13 ian. 2011

Ce face un profesor în cele 40 de ore?


Mulţi critică si acuză corpul profesoral legat de câte ore lucrează neştiind ce face un profesor c adevărat.

În data de din 27/08/1998, Guvernul României a emis Ordonanţă nr. 103/1998 privind structura normei didactice în învăţământul preuniversitar. Ordonanţa a fost aprobată prin Legea nr. 109/1999.

Ce spune această lege?

Norma didactică a personalului de predare din învăţământul preuniversitar cuprinde: 

a)     activităţi didactice de predare-învăţare, 18 ore pe saptămână;

   b) activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ săptămânal:
-         9 ore de pregătire,
-         3-4 ore de activităţi ştiinţifico-metodice,
-         2 ore de comunicare cu familiile elevilor,
-         4-5 ore de evaluare a elevilor, inclusiv prin participarea la consiliile profesorale ale şcolii şi ale claselor,
-         1 oră de dirigenţie,
-         1-2 ore de serviciu pe şcoală.

Vă rog să completaţi dumneavoastră cu detalii, pentru a fi vazut public ce facem la catedră.
Vă mulţumesc

22 de comentarii:

  1. noi facem 6 ore de serviciu pe scoala o data la 2 saptamani, iar parintii vin cand au ei chef, nu la orele de consultatii cu parintii,asta insemnand ca trebuie sa stam dupa ei chiar si dupa orele 20,si ne mai si persifleaza ca ei "au servici", nu ca noi, profesorii,adica. iar ei sunt vanzatori de bilete ratb,sa zic,ca sa dau doar un exemplu. Sa nu se inteleaga gresit,respect omul care munceste, nu da in cap si nici nu fura,dar stiu sigur ca ei la serviciile lor nu stau o secunda peste program, bineinteles "moca" pentru a ma exprima in limbajul lor!

    Dana

    RăspundețiȘtergere
  2. ore alocate pt.
    -pregatirea elevilor pt.bacalaureat,olimpiade scolare
    - elaborarea subiectelor pentru concursurile scolare si interdisciplinare
    -activitati extrascolare relaxante :vizite la muzee,spectacole,excursii
    -activitati realizate impreuna cu Fundatia "JAR"acreditata de MECTS,privind formarea tineretului pentru viata
    -formarea continua a C.D.la CCD.

    RăspundețiȘtergere
  3. pregatire pentru ore(indiferent de vechime)-
    perfectionare: cursuri organizate de institutii perfectionate in acest sens(gandire critica,Intel teach,operator PS,reviste scolare,natura si omul,etc.,etc.)

    RăspundețiȘtergere
  4. corectari de : teste nationale, teste curente, teze nationale sau nu

    RăspundețiȘtergere
  5. concursuri,de regula sambata pana seara: Euclid,Olimpiada, Cangurul, Poezie plus-minus,Eurojunior....

    RăspundețiȘtergere
  6. -pregatiri cu elevii pentru concursuri
    -deplasari la concursuri cu elevi,
    -dirigentie: pregatire pt ora resp.relatii cu parintii,sedinte cu parintii, excursii, ecologie pe langa ape sau cai de acces
    -admitere: pregatiri scolare, dosare,documente scolare
    - completari de registre matricole,
    -dosare pentru rechizite, euro 200,burse
    -comisii metodice, cercuri pedagogice, consfatuiri
    -concepere de subiecte pentru concursuri
    -referate, lectii deschise, la comisii sau cercuri
    - grade didactice care necesita pregatiri multe
    -dotari cabinete

    RăspundețiȘtergere
  7. pe langa pregatirea orelor pe care le predau, coordonez un post de radio online al elevilor RADIO GSB CRAIOVA si cred ca ajung sa stau 10 ore in scoala

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce face un profesor?
    1. activităţi complexe cu valoare instrctiv educativa
    2. activitati in parteneriate educationale
    3.participare la cursuri de formare
    4. activitate de inovare didactica
    5. participa la proiecte in cadrul programelor de reforma
    6. contribuie la creşterea prestigiului si a calitatii activitatii unitatii de invatamant
    CONCLUZIE: nu ajung 40 / ore pe sapt.pentru ce are si ce face un profesor in activitatea sa!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Activitati desfasurate sambata si duminica ( olimpiadelele scolare , de exemplu ) , consiliile profesorale si alte sedinte ,deplasarile la I.S.J. , cursuri de formare , tonele de documente scolare etc. !

    RăspundețiȘtergere
  10. - 2 ore zilnic afectate pregatirii lectiilor pentru a doua zi(fise de lucru, inceputul caietelor(am cls. I), documentare ...
    -ore suplimentare cu elevii cu dificultati de invatare
    - o ora saptamanal (vinerea) la dispozitia parintilor
    - activitati extrascolare si extracurriculare

    RăspundețiȘtergere
  11. Consilii profesorale ale claselor?
    În perioada 2001-2009, cât am fost eu elev la Colegiul Naţional "Gheorghe Roşca Codreanu" din Bârlad, nu s-a făcut niciodată aşa ceva!
    O ştiu de la înşişi profesorii care, dacă au ceva să-şi spună, consiliul durează 5 minute în cancelarie într-o pauză de cafea sau la fumoare. (apropo, în instituţia mai sus menţionată există fumoar pentru profesori dar eu, major fiind, am fost luat la rost pentru că fumam în afara şcolii)
    Două ore pe săptămână pentru comunicare cu familiile elevilor? :)) Să fim serioşi. În acea instituţie nu există niciun fel de program al vreunui profesor afişat pe undeva pentru a putea face asta.
    Profesorii care mai sunt diriginţi, mai fac câte o şedinţă cu părinţii, din an în Paşti dar care ţine 50 de minute, nici într-un caz două ore iar şedinţele cu părinţii nu au avut niciodată loc săptămânal în NICIO INSTITUŢIE DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN JUDEŢUL VASLUI!
    3-4 ore de activităţi ştiinţifico-metodice?! Poate îmi explică şi mie cineva în ce constau astea în cazul profesorilor de religie, desen, sport, muzică, istorie, filozofie sau educaţie antreprenorială.
    Domnule Pop, vă respect mult pentru munca pe care o depuneţi dar, serios vă spun că cea mai mare parte a profesorilor (iar în ceea ce priveşte strict judeţul Vaslui îmi permit s-o afirm cu toată responsabilitatea) sunt DEGEABA plătiţi, iar salariul diminuat cu 25% tot e MARE în raport cu munca prestată.
    Vă salut cu respect.

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga vilo13 am si eu o curiozitate: lucrezi in sistemul de invatamant? Nu neg faptul ca in randurile tale ai descris si latura negativa in care se complac unii dintre colegii nostri dar nu trebuie sa generalizam. Eu abia mai am timp de familia mea, am hartii si dosare prin toata casa cu atat mai mult cu cat urmaresc progresul fiecarui copil din clasa mea. NU ma pot duce in fata lor fara sa stiu exact ce am de facut si mai mult fara sa am fise de lucru si materialele necesare.
    Crezi ca este placut sa verifici zeci de fise pana noaptea tarziu? Apropo de parinti si comunicare aceasta chiar exista dar cati parinti vin sa se intereseze de soarta copiilor??? Multi vin doar toamna sa intrebe daca au trecut clasa....asa ca stimate domn padure fara uscatura nu exista . Poate ca in licee lucrurile stau alfel....nu am de unde sa stiu dar in scolile generale se munceste iar cei care vor sa invete, invata !

    RăspundețiȘtergere
  13. Oricat va laudati cei care lucrati acum in invatamant nu va puteti numi PROFESORI pentru ca nu aveti DEMNITATE!Lipsa acestei calitati umane a facut ca 80%dintre voi sa deveniti angajati slugarnici,cuminti ai unui sistem corupt care ii invata pe copii sa devina ipocriti.Daca aveati demnitate va aparati cu fruntea sus drepturile si in primul rand legea promulgata pt. marirea salariilor cu 50%.Daca erati demni, azi aceste discutii nu isi mai aveau rostul.Acum va puteti plange ca si noptile vi le petreceti in scoala ca tot AIA sunteti!

    RăspundețiȘtergere
  14. Rasmina, nu lucrez, nu am lucrat şi nu mi-aş dori pentru nimic în lume să lucrez vreodată cu sistemul de învăţământ, cel puţin nu în cel actual unde probabil m-aş umple de nervi pentru că ar trebui să mă bat pentru elevii mei cu profesorii incompetenţi şi cretini.
    Pe de altă parte, asta cu datul vinei pe părinţi merge până la un punct, la fel şi argumentul cu "pădure fără uscături". Dar, dumneavoastră aţi DEVIAT DE LA SUBIECT!
    Eu nu vorbesc de "poată că nu ştiu ce" eu vorbesc de concret.
    De asemenea, la mine pe blog se mai pot citi relatări despre alte două ŞCOLI GENERALE din Municipiul Bârlad unde lucrurile stau identic (e vorba de Şcoala nr.8 şi în special Şcoala nr. 1 "Iorgu Radu" unde e un haos total încă din 1997 - de atunci ştiu eu - şi, credeţi-mă că nu s-a schimbat ABSOLUT NIMIC).
    Faptul că dumneavoastră procedaţi aşa, este lăudabil dar nu înseamnă nici pe departe că TOŢI procedează aşa ci dimpotrivă, că MAJORITATEA NU procedează aşa.
    Este un motiv stimabilă doamnă pentru care 70% dintre români au o părere de la extrem de proastă în jos în raport cu sistemul educaţional.
    Mai vreţi exemple: Încercaţi Colegiul Tehnic "Ion Borcea" din oraşul Buhuşi, jud. Bacău. Mai încercaţi liceul din oraşul Negreşti, jud. Vaslui (îmi scapă numele liceului dar vă asigur că e doar unul).
    Aveam şi eu la un moment dat impresia că dacă eu spun adevărul şi dacă eu sunt corect, şi ceilalţi vor fi la fel (cu referire la colegii de muncă, de facultate, etc.), dar NU este aşa.
    Deschideţi ochii! Profesorii în general sunt incompetenţi şi e o realitate pe care nu ştiu până când o să o mai tot negăm!
    Dacă o să aveţi răbdarea să răscoliţi prin blogul meu când critic sistemul de învăţământ (şi credeţi-mă că nu trebuie să căutaţi prea mult în arhivă) o să vedeţi că de fiecare dată, înainte de a turna cu critici pe profesori spun, "cu tot respectul pentru cei care-şi fac treaba şi care-s din ce în ce mai puţini" şi apoi continui.
    Eu respect PROFESORII nu nenii de la catedră.
    În 8 ani în Colegiul Naţional "Gh. Roşca Codreanu" am avut parte de 70 de profeseori din care doar 20 de dintre ei erau, în opinia mea, adevăraţi profesori. Restul? LA FURAT!
    Doamnă, vă rog nu evitaţi subiectul şi mergeţi pe lângă cu aceleaşi abureli de le-am auzit de un triliard de ori (în speţă aia cu "pădure fără uscături" şi că "părinţii sunt de vină") şi criticaţi-mi cele spuse cu argumente REALE.
    Să vă mai amintesc de cazul elevilor calificaţi la faza INTERNAŢIONALĂ la astronomie din Municipiul Bârlad care erau cât pe-aci să n-ajungă pentru că un directoraş "n-a avut timp" să semneze hârtiile? La naiba că doar nu se califică 5000 de elevi pe oraş la internaţională.
    Ce spun eu e valabil pentru 3 licee din Bârlad, cel puţin 4 şcoli generale din acelaşi oraş, 4 şcoli generale din Vaslui şi alte două licee din Vaslui, la care se adaugă liceul din Negreşi şi liceul băcăuan de care v-am vorbit.
    Stimată doamnă, eu cunosc cazuri concrete şi MULTE în care putreziciunea este GENERALĂ iar demnitatea şi corectitudinea o minoritate nesemnificativă.
    Vă salut cu respect.

    RăspundețiȘtergere
  15. pff, imi pare rau va nu am notat cate ore am lucrat pana acum la site-ul www.matematicus.net !

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce pot sa spun...sunt redusa la tacere...argumentele mele palesc in fata celor relatate de tine...dar spune-mi te rog poate cineva sa schimbe ceva???? Recunosc sincer ca si eu am cativa colegi carora chiar nu le pasa de orele pe care sunt obligati sa le tina si stau prin cancelarie....daca au ghinionul ca orele sa aiba loc pe langa clasa mea , merg si-i invit frumos sa intre la ore pentru ca nu vreau ca ora mea sa fie perturbata de copiii lasati nesupraveghiati. De ani de zile ne lovim de cel putin 2,3 colegi de acest gen dar ma repet nu exista solutie pentru combaterea acestui fenomen. Au niste diplome care le asigura un loc de munca, au niste relatii care ii tolereaza si o nesimtire care ii protejeaza de modul cum sunt priviti de cei care-si fac datoria. Te rog sa ma crezi ca ma tem de ce o sa fie in sistemul de invatamant dupa ce noua lege o sa se puna in practica la capitolul angajari. Cei care " vor deranja" probabail ca vor fi primii care vor parasi sistemul. Din acest motiv acum trei ani m-am inscris la o scoala prin care mi-am asigurat o alta pregatire intr-un domeniu diferit pentru ca prevazusem ca va sosi un moment in care " daca nu ma voi adapta" o sa fiu nevoita sa plec.
    Si apropo de segmentul " liceu" iti dau dreptate lucrurile sunt mult mai grave . M-am convins de asta de cand fiul meu este elev de liceu. Pe hartie drepturile elevului dau foarte bine dar sunt departe de a fi puse in practica. Exista un mare abis intre generatiile actuale , rebele adevarat si multe dintre cadrele didactice. La sedintele cu parintii aud numai lamentari dar nimic concret prin care sa-i atraga si sa-i implice in activitati care i-ar face un pic mai responsabili. O nota proasta nu rezolva nici lipsurile nici comportamentul nepotrivit . Adevarat ca sunt multe de spus si ca fara sa vreau ma abat de la subiect dar crede-ma ca pe mine ma doare sa aud ca invatamantul este mai mult criticat in conditiile in care sunt si oameni remarcabili, sunt si elevi cu rezultate deosebite in aceste timpuri atat de grele. Cu respect si scuze in acelasi timp daca am jignit pe cineva.

    RăspundețiȘtergere
  17. M-ai facut sa-ti vizitez blogul ! Cu indulgenta , e de nota - 2 !

    RăspundețiȘtergere
  18. @ vilo13. Ce va face sa credeti ca estimarile dvs. privind calitatea corpului profesoral sunt cele corecte? Ati facut studii sociologige aprofundate cu metode stiintifice? Estimarile Rasminei si atitudinile pe care le are sunt mai realiste.

    RăspundețiȘtergere
  19. Si pregatirea pt a doua zi, de acasa, de cele mai multe ori, noaptea, ca sa nu deranjezi copiii, cine le mai numara!Oricum, neplatite!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ana List: Există o vorbă: "Când doi oameni îţi spun că eşti beat, trebuie să mergi să te culci."
    Ei bine, da, am făcut studii aprofundate. Poate n-am avut chiar cele mai ştiinţifice metode mai ales că prezenţa mea acolo a fost datorită (sau din cauza? nu mă pot hotărî pentru că nu-s convins de conotaţia pozitivă/negativă a acţiunii) unui ONG iar scopul iniţial acolo era să predăm educaţia sexuală în şcoli.
    Apropo de educaţie sexuală: La chestia asta profesorii nu fac NIMIC! Absolut nimic. Iar rezultatele se văd cu ochiul liber. Nu trebuie să fii statistician sau sociolog cu trei miliarde de diplome ca să observi numărul copiilor cu copii care creşte alarmant de 5 ani încoace. Şi nu dă semne că ar stagna.
    Cât priveşte calitatea corpului profesoral, în cele 12 conflicte pe care le-am avut deschise cu cadrele didactice, în toate cele 12 s-a dovedit că am avut dreptate, fie c-a fost vorba de abuzuri fizice asupra elevilor, abuzuri emoţionale, jaf la drumul mare (pardon, meditaţii particulare), subevaluare constantă a unora dintre elevi pe criterii de genul "nu-mi place de faţa lui" şi altele.
    Credeţi-mă când vă spun că atunci când stai 8 ani în aceiaşi instituţie cu aproximativ acelaşi corp profesoral, ajungi să-i cunoşti foarte bine pe oamenii ăia şi să înveţi ce-i duce capul.
    Nu comentez asupra realismului atitudinii Rasminei.
    Dar comentez negativ asupra faptului că o mare parte dintre cei din tagma profesorimii nu mai sunt de mult cu picioarele pe pământ.
    Vă plângeţi că nu vă respectă elevii? Dar dumneavoastră îi respectaţi?
    Încetaţi o dată să mai negaţi realitatea. Iar realitatea e simplă: Profesorii de calitate încep să iasă la pensie sau să iasă din sistem iar cei ce vin din urmă sunt cel puţin "praf".
    Poftim, dacă nu mă credeţi, încercaţi să faceţi rost de notele de la examenele de titularizare din ultimii 10 ani. Convingenţi-vă de faptul că nu numai valoarea ca oameni a profesorilor a scăzut, dar şi valoarea cunoştinţelor pe care le posedă e în scădere.
    Mie în clasa a XII-a, o doamnă Silvestru (care încă este profesoară la Colegiul Codreanu de care am vorbit în comentariile anterioare) mi-a predat o serie întreagă de lecţii conţinând greşeli grave şi repetate de conţinut. Ca să nu mai vorbim de gramatica dânsei care lăsa de dorit mai mult decât gramatica unui drogat de la colţul străzii.
    Şi, vă spun ca de la om la om, nu-ţi trebuie metode ştiinţifice ca să-ţi dai seama că un om e incapabil când îl vezi "la lucru" atâta vreme.
    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  21. @vilo13. Las-o balta ca bati campii! Problemele sunt, desigur, foarte complexe. Se schimba generatiile, se schimba valorile. Nimeni nu a fost maestru in primii ani de activitate. Nici nu poate fi. Inchipuieste-ti, cunosc foarte bine rezultatele la examenele de titularizare din judetul meu. Nu sunt catastrofale, daca ma refer la cei care se titularizeaza. Ca sunt multi cei care fac diverse facultati, pe ici, pe colo si apoi isi incearca norocul cu intentia de a intra in invatamant, e adevarat. Dar nu trebuie sa catalogam corpul profesoral autentic cu toti cei care bat la portile scolii. Iata, mi-a venit un exemplu. Urmaresc blogul lui Daniel Malaelea. Nu l-am cunoscut personal dar mi-am dat seama ca e un profesor de istorie tanar exceptional. Si sunt foarte multi ca el. Daca avem asemenea profesori, avem si "o patura" destul de larga de profesori care promit sa devina foarte buni. Si o fi o "paturica" de cadre didactice care vor abandona invatamantul. Nu pot sa cred ca nu va functiona selectia de toate felurile. Cred in generatiile care vin.

    RăspundețiȘtergere
  22. Bine Ana List.
    Eu, alături de 70% dintre români suntem proşti şi batem câmpii iar cadrele didactice sunt în mare parte geniale. Eşti mulţumit?
    Nu pot să cred câtă ipocrizie poate exista în unii oameni.
    Şi totuşi avem ceva în comun: Şi eu cred în generaţiile viitoare care poate vor aboli slugărnicia şi nepotismul din şcoli. Sunt convins că am această credinţă într-un mod nefondat dar... fiecare trebuie să se agaţe de ceva, nu?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare