As vrea
sa va intreb daca stiti cumva despre un proiect la care se lucreaza privin
degrevarea directorilor. Am inteles ca la scolile care functioneaza prin
exceptie cu elevi sub 300 de elevi directorul nu mai poate fi degrevat si va
trebui sa si faca cele 18 ore. Mi s-a comunicat de la inspectorat ca se
lucreaza si ca va aparea in curand.
Deocamdată nu există modificări la ordinul
privind degrevarea directorilor.
suplinitor calificat, 5 ani vechime in
invatamant lb. franceza. anul acesta examen primul examen definitivat picat.
Participare la examenul din 30 iulie 2013 - nota 8 la insp. la clasa, sub 5 la
examen. ce sanse mai am? posture de suplinitor pe lb. franceza sunt la scoala
din care sunt.
Înțeleg că anul acesta este pentru prima dată
când ați susținut examenul de definitivare și nu l-ați promovat. Puteți ocupa
un post pe perioadă determinată, la suplinire și să vă prezentați la
examen, din nou, anul viitor.
V-as intreba insa in continuare ce parere
aveti si ce este de facut in situatia in care directorul unitatii in care
lucrez m-a instiintat in scris sa ma prezint la activitate luni, 26.08, mai
repede decat tot restul personalului si singur in scoala, in contul a 3 zile de
invoire pe care mi le-a acordat prin semnatura la sfarsitul lunii mai. Nu mi
s-a spus atunci ca o sa mi se taie din concediul de pe vara, drept urmare m-am
vazut obligat sa revin in tara din CO, din Franta, cu avion+tren, cu cheltuieli
considerabile, ca sa constat de fapt ca nu e mare lucru de facut in scoala si
ca m-a chemat doar din placerea sa personala morbida de a ma pune in dificultate.
Am citit ca se poate intrerupe CO daca exista motive serioase pentru a o face
si ca s-ar putea recupera macar banii alocati pe transport la revenirea din CO.
Ce as putea sa fac pentru a-mi apara drepturile?
Mai întâi, trebuie să vă uitați pe planificarea
concediilor pentru ce perioadă ci s-a aprobat concediul. Dacă concediul aprobat
a fost până în 26.08.2013 nu aveți ce face, dacă a fost aprobat până la 1
septembrie și ați fot chemat la muncă anterior (putând dovedi acest lucru)
puteți solicita decontarea acestor cheltuieli.
Art. 151 alin. 2 din codul Muncii prevede: „Angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihnă în caz de forţă majoră sau pentru interese urgente care impun prezenţa salariatului la locul de muncă. În acest caz angajatorul are obligaţia de a suporta toate cheltuielile salariatului şi ale familiei sale, necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum şi eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă”.
Art. 151 alin. 2 din codul Muncii prevede: „Angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihnă în caz de forţă majoră sau pentru interese urgente care impun prezenţa salariatului la locul de muncă. În acest caz angajatorul are obligaţia de a suporta toate cheltuielile salariatului şi ale familiei sale, necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum şi eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă”.
Am depus
dosarul de pensionare la 1.07.2013,data la care se considera ca a incetat
contractul de munca si am primit decizia de pensionare in august.Cum mi se
calculeaza plata concediului de odihna pe 2013? De la secretariatul scolii mi
s-a spus ca ,fiind pensionara incepand cu 1 iulie, nu mi se va lua in calcul
decat salariul de incadrare , nu si celelalte sporuri(vechime,
dirigentie.etc.)Aceeasi metodologie o vor aplica si pentru compensarea in bani
a concediului neefectuat nici anul 2012(stagii de pregatire,evaluari
nationale,dirigentia la clasa aVIIIa).Este corect?
Modalitatea de calcul a indemnizației de
concediu este aceeași pentru toată lumea, indiferent de situație. Astfel,
conform metodologiei aprobată prin Ordinul nr. 5559/2011„Pe durata concediului
de odihnă cadrele didactice au dreptul la o indemnizaţiecalculată în
raport cu numărul zilelor de concediu înmulţite cu media zilnică a salariului
de bază, a sporului de vechime şi, după caz, aindemnizaţiei de conducere, luate împreună, corespunzătoare fiecărei
luni calendaristice în care se efectuează zilele de concediu. În cazul în care concediul
de odihnă se efectuează în cursul a două luni consecutive, media veniturilor se
calculează distinct pentru fiecare lună în parte.
(2) Media
zilnică a veniturilor se stabileşte în raport cu numărul zilelor lucrătoare din
fiecare lună în care se efectuează zilele de concediu de odihnă.
(3) În
calculul indemnizaţiei concediului de odihnă acordat cadrelor didactice se
iau în considerare şi drepturile salariale care se acordă cu caracter
permanent”.
Iar, dacă a rămas
concediu neefectuat indemnizația se calculează la fel pentru zilele rămase și
care nu mai pot fi efectuate
As dori
sa-mi spuneti daca recomadarea data de consiliul de administratie al scolii
este echivaletul continuitatii sau trebuia explicit trecut in
recomandare(acord) cuvintul continuitate (la detasare).
Pentru a putea fi luat în considerare, actul
trebuie să îmbrace forma unui acord care să conțină și faptul că se eliberează
pentru continuitate la detașare.
Am
abolvit facultatea de istorie la Ubb in anul 2008 ,Deoarece am primit la
suplinire un post de istorie -geografie am considerat ca ar fi bine sa ma
inscriu la cursurile de reconversie profesionala la Facultatea de Geografie UBB
CJ .A m absolvit in 2010, cu ajutorul acestei diplome am putut ocupa catedre de
istorie-geografie pana in acest an cand ,la inscriere la examenul de
titularizare mi s-a spus ca nu imi este valabila diploma de geografie deoarece
nu aveam voie sa urmez studii post -universitare daca la baza am doar studii
tip Bologna nivel I . Intrebarea mea este daca aplicatia MEN are dreptate sau
nu ,si daca are, ce ar trebui sa fac ca diploma de geografie sa ramana
"valabila" ca in anii precedenti.
Cel mai bine ar fi să vă adresați MEN privind
valabilitatea studiilor absolvite și în baza răspunsului primit puteți vedea
care este calea pe care o puteți urma.
Sunt
profesoara de Lb. si lit. romana in jud. Salaj,Sc. Gimn. nr. 1 Ip.In data de 27
august 2013 m-am detasat la cerere La Sc. Varsolt,in fisa anexata la cerere am
semnat pentru catedra de 18 ore,dar cu stupoare in aplicatia Titularizare apar
cu 4 ore.Nu inteleg ce s-a intamplat,de ce postul s-a transformat in 4 ore si
nu 18
În primul rând trebuie să vă interesați la ISJ
și la școala respectivă despre situația orelor. În cazul în care nu sunteți
mulțumită de clarificarea situației vă puteți adresa și MEN.
Am
obtinut hotarare definitiva si irevocalila la ICCJ prin care MECTS este obligat
sa-mi recunoască studiile, licenta la USH,ID,2008,am diploma. Directorul nu
vrea să dea decizie de incadrare ca profesor in inv. prescolar, deci nu vrea să
aplice o Hotarare a ICCJ. Mentionez că sunt absolventa de liceu pedagogic. Ce
ma sfatuiti să fac? In dosar suntem 16 persoane, toti ceilalti sunt incadrati
corect, eu nu...!
Să faceți o plângere către ISJ și către MEN și
aă vă interesați la un executor judecătoresc pentru a vedea cum puteți executa
hotărârea.
Va rog sa
imi spuneti daca cei care s-au titularizat anul acesta (2013) au dreptul sa se
detaseze?
Da, au dreptul să se detașeze.
Vreau sa
va intreb si eu daca exista vreo posibilitate de transfer de la invatamantul
gimnazial la cel primar. Sunt profesor de biologie si am 15 ani de predare. Ce
sanse am sa fiu profesor la invatamantul primar /prescolar. Exista cursuri care
sa-mi permita acest lucru?
Conform
Legii educației naționale și a Metodologiei de mobilitate pentru a ocupa post
de profesor pentru învățământul primar trebuie îndeplinite următoarele condiții
de studii:
„a) absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii
universitare de licenţă cu specializarea „Pedagogia învăţământului primar şipreşcolar” încadraţi în funcţia didactică de profesor
pentru învăţământ preşcolar, respectiv de profesor pentru învăţământ primar;
b)
absolvenţi cu diplomă ai liceului pedagogic, ai şcolii postliceale pedagogice
sau ai unor şcoli echivalente având înscrise pe diploma de absolvire una din
specializările educatoare, educator, învăţător, învăţătoare,
educatoare-învăţător, educator-învăţător, învăţător-educatoare,
învăţătoreducator, în concordanţă cu Centralizatorul ori de absolvenţi ai
colegiului universitar pedagogic cu specializări în concordanţă cu
Centralizatorul, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, care au
finalizat cu diplomă de licenţă şi studii universitare de lungă durată sau
ciclul I de studii universitare de licenţă, încadraţi în funcţia didactică de
profesor pentru învăţământ preşcolar, respectiv de profesor pentru învăţământ
primar, conform art. 248 alin. (4) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare şi art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării,
precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti
devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013;
c)
absolvenţi cu diplomă ai liceului pedagogic, ai şcolii postliceale pedagogice
sau ai unor şcoli echivalente având înscrise pe diploma de absolvire una din
specializările educatoare, educator, învăţător, învăţătoare,
educatoare-învăţător, educator-învăţător, învăţător-educatoare,
învăţător-educator în concordanţă cu Centralizatorul ori de absolvenţi cu
diplomă ai colegiului universitarpedagogic cu
specializări în concordanţă cu Centralizatorul, care au finalizat cu diplomă şi
studii universitare de scurtă durată şi care şi-au
echivalat învăţământul universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu
durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă,
conform art. 149 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare, pentru funcţia de profesor pentru învăţământ preşcolar, respectiv
de profesor pentru învăţământ primar;
d) absolvenţi cu diplomă ai colegiului universitar
pedagogic cu specializări în concordanţă cu Centralizatorul, care şi-auechivalat învăţământul universitar realizat prin
colegiul universitar pedagogic, cu ciclul I de studii universitare de licenţă,
conform art.149 alin. (3) din Legea
nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, pentru funcţia de
profesor pentru învăţământ preşcolar,respectiv de profesor pentru
învăţământ primar”.
Dacă
dobândiți aceste studii vă puteți pretransfera în baza următoarelor prevederi,
dacă nu se schimbă Metodologia de mobilitate: „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care
a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în
etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui
post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în
concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de
învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ respective”.
Sunt
titular din 2009. Anul acesta am participat la examenul de titularizare in
vederea detasarii si am
obtinut nota 9,10, nota cu care m-am detasat pe un post. Intrebarea mea este:
pot ocupa alt post, care se va elibera datorita neprezentarii la postul respectiv?
Daca da, dupa ce criterii? Nota imi va fi de folos?
Ași putea încerca o nouă detașare. Pentru asta
interesați-vă la ISJ.
Cum
trebuie sa procedez pentru a-mi raspunde intrebarii adresate deja de 2
saptamani dvs. Sa o iau de la capat:daca un cadru didactic a sustinut 2 ani la
rand examenul de definitivat in inv. si nu l-a promovat,cum poate sa obtina un
post titularizabil? Articolul 261 din legea invatamantului specifica clar ca
aceste cadre didactice pot ocupa doar posturi pe perioada determinata.De ce
este incalcat dreptul celui care a obtinut definitivatul si adoua nota la
titularizare?
Există posibilitatea de a susține examenul de
definitivat de 3 ori într-un interval de 5 ani. Astfel, dacă nota de la concurs
îi permite poate ocupa un post titularizabil, va încheia contract pe perioadă
determinată, iar în momentul în care va obține definitivatul i se va încheia
contract pe perioadă nedeterminată. Aceste dispoziții se regăsesc în
Metodologia de mobilitate de anul acesta.
Va rog sa ma ajutati cu o informatie in ceea ce priveste
situatia urmatoare: anul trecut am fost repartizata pe post titularizabil in
etapa de titularizare, dar definitivatul l-am promovat anul acesta. Conform
metodologiei urmeaza sa-mi fie aprobata titularizarea la nivelul C.A.-ului. Am
depus o cerere la nivel de scoala, prin care am solicitat transformarea
contractului de munca din perioada determinata in perioada nedeterminata,
implicit titularizarea. Va rog sa-mi spuneti, in ce consta titularizarea in
aceasta situatie? Dupa aprobarea in C.A. ce pasi trebuie sa urmez? Cine da
decizia de titularizare, scoala sau inspectoratul? Trebuie sa depun cerere si la
inspectorat? Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez pentru a fi luata in
evidenta ca titular.
Dacă postul obținut
anul trecut a fost titularizabil atunci decizia de numire de atunci conține
sintagma de titular, doar că ați avut încheiat contract individual de muncă pe
perioadă determinată deoarece nu aveați definitivatul. Acum că ați obținut
definitivatul unitatea de învățământ trebuie să vă încheie contract pe perioadă
nedeterminată fără a mai fi nevoi de o altă decizie de numire.
Sunt profesor de Limba și literatura română, am participat la
Concursul Național de Titularizare anul acesta în județul Mureș, disciplina
Limba și literatura română, clasându-mă pe primul loc cu media 9.44, am
primit titulatura la Școala Gimnazială Octavian Goga din Sighișoara; menționez
faptul că eu locuiesc în localitatea Blaj, Județul Alba. Aș dori să va cer
sfatul cu privire la următoarea problemă: fiind tiular în sistemul de
învățământ doar din acest an școlar, am dreptul să fac schimb de post cu
o colegă ce are domiciliul în comuna Daneș(aproape de Sighișoara), dar este
titulară la o școală din Blaj, colega mea detașându-se în ultimii trei ani la
alte școli din juedțul Mureș, sau avem voie doar să facem schimb de post prin
detașare între titulari??
Eu consider că puteți face schimb de posturi cu
aprobarea ISJ dupa consultarea Comisiei Paritare.
Mai exista posturi pt
sublinitori necalificati?
În septembrie după ocuparea posturilor de către
cadrele calificate se pot distribui posturile rămase și cadrelor necalificate.
Pentru asta trebuie să vă interesați la ISJ.
Sunt
profesor titular,de anul acesta, si asi dori sa stiu de ce nu pot fii platita
plata cu ora deoarece lucrez si ca documentarist in alt domeniu de activitate
Imi doresc sa mai lucrez si pe acest domeniu pana imi i-au examenul de
definitivat.
Conform legislației la plata cu ora se dau doar
orele răzlețe, cele care reprezintă anumite activități specifice sau orele
vacantate în timpul anului școlar.
Sunt
profesor titular si am participat la sedinta de detasare din 27 august, fara sa
optez pentru post. Mai am vreo optiune sa ma detasez dupa 1 septembrie, daca se
mai elibereaza totusi alte posturi?
Conform
Metodologiei de mobilitate ar mai fi o posibilitate: „Art. 98 (1) Comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar îşi desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic, în conformitate cu prevederile Calendarului şi este
abilitată să ia decizii şi în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot să apară: completare de
normă pe perioadă determinată, detaşare, schimb de posturi între suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi între titulari în baza consimţământului
scris, refacerea documentelor de numire/transfer/repartizare pentru personalul
didactic titular, ca urmare a restructurării reţelei şcolare, a transformării
unor unităţi de învăţământ în unităţi de alt nivel şi a schimbării
denumirii unităţilor de învăţământ pe parcursul anului şcolar. Toate situaţiile
apărute, cu excepţia întregirilor de normă didactică, a
completărilor de normă didactică pe perioadă nedeterminată, a pretransferării
şi a transferării pentru restrângere de activitate, în afara
perioadelor prevăzute în Calendar, sunt analizate în cadrul comisiilor paritare
constituite la nivelul
inspectoratelor şcolare”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Sunt profesor titular si am o vechime de 25 de ani in invatamant . Va rog sa-mi spuneti pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru un transfer de la o Scoala gimnaziala la un Liceu dar intr-un alt judet.
RăspundețiȘtergereCate ore poti lua la plata cu ora?
RăspundețiȘtergereVă rog să-mi spuneţi cum se calculează indemnizaţia de concediu pentru lunile iulie şi august în următoarea situaţie: Până la 30 iunie am avut gradaţie de merit (ultima serie când se dădea pe o durată de patru ani). Poate fi indemnizatia de concediu mai mică decât media veniturilor lunare ale anului pentru care se acorda indemnizatia de concediu?
RăspundețiȘtergereBUNA ZIUA
RăspundețiȘtergerePE BLOGUL DUMNEAVOASTRA MENTIONATI,
SOLUTIONAREA ORICAREI PROBLEME, PE ADRESA DE EMAIL: liviumarianpop@ gmail.com
V-AM TRIMIS UN EMAIL IN CARE V-AM PREZENTAT SITUATIA MEA MAI DETALIAT,DE LA
LICEUL UNDE AM LUCRAT, PETROSANI JUD.HD.
AS DORI SA-MI RASPUNDETI PE ADRESA MEA
DE EMAIL.
VA MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU RADPUNSUL DUMNEAVOASTRA.