Mai pot sa ocup ore cu media din 2012, in ce etapa? Mai este nevoie sa
depun dosar in prioada 16-20 august ca sa ma pot folosi de nota din 2012?
Conform Calendarului
de mobilitate „repartizarea
candidaţilor care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) rămaşi nerepartizaţi
după concursul din sesiunea 2013, precum şi a candidaţilor care au obţinut cel
puţin media/nota 5,00 (cinci) şi care solicită angajare pe perioadă determinată
în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012 şi/sau la concursul
din iulie 2011, în ordinea descrescătoare a notelor;
Perioada: 28-29 august 2013”
Am
obtinut transfer in alta unitate scolara,mentionez ca am gradatie de
merit,unitatea la care am obtinut transferul imi va acorda in continuare
gradatia de merit?
Da, trebuie să primiți în continuare gradația
de merit.
Daca un
cadru didactic a dat examen de titularizare intr-un alt judet de exemplu a dat
in municipiul bucuresti are priorotate inintea celor care au dat in mehedinti
sa vn sa ocupe un post in mehedinti.sau mau intai ocupa cei care au dat in Mehedinti
si apoi cel care e dat in Bucuresti?
Prima etapă de repartizare este pentru cei care
au susținut examenul în județul în care se află postul.
Sunt
absolventa a Liceului pedagogic- profil invatator-educatoare promotia 2013. Am
obtinut la concursul de titularizare nota 9 si am intrat la Facultatea de
Psihologie si Stiintele educatiei-PIPP la buget. La scoala generala pe care am
absolvit-o, unde as vrea sa ma titularizez sunt posturi vacante cu viabilitate
1 an. Pot sa ma titularizez pe un astfel de post dar sa imi iau concediu fara
plata pe perioada de 1 an ( pentru studii )?
Pentru a vă titulariza
postul trebuie să aibă viabilitate de 4 ani.
Va rog un
răspuns,am luat nota 8,60 la titularizare psihopedagogie specială ,dar din
cauza ca sunt absolvent spiru nu pot lua post ,dar alți colegi si sper ca si eu
,au luat apoi titularizare la nivelul școlii, cum este posibil ca apoi totuși
sa fie acceptati ca titulari. Eu pot spera ca 253 mai este valabilă si la anul?
Dacă nu se aduc modificări la Legea nr. 1/2011
puteți beneficia de prevederile art. 253.
Daca in
anul 2012 am participat la examenul de titularizare unde am obtinut nota
6.40(scris) si media 7.25(cu inspectia speciala),iar pentru acest an am primit
continuitate in scoala fara sa particip la examenul de titularizare din acest
an,as dori sa stiu daca vreun candidat cu media peste 5 din 2013 ar putea sa
ocupe postul pentru care eu am primit continuitate.Mentionez ca am
definitivatul si sunt inscrisa la gradul II si ca postul pentru care am primit
continuitate nu este titularizabil,fiind compuse din doua scoli din doua comune
diferite si apare pe site-ul titularizare 2013 la sectiunea posturi incomplete.
Conform Metodologiei de mobilitate „(4) În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile
didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7
(șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă
numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”.
Ce se
întâmplă cu cei care nu efectuează, potrivit legii , 90 de credite la 5 ani?
Legea nu prevede în mod expres ce se întâmplă,
dar prevede că este o obligație, caz în care nerespectarea ei poate atrage o
sancțiune disciplinară.
Am si eu
o nelamurire in ceea ce priveste programul SDS aprobat prin ordin al
ministrului, datorita faptului ca legea este ambigua si neclara la anumite
articole. In acest an scolar, la clasa I, unde sunt invatatoare, la cererea
expresa a parintilor as dori sa derulez acest program. Problema este
urmatoarea: conform legii, daca depasim acele doua ore pe saptamana care intra
in norma noastra didactica, putem fi retribuiti prin diverse resurse
extrabugetare (donatii, sponsorizari, contributii ale parintilor ect., conform
art.21 din Metodologia privind organizarea programului ŞCOALA DUPĂ ŞCOALĂ). Eu
am gasit aceste surse, dar cum justific si cum certific aceste retributii? Pot
sa devin PFA? Am aprobarea scolii, am sustinerea parintilor, voi intocmi toata
documentatia, dar vreau sa stiu daca voi intampina vreo problema in ceea ce doresc
sa fac sau daca este legal acest lucru, conform legii.
Conform legislației
„Art. 15. - Implicarea personalului din învățământ se face în următoarele
condiții :
a) pentru completarea
normei de predare (maximum 4 ore pe săptămână), pentru situațiile prevăzute la
art. 263 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011 ;
b) ca activitate
cuprinsă în norma didactică de 40 de ore pe săptămână, în afara normei de
predare/postului (cel mult 2 ore pe săptămână);
Art. 16. - În cazul în
care, cadrul didactic efectuează orele în cadrul normei didactice de
predare-învățare - evaluare sau în cadrul normei didactice de 40 ore pe
săptămână, aceste ore nu sunt retribuite suplimentar; în celelalte cazuri,
activitatea desfășurată în cadrul programului SDS poate fi retribuită în
condițiile legii, din sursele de finanțare prevăzute la art. 17. Art. 17. -
Finanțarea programului se poate face:
a) din bugetul
autorităților locale;
b) din programe
finanțate din fonduri europene sau naționale; c) din activități școlare și
extrașcolare, donații, sponsorizări dedicate, prin suportul financiar al
părinților, al organizaţiilor neguvernamentale etc. cu respectarea legislației
în vigoare; d) din bugetul de stat din care se poate sprijini financiar
Programul SDS pentru elevii proveniți din grupurile dezavantajate, potrivit
legii”.
Nu văd care ar fi
problema privind plata.
Va rog sa
ma lamuriti in legatura cu urmatoarea situatie: la mine la scoala suntem 3
titulare din care o colega se afla in concediu crestere copil.Pe semestrul II
s-a transferat cineva la noi pentru ca pentru anul scolar 2013-2014 exista un
post cu viabilitate 1 an.Problema a aparut recent cand in urma comasarii unor
clase au disparut ore si se intra in restrangere de activitate.Intrebarea mea
este:toate cadrele didactice trebuie sa isi faca dosar pentru restrangere(in
afara de colega care este in concediu crestere copil)sau automat colega care
s-a transferat pe semestrul II si care ar fi trebuit sa vina de la 1 septembrie
2013 trebuie sa isi depuna dosarul in alta parte.
Toate cadrele didactice trebuie să își facă
dosar de evaluare.
Reprezentantul
primarului in Consiliul de administratie al scolii trebuie sa fie un angajat al
primariei ?
Angajat sau ales.
Va rog
frumos sa-mi spuneti daca pot sa-mi depun dosar pt detasare la cerere pe 16
august 2013,daca eu abia pe 9.08.2013 ocup un post titularizabil. Am citit
metodologia si am gasit la capitolul 8 ,aliniatul 11 ca as putea sa obtin
detasare dar nu sunt sigura daca in perioada 16-20 august sau dupa 1 septembrie.
Se poate obține detașare și după 1 septembrie
pe posturi rămase neocupate.
Sunt
cadru didactic intr-o scoala din mediul rural Iasi.As dorii sa stiu cand si
daca primim si noi suta de euro pentru carti.
Începând cu iulie 2010 a fost abrogată legea
prin care se acorda fondul de carte de 100 euro.
As avea o
intrebare, poate ma puteti lamuri...in legatura cu nivelul de predare al
Cluburilor Copiilor, aici scrie, Nivel -Clubul Copiilor, ce studii necesita?.
Eu am luat nota de titularizare 8,35, dar momentan am studii superioare de
scurta durata si am terminat primul an de master. As vrea sa iau un
post(info)la Clubul Copiilor din Viseu dar nu stiu daca se poate. As lua postul
si la sedinta de suplinitori, dar la anu', avand in vedere ca dizertatie e la
sfarsitul lui iunie, o sa ma mai pot titulariza cu nota de anul asta?
Conform Metodologiei
de mobilitate „Posturile didactice/catedrele
de profesor din învăţământul gimnazial, clasele V-VIII, din palatele şi
cluburile copiilor şi elevilor, din învăţământul profesional şi la anul
de completare, pot fi ocupate de:
a) absolvenţi cu diplomă
ai studiilor universitare de lungă durată cu specializări în profilul postului
şi cu îndeplinirea condiţiilor de
pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii
cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
b) absolvenţi cu
diplomă ai studiilor universitare de lungă durată, care ulterior au finalizat
cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru dobândirea unei
noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii
postuniversitare cudurata de cel puţin un an şi jumătate sau cu
dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul
Educaţiei,Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii aprofundate, studii
academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii
postuniversitare de masterat, cu specializări în profilul postului şi cu
îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute laart. 3 alin.
(2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
c) absolvenţi cu diplomă
ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializări în profilul
postului, cu condiţia deţinerii aminimum
30 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit
de departamentele pentru pregătireapersonalului
didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a
îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
d) absolvenţi cu
diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă, care ulterior au
finalizat cu diplomă/certificat programe deconversie profesională pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau
ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare cudurata de cel puţin un an şi jumătate sau cu
dobândirea a cel puţin 90 de credite, aprobate în acest scop de Ministerul
Educaţiei,Cercetării, Tineretului şi
Sportului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii
postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, cu
specializări în profilul postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire
psihopedagogică prevăzute laart. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii
cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
e) absolvenţi cu
diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de
studii universitare de masterat, cuspecializări
în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite
transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea
personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic
ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
f) absolvenţi cu diplomă ai
ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii
universitare de masterat, careulterior
au finalizat cu diplomă/certificat programe de conversie profesională pentru
dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice ori studii postuniversitare
cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a cel puţin 90 de
credite, aprobate în acest scop
de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - studii
aprofundate, studii academicepostuniversitare,
studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat,
cu specializări în profilul postului şi cuîndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art.
3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1);
g) absolvenţi cu
diplomă ai studiilor universitare de scurtă durată, cu specializări în profilul
postului şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute
la art. 3 alin. (2)-(3) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin.
(1)”.
Am o
colega care este in concediu medical fiind bolnava de cancer. Ca urmare a
nerealizarii planului de scolarizare la disciplina care preda trebuie sa se
reduca 1 post. Intrebarea este daca si ea trebuie sa-si depuna dosarul pentru
evaluare, avand in vedere ca tratamentul este este de lunga durata si nu se
stie cand va reveni la catedra.
Da, trebuie să
participe la evaluare.
In anul
2012 am obtinut un post vacant pe perioada nedeterminata(m-am titularizat cu
nota 10-pe jumatate pot zice).Am fost angajata pe perioada determinata,deoarece
eram conditionata de obtinerea definitivatului.Anul acesta am obtinut si
definitivatul cu 9,55,pe baza sedintei consiliului de administratie si a
adeverintei de promovare a definitivatului , voi fi incadrata pe o perioada
nedeterminata.Am citit undeva ca drepturile salariale conform gradului
obtinut-def., nu imi vor fi acordate incepand cu 1 septembrie 2013 ,ci la un an
diferenta de la obtinerea def. Care este procedura legala in cazul meu?
Trebuie să fiți plătită de la dobândirea
definitivatului, nu peste un an.
In ce
conditii imi pot pierde statutul de titular? Cum mi l-ar putea influenta orice
decizie sau refuz al directorului de a-mi da acordul unui eventual pretransfer?
Unde as putea sa citesc exact despre detasarea la cerere si pretransferul
simplu?
Statutul de titular se poate pierde doar prin
demisie, ca sancțiune disciplinară, respectiv concediere. Un eventual
pretransfer nu aduce nicio modificare la statutul de titular. Toate
informațiile le găsiți în Metodologia de mișcare a personalului didactic.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Titular prin 253 obtinut in 2013 pot obtine detasare dupa 1 sept pe un post ramas liber sau trebuie sa mai astept 1 an?
RăspundețiȘtergereDomnule Liviu Pop
RăspundețiȘtergereDaca ISJ Maramures prin reprezentantii sai declară că pentru delegarea ca director au prioritate cei care sunt in corpul national de experti in management educational, iar apoi la Remetea Chioarului este adus un alt director , din alta scoala, fara acest statut, cum se numeste aceasta ilegalitate totusi_
Spun asta in conditiile in care, din scoala respectiva exista 3 profesori in acest corp de experti din care 2 si-au depus candidatura pentru functie.
Asteptam un raspuns, si de ce nu , o reyolvare din partea dvs, macar ca fost lider de sindicat al nostru., daca nu din functia si mai inalta pe care o detineti acuma.