2 sept. 2013

Întrebări și răspunsuri 02.09.2013

Sunt prof. titular cu 16 vechime in invatamant (al 16-lea an am avut concediu fara plata) si doresc sa imi dau demisia. Intrebarile mele sunt: Anul in care am avut concediu fara plata se considera vechime?; Ce acte ar trebui sa solicit de la scoala (pentru a putea dovedi cat timp am lucrat si modul in care am plecat)?

Din punctul meu de vedere perioadele de concediu fără plată nu constituie vechime în învățământ. Puteți solicita o adeverință din care să reiasă perioada angajării, motivul de încetare a contractului de muncă și orice mai considerați că v-ar fi de folos.

As dori sa va intreb daca putem sa ne inscriem la master cu atestatele de echivalare cf. ord 5553, se stie ceva in acest sens sau cu aceste atestate se schimba doar salarizarea si atat ? 

Numai universitatea la care doriți să vă înscrieți poate să vă dea un răspuns concret.

As dori sa va intreb daca se mai pot face detasari in interesul invatamantului dupa data inscrisa in calendarul de mobilitate (20 august 2013) in cazul in care postul pe care-l doresc, din localitatea mea de domiciliu, s-a eliberat abia in 28 august, cand d-na prof. de matematica titulara a fost numita director. Mentionez ca scoala (consiliul de administratie) este dispusa sa-mi dea acordul de detasare.

Metodologia permite acest lucru. „Comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar îşi desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic, în conformitate cu prevederile Calendarului şi este abilitată să ia decizii şi în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot să apară: completare de normă pe perioadă determinată, detaşare, schimb de posturi între suplinitori, pretransfer prin schimb de posturi între titulari în baza consimţământului scris, refacerea documentelor de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic titular, ca urmare a restructurării reţelei şcolare, a transformării unor unităţi de învăţământ în unităţi de alt nivel şi a schimbării denumirii unităţilor de învăţământ pe parcursul anului şcolar. Toate situaţiile apărute, cu excepţia întregirilor de normă didactică, a completărilor de normă didactică pe perioadă nedeterminată, a pretransferării şi a transferării pentru restrângere de activitate, în afara perioadelor prevăzute în Calendar, sunt analizate în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare”. 

Daca am ocupat un post in cadrul etapei de ieri 28 august,trebuie sa inchei contractul cu unitatea de invatamant respectiva pana la 1 septembrie 2013?

Conform Metodologiei de mobilitate „În baza deciziei de repartizare, directorul unităţii de învăţământ încheie contract individual de muncă pe perioadă determinată cu candidatul repartizat, de regulă pentru perioada 1 septembrie - 31 august a fiecărui an şcolar sau până la revenirea titularului la post/catedră, dar nu mai târziu de 31 august a fiecărui an şcolar. Contractul individual de muncă se încheie în maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii deciziei de repartizare. În cazul neprezentării la post, în perioada menţionată, pentru încheierea contractului individual de muncă, repartizarea se revocă, iar postul didactic/catedra se vacantează”. 

Am o nelamurire : in normele privind plata comisiilor de la examenul pentru concursul de ocupare a posturilor vacante/rezervate din invatamantul preuniversitar din 2013, la punctul 3 litera b) membri comisiei care participa la inspectiile la clasa sunt salarizati cu un tarif de 3,75 / candidat, ,, pentru 40 de candidati". va rog sa ma lamuriti , daca au avut in comisie doar 14 candidati nu ii platesc?

Conform acestui ordin se atribuie câte doi profesori pentru 40 de candidați, dar dacă au fost mai puțini candidați îi salarizați cu 3,75 lei x nr. efectiv de candidați.

As dori sa aud parerea dumneavoastra in legatura cu problema cu care ma confrunt. Am specializarea romana-latina,iar in anul 2011 am sustinut examenul de titularizare pe lb.romana,obtinand nota sub 7 .In sedinta publica din acel an am obtinut 16 ore de latina,mergand 2 ani pe continuitate in cele 2 scoli obtinute.Anul acesta mi s=a aprobat aceeasi continuitate,dar....surpriza.....ieri in sedinta publica mi s=a luat jumatate de catedra pe motiv ca nu am examen pe lb. latina,ba mai mult nu am putut lua nici cealalta jumatate ramasa cu concurs de anul acesta tot pe romana,pe motiv ca nu ma accepta aplicatia.Intrebarea mea este;de ce dosarul meu nu a fost respins atunci cand s=au aprobat continuitatile la nivel de inspectorat ,reiesind clar din cererea de la dosar specialitatea pe care s=a sustinut examenul in anii anteriori.Ce ma sfatuiti sa fac-ISJ A AVUT DREPTATE ,s=au exista alta cale de a=mi recupera postul. 

Conform Metodologiei de mobilitate „ În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată, economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră”. 

Vroiam sa va intreb daca se mai deconteaza transportul pentru profesorii care au ocupat posturi in mediul rural. Este primul an in care voi preda si am 12 ore din care 6 intr-un sat si celelalte 6 in alt sat. Ambele sate sunt la peste 40 km distanta de domiciliul meu. Credeti ca pot beneficia de decontarea transportului?

Trebuie să beneficiați de decontarea cheltuielilor de naveta. Să înregistrași la finalul fiecărei luni la unitatea angajatoare o cerere la care să atașați documentele care atestă cheltuielile de deplasare.

Am o nelamurire legata de plata comisiilor organizate in scoala pentru Evaluare Nationala.Care dintre cele doua comisii sunt retribuite: cea de organizare sau cea din centrul de comunicare, sau ambele?(Mentionez ca ambele comisii au functionat in aceeasi scoala pe baza unor decizii diferite, avand atributii diferite.) Deci cum e corect?

Eu consider că ar trebui remunerate ambele activități.

Am susţinut inspecţia specială de echivalare a gradului I cu titlul de doctor, în luna mai 2013. De la ce dată beneficiez de salarizare, profesor gradul I, şi care este documentul care atestă acest aspect, până la eliberarea documentului de către universitate?

Conform OMECTS nr. 5561/2011 „Drepturile salariale ale cadrelor didactice care au promovat examenul de acordare a gradului didactic I se acordă după validarea rezultatelor prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului începând cu data de 1 septembrie a anului şcolar următor celui în care s-au desfăşurat inspecţia specială şi susţinerea lucrării metodico-ştiinţifice”.

Sunt titulara 2010 intr-o scoala speciala , incadrata invatator M , absolventa Postliceala pedagogica 1997 - educator invatamant special si Fac.Management - Economist licentiat 2006 , am solicitat sa fiu incadrata profesor conform Legii 1/2011 art.248 al.4 . Initial am scris la minister si am primit un raspuns prin care pot fi incadrata profesor invatamant primar , insa la scoala unde lucrez m-i s-a raspuns in scris ca nu exista aceasta titulatura si eu sunt incadrata invatator conform studiilor postliceale si ca numai in inv de masa se aplica L1/2011 in invatamantul special nu exista profesor invatamant primar ci institutor-educator sau profesor educator si ca eu trebuie sa raman incadrata invatator PL si in urmatorii 5 ani trebuie sa urmez cursurile unei facultatii in profilul postului.Va rog sa ma sfatuiti ce demersuri trebuie sa urmez pentru a-mi obtine drepturile .Nu inteleg de fapt am sau nu dreptate , la minister raspunsul e unul iar la inspectorat s i in scoala altul.Ce trebuie sa fac?

Conform Legii educației naționale posturile didactice sunt „în învăţământul special şi în comisiile de expertiză complexă: profesor itinerant şi de sprijin, profesor educator, profesor-psihopedagog, profesor-psiholog şcolar, profesor-logoped, psiholog, psihopedagog, logoped, profesor de psihodiagnoză şi kinetoterapeut - se normează câte un post la fiecare grupă/clasă; profesor, profesor de educaţie specială şi profesor preparator nevăzător;".
În baza răspunsului de la MEN vă puteți adresa justiției pentru a vi se stabili încadrarea corectă.

 M-am titularizat anul acesta la o scoala ce se afla la 140 km de domiciliul meu.Am solicitat detasare ,dar directorul de la scoala unde sunt titulara spus ca nu ma va lasa sa plec.Va intreb daca exista vreun temei legal care da dreptul directorului sa nu-si dea acordul pentru detasare?

Nu este prevăzut un astfel de motiv.

In urma echivalarii studiilor( IP- 3 ani - sectia chimie- fizica ),am primit atestat numai pentru chimie, deoarece ISJ Tulcea nu ne-a informat despre faptul ca trebuie sa depunem 2 dosare , pentru fiecare specialitate in parte. Ca urmare, toti tulcenii cu dubla specializare sunt in aceeasi situatie. Este adevarat ca , in acest caz, vom fi platiti pentru orele pentru care nu avem atestat ca profesori SSD? In alte judete, dosarele profesorilor cu dubla specializare ,,s-au plimbat" intre cele 2 facultati ( ex. : istorie - geografie ). Dar, imi pun singura urmatoarea intrebare: Daca atestatul vine sa ,,inlocuiasca " diploma de absolvire, nu se refera la ambele specializari de pe diploma ? Doar pana acum am fost platiti la fel , pentru ambele discipline. Pe diploma mea de absolvire (SINGURA) scrie : specializarea chimie - fizica ( cu durata de 3 ani ), iar pe tabelul trimis de ISJ Tulcea la Cluj ( la UBB ) este precizata specializarea absolvita CHIMIE - FIZIC A. Cui apartine vina ? Ce se poate face acum ?

Această situație este cunoscută, motiv pentru care FSLI a solicitat MEN rezolvarea problemei inclusiv prin emiterea unui nou calendar de echivalare care să permită depunerea dosarelor și pentru cea de-a doua specializare.

Sunt secretara la o scoala din mediul rural.Am probleme foaret mari cu directoarea unitatii de invatamant. Astazi mi*-a zis sa-mi depun demisia...treaba mi-o fac...ea veste un director nou, este de doi ani in functie..nu stie nimic...este sceptica pe tosta lumea....aproape toti profesorii si-au cerut detasare la alte unitati...tot timpul ii este frica ca cinva vrea sa o destituie.....ne streseaza si tipa pe holurile scolii si in directiune din orice motiv. Acum cateva luni liderul de sindicat de la unitatea noastra de invatamant a incercat sa ii spuna sda-si pastreze cumpatul si sa fie mai linistita sa nu mai tipe asa la personalul scolii iar dupa doua saptamani a fost schimbat din functie de lider...Spuneti-mi ce sa fac ..m-am hotarat ca maine sa-mi depun demisia fara preaviz dar credeti-ma imi vine foarte greu dar nici asa nu putem continua.....

Faceți o plângere individuală sau colectivă către ISJ prin care să le aduceți la cunoștință situația și comportamentul dnei directoare.

Aș dori să-mi spuneti dacă recomandarea dată de consiliul de administrație al școlii presupune continuitate la detașare  pe post(în cazul meu,in 2012-2013 am fost detașată în interesul învatamântului,iar pentru anul șclar 2013-2014 am depus dosar pt.detațare la cerere).

Din punctul meu de vedere nu se consideră continuitate la detașare.

O colega de la scoala,fiind titulara pe gradinita(deci a dat examen pt.educatoare),s-a tot detasat in fiecare an pe postul de invatatoare,iar in acest an s-a transferat pe acel post de invatatoare,devenind astfel titulara.Cum se poate sa devina titulara pe postul de invatatoare daca a dat examen pt.educatori?Iar eu am dat ex.pe invatatori,am ocupat post de educatoare si nu m-am putut titulariza pe post in baza acelui articol,cu toate ca am avut nota 7,40 si postul fiind viabil.

Se poate obține pretransferul pe a doua specializare conform următoarelor prevederi din metodologie: „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”.

As dori sa stiu daca se echivaleaza gradele didactice daca ai doctoratul?

Se echivalează conform Metodologiei privind formarea continuă.

Va rog sa ma lamuriti intr-o problema.Lucrez in sistemul de invatamant si in perioada 2008-2012 am avut gradatie de merit.Pe parcursul anului 2012 am participat din nou la selectie si am obtinut gradatie de merit pentru inca 5 ani,respectiv 2013-2018.De la scoala insa mi s-a spus ca pe perioada vacantei de vara,iulie,august nu voi primi gradatia de merit.Este corect asa?

Gradația de merit se plătește începând cu 1 septembrie a anului școlar următor obținerii ei.

As avea o intrebare pentru dumneavoastra: Sunt titulara in doua scoli pe 12 si respectiv 6 ore, am fost in concediu fara plata un an si as dori sa revin la catedra doar pe cele 12 ore si sa imi dau demisia de la scoala cealalta. Este posibil acest lucru astfel incat sa imi pastrez statutul de profesor titular pe 12 ore chiar daca am beneficiat de concediul fara plata de un an de zile?

Pentru a fi titular trebuie să ai catedra completă.

Eu am de fapt doua intrebari. 1.-se mai fac echivalari? eu am terminat in anul 2002 CUI si anul acesta in mai ,dupa ce am predat dosarul la secretariat mi s-a spus ca nu se mai fac echivalari. 2.-as vrea sa mai fac un an competare de studii dar nu stiu unde se face si oare mai este nevoie, sau s-a schimbat ceva?

În acest moment nu se mai fac echivalării. FSLI a solicitat aprobarea unui nou calendar pentru depunerea și rezolvarea dosarelor privind echivalarea studiilor. Pentru completarea studiilor trebuie să vă interesați la universități.

Vreau sa va aduc in atentie o situatie: la scoala la care predau, suntem doua titulare pe disciplina, fiecare avand cate 18 h. Mai raman 9 h, pe care dorim sa le preluam la plata cu ora (4 h, respectiv 5 h). Ne puteti spune care sunt pasii de urmat? 

Aveți mai jos extras din Calendarul de mobilitate:
„11) Repartizarea  posturilor didactice/catedrelor ramase vacante/rezervate în regim de plata cu ora:
a) depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare; 
rPerioada: 30 august - 2 septembrie 2013
b) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic titular la nivelul unităţilor de învăţământ, prin decizie a directorilor unităţilor de învăţământ şi acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata personalului didactic titular din alte unităţi de învăţământ, personalului didactic asociat şi personalului didactic pensionat;
Termen: 3 septembrie 2013
c) transmiterea, la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plata cu ora şi a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete ramase neocupate datorită neprezentării la post a candidaţilor repartizaţi în etapele anterioare;
Termen: 4 septembrie 201324
d) afişarea listei posturilor didactice vacante/rezervate, reactualizată, la inspectoratele şcolare;
Termen: 5 septembrie 2013
e) repartizarea candidaţilor conform art. 94 alin. (4);
Termen: 6 septembrie 2013
f) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră;
Termen: 9 septembrie 2013
g) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată la nivelul unităţilor de învăţământ, prin decizie a directorilor unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare.
Perioada: 10-11 septembrie 2013”

Vă rog să-mi spuneţi dacă în situaţia prezentată mai jos dna. educatoare mai are calitatea de titular începând cu data de 01.09.2013: -În anul 2000 a absolvit Şcoala Postliceală de Învăţători-Educatoare şi s-a titularizat -În anul 2007 pierde titulatura deoarece nu a obţinut Definitivatul în învăţământ, -În anul 2010 s-a titularizat din nou -În anul 2002, 2010 şi 2013 s-a înscris la examenul de Definitivat dar nu s-a prezentat. Menţionez că la data de 31.08.2013 are o vechime efectivă în învăţământ de 11 ani.

Așa cum ați prezentat lucrurile consider că doamna nu mai poate ocupa vreun post în calitate de titular.

Sunt profesor titular cu catedra la un liceu din Bucuresti si am o vechime in invatamant de 24 ani Am beneficiat in anul scolar 2012-2013 de 1 an de zile concediu fara plata Mai pot beneficia de inca un concediu fara plata de 1 an in anul scolar 2013-2014 avand in vedere ca legea perimite cate un concediu de 1 an pentru fiecare 10 ani vechime in invtamant ?

Eu consider că aveți dreptul la încă un an de concediu fără plată.

Sunt educatoare titulara la o gradinita din Bucuresti. Vreau sa ma detasez in Constanta, insa buletinul meu este pe Bucuresti, deci nu pot aduce drept argument domiciliul. Cum pot sa ma detasez totusi? Exista posibilitatea aceasta ori este nevoie sa sustin inca o data examenul de titularizare pentru Cta?

În cazul detașării nu este nevoie ca argument de apropierea de domiciliu. Se ține cont de domiciliu doar în cazul în care postul este solicitat de mai multe persoane cu note egale.

Imi spuneti va rog cum se poate face schimburi de posturi. Mentionez ca suntem invatatoare titulare amandoua, in aceeasi unitate de invatamant, dar structuri diferite.

Conform Metodologiei de mobilitate „Pretransferul personalului didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar 10care au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza consimţământului scris”.

Sunt cadru didactic titular la doua scoli iar anul scolar 2013/2014 doresc sa functionez pe o jumatate de norma la un dintre cele doua scoli. Care este procedura pe care trebuie sa o respect si care este articolul din LEN sau Codul muncii care imi da dreptul sa solicit acest lucru?

Trebuie doar să solicitați angajatorului, respectiv directorului și ISJ-ului angajarea cu doar o jumătate de normă în școala în care doriți.

Va rog sa-mi dati un raspuns la situatia de mai jos deoarece am citit cu atentie metodologia si nu am gasit raspuns. Daca am obtinut dubla specializare istorie-geografie si sunt titular pe o catedra de geografie as putea sa ma transfer pe o catedra de istorie?

Conform actualei Metodologii de mobilitate „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”.

Va rog sa-mi spuneti un punct de vedere asupra urmatorului caz:Am participat la CNU 2013,8.05 nota iar in 14 august am optat pentru un post eliberat de titular cu alte cuvinte in opinia mea post titularizabil in anul scolar urmator.In momentul de fata ma aflu in CIC pana in martie 2014.Intrebarea mea este:ce sanse am sa pot beneficia de prevederile art 253(daca va fi valabil si in acest an),trebuie sa functionez efectiv pe post din septembrie sau nu e obligatoriu?Cu alte cuvinte..pot cere titularizare in baza art 253 daca eu incep sa functionez pe post din sem al II lea,sa zicem?Care ar fi pasii de urmat?

Pași ce trebuie urmați li condițiile ce trebuie îndeplinite le putem afla abia după elaborarea și adoptarea noi Metodologii de mobilitate valabilă pentru anu viitor.

In  2012 am participat la ex national de titularizare unde am obtinut nota 7,91.Am primit acordul de prelungire a contractului de munca de la consiliul de adm al scolii ,in 17 aprile 2013 ,pentru anul scolar 2013 2014 ,dar mi s a spus acum ,ca nu mai pot beneficia de continuitate deoarece s a detasat in interesul invatamantului un titular de la tara .va rog sa mi raspundeti daca acest lucru este conform legii.

Conform prevederilor art. 84 alin. 12 din Metodologia de mobilitate „În etapa de detașare în interesul învățământului nu se ocupă posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012. În etapele de detașare în interesul învățământului sau la cerere nu se ocupă posturile didactice/catedrele propuse pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012”. 
Prin urmare, nu putea fi ocupat postul pentru care ați primit acordul de continuitate în etapa de detașare.

Exista in metodologie vreo prevedere prin care cei cu specializarea istorie geografie au prioritate la ocuparea posturilor, in conditiile in care examentul pentru titularizare s-a dat din istorie,indiferent de nota luata? Mie personal mi se pare o anomalie ca cei cu note de 5 si 6 sa primeasca posturi, iar cei cu note de peste 8 sa fie nevoiti sa ceara somaj! Exista vreo modalitate sa contest aceasta forma de distribuire a posturilor? Buna seara Am nevoie de lamuriri si poate ma ajuti dumneavoastra. Exista vreo prevedere in metodologie care ofera prioritate la ocuparea posturilor celor care au specializarea istorie- geografie? Mie personal mi se pare o anomalie ca cei cu note de 5 si 6 sa aiba posturi , iar cei cu note de peste 8 sa nu poata ocupa un post! Specializarea mea este de istorie pura , am participat la examen de titularizare la disciplina istorie. Dupa stiinta mea nu se sustine examen de titularizare istorie-geografie!In consecinta eu consider ca este o flagranta incalcare a legii!

Metodologia prevede următoarele:
 În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cuCentralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentrudisciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată,economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră”. 
Prin urmare, numai în condițiile prevăzute mai sus ar trebui să aibă prioritate persoanele cu dublă specializare față de dvs.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.


Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

5 comentarii:

  1. Buna seara!

    Sunt profesor suplinitor calificat de limba si literatura romana. Am dat examen de titularizare in 2012 si am obtinut nota 8,65. Am un an vechime si nu am dat inca examenul de definitivat. Anul acesta nu am primit continuitate, deoarece s-au unit clasele si am ramas fara norma. Nici in sedinta publica nu am reusit sa prind post de limba si literatura romana, in specialitatea mea.
    Am cateva intrebari pentru dumneavoastra:
    -As putea sa ocup un post la clasa pregatitoare ca invatator necalificat? In ce conditii? Mentionez ca exista un post liber la scoala la care am lucrat si directorul este de acord sa vin eu.
    -Pot sa ocup un post de limba si literatura romana in scoala mea in timpul anului scolar? Mentionez ca fosta mea colega de catedra intra in concediu de crestere copil din februarie 2014 si postul ramane liber. Trebuie sa mai merg in sedinta publica sa-l iau sau imi trebuie doar acordul directorului?
    -Este vreo problema daca renunt in timpul anului scolar la clasa pregatitoare pentru postul de limba romana al colegei?

    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am titularizat pe 9 aug 2013 pe un post departe de oras, intrucat mi s-a spus in sedinta de atunci ca ma pot detasa dupa 1 septembrie.
    S-a facut 3 septembrie si nu se organizeaza nicio sedinta de detasari pentru titularii 2013. Chiar ramane la decizia Isj-urilor daca mai fac detasari sau nu avand in vedere ca exista persoane care cer asta..si inca ceva unde exista specificat ca doar cei cu definitivat se pot detasa?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Ziua!As avea si eu o intrebare.Azi in sedinta publica am vrut sa iau un post dar mi s-a spus ca nu pot numai pe data de 13 sept deoarece am ocupat alt post(mentionez ca am titularizarea de anul acesta cu nota peste 7) .Acelasi post pe care l-am vrut eu il mai vrea o titulara(nu si-a depus dosarul in perioada 16-29 aug. pentru detasare deoarece postul a aparut in 1 sept,inspectoarea i-a zis ca ea nu poate ocupa postul pt ca nu este in aplicatie,iar eu pot sa il ocup in sedinta din 13).Se poate sa il ocupe in perioada asta?Chiar daca nu are dosar depus?(deoarce ajungand acasa mi s-a transmis ca dupa terminarea sedintei publice titulara a ocupat postu...)Se poate?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua.am si eu o intrebare.daca imi dau demisia din invatamant din cauza unor probleme personale, mai am dreptul altadata sa predau?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua.am si eu o intrebare.daca imi dau demisia din invatamant din cauza unor probleme personale, mai am dreptul altadata sa predau?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare