Anul
acesta am revenit la catedra din CIC si am 10 ani de vechime cu cei 2 ani de
CIC, as dori sa imi spuneti daca am dreptul la sporul de fidelitate -
stabilitate de 10 ani lucrati in invatamant avand in vedere ca s-a dat
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 124/2011 in care se mentioneaza ca
perioada concediului pentru creşterea copilului constituie vechime în muncă şi
în serviciu, precum şi în specialitate şi se are în vedere la stabilirea
drepturilor ce se acordă în raport cu acestea.
OUG 124/2011 este considerata legea generala in
materie. Dar, conform principiilor de drept se aplica legea speciala, respectiv
Legea nr. 63/2011, care prevede ca perioada concediului pentru cresterea
copilului suspenda vechimea necesara acordarii sporului de stabilitate. Prin
urmare, abia dupa alti 2 ani de activitate veti putea beneficia de acest spor.
sunt secretara la o scoala gimnaziala ,am
terminat facultataea de drept si va-as ruga sa-mi spuneti daca ot fi trecuta si
platita pe studii superioare
Vi se pot lua in considerare studiile la
incadrare.
Liceul
in care lucrez isi desfasoara activitatea in 2 cladiri la distanta de 4-5km
intre ele. Orarul meu din acest an este ingrozitor si nu pot gasi intelegere la
directiunea scolii. Astfel,4 zile pe saptamana din 5 , am ore in cele 2 locatii
comparativ cu colegii mei care nu au zilnic.Martea am de la 7 la 8 intr-o
cladire, de la 8 la 9 in cealalta , 3 ore pauza si apoi alta ora .Am pauze si
in celelalte zile.Cum pot ajunge eu ,ca si unii colegi,in 5 min de pauza in
cealalta locatie? Este corecta aceasta lipsa de intelegere? Unde m-as putea
adresa , exceptand ISJ? Directoratul considera ca am masina, dar la 900
salariu, pot face o astfel de naveta locala? O alta problema: este corect sa
faci de serviciu in scoala conform ROI,bineinteles, de la 7 dimineata la 7
seara? E legal? Care este legea care permite asa ceva? Stai 12 ore, mai stai 18
la program, plus alte ore ferestre pe care le stai tot in scoala.
In ce priveste orarul,
numai ISJ v-ar putea ajuta sa gasiti intelege in realizarea lui.
In ce priveste
serviciul pe scoala, Regulamentul e organizare si functionare a unitatilor de
invatamant preuniversitar prevede ca se „aprobă graficul serviciului pe şcoală
al personalului didactic şi al elevilor; atribuţiile acestora sunt precizate în
regulamentul intern al unităţii de învăţământ”, nefacand o alta mentiune. Dar,
conform legislatiei muncii norma de lucru nu poate depasi 8 ore pe zi.
Sunt
profesor suplinitor limba engleza si am 6 ani vechime in invatamant. Din pacate
nu am reusit sa sustin definitivatul din cauza faptului ca aplicatia Siveco nu
m-a primit in concurs 3 ani la rand. Intrebarea mea este, avand in vedere ca au
trecut deja cei 5 ani de cand mi-am obtinut calificarea, cum voi fi platita in
continuare, calificat sau necalificat? Daca eram titulara pierdeam
titulatura dar in cazul acesta cum stau lucrurile? stiti sa existe un
ordin, o reglementare in acest sens, pt ca deja se aud voci care spun ca nu am
mai avea dreptul sa predam in invatamant si daca este asa cum vor sta lucrurile
in continuare ?
Veti putea fi
incadrata doar ca debutant.
Art. 241 din Legea
1/2011 „(6) Persoanele care nu promovează
examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot
fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă
determinată, cu statut de profesor debutant”.
Cunosc un
caz în care directorul unei şcoli cu 669 de elevi predă 14 ore. Câte ore este
obligat să-şi reţină ? Care este numărul maxim de ore pe care are voie să le
predea la plata cu ora ?
Legea nu prevede numarul de ore maxim pe care
poate un director sa le prede in regim de plata cu ora. Trebuie sa fie sub
jumatate de catedra.
- in situatia in care are loc sedinta consiliului
profesoral in care sunt alesi membrii consiliului de administratie, iar
la sfarsitul sedintei directorul unitatii de invatamant care conform art.27
alin.7 din Ordinul nr.4925/2005 raspunde de semnarea procesului verbal de
catre toate cadrele didactice prezente, nu a atentionat personal sau prin
secretarul numit in acest sens, toate cadrele participante la sedinta sa
semneze acel proces verbal ,se reia acea sedinta sau ramane valabil consiliul
de administratie ales in anul anterior? Mentionez faptul ca sedinta s-a
desfasurat corect, procesul verbal a fost incheiat, dintre cadrele
didactice cu mai multa experienta au semnat procesul verbal,dar altele nu au
cunoscut acest fapt,nefiind dupa cum am mentionat mai sus, atentionate pentru
semnarera procesului verbal chiar voit,pentru a se relua sedinta nefiind
impartasit rezultatul votului.Directorul unitatii scolare se prevaleaza de
faptul ca,,lipsa cvorumului de semnaturi anuleaza valabilitatea punerii in
aplicare a hotararilor sedintei respective", dar uita faptul ca este
singurul raspunzator de acest lucru.
- daca contabilul unitatii de invatamant poate face parte din
consiliul de administratie conform Legii nr.1/2011,
- daca contabilul unitatii de invatamant are drept de vot in
consiliul profesoral la alegerea consiliului de administratie, daca in urma cu10
ani a predat ca si profesor intr-o alta unitate de invatamant, iar in unitatea
unde este contabil preda momentan 3 ore la clasa,dat fiind faptul ca art.27
alin.1 din Ordinul nr.4925/2005 arata ca ,, consiliul profesoral este alcatuit
din totalitatea personalului didactic de predare si de instruire practica cu
norma de baza in unitatea de invatamant resapectiva, titular si
suplinitor"
- daca un pensionar care inlocuieste un cadru didactic pe perioada
de concediu medical are drept de vot in consiliul profesoral la alegerea
consiliului de administratie,
- daca bibliotecarul scolii care a absolvit si o facultate de
istorie , dar niciodata nu a fost la vreun concurs sau sa sustina vreun examen
pentru a primi vreo repartitie intr-o unitate de invatamant, dar momentan
pe langa faptul ca este bibliotecar preda si in unitatea scolara, are drept de
vot in consiliul profesoral la alegerea membrilor consiliului de administratie,
- daca bibliotecarul unitatii de invatamant are voie conform
codului muncii ca in cele 8 ore in care-si desfasoara activitatea de bibliotecar
sa si predea la clasa.Aici nu functioneaza prevederile legii privind cumului de
functii ?( poti sa desfasori a alta activitate pe langa cea
principala,dar dupa cele 8 ore de munca efectuate ca si bibliotecar)
- daca este onligatorie alegerea consiliului de administratie in
fiecare an scolar
-In ce priveste
semnarea procesului verbal de catre membri consiliului profesoral, nu se poate
invoca necunoasterea legii. Conform Regulamentului de organizare si functionare
a unitatilor de invatamant preuniversitar „La sfârşitul fiecărei şedinţe a
consiliului profesoral, toţi membrii şi invitaţii, în funcţie de situaţie, au
obligaţia să semneze procesul-verbal, încheiat cu această ocazie. Directorul
unităţii de învăţământ răspunde de acest lucru. Lipsa cvorumului de semnături
anulează valabilitatea punerii în aplicare a hotărârilor şedinţei respective”.
Prin urmare, trebuie sa se întrunească din nou pentru ca hotararile respective
sa aiba valabilitate.
-Conform Legii
educatiei nationale contabilul nu face parte din consiliul de administratie.
-„Consiliul profesoral
este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire
practică, cu norma de bază în unitatea de învăţământ respectivă, titular şi
suplinitor şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. Personalul
didactic auxiliar al unităţii de învăţământ este obligat să participe la
şedinţele consiliului profesoral, atunci când se discută probleme referitoare
la activitatea acestuia şi atunci când este invitat, absenţele nemotivate
constituindu-se în abateri disciplinare”.
-Din consiliul
profesoral pot face parte toate cadrele didactice, suplinitoare sau titulare
care au contract de munca cu unitate de invatamant si au functia de predare ca
functie de baza.
-NU este obligatorie
alegerea consiliului de administratie in fiecare an.
Va rog
frumos sa ma ajutati, daca se poate, pentru a gasi metodologia de ocupare unui post nou
infiintat. Am gasit doar pentru posturi vacante sau rezervate.
Nu cunosc sa existe o astfel de metodologie.
Consider ca cea privind ocuparea unui post vacant ar trebui aplicata si in
acest caz, prin analogie.
As avea o
intrebare ,la care numai d-stra i-mi puteti raspunde exact : colega mea este
sulpinitoare pe un post de educatoare ,luat in sedinta publica in urma
examenului de titularizare ,unde a obtinut nota ( 6,10) .........din data
de 20 postul ei a fost scos din nou la examen deoarece ea a nascut si
si-a cerut concediu de ingrijire copil pe perioada de 1 an .Postul a fost
ocupat de o calificata ,ea se mai poate intoarce la post daca a depus
cerere pe 1 an de zile, ea nefiind titulara ?
Daca e vorba de data
de 20 septembrie, nu mai poate reveni pe post, intrucat contractul de munca
fiind pe perioada determinata expira anterior datei de 20 septembrie 2014. Va
fi nevoita sa participe la concursul sau la etapele de mobilitate de anul
viitor. De asemenea, poate sa se reintoarca mai devreme de expirarea acestui an
si atunci trebuie sa i se elibereze postul pana la expirarea contractului.
Fiica mea
a terminat la universitatea de vest Timisoara Filologia specialitatea
Germana-Romana licentiata in anul 2011.Acum preda limba Germana la o Scoala
generala la o distanta de 42 de kmde unde locuieste, in total100 de km de
domiciliu .Nefiind transport in comun face naveta cu masina personala 4 zile pe
saptamina Mentionez ca nu este titularizata pe post.Va rog respectuos sa-mi
confirmati sau infirmati daca beneficiaza de transport pt, ca o costa in jur de
550 lei plus deteriorarea masinii .La cine se adreseaza si in baza carei legi
si art.
Trebuie sa i se deconteze cheltuielile de
transport. Inteleg ca nu exista mijloc de transport in comun pe ruta pe care
naveteaza. Prin urmare, conform Instructiunii MECTS nr. 2/2011 si a Legii
educatiei nationale nr. 1/2011 trebuie sa i se deconteze contravaloarea a 7,5 l
benzina la 100 km parcursi. In acest sens trebuie sa formuleze o cerere la
finalul fiecarei luni, la care sa ataseze copie dupa actul de identitate, dupa
certificatul de inmatriculare a autoturismului, o declaratie pe proprie
raspundere ca face naveta cu autoturismul proprietate personala si eventul,
daca i se cere de la contabilitate, bonuri de benzina in cuantumul sumei
solicitate. Consiliul de administratie al scolii are obligatia, ca in baza cererii
formulate sa solicite, lunar, sumele necesare administratiei publice locale.
Problema
1....Clasa 1 nu are decat o programa dar...nu are manuale, auxiliare...iar in
sem 2 incep inspectiile la clasa Problema 2'... manualele alternative sunt
sublime, minunate, dar nu se mai editeaza asa ca lipsesc cu desavarsire... noi
am solicitat manuale de romana pt clasa a 3-a de romana si ni s-au trimis
manuale de romani! unele manuale nu se mai editeaza dar nu ne-au lasat sa
alegem altele! Problema 3... la fi-miu in gradinita sunt 28-30 de copii la
grupa dar....doamnele educatoare sunt peste o anumita varsta, au toate gradele
, salarii "mari" si... bugetul nu le ajunge sa se plateasca
salariile. Cum s-a facut atunci sistemul de finantare pe "cap de vita
furajata"?( asa zice o colega de-a mea) Problema 4...tot ce iti povestesc
e in Bucuresti unde....cum o fi in restul tarii?
In ce priveste
manualele scolare, situatia trebuie sesizata la Minister.
Privind plata
salariilor, consider ca bugetul nu a fost corect intocmit. Acesta este motivul
pentru care nu ajung banii de salarii.
As avea 2
intrebari daca nu va deranjez prea tare si anume: Cadrele didactice care au
ocupat un post titularizabil/ vacant cu nota peste 7 au statut de titulari sau
nu? Intreb acest lucru pentru ca la solicitare de detasare ni s-a spus ca nu se
poate pentru ca suntem titulari dar din motiv caa nu avem definitivaatul
trebuie sa stam la postul luat minim un an de zile. In secunda in care s-a pus
problema la nivel de unitate de invatamant sa facem parte din CA sau pentru
consilier educatic s-a spus ca nu suntem titulari pentru ca nu avem contract pe
perioada nedeterminata. Un alt raspuns a fost ca suntem titulari pentru ca
acest statut este dat de natura postulu si anume post rezervat chiar dak
contractul e pe perioada determinata. A doua intrebare ar fi legata de o situatie
mai speciala din punctul meu de vedere si anume: daca o invatatoare titulara in
unitate poate fi angajataa si ca secretara? mentionez ca postul de secretara e
de 0,5 si in fisa postului are programul incepand cu 12 30. Intreb pentru ca nu
mi se pare normal sa fie incadrata pe 2 posturi.
Conform Metodologiei
de mobilitate „Art. 2 (1) Prin cadre
didactice titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, în sensul prezentei
Metodologii, numite în continuare
cadre didactice titulare, se au în vedere cadrele didactice care au contract
individual de muncă pe perioadă nedeterminată.
Pentru
cadrele didactice debutante, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ,
dar au ocupat prin concurs posture didactice/catedre vacante publicate pentru
angajare pe perioadă nedeterminată, după promovarea examenului pentru
dobândirea definitivării
în învăţământ consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, în care
au fost repartizate aceste cadre didactice, hotărăsc modificarea duratelor
contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă
nedeterminată. Pe baza
certificatului/adeverinţei de dobândire a definitivării în învăţământ şi a acordului consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar”.
certificatului/adeverinţei de dobândire a definitivării în învăţământ şi a acordului consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit noi decizii de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ preuniversitar”.
Prin
urmare, veti dobandi calitatea de titular cand veti promova examenul de
definitivat.
Privind
cea de-a doua intrebare, Codul Muncii permite unei persoane sa cumuleze mai
multe functii daca programul de lucru permite.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Donule Ministru! Lucrezez in invatamint din 1996. In anul 2002-2003. am avut o intrerupere fiind in somaj. Din aceasta cauza nu am putut sa primesc sporul de stabilitate.Din 2003 pina in 2013 am lucrat efectiv in invatamint cu o intrerupere in 2009 de o luna de zile fiind in concediul de crestere a copilului.(ianuarie- februarie 2009) De la secretariat mi s-a spus ca nu pot sa iau sporul de stabilitate din acauza lunii respective(concedilu de crestere a copilului) pe baza legii 63/2011. Aceasta lege se aplica retroactiv?.
RăspundețiȘtergereEste normal ca o unitate sa opreasca, la cererea salariatului, cotizatia de sindicat, dar fara sa o vireze la FSLI? Care sunt prevederile legale?
RăspundețiȘtergere