Va rog
daca puteti sa-mi precizati articolul si aliniatul din legea educatiei care
permite unui suplinitor din mediul rural sa devina titular cu 14 ore de
istorie+ 4 ore de cultura civica, avand doar o specializare (istorie). Precizez
ca anul trecut s-au titularizat potrivit art. 253 pe astfel de catedre. Este
corect? Este posibil?
Conform Metodologiei
de mobilitate „Posturile didactice/catedrele
vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt posturi/catedre complete
în concordanţă cu
Centralizatorul, care au viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani, în a
căror structură pot fi incluse maximum 4 (patru) ore opţionale, constituite, de regulă, într-o singură
unitate de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (2)”.
Sunt profesor suplinitor, cu o vechime de 7 ani, gradul
didactic II, la o scoala speciala din Timisoara, am participat anul acesta la
examenul de titularizare si am obtinut nota : 8,30, iar media este 8,72! Am
fost repartizata pe o catedra de profesor de psihopedagogie speciala pe ciclul
primar, la sedinta din 14.08.2013! Doamna director doreste ca eu sa lucrez ca
profesor de psihopedagogie speciala, dar la ciclul gimnazial!Problema mea
consta in faptul ca in condica ma semnez ca prof. PPS pentru special primar,
dar eu prestez la gimnaziu.Inavertenta apare deoarece eu aspir sa ma
titularizez cu art. 251, iar eu nu prestez pe postul si codul aferent celui
repartizat de catre inspectorat! Poate ma puteti lamuri dumneavoastra daca
decizia este in conformitate cu legea, ca sa stiu cum sa procedez!!
Eu consider că trebuie să ocupați catedra pe
care ați fost repartizată. Vă sfătuiesc să vă adresați ISJ pentru rezolvarea
problemei.
Sunt profesor
siplinitor calificat la 5 scoli in mediul rural in Buzau pe educatie
muzicala,am definitivatul din 2011 insa din 2011 pana anul asta am stat acasa
din motive personale;ma intereseaza daca exista posibilitatea sa ma titularizez
tinand cont ca sunt la atatea scoli in 3 comune diferite?am participat anul
asta la titularizare si am luat 8,15. si o alta intrebare ar fii cand ma pot
inscrie la gredul 2?am definitivat din 2011 cu pauza de 2 ani pana in present.
Condiția generală pentru a vă putea titulariza
este ca orele să se găsească la aceeași școală sau la școli din același
consorțiu sau teritoriu administrativ-teritorial. Conform Metodologiei de
mobilitate „În situaţia în
care unităţile de învăţământ nu se grupează în consorţii şcolare, catedrele
vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă
nedeterminată, prin concurs, se pot constitui din ore existente în 1-2 unităţi
de învăţământ de pe raza aceleiaşi localităţi urbane
sau rurale ori din localităţi apropiate existente în acelaşi regim de mediu”.
Sunt
cadru didactic suplinitor calificat pe 1/2 istorie.As dori sa obtin
titularizare pe catedra istorie -geografie in scoala unde activez.Intrebarea
este daca urmez cursurile unui masterat de geografie imi da acest
drept?Precizez ca am terminat cursurile unei facultati de geografie dar nu sunt
recunoscute, de aceea sunt reticenta si in privinta masterului.
Dacă cursurile de master sunt autorizate sau
acreditate, consider că dobândiți cea de-a doua specializare și puteți ocupa
catedra dorită.
C.A. al
scolii mi-a aprobat titularizarea conform articolului 253 , iar inspectoratul
mi-a respins dosarul pe motiv ca nu am luat catedra in sedinta publica , ci in
comisia paritara , am dat in judecata inspectoratul , am castig de cauza , va
rog sa-mi spuneti daca mai continui sa cheltuim banii cu avocatul.
Înțeleg că procesul este în fază de judecată,
nu finalizat. Condiația prevăzută în Metodologie este: carul didactic „a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului
individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un
post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, înbaza notei de cel puţin 7
(şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate înînvăţământul preuniversitar de stat susţinute în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010,
iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în
şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2012-2013”;
Sotia mea
a intrat in concediu pentru crestere si ingrijire copil cu o luna inainte de a
implini 10 ani munca in invatamant. acest fapt a dus la pierderea sporului de
fidelitate de 15%. E normal, avand in vedere ca ea nu a parasit sistemul de
invatamant si a stat in concediu doar 6 luni? Cum poate recupera acest spor
intrucat nu e normal ca dupa 10 ani de munca sa o iei de la capat. Ce ma
sfatuiti sa fac?
Pentru a primi sporul
trebuie să mai lucreze o lună după întoarcerea la catedră. Conform Legii nr.
63/2011 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără
plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în
concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3
ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar,
după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul
didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în
învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru
acordarea sporului de stabilitate”.
Am dat
anul acesta examenul de titularizare si am luat 7.04. Trebuie sa specific ca nu
am definitivatul. Am prins un post la 40 km departare neavand linie
directa in ceea ce priveste naveta (nici decontata) si as vrea sa ma mut mai aproape de casa. Mi s-a spus
de la inspectorat ca nu ma pot detasa din cauza faptului ca nu am definitivat
si tot din aceasta cauza nu ma pot numi titular. Am citit Metodologia miscarii
cadrelor 2013-2014 si am gasit un articol care scrie ca ma pot detasa.
Articolul 75, primul alineat: " In baza situatiei privind repartizarea
candidatilor, transmisa inspectoratului scolar de catre comisia de organizare
si desfasurare a concursului, inspectoratul general emite decizia de repartizare,
incepand cu 1 septembrie 2013. Pentru candidatii titular repartizati pe posturi
pentru angajare determinate se emit decizii de detasare la cerere". Care
este parerea dumneavoastra in acest caz ? Ma pot sau nu ma pot detasa incepand
cu 1 septembrie ?! Si in al doilea rand.. daca nu ma pot numi titulara...
atunci cum ma pot numi ??
Metodologia de
mobilitate prevede următoarele:
„Art. 2 (1) Prin cadre didactice titulare în
sistemul de învăţământ preuniversitar, în sensul prezentei Metodologii, numite
încontinuare cadre didactice
titulare, se au în vedere cadrele didactice care au contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată.
(2) Pentru
cadrele didactice debutante, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ,
dar au ocupat prin concurs posture didactice/catedre
vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, după promovarea
examenului pentru dobândirea definitivării
în învăţământ consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, în care
au fost repartizate aceste cadre didactice, hotărăsc modificarea duratelor
contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă
nedeterminată. Pe baza certificatului/adeverinţei
de dobândire a definitivării în învăţământ şi a acordului consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ, pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii
de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar”.
In scoala in care sunt invatatoare nu este
implementat proiectul "Scoala dupa scoala"( din nefericire)
, cererea pentru genul acesta de activitate este mare in special
din partea parintilor care au copiii inscrisi la clasele pregatitoare. Eu sunt
membra intr-un ONG(asociatie a parintilor nu exista in scoala) si m- am gandit
in colaborare cu scoala sa organizez un after school in incinta
scolii, respectand cadrul legal bineinteles.Copii vor beneficia de toate activitatile
specifice acestui gen de activitate, iar parintii vor rezolva problema
:" Ce face copilul dupa ore?Cu Cine sta acasa ? etc. Este posibil sa
realizez asa ceva?( ideea este sa rezolv problema in aceasta perioada pana la
inceperea anului scolar)
Conform Metodologiei
„Programul SDS se derulează pe grupe de elevi (maximum 12 elevi), constituite
după opțiunile și nevoile identificate. Activitățile sunt proiectate, organizate
și susținute de cadrele didactice din învățământul primar și secundar,
consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranți, pedagogi,
antrenori, mediatori școlari, voluntari din școală, din instituții și
organizații partenere abilitate”. „Resursele umane implicate în derularea
Programului SDS pot fi următoarele: 2. membri ai comunității (părinți,
reprezentanți ai autorităților locale, specialiști din diferite domenii,
personalități locale, membri ai unor organizaţii neguvernamentale etc.)”. „La
începutul Programului SDS, unitățile de învățământ pot încheia acorduri de
parteneriat pentru susținerea activităților din pachetele educaționale cu
instituții care pot furniza servicii educaționale (palate și cluburi ale
copiilor, cluburi sportive școlare etc.) şi organizaţii neguvernamentale”.
„Art. 20 - In cadrul fiecărui inspectorat școlar se nominalizează un inspector
școlar care are rolul de a monitoriza organizarea și derularea Programului SDS
din ISJ/ ISMB. Art. 21 - În unitățile de învățământ care nu propun, ca ofertă
complementară a școlii, programul SDS, nu este permisă închirierea spațiilor
disponibile unor persoane sau instituții private pentru organizarea, în regim
privat, a activităților de tip „Școală după școală”.
Pentru mai multe
informații adresați-vă ISJ-ului.
Am
participat anul acesta la concursul de titularizare unde am obtinut si nota dar
si post. Am vrut sa ma titularizez asa ca nu ma interesa cat de departe este de
casa. In sedinta de repartizare pe posturi doamna de la perfectionare ne-a
anuntat ca beneficiem de detasare in interesul invatamantului dupa data de 2
septembrie. Astazi am mers cu domnul director al scolii unde vreau sa ma
detasez, la perfectionare. Doamna de acolo ne-a zis in felul urmator :
,,Titularii 2013 beneficiaza de detasare in interesul invatamantului dupa data
de 16 septembrie. Pana atunci trebuie sa formam comisia paritara''. Gogomanie
mai mare ca asta nu am auzit. Eu pana atunci ce fac? Bun. beneficiez de
detasare atunci , pana atunci ce fac? Trebuie sa imi pregatesc materialele
didactice, sa-mi amenajez sala si multe altele care sunt necesare. Asa este
prevazut in metodologie ca eu nu gasesc nimic?
Conform art. 84 (11) din Metodologia de
mobilitate „Cadrele didactice numite cu statut de titular în baza
rezultatelor obţinute la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea
2013, care s-au prezentat la postul didactic/catedra la care au fost
repartizate şi pentru care s-au încheiat
contracte de muncă pe perioadă nedeterminată, pot beneficia de detaşare la
cerere, în primul an după concurs, după finalizarea etapelor de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, conform
Calendarului, pe parcursul anului şcolar, în baza
punctajelor obţinute conform anexei nr. 2, cu avizul Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului. Acestea pot beneficia şi de
detaşare în interesul învăţământului, în primul an după concurs, pe parcursul
anului şcolar, în baza hotărârii comisiei paritare de la nivelul
inspectoratului şcolar, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului”.
A s dori
sa stiu daca se mai organizeaza un concurs de suplinire ,deoarece mai exista
catedre neocupate;ce se va intampla ?multi profesori suplinitori nu au
participat la concursul din iulie,iar acum stam in asteptare
Se vor organiza concursuri la nivelul
unităților de învățământ. Urmăriți publicarea acestora pe site-ul ISJ.
Se poate
preda la clasa pregatitoare daca din motive bine intemeiate nu am putut sa ma
prezint la cursuri?(profesor,titular, toate gradele,23
ani vechime)
Dacă nu există un alt cadru didactic care să fi
absolvit cursurile specifice puteți preda dvs. la clasa pregătitoare.
Întrebarea
mea este dacă mă pot detașa pe câteva ore la nivel postliceal. Mai precis, anul
acesta m-am transferat în 3 școli: 10+5+3 ore. La școala la care am 3 ore se
înființează acum în septembrie 2 clase postliceal, cu plată. Mă pot oare detașa
de la școala unde am 5 ore la școala unde am 3, astfel încât să iau orele la
postliceal și în final să am norma doar în 2 școli? Contează dacă sunt contra
cost pentru elevi aceste cursuri la postliceal? De ce orele de postliceal nu se
publică, deși există mai multe școli cu acest nivel.
Școala postliceală are un regim special.
Conform Metodologiei de mobilitate „Posturile didactice/catedrele de profesor în învăţământul liceal, clasele
IX-XII/XIII/XIV, precum şi în învăţământul postliceal, pot fi ocupate de
absolvenţi cu studiile prevăzute la alin. (5) lit. a), b), f), precum şi de
absolvenţi cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă
urmate de ciclul II de studii universitare de masterat, cu specializări în
profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite
transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de
departamentele pentru pregătirea personalului
didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic ori a
îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1)”. Vă sfătuiesc să apelați
la comisia de mobilitate de la ISJ pentru a face pretransferul
Gradația
de merit se plătește începând cu 1 septembrie a anului școlar următor obținerii
ei?
Dacă ați avut gradație și pe perioada
2009-2013, aceasta trebuie să vă fie plătită până la 31 august 2013, iar din 1
septembrie 2013 intră în plată gradația nou obținută. În acest sens sunt și
dispozițiile ordinului privind acordarea gradațiilor de merit, conform căruia „Personalul didactic din invatamant care a beneficiat de
gradatie de merit pana la 31 august 2013 poate participa la un nou concurs”.
Daca nu
am predat lucrarea de gradul 1 trebuie sa incep din nou cu toate inspectiile ?
sau daca se poate sa imi trimite -ti care sunt pasii pe care trebuie sa i
urmez. Pot schimba acum si titlul lucrarii?
Conform OMECTS nr.
5561/2011 „Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora
şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive
obiective argumentate cu documente, pot solicita amânarea depunerii lucrării
metodico - ştiinţifice în anul şcolar următor. Candidatul aflat în această
situaţie va depune o cerere de amânare a probelor la ISJ/ ISMB însoţită de
următoarele documente justificative:
adeverinţă eliberată
de departamentul pentru pregătirea personalului didactic care să confirme
promovarea colocviului de admitere, acordul scris al coordonatorului
ştiinţific, şi documentele care justifică motivul amânării. În aceste situaţii,
inspectoratele şcolare vor informa instituţiile de învăţământ - centre de perfecţionare
cu privire la aprobarea/respingerea cererii de amânare a susţinerii acestei
probe”.
Este
normal sa mi se dea clasa I daca eu in sedinta publica am ales un post de
Profesor -Educator in invatamantul special gimnazial pe perioada nedeterminata?
Dacă postul este în învățământul gimnazial nu
puteți preda la clasa I.
Sunt profesor de matematica cu studii de
scurta durata, si va rog sa-mi spuneti cand mai are loc o sesiune de echivalare
a studiilor de scurta durata, pentru ca acum indeplinesc conditiile cerute. O
alta intrebare ar fi urmatoarea: ma ajuta cu ceva in cariera didactica faptul
ca sunt si absolventa a facultatii de studii economice cu o durata de 4 ani?
Nu se știe când și dacă va mai fi o sesiune
pentru echivalarea studiilor. V-ar ajuta a doua specializare dacă doriți să vă
pretransferați pe o catedră din această specializare.
Sunt
prof. titular, sunt detasata acum in interes de invatamant pt an sc 2013 2014
si la 3 zile dupa primirea acestei vesti cu detasarea o colega intoarsa din
strainatate dupa 2 ani de fara plata mi-a solicitat schimb de post(cel pe care
sunt titular). Putem face acum la inceput de an acest demers? O problema fiind
si miscarea mea cu detasarea. Conform metodologiei este interpretabil si cam la
decizia ISJ, citez "Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi
desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic, în conformitate cu
prevederile Calendarului, şi este abilitată să ia decizii şi în afara
perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot
să apară: completare de normă pe perioadă determinată, detaşare la cerere
pentru cadrele didactice participante la concursurile organizate pentru
ocuparea posturil or didactice vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar
din iulie 2011 şi/sau 2012 care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) sau în
baza punctajului, detaşare în interesul învăţământului, schimb de posturi între
suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi prin consimţământ scris"
Într-adevăr decizia aparține Comisiei de
mobilitate a ISJ, dar dacă îndepliniți condițiile pentru a face schimbul de
posturi nu văd de ce ar fi o problemă. Situația se complică datorită detașării.
Consider că mai întâi trebuie să renunțați la detașare și apoi să faceți
schimbul de posturi.
Predau de
opt ani aceleasi discipline teologice in cadrul Seminarului iar anul acesta
d-na director mi-a spus ca o sa-i de-a orele mele altui profesor care are mai
multa vechime, subliniind ca un profesor cu mai multa vechime poate sa isi
aleaga in fiecare an ce discipline doreste fara sa se tina cont de
continuitatea in predare? Suntem amandoi titulari.
Metodologia de
mobilitate prevede următoarele:
„Art. 20 (1) Constituirea posturilor
didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice pe posturi
didactice/catedre în învăţământul
preuniversitar se realizează, asigurându-se cu prioritate, continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de
elevi.
(2) Continuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi poate fi
întreruptă ca urmare a participăriicadrului didactic la etapele de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în situaţia rezervării/degrevării
postului didactic/catedrei sau la încetarea de drept a contractului individual
de muncă, potrivit legii, precum şi în alte situaţii speciale aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ.
Art. 21 (1) La nivelul
unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de
elevi/preşcolari, a personaluluididactic titular, se realizează prin
decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8, art. 9
alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17)
şi a principiului privindcontinuitatea
activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de
elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare
cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi
aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ”.
La cate zile de concediu de odihna are dreptul personalul
nedidactic si didactic auxiliar?
Concediul de odihna
pentru personalul nedidactic și didactic auxiliar se stabilește în baza
prevederilor art. 23 din OG nr. 10/2008 și a Contractului Colectiv de Muncă Unic
la Nivel Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar. Astfel, „Pentru
personalul didactic auxiliar şi nedidactic concediul de odihnă se acordă în
funcţie de vechimea în muncă, astfel:
-
până la 5 ani vechime - 21 de zile lucrătoare;
- între 5 şi 15 ani vechime - 24 de zile lucrătoare;
- peste 15 ani vechime - 28 de zile lucrătoare”.„Personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic beneficiază de un concediu de odihnă suplimentar între 5 şi 10 zile lucrătoare, potrivit legii. Durata exactă a concediului suplimentar se stabileşte în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4”.
- peste 15 ani vechime - 28 de zile lucrătoare”.„Personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic beneficiază de un concediu de odihnă suplimentar între 5 şi 10 zile lucrătoare, potrivit legii. Durata exactă a concediului suplimentar se stabileşte în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4”.
Eu sunt
cadru didactic titular si anul acesta incep doctoratul.Spuneti-mi, va rog, daca
exista vreun articol in lege pe baza caruia eu pot beneficia de o zi libera
pentru pregatire?A doua intrebare ar fi daca eu pot face schimb de posturi cu
un cadru didactic titulatizat pe baza articolului 253 din LEN si daca acest
schimb s-ar putea face in orice perioada din cursul anului scolar?
Puteți beneficia de 3
ani concediu fără plată pentru studii și de 6 luni concediu plătit pentru
redactarea tezei de doctorat. Puteți face schimb de posturi și în timpul anului
școlar conform art. 98 din Metodologia de mobilitate.
Concediul
fara plata pt nevoi personale se acorda doar persoanelor care au deja 10 ani
vechime?
Nu, puteți
beneficia de concediul de un an chiar din primul an la catedră, doar că până
când acumulați 10 ani de vechime nu mai puteți beneficia de un alt concediu
fără plată pe același temei legal.
Am si eu
o intrebare legata de perfectionarea cadrelor didactice si mai precis de
decontarea unor cursuri si grade didactice. In noua lege a educatiei se prevad
aceste sume insa exista foarte multi directori care refuza sa acorde aceste
decontari . Sunt din judetul Dolj insa la scoala la care sunt titulara nu se
accepta asa ceva chiar daca ca lider sindical i-am atras directorului atentia
inca de anul trecut sa prevada aceste sume. Mentionez ca in foarte multe scoli
se deconteaza aceste cursuri, sau certificate de grade ori depunerea lucrarilor
de grad, pentru ca la Universitatea din Craiova acestea se platesc. Intrebarea
mea este ce e de facut?
Adresați-vă cu un memoriu la ISJ și MEN.
Trebuie să vi se plătească întrucât legea vă dă acest drept.
Am devenit titular in 2000 imediat dupa terminarea liceului
pedagogic. In perioada 2000-2004 am avut concedii de studii+concediul acela de
un an fara plata deoarece am urmat cursurile la zi, buget ale facultatii de
Matematica-Informatica. Apoi am revenit la catedra si lucrez si in prezent in
invatamant. Conform Legii 128/1997 anii in care am urmat facultatea si am
beneficiat de concedii trebuiau considerati vechime la catedra. Nu s-a
intamplat asa. Din pacate in invatamant lucreaza multi incompetenti si rau
intentionati (nu mai intru in amanunte, le cunoasteti). In 2011 mi s-a
confirmat de la o alta scoala unde era un caz similar ca anii aceia constituiau
vechime. Am facut cerere scrisa cerand sa-mi fie luati in considerare. Mi s-a
spus ca in noua lege a educatiei acest lucru nu mai este prevazut, Am citat
articole din Constitutie si Dreptul Civil care invoca principiul
neretroactivitatii legii, dat tot ce am obtinut de la ISJ Dolj a fost
modificarea procentului pentru vechime, nu si modificarea incadrarii (unde am
in continuare vechimea lipsa). Raspunsul ISJ a venit tardiv, la 6 luni dupa
inregistrarea cererii si numai cand am zis ca informez ministerul. Am informat
si ministerul dar am obtinut un raspuns pe email care nu continea stampile si
parafe asa cum mi-au cerut de la scoala pentru conformitate. Am apelat si la
sindicat care in prima faza mi-a "pierdut" dosarul. Am facut altul pe
care nu stiu de ce l-au trimis unei juriste la Bucuresti si acolo a ramas fara
raspuns.
Înțeleg că vă referiți
la acordarea sporului de stabilitate cuprins în tranșa de vechime 10-14 ani.
Consider că legea aplicabilă este cea de la data când ați fi în drept să
beneficiați de acest spor. Astfel, dvs. ați început activitate în învățământ la
1 septembrie 2000. Dacă nu ați întrerupt activitatea ați fi beneficiat de
sporul de stabilitate începând cu 1 septembrie 2010. La data de 1 septembrie
2010 legislația aplicabilă era: Legea nr. 128/1997, Legea nr. 330/2009 și OMECT
nr. 1350/2007. Conform Legii nr. 128/1997 „Personalul didactic cu o vechime neîntreruptă în învăţământul de
peste 10 ani beneficiază de un spor de stabilitate de 15% din salariul de bază,
care face parte din acesta”. Conform legii nr. 330/2009 „ Sporul de stabilitate prevăzut la art. 50 alin. (11) din Legea nr.
128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul
didactic de predare şi didactic auxiliar, este cuprins în coeficienţii de
multiplicare prevăzuţi la toate gradaţiile din cadrul tranşelor de vechime
recunoscută în învăţământ, respectiv la toate gradaţiile corespunzătoare
gradelor/treptelor profesionale.
(2) Pentru personalul didactic şi didactic
auxiliar care nu îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 50 alin. (11) din
Legea nr. 128/1997,
cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea sporului de
stabilitate până la împlinirea vechimii neîntrerupte în învăţământ de peste 10
ani, salariile de bază se vor stabili pe baza coeficienţilor de multiplicare
micşoraţi prin împărţire la 1,15.
Dacă prin împărţirea la 1,15 personalului trecut în alte gradaţii,
tranşe de vechime recunoscută în învăţământ sau la un nou grad/treaptă
profesională nu i se poate asigura salariul de bază avut, acesta va fi menţinut
cu acelaşi salariu de bază până când i se poate asigura o creştere a acestuia,
în condiţiile legii”.
Ordinul nr. 1350/2007 prevede
că „(2) Prin vechime neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se
înţelege activitatea realizată atât în calitate de personal didactic de
predare, personal didactic de conducere, îndrumare şi control, cât şi în
calitate de personal didactic auxiliar, cu contract de muncă într-o
unitate/instituţie de învăţământ/ inspectorat şcolar. Se consideră vechime
neîntreruptă şi perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată
în învăţământ.
(3) Sporul de stabilitate nu se acordă pentru
vechime recunoscută în învăţământ personalului didactic care provine din alte
sectoare de activitate.
(4) Sporul de stabilitate se acordă personalului
didactic de predare, indiferent de perioada când a fost acumulată vechimea
efectivă a celor 10 ani neîntrerupţi în învăţământ, conform celor de mai sus.
(5) Perioadele în care personalul didactic s-a
aflat în concediu fără plată, conform Legii nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, nu întrerup
vechimea pentru acordarea sporului de stabilitate. Se recunosc ca vechime
neîntreruptă în învăţământ pentru plata acestui spor perioada concediului
pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani (3 ani) şi perioada în
care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la
catedră”.
Prin urmare, consider că
trebuia să primiți sporul de fidelitate începând cu 1 septembrie 2010.
1.decontarea
taxei de gradul II este posibila?doar taxa sau si restul transport,cazare? 2. Am nascut in 06.10 2010 si am depus cerere pt prima de nastere
dar nu am primit nici banii si nici vreun raspuns ,doar verbal ca nu se mai
acorda se mai poate face ceva?intradevar nu se mai da?
Toate drepturile de care
faceți vorbire se regăsesc în Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector
de Activitate Învățământ Preuniversitar. Conform acestuia se decontează taxele
privind formarea profesională și 6 călătorii dus-întors pe căile ferate
interne. În ce privește indemnizația de naștere, aceasta nu se poate acorda în
prezent chiar dacă este prevăzută în contractul colectiv datorită faptului că
este condiționată de adoptarea legii de salarizare în învățământ.
La 10 ani lucraţi ca personal didactic auxiliar cu 0,5 normă beneficiez
de spor de stabilitate?
Din punctul meu de
vedere ar trebui să beneficiați de sporul de fidelitate întrucât nici
legislația specială, nici Codul Muncii nu condiționează acordarea drepturilor
ce depind de vechime de încheierea unui contract cu normă întreagă.
Va rog sa
ma lamuriti si pe mine ce pot face. Sunt titulara pe un post de educatoare p.p.
si as dori sa fac schimb de post cu cineva care a fost repartizata anul acesta
pe un post care are valabilitate doar un an.Daca anul viitor nu va mai fi
viabil postul ce voi pute face? Imi voi pierde titulatura,sau pot reveni la
post?Schimbul se poate face si pe perioada determinata?
Consider că nu se poate face schimb de posturi
între un suplinitor și un titular, ci doar între doi titulari sau doi
suplinitori. În acest sens prevede și Metodologia de mobilitate: „Comisia de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi
desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic,
în conformitate cu prevederile Calendarului şi este abilitată să ia decizii şi
în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea
tuturor situaţiilor care pot să apară: completare de normă pe perioadă
determinată, detaşare, schimb de posturi între suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi între
titulari în baza consimţământului scris ...”.
As dori
sa va intreb daca un cadru didactic suplinitor care a luat nota mai mare ca
mine la concursul de titularizare anul acesta , neavand grad didactic are
prioritate la repartizare pe post in fata mea,eu avand definitivatul in
invatamant.
Repartizarea posturilor se face în ordinea
descrescătoare a notelor obținute la concurs și doar în cazul notelor egale se
ține seama și de alte criterii.
Anul
acesta sunt incadrata ca invatator suplinitor pe un an. Vreau sa ma inscriu la
definitivat dar pe educatori, se poate? sau trebuie numai pe invatatori
deoarece am post de invatator anul acesta? daca sunt incadrata pe o disciplina
trebuie neaparat sa dau pe aceea disciplina definitivatul? mentionez ca am
dubla specializare invatator-educator.
Conform legislației
privind definitivatul „Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută la una
dintre specializările înscrise pe diploma/diplomele pe care candidatul le
deţine sau la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic le poate preda
conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi
specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar, denumit în continuare
Centralizator”.
Sunt
profesor titular din septembrie 2001. In perioada 1 sept 2002- 1sept 2004 am
fost in concediu pentru cresterea copilului. Pot beneficia de salariul integral
cu sporul de stabilitate de la 1 sept 2013?
Da, trebuie să
beneficiați de sporul de stabilitate.
In cazul orelor neocupate (ex: desen, muzica etc) , la
gimnaziu, cine are dreptul sa le suplineasca: un profesor sau un invatato? In
ambele cazuri, nimeni nu are calificarea necesara!
Dacă vorbim de gimnaziu consider că orele
trebuie predare de profesor.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Perioada de crestere si ingrijire copil ma afedcteaza atunci cand se face trecerea la noua treapta de salarizare?Mentionez ca activez din noiembrie 2005 in invatamant .Intre 16 iunie 2008- 01.03.2010 am fost in concediu crestere copil,apoi am revenit la catedra pana in prezent.La 1 septembrie 2011 am depus la secretariat cererea prin care solicitam sa mi se faca trecerea la treapta 6- 10 ani,insa secretara a repsins-o pe motiv ca se scade perioada de crestere copil si nu indeplinesc conditiile necesare ca sa fiu platita conform acestei trepte.De curand,in mai 2013 ,am aflata ca secretara se insala,ca nu cunoaste legea si ca de fapt,perioada de crestere copil nu se scade,deci nu ar trebui sa ma afecteze cand se face trecerea la treapta 6-10 ani,insa secretara o tine pe a ei.De curand am depus o adresa la ISJ pentru a primi lamuriri.E vorba dre o suma de bani maricica,se da retroactiv???Ce ma sfatuiti sa fac?Secretara nu intelege ce inseamna de fapt vechime efetiva in invatamant.
RăspundețiȘtergereSunt invatatoare(PIPP) si director adjunct la o Sc. Gimn. cu peste 600 de elevi. Intrebarea este daca orele care depasesc norma dir. adj. mi se pot plati suplimentar?
RăspundețiȘtergereVa multumesc.
Se mai organizeaza sesiune de echivalare a diplomei de absolvite a facultatilor de scurta durata cu licenta Bologna I? La Bacau s-a organizat o singura data in 2011 si de atunci ni se spune ca nu se recunoaste nici o diploma sa nu mai insistam.
RăspundețiȘtergereSunt absolventa a Liceului Pedagogic de invatatori, promotia 1979. Am vechime de 23 de ani in invatamant si grad didacticI.Am renuntat la titularizare in 2000.Anul trecut m-am reintors in sistem. In iulie 2013 am participat la ex de titularizare parasind proba scrisa dupa 2 ore din cauza unei probleme familiale. As vrea sa stiu daca e corect ca o invatatoare sa lucreze un schimb dimineata si altul dupa masa si eu sa nu am dreptul in a ocupa un post.Aceasta stare de fapt este in cadrul scolii nr. 7 Borsa si nu e un fapt singular.
RăspundețiȘtergereBuna seara. As dori sa stiu daca un consilier local, reprezentantul CL poate fi membru Ca in conditiile in care sotul/sotia face parte din corpul profesoral al scolii respective. Acesta este incompatibil sau nu cu calitatea de membru CA. Daca da as dori sa stiu si baza legala. Multumesc.
RăspundețiȘtergereBuna ziua.
RăspundețiȘtergereSituatie:
In C.A. al institutiei de invatamant in care lucrez exista o doamna desemnata ca fiind din partea parintilor,insa dansa este si cadru didactic ,sef de comisie metodica in aceasta institutie.Pe langa toate acestea mai detine cu decizie data de catre directiune si functia de secretar al C.A.
Intrebare:
Va rog sa-mi spuneti daca doamna respectiva nu se afla cumva in incompatibilitate avand in vedere ca este cadru didactic si sef de catedra in institutie.