Sunt
absolventa a facultatii de istorie, univ. " Al. I. Cuza" in 2005.
Sunt in invatamant incepand cu anul 2005, cu gradul II.Intre 2009-2012 am facut
o alta facultate, romana-engleza la ID. Nu am avut cum sa dau licenta in 2012
si vreau sa o sustin in septembrie2013. Am vrut sa ma inscriu la modulul
psihopedagogic la inceputul lui 2012 ( anul III atunci ) pentru a face
didactica lb. engleze si a lb. romane . Nu m-am inscris mai devreme pentru ca
mi se echivalau materiile din primii 2 ani si plus de asta trebuia sa le
platesc! iar cand m-am dus atunci mi s-a spus ca nu se mai fac inscrieri la
modulul I pentru ca va fi acel master didactic.Intrebarile mele sunt: 1. mai
trebuie sa fac didactica celor 2 discipline ??? ma gandesc ca eu am de a acel
certificat de competente psihopedagogice iar pe el nu este trecuta
disciplina....ci doar pe foaia matricola a modulului. 2. daca voi ocupa un post
de limba engleza in aug-sept. 2013...voi fi platita calificat din septembrie,
dupa ce iau licenta?
Conform Legii educației naționale nr. 1/2011
„ Pentru a obţine altă specializare, absolvenţii studiilor de
licenţă pot urma un modul de minimum 90 de credite transferabile care atestă
obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul fundamental aferent
domeniului de specializare înscris pe diploma de licenţă. Acest modul poate fi
urmat în paralel cu masterul didactic sau după finalizarea acestuia”.
Dorim o
lamurire cu privire la plata sumelor stabilite prin hotarari judecatoresti
reprezentand drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului
din sectorul bugetar, devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie
2012 si care nu au fost puse in plata inca in anul 2012 cu 5 %, urmand in 2013
cu 10 %, asa cum prevede OG. 17/2012, art. 14. In anul financiar 2013, pentru
aceste sentinte pronuntate in 2012, platim 5 % sau 10 % din valoarea titlului
executoriu
În 2013 se plătește 10% din valoarea
sentințelor conform Legii nr. 230/2011 de aprobare și modificare a OUG nr.
71/2009.
Daca am
obiectii fondate in legatura cu evaluarea profesorilor prin inspectie la o
clasa necunoscuta la o scoala necunoscuta, doar in urma unei ore de 50 de
minute, si daca demonstrez ca fisa de evaluare a inspectiei este inaplicabila,
unde trebuie sa ma adresez pentru modificarea metodologiei?
Vă puteți adresa ministerului.
Am absolvit in 2008
facultatea de limbi si literaturi straine de scurta durata forma id de la Spiru Haret.
In 2008 am participat la suplinire si am luat un
post.in2009 am participat la titularizare si am luat post ca suplinitor. In 2010 am participat la titularizare siam luat post ca
suplinitor.din 1.09.2011 pana pe 29.06.2013 sunt in concediu crestere copil
.anul acesta m-am inscris la titularizare,mi s-a validat dosarul dar la cateva
zile dupa validare apar pe lista cu studii neautorizate.dupa zeci de telefoane
aflu ca nu pot intra in concurs decat daca am o hotarare judecatoreasca care sa
imi recunoasca diploma. Nu inteleg cum de pana acum am putut preda si acum nu se
mai poate.aveti cumva vreun sfat in aceasta situatie?
Din păcate doar o acțiune în instanță ar putea
reglementa situația. O sentință prin care să vă fie recunoscută diploma v-ar
ajuta.
Va rog
sa-mi spuneti de ce noi cei cu inspectia speciala pentru gradul II nu avem
drept de echivalare. De ce nu este recunoscuta si aceasta inspectie? ce are mai
deosebit o inspectie pt definitivat? Nu este corect ca eu care urmeaza sa imi
dau gradul II sa nu imi pot echivala nota.Va rog din suflet lamuriti-ma si pe
mine.
Nu știu în ce măsură vă pot lămuri. Din păcate
Metodologia de mobilitate din anul acesta nu permite decât echivalarea
inspecției de la definitivat. Care a fost argumentul pentru care metodologia nu
permite și echivalarea inspecțiilor de la gradul II sau I doar ministerul îl
poate explica.
Ma pot
titulariza pe o catedra al carui titular se pensioneaza anticipat , in cursul
anului scolar iar eu detin jumatate de norma din aceasta catedra repartizata ca
urmare a ocupari de catre titular a postului de director?In ce conditii o pot
face?
Dacă este vorba de eliberarea postului prin
pensionare în timpul anului școlar 2012-2013 se aplică prevederile Ordinului
nr. 5624/2012. Conform acestuia „Dupa data de 17 septembrie 2012, pe posturile
didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacanteaza in unitatile de
invatamant preuniversitar de stat, pe parcursul anului scolar 2012-2013, se repartizeaza personalul didactic
calificat care indeplineste conditiile
de ocupare a acestor posturi, conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar in anul scolar 2012-2013, aprobata prin Ordinul
ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr.
5.560/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
denumita in continuare Metodologie-cadru”. În acest sens se organizează concurs
conform ordinului de mai sus.
Se pot
transfera elevi dupa repartizare computerizata la alt liceu daca media este
posibila?
Conform Regulamentului
de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar
„Art.135. Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o
filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare
profesionala la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu
prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii de
învăţământ de la şi la care se face transferul. Aprobările pentru transfer se
dau de către consiliile de administraţie ale celor două unităţi de învăţământ.
Art.136. (1) Elevii
din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de
admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care
se solicită transferul. În situaţii medicale deosebite, elevii de clasa a IX-a
pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea
acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/ a municipiului
Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie menţionate anterior”.
Exista
posibilitatea ca anul urmator sa dispara inspectiile speciale pentru
titularizare? Care este rostul lor?De ce un profesor cu gradul 1 sau 2 trebuie
sa sustina aceste inspectii?
Nu se știe de acum cum va arăta metodologia de
mobilitate de anul viitor.
Am si eu
o nelamurire: sunt invatatoare in concediu de crestere copil pana la
06.06.2013, mai am dreptul la concediul de odihna neluat de acum 2 ani?
Având contractul individual de muncă suspendat
consider că puteți beneficia anul acesta de concediul de odihnă rămas
neefectuat.
Este
adevarat ,ca daca nu obtin minim 8 la definitivat imi pierd postul de titular?
Mentionez ca anul trecut am luat un post cu viabilitatea 4 ani si anul acesta
este primul an in care dau definitivatul.
Conform Metodologiei de mobilitate „În situația
în care cadrele didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre
vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, începând cu 1
septembrie 2012, înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării
în învățământ, sesiunea 2013, nu promovează examenul național de definitivare
în învățământ, acestea rămân angajate cu contract individual de muncă pe
perioadă determinată în unitățile de învățământ în care au fost repartizate
începând cu 1 septembrie 2012”.
Spuneti-mi
si mie fiind un cadru didactic din jud Arges ce ar trebui sa fac daca
directorul refuza sa deconteze naveta deoarece eu si colega mea venim de la o
distanta de 30 km aprox si venim cu masina de ocazie pt ca nu avem mijloc de
transport pana la scoala iar acesta cere certificat de inmatriculare al masinii
cu care venim spunand ca trebuie sa avem masina personala si daca nu avem nu se
poate face decontul.Mentionez faptul ca pana acum nu s-au mai decontat bani de
naveta de cativa ani ,iar acum cand s-au primit bani pt luna aprilie si mai
spune ca in lege scrie autoturism proprietate personala ceea ce inseamna ca
trebuie sa av em masina pe numele nostru pt a se face decontul.Nimeni nu vrea
sa faca dreptate si directorul sa fie tras la raspundere fiind evident ca nu
vrea sa faca decontul.Ce se poate face in acest caz?
Vă sfătuiesc să acționați în instanță unitatea
de învățământ, Consiliul Local și Instituția Primarului. Acțiunea o puteți
formula în nume personal sau prin sindicatul din care faceți parte. În acțiune
trebuie să precizați că nu există mijloc de transport în comun pe ruta pe care
navetați, iar în acest sens să atașați o adeverințo de la Autoritatea Rutieră
Română, filiala județeană sau/și de la societatea care asigură transportul în
comun în zonă, precum și că nu dispuneți de autoturism proprietate personală.
Cum de nu propune nimeni un proiect de lege,în care directorii
unităţilor şcolare să aibă dreptul de a ocupa această funcţie pe o perioadă
deteminată ?
Părerea multor cadre didactice este că ,asemeni preşedInţilor de
state ,două mandate de 4 ani,ar fi suficient.În felul acesta, măcar după 8 ani
,s-ar sfărâma cercul de persoane ,pe care un director îl creează în jurul său. Nu este greu de urmărit acest aspect şi nu cred că există vreun
director în ţara asta care să înlocuiască oamenii numiţi de acesta în
toate consiiliile şi comisiile.
Nu se întreabă nimeni de ce mereu aceleaşi nume apar peste
tot?Chiar nu mai există şi alte cadre didactice titulare suficient de bine
pregătite pentru a face faţă nevoilor ce le impune responsabilitatea unui
consiliu de administraţie,a unei comisii de evaluare,etc...sau aceştia nu sunt
servili directorului ,nu-l perie şi nu apleacă privirea umil la cuvântul ce
răsună a lege atunci când îl rosteşte un director şi implicit asta aduce
de la sine izolarea. De ce este important ?Răspunsul e cât se poate de
simplu.Punctajul obţinut în cazul unei restructurări de posturi.Credeţi-mă pe
cuvânt ,poţi veni cu roaba de diplome şi cursuri,de adeverinţe de participare
şi proiecte de colaborare,valoarea lor este infimă prin comparaţie cu
punctajul acordat ca membru al unor comisii ,consilii,preşedinte de nu ştiu ce
organizaţie.
Conform Ordinului nr.
5561/2011 „Pentru aprobarea înscrierii la examenul de obţinere a gradului
didactic I, candidaţii trebuie să obţină
calificativul
"Foarte bine" la evaluările anuale, la prima inspecţie curentă şi la
inspecţiile şcolare, dacă acestea au avut loc, din ultimii 2 ani de
activitate premergători înscrierii”.
Sunt in
concediu fara plata pana la 1 septembrie 2013 din motive personale. In ce fel
as putea sa-l prelungesc si care ar fi perioada maxima de prelungire? Daca se
poate si o baza legala, va rog.
Concediu fără plată pentru motive personale
este prevăzut de art. 255 din Legea nr. 1/2011: „Personalul didactic titular cu
contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe
timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ
sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada
respectivă”. Tot Legea nr. 1/2011 prevede, în art. 279 că „Personalul didactic
titular care din proprie iniţiativă solicită să se specializeze/să continue
studiile are dreptul la concediu fără plată. Durata totală a acestuia nu poate
depăşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de
competenţa unităţii şcolare prin consiliul de administraţie, dacă se face
dovada activităţii respective”.
V-as ruga sa-mi
spuneti daca stiti, in acest an subiectele la examenul de titularizare sunt la
fel ca cele de anul trecut? Vor aparea subiecte model, sau sunt aceleasi?
Subiectele și
programele sunt aceleași ca anul trecut. Le puteți consulta pe http://titularizare.edu.ro/2013/.
Prezint urmatoarea situatie: sunt profesor titular cu o
vechime de 20 de ani (21 de ani punand la socoteala si acest an scolar, care
inca nu s-a incheiat). Am beneficiat de concediu fara plata in anul scolar
2011-2012 (intregul an scolar). Mai pot beneficia de inca un an de concediu
fara plata in anul scolar 2013-2014, pentru ca doresc sa imi rezerv catedra si
sa nu imi dau demisia? Care sunt prevederile legislative in acest sens intrucat
cei de la Inspectoratul Scolar nu au stiut sa ma indrume?
Conform art. 255 din Legea nr. 1/2011
„Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate
beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu
aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu
rezervarea postului pe perioada respectivă”.
Va rog
respectuos sa-mi spune-ti la ce module se poate tine inspectia speciala la
clasa pentru titularizare la specializarea mecanica
Împlinesc
vârsta standard de pensionare pe 10.06. 2013 şi aş vrea sa stiu daca pot depune
dosarul la aceasta data sau la încheierea anului şcolar, adica 31 08 ? Ştiu că
au aparut schimbari legate de acest subiect .
Puteți depune dosar și la data împlinirii
cumulative a condițiilor de pensionare conform legislației din domeniul
pensiilor.
Doresc sa va intreb daca exista o posibilitate, temei legal
pentru ca acele cadre didactice care sunt coordonatori de scoli structura sa
primeasca o indemnizatie pentru munca prestata.
În acest moment nu există un temei legal pentru
a fi remunerată munca, în plus, a coordonatorilor de structuri.
În 2009 am ramas in concediu crestere copil si
aveam norma de 18ore/2 ore(optional), ulterior au aparut 20 de ore trunchi
comun, insa in 2011 s-a modificat la doar 18 ore trunchi comun. Eu trebuie sa
revin la post in iunie a.c., deoarece am avut doua concedii de crestere copil
consecutive,oare imi voi primi norma pe care am lasat-o in 2009? Sau dna.
director are voie sa-mi ”ciupeasca” cele doua ore din trunchi comun? Si inca o intrebare
va rog, sunt prof titular, am aproape 3 ani vechime in invatamant si inca 4 de
co crestere copil, trebuie neaparat sa ma inscriu la definitivat anul acesta?
Altfel risc sa-mi pierd titulatura? Cum se calculeaza limita pentru sustinerea
definitivatului? Am intrebat la I.S.J. dar s-a ridicat din umeri si n-am primit
un raspuns concret.
La întoarcerea la
catedră trebuie să vi se asigure norma conform deciziei de numire pe post.
Conform legii
„Personalul didactic se poate prezenta la examen în 3 sesiuni, în cel mult 5
ani de la finalizarea stagiului”. Dacă stagiul l-ați finalizat în 2009 trebuie
să dați examen anul acesta.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
Domnule Liviu Pop, v-am ruga ca ptr metodologia de anul viitor referitor la cadrele care intra in restrangere de activitate, sa nu intre numai titularii care sunt in doua sau mai multe scoli, ci toti titularii din aceeasi unitate scoalara din cadrul aceleasi discipline. Toti sa-si pregateasca dosarele, apoi sa se decida cine intra. Nu-i corect ca cei care sunt intr-o scoala sa doarma linistiti, nedesfasurand nici o activitate ca au postul asigurat, iar cei care si asa sunt chinuiti prin mai multe scoli, tot ei sa plece, cu toate ca de cele mai multe ori ei au punctajul cel mai bun. Asteptam o modificare a metodologiei in acest sens. Va multumim si avem toata increderea in dvs, fiindca mereu v-ati dovedit a fi de partea cadrelor didactice. Va multumim!
RăspundețiȘtergereVă rog să-mi spuneţi, dacă înv / educatorii vor mai primi atestatele pt echivalarea competenţelor pe OM 5484, că e sfârşit de an şcolar şi nu ni se dă un răspuns ferm (mai ales că s-a depăşit termenul până la care trebuia să le primim ).Chiar se vrea să mergem forţat la facultate în prag de pensionare? Mulţumiri pentru răspuns.
RăspundețiȘtergere