5 dec. 2012

Întrebări și răspunsuri


Sunt profesor calificat de Limba Engleza, titular, cu Definitivat, vechime 8 ani in invatamant (chiar la aceeasi unitate). Predau lb. engleza si la clasele primare unde clasele sunt simultane. Intrebarea mea este daca am dreptul si eu ca profesor la spor de predare simultana pe aceste ore pe care le tin in clasele respective si care imi intra in catedra.
 Prin Decizia nr. 1615/20.12.2011 , Curtea Constitutionala a constatat ca este discriminatorie plata sporului de predare simultana numai pentru invatamantul primar si a hotarat ca el trebuie acordat in toate cazurile de predare simultana (invatamant primar si invatamant gimnazial).
Prin urmare unitatile de invatamant sunt obligate a platii sporului de predare simultana atat pentru ciclul primar, cat si pentru cel gimnazial. (a se vedea si Ordinul MECTS nr.3062/19.01.2012 privind aprobarea metodologiei de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim simultan)

Sunt titular - gradul I, in invatamantul de stat. De ceva vreme, m-am angajat prin cumul de functii, pe o perioada nedeterminata, in sectorul privat. Pot muta functia de baza in privat fara a-mi pierde statutul de titular?
Conform legislatiei in vigoare personalul didactic titular in invatamantul preuniversitar isi pastreaza calitatea de titular si dupa angajarea acestuia in ca personal didactic in invatamantul privat ( vezi art.252 al5,254^1 din Legea educatie nationale nr.1/2011actualizata)

Personalul diddactic auxiliar  beneficiaza de decontarea navetei acum cu semnarea CCMUN ?
În conformitate cu prevederile art.56 alin (1) din Contractul colectiv de muncă nr.59276 din 2 noiembrie 2012, personalului din învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4.

Buna ziua, pensionar la limita de varsta angajat cu norma intreaga ca muncitor , beneficiaza de deducere personala la salariu?
 Deducerea personala se acorda tuturor persoanelor angajate pe teritoriul Romaniei cu contract individual de munca indiferent de natura acestuia (norma intreaga/timp partial pe durata determinata/nedeterminata etc) exclusiv la acelasi angajator unde salariatul isi declara functia de baza.Se acorda de catre angajatorii cu sediul sau domiciliul in Romania, pentru veniturile din salarii, realizate de persoane incadrate cu contract individual de munca.
   Potrivit codului fiscal art 56 ART. 56 Deducere personala
1. Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. 1 lit. a  alin. 2 au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personal, acordat pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza.
2. Deducerea personala se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pana la 1.000 lei inclusiv, astfel:
- pentru contribuabilii care nu au persoane in  intretinere - 250 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoane in intretinere - 350 lei;
- pentru contribuabilii care au doua persoane in intretinere - 450 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane in intretinere - 550 lei;
- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane in intretinere - 650 lei.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii cuprinse intre 1.000,01 lei si 3.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive fata de cele de mai sus se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 3.000 lei nu se acorda deducerea personala.
      Potrivit celor mentionate mai sus puteti beneficia de deducere personala daca are persoane declarate in intretinere. Pensia nu este considerata venit realizat la functia de baza.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs  pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii, la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.


Un comentariu:

  1. SEARA !

    MA NUMESC cora, LUCREZ CA SECRETAR IN INVATAMANTUL PRIMAR

    SI VA ROG SA IMI RASP. LA CATEVA INTREBARI

    1. AM UN INVATATOR CARE SI-A DEPUS DOSARUL DE PENSIE.

    DACA IESE MAI INAINTE DE SF. ANULUI SCOLAR POATE SA PREDEA IN CONTINUARE?

    2. DACA AM UN INGRIJITOR SI EL TOT CONTINUA CU MEDICALUL, POT SCOATE POSTUL LA CONCURS PE PERIOADA DETERMINATA PANA LA REVENIREA PE POST A TITULARULUI?

    IMI TB. OM URGENT SI NU AM ALTA MODALITATE.DACA POT VA ROG SA IMI DATI LEGISLATIA SI, IN EDUSAL IL INCADREZ CU 1 ALE LUNII DE DUPA CONCURS DAR...... PANA CAND?

    CA FIIND PE PERIOADA DETERMINATA TITULARUL SE POATE INTOARCE DUPA 6 LUNI CAT ARE DREPTUL LEGAL LA MEDICAL.

    3. SE POT PREVEDE BANI LA BUGETUL SCOLII PENTRU URGENTE?

    AM AVUT O URGENTA, O USA DE SCHIMBAT LA SCOALA , DEOARECE ASA A CERUT ISU SI DSP SI ACUM NU O POT PLATI DEOARECE AM FACUT LUCRArea cu o pers. fizica sa imi ia mai putin deoarece nu sunt bani. vechea poveste. tragem cat putem sa facem pentru scoala si nu putem plati si altii fac numai gauri in buget si p[ot plati.
    vrem sa stim daca se poate prevede bani la inceput de an scolar si sub ce forma(legislatie, va rog)ca avem un contabil, vai mamica lui.



    VA MULTUMESC ANTICIPAT!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare