1.- pot sustine examenul de definitivat pe
baza masterului didactic (pe care l-am terminat in iunlie 2013), sau trebuie sa
mai fac si modulul psiho-pedagogic?
2.- daca am fost exmatriculata in 2005 de la
doctorat (ASE-Bucuresti) mai pot sa fiu inscrisa anul acesta si in ce conditii?
Mentionez ca imi sustinusem cele trei examene si cele trei referate de
specialitate, urma sa-mi sustin teza de doctorat, dar profesorul indrumator s-a
imbolnavit (accident vascular cerebral) a urmat o lunga perioada de recuperare
a acestuia, dupa care a murit, apoi au urmat o serie de probleme familiale,
care nu mi-au permis acest lucru. As putea obtine o derogare de la minister in
acest sens?
3.- daca un cadru didactic are masteratul
didactic si doctoratul in profil mai trebuie sa sustina examen de definitivat?
1. Consider că puteți
susține examenul de definitivat.
2. Trebuie să vă
adresați Ministerului pentru derogare.
3. Examenul de
definitivat este obligatoriu.
Sunt
invatator pensionar din 2011.Se mai acorda Diploma de excelenta? Daca da, unde
gasesc criteriile de acordare, metodologia, calendarul de depunere a dosarelor?
În acest moment nu
există un regulament pentru acordarea distincțiilor aprobat în baza Legii nr.
1/2011.
Va aduc
la cunostiinta urmatoarele .In anul 2010 luna august am fost disponibilizat din
cadrul unei filiale ale Palatului copiilor , am actionat in instanta aceasta
disponibilizare pe motiv ca nu a respectat intocmai metodologia de
disponibilizare, iar in anul 2011 luna iulie instanta a pronuntat sentinta in
favoarea mea solicitand institutiilor abilitate repunerea in drepturile avute
datei de 30 08 2010 .Am solicitat inspectoratului respectiv institutiei Palatul
copiilor respectarea si punerea in aplicare a acestei hotarari si nici pana la
ora actuala nu a fost pusa in aplicare.Va rog sa-mi dati un sfat referitor la
aceasta situatie .Mentionez ca in acelasi timp o alta colega a initiat un
proces cu o cauza similara iar institutiile mai sus mentionate au respectat
hotararea jud. si a fost repusa in drepturile avute anterior .primind si drepturile
salariale pentru toata perioada .Va rog sa-mi transmiteti daca s e poate un
sfat referitor la aceasta actiune
Ce pot eu să vă sfătuiesc e să vă adresați unui
executor judecătoresc, fiind singurul în măsură să vă soluționeze problema.
Sunt
educatoare, titulara la o gradinita din bucuresti, am terminat institutor - lb
engleza si fac de management anul acesta la Spiru Haret . As vrea sa stiu daca
pot fi incadrat ca profesor pt ca cand am intrebat-o pe d-na director m-a
trimis la secretara , secretara m-a trimis la isj , iar la isj m-au trimis la
juridic , d-nele de acolo m-au trimis la un domn inspector care nu prea era ,
asa ca nu prea stiu pe cine sa intreb.
Da, trebuia să fiți încadrată ca profesor.
Dacă un
candidat a obţinut notă sub 5 la concursul naţional de titularizare din 2012, a
putut ocupa un post în învăţământ pe a doua specializare în anul şcolar
2012-2013?A obţinut sub 5 pe ISTORIE şi a funcţionat pe RELIGIE.
Probabil a funcționat ca profesor necalificat.
Va rog
sa-mi raspundeti la urmatoarele probleme: Un candidat cu studii superiaore de
scurta durata poate ocupa un post de nivel liceal? Un candidat cu examen de
anul acesta cu studii superiaora de scurta durata are prioritate in fata unui
candidat cu studii superioare de lunga durata cu examen de anul anterior?
La liceu se poate preda doar dacă ești
absolvent de studii superioare de lungă durată.
Sunt
profesoara suplinitoare la o scoala din Iasi si as vrea sa ma inscriu la
doctorat in luna septembrie. Intrebarea mea este urmatoarea: daca lucrez in
invatamant si vreau sa fac si doctoratul, sunt obligata sa optez pentru forma
de doctorat cu frecventa fara bursa sau pot opta pentru forma cu frecventa cu
bursa?
Nu sunteți obligată să optați pentru forma de
doctorat cu frecvență redusă.
Buna ziua, as dori sa va intreb urmatoarele:
1.Ce trebuie sa faca un cadru didactic cu
studii SSD - specializarile chimie-fizica, titular pe catedra de chimie-fizica,
caruia i s-a echivalat doar o specializare?
2.Cum va fi salarizat?
3.Va mai exista o alta etapa de echivalare a
studiilor SSD? ( avand in vedere ca aceste echivalari se pot face pana in anul
2015, cf. metodologiei).
Întrucât în țară
există mai multe persoane în situația dvs. FSLI a cerut MEN să elaboreze un nou
calendar pentru a permite echivalarea studiilor și la a doua specializare.
In
prezent, ne confruntam, la nivel de unitate, cu o alta problema. Astfel, am
fost instiintate verbal ca, desi avem suficienti copii inscrisi la cele 4 grupe
cu P.P, s-a purces la comasarea celor doua grupe mijlocii existente, rezultand
astfel o singura grupa mijlocie cu un numar de 45 de
prescolari !!!! ??? In urma acestei actiuni vor
fi desfiintate 2 posturi de educatoare, posturi pe care noi le obtineam legal
in regim de plata cu ora.
Ca idee, mi-as dori sa-mi comunicati care sunt conditiile legale
conform carora pot fi desfiintate posturi in invatamant si deasemenea ce drepturi legale are colega care urmeaza sa lucreze cu
grupa de 45 de prescolari, sa refuze o astfel de ,,oferta'' ?
Nu se poate ca o grupă
de preșcolari să aibă 45 de copiii. Conform Legii educației naționale:
„ Art.
63. - (1) În învăţământul preuniversitar, formaţiunile de studiu
cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
a) educaţia
antepreşcolară: grupa cuprinde în medie 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu
mai mult de 9;
b) învăţământul
preşcolar: grupa cuprinde în medie 15 preşcolari, dar nu mai puţin de 10 şi nu
mai mult de 20”
Faceți sesizare la ISJ
și dacă nu se rezolvă problema sisizați și MEN.
Sunt
inscrisa la gradul I (anul trecut am sustinut preinspectia ). E vreo problema daca
anul acesta o sa am doar 17 ore de specialitate ?
Nu e nicio problemă.
Care este
procedura de comasare a unei scoli? Ce fel de personal este dat afara in acest
caz?
Conform Metodologiei
de mobilitate:
„Art.
19 (1) În situaţiile fuziunii prin absorbţie a unităţilor de învăţământ, a
divizării parţiale sau totale a unei unităţi de învăţământ, a fuziunii prin contopire a două unităţi de învăţământ, a
desfiinţării unei unităţi şcolare selecţia cadrelor didactice şi a directorilor
se faceprin evaluare de către o comisie numită de inspectoratul
şcolar formată din inspectori şcolari şi/sau cadre didactice care nu
funcţionează în unităţile de învăţământ aflate într-una dintre aceste
situaţii.
(11)
În situaţia în care, ca urmare a restructurării reţelei şcolare, începând cu
data de 1 septembrie 2013, urmează să fie desfiinţate unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, se procedează după cum urmează:
a) în situaţia
fuziunii prin absorbţie a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică
de către o altă unitate de învăţământ cu personalitate juridică, începând cu
data de 1 septembrie 2013, dacă la data la care se efectuează evaluarea
cadrelor didactice titulare de aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în vigoare
actul administrativ cu privire la restructurarea reţelei şcolare şi există două
persoane juridice distincte, atunci evaluarea cadrelor didactice titulare de
aceeaşi specialitate se realizează obligatoriu la nivelul fiecărei catedre din
fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, de către aceeaşi
comisie de evaluare; la nivelul inspectoratului şcolar, pentru fiecare post
didactic/catedră, se întocmeşte o listă comună cu rezultatele evaluării
cadrelor didactice titulare de aceeaşi specialitate din cele două unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică care urmează să fuzioneze prin absorbţie,
iar cadrele didactice se distribuie, în ordinea descrescătoare a
punctajelor/mediilor, în unitatea cu personalitate juridică rezultată în urma fuziunii
prin absorbţie, fiind propuse pentru completare de normă didactică sau
restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2013, dacă este
cazul, 3cadrele didactice titulare prevăzute la art. 25 alin. (3), iar dacă
reducerea de activitate nu se soluţionează, cadrele didactice cu punctajul cel
mai mic/media cea mai mică din lista comună;
b) în situaţia
divizării parţiale a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, prin
care una sau mai multe structuri sunt transferate la altă unitate
de învăţământ cu personalitate juridică, începând cu data de 1 septembrie
2013, atunci comisia de evaluare stabileşte existenţa reducerilor de activitate
în unitatea de învăţământ cu personalitate juridică din care se scindează
structura, prin raportare la numărul de posturi didactice/catedre ce vor exista
ulterior datei de 1 septembrie 2013, iar la nivelul unităţii de învăţământ cu
personalitate juridică care absoarbe structura, prin raportare la situaţia
numărului de posturi didactice/catedre existente la momentul evaluării; cadrele
didactice titulare de aceeaşi specialitate, aflate în situaţia de reducere de
activitate, se distribuie, în ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor, în
unitatea de învăţământ care absoarbe structura;
c) în situaţia fuziunii
prin contopire a două unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, începând
cu data de 1 septembrie 2013, dacă la data la care se efectuează evaluarea
cadrelor didactice titulare de aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în
vigoare actul administrativ cu privire la restructurarea reţelei şcolare şi
există două persoane juridice distincte, toate cadrele didactice titulare de
aceeaşi specialitate din ambele unităţi de învăţământ cu personalitate juridică
se evaluează de aceeaşi comisie de evaluare, conform procedurii prevăzute la
lit. a) şi se distribuie, în ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor, în
noua unitate de învăţământ creată în urma fuziunii, fiind propuse pentru
completare de normă didactică sau restrângere de activitate, începând cu data
de 1 septembrie 2013, dacă este cazul, cadrele didactice titulare prevăzute la
art. 25 alin. (3), iar dacă reducerea de activitate nu se soluţionează, cadrele
didactice cu punctajul cel mai mic/media cea mai mică din lista comună.
d) în situaţia încetării
funcţionării totale a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică,
începând cu data de 1 septembrie 2013, toate cadrele didactice titulare
din respectiva unitate de învăţământ cu personalitate juridică intră în
restrângere de activitate.
(12)
În situaţia divizării totale a unei unităţi cu personalitate juridică, în două
sau mai multe unităţi cu personalitate juridică, începând cu data de 1
septembrie 2013, dacă la data la care se efectuează evaluarea cadrelor
didactice titulare de aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în vigoare actul
administrativ cu privire la restructurarea reţelei şcolare şi există o singură
unitate de învăţământ cu personalitate juridică, atunci cadrele didactice
titulare de aceeaşi specialitate, la nivelul fiecărei catedre, se ierarhizează
în baza evaluării efectuate şi se distribuie, în ordinea descrescătoare a
punctajelor/mediilor, la unităţile de învăţământ rezultate în urma divizării
totale, fiind propuse pentru completare de normă didactică sau restrângere de activitate,
începând cu data de 1 septembrie 2013, dacă este cazul, cadrele didactice
titulare prevăzute la art. 25 alin. (3), iar dacă reducerea de activitate nu se
soluţionează, cadrele didactice cu punctajul cel mai mic/media cea mai mică.
(2) Ca urmare a restructurării reţelei şcolare, a
situaţiilor prevăzute la alin. (1), a transformării unor unităţi de învăţământ
în unităţi
de alt nivel şi a schimbării denumirii unităţilor de învăţământ, inspectoratele şcolare revizuiesc deciziile de restructurare a reţelei şcolare şi, în baza acestora şi a art. 95 alin. (1) lit. n) din Legea nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, emit noi documente de numire pentru personalul didactic titular afectat de aceste schimbări”.
de alt nivel şi a schimbării denumirii unităţilor de învăţământ, inspectoratele şcolare revizuiesc deciziile de restructurare a reţelei şcolare şi, în baza acestora şi a art. 95 alin. (1) lit. n) din Legea nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, emit noi documente de numire pentru personalul didactic titular afectat de aceste schimbări”.
Suplinitorii
au dreptul sa-si ia repartitie si pe a doua, a treia specializare in afara de
cea pe care au dat concurs? In cazul acesta ce se intampla cu titularii care
sunt nevoiti sa-si intregeasca norma didactica din cauza nerealizarii planului
de scolarizare ?
Metodologia de
mobilitate prevede următoarele:
„Art.
90 (1) Repartizarea candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, după etapa
de detaşare a personalului didactic titular, pe perioadă determinată la nivel
judeţean, se realizează în şedinţă publică, organizată de comisia de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada
prevăzută de Calendar, în ordine astfel:
a) candidaţi
care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe
perioadă determinată în anul şcolar2013-2014;
b) candidaţi
rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat la nivelul unităţilor de
învăţământ/centrelor de concurs din judeţ, în ordinea descrescătoare a
mediilor, cu respectarea prezentei Metodologii;
c) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat
la nivelul unităţilor de învăţământ/centrelor de concurs din alte judeţe, în
ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prezentei Metodologii;
d) candidaţi care au participat la concursuri de
titularizare din 2012 şi/sau 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care
solicităpostul/catedra vacant(ă) şi au obţinut cel puţin
media/nota 5,00 (cinci), ierarhizaţ i pe o listă unică, în ordinea
descrescătoare amediilor/notelor,
e) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea
la care au participat la concursul din sesiunea 2013 în unităţi de învăţământ/centre de concurs din
judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care
au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a mediilor;
f) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la
care au participat la concursuri de titularizare din 2012 şi/sau 2011 înjudeţul/municipiul Bucureşti în care solicită
postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci),
ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a
mediilor/notelor;
g) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a
doua specializare, care au participat concursul din sesiunea 2013 şi auobţinut cel puţin media 5,00 (cinci), ierarhizaţi pe o
listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor, în judeţul/municipiul
Bucureşti în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua
specializare: educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie,
posturi în
specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
h) absolvenţi ai
colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au
participat la concursuri de titularizare din 2012 şi/sau
2011 şi au obţinut cel puţin media/nota 5,00 (cinci), ierarhizaţi pe o listă
unică, în ordinea descrescătoare a mediilor/notelor în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul
didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: educaţie plastică, educaţie
muzicală, educaţie
fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor;
i) candidaţi cu a
doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul din
sesiunea 2013 în unităţi deînvăţământ/centre de
concurs din alte judeţe şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în
ordinea descrescătoare a mediilor/notelor;
j) candidaţi cu a doua
specializare, alta decât aceea la care au participat la concursuri de
titularizare din 2012 şi/sau 2011 în alte judeţe
şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizate pe o listă unică,
în ordinea descrescătoare a mediilor/notelor;
k) absolvenţi ai
colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au
participat la concursul din sesiunea 2013 şi au obţinut cel puţin media 5,00
(cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor, în
alte judeţe şi care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua
specializare: educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie,
posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
l) absolvenţi ai
colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au
participat la concursuri de titularizare din 2012 şi/sau
2011 şi au obţinut cel puţin media/nota 5,00 (cinci), ierarhizaţi pe o listă
unică, în ordinea descrescătoare a notelor în alte judeţe şi care solicită
postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: educaţie plastică,
educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din
palatele şi cluburile copiilor şi elevilor”.
Am
continuitate in anul scolar 2013-2014 pe o catedra vacanta cu viabilitate.
Consiliul de administratie ma poate titulariza in baza art. 253? Mentionez ca
in anul 2012 am luat nota 6.20 la Titularizare si 10 la
inspectie, media fiind 7.15.
Daca nu ma poate titulariza in baza mediei din 2012 ma poate titulariza in baza notei din 2011 care este nota 7?
Pentru a putea preda
la liceu este nevoie de absolvirea unui master.
Buna
ziua, m-ar interesa subiectul de anul trecut pentru examenul de gradul II...
imi poate spune cineva unde pot sa il gasesc??
La următorul link
găsiţi subiecte de anul trecut:
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Buna ziua, va rog sa-mi spuneti daca mai sunt valabile legile referitoare la PRIMA DE INSTALARE in invatamant anul 2013-2014. Stiu ca a fost data si o hotarare de Guvern, o lege dar , nimeni nu stie cand sunt intrebati de prima de instalare in invatamant . Multumesc!
RăspundețiȘtergereBuna ziua Stimate Dle Liviu Pop,
RăspundețiȘtergereVa rog respectuos sa-mi spuneti care este salariul de incadrare al unui profesor cu studii de lunga durata-S, vechime in invatamant intre 14-18 ani ,vechime in munca 20 de ani ?
Multumesc anticipat .
Buna ziua, varog sa-mi sa-mi spuneti daca sunt titular am 18 ore norma, am mai primit 6 ore plata cu ora, dincare 3 sunt intr-o zona dificila de ajuns, pot renunta la ele ? sau sunt obligata sa merg daca am acceptat fara sa stiu in ce zona e scoala? Multumesc!
RăspundețiȘtergere