9 mai 2012

Ce schimbări ar trebui să se producă pe termen scurt şi mediu în Educaţie


     Avem un nou ministru al Educaţiei şi un ministru delegat care vine din mijlocul cadrelor didactice. Avem o nouă majoritate în Parlament. Vom avea un nou program de guvernare, care, cu siguranţă, va avea în centrul preocupărilor cetăţeanul. Sunt întrunite auspiciile unor schimbări fundamentale în societatea românească şi, evident,  în domeniul Educaţiei. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le facem. În primul rând, trebuie să reparăm ceea ce alţii au stricat. Avem nevoie de o lege completă şi corectă. Avem nevoie de oameni noi care să aplice legile noi. Avem nevoie de încredere şi, de aceea, trebuie să punem capăt unor practici ilegale şi imorale vechi. 
     Ca om al şcolii de 15 ani, ca mic lider de sindicat de 12 ani, ca mic activist politic în domeniul Educaţiei de 3 ani, îmi permit să punctez câteva dintre lucrurile esenţiale care ar trebui să se producă începând chiar de săptămâna viitoare:
1. Revenirea la nivelul salariilor din iunie 2010
2. Creşterea salariului debutanţilor pentru a se încuraja intrarea în sistem
3. Punerea în aplicare, în cel mult 3 tranşe, a hotarârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile
4. Modificarea curriculumului în sensul reducerii conţinuturilor şi, implicit, a conţinuturilor manualelor şcolare
5. Modificarea LEN, în urma unei dezbateri publice care să identifice în mod obiectiv prevederile care trebuie înlocuite
6. Organizarea de concursuri corecte pentru funcţiile de inspectori şcolari şi directori de unităţi şcolare
7. Introducerea unui program educaţional care să vizeze reducerea violenţei şcolare
8. Reducerea absenteismului şcolar
9. Introducerea unui set de măsuri care să asigure respectarea deontologiei profesionale de către toate cadrele didactice
10. Încheierea Contractului Colectiv de Muncă
11. Organizarea corectă şi transparentă a concursurilor şi examenelor naţionale
12. Asigurarea accesului tuturor cadrelor didactice la programele de formare continuă şi de perfecţionare
Postarea  îmi aparţine mie şi se găseşte la această adresă: http://danielmalaelea-media.blogspot.com/2012/05/ce-schimbari-ar-trebui-sa-se-produca-pe.html

70 de comentarii:

  1. Ca elemente cu caracter general, sunt corecte, complete ce vor avea drept efect ordine în haosul creat în ultimii ani. Ar fi chiar interesant de văzut pe viitor dacă poate fi ameliorat procesul de învăţământ, pentru că senzaţia din interior, este că s-a mers în ultimii ani din rău în mai rău, cu un ministru al Educaţiei cu comportament de vătaf pe plantaţie - Funeriu.

    Dar pe noi, lucrurile mărunte ne ustură... Cotizaţia la Sindicat pe statul de plată, dreptul la grevă pentru personalul didactic cu până la 10 ani vechime, gradaţiile pentru personalul didactic auxiliar, modificarea aberantă ce duce clasa 0 şi clasa a IX-a la şcoala generală...

    Să sperăm că trecerea de la general la concret - lucruri mărunte va fi parcurs până la capăt.

    Prezenţa dvs. d-le Pop în Guvern oferă ceva încredere că nu se va bloca acest proces la strategii frumos enumerate, desenate şi colorate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cotizatia la sindicat pe statul de plata... adica sa nu fie reintrodusa pe stat, vreti sa spuneti...sper. Pentru ca altfel respectiva cotizatie se incasa abuziv, dupa parerea mea.

      Ștergere
    2. Este bine ca aceasta clasa pregatitoare sa functioneze la scoala. De ce sa stea un copil 4 ani in gradinita, sa-i mai plimbe educatoarea la scoala si inapoi, sa-i acomodeze cu scoala , cand acomodarea se poate face chiar acolo? Totul este ca sa se predea conform programei. Si asa copilul este in mediul scolar pentru clasa I si sunt si locuri in gradinite pentru cei mai mici, ca stim bine ca se sufera din cauza lipsei de locuri in gradinite.

      Ștergere
  2. Emil, aceste idei imi apartin mie. Mi-am permis sa le expun pe blogul lui Liviu pentru a avea expunere mai mare. Sunt sigur ca multi colegi de breasla gandesc asemanator.
    http://danielmalaelea-media.blogspot.com/2012/05/ce-schimbari-ar-trebui-sa-se-produca-pe.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am presupus că aţi exprimat aceste idei în numele d-lui Pop, de aceea m-am adresat direct domniei sale.
      Oricum, doresc să menţin aceleaşi comentarii şi e bine de ştiut că suntem măcar trei de aceeaşi parte a baricadei... :))

      Ștergere
  3. Revenirea la CNU de titularizare ÎN SISTEM! Nu e corect față de cei care se vor titulariza anul acesta să fie titularii școlii... Materia de examen este aceeași ca anul trecut; în plus de asta susținem și inspecție la clasă, dar ca titular al școlii pierdem din drepturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Cosmina, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste titularizarea pe post. Un lucru ,insa , este esential :sa fie facuta corect -ceea ce ma indoiesc!Eu nu dau concurs deoarece stiu deja cine trebuie sa il castige....asa ca stau postul meu...

      Ștergere
    2. Nu cred că ați înțeles bine... Eu nu sunt de acord cu titularizarea pe post, ci vreau titularizare în sistem. Eu dau concurs, însă sunt dezamăgită de organizarea concursului pe centre, pentru că nu o să fie corectitudine. Am văzut cum se desfășoară proba practică (inspecția la clasă) pentru cei care au cunoștințe în școala unde au susținut inspecția, față de cei care văd copiii numai în ziua inspecției...

      Ștergere
  4. Emil, de 3 ani postez, din cand in cand, pe blogul lui Liviu, dar in nume personal. Niciodata nu trebuie sa inteleaga cineva ca eu exprim idei in numele lui. Sunt convins ca, provenind amandoi din aceeasi familie sindicala si fiind buni prieteni, ideile noastre sunt asemanatoare. Dar au fost si situatii cand am avut opinii diferite in privinta unei probleme, si, totusi, Liviu mi-a dat voie sa postez pe blogul lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E clar, am fost în eroare. Eu am început să comentez pe acest blog ieri. Ar fi interesant de ştiut, atunci, în ce măsură d-l Pop agrează aceste idei. Nu de alta, miniştrii au fost întotdeauna mulţi şi răi, însă poate din interior, are mai multe şanse să schimbe ceva decât din exterior.

      Presupun că îşi citeşte propriul blog, astfel încât comentariile aferente acestui post care îi sunt adresate ajung şi la cunoştinţa sa. Iar dacă nu mai are timp să-l citească, e OK deasemenea, pot înţelege că e ocupat...

      Ștergere
  5. Ar fi fost mai bine daca ai fi scris si numele sub titlu! Si eu am avut aceeasi senzatie si mi se pareau anumite exprimari dubioase!Ideile sunt excelente! Oricum asteptarile nostre sunt multe si avem sperante ca ne va fi mai bine! Doamne-ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Constantin, scrie ,,Publicat de ...'' si postarea e publicata la eticheta ,,Colaboratori''. Si de ce spui ,,exprimari dubioase''

    RăspundețiȘtergere
  7. va rugam sa aveti in vedere si semnarea ordinului pt DISTINCTIA GHEORGHE LAZAR cu multumiri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Trebuie aprobat Codul EDucatiei in Senat si, in consecinta, revenirea imediata la vechile cicluri de invatamant. Clasa 0 trebuie sa treaca imediat la gradinita. Solutia este deosebit de simpla: elevii se intorc la gradinitele de la care au plecat; nu necesita un efort birocratic sau financia deosebit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua! Domnule Pop, toate-s bune si frumoase pe hartie! Primul lucru pe care eu l-sa face ar fi micsorarea grupelor de lucru. Eu fac diferenta intre clase unde am 15-18 maximum si clasele unde am 27-29 elevi. Clasele mai mici , de-a lungul celor 4 ani de gimnaziu(aici este problema!) , dau mult mai bune rezultatepentru ca ai timp sa te ocupi indeaproape de fiecare elev, sa aprofundezi materia, ba chiar sa si faci lectiile mai atractive folosind materiale asociate. La clasele mari trebuie sa 'dai gramada' sa termini materia, , n-ai timp sa te ocupi de elevi asa cum ar trebui pentru ca sunt greu de supravegheat , n-ai timp sa-i verifici oral(asa ar fi necesar~!) , iar verificarea se face aproape exclusiv in scris , ceea ce nu-i normal, pentru ca in scris nu mai ai posibilitatea sa corijezi nimic: scrisul ramane, nota ramane! N-am pornit niciodata de la ideea de a 'pedepsi' un elev, ci ca trebuie sa lucram impreuna ca sa corijam si sa acumulam cunostinte. Clasele astea mastodont nu sunt bune! In toata Asia(din Japonia pana in Coreea de Sud sau China, Singapore , clasele se numesc grupe de lucru si nu depasesc 15 elevi. Si nu degeaba au ajuns la dezvoltarea la care au ajuns! Si acum la ei se discuta in permanenta cums SA SE FACA MAI MULT PENTRU INVATAMANT! E adevarat ca si profesorii sunt verificati la sange, dar si sunt INTEGRATI IN SISTEM, FAMILIILE LOR SUNT INTEGRATE ASA FEL INCAT NU DUC GRIJA COPIILOR , ACESTIA FIIND IN SIGURANTA, , IAR CAND MERG ACASA MERG DIRECT LA SOMN!!!!!!!!!!!!! Eu cred ca aici e problema, plus ca eu as reintroduce pedagogia in facultati , ca examen de an si cu practici asa cum faceam noi, in anul al treilea doua module (asistenta si practica , ) de cate 2 saptamani, iar in anul al patrulea , preluarea orelor unui profesor metodist si , cu asistenta colegilor si metodistilor , SA SE INVETE MESERIE! Pentru ca meseria de profesor nu-i tot una cu specialistul! Am intalnit extraordinari specialist, dar care ...ERAU VARZA CA PROFESORI LA CLASA! pentru ca nu le placea sa lucreze cu copiii si nu stiau meserie! Scuze daca m-am lungit prea mult, dar pe mine m-a interesat cum se lucreaza si in cealalta parte a lumii, cum fac ei de se ridica tot mai sus! Deja in US si Europa de vest s-au observat deficientele sistemului pe care vor sa-l introduca la noi, si incearca sa-l schimbe pentru ca au observat ca NU-I BUN! sI NOI TOCMAI PE ASTA IL LUAM DE MODEL?Facultatile particulare, cu tot respectul, vor examene usoare ca sa aiba tot mai multi 'platitori de taxe' ! Sa se termine cu "examenele " pe baza de dosar!

    RăspundețiȘtergere
  10. si sa se revina la norma de 16 ore pentru cei cu vechime peste 25 de ani in inv! e un drept castigat de noi in timp si luat de basisti, de ce sa nu ni-l dea inapoi??

    RăspundețiȘtergere
  11. Reintroducerea Detasarii, Pretransferului si revenirea la CNU, cu lucrari corectate in centre universitare. Forma actuala a concursului nu face dacat sa incurajeze intrarea in sistem pe alte criterii decat cel al competentei.
    Sa nu uitam ca toti am fost la inceput, iar a preda o lectie in fata unei clase total necunoscute nu este un criteriu obiectiv de evaluare, mai ales in cazul unui debutant.
    De asemenea varianta de evaluare in caz de reducere prin inspectie la clasa si lucrari scrise corectate la nivel local incurajeaza, dupa parerea mea, incompetenta, fiind, asa dupa cum spune si legea, o evaluare subiectiva care nu are ce cauta intr-o ramura atat de importanta cum este invatamantul...

    RăspundețiȘtergere
  12. VORBE,VORBE, VORBE!CE ne transmite TITULARUL ACESTUI BLOG?Da, prin prezența dlui Liviu Pop în guvern, avem un minim de ÎNCREDERE că vom fi luați în seamă.Aștept SCHIMBĂRIDE CALITATE!FAPTE!NU VORBE!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mentinerea examenului national de titularizare
    sa se faca practica si laboratoare pe grupe
    multe sunt de facut dar cred ca nimic nu se v-a face

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja lucram la proiectele urgente. Reintroducem titularizarea in sistem,incercam sa reducem fenomenul violentei in scoala,rezolvam problema retinerii cotizatiei pentru sindicat pe statul de plata, organizam concursul de titularizare si examenul de definitivat, pregatim examenele nationale.

      Ștergere
    2. nu este utila scoaterea examenului national de titularizare, intrucat se pot crea suspiciuni de frauda, la unele unitati de invatamant care organizeaza asemenea concursuri participand si copii ai cadrelor didactice din conducerea scolii.

      Ștergere
  14. La ora actuala cred ca sistemul educational are nevoie pe langa venituri acceptabile si de o legislatie eficienta care sa simplifice degringolada in care ne-a aruncat d-ul Funeriu.Urgent trebuie modificat Calendarul miscarii personalului didactic,in cel actual nu exista un moment de respiro toata vara au loc evenimente, pana la 29 august trebuie definitivata si incadrarea la plata cu ora. o aberatie. Clasa pregatitoare, o ambitie prosteasca a PDL-ului isi are de fapt locul in gradinite, acolo unde sunt spatii amenajate si cadre didactice...practic mutam gradinita la scoala cu aceasta clasa ca sa nu mai amintesc de cacealmaua cu expertii in educatie, cadre care nu au un minut de experienta manageriala au intrunit punctajul maxim, nu este posibil asa ceva...sa teminam cu dosariada care in acest an ne-a dat peste cap cu totul, dosare pt. mentori, experti, gradatii dar de calitatea educatiei nu ne intreaba nimeni.Gradatiile sa devina salarii de merit care sa fie acordate la nivelul scolii, in momentul de fata Inspectoruatele iau decizia iar directorii trebuie sa plateasca, nu este democratic...si multe altele...in educatie este serios de munca din punct de vedere legislativ si sa nu uitam ca ,, lucrurile mari au la baza decizii simple-W. Churchil,,

    RăspundețiȘtergere
  15. revenirea la detasari si pretransfer ar fi un lucru util.titularizarea ca la medicina.liberalizarea ofertei educationale la nivel universitar,adica poate sa faca facultate oricine sa nu mai pateasca ca la spiru ca da mects un nr de diplome si nu tre sa ia toti diplome.eliminarea clasei zero si clasei a ix de la gimnaziu,introducerea examenului la liceu si facultate si multe altele eliminate.desfiintarea unor scoli si reinfiintarea altora

    RăspundețiȘtergere
  16. Cred ca ar trebui umblat la Edusal sa se poata retine cotizatia de sindicat pe stat de plata, chiar si CAR sindicat, daca se poate. De mai bine de 6 luni noi, liderii de sindicat din scoli, retinem din mana, iar cu retinere pe card sunt niste probleme. Intampin greutati cu semnarea de catre cadrele didactice a contractelor cu bancile pentru a se retine cotizatia de pe card, in ideea ca in vacante, nu exista plata cu ora, iar suma de retinut e mai mica, ori in contractele cu bancile se trece suma fixa care va fi aceeasi luna de luna.

    RăspundețiȘtergere
  17. sa se renunte la a se cere profesorilor sa faca mii si mii de hartii si hartiute,suntem distrasi total de la menirea noastra
    titularizare prin examen la nivel national,NU la unitatea scolara unde in majoritatea cazurilor e coruptie pe fata
    instituirea unor masuri ferme in cazurile de agresiune a elevilor asupra cadrelor didactice,actualmente sunt mii de astfel de cazuri in care cadrele didactice sunt umilite de asa zisi "elevi"

    RăspundețiȘtergere
  18. Imi plce punctul6. De cate ori oare s-a spus acest lucru si niciodata nu s-a aplicat. Am sa ma justific: pe perioada PDL si-au pus oamenii lor cum au vrut, nu s-a tinut concurs, iar daca cineva a dorit sa participe si nu a fost agreat, a fost indepartat automat. Asa au procedat si cu comasarea scolilor si gradinitelor, si-au pus tot oamenii lor iar directorii cu concurs au fost eliminati.INSPECTORII AU FOST TOT ASA SUSTINUTI DE MATUSI SI UNCHI ETC.
    PROF. MARIA ASTILEAN

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reprezint grupul de profesori care au pierdut dreptul la continuarea activitatii dupa varsta standard de pensionare. De ce, daca suntem in putere, avem rezultate cu elevii, derulam multe proiecte, avem catedra-ore, sa nu putem sa decidem noi, sau scoala in care suntem titulari de zeci de ani, cand este momentul retragerii? De ce Legea noua ne-a luat dreptul la cei 4 ani de prelungire? Prin pensionarile din acest, vor ramane multe catedre libere, sau vor fi ocupate de necalificati! Unii pot spune sa lasam locul celor tineri! de acord, dar se stie ca tinerii nu prea mai aleg meseria de dascal, deoarece prefera locuri de munca mai bine platite. Aceasta ar fi povestea pe scurt. Am depus, chiar azi, 10.05.2012, domnului Presedinte Simion Hancescu, un argument mult mai detaliat pentru solutionarea acestei probleme. Ar trebui analizat numarul de catedre vacante create prin pensionarile din acest an. Socolteala celor care au guvernat anterior era simpla: nu sunt bani, asa ca ii scoatem la pensie si apoi ii chemam la catedra, la plata cu ora, adica sa muncim aproape degeaba! Nu cred ca se mai intorc multi la catedra, dupa pensionare, dupa ce au pierdut statutul de titular! Suntem generatia care iesim la pensie cu salariul redus si cu aproape toate sporurile si alte drepturi taiate, de... mai bine de trei ani....
      Sper ca domnul Hancescu sa expuna argumentul nostru catre toate forurile cu putere de decizie incat problema noastra sa se solutioneze favorabil.
      Speranta noastra este in primul rand in domnul Pop Liviu, Ministru Delegat pentru Dialog Social, care ne-a reprezentat in anii anteriori, ca Secretar General al FSLI. Eu, personal, i-am mai expus aceasta problema in decembrie, ianuarie, inainte de a se declara libere, catedrele celor care implinesc anul acesta varsta de pensionare. Din pacate atunci nu mai spera cineva in minuni!
      Acum mai avem o speranta!
      prof Stefureac Crina, Bucuresti, Lider in unitatea scolara, afiliata la FSLI.

      Ștergere
  19. EDUSAL, DA! INSISTENT va rog, in numele meu si al colegilor mei sindicalisti!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de sustinere, cred ca ar trebui sa fim mai multi si mai insistenti pe aceasta tema!

      Ștergere
  20. 1.Cei care isi completeaza norma ar trebui sa o faca pe o perioada nedeterminata .2. Numarul de elevi intr-o clasa de liceu ar trebui sa fie de maxim 25 elevi .3. Ar trebui reinfiintate scolile desfiintate abuziv la sate chiar daca e un numar mai mic de elevi. E rentabil transportul plus soferul ? 4.Preotii care au parohii sa renunte la predat in favoarea celor fara loc de munca . 5. Renuntarea la plata pe elev, pentru ca nu exista peste tot aceiasi populatie scolara .6.Vrem contributia sindicala pe fluturas .

    RăspundețiȘtergere
  21. Sper ca prezenta in guvern la masa de lucru a acestuia sa fie un lucru benefic pentru oamenii din invatamant,sper sa se revina la sporurile ce au fost sistate( de calculator,de rusine,de mediu toxic.....)sa se gandeasca cineva si la nr redus de personal(ma gandesc la toate nivelele:gradinita ,scoli.licee,facultati)sa se respecte nr de elevi la clasa (maxim 20 daca vrem performanta,calitate si nu cantitate),si cred ca ce ne doare cel mai mult este aceasta scriptologie inutila la care nu cred ca este om din sistem sa nu doreasca sa se RENUNTE, ne mananca ore bune din timpul care l-am putea copiilor.Schimbati programele,nu le mai lasati atat de stufoase caci aceste generatii de tineri nu au cultura fenerala ......si cred ca ar fi multe de spus ,dar sunt lucruri care ar trebui facute pt.nu a mai sacrifica acesti copii .POATE SE VA REVENI SI VA FI RECUNOSCUTA CALITATEA DE DASCAL !

    RăspundețiȘtergere
  22. Indiferent daca ideile sunt ale d-lui Pop sau nu, presupun ca este de acord cu ele, sau mai bine spus, SPER!
    Ma indoiesc sa se poata organiza examene cu evaluare onesta pentru directori/inspectori (am candidat la ambele posturi si am inteles ca acest lucru este imposibil!!!!!!!!!!!!!), poate doar daca se demit toti cei in functie, in bloc, din tot judetul! - ceeace este aberant! In rest, doar oportunisti, adica raman tot ei, prin rotatie, pe aceste posturi, indiferent daca sunt competenti, sau daca au fost declarati respinsi la concursul de experti in management! Concluzia: tot ei, cei numiti sau FAVORIZATI la concursul de directori (chiar daca managementul e defectuos!) raman pe post!
    Ce sperante pot fi pentru GHEORGHE LAZAR clasa a II-a din 2009? Daca se vor acorda acum, ma refer DOAR LA DIPLOME macar, vom putea depune la termen pentru clasa I sau am gresit in 2009 ca nu am depus pentru clasa I? Sper sa nu ramana intrebare retorica!
    Ar mai fi multe de spus .............
    Pentru debut (ca intervantie) ma opresc aici! Multumesc pentru toate informatiile primite in timp, si, mai ales, pentru SPEANTA!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  23. Sa fie eliminata discriminarea licentiatilor din iunie - iulie 2011 care sunt invatatori sau educatoare.

    RăspundețiȘtergere
  24. Înainte de alte comentarii, durerea mare este salariul mic al laboranţilor şcolari şi pe deasupra s-a scos şi posibilitatea acordării gradaţiei de merit la auxiliarii "care suntem". Poate se va introduce din nou măcar salariul de merit. Avem mare încredere în dumneavoastră.

    RăspundețiȘtergere
  25. Credeti ca mai avem vreo sansa la transfer sau macar la detasare pentru anul 2012-2013? Ce sa facem noi, cei care suntem titulari intr-un alt judet decat cel in care avem domiciliul si care am fost detasati pana acum? Credeti ca se mai poate face ceva in acest sens sau sa ne dam demisia ca titulari ai sistemului si sa ne angajam ca titulari ai scolii? Va rugam sa ne sustineti deoarece suntem foarte multi in aceasta situatie (a se vedea forum-ul de pe edu.ro) Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Se mai face dreptate pentru profesorii discriminaţi de ordinul 5553, sau s-a uitat ? Răul e deja făcut, dar se poate anula parţial...

    RăspundețiȘtergere
  27. Cred că ne dăm doar cu presupusul, că d-nul Pop nu mai răspunde!

    RăspundețiȘtergere
  28. Este foarte bine ca oamenii isi prezinta doleantele ! Si ca spera !

    RăspundețiȘtergere
  29. Cat mai stam cu actualii directori PDL care sunt candidati -Primari SAU Consilieri PDL- si FAC CAMPANIE ELECTORALA pentru partid?
    Verificati in GORJ !

    RăspundețiȘtergere
  30. Sa nu ramanem doar cu...speranta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In scoala in care predau sunt singurul care am promovat in Corpul de Experti chiar daca nu am fost anuntat de director de data selectiei si data depunerii dosarului.Culmea e ca directorul desi promovat de …..portocaliu…..nu a intrat in CNEME. Acum astept ca noul guvern sa respecte legea si la concurs sa participe doar cei care sunt in cneme . Concurs transparent,corect si necolorat.

      Ștergere
  31. Încă mai aşteptaţi răspunsuri pe-aici?

    RăspundețiȘtergere
  32. "Spera in speranta Iluziei Vietii tale fiindca este unicul lucru real pe care il ai!"
    Sorin Cerin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am citit si preluat..va multumesc

      Ștergere
    2. dl.Pop.va rugam in sedinta de miine ,faceti ceva pentru gradatiile de merit pentru did.auxiliar.sunt secretar de colegiu, si imi este f.greu sa ma impac cu gandul ca n-o sa mai am gradatie merit .trebuia sa imi depun dosar acum si surpriza nu se poate .Munca noastra tot mai multa,EDUSAL REVISAL BDNE, etc,etc.faceti va rugam ceva pentru noi.Va multumim.mult si mult succes. Giulia

      Ștergere
  33. Poate faceti ceva si pentru napastuitii de soarta care au absolvit ,,Spiru Haret" la acele forme de invatamant neacreditate .

    RăspundețiȘtergere
  34. Scoaterea Gradaţiei de merit pentru personalul didactic auxiliar este o mare nedreptate. Toate examenele naţionale şi funcţionarea unităţilor de învăţământ ţin de aceasta categorie. Ar trebui reglementată această nedreptate.

    RăspundețiȘtergere
  35. Domnule Liviu Pop, stiu ca sunteti foarte ocupat, dar va rog sa nu uitati de absolventii 2011, discriminati de art. 248, alin 4.
    Am ajuns la capatul rabdarii, dar dv ne-ati readus SPERANTA.
    Dumnezeu sa va calauzeasca pentru a avea grija de dascalii care au fost umiliti pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  36. 5. Modificarea LEN, în urma unei dezbateri publice care să identifice în mod obiectiv prevederile care trebuie înlocuite.

    Aceasta afirmatie denota lipsa de profesionalism. Probabil aveti intentii onorabile dar tine de anumite practici sa monitorizezi si masori efectele inainte de a schimba. aceasta lege s-a bucurat de un mare sprijin popular si prin urmare schimbarea sa va atrage doar efecte negative asupra celor care o vor face. Schimbarea a doi ministri dovedeste din plin cit de vizibila este problema. Inteleg ca aveti retineri si pareri diferite, in comparatie cu autorii legii, dar este mai important profesionalismul decit sa exploatam greselile altora. Inteleg ca este mai greu in Romania, mediul nu incurajeaza, insa avem nevoie de profesionisti.

    RăspundețiȘtergere
  37. Stimate domnule ministru Liviu Pop vă rugăm să reintroduceţi pretransferul la cerere deoarece este un drept al nostru al titularilor şi aduc urmatoarele argumente în acest sens:
    Eliminarea pretransferului din învăţământul preuniversitar este o mare greşală şi un abuz. De exemplu eu sunt profesor titular, pe o catedră de istorie, la un liceu şi doresc să mă transfer tot pe liceu, tot pe catedră de istorie. M-am titularizat prin Examen Naţional de Titularizare. Nu este corect să nu mi se dea voie sa mă transfer pe nivelul de învăţământ pe care sunt titular şi pe aceeaşi specialitate la care am dat concursul. Nu schimb nici materia la care am dat examenul şi nici nivelul de învăţământ. Nu suntem trataţi în mod egal de Noua Lege a Educaţiei. De exemplu colegii care sunt în restrângere de activitate au dreptul să se transfere de pe post de învăţător, pe post de profesor, dacă au studii absolvite între timp, iar la alţii li se dă dreptul să schimbe şi materia pe care o predă. Atunci spun cu certitudine că este un abuz că nouă, celorlalţi titulari. nu ni se dă dreptul la pretransfer, măcar pe materia de predare pe care ne-am titularizat şi pe acelaşi nivel de învăţământ. Este deja o discriminare. Nu este corect să nu se mai recunoască un concurs luat la nivel naţional, mai ales că unii suntem titulari la 100 km distanţă de casă. Sau în alt judeţ. Unii au familii de întreţinut şi nu pot să stea departe de ele. Aşa sunt ajutaţi profesori şi sunt respectate drepturile lor?. Pentru că este un drept al nostru pretransferul, deoarece am dat un concurs cu recunoaştere la nivel naţional. Examenul l-am promovat şi postul l-am obţinut în urma multor ore de studiu. Titularii nu mai avem drepturi deşi le-am câştigat prin muncă cinstită. Suplinitorii se pot titulariza în baza articolului 253, dacă au luat o nota peste 7 la titularizare, dar si noi titularii am luat peste 7 doar că noua nu ne mai recunoaste nota si munca, ca la suplinitori.
    Nu este cu nimic mai corect un examen local decât unul naţional, ba chiar pot apărea suspiciuni asupra sa daca este în şcoală. Iar dacă am luat postul prin Concurs Naţional este normal să îmi fie recunoscută titularizarea în orice şcoală din ţară

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Studiem oportunitatea emiterii unui act normativ. Trebuie rezolvata aceasta problema.

      Ștergere
  38. Stimate domnule ministru Liviu Pop vă rugăm să reintroduceţi pretransferul la cerere deoarece este un drept al nostru al titularilor şi aduc urmatoarele argumente în acest sens:
    Eliminarea pretransferului din învăţământul preuniversitar este o mare greşală şi un abuz. De exemplu eu sunt profesor titular, pe o catedră de istorie, la un liceu şi doresc să mă transfer tot pe liceu, tot pe catedră de istorie. M-am titularizat prin Examen Naţional de Titularizare. Nu este corect să nu mi se dea voie sa mă transfer pe nivelul de învăţământ pe care sunt titular şi pe aceeaşi specialitate la care am dat concursul. Nu schimb nici materia la care am dat examenul şi nici nivelul de învăţământ. Nu suntem trataţi în mod egal de Noua Lege a Educaţiei. De exemplu colegii care sunt în restrângere de activitate au dreptul să se transfere de pe post de învăţător, pe post de profesor, dacă au studii absolvite între timp, iar la alţii li se dă dreptul să schimbe şi materia pe care o predă. Atunci spun cu certitudine că este un abuz că nouă, celorlalţi titulari. nu ni se dă dreptul la pretransfer, măcar pe materia de predare pe care ne-am titularizat şi pe acelaşi nivel de învăţământ. Este deja o discriminare. Nu este corect să nu se mai recunoască un concurs luat la nivel naţional, mai ales că unii suntem titulari la 100 km distanţă de casă. Sau în alt judeţ. Unii au familii de întreţinut şi nu pot să stea departe de ele. Aşa sunt ajutaţi profesori şi sunt respectate drepturile lor?. Pentru că este un drept al nostru pretransferul, deoarece am dat un concurs cu recunoaştere la nivel naţional. Examenul l-am promovat şi postul l-am obţinut în urma multor ore de studiu. Titularii nu mai avem drepturi deşi le-am câştigat prin muncă cinstită. Suplinitorii se pot titulariza în baza articolului 253, dacă au luat o nota peste 7 la titularizare, dar si noi titularii am luat peste 7 doar că noua nu ne mai recunoaste nota si munca, ca la suplinitori.
    Nu este cu nimic mai corect un examen local decât unul naţional. Iar dacă am luat postul prin Concurs Naţional este normal să îmi fie recunoscută titularizarea în orice şcoală din ţară

    RăspundețiȘtergere
  39. 1. Sunt profesor titularizat in 2004,in urma susţinerii concursului naţional de titularizare,dat o singura dată,deci subscriu pentru reintroducerea unui concurs corect,care sa promoveze specialişti,nu pe cei care nu ştiu nici măcar să redacteze un proiect didactic.
    2. experienţa de 16 ani (10 ani ca învăţător) relevă necesitatea micşorării numărului de elevi la clasă ,max.15 elevi la ciclul primar,20 la nivel gimnazial şi 25 la clasele liceale.
    3. o problemă care în ultima vreme este total ignorată de profesori,conducerea instituţiilor şi părinţi: Violenţa verbală - nu este normal să treci pe lângă elevii care înjură şi spun trivialităţi într-o înstutuţie,mai ales într-una în care se face educaţie(??????????!!!!!!!!!!!!)
    4. ajung 22 de ani de tranziţie şi experimente pentru învăţământ, angajaţi specialişti pentru o lege bună,dar mai ales consultaţi-vă cu cei care predau la clasă ;
    5. asiguraţi permanent fed-back-ul cu profesorii,elevii şi părinţii,nu mai luaţi decizii decât după consultarea acestor factori implicaţi în educaţie,nu toate ideile strălucite luate la minister îşi dovedesc eficienţa în practică;
    6. exploataţi abilităţile şi competenţele elevilor-fiecare ştie să facă ceva/dotaţi şcolile de arte şi meserii/nu toţi trebuie să devină intelectuali,avem nevoie de toate categoriile profesionale(nu mai există conceptul de disciplină a muncii);
    7. luaţi exemplele bune de la alte sisteme educaţionale performante(Finlanda) dar faceţi o analiză de impact ;

    RăspundețiȘtergere
  40. Va rugam, d-nule ministru Liviu Pop, sa faceti putina ordine in acordarea gradatiilor de merit si eventual in fiecare judet sa se controleze prn sondaj corectitudinea acordarii punctajelor si uniformitatea aplicarii acestora pe criterii. La Brasov si-au facut de cap pedelistii si pe liste se afla doar oamenii lor. Ceilalti sunt primii respinsi, chiar daca au punctaje mari. Poate faceti ceva pentru zecile de oameni nedreptatiti de hotararile unor oameni numiti politic si nu dupa criterii de competenta. Sa nu-i lasam pe acolitii lor sa manance banii degeaba inca 5 ani de zile!
    De asemenea, sa incercati ca scolile comasate sau absorbite abuziv, sa revina in locatiile in care au functionat cu zecile de ani si unde colectivul de profesori si generatiile de elevi au muncit sa creeze conditii adecvate procesului de invatamant. Acum, acei oameni(ce a mai ramas din ei...) se chinuiesc prin scoli neprimitoare, fara Internet, in clase friguroase si cu tavane infiltrate de apa de ploaie.

    RăspundețiȘtergere
  41. d-le ministru POP, va rog foarte mult sa introduceti concursuri adevarate pentru ocuparea functiilor de directori si inspectori. Au ajuns pe functii de inspectori si directori toti incompetentii care au condus prin teroare unitati scolare. Eu personal din cauza unei repetente care ocupa functia de director, am fost nevoit sa plec din acea unitate. Si la ora actuala este pe functie. I n 30 august 2011 CA al ISJ au demis-o, dar plangand a alergat la PDL si fiindca "d-na" este secretara la aripa femeilor PDL CONSTANTA, a doua zi au repus-o pe functie. Colegele traiesc in teroare si la ora actuala Sper ca dv. sa reintroduceti normalitatea si sa na recapatam demnitatea pierduta de atata timp. Va multumesc si va urez muta sanatate si succes.

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna ziua, domnule ministru,

    Sunt elevă, am participat vineri la Sesiunea de Comunicări Științifice, Geografie, faza județeană în Bistrița-Năsăud. La secțiunea Geografie Umană, a luat locul I, eleva care a prezentat cel mai slab și care nici nu s-a încadrat în timpul de prezentare, incat a oprit-o comisia, si ii mai soptea si profa ei la explicatia hartilor. M-am uitat in grila de evaluare si se dau puncte pe incadrarea in timpul de prezentare, pe coerenta expunerii, pe explicarea hărților etc. Apoi, pe ușă era afișată o comisie, dar pe noi ne-au ascultat alți profesori, nu cei care erau trecuti (avem poze cu listele unde e trecuta comisia și concurenții). Profesoara noastră a zis că nu are ce face, că s-au mai întâmplat lucruri din astea și în alți ani. Dumneavoastră, aveti ce face in cazul asta?
    Tot timpul ni se spune că nu invațăm, dar când ne pregătim si concursurile nu sunt corecte, iar ni se spune că nu avem ce face.... Vreti sa invatati, sa fie corecti si profesorii cu noi la concursuri!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim 22.05.2012, 14:24
      D-nle ministru, va rog din suflet rezolvati cu absolventii 2011,oare am facut facultatea in zadar?
      De ce unii absolventi au fost platiti din septembrie 2011,iar ceilalti nu?Avem incredere in dumneavoastra ca o sa rezolvati aceasta problema.

      Ștergere
  43. Domnule ministru, in urma cu cateva luni (cand erati presedinte la sindicat), intr-o discutie pe forum, ne-ati promis ca veti da in judecata MECTS pentru incadrarea ca prof. inv. primar sau prescolar a licentiatilor din iulie 2011, discriminati de LEN 1/2011.
    Acum nu mai este nevoie de instanta. Dumneavoastra sunteti MECTS si puteti face dreptate!
    Discriminatii din Brasov

    RăspundețiȘtergere
  44. Domnule ministru, eu consider că sunt necesare următoarele :
    1. Modificarea calendarului de echivalare aprobat prin OMECTS nr. 6563/2011.
    2. Eliminarea discriminărilor pentru absolvenții din 2011, 2012, 2013.
    Întrebare :
    - Va mai exista sesiunea 2013 pentru echivalarea studiilor colegiului ?
    Vă mulțumesc și aștept răspunsuri.

    RăspundețiȘtergere
  45. în Inspectoratul Şcolar Judeţean niciunul dintre cei 24 de inspectori de specialitate nu ocupă postul prin concurs dar au stiut sa-si aprobe dosarul pentru gradatiile de merit..Cred ca ar fi necesara o schimbare urgent..Chiar şi funcţia de inspector şcolar general al IŞJ Vrancea este ocupată prin delegaţie..

    RăspundețiȘtergere
  46. Observ,domnule ministru ca "treceti cu vederea" rugamintile noastre de a rezova problema studiilor neacreditate care ne impiedica sa paricipam la titularizare.DE CE?

    Sa stiti ca problema nu e numai cu USH,ci si cu alte universitati,chiar de stat(forma ID).

    RăspundețiȘtergere
  47. Domnule ministru ,avem rugamintea sa ne dati un raspuns in ce priveste punerea in aplicare a hotararilor judecatoresti pe Legea 221,devenite irevocabile in data de 19/04/2012.
    La o rectificare de buget se va lua in considerare suplimentarea creditelor bugetare pentru hotarari judecatoresti castigatein instanta in 2012 si o procedura de aplicare a acestora?
    In cadrul unitatii noastre scolare suma calculata se ridica la 210.000 lei actualizata cu indicii de inflatie pentru un numar de 27 membri de sindicat.
    Va multumesc mult si astept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  48. Domnule ministru,va rugam sa aveti in vedere pentru personalul didactic auxiliar din mediu rural care face naveta rezolvarea sporului de rural ,spor ce a fost taiat prin LEN/1/2011.
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  49. Domnule ministru, e foarte trist ce se intampla. Apreciez reintroducerea pretransferului si detasarilor , chiar asteptam o schimbare la raul facut de fostul ministru. Acum cand schimbarea a aparut realizez ca nu pot beneficia de ea.
    Chiar nu se mai poate face nimic pentru detasatii care nu au posibilitatea sa primeasca acea continuitate ca suplinitorii?
    In cazul meu nu stiu ce mai am de facut. Dupa noul calendar e posibil sa pierd postul unde sunt detasata in prezent.
    In anul scolar 2011-2012 am functionat ca detasat la cerere pentru a ma apropia de domiciliu findca de 8 ani am facut "naveta" din Cartierul Militari pana in Pantelimon unde sunt titulara si cu greu puteam sa respect programul , in Bucuresti se stie , se circula foarte greu, mai bine faceam naveta la Pitesti pe autostrada si nu mai stam la semafoare... dar, acum viata mea este schimbata in momentul aparitiei unui copil si am reusit sa ma detasez mai aproape de domiciliu. M-am inscris la titularizare cu inima indoita ca sistemul imi anuleaza un drept Legal de titulatura doar ca vreau sa am scoala mai aproape de domiciliu unde sa-mi pot face datoria de profesor si mama , sa ma pot bucura de ambele asa cum trebuie. Mentionez ca am luat post titularizabil de prima data cu nota 9 si am ajuns sa aleg scoala departE de casa din lipsa posturilor care nu sunt scoase la concurs. Acum nu sunt sigura ca voi avea parte sa iau la a doua titularizare postul unde sunt detasata si nici la pretransfer sau detasare nu am siguranta ca mai gasesc ceva.
    Va rog sa-mi raspundeti daca in situatia mea mai exista sanse sa pot ramane la scoala unde sunt detasata in prezent?

    RăspundețiȘtergere
  50. Stimate domnule ministru, se va pastra articol;ul 253 din LEN sin in anul scolar 2012-2013?
    Reintroducerea examenului national de titularizare este o idee buna, insa profesorii care predau deja ca suplinitori calificati si au nota de titularizare din anul 2008 incoace trebuie sa aiba in continuare sansa sa se titularizeze la unitatea unde au depus a munca de calitate. Va rog sa pastrati si articolul 253 si in anul soclar urmator!
    O sugestie, daca se poate: Sa se ofere posibiltatea ca in mediul rural sa se poata titulariza pe post un profesor cu 9 0re de specialitate (in conditiile in care scoala il doreste), pentru ca din foarte multe materii este imposibil de format o catedra la o unitate, sau chiar doua sau trei! Dupa parerea mea, daca i se poate acorda continuitate, sa is e poata acorda pe termen nelimitat, pe aceea jumatate de catedra!

    RăspundețiȘtergere
  51. D-le Pop, sper sa nu se mai pastreze si anul viitor tituarizarea pe baza articolului 253. Este omare nedreptate ptr. titulari caci stau ani de zile titulari pe niste posturi la mare departare de casa, caapoiu, cand sa se apropie prin pretransfer de domiciliu, sa nu maipoata din cauza unor suplinitori care se vor titulari la unitatile respective. In trecut si noi am fost suplinitori, am avut note de titularizare dar nimieni nu ne-a titularizat pe posturile respective.asadar, intai pretransfereul si abia atunci celelalte etape.Multumimi.

    RăspundețiȘtergere
  52. Articolul 253 trebuie pastrat pentru suplinitorii, care au nota de titularizare! Daca au depus munca de calitate, daca au rezultate si se titularizeaza pe merit este normal, ca acel profesor sa poata sa fie pastrat inanintea unuia, care vine de departe,nu a vut nimic de aface cu scoala respectiva, cu copii respectivi! Este nedrept fata de dascalul, care repet a predat cu nota de titularizare, si a facut-o foarte bine...Sa alegem solutia de compromis....Sa fie pastrat articolul 253 cu dispozitiile actuale, dar inanitea cocnursului din vara (care sa fie CNU) sa fie detasari si pretransferuri pe posturile publicate!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare