Sunt titulara pe un post de invatatoare in
cadrul unei scoli apartinatoare a unui Liceu Tehnologic si as dori sa ma
transfer tot pe un post de invatatoare din scoala de centru de la acelasi Liceu
Tehnologic, post pe care in momentul de fata suplineste o colega care vrea sa
se titularizeze pe acel post conform art. 253. Cine are prioritate in a ocupa
acel post, eu sau colega mea?
Dumneavoastră aveți success daca articolul
253 cu privire la titularizare nu se mai aplică în acest an.
In anul scolar 2014 -2015 (decembrie
2014) indeplinesc conditiile de PENSIONARE pentru limita de varsta:1. Pot
continua activitatea ( inca 3 ani) in conditiile ART. 284 al. 6 - fara
intocm irea DOSARULUI de PENSIONARE? (Daca raspunsul este afirmativ
cand depun CEREREA de CONTINUITATE in conditiile art. de mai sus ?) 2.
Alineatul 7 al ART. 284 din L. 1 / 2011 actualizata este VALABIL ? (obligatoriu
se renunta la PENSIE ?)
Conform
ORDONANŢĂ
DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea
Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
35.La articolul 284, după alineatul
(6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7)
Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat
care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare se face anual, cu menţinerea
drepturilor şi obligaţiilor care decurg din desfăşurarea activităţii didactice
avute
anterior pensionării, cu acordul consiliului de
administraţie, potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia
suspendării pensiei pe durata reîncadrării."
O R D I N Nr. 3080 Data: 05.02.2014
pentru modificarea și
completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2014-2015, aprobată prin Ordinul
ministrului educației naţionale nr. 5451/2013
vezi Articolul 54
Copilul meu este elev in clasa zero. Incepend
din 15 septembrie 2013, la clasa copilului meu preda o doamna invatatoare
(invatatoare A), pensionara si aflata intr-o relatie contractuala cu scoala
respectiva, de plata cu ora, pe o perioada de 1 an. De curand am fost anuntati
de conducerea scolii, ca incepand cu semnestrul 2 al acestui an scolar,
contractul doamnei invatatoare A inceteaza. Ni s-a comunicat ca aceasta este
rezolvarea situatiei aparute ca urmare a revenirii, din concediul de crestere a
copilului , a doamne invatatoare titular (invatatoare B), care preda la clasa a
2-a din scoala. Pentru perioada in care dna invatatoare B, de la clasa a 2-a, a
fost in concediul pentru cresterea copilului, postul dansei a fost ocupat
/suplinit , incepand din data de 15 septembrie 2013, de o doamna invatatoare
(invatatoare C), care a promovat concursul de ocuparea a posturilor vacante /
rezervat -2013 organizat in cursul anului trecut. Prin urmare doamna
invatatoare C are incheiat cu scoala un contract de munca pe perioada
determinata de 1 an. La clasa copilului meu urmeaza sa predea incepand cu
semestrul 2 doamna invatatoare C. Mentionez ca in scoala respectiva sunt si
alte doamne invatatoare cu contract de plata cu ora. De asemenea pot sa
mentionez ca doamna invatatoare A nu a solicitat conducerii scolii incetarea
contractului de plata cu ora. Va rog mult sa imi spuneti care sunt
reglementarile care se pot aplica in aceasta situatie.
Totul depinde
de hotărârea CA și director
Este foarte bine de
analizat contractul de muncă și decizia
de încadrare a doamnei învațătoare, dacă
scrie până la întoarcerea pe post a titularului ,dar nu mai târziu de 21 iunie 2014 nu aveți prea
mari speranțe. Succes!
Buna
ziua, am si eu o intrebare pentru d/voastra, nu stiu daca trebuia sa va fac o
adresa trimisa pe email sau intrebarea sa o scriu direct aici.
- se poate incadra o
persoana pe un post de contabil sef, treapta I S, daca are Unuv. - Stiinte
Economice - anul 2008, si a lucrat dupa cum urmeaza:
1990-2003 - vanzator,
gestionar la S.C.......
2003-2006-facturist la
S.C.........
2006-2009 - sef
unitate la S.C..........S.A
2009-2011 - manager
Supermarket la S.C.....
oct.-dec.2011 -
economist la S.C......
va rog sa-mi
raspundeti, daca DA in ce baza legala, daca NU atunci cum am putea s-o incadram
pe ce treapta de salarizare.
Totul depinde
de statul de funcții și de hotărârea
CA . Din punctul meu de vedere o persoană cu 5 ANI de specialitate nu ar
trebui încadrată în cea mai înaltă
treaptă
CONFORM LEGII CONTABILITĂȚII
CAP. 2 - Organizarea si conducerea
contabilitatii
ART. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) - (4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
ART. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) - (4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
CONFORM LEGII EDUCAȚEI NAȚIONALE
Art.
91. — (1) Organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor
didactice auxiliare și administrative dintr-o unitate de învățământ sunt
coordonate de director. Consiliul de
administrație
al unității de învățământ aprobă comisiile de concurs și validează rezultatele
concursului.
(2)
Angajarea prin încheierea contractului individual de muncă a personalului
didactic auxiliar și administrativ în unitățile de învățământ cu personalitate
juridică se face de către directorul unității, cu aprobarea consiliului de
administrație
As
vrea sa va intreb daca se mai acorda plata primei de instalare,in conformitate
cu prevederile art. 50 alin. (6) si art.138 din Legea nr 128/1997 privind Statutul
personalului didactic,cu modificarile si completarile ulterioare,ale O.M.E.N.
nr 3381/10.03.1998 si ale art 23 din H.G. nr. 281/1993 cu privire la
salarizarea personalului din unitatile bugetare,cu modificarile si competarile
ulterioare? Eu sunt educatoare,al doilea an la aceeasi unitate de invatamant(la
sat),ar fi tarziu daca as depune o cerere in care sa solicit acest lucru? Am
pus-o in tema pe d-na mea directoare si a zis ca nu are bani de asa ceva si ca
ar trebui sa numai plateasca femeia de serviciu ca sa imi dea mie prima,iar eu
cred ca asa ceva nu se poate !? La mine ar mai fi si o problema:am pauza 3 zile
in contractul de munca,deoarece anul trecut(si primul de fapt an in invatamant
al meu),atunci cand a fost cu degrevarile educatoarelor m-au sunat cei de la
Inspectorat sa-mi dau demisia si sa vin in locul unei directoare care urma sa
fie degrevata,insa aceasta a refuzat si 3 zile am fost umilita la inspectorat
pana mi-au dat repartitie inapoi pe postul care l-am ocupat in sedinta publica
avand nota 9,44.In locul meu d-na directoare angajase pe cineva necalificat si
mi-au spus ca asta a fost norocul meu ca altfel as fi avut pauza mai mare,o
umilinta si o bataie de joc are loc in ISJ ! Cu cele intamplate va rog
sa-mi spuneti daca as putea beneficia de aceasta prima de instalare?
Imi pare rău că se întâmplă asemenea lucruri în sistemul
de învățământ –este trist.
De la data intrării în vigoare a Legii educației naționale
nr. 1/2011 și în prezent, atât personalul didactic de predare, cât și
personalul didactic auxiliar și cel nedidactic au dreptul la o indemnizație de
instalare egală cu un salariu de bază al funcției îndeplinite dacă îndeplinesc
condițiile prevăzute de art. 23, alin. (1) din HG
nr. 281/1993, cu modificările și completările ulterioare, respectiv dacă se
încadrează într-o unitate din altă localitate decât cea de domiciliu în primul
an de activitate după absolvirea studiilor.
As dori sa ma lamuriti in legatura cu
urmatoarea problema:sunt ingrijitoare a unei scoli(femeie de serviciu) incadrata
cu treisfert de norma(salariul de incadrare este de640 RON.Tatal meu a decedat
in urma cu o saptamana.Pot beneficia de ajutorul de inmormantare?
Conform Contractului
colectiv de munca la nivel de sector de
activitate, in caz de decesal unui membru din familie se acorda un ajutor de deces conform legii
anuale a bugetului asigurarilor sociale de stat.
Am absolvit fac de zootehnie in 1980 si as dori
sa stiu daca ma pot titulariza la scoala ,pe catedra de zoo-veterinar in
conditiile in care nu exista clase cu specializarea/profil zootehnist ci doar
tehnician veterinar.
Conform centralizator titularizare 2014 anexa 6 nu
puteți
Am susținut inspecția specială pentru acordarea
gradului didactic I pe baza titlului științific de doctor și vă rog respectuos
și îmi spuneți unde trebuie să depun raportul cu nota obținută și care sunt
procedurile.
La Universitatea unde
a fost transmis dosarul dumneavoastră de inspectorat. Departamentul de Formare
pentru Cariera Didactica şi Ştiinţe Socio-Umane
Sunt profesor titular de limba romana si limba
franceza la o scoala din Alba Iulia iar norma mea didactica este formata din
romana si franceza.In acest an scolar clasele s-au comasat si se pare ca nu voi
mai avea nicio ora.Doamna director mi-a spus ca sunt singura care intra in
restrangere de activitate desi mai am inca trei colege pe disciplinele romana
si franceza.Potrivit metodologiei de mobilitate a cadrelor didactice 2014-2015
mai exista acel criteriu potrivit caruia titularul pe doua discipline este
primul care pleaca din scoala?Si este normal ca o clasa de gimnaziu sa
functioneze cu 31, 32 respectiv 33 de elevi?
La cererea CA cu aprobarea ISJ se poate având în
vedere minimul ,mediul și maxim de elevi la clasă cumulate cu articolul care
prevede costul per elev.
Daca am obtinut la titularizare peste 9,70 in
2012 si am avut norma intreaga (18h) in 2012-2013 intr-un liceu, fiind
repartizata in sedinta publica, apoi am beneficiat de continuitate in anul
urmator pe 15 h pot solicita titularizarea pe aceste ore ? Am beneficiat de continuitate avand nota peste 7 in
anul scolar 2013-2014, dar numai pe 15h. Restul
de 3 ore le-am obtinut in localitatea de domiciliu, la o scoala generala,
titulara de lb franceza de aici, avand 5 ore peste norma, a fost de acord sa
imi cedeze orele aparute la gr preg si cls I sa imi pot intregi si eu astfel
norma didactica. Am definitivatul de 3
ani. As putea solicita asadar
titularizarea pe aceste ore ? Adica pe
cele 15 de la liceu pe care am fost repartizata in sedinta publica si pe cele 3
de la generala ? Nu afectez titulara de
la generala, ea ramanand oricum cu peste 20 de ore.
Dacă se aplicau
corect legile ar fi fost posibil de mult. de ce ?
Având în vedere
numeroasele întrebări primite în ultimele zile referitoare la încadrarea
personalului didactic în regim de plata cu ora, ne propunem să clarificăm
câteva aspecte:
Potrivit art. 254, alin. (1) din Legea educației naționale: „În unitățile de învățământ sau în consorțiile școlare poate fi angajat personal didactic cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată de cel mult un an școlar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv în plata cu ora, în condițiile legii”. Alineatul 3 al aceluiași articol prevede: „În învățământul preuniversitar de stat și particular, posturile didactice se ocupă prin concurs organizat la nivelul unității de învățământ cu personalitate juridică, conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului”. Totodată, alin. (8), lit. b) al art. 254 prevede: „Concursul prevăzut la alin. (3) constă în: … prezentarea unui curriculum vitae și susținerea unui interviu la angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat”.
Din conținutul dispozițiilor art. 254 din Legea educației naționale mai sus menționate este evident faptul că legiuitorul a reglementat că încadrarea personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat în sistem de plata cu ora se face prin încheierea unui contract individual de muncă.
De asemenea, potrivit art. 10 din Legea nr. 53/2003, republicată: „Contractul individual de muncă este contractul în temeiul căruia o persoană fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru și sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remunerații denumite salariu”.
Art. 12 din aceeași lege stipulează: „(1) Contractul individual de muncă se încheie pe durată nedeterminată.
(2) Prin excepție, contractul individual de muncă se poate încheia și pe durată determinată, în condițiile expres prevăzute de lege”.
Art. 30, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 republicată prevede: „Încadrarea salariaților la instituțiile și autoritățile publice și la alte unități bugetare se face numai prin concurs sau examen, după caz”.
Conform art. 83, lit. h) din aceeași lege: „Contractul individual de muncă poate fi încheiat pentru o durată determinată numai în următoarele cazuri: …«în alte cazuri prevăzute expres de legi speciale…»
Totodată, potrivit prevederilor art. 104, alin. (1) din Codul muncii: „Angajatorul poate încadra salariați cu fracțiune de normă prin contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau pe durată determinată, denumite contracte individuale de muncă cu timp parțial”.
Din interpretarea dispozițiilor legale mai sus menționate, având în vedere și sancțiunile prevăzute de art. 260, alin. (1), lit. e) și f), dar și de art. 264, alin. (3) din Codul muncii, rezultă că, de la modificarea Codului muncii prin Legea nr. 40/2011, prestarea unei munci, indiferent de fracțiunea de normă, se face numai prin încheierea unui contract individual de muncă., Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale (actualmente Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice) ne-a comunicat, prin adresa nr. 15553/1311/08.11.2011, următoarele: „Conform prevederilor art. 104, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, angajatorul poate încadra salariați cu fracțiune de normă, prin încheierea unor contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau determinată, denumite contracte individuale de muncă cu timp parțial. În consecință, pentru prestarea unei munci, indiferent de mărimea fracțiunii de normă, urmează a se încheia contract individual de muncă cu timp parțial, pe durată determinată sau nedeterminată”.
În urma numeroaselor demersuri ale Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (actualmente Ministerul Educației Naționale) a recunoscut că se încheie contracte individuale de muncă pentru activitatea didactică prestată la plata cu ora, prin Adresa MECTS nr. 25121/26.01.2012, dar și prin emiterea Ordinului nr. 5411/2012 pentru modificarea art. 5 din Normele metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, aprobate prin OMECTS nr. 5559/2011, care prevede expres dreptul personalului didactic pensionat încadrat cu contract de muncă pe durată determinată în regim de plata cu ora, cu normă întreagă sau pe fracțiuni de normă, de a beneficia de concediu de odihnă. Acest ordin a fost emis de MECTS în urma adresei FSLI nr. 1585/18.07.2012, prin care solicitam doamnei ministru Ecaterina Andronescu emiterea în regim de urgență a unor precizări privind modul de calcul al indemnizației de concediu de odihnă care se cuvine cadrelor didactice încadrate exclusiv în regim de plata cu ora, deoarece unitățile de învățământ nu știu cum să procedeze pentru calculul indemnizației de concediu de odihnă care li se cuvine acestora.
Se impune menționat și faptul că, potrivit art. 157, alin. (6) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2012-2013 – Anexă la Ordinul MECTS nr. 5560/2011, cu modificările și completările ulterioare: „Încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic titular din aceeași unitate de învățământ și a personalului didactic asociat și pensionat se face pe durata cursurilor sau până la revenirea titularului la post/catedră în timpul anului școlar”.
Rezultă că, în cazul personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat care este încadrat exclusiv în regim de „plata cu ora”, contractul individual de muncă pe durată determinată se încheie pe durata cursurilor sau până la revenirea titularului la post/catedră în timpul anului școlar.
Potrivit art. 254, alin. (1) din Legea educației naționale: „În unitățile de învățământ sau în consorțiile școlare poate fi angajat personal didactic cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată de cel mult un an școlar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv în plata cu ora, în condițiile legii”. Alineatul 3 al aceluiași articol prevede: „În învățământul preuniversitar de stat și particular, posturile didactice se ocupă prin concurs organizat la nivelul unității de învățământ cu personalitate juridică, conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului”. Totodată, alin. (8), lit. b) al art. 254 prevede: „Concursul prevăzut la alin. (3) constă în: … prezentarea unui curriculum vitae și susținerea unui interviu la angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat”.
Din conținutul dispozițiilor art. 254 din Legea educației naționale mai sus menționate este evident faptul că legiuitorul a reglementat că încadrarea personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat în sistem de plata cu ora se face prin încheierea unui contract individual de muncă.
De asemenea, potrivit art. 10 din Legea nr. 53/2003, republicată: „Contractul individual de muncă este contractul în temeiul căruia o persoană fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru și sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remunerații denumite salariu”.
Art. 12 din aceeași lege stipulează: „(1) Contractul individual de muncă se încheie pe durată nedeterminată.
(2) Prin excepție, contractul individual de muncă se poate încheia și pe durată determinată, în condițiile expres prevăzute de lege”.
Art. 30, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 republicată prevede: „Încadrarea salariaților la instituțiile și autoritățile publice și la alte unități bugetare se face numai prin concurs sau examen, după caz”.
Conform art. 83, lit. h) din aceeași lege: „Contractul individual de muncă poate fi încheiat pentru o durată determinată numai în următoarele cazuri: …«în alte cazuri prevăzute expres de legi speciale…»
Totodată, potrivit prevederilor art. 104, alin. (1) din Codul muncii: „Angajatorul poate încadra salariați cu fracțiune de normă prin contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau pe durată determinată, denumite contracte individuale de muncă cu timp parțial”.
Din interpretarea dispozițiilor legale mai sus menționate, având în vedere și sancțiunile prevăzute de art. 260, alin. (1), lit. e) și f), dar și de art. 264, alin. (3) din Codul muncii, rezultă că, de la modificarea Codului muncii prin Legea nr. 40/2011, prestarea unei munci, indiferent de fracțiunea de normă, se face numai prin încheierea unui contract individual de muncă., Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale (actualmente Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice) ne-a comunicat, prin adresa nr. 15553/1311/08.11.2011, următoarele: „Conform prevederilor art. 104, alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, angajatorul poate încadra salariați cu fracțiune de normă, prin încheierea unor contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau determinată, denumite contracte individuale de muncă cu timp parțial. În consecință, pentru prestarea unei munci, indiferent de mărimea fracțiunii de normă, urmează a se încheia contract individual de muncă cu timp parțial, pe durată determinată sau nedeterminată”.
În urma numeroaselor demersuri ale Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (actualmente Ministerul Educației Naționale) a recunoscut că se încheie contracte individuale de muncă pentru activitatea didactică prestată la plata cu ora, prin Adresa MECTS nr. 25121/26.01.2012, dar și prin emiterea Ordinului nr. 5411/2012 pentru modificarea art. 5 din Normele metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, aprobate prin OMECTS nr. 5559/2011, care prevede expres dreptul personalului didactic pensionat încadrat cu contract de muncă pe durată determinată în regim de plata cu ora, cu normă întreagă sau pe fracțiuni de normă, de a beneficia de concediu de odihnă. Acest ordin a fost emis de MECTS în urma adresei FSLI nr. 1585/18.07.2012, prin care solicitam doamnei ministru Ecaterina Andronescu emiterea în regim de urgență a unor precizări privind modul de calcul al indemnizației de concediu de odihnă care se cuvine cadrelor didactice încadrate exclusiv în regim de plata cu ora, deoarece unitățile de învățământ nu știu cum să procedeze pentru calculul indemnizației de concediu de odihnă care li se cuvine acestora.
Se impune menționat și faptul că, potrivit art. 157, alin. (6) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2012-2013 – Anexă la Ordinul MECTS nr. 5560/2011, cu modificările și completările ulterioare: „Încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic titular din aceeași unitate de învățământ și a personalului didactic asociat și pensionat se face pe durata cursurilor sau până la revenirea titularului la post/catedră în timpul anului școlar”.
Rezultă că, în cazul personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat care este încadrat exclusiv în regim de „plata cu ora”, contractul individual de muncă pe durată determinată se încheie pe durata cursurilor sau până la revenirea titularului la post/catedră în timpul anului școlar.
Implinesc 60ani pe 1 iulie 2014.
Pot sa ma pensionez din mai 2014. Ce este mai bine: sa raman pana la sfarsitul anului scolar ca profesoara sau sa ies
la pensie in mai 2014 si sa iau plata cu ora pana la final de an scolar?
Vă pensionați la împlinirea vârstei de pensionare conform anexei 5 din legea pensiilor la cererea dumneavoastră
în timpul anului școlar. Directorul are obligatia de a vă încheia contractual
la 31 august 2014 fiind pensionată de drept. În concluzie puteți încheia anul
școlar. O pensie frumoasă cu activități pe măsură!
Buna ziua, conform art 105 din legea 1/2014 se
va deconta naveta si la peronalul didactic auxiliar. Cum se va deconta naveta?
Mentionez ca lucrez la o institutie finantata integral de la bugetul de stat.
În conformitate cu art. 105(2) lit. e) din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale, cheltuielile pentru naveta personalului didactic şi didactic auxiliar fac parte din finanţarea complementară şi se asigură din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată.
În Legea nr. 356/2013
a bugetului de stat pentru anul 2014, respectiv nota nr. 3 din anexa 4 și nota
nr. 5 din anexa 5, potrivit cărora, în învățământul preuniversitar, din „economiile
înregistrate” de unități „la cheltuieli cu bunuri și servicii, se pot deconta
cheltuieli cu naveta cadrelor didactice, pe perioada cursurilor, în limita
distanței de 50 km și în limita sumei de 26 lei/cadru didactic pentru distanța
de 3 km”, iar „pentru distanțele ce depășesc 3 km, până la 50 km. Suma de 26
lei/cadru didactic/lună se suplimentează cu 2 lei pentru fiecare kilometru”. De
precizat că cheltuielile cu bunurile și serviciile sunt reglementate în Legea
educației naționale inclusiv la finanțarea de bază – art. 104 alin. (2) lit.
d), dar și la finanțarea complementară – art. 105 alin. (2) lit. l).
Sunt profesor suplinitor de 6 ani si as dori
sa-mi iau concediu fara plata timp de 2 luni, in cursul anului scolar, din
motive personale. Se poate acest lucru daca sunt suplinitor? Cum trebuie sa
procedez?
Vă adresați directorului instituției și invocați contractul
colectiv de muncă.
CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC nr. 59.276 din 2
noiembrie 2012 la Nivel de Sector de
Activitate Invatamant Preuniversitar
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI
SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL, PARTEA a V-a, nr. 5 din
14 noiembrie 2012
Art.
31 (1) Pentru
rezolvarea unor situaţii personale, salariaţii au dreptul la concedii fără
plată, a
căror
durată însumată nu poate depăși 30 de zile lucrătoare pe an calendaristic;
aceste concedii nu afectează vechimea în învăţământ.
(2)
Salariaţii
care urmează, completează, îşi finalizează studiile, precum şi cei care se
prezintă la
concursul
pentru ocuparea unui post sau unei funcţii în învăţământ au dreptul la concedii
fără plată pentru pregătirea examenelor sau a concursului, a căror durată
însumată nu poate depăşi 90 de zile lucrătoare pe an calendaristic; aceste
concedii nu afectează vechimea în învăţământ/în muncă.
(3)
Salariaţii
beneficiază şi de alte concedii fără plată, pe durate determinate, stabilite
prin acordul părţilor.
O persoana pensionata revizuibil cu incadrare
in grad de handicap I - are catedra rezervata? Legea 1/2011 art. 255(9) nu face
referire decat la handicapul de grad III. Metodologia de miscare de personal
Art 27(1) rezerva catedra doar pentru cei incadrati la art 255(1)-(6).
Pentru că o persoana pensionata revizuibil cu incadrare in grad de handicap I
poate avea drept de muncă în urma unei
revizuiri
Legea pensiilor
Articolul 78
(1) Pensionarii de invaliditate sunt supusi revizuirii medicale periodic, in functie de afectiune, la intervale cuprinse intre un an si 3 ani, pana la implinirea varstelor standard de pensionare, la termenele stabilite de medicul expert al asigurarilor sociale sau, dupa caz, de catre comisiile centrale de expertiza medico-militara.
(2) Dupa fiecare revizuire medicala, medicul expert al asigurarilor sociale, respectiv comisiile centrale de expertizamedico-militara emit o noua decizie medicala asupra capacitatii de munca, prin care se stabileste, dupa caz:
a) mentinerea in acelasi grad de invaliditate;
b) incadrarea in alt grad de invaliditate;
c) redobandirea capacitatii de munca .
(3) Dreptul la pensie de invaliditate se modifica sau inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care s-a emis decizia medicala asupra capacitatii de munca, emisa in urma revizuirii medicale.
(4) Neprezentarea, din motive imputabile pensionarului, la revizuirea medicala atrage suspendarea platii pensiei incepand cu luna urmatoare celei in care era prevazuta revizuirea medicala sau, dupa caz, incetarea platii pensiei, in conditiile legii.
(5) Revizuirea medicala se poate efectua si la cererea pensionarilor, daca starea sanatatii lor s-a imbunatatit sau, dupa caz, s-a agravat.
(6) Decizia medicala asupra capacitatii de munca emisa la revizuirea medicala urmeaza aceleasi proceduri de contestare si solutionare, conform prevederilor art. 71.
(1) Pensionarii de invaliditate sunt supusi revizuirii medicale periodic, in functie de afectiune, la intervale cuprinse intre un an si 3 ani, pana la implinirea varstelor standard de pensionare, la termenele stabilite de medicul expert al asigurarilor sociale sau, dupa caz, de catre comisiile centrale de expertiza medico-militara.
(2) Dupa fiecare revizuire medicala, medicul expert al asigurarilor sociale, respectiv comisiile centrale de expertizamedico-militara emit o noua decizie medicala asupra capacitatii de munca, prin care se stabileste, dupa caz:
a) mentinerea in acelasi grad de invaliditate;
b) incadrarea in alt grad de invaliditate;
c) redobandirea capacitatii de munca .
(3) Dreptul la pensie de invaliditate se modifica sau inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care s-a emis decizia medicala asupra capacitatii de munca, emisa in urma revizuirii medicale.
(4) Neprezentarea, din motive imputabile pensionarului, la revizuirea medicala atrage suspendarea platii pensiei incepand cu luna urmatoare celei in care era prevazuta revizuirea medicala sau, dupa caz, incetarea platii pensiei, in conditiile legii.
(5) Revizuirea medicala se poate efectua si la cererea pensionarilor, daca starea sanatatii lor s-a imbunatatit sau, dupa caz, s-a agravat.
(6) Decizia medicala asupra capacitatii de munca emisa la revizuirea medicala urmeaza aceleasi proceduri de contestare si solutionare, conform prevederilor art. 71.
Stimată doamnă legile se schimbă mereu. Pentru
moment aveți grijă de dumneavoastră . Să sperăm că cei mai mulți care lucrează
în învățământ vor avea posibilități material.
Un cadru didactic titular, care ]ncep\nd cu
data de 23.02.2014 isi depune cerere de pensionare pentru limita de varsta .
Cum poate fi platit in continuare pana la sfarsitul anului scolar? 1)-poate
ramane in continuare platit cu aceleasi drepturi pana la primirea deciziei de
pensionare ? 2)- Contractul de munca inceteaza si poate fi platit doar la plata
cu ora pana la sfarsitul anului scolar si apoi sa i se plateasca drepturile
salariale aferente timpului lucrat privind concediul de odihna?
De regulă cadrul didactic termină anul școlar .Nu
poate cumula pensia cu salariul. La ieșireadin sistem ( la pensie) contractul
de muncă încetează de drept conform codului muncii. În opinia mea poate fi
plătit la plata cu ora din acest moment(se întocmește un nou contract de muncă).
CAPITOLUL
VI
Stabilirea
personalului didactic care se menţine în activitate ca titular în anul şcolar
2014-2015, în funcţia didactică, peste vârsta de
pensionare
Art. 54. (1) În cazul în care, în anul şcolar
2014-2015, în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi
acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu
gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă
profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca titular, în funcţia didactică
până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2014, la cerere, conform prezentei Metodologii. (2) Condiţiile legale de
pensionare, luând în calcul limita de vârstă şi stagiul de cotizare, la data de
1 septembrie 2014, sunt: a) pentru femei, vârsta la ieşirea la pensie, 59 ani
şi 11 luni, respectiv 14 ani şi 10 luni, stagiul minim de cotizare; b) pentru
bărbaţi, vârsta la ieşirea la pensie, 64 ani şi 11 luni, respectiv 14 ani şi 10
luni, stagiul minim de cotizare. (3) În vederea menţinerii în activitate ca
titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare,
raportată la data de 1 septembrie 2014, în anul şcolar 2014-2015, personalul
didactic care se încadrează în prevederile alin. (1) şi (2) se adresează, în
scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, până la data
prevăzută în Calendar. Profesorii consilieri în centre și cabinete de asistență
psihopedagogică adresează CMBRAE/CJRAE în cadrul căruia este normat postul
didactic respectiv. Cererile sunt însoţite de documentele justificative privind
activitatea didactică şi ştiinţifică.
Un post care in urma cu 2 ani avea valabilitate
4 ani poate fii restrans acum dupa 2 ani?
DA. Proiectul de încadrare se face anual.
Sunt educatoare calificata si predau pe un post
de suplinire din 2010. In anul 2012 unui alt post de educatoare din scoala
noastra i s-a marit viabilitatea la 4 ani, dar acest lucru nu a fost facut
public tuturor persoanelor interesate si a fost ocupat de o colega cu nota mai
mica, motiv pentru care am mers in instanta. Am obtinut in instanta anularea
deciziei de titularizare si reluarea procedurillor de titularizare cu
participarea persoanelor indreptatite. Scoala cand a aflat de aceasta hotarire
judecatoreasca a decis ca din 01.09.2014 acest post sa intre in restrangere,
din doua grupe de prescolari de 14 copii sa faca o grupa de 28. Va rog sa-mi
spuneti daca este legala aceasta restringere a postului in litigiu, viabilitatea
lui in 2012 fiind de 4ani? In cat timp trebuie pusa in aplicare aceasa hotarare
judecatoreasca ramasa definitiva? Pot sa primesc postul de titular pe perioada
care a ramas pana la sfarsitul anului scolar, iar scoala sa fie obligata sa-mi
dea un alt post in caz de restrangere? Ce ma sfatuiti sa fac pentru a ma
titulariza pe acest post, deoarece in 2012 eu trebuia sa il ocup in ordinea
notelor si am fost nedreptatita iar acum dupa 2ani pierduti cu judecata se
incearca sa se faca o alta nedreptate?
ORICE
hotărâre judecătorească se aplică
imediat – are caracter de lege. In legatura cu art.253 CCR l-au declarat
neconstitutional, pana la publicarea deciziei in MO se respecta calendarul
miscarii personalului didactic.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Vă mulțumesc pentru încredere și rămân la dispoziția dvs pentru intermedierea soluționării oricarei situații la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu