Sunt profesor de economie. Va retin
atentia cu o problema. Sunt in invatamant din anul 2011, cand am depus dosarul
pentru a activa in invatamant nu am intampinat nici un fel de problema, dar
anul trecut, in 2013, cand am depus dosarul de continuitate mi s-a spus ca
profilul pe care l-am avut in facultate (Relatii economice internationale),
figureaza in centralizator cu 3 ani de studii, iar eu am fost ultima generatie
care a absolvit cu 4 ani. Ce ma sfatuiti sa fac ca sa pot figura cu 4 ani de
studii asa cum am absolvit? Nu mi se pare corect sa fiu trecuta cu 3 ani de
studii cand eu am absolvit 4 ani. Mai ales ca in primul an de invatamant
(2011) am avut o nota mai mica decat alte concurente si mi s-a spus ca am
prioritate in fata lor tocmai pentru ca am absolvit 4 ani, iar anul trecut mi
se spune ca profilul este trecut in centralizator pe 3 ani.
DACĂ AȚI TERMINAT FACULTATEA
PÂNĂ ÎN 2002 este considerat învățământ de lungă durată . Eu văd în
centralizatorul de anul trecut (Relatii
economice international)bifat la învătământ de lungă durată.
As dori sa stiu daca se mai acorda ajutor la
nasterea primului copil. Am nascut in 04. 12. 2013 si sunt angajata CJRAE , fiind titulara pe postul de consilier scolar in 2 scoli gimnaziale
din Baia Mare din 01.09.2010. Cui ar trebui sa ma adrezez si cu ce hartii?
CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCĂ[ UNIC LA NIVEL DE
SECTOR DE ACTIVITATE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR
înregistrat sub nr 59276/02.11.2012 publicat în MO partea
5 din 14 noiembrie 2012 nu are
acestă prevedere.
Daca am anul acesta preinspectie pentru gradul
2 la limba engleza mi se recunoaste si pentru titularizare?
NU metodologia face referire la def.
(7)
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică
minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă. Candidaţii care nu
obţin la inspecţia specială în profilul postului la clasă sau la proba practică
în profilul postului minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi
didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.
Cadrul didactic care a obținut cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în
profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ,
sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare
a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ
preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau
determinată, iar cadrul didactic care a obținut cel puțin media 5 (cinci) la
inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de
definitivare în învățământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat și în
cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2014,
pentru angajare pe perioadă determinată, pentru posturile didactice/catedrele
care nu necesită probă practică/orală. În situația în care candidatul optează
și pentru susținerea inspecției speciale la clasă în cadrul concursului de
ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de
învățământ preuniversitar, sesiunea 2014, la media finală a concursului se ia
în calcul nota obținută la inspecția specială la clasă în cadrul concursului.
Media obţinută la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul
examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2014, se poate
folosi numai în centrele de concurs/unităţile de învăţământ din
judeţul/municipiul Bucureşti în care candidatul susţine examenul național de
definitivare în învățământ. (8) Probele scrise se susţin pe baza subiectelor
elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Va
rog frumos sa-mi spuneti daca personalul didactic auxiliar va mai primi
gradatia de merit, avandu-se in vedere prevederile OM5617/2010.
Nu. METODOLOGIA ȘI CRITERIILE privind acordarea
gradației de merit în învățământul preuniversitar CAPITOLUL I Acordarea
gradației de merit în învățământul preuniversitar în anul școlar 2013 - 2014
SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale Art. 1 (1) Prin unități de învățământ, în
sensul prezentei metodologii, se au în vedere unitățile/instituțiile de
învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică. (2) De gradație
de merit beneficiază personalul didactic calificat care desfășoară activități
didactice de predare. Art. 2 (1) Numărul maxim de gradații care pot fi acordate
se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul
posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului școlar se scade
numărul de gradații acordate personalului didactic, aflate în plată, având în
vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a
fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă
din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcții publice
STUDIATI
CU ATENTIE METODOLOGIA Vă adresați
inspectorului cu resursele umane
la nivel de inspectorat Nu este
normal pentru că s-a antepronunțat.
Am fost respinsa la examenul de grad II,2013.As
vrea sa stiu cand pot repeta examenul si ce inspectii trebuie reluate.
4)
În caz de nepromovare, examenul pentru obținerea gradului
didactic II poate fi reluat la un
interval de cel puțin 2 ani școlari. Candidații declarați respinși la
examenul de acordare a gradului
didactic II se pot reînscrie pentru susținerea examenului după trecerea unui an
școlar, prin depunerea unui nou dosar de
înscriere și cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în prezenta metodologie.
Sunt profesor de informatica, vechime 5 ani,
intr-un liceu. S-a ivit o oportunitate prin care as putea ocupa un post de
informatician intr-un alt liceu. Incadrarea va fi facuta pe post de
informatician debutant sau se poate face incadrarea in functie de vechimea in
postul de profesor de informatica?
Din punctul meu de vedere ar trebui să țină cont de
vechimea în specialitate ,dar este cum
consideră directorul în calitate de angajator pt didactic auxiliar.
Anul acesta depun pt prima data dosar pt
gradatie de merit..ultimul an am fost in concediu de maternitate..nu se
mentioneaza daca in acest caz se iau in considerare doar anii ceilalti...
Peroada este 1 septembrie 2009 -31august 2013,dar dv
în 3ani puteți avea punctaj mai mare decât unul în 4 ani SUCCES !
Art. 1 (1)
Prin unități de învățământ, în sensul prezentei metodologii, se au în vedere
unitățile/instituțiile de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate
juridică. (2) De gradație de merit beneficiază personalul didactic calificat
care desfășoară activități didactice de predare. Art. 2 (1) Numărul maxim de
gradații care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin
aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului
școlar se scade numărul de gradații acordate personalului didactic, aflate în
plată, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de
5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului
individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a
unei funcții publice.
La scoala la care predau are locul acesta
restrangere de activitate. Dosarul trebuie sa cuprinda doar acte doveditoare
pentru cursurile urmate in ultimii 5 ani. Problema mea consta in faptul ca eu
am urmat cursurile necesare pentru predarea la clasa pregatitoare in vara
anului 2013 si nici vorba sa am o adeverinta sau atestat care sa ateste participarea
/ promovarea acestui curs. Undeva pe lista criteriile de evaluare se specifica
obligatorie prezenta actelor doveditoare .... oare o declaratie pe propria
raspundere ar fi buna??? In cadrul scolii se stie evident ca am urmat aceste
cursuri, dar cum rezultatele evaluarii in urma careia se face restrangerea sunt
foarte stranse (chiar si diferente de 0,5 p) totul conteaza .
Orice curs se incheie cu evaluare Nu este valabilă
declarația.
Va rog frumos sa imi spuneti ce incadrare ar
trebui sa aiba un invatator cu 17 ani vechime, gradul I, in baza unui atestat
ce echivaleaza diploma obtinuta in Ungaria astfel: se echivaleaza cu DIPLOMA DE
LICENTA CICLUL I in domeniul stiinte ale educatiei, specializarea pedagogia
invatamantului primar si prescolar. Exista vreun ordin anume care stabileste
incadrarea respectiva?
Câte ore au copiii în planul cadru cf legii 1/2011.
LEGEA 1 /2011
Art.
262. — (1) Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic
de 8 ore, respective 40 de ore pe
săptămână, și cuprinde:
a)
activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de
ciclu de studii, conform
planurilor-cadru de învățământ;
b)
activități de pregătire metodico-științifică;
c)
activități de educație, complementare procesului de învățământ: mentorat, școală după școală,
învățare pe tot parcursul vieții.
(3) Norma
didactică de predare-învățare-evaluare și de
instruire practică și de evaluare curentă a preșcolarilor și a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore
corespunzător activităților prevăzute
la alin. (1) lit. a) și se stabilește după cum
urmează:
a) un post de profesor pentru învățământul preșcolar
pentru fiecare grupă cu program normal,
constituită în educația timpurie;
b) un post de profesor pentru învățământul primar
pentru fiecare clasă din învățământul
primar sau pentru clase simultane din
cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;
c) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din
învățământul secundar și terțiar
non-universitar, pentru profesorii din unitățile și clasele cu program integrat și
suplimentar de artă și sportiv,
precum și din unitățile cu activități extrașcolare
și din centrele
sau cabinetele de asistență psihopedagogică;
As
avea si eu o nelamurire in ceea ce priveste titularizarea; care au dat examene
de titularizare si anul trecut si in alti ani incepand cu 2010 si au obtinut
note de 7 sau peste sapte, iar daca au fost repartizati anul acesta
scolar pe un post si daca acesta este viabil la 1 septembrie 2014, se
poate titulariza. Singura mea nelamurire se refera la aceea ca de ce nu se ia
in calcul la titularizare si personele care au dat concurs pe post in
cadrul scoli asa cum prevede metodologia daca acestea au fost vacantate dupa 15
septembrie sau rezervate , si ei dand examen cu o comisie organizata sub
coordonarea inspectoratului scolar si cu subiecte propuse de aceasta comisie ,
cu inspectii la clasa sau proba practica. Ca la fel de seriosa fost si
aceste examene pe diferite posturi.
CONFORM
ORDONANŢĂ
DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea
Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
34.Articolul 253 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
"Art.
253
(1) Cadrele
didactice netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la
concursul naţional unic de titularizare, care au obţinut cei puţin nota/media 7
şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ
preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se
certifică viabilitatea postului/catedrei;
b)
consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.
(2)
Condiţiile specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a
participat la concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ
preuniversitar, în condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie
elaborată cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin
al ministrului educaţiei naţionale."
CONFORM
METODOLOGIE 2014-2012 Atenție cursurile încep la 1 septembrie ,primul examen
este de titularizare iar cele ulteriare sunt de testare
Art. 56
(1) Începând cu 1 septembrie 2014, poate deveni titular, pe postul
didactic/catedra ocupat(ă) cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării,
îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a
fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă), până la data începerii cursurilor anului şcolar 2013-2014, în baza
unuia din următoarele rezultate:
(i)
notei
de cel puţin 7 (şapte) obţinută la concursul de titularizare, sesiunea 2011, în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut
note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare, în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) sau nu a mai participat la concursuri de
titularizare;
(ii) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
concursul de titularizare, sesiunea 2010, susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci), în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) la concursuri de
titularizare sau nu a mai participat la concursuri de titularizare
;
b) a dobândit definitivarea în învățământ sau va dobândi definitivarea în
învățământ până la data de 1 septembrie 2014;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu este
rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e)
are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei,
conform prezentei Metodologii. (2) Cadrele didactice netitulare care au două
sau mai multe specializări pot solicita titularizarea începând cu data de 1
septembrie 2014 şi pe catedre ocupat(e) în anul şcolar 2013-2014, conform alin.
(1) lit. a) constituite din două sau mai multe discipline, conform art. 29
alin. (2), în concordanţă cu specializările dobândite potrivit
Centralizatorului, în situaţia în care ponderea cea mai mare de ore în catedră
o are disciplina pentru care cadrul didactic a susţinut concursul sau disciplinele
care constituie catedra au aceeaşi pondere, cu respectarea cumulativă a
celorlalte condiţii prevăzute la alin. (1) lit. a)-e).
(3) În situaţia în care un post didactic/o
catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc
cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului
didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin definitivarea
în învăţământ.
Dacă astfel nu se ajunge la departajare,
prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu
domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra, conform
art. 1 alin. (3)
.
În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la departajare, pentru
departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută la proba scrisă de
la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile 2011, 2010.
La note egale, pentru departajare, se folosesc
criteriile şi punctajele din anexa nr. 2. (4) În situaţia în care nici
aplicarea criteriilor de la alin. (3) nu conduce la departajare, se ia în
calcul media aritmetică cea mai mare, cu două zecimale, calculată prin
trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire.
(5) Cadrele didactice care se încadrează
în prevederile alin. (1) sau (2) se adresează, în scris,
consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ unde sunt încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, prin depunerea unei cereri-tip, conform
anexei nr. 3, în perioada prevăzută de Calendar
Sunt profesor suplinitor de 5 ani,
specializarea Finante, nu am dat def-ul, am profesat pe aceasta specializare
pana in 2013, din acest an prefesez pe o alta specializare pe care am
dobandit-o ulterior. Pot sa mai profesez fara def inca 5 ani deoarece legea
spune ca ai dreptul 5 ani pe o specializare ?
CONFORM
ORDINULUI DE MAI JOS DV AVEȚI OBLGATIA DE A SUSTINE DEF Atenție specializarea se refera la proba de
examen
ORDIN Nr. 5294 din 16 octombrie 2013 privind
aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de
definitivare în învăţământ în anul şcolar 2013 - 2014 EMITENT: MINISTERUL
EDUCAŢIEI NAŢIONALE PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 698 din 14 noiembrie
2013
ART. 11 (1) Candidaţii care au început activitatea
didactică în sistemul de învăţământ preuniversitar anterior anului şcolar 2012
- 2013 se pot prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5 ani de la
finalizarea stagiului, fără a depăşi 7 ani de predare efectivă la catedră, cu
statut de cadru didactic calificat
Sunt profesor titular pe catedra de limba
română la o școală din mediul rural și împlinesc vârsta de 65 de ani la data de
01.06.2014. Conform art. 54 din OMEN 5451/12.11.2013, vârsta de pensionare este
64 de ani și 11 luni. Întrebările mele sunt: 1) Mă pot pensiona la 01.09.2014,
conform OMECTS 5552/2011, art.1, alin.2? 2) Pot solicita în condițiile art. 54,
menținerea ca titular pe o catedra compusa limba română - limba franceză sau
învățător, având în vedere că sunt absolvent de liceu pedagogic, am absolvit
Facultatea de limba română și limba franceză și timp de 46 de ani am fost
titular în aceeași școală pe învățător, apoi pe limba franceză și apoi pe limba
română.
Vă puteți pensiona de drept conform codului muncii
si anexa 5 din legea pensiilor
Conform ORDONANŢĂ
DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea
Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
35.La articolul 284, după alineatul
(6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7)
Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat
care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare se face anual, cu menţinerea
drepturilor şi obligaţiilor care decurg din desfăşurarea activităţii didactice
avute
anterior pensionării, cu acordul consiliului de
administraţie, potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia
suspendării pensiei pe durata reîncadrării
conform metodologie 2014-2015
Stabilirea personalului didactic care se menţine în activitate ca
titular în anul şcolar 2014-2015, în funcţia didactică, peste vârsta de
pensionare
Art. 54. (1) În cazul în care, în anul
şcolar 2014-2015, în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot
fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar,
cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte
competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca titular, în
funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data
de 1 septembrie 2014, la cerere, conform prezentei Metodologii. (2) Condiţiile
legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă şi stagiul de cotizare,
la data de 1 septembrie 2014, sunt: a) pentru femei, vârsta la ieşirea la
pensie, 59 ani şi 11 luni, respectiv 14 ani şi 10 luni, stagiul minim de
cotizare; b) pentru bărbaţi, vârsta la ieşirea la pensie, 64 ani şi 11 luni,
respectiv 14 ani şi 10 luni, stagiul minim de cotizare. (3) În vederea
menţinerii în activitate ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste
vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2014, în anul şcolar
2014-2015, personalul didactic care se încadrează în prevederile alin. (1) şi
(2) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ, până la data prevăzută în Calendar. Profesorii consilieri în centre
și cabinete de asistență psihopedagogică adresează CMBRAE/CJRAE în cadrul
căruia este normat postul didactic respectiv. Cererile sunt însoţite de
documentele justificative privind activitatea didactică şi ştiinţifică. (4) În
perioada prevăzută de Calendar, inspectoratele şcolare afişează la avizierele
şi pe site-urile acestora: a) lista unităţilor de învăţământ şi a posturilor
didactice/catedrelor la care sunt încadrate cadre didactice fără studii
corespunzătoare postului; b) lista unităţilor de învăţământ şi a posturilor
didactice/catedrelor la care au rămas restrângeri de activitate nesoluţionate.
(5) În perioada prevăzută de Calendar, cererile cadrelor didactice care se
încadrează în prevederile alin. (1) şi (2) se discută şi se analizează de către
consiliile profesorale ale unităţilor de învăţământ, în funcţie de datele comunicate
de inspectoratele şcolare, de evoluţia demografică la nivel local, de planurile
de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de personal şi de
evoluţia planurilor-cadru de învăţământ şi se supun aprobării consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ. (6) Se aprobă numai cererile
cadrelor didactice pentru care se poate constitui o normă didactică vacantă
completă în concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră
la nivelul unităţilor de învăţământ în care urmează să fie menţinute în
activitate ca titulare. (7) Până la termenul prevăzut în Calendar, se comunică,
de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ,
inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice acordul/refuzul privind menţinerea
în activitate ca titular a personalului didactic care îndeplineşte condiţiile
legale de pensionare în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2014, în anul şcolar 2014-2015.
Comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
constituită la nivelul inspectoratului şcolar, verifică situaţiile transmise de
unităţile de învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele
didactice care îndeplinesc condiţiile legale de pensionare până la data de 1
septembrie 2014 şi care solicită menţinerea în activitate ca titular în funcţia
didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1
septembrie 2014, în anul şcolar 2014-2015; (8) Listele finale, întocmite potrivit
alin. (7), se supun validării de consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar în perioada prevăzută de Calendar. La validarea listelor finale,
consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar va ţine seama de
restrângerile de activitate nesoluţionate, de evoluţia demografică, de
planurile de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de
personal şi de evoluţia planurilor-cadru de învăţământ. Listele finale validate
de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar se afişează la
inspectoratul şcolar la termenul prevăzut în Calendar. La inspectoratul şcolar
se afişează şi listele care cuprind cadrele didactice ale căror cereri de
menţinere în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de
pensionare, respectiv de recunoaştere a calităţii de titular, în anul şcolar
2014-2015, au fost respinse la nivelul unităţilor
Va rog sa-mi spuneti daca sporul de predare
simultana se acorda si cadrelor didactice care predau in invatamantul
gimnazial.
DA , CONTRACT COLECTIV DE MUNCĂ UNIC nr. 59.276 din 2
noiembrie 2012
la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL, PARTEA a V-a, nr. 5 din 14 noiembrie 2012
la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL, PARTEA a V-a, nr. 5 din 14 noiembrie 2012
ART. 36
(1) Părţile convin asupra următoarelor drepturi salariale suplimentare:
a) spor pentru vechimea în muncă, calculată după cum urmează:
(1) Părţile convin asupra următoarelor drepturi salariale suplimentare:
a) spor pentru vechimea în muncă, calculată după cum urmează:
┌─────────────────┬────────────────────────┐ │Tranşa de vechime│Spor la salariul de bază│ ├─────────────────┼────────────────────────┤ │ 3-5 ani │ 5% │ ├─────────────────┼────────────────────────┤ │ 5-10 ani │ 10% │ ├─────────────────┼────────────────────────┤ │ 10-15 ani │ 15% │ ├─────────────────┼────────────────────────┤ │ 15-20 ani │ 20% │ ├─────────────────┼────────────────────────┤ │ peste 20 ani │ 25% │ └─────────────────┴────────────────────────┘ |
Sporul
corespunzător vechimii în muncă, calculat conform prevederilor de mai sus, se
plăteşte începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a împlinit
vechimea.
b) spor de până la 15% din salariul de bază, acordat diferenţiat personalului didactic care asigură predarea la clase simultane în învăţământul primar şi gimnazial, astfel:
- 15% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 4 clase;
- 10% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 3 clase;
- 7% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 2 clase;
b) spor de până la 15% din salariul de bază, acordat diferenţiat personalului didactic care asigură predarea la clase simultane în învăţământul primar şi gimnazial, astfel:
- 15% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 4 clase;
- 10% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 3 clase;
- 7% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 2 clase;
Vreau sa stiu daca ma pot titulariza cu nota
obtinuta la concursul din 2009(9,40) daca la concursul din 2010 am luat sub 5.
Mi se pare nedrept ca nota din 2010 sa anuleze nota din 2009 in conditiile in
care in 2010 la metodica au fost date subiecte in afara programei de
titularizare.Stiu colegi titulari care au participat la concurs pentru a se
detasa, au luat sub cinci si nu li s-a anulat titularizarea. A nu se intelege
ca as dori acest lucru dar vreau sa subliniez ca legea ii defavorizeaza doar pe
unii dintre noi.
NU VĂ PUTEȚI TITULARIZA
CONFORM METODOLOGIE
Art. 56
(1) Începând cu 1 septembrie 2014, poate deveni titular, pe postul
didactic/catedra ocupat(ă) cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte
cumulativ următoarele condiţii specifice:
a
fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă), până la data începerii cursurilor anului şcolar 2013-2014, în baza
unuia din următoarele rezultate:
(i)
notei
de cel puţin 7 (şapte) obţinută la concursul de titularizare, sesiunea 2011, în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut
note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare, în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) sau nu a mai participat la concursuri de
titularizare;
(ii) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
concursul de titularizare, sesiunea 2010, susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci), în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) la concursuri de
titularizare sau nu a mai participat la concursuri de titularizare
;
b) a dobândit definitivarea în învățământ sau va dobândi definitivarea în
învățământ până la data de 1 septembrie 2014;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu este
rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi atestatele necesare
pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii. (2)
Cadrele didactice netitulare care au două sau mai multe specializări pot
solicita titularizarea începând cu data de 1 septembrie 2014 şi pe catedre
ocupat(e) în anul şcolar 2013-2014, conform alin. (1) lit. a) constituite din
două sau mai multe discipline, conform art. 29 alin. (2), în concordanţă cu
specializările dobândite
Sunt suplinitor calificat, anul acesta scolar 2012-2013 am
functionat pe o catedra compusa din 5 ore Tic la liceu+ 13
ore Tic la gimnaziu( la scoala gimnaziala aflata in consortiu cu liceul la care am avut cele 5 ore, scoala gimnaziala in
care predau TIC de 8 ani).
In anul 2011 am participat la concursul de
titularizare, pe disciplina Informatica/TIC, unde am obtinut nota de
titularizare, as dori sa ma titularizez( in anul scolar 2013-2014)
pe 6 ore TIC ( la liceul la care am functionat in anul
2012-2013)+ 4 ore TIC la scoala gimnaziala+ 8 ore fizica chimie la
scoala gimnaziala (unde predau de 8 ani TIC).
Mentionez ca am si specializarea chimie
fizica, cele 8 ore de chimie fizica sunt libere ( am si avizul CA). Exista
posibilitatea sa ma pot titulariza pe aceste ore? ( 6 oreTIC liceu+ 4 ore TIC
scoala gimnaziala+ 8 ore chimie fizica la scoala gimnaziala; concurs de
titulaizare in 2011cu nota peste 7, 8 ani pe cateda de TIC din scoala
gimnaziala, specializare fizica-chimie si informatica/TIC).
CRED CĂ NU Numai pe orele în care ați
fost angajat în 2013-2014
Capitolul
VII Modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor
didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza
art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare Art. 55
Cadrele didactice netitulare calificate
angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de
muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2013-2014, care au participat la
concursuri titularizare, sesiunile 2011 şi/sau 2010 care au obţinut cel puţin
nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar
2013-2014, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare
ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile
didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele
anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul
preuniversitar şi dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii
generale:
a) se certifică viabilitatea
postului/catedrei, începând cu 1 septembrie 2014.
b) consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ respective este de acord.
Art. 56 (1) Începând cu 1 septembrie 2014, poate
deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat(ă) cu contract individual de
muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la
data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a
fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată
complet(ă), până la data începerii cursurilor anului şcolar 2013-2014, în baza
unuia din următoarele rezultate:
(i)
notei
de cel puţin 7 (şapte) obţinută la concursul de titularizare, sesiunea 2011, în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut
note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare, în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) sau nu a mai participat la concursuri de
titularizare;
(ii) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
concursul de titularizare, sesiunea 2010, susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci), în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) la concursuri de
titularizare sau nu a mai participat la concursuri de titularizare
;
b) a dobândit definitivarea în învățământ sau va dobândi definitivarea în
învățământ până la data de 1 septembrie 2014;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu este
rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e)
are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei,
conform prezentei Metodologii. (2) Cadrele didactice netitulare care au două
sau mai multe specializări pot solicita titularizarea începând cu data de 1
septembrie 2014 şi pe catedre ocupat(e) în anul şcolar 2013-2014, conform alin.
(1) lit. a) constituite din două sau mai multe discipline, conform art. 29
alin. (2), în concordanţă cu specializările dobândite potrivit
Centralizatorului, în situaţia în care ponderea cea mai mare de ore în catedră
o are disciplina pentru care cadrul didactic a susţinut concursul sau
disciplinele care constituie catedra au aceeaşi pondere, cu respectarea
cumulativă a celorlalte condiţii prevăzute la alin. (1) lit. a)-e).
(3) În situaţia în care un post didactic/o
catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care
îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea
postului didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin
definitivarea în învăţământ.
Dacă astfel nu se ajunge la departajare,
prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu
domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra, conform
art. 1 alin. (3)
.
În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la departajare, pentru
departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută la proba scrisă de
la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile 2011, 2010.
La note egale, pentru departajare, se folosesc
criteriile şi punctajele din anexa nr. 2. (4) În situaţia în care nici
aplicarea criteriilor de la alin. (3) nu conduce la departajare, se ia în
calcul media aritmetică cea mai mare, cu două zecimale, calculată prin
trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire.
(5) Cadrele didactice care se încadrează
în prevederile alin. (1) sau (2) se adresează, în scris,
consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ unde sunt încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, prin depunerea unei cereri-tip, conform
anexei nr. 3, în perioada prevăzută de Calendar. Profesorii consilieri în
centre și cabinete de asistență psihopedagogică se adresează CMBRAE/CJRAE în
cadrul căruia este.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Vă mulțumesc pentru încredere și rămân la dispoziția dvs pentru intermedierea soluționării oricarei situații la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu