5 ian. 2011

Ce face sindicatul? ACUM ORI NICIODATA

Parca hipnotizati, o mare parte dintre colegi pun aceasta intrebare. Ce face sindicatul?
Nu o sa repet eternul raspuns ca sindicatul suntem noi s.a.m.d.
Oare de ce nu suntem in stare sa spunem lucrurilor pe nume si  punem neputinta noastra in spatele altora..
Nu am fost uniti in luna Mai a anului 2010 cand aveam Legea Salarizarii Unitare cu reduceri de la 1 ian 2010, si cand stiam de reducerea de 25%....  si am ajuns unde am ajuns.
Sunt unii dintre colegi multumiti de actuala LEGE a Educatiei.... in consecinta  nu vor adera la o eventuala forma de protest....si aici ma refer la unii suplinitori, la unii colegi care au studiile nerecunoscute (invatatori,educatori si cei cu colegii de institutori), la unii acivisti de partid (indiferent de culoarea lor), dar nu vreau sa-i scot tapi ispasitori.
Vreau sa spun doar ca orice lege creeaza nemultumiti si multumiti.
Si intre aceste nemultumiri si multumiri ...NOI...liderii de sindicat trebuie sa venim cu solutii ...Solutia este in sala profesorala si in unitatea noastra in actiuni. Nu vreau sa instig sub nici o forma.
Si aici poate toti ar trebui sa ne gandim inainte de a critica....
Personal, as critica imposibilitatea de a fi observator la sedintele Consiliului de Administratie,  mai ales cu noua lege si cu noua componenta a CA...
Liderul de sindicat nu mai este observator, iar abuzurile vor fi cu nemiluita pornind de la angajare, salarizare, conducere, concursuri...si ar mai fi multe alte lucruri din LEN. Pe unele le-am postat AICI si  AICI si AICI .
Sunt si multe alte motive de suparare si dezamagire si cred ca argumente ar fi suficiente.
Peste toate acestea planeaza intrebarea CE FACEM??? si cred ca raspunsul trebuie sa il cautam fiecare la noi nu la altii... Ce suntem dispusi sa facem pentru noi...
Cinstit imi doresc si SUSTIN o forma de protest (indiferent de ea) care sa fie sustinuta de peste 90% dintre noi.
Asa am avea un cuvant greu de spus
Noua LEGE  A EDUCATIEI va aduce si un nou tip de invatmant, un nou tip de sindicalism si implicit  lideri noi, daca actualii nu vor fi sustinuti de catre membrii.
Insa suntem la baza profesori si apoi lideri de sindicat,deci trebuie sa luptam pentru pastrarea statutului de dascal la nivel cat mai inalt, dascal care are nevoie de sprijinul atat al personalui didactic auxiliar cat si a personalului nedidactic in activitatea sa.
Si acest lucru suntem obligati sa il facem toti cei din invatmant. Ideal ar fi ca si cei care au tangenta cu invatamantul sa ne ajute.

SI TOTUSI CE FACEM??????


Trist este ca orice forma de protest as propune, ea va fi contestata de catre o parte...
Fara UNITATE nu facem nimic...

Vorbim in van de GREVA GENERALA PE PERIOADA NEDETERMINATA DEMISIE IN BLOC din Invatamant sau alte forme de protest, care  mai pot opri tavalugul daca sunt sustinute de cel putin 90% dintre colegi. Dar asta doar in urma Referendumului....

Inghetand scoala sigur se pot modifica multe articole din lege...
Insa e nevoie de FAPTE nu de VORBE.
FAPTE CU SUSTINEREA A CEL PUTIN 90% DINTRE NOI.

Mai bine o infrangere in picioare dacat o victorie in genunchi.

30 de comentarii:

  1. Ai folosit cuvinte frumoase, Liviu! Unii colegi de breasla gandesc la fel ca tine. Sunt si unii care gandesc altfel. Si mai sunt destui care nu gandesc deloc. Eu sunt si un activist al unui partid de opozitie si e normal sa doresc ca aceasta lege sa nu se aplice. Dar, in primul rand sunt dascal si lupt pentru a-mi apara drepturile si pastra demnitatea. Din pacate, sunt de 10 ani in miscarea sindicala. Am vazut multe, am trecut prin multe si sunt extrem de dezamagit. Cred ca ar trebui sa urmati exemplul partidelor care formeaza Opozitia. Unirea face puterea. Macar acum, pentru noi si pentru voi, renuntati la orgolii si faceti o singura federatie sindicala in invatamantul preuniversitar. Altfel, nu avem nicio sansa!

    RăspundețiȘtergere
  2. O singura federatie sindicala si un singur sindicat?!!!!!!! Parca am mai auzit de asa ceva. Sau, scuzati, parca a mai fost asa ceva. Intreb: Opozitia s-a unit pentru a forma un singur partid? Si s-au unit de la dreapta la stanga... Si apoi, FSLI-ul trebuie sa renunte la orgolii? Dar, oricum, o singura federatie ar fi o catastrofa pentru miscarea sindicala in conditiile pluripartidismului. Si totusi ce-i de facut? Greva din mai-iunie 2010 nu a esuat din cauza ca exista 3 federatii in invatamantul preuniversitar. Si nici din cauza liderilor. Poate au fost niste greseli de strategie. Poate nu trebuia legata greva de testele de competente, de examenul de bacalaureat. Aici s-a format foarte usor prima bresa. Am observat si faptul ca nu s-au apreciat corect oportunitatile din Legea conflictelor de munca. Aparuse ideea ca se poate intra la ore dar nu se vor trece notele si nu se vor incheia mediile. O idee extrem de paguboasa, imposibil de a se aplica si finaliza. Diversionistii ne-au luat in multe privinte pe nepregatite. Amenintarile "elegante" si mai putin elegante, deasemenea. Si totusi ce-i de facut? De la greva din mai-iunie a trecut destul timp. S-au produs decantari. Putem trage invataminte pertinente. In urmatoarele 2-3 luni trebuie sa gandim o noua strategie. Problemele grave nu se reduc la Legea educatiei care ne divizeaza. Problemele vor fi extrem de grave in ceea ce priveste suportabilitatea privatiunilor care sunt si care vor mai aparea. Cinismul actualei puteri va agrava in continuare nivelul de trai. Vor fi fenomene economice grave care se vor acutiza si datorita unor fenomene naturale (este posibil sa avem un an foarte secetos). Vor fi deci foarte multi factori care vor adanci nemultumirile. Schimbarea liderilor nu este benefica acum. Spre deosebire de directori care se pot forma foarte rapid (fiind nevoie doar de carnetul de partid in buzunar) liderii de sindicat se formeaza foarte greu. Cunoasterea legilor, experienta, abilitatea demersurilor sindicale nu sunt la indemana oricui si nu se insusesc usor. Schimbarea liderilor de sindicat acum este visul de aur al puterii actuale, poate fi anihilarea pentru 2-3 ani a miscarii sindicale si chiar a ultimilor "ramasite" de democratie si de....opozitie reala. In concluzie, cred ca trebuie sa analizam operativ, sa vedem unde am gresit, de ce am fost vulnerabili si sa stabilim o strategie mai eficienta. Putem avea si un an mai bun dar depinde de intelepciunea si consecventa noastra, a tuturor sindicalistilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, acestea sunt problemele: Suntem multi, cu interese si probleme foarte diferite. Ce legatura are inspectorul nu stiu care cu un profesoras dintr-o scoala amarata caruia nu i se deconteaza banii de naveta? Ce legatura mai poate exista intre un profesor blindat de hartii care trece pe la ore doar cand e vreme buna si un altul care isi face onest treaba si are un punctaj numai bun pentru plecare din sistem? Apoi, o mare parte dintre dascali nu sunt la curent nici macar cu faptul ca a aparut noua lege, nicidecum cu continutul sau si, nu in ultimul rand, tristul adevar ca sistemul nu merge in ansamblu deloc bine (sau cel putin aceasta este perceptia celor care il privesc din afara si chiar a mea care ma aflu in interiorul sau). E trist dar ce pot face eu ca simplu membru de sindicat? Aproape nimic: incerc sa-mi informez colegii cu privire la noua lege. Macar sa murim impreuna informati.
    Dupa parerea mea rolul sindicatul acesta este: sa incerce sa gaseasca elementele comune pentru care se poate lupta IMPREUNA. Lucru greu, recunosc. Dar daca nu mai putem gasi nimic care sa ne tina uniti pe toti 400 000 (sau cati mai suntem) atunci probabil ca nu mai exista niciun motiv pentru ca sindicatele sa mai existe in actuala forma.
    Si, desi incerc sa fiu optimist, cred ca 90% nu vom putea atinge nicicand. Probabil ca un 75% ar fi mai realist!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut

    Un articol foarte bun si general valabil. Cred insa ca ar trebui sa scoti sectiunea de publicitate, nu cred ca cele despre marirea penisului sunt tocmai potrivite :)

    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  5. D-le Pop, de la dvs pleaca logica lucrurilor proaste...cu exemplele de persoane cu studii neechivalate...etc...de unde pleaca d-le toate astea , nu de Sus/ Cine a fost de vina in infiintarea fabricilor de diplome cum le mumeste masmedia?
    Mai bine v-ati gandi la sutele de scoli din rural care se defiinteaza, la sutele de dascali disponibilizati, in conditiile in care pt acestia nu s-a facut nimic de catre sindicat, desi stiati si ascundeati acest lucru..?! Nu ati vazut decat ceea ce va afecta personal-toti- profesorii din urban...si aici va intreb?...Cati lideri nationali(judetean) sunt prof sau invatatori...din rural? Acestora nu le-ati sustinut niciodata interesul...de copii nici nu mai vorbim,,,o sa avem abandon scolar...vai, vai!
    Sunteti prea tanar si fara experienta pt un razboi atat de mare, dar se pare ca aspirati la functii, nu?

    RăspundețiȘtergere
  6. Gata! S-a terminat! Trebuia sa "ne tinem le EA(legea)", acum e prea tarziu! Dumnezeu cu noi, nu mai avem nicio speranta, in sindicat, mai ales ca liderii de sindicat din scoli s-au "blindat" cu hartie (tot de la sindicatul lor, nu al nostru)ca nu mai participa la "tavalugul"disponibilizarilor...ca sunt lider...?! Sa va fie rusine, cum mai spuneti ca ne reprezentati interesele noastre, ale membrilor simpli? O sa va actionam in instanta pe cei din Fsli si Spiru... ca va aparati tot pe voi...si mai vreti sa fim uniti..!?d-le POOOOP!!!??

    RăspundețiȘtergere
  7. Matei (evanghelistul)06.01.2011, 20:35

    Si pe cei din FEN de ce nu-i actionezi in judecata? Vrei sa ma faci sa cred ca esti membru FEN si sa declansez lupta intersindicala. Nu tine! Spre disperarea ta, la viitoarele proteste vom fi mai uniti ca niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Ana List...ai dreptate, e de munca mult. Si orgolilele ne omara uneori.
    uncristi practic cu 50% plus unu se poate sustine orice forma de protest. Sa nu fim duplicitari e ideal. Si pic cu pic se face stropul. E foarte important sa fim informati corect si rapid.
    @ Anonim 06.01.2011, 19:47... sunti mlti colegi din rural lideri judeteni. Nu am facut si nu o sa fac diferenta intre rural si urban. Oare la ce functie sa mai aspir? Poate presedintele Romaniei prin 2020 si ceva. Iar razboiul e facut din batalii.
    @ Anonim 06.01.2011, 19:56 ... liderul este ales de dvs si trebuie sa va reprezinte. Iar daca va ajuta cu ceva noa lege este impotriva sindicatului din aceasta perspectiva. Am incercat sa creem o protectie in fata angajatorului si pentr lider si pentru membr de sindicat. Daca aveti impresia ca este o meserie usoara va invit langa mine la faut aceasta munca.
    @ Matei (evanghelistul) doar greutatile ne vor face sa actionam uniti

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt de acord cu tot ce ai spus."Inghetand scoala sigur se pot modifica multe articole din lege..."
    Atunci pe cand greva? Dar sa fie greva, nu ca cea de asta vara cand trebuia sa nu se prezinte nimeni la bacalaureat si s-au prezentat de fapt toti profesorii, de teama parintilor copiilor sau mai stiu eu cui.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt ospatar si membru in CA la o unitate de invatamant . Decand am ramas repetent visez sa fiu director de scoala ! Va rog postati calendarul concursului pentru functia de directorii . Primarul , e independent politic si preten cu mine ma sustine .

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Filme porno...imi pare rau dar nu sunt interesat de oferta dvs
    @oana....de noi depinde cand
    @Krondir...in maxim 8 luni apare metodologia...succes

    RăspundețiȘtergere
  12. Vistiernicul07.01.2011, 08:48

    Cati bani costa o BRIGADA DE "INDRUMARE" SI CONTROL ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Vistiernicul07.01.2011, 08:52

    Am inteles eu bine : A.R.A.C.I.S.-ul este ... nerelevant ?
    Nici nu mai indraznesc sa intreb de ... A.R.A.C.I.P. !

    RăspundețiȘtergere
  14. multi suntem de acord sa intram in greva generala si mult mai repede,asa nu se mai poate

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu consider ca liderii de sindicat au o mare vina in situatia la care s-a ajuns, dar avem si noi simplii membri vina noastra mai mica.

    Cereti UNITATE cu litere mari. haideti sa va vorbesc si eu putin de unitate si solidaritate dar cu litere mici.
    Unde este solidaritatea in faptul ca, desi ni s-au taiat salariile cu 25%, noi cotizam la sindicate cu acelasi 1% din salarul brut nediminuat?
    Cum sa avem incredere in sindicat cand vedem aceleasi fosile vii in fruntea filialelor judetene de sindicat? Or fi toti asa de merituosi, mai ales ca acu pe vreme de criza au permis sa pierdem pe rand: 100 de euro, salarul de merit, 25%, spor de doctorat, al 13lea salar si altele de care nu mai doresc sa mi amintesc? De pe vremea epocii de aur cred ca nu s-au mai schimbat in multe locuri, dar cine sa i schimbe? Veti zice ca noi simplii membri? Va voi intreba cum...hai sa fim sinceri stim cu totii cum sunt alesi.

    Mai mult, am si eu o nedumirire chiar si dupa atatia ani: eu stiu ca, pentru a face parte dintr-o asociatie, organizatie, federatie etc. trebuie sa ti dai acordul printr un act de adeziune.
    La intrarea mea in invatamant, nu mi s-a cerut acordul , nu am semnat absolut nici o fisa de adeziune si totusi cotizez din prima zi.
    Pot fi eu atunci intr-adevar considerat membru? Eu zic ca nu. Si probabil undeva cineva o fi semnat in locul meu si ar merita un proces, nu?


    De ce se aplica acest sistem comunisto-totalitarist chiar si in zilele noastre? De ce suntem luati cu toptanul si nu pusi sa alegem daca vrem sau nu.
    Pana nu va veti reforma dvs liderii, ce pretentii de unitate sa aveti de la noi, cei simpli?

    As dori daca se poate un raspuns punctual, la fiecare problema ridicata. Sunt convins ca il voi primi.
    Ii rog de asemenea pe cei care sunt in asentimentul meu sa mi dea dreptate, sa vad si eu ca nu sunt singurul "nebun" caruia i se par aceste practici, larg acceptate ca fiind obisnuite, ca ceva absolut anormal si mostenit din comunism.

    Cu stima, un simplu (inca) membru de sindicat

    RăspundețiȘtergere
  16. Un simplu membru de sindicat07.01.2011, 23:05

    @Vio M. Cu voia dvs. si a domnului Pop, imi permit sa fac unele mici observatii.
    1) Cu privire la prima fraza: un precept crestin spune ca in orice situatie este bine ca inainte de a vedea paiul din ochiul altuia sa vezi parul din ochiul tai. Procedezi exact invers.
    2) Lucrezi in invatamant?!!! Si aveai spor de doctorat?!!! Hai sa fim seriosi. Nu ma leg de lipsa cratimelor sau de absenta unor litere izolate, sau de lipsa mai multor virgule dar "salar" se scrie salariu.
    3) Nu cred ca ti se retine cotizatie de 1% din salariul brut nediminuat ci din salariul brut diminuat. Nu ar permite programul de calculare a salariului de pe calculator.
    4) Eu stiu ca am completat adeziune si chiar ca nu stiu ca vreun coleg de-al meu sa nu fi completat adeziune. Dar daca ai trecut de la o scoala la alta si nu ti-ai schimbat optiunea sindicala nu era nevoie sa completezi alta adeziune pentru ca aderarea se face la sindicatul judetean care are personalitate juridica si nu la grupa sindicala din scoala care nu are personalitate juridica.
    5) Nu confunda directorii cu liderii de sindicat. Directorul se poate face si numai la cateva ore dupa ce a semnat o adeziune chiar daca nu are habar de legislatie si de cunostintele manageriale. Dar, dupa umila mea parere de simplu membru de sindicat si de profesor in stiinte socio-umane, un lider de scoala bun se formeaza dupa un stagiu 5-10 ani de vicelider iar un lider judetean bun se face dupa un stagiu de 10-15 ani de lider de scoala si inca vreo 5 ani de membru intr-un birou executiv judetean. ca sa sintetizez: Calitatile de lider de sindicat bun se insusesc mai greu decat cum se obtin gradele didactice, chiar decat si doctoratul.
    6) Dupa umila mea parere, esti acelasi diversionist care tot bagi "strambe" pe aici dar ti-ai schimbat putin discursul.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Un simplu membru fara nume: "Amice, esti idiot"
    Mi-as dori totusi un raspuns calificat.

    RăspundețiȘtergere
  18. Un simplu membru de sindicat07.01.2011, 23:28

    @Vio M. Nu-i asa ca nu ti-a picat bine? Mi-e mila de tine pentru ceea ce spui cand te uiti in oglida. Dar, te asigur eu, iti trece.

    RăspundețiȘtergere
  19. un lider de scoala care urmareste interesul membrilor de sindicat08.01.2011, 12:28

    @ Un simplu membru de sindicat: cred ca tu esti diversionistul, si postezi comentarii sub mai multe nume pe acest blog .
    Sa stii ca ceea ce spune Vio M este in mare parte adevarat... intr-adevar cotizatia de 1% se ia din brut (salar diminuat cu 25%) insa asta nu-i impiedica pe liderii de sindicat sa primeasca indemnizatii nediminuate...
    In ceea ce priveste "unitatea sindicala" la care apeleaza in al 13 ceas liderii de sindicat este normal atata timp cat ati luat "teapa" la negocierile pe care le-ati purtat cu guvernul, pentru ca "ati pus botul " la ceea ce va "propus" guvernul si ati preferat sa tineti gura inchisa la tot ceea ce s-a intamplat in invatamant(pierderea salariului de merit, doctorat, diminuarea sporului rural, nedecontarea nevetei de aprox. 1 an ,etc. ) mai ales asta vara cand se pune problema trecerii la catedra a liderilor de sindicat...
    asa ca nu mai lua apararea liderilor de sindicat(locali, judeteni,etc.)pentru ca nu am vazut pe nici unul sa apara la tv si sa-si asume greselile comise impotriva membrilor de sindicat.

    RăspundețiȘtergere
  20. Vio M, eu tot scriu pe acest blog despre lucruri adevarate despre sindicate, dar tot timpul se gaseste cate un @Adrian@ care sa sara si sa apere pe lideri (si el un lider degrevat de ore si cu vreo 4000 lei/luna indemnizatie). Dle Vio, eu tot intreb, dar nimeni nu raspunde, de parca ar fi un secret de stat, cat este indemnizatia unui lider de sindicat judetean/national? Nu contribuim toti, nu avem dreptul sa stim? De ce indemnizatiile nu au fost reduse cu 25%, asa ca semn de solidaritate si credibilitate?
    Pentru @Un simplu membru de sindicat@ pun si eu o intrebare: de ce nu ati scazut, PROCENTUAL, cotizatia la sindicat, de la 1% din brut (fie el si diminuat) cat este el acum la 0,75 sau 0,50 % din brut, daca tot va pasa de noi, cei simpli? Si inca ceva, daca ar trebuie sa judecat un coleg supa lipsa unei cratime sau litere lipse, ar trebui sa ii catalogam pe toti ardelenii care nu adauga litera i la finalul cuvintelor (articol hotarat sau plural) ca analfabeti? Doamne fereste, nu ne permitem sa facem asta dle Un simplu membru de sindicat...Stiu, toti cei care au pareri sunt fie diversionisti, fie pedelisti saua ctivisti, dar nimeni nu raspunde la niste intrebari pertinente...
    Marin, MM

    RăspundețiȘtergere
  21. un lider de scoala care urmareste interesul membrilor de sindicat08.01.2011, 19:03

    @Anonim 08.01.2011, 13:12 e normal ca acesti "asa zisi lideri" (caci altfel nu pot sa-i descriu , mai ales pentru tot ceea ce au facut pentru actuala stare a invatamantului romanesc)sa se acopere intre ei , indemnizatiile sunt tinute secrete de catre cei care se afla in fruntea sindicatului municipal , cei din biroul executiv se voteaza si isi voteaza intre ei indemnizatii si pozitia in sindicat, mai ales ca la sindicatul mama gen FSLI sau Spiru Haret sau FEN ajung o mica parte din cotizatiile noastre , aprox. 1(un)leu de cotizant , si cea mai mare parte din cotizatie ramane in fondul sindicatului unde este afiliata scoala de care apartii...si de acolo isi dau ei prime , indemnizatii, isi deconteaza transportul la diferitele sedinte , acorda fel de fel de ajutoare , etc. iar la sfarsitul anului poate iti dau si ei sub forma de prima din partea sindicatului aprox. 25 % din cat ai cotizat tu pe intreg anul...
    - functia de lider de sindicat(local, judetean, national) este direct proportionala cu indemnizatia care o primeste...
    - cotizatia este de 1% din brut daca esti membru de sindicat , daca nu esti membru de sindicat oricum cotizezi cu 0,6 % pentru ca asa este stipulat in contractul colectiv de munca.

    RăspundețiȘtergere
  22. Ma bucur ca datorita ultimelor trei comentarii pot si eu sa cred ca totusi nu am innebunit.

    @Un simplu membru
    1) Am precizat clar ca imi asum si eu partea de vina ca membru de sindicat ca nu am apelat la justitie cel putin pentru a mi recapata drepturile. Ce nu e clar?
    2)
    Daca am intrebat de sporul de doctorat, nu inseamna ca si aveam, era o simpla enumerare acolo, printre pierderi.
    Legat de lipsa accidentala a unor litere din postare se explica prin faptul ca era totusi o ora tarzie si am scris mai la repezeala.
    Legat de cuvantul "salar" il rog pe acel domn sa se uite pe oricare dintre http://dexonline.ro/definitie/salar, http://dex-online.ro/salar/cauta/, http://www.webdex.ro/online/dictionar/salar si va putea constata ca aceasta forma este prezenta. Il rog ca data viitoare sa se documenteze mai bine.
    In ce priveste ortografia mea, am lasat spatiu in loc de cratima ceea ce dovedeste ca totusi stiu sa scriu, doar ca din graba folosesc aceasta forma de scriere pe Internet; il asigur pe domnul ce m-a acuzat de mai multe ca am mai multe diplome de olimpiada nationala la limba romana decat dansul
    4) Va expuneam situatia mea, care stiu ca nu e singulara: la intrarea in invatamant (nu am schimbat nicio scoala, era prima scoala unde predam) nu am completat nimic dar am cotizat automat, fapt pe care evident l-am aflat cu bucurie ulterior. Chiar nu ma intereseaza daca dvs ati completat adeziune, eu unul nu v-am intrebat.
    5) Nu confund nimic, dar stiu ca liderii de sindicat ar trebui sa ne apere interesele si nu directorii. Daca e greu sa se formeze lideri de sindicat (sunt convins ca e foarte greu mai ales daca nu se incearca), tineti cursuri pentru asa ceva, cu legislatie cu tot, doar cotizam si ar fi fonduri.
    6) Habar nu am la ce diversionist va referiti, dar nu va permit sa ma jigniti.
    Eu intru si scriu cred ca o data la cateva luni pe acest blog. Se pare ca de azi inainte o voi face mai des, poate NE TREZIM!.

    P.S.
    Sa va mai impartasesc din istorisiri: cum am patit o data la distribuirea de bilete de la sindicat. Ca sa fiu scurt: scria pe afis ca biletele se vor distribui incepand cu data de 15 a unei luni, iar pe data de 15 cand am fost mi s-a spus ca biletele s-au terminat si am aflat ca fusesera distribuite cu o zi inainte la "clientela" ce a fost evident anuntata.
    As fi curios daca si in alte judete s-a procedat astfel.

    RăspundețiȘtergere
  23. Ma bucur ca datorita ultimelor trei comentarii pot si eu sa cred ca totusi nu am innebunit.

    @Un simplu membru
    1) Am precizat clar ca imi asum si eu partea de vina ca membru de sindicat ca nu am apelat la justitie cel putin pentru a mi recapata drepturile. Ce nu e clar?
    2)
    Daca am intrebat de sporul de doctorat, nu inseamna ca si aveam, era o simpla enumerare acolo, printre pierderi.
    Legat de lipsa accidentala a unor litere din postare se explica prin faptul ca era totusi o ora tarzie si am scris mai la repezeala.
    Legat de cuvantul "salar" il rog pe acel domn sa se uite pe oricare dintre http://dexonline.ro/definitie/salar, http://dex-online.ro/salar/cauta/, http://www.webdex.ro/online/dictionar/salar si va putea constata ca aceasta forma este prezenta. Il rog ca data viitoare sa se documenteze mai bine.
    In ce priveste ortografia mea, am lasat spatiu in loc de cratima ceea ce dovedeste ca totusi stiu sa scriu, doar ca din graba folosesc aceasta forma de scriere pe Internet; il asigur pe domnul ce m-a acuzat de mai multe ca am mai multe diplome de olimpiada nationala la limba romana decat dansul
    4) Va expuneam situatia mea, care stiu ca nu e singulara: la intrarea in invatamant (nu am schimbat nicio scoala, era prima scoala unde predam) nu am completat nimic dar am cotizat automat, fapt pe care evident l-am aflat cu bucurie ulterior. Chiar nu ma intereseaza daca dvs ati completat adeziune, eu unul nu v-am intrebat.
    5) Nu confund nimic, dar stiu ca liderii de sindicat ar trebui sa ne apere interesele si nu directorii. Daca e greu sa se formeze lideri de sindicat (sunt convins ca e foarte greu mai ales daca nu se incearca), tineti cursuri pentru asa ceva, cu legislatie cu tot, doar cotizam si ar fi fonduri.
    6) Habar nu am la ce diversionist va referiti, dar nu va permit sa ma jigniti.
    Eu intru si scriu cred ca o data la cateva luni pe acest blog. Se pare ca de azi inainte o voi face mai des, poate NE TREZIM!.

    RăspundețiȘtergere
  24. Matei (evanghelistul)09.01.2011, 14:54

    @un lider de scoala care urmareste interesul membrilor de sindicat.
    1) Tu nu esti lider de sindicat de scoala. Argument: daca erai lider de sindicat de scoala, beneficiai de indemnizatia de care spui; sau vrei sa spui ca esti lider de sindicat ca in timpul comunismului, ales de tovarasi, ca si sarcina de partid, si faci activitate voluntar-patriotica?
    2) daca "o mica parte din cotizatiile noastre , aprox. 1(un)leu de cotizant" ajunge la federatie, de ce ii acuzi si pe liderii nationali ca au indemnizatii foarte mari? De unde?
    3) cotizatia de sindicat se foloseste pentru reprezentare deci pentru deplasari, pentru cheltuieli cu actiunile in justitie pentru ajutoare etc.(care-i problema? sindicatul acopera o mica parte din ceea ce trebuie sa acopere integral statul).
    4) Daca tu vrei sa faci activitate sindicala la nivel judetean voluntar-patriotica, vino la mine; te primesc cu bratele deschise si vei cunoaste si cum se cheltuiesc banii din cotizatii.

    RăspundețiȘtergere
  25. Ma bucur ca datorita ultimelor trei comentarii pot si eu sa cred ca totusi nu am innebunit.

    @Un simplu membru
    1) Am precizat clar ca imi asum si eu partea de vina ca membru de sindicat ca nu am apelat la justitie cel putin pentru a mi recapata drepturile. Ce nu e clar?
    2)
    Daca am intrebat de sporul de doctorat, nu inseamna ca si aveam, era o simpla enumerare acolo, printre pierderi.
    Legat de lipsa accidentala a unor litere din postare se explica prin faptul ca era totusi o ora tarzie si am scris mai la repezeala.
    Legat de cuvantul "salar" il rog pe acel domn sa se uite pe oricare dintre http://dexonline.ro/definitie/salar, http://dex-online.ro/salar/cauta/, http://www.webdex.ro/online/dictionar/salar si va putea constata ca aceasta forma este prezenta. Il rog ca data viitoare sa se documenteze mai bine.
    In ce priveste ortografia mea, am lasat spatiu in loc de cratima ceea ce dovedeste ca totusi stiu sa scriu, doar ca din graba folosesc aceasta forma de scriere pe Internet; il asigur pe domnul ce m-a acuzat de mai multe ca am mai multe diplome de olimpiada nationala la limba romana decat dansul
    4) Va expuneam situatia mea, care stiu ca nu e singulara: la intrarea in invatamant (nu am schimbat nicio scoala, era prima scoala unde predam) nu am completat nimic dar am cotizat automat, fapt pe care evident l-am aflat cu bucurie ulterior. Chiar nu ma intereseaza daca dvs ati completat adeziune, eu unul nu v-am intrebat.
    5) Nu confund nimic, dar stiu ca liderii de sindicat ar trebui sa ne apere interesele si nu directorii. Daca e greu sa se formeze lideri de sindicat (sunt convins ca e foarte greu mai ales daca nu se incearca), tineti cursuri pentru asa ceva, cu legislatie cu tot, doar cotizam si ar fi fonduri.
    6) Habar nu am la ce diversionist va referiti, dar nu va permit sa ma jigniti.
    Eu intru si scriu cred ca o data la cateva luni pe acest blog. Se pare ca de azi inainte o voi face mai des, poate NE TREZIM!.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ma bucur ca datorita ultimelor trei comentarii pot si eu sa cred ca totusi nu am innebunit.

    @Un simplu membru
    1) Am precizat clar ca imi asum si eu partea de vina ca membru de sindicat ca nu am apelat la justitie cel putin pentru a mi recapata drepturile. Ce nu e clar?
    2)
    Daca am intrebat de sporul de doctorat, nu inseamna ca si aveam, era o simpla enumerare acolo, printre pierderi.
    Legat de lipsa accidentala a unor litere din postare se explica prin faptul ca era totusi o ora tarzie si am scris mai la repezeala.
    Legat de cuvantul "salar" il rog pe acel domn sa se uite pe oricare dintre http://dexonline.ro/definitie/salar, http://dex-online.ro/salar/cauta/, http://www.webdex.ro/online/dictionar/salar si va putea constata ca aceasta forma este prezenta. Il rog ca data viitoare sa se documenteze mai bine.
    In ce priveste ortografia mea, am lasat spatiu in loc de cratima ceea ce dovedeste ca totusi stiu sa scriu, doar ca din graba folosesc aceasta forma de scriere pe Internet; il asigur pe domnul ce m-a acuzat de mai multe ca am mai multe diplome de olimpiada nationala la limba romana decat dansul

    RăspundețiȘtergere
  27. 4) Va expuneam situatia mea, care stiu ca nu e singulara: la intrarea in invatamant (nu am schimbat nicio scoala, era prima scoala unde predam) nu am completat nimic dar am cotizat automat, fapt pe care evident l-am aflat cu bucurie ulterior. Chiar nu ma intereseaza daca dvs ati completat adeziune, eu unul nu v-am intrebat.
    5) Nu confund nimic, dar stiu ca liderii de sindicat ar trebui sa ne apere interesele si nu directorii. Daca e greu sa se formeze lideri de sindicat (sunt convins ca e foarte greu mai ales daca nu se incearca), tineti cursuri pentru asa ceva, cu legislatie cu tot, doar cotizam si ar fi fonduri.
    6) Habar nu am la ce diversionist va referiti, dar nu va permit sa ma jigniti.
    Eu intru si scriu cred ca o data la cateva luni pe acest blog. Se pare ca de azi inainte o voi face mai des, poate NE TREZIM!.

    RăspundețiȘtergere
  28. un lider de scoala care urmareste interesul membrilor de sindicat11.01.2011, 15:48

    draga Matei :
    1) sa stii ca chiar sunt lider de sindicat in scoala unde predau si intr-adevar prin toate actiunile noastre pe care le realizez impreuna cu ceilalti colegi din scoala...
    p.s. avem sindicat propriu si ne aparam interesele local.

    2)fa si tu un calcul 200000 de membri ai FSLI inmultit cu 1 leu fac 200000 ron , lunar, si ai sa vezi ca "are balta peste"...
    3)mai pune-ti putin mintea la contributie si mai fa cateva calcule... daca ai 15-16 scoli care cotizeaza fiecare in medie cu 7000-8000 ron anual , ai sa vezi ca raman destui bani si pentru indemnizatii , dupa acest tip de "reprezentare" sindicala...
    4)la ce-mi foloseste activitatea judeteana daca se face descentralizare in invatamant?caci noi depindem so trebuie sa ne impunem in consiliul de administratie al scolii!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare