29 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 29.12.2013

Avand in vedere ca primesc pe mail intrebari cu privire la titularizarea in baza art.253 cu notele din anii 2012/2013, revin cu urmatoarea precizare:
Problema s-a rezolvat prin Legea bugetului de stat nr. 356/2013. Conform art. 30 alin. 3 "De prevederile art. 253 alin. 1 din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza in anul 2014 si candidatii care au obtinut cel putin nota 7 la concursul de titularizare in anii 2012 si 2013, in conditiile legii."

Va rog sa-mi comunicati daca am 5 ani vechime pana in prezent si am fost incadrata suplinitor cu diploma de subinginer si nu am solicitat pana acum sa dau definitivatul.Acum am absolvit Fac. de Pshihologie2013 si doresc sa dau definitivatul in pshilogie pot sa il dau?cand? cum ma inscriu?

Va inscrieti dupa ce ati dobandit stagiul de cel putin un an.

Sunt angajata de 5 ani la o scoala din mediul rural, ca secretara si va rog sa-mi spuneti la ce perioada de concediu fara plata am dreptul pe anul calendaristic 2014.

Puteti beneficia de concediu fara plata de 30 de zile cu posibilitate de prelungire pe o perioada nelimitata delege, la intelegere cu angajatorul, in temeiul dispozitiilor Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca.

Daca sunt in concediu de crestere copil pana la data de 16.11.214 pot participa la etapa de intregire de norma sau trebuie sa ies din concediu ca sa depun cererea .Si pe baza carei legi nr?

Nu trebuie sa renuntati la concediu de ingrijire a copilului pentu a participa la etapele de mobilitate. Actul normativ este Metodologia privind miscarea personalului didactic pentru anul 2014-2015.

Personalul didactic auxiliar beneficiaza sau nu de decontarea navetei???? Precizez următoarele:
- sunt încadrată în școală pe post de Administrator rețea
- am doua ore de T.I.C (diploma de licență este în specialitatea MATEMATICĂ – INFORMATICĂ și am și modulul pedagogic).

Si personalul didactic auxiliar beneficiaza de decontarea cheltuielilor de naveta conform art. 56 din Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector Invatamant Preuniversitar. Dar, avand si ore de TIC puteti beneficia de decontarea navetei si in temeiul Legii nr. 1/2011 si a Instructiunii MECTS nr. 2/2011.

1 Profesor cu vechime in invatamant 39 ani si sapte luni + armata 6 luni poate fi trecut la treapta de vechime peste 40 de ani? Intrebare 2 Pensionar, absolvent de filologie(SSD), incadrat in sistem PCO cu structura normei de 0,5 astfel: - 5 ore limba romana inv. gimnazial - 4 ore limba franceza d.c. 2 ore inv.primar si 2 ore inv. gimnazial modul de plata pentru limba franceza este pe calificat sau sau necalificat (precizez ca am salarizat pe necalificat)?

1. Armata se ia in considerare doar la stabilirea dreptului la pensie.
 2. Pentru a fi platit calificat pentru orele de Lb franceza este importanta specializarea absolvita in cadrul Facultatii de Filologie.

Sunt titulara pe post de invatator, fiind incadrata ca profesor pentru invatamat primar, in urma finalizarii Facultatii de Litere, specializarea romana-franceza si doresc un post de profesor pe catedra de franceza la gimnaziu, care este tot la noi in scoala. In care etapa din mobilitate ma incadrez?

Trebuie sa participati la pretransfer.

Va rog sa-mi spuneti daca pot sa ma titularizez cu dosar la nivel de scoala in anul care vine, in conditiile in care am 8,24 din anul 2012, insa am o colega cu o nota mai mare din acelasi an, dar fara sa aiba definitivat.Mentionez ca am definitivat si gradul doi si exista in cadrul comunei un post titularizabil.

Puteti opta amandoua  pentru post doar in situatia in care amandoua ati ocupat ore din postul respectiv in anul scolar 2013/2014. In acest caz trebuie indeplinite conditiile din art. 56 alin. 3 din Metodologia de mobilitate. "În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ. Dacă astfel nu se ajunge la departajare, prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra, conform art. 1 alin. (3). În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută la proba scrisă de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile 2011, 2010. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2".
  
Sunt profesor titular de lb. franceza (L1), cu o vechime de 12 ani, la o scoala din mediul rural. In acest an parintii doresc sa schimbe incepand cu anul scolar 2014-2015, lb franceza (L1) cu limba engleza (L2) deoarece engleza, spun ei, este mai cautata decat franceza. Pentru mine, acest lucru, ar duce la restrangerea postului, deoarece la ciclul gimnazial sunt numai 4 cls*2h=8h/ sapt. As dori sa mi se raspunda ce se va intampla in cazul in care se aproba cererea parintilor.

Daca se reduc numarul de ore la mai putin de jumatate de norma catedra dvs. va intra in restrangere de activitate. Aceasta restrangere se solutioneaza conform Metodologiei de mobilitate.

Sunt titulara in doua scoli, invatamant liceal, si din motive personale as dori sa intru in concediu fara plata, sa zic asa, din una din cele doua scoli(cea in care am ore mai putine), deci sa raman cu jumatate de norma. Este posibil acest lucru in cursul anului scolar

Fiindca suntem in timpul anului scolar ar putea beneficia de concediu fara plata conform Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector de Activitate Invatamant Preuniversitar, concediu care este de 30 de zile cu posibilitatea de prelungire la intelegere cu angajatorul.

Sunt profesor titular lb engleza si in anul 2008 am sustinut definitivatul dupa care din ianuarie 2009 pana in ianuarie 2011 am fost in maternitate. Sunt inscrisa la gradul II pe care l voi sustine in 2015 si am mai facut un curs cu 50 de credite.In concluzie nu am cele 90 de credite. Intrebare :cele 90 de credite trebuie facute in 5 ani de predare efectiva la catedra sau 5 ani de vechime in munca? Si a doua intrebare: as vrea sa ma transfer pe un post de invatator terminand liceul pedagogic initial. Am sustinut ex de titularizare pentru invatatori in 2000, m am titularizat pe un post la care am renuntat, am urmat facultatea si am sustinut din nou titularizare lb engleza in 2004 si am obtinut postul actual. Se poate?

Intrucat nu se specifica clar in legislatie, consider ca este vorba de 5 ani calendaristici.
Ati putea beneficia de pretransfer daca aveti a doua specializare.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare