Am dat examen de titularizare in 2010 pe
educatoare si am luat 7. As putea sa ma titularizez in baza art 253. pe limba
engleza. Vreau sa va spun ca am urmatoarele calificari: postliceal pedagogic,
Institori - lb. engleza , Facultatea de limba rom- limba engleza si
postuniversitar informatica. As mai vrea sa va spun ca o colega de-a mea s-a
titularizat in aceleasi conditii : a dat examen pe limba romana si s-a
titularizat pe engleza. avand acceasi Facultate ca si mine Fac. de rom -
engleza . Va rog sa ma ajutati . La inspectorat am intrebat si au zis ca nu se
poate, dar colega mea a putut . Ce pot sa fac? Va multumesc mult. Astept
raspuns. Daca se poate va rog sa imi spuneti si in baza carei legi.
Din păcate nu vă
puteți titulariza pe limba engleză Dumneavoastră aveți studiile necesare pentru
a ocupa postul pe care îl doriți ,dar nu ați dat examen la limba română sau
engleză conform art 56 alin 2 din metodologie
Art. 56 (1) Începând cu 1 septembrie
2014, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat(ă) cu contract
individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a fost repartizat
sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, la nivelul unui singur judeţ/municipiului
Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă), până la
data începerii cursurilor anului şcolar 2013-2014, în baza unuia din următoarele
rezultate
(i) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la concursul de titularizare, sesiunea 2011, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) sau nu a mai participat la concursuri de titularizare;
(ii) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
concursul de titularizare, sesiunea 2010, susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci), în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) la concursuri de
titularizare sau nu a mai participat la concursuri de titularizare
; b) a dobândit
definitivarea în învățământ sau va dobândi definitivarea în învățământ până la
data de 1 septembrie 2014;
Poate o unitate de
invatamant sa imi refuze intregirea de norma (pe aceeasi specializare in care
detin deja jumatate de norma la unitatea respectiva), in conditiile in care un
titular iese la pensie inainte de inceperea anului scolar urmator? Directorul
scolii imi spune ca nu imi poate intregi norma pentru ca respectiva persoana
care iese la pensie vrea sa mai ramana si peste varsta standard de pensionare.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Dacă
intrunește condițiile de menținere trei ani în activitate este tot
titular și are toate drepturile deci nu va fi pensionar . Nu poate să cumuleze
pensia cu salariul Să participați la
etapele de mobilitate a personalului didactic
35.La articolul
284, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu
următorul cuprins:
"(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a
personalului didactic pensionat care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare
se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din
desfăşurarea activităţii didactice avute
anterior pensionării, cu acordul consiliului de administraţie,
potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei
pe durata reîncadrării."CONFORM
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie
2013 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 și
pentru luarea unor măsuri în domeniul învățământului
Sunt profesor titular in 4 unitati de
invatamant,iar anul acesta se vacanteaza nu nr. de ore la una din scoliile unde
sunt titular.Pot sa-mi completez norma cu acele ore libere,eu avand in acea
scoala 4 ore ca profesor titular?Am nevoie de acordul unitatilor scolare de la
care intentionez sa plec.
Art. 24 (1) În perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ au obligaţia de a
analiza posibilitatea de întregire a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare pentru cadrele didactice titulare în două sau mai
multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări într-o
unitate de învăţământ/specializare, conform specializării/specializărilor de pe
diploma/diplomele de studii, ţinând seama de prevederile art. 263 alin. (1) din
Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, de prevederile
prezentei Metodologii şi de prevederile Centralizatorului.
În situaţia
în care se constată posibilitatea de întregire a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, directorii unităţilor de învăţământ au obligaţia de
a propune cadrelor didactice titulare în două sau mai multe unităţi de învăţământ
ori pe două sau mai multe specializări întregirea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare.
(2) Cererile
de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice solicită întregirea. Hotărârea consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea
prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr.
554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
(3) La propunerea directorilor unităţilor de
învăţământ, cu acordul consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor
de învăţământ, pentru cadrul didactic titular în două sau mai multe unităţi de
învăţământ ori pe două sau mai multe specializări se dispune întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare, prin decizia inspectorului şcolar
general.
(4) În baza
deciziei semnate de inspectorul şcolar general, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ încheie actul adiţional la contractul
individual de muncă al cadrului didactic care a fost de acord cu întregirea
normei didactice.
(5) Pentru
cadrele didactice titulare în trei unităţi de învăţământ, întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare se poate soluţiona în una sau două
unităţi de învăţământ, conform alin.
(1). Pentru
cadrele didactice titulare în patru unităţi de învăţământ, întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare se poate realiza în una, două sau trei
unităţi de învăţământ, conform alin. (1)
Pentru cadrele didactice titulare pe trei
specializări, întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare se poate
soluţiona în una sau două specializări, conform alin. (1). Art. 25 (1)
Sunt
profesor titular la un liceu tehnologic din Braila unde scolarizam elevi
de la clasele a IX-a - XIII; XIV pana la scoala postliceala anul II. La nivelul
3 + de Scoala Postliceala avem in acest an doua clase anul II si patru
clase anul I cu locuri de la bugetul statului.
Va rog
sa-mi spuneti daca in incadrarea pentru anul scolar urmator se pot lua in
considerare si clasele de la nivelul postliceal ( macar cele
patru de la anul I ) .
Mentionez
ca incadrarea mea pentru anul scoalar urmator ar putea fi formata din 9 ore
predate la liceu si 9 ore la nivelul postliceal insa mi s-a spus ca trebuie sa-mi
fac dosar de completare deoarece nu se iau in considerare si orele de la nivel
postliceal.
Va rog
sa-mi spuneti daca exista cadru legal deoarece in alte scoli incadrarea
cadrelor didactice se face si in baza orelor de la nivelul postliceal.
Teoretic trebuie să existe o concordanță intre
proiectul planului de scolarizare unde sunt exemplificate clasele si total
norme și proiectul planului de incadrare unde se repartizează orele la titulari
și se vacantează posturile Dacă orele sunt la făra frecvență atunci directorul
are dreptate daca nu sunt rezervat . Ce trebuie să știti dumneavoastră că la
nivelul școlii trebuie să existe o comisie de mobilitate numită prin decizie
,proiectul de incadrare se analizează și se discută de CP și se aprobă de ca
adresați-vă inspectoratului scolar
personal pentru clarificări.
(2) Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate
pentru angajare cu contract de muncă propuse pentru ocuparea prin concurs se
publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: „perioadă
nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”, conform
art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de
muncă pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de
pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore
din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a IX-a
şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitectură,
design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu frecvenţă
redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de muncă pe
perioadă nedeterminată pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale.
Azi 03.02.2013
statele de personal din EDUSAL nu au fost aprobate pentru ca contabili sefi si
secretarii sef sa aplice OUG77/2013. Eu am citit ordonanta si aceasta nu se
refera si la licee,indemnizatile de conducere sunt fixate de 63/2011,iar oug
103/2013 spune ca nu se modifica salariul de baza de la data de 31.12.2013,va
rog sa imi spune- ti parerea dvs. care o consider autorizata , Sindicatele vad
ca nu ne i-au apararea ,noi vrem sa fim sustinuti de sindicate si inrtr-un
eventual procesa A-ti lucrat in sistem cred ca sti-ti munca unui contabil sef
si deasemenea raspunderea,la scoala la mine directorul ma sustine.
În opinia mea inspectoratul scolar va reveni asupra
deciziei si se vor returna banii retinuti deoarece OUG 77/2013 este
neconstitională
În ziua de 5 februarie 2014, Plenul Curţii
Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.a) din Constituţia României şi
al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii
Constituţionale, s-a întrunit pentru a soluţiona, în cadrul controlului
anterior promulgării, următoarele obiecţii de neconstituţionalitate:
În urma deliberărilor, Curtea Constituţională:
1. Cu majoritate de voturi, a admis obiecţia
de neconstituţionalitate formulată şi a constatat că dispoziţiile Legii privind
aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.77/2013 pentru stabilirea unor
măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a
numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile
publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a
ministerelor sunt neconstituţionale faţă de criticile formulate, raportate la
art.115 alin.(6) din Constituţie, potrivit căruia „Ordonanţele de urgenţă
nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul
instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle
prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de
trecere silită a unor bunuri în proprietate publică”.
Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se
comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale
Parlamentului şi Primului-Ministru.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu