6 aug. 2013

Întrebări și răspunsuri 06.08.2013

Sunt prof. lb. engl. cu dubla specializare pe actul de numire (lb. engl.-lb. rom.) la un liceu din PH. La inceputul lunii noiembrie urmeaza sa intru in Concediu Crestere Copil. Din cauza nerealizarii claselor propuse pt anul scolar 2013-2014, urmeaza sa se intre in completare sau restrangere (dispare 1 catedra de lb. engl.) chiar din septembrie. Suntem 3 titulare pe lb. engl.
As dori sa stiu ce se va intampla cu postul meu. Va ramane rezervat in aceasta unitate scolara sau mi se poate da un post in sistem, la alta scoala? Am citit prevederile Codului Muncii dar nu sunt lamurita daca postul ramane rezervat in aceiasi scoala sau oriunde altundeva, in sistem.?Ce articol din legea invatamantului prevede aceasta situatie?

Trebuie să vă fie rezervat postul prevăzut în decizia de numire. In ce priveste restrangerea de activitate, conform Codului Muncii, dacă catedra intră în restrângere de activitate veți fi nevoită să participați la evaluare.

Va rog sa ma lamuriti cum e posibil sa nu fi lasat sa  participi la concursul de titularizare ,pe motivul ca studiile de la  Spiru Haret nu sunt acreditate cele din anul 2008 si 2010 sunt ,iar cele din 2009 nu sunt cum e posibil asa ceva si mai vreau sa spun ca am  colege care in baza adeverintei sunt titulare, iar eu nu pot nici macar  participa la concurs, e corect ?

Problema diplomelor eliberate de Universitatea Spiru Haret, consider că poate fi rezolvată doar prin hotărâre judecătorească, deoarece MEN nu recunoaște diplomele eliberate, respectiv studiile neautorizate sau neacreditate conform HG existentă la data începerii cursurilor.

Am mare nevoie de un raspuns la urmatoarea situatie. Eu sunt contabil la scoala x si dupa ce obtin gradatia de merit in aceasta scoala unde am norma intreaga mai primesc o jumatate de norma in scoala y.  INTREBARE: In aceasta scoala y beneficiez de gradatie de merit?

Gradația de merit se acordă și se calculează la salariul de bază. Legea nu specifică, că se acordă la funcția „de bază”. Fiind vorba de aceeași funcție, aceleași atribuții, doar că e o norma și jumătate, consider că vi s-ar putea acorda gradația de merit pentru ambele norme, respectiv fracțiuni de normă. Un impediment ar putea fi doar bugetul alocat pentru plata unui anumit număr de gradații de merit, calcul care nu a cuprins și astfel de situații.

Apelez iar la dv cu o alta problema , de data asta legata de salarizare. Sunt profesor titular, studii universitare de lunga durata, cu definitivat, iar in luna mai 2013 am implinit 10 ani de activitate in invatamant. Incepand cu luna iunie 2013 am trecut la transa de salarizare de la 10 la 14 ani. Numai ca spre surprinderea mea, in loc sa-mi creasca salarul, s-a micsorat. Daca pana in iunie 2013 am avut incadrarea 1160, din iunie am incadrarea 1144(deci mai putin cu 16 lei), lucru care nu mi se pare logic. Am uitat sa precizez ca nu beneficiez de spor de stabilitate, deoarece am intrerupt activitatea la catedra intre 2006-2008 pe motiv ca am fost plecata din tara.
Din cate stiu eu si conf Legii 128/1997 cu modificarile ulterioare, art. 50 lit 11 spune asa:
(11)Personalul didactic cu o vechime neintrerupta in invatamantul de peste 10 ani beneficiaza de un spor de stabilitate de 15% din salariul de baza, care face parte din acesta.
*) Sporul de stabilitate prevazut la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul didactic de predare încadrat pe functiile prevazute în anexele nr. 1.1, 1.2 si 2, este cuprins în coeficientii de multiplicare prevazuti la transele de vechime recunoscuta de peste 10 ani în învatamânt. Pentru personalul didactic de predare încadrat pe functii didactice cu transe de vechime recunoscuta de peste 10 ani în învatamânt, care nu îndeplineste conditia prevazuta la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru acordarea sporului de stabilitate pâna la împlinirea vechimii neîntrerupte în învatamânt de peste 10 ani, salariile de baza se vor stabili pe baza coeficientilor de multiplicare micsorati prin împartire la 1,15. Daca prin împartirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o transa de vechime recunoscuta în învatamânt de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de baza avut, acesta va fi mentinut cu acelasi salariu de baza în noua transa pâna când i se poate asigura o crestere a salariului de baza.
Din ce inteleg eu, conform legii salarul meu nu ar fi trebuit sa scada, nu???

Întrucât ați împlinit 10 ani de activitate în învățământ în 2013 se aplică legea actuală, respectiv Legea nr. 63/2011 care prevede următoarele: „pentru personalul didactic încadrat la tranşele de vechime în învăţământ de peste 10 ani, care nu îndeplineşte condiţia de vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani, salariile de încadrare se vor împărţi la 1,15 şi se vor rotunji la întreg. Dacă, ulterior intrării în vigoare a prezentei legi, prin împărţirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranşă de vechime recunoscută în învăţământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de încadrare avut, acesta va fi menţinut cu acelaşi salariu de încadrare în noua tranşă până când i se poate asigura o creştere a salariului de încadrare”.

 Va rog sa ma ajutati si pe mine sa-mi edific cateva neclaritati. Am inceput activitatea in invatamant ca profesor necalificat1/2 norme si secretar cu contract pe perioada nedeterminata 1/2 norme. Am urmat apoi cursurile Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei , specializarea ,,Pedagogia invatamantului primar si prescolar" si in anul 2008 m-am titularizat pe un post de invatator. Din septembrie 2008 cumulez la functia de invatator (profesor pentru invatamantul primar) si pe cea de secretar.  Intrebarile mele sunt:
 1.Pentru functia de secretar beneficiez de sporul de vechime?
2. Pentru functiua de secretar beneficiez de concediu de odihna?
3. La stabilirea vechimii in invatamant (la stabilirea transelor de vechime in invatamant pentru stabilirea grilei de salarizare salarizare - functia de profesor in invatamantul primar) se cumuleaza si vechimea  ca secretar( din septembrie 2008 si pana in prezent).

Beneficiați și de spor de vechime și de concediu de odihnă aferent contractului de muncă pentru funcția de secretar. Referitor la vechime legea spune „Prin vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se înţelege activitatea depusă atât în calitate de personal didactic, personal didactic de conducere, îndrumare şi control, cât şi în calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de muncă într-o unitate sau instituţie de învăţământ ori într-un inspectorat şcolar, indiferent când vechimea a fost realizată în mod neîntrerupt”.

Sotul meu este absolvent de Politehnica (zi, 5 ani) si master de management educational, titular pe discipline tehnice, nivel liceal, si are gradul didactic I. In prezent este student in ultimul an la Facultatea de Matematica. Va rog frumos sa ne lamuriti daca dupa terminarea acestei facultati cu durata de 3 ani si sustinerea licentei, poate face un pretransfer pe o catedra de matematica tot la liceu. Mentionez ca anul acesta a absolvit DPPD nivel 1 si nivel 2, pe prima specialitate, in regim postuniversitar (facuse si in facultate pedagogie, metodica, practica pedagogica, de asta a si putut sa se titularizeze acum 20 ani si sa-si dea gradul I acum 10 ani, dar a avut in vedere tocmai noua specializare – matematica). Nivelul 2 de la DPPD, daca am inteles bine, e valabil pentru orice specializare. Doar la nivelul 1 trebuie urmate din nou didactica si practica pedagogica. Sau poate nici macar la nivel 1 nu trebuie refacute, cum sustin cei de la facultate, odata ce le ai deja? Stim ca gradul I i se echivaleaza, dar problema e daca poate preda si la ciclul superior al liceului matematica, fara master pe matematica, sau doar la nivel de gimnaziu si la ciclul inferior al liceului. Si va mai rugam sa ne spuneti daca poate face o cerere catre conducerea liceului pentru a avea ore doar in 3 zile (cate 6 pe zi) sau eventual in 4 zile, sub motiv ca este student la zi sau daca exista niste reglementari in care se specifica ca fiecare profesor trebuie sa aiba neaparat ore in fiecare zi.

Conform Art. 9 alin. 7 din Metodologia de mobilitate „Posturile didactice/catedrele de profesor în învăţământul liceal, clasele IX-XII/XIII/XIV, precum şi în învăţământul postliceal, pot fi ocupate de absolvenţi cu studiile prevăzute la alin. (5) lit. a), b), f), precum şi de absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1)”.
Legislația prevede că norma de lucru este formată din 40 de ore pe săptămână, 8 ore pe zi. Dacă i se aprobă să își desfășoare orele de predare în mai puțin de 5 ziel pe săptămână este responsabilitatea angajatorului.





Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

2 comentarii:

  1. pot participa la sedinta din 14 august cu nota de anul acesta de la concurs pentru detasare , fiind titular /

    RăspundețiȘtergere
  2. buna ziua, as dori sa stiu daca este posibil sa imi iau concediu fara plata pentru o perioada de 3 luni daca sunt titular dar pe perioada determinata pentru ca nu am definitivatul, si profesez din nou anul acesta dupa 3 ani de pauza.inainte stiu ca se dadea maxim o luna cu acordul directorului si pana la 3 luni cu acordul inspectoratului.ma puteti lamuri si pe mine deoarece in legislatie nu am gasit nimic specificat in ceea ce priveste profesorii incadrati pe perioada determinata, va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare