Buna ziua!As dori sa stiu daca si cei care au
in anul scolar 2012-2013 o jumatate de norma si au obtinut la examenul national
note peste 5,pot sa isi depuna dosarul pentru continuitate!
Pentru continuitate,
cadrul didactic care solicita prelungirea CIM trebuie sa aiba cel putin
jumatate din norma in specialitate si nota peste 5 la examenul de titularizare
,astfel ca in aceste conditii se poate
obtine acordul CA ( art.111 al.6-8 Ord.nr.5560/2011 privind Metodologia cadru
privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in
anul scolar 2012-2013).
Sunt educatoare,profesor inv. primar
prescolar,anul acesta predau la clasa pregatitoare,la cerea parintilor si la
propunerea consiliului de administratie,pot sa ma transfer pe un post de
invatotor incepand cu anul scolar 2013/2014?
Conform Legii educatiei nationale art.248 al
3si 4 : “(3) Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare,
institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor
şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până
la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea
funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru
învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de
recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
(4) Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai
şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau
ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar,
care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de
licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor
didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru
învăţământul primar”
Sunt PIP si m-am pensionat la limita de
varsta.Din discutiile cu alti colegi aflati in prag de pensie,am inteles ca
aveam dreptul sa-mi mai continui activitatea inca trei ani.E adevarat? Caci
mie,desi am depus cerere de continuitate catre CA al scolii,postul mi-a fost
scos la concurs si a fost ocupat de catre o colega invatatoare.Ba mai mult,desi
sunt absolventa a Facultatii de Muzica,nu mi s-au dat nici macar orele de
muzica (plata cu ora) la clasele V-VIII,ci au fost date profesorului de
franceza pentru completarea catedrei.Asadar,la doua cereri de continuitate
(invatator si profesor de muzica) am primit raspuns negativ de la director.
Potrivit legislatiei in vigoare respectiv Legea
educatiei nationale art.284 al 4 “Cadrele didactice pensionate pot desfăşura
activităţi didactice, salarizate prin plata cu ora, după împlinirea vârstei
standard de pensionare.” Totodata Statutul personalului didactic mai prevede la
art.123 urmatoarele “ Personalul didactic din învatamântul preuniversitar de
stat, cu gradul didactic I sau cu titlul stiintific de doctor, care dovedeste
competenta profesionala deosebita, poate fi mentinut ca titular în functia
didactica pâna la 3 ani peste vârsta de pensionare la cerere, cu avizul
consiliului profesoral al unitatii de învatamânt, exprimat în urma votului
nominal deschis si cu aprobarea anuala a inspectoratului scolar.”
Am avut nota peste 7 in 2011 ,am ocupat un post
si la sfarsitul anului trecut am pierdut 5 ore datorita comasarilor unor
clase,motiv pentru care in 2012 am mers la concurs sa-mi completez catedra unde
am obtinut 9,53.Deci am 13 ore in urma repartitiei din 2011 si 5 ore ca urmare
a repartitiei din 2012 ,(pentru ca spre deosebire de anii trecuti completarile
la continuitate s-au facut prin concurs).INTREBAREA ESTE POT BENEFICIA DE
ART.253?.In caz ca nu mi se pare o mare nedreptate deoarece am fost prima pe
judet si am privit cum altii cu note mai mici se titularizeaza desi am sustinut
acelasi examen ,insa au fost inscrisi in alte centre,ba mai mult au devenit
titulari in sistem iar acum imi pot ocupa postul la detasare sau transfer .nu
este deloc drept.
Beneficiati de art.253 LEN daca potrivit OMECTS
Nr. 5560/2011 privind Metodologia cadru privind mobilitatea perosonalului
didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2012-2013,
Art. 63 „(1) Începând cu 1 septembrie 2012,
poate deveni titular pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract de muncă
pe perioadă determinată într-o unitate sau două unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică în anul şcolar 2011-2012, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a) a fost repartizat în anul şcolar 2011-2012
la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe un post didactic/catedră
vacantă/rezervată prin suplinire, continuitate pentru suplinire sau ca
suplinitor cu post redus, în una sau două unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul
din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă
publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2011-2012;
b) a dobândit definitivarea în învăţământ;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) conform art. 38 alin. (3) din prezenta
Metodologie, nu este rezervat(ă) şi are o viabilitate estimată de cel puţin 4
ani;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi atestatele necesare pentru
ocuparea postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii.
(2) În situaţia în care un post didactic/o
catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care
îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), pentru departajare se
va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în
iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note egale, pentru departajare,
se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2, parte integrantă din
prezenta Metodologie.
(3) În situaţia în care nici aplicarea
criteriilor de la alin. (2) nu conduce la departajare se aplică în ordine
următoarele criterii de departajare:
a) media aritmetică, cu patru zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu patru zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire;
b) domiciliul în localitatea unde se află
postul didactic/catedra vacant(ă). Dacă un candidat are domiciliul în
localitatea în care se află postul didactic/catedra, atunci este avantajat.
Dacă postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/oraş,
candidatul din comună/oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este
într-un sat ce aparţine de o comună/oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt
sat ce aparţine de acea comună/oraş este avantajat. Dacă postul
didactic/catedra este într-o comună/oraş, candidatul cu domiciliul într-o
localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte
cazuri sunt cazuri de egalitate.”
Referitor la incadrarea prof.de instruire
practica si a maistrilor-instructori,conf.acestui Proiect,s-a omis categoria
institutorilor(maistrii instructori cu studii superioare in alt domeniu),care
au dobândit atestatul de recunoaştere şi echivalare a competenţelor
profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, conform art. 248 alin.
(3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. Adresa MECTS NR.67149/7.11.2012-ref.la
incadrarea si salarizarea prof.de instruire practica si a maistrilor
instructori,aminteste de aceasta situatie, insa fara specificatia,,care au
dobândit atestatul de recunoaştere şi echivalare a competenţelor
profesionale''-de profesor de instruire practica,incadrindu-i pe functia de
institutori,ca si pana in prezent. Are pana la urma importanta acest atestat in
incadrarea si salarizarea corecta a cestei categorii de personal ?
Un maistru-instructor, care a
absolvit şi studii superioare, va fi plătit, în continuare, la nivelul actual
(institutor I), dacă nu-i vor fi echivalate studiile (OMECTS nr. 5553/2011) sau
nu-i vor fi recunoscute şi echivalate competenţele profesionale (OMECTS nr.
5484/2011).Dacă
specializarea este în profilul postului ocupat, are posibilitatea să solicite
echivalarea studiilor, caz în care, de la 1 noiembrie, va fi încadrat profesor
de instruire practică, cu salarizare profesor S. Dacă specializarea nu este în
profilul postului ocupat, are posibilitatea să solicite recunoaşterea şi
echivalarea competenţelor profesionale, caz în care, tot de la 1 noiembrie, va
fi încadrat profesor de instruire practică, cu salarizare profesor S.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii, la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Sunt profesor de TIC la o scoala gimnaziala, am obtinut in 2011 nota peste 7, am in scoala, pe acest post o vechime de peste 7 ani, exista posibilitatea sa ma pot titulariza pe catedra de TIC, daca CA al scolii considera ca postul are o viabilitate de 4 ani?(de 7 ani de cand sunt in aceasta scoala nu au fost probleme cu orele de TIC, scoala are un laborator dotat cu 23 calculatoare, videoproiectoare, imprimanta)
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru raspunsul referitor la incadrarea maistrilor instructori,insa eu sunt in urmatoarea situatie:avand pe langa Scoala Postliceala in specializarea postului si studii superioare in alt domeniu,am depus dosar pentru echivalarea competentelor profesionale(OMECTS nr. 5484/2011),care a fost admis.
RăspundețiȘtergereConf.procedurii,pana pe 26 octombrie 2012,trebuia sa apara ordinul ministrului,in baza caruia incepand din 1 noiembrie sa se elibereze atestatele ,dar nici pana la aceasta data nu se stie nimic la ISJ-uri, drept pentru care vin cu rugamintea de a ma lamuri in acest sens.
Cu scuzele de rigoare ,pentru insistenta, va rog poate reusiti sa ne indreptatiti si pe noi maistrii instructori ,cum ati facut-o pentru educatori-invatatori(prin ord. de urgenta 92/18 dec.)fie sa putem intra in posesia atestatelor de echivalare a competentelor profesionale, de care nu se mai aude nimic,fie ca cei care avem o licenta si chiar si un master in domeniul educational(psihologie-Consiliere educationala)sa putem fi incadrati ca profesori de instruire practica si salarizati ca profesori S.
RăspundețiȘtergereNadajduiesc intr-un raspuns ,drept pentru care va multumesc.