4 mai 2009

OUG nr. 40/2009 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995 si a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 286 din 30 aprilie 2009

Avand in vedere necesitatea includerii studiilor universitare de licenta si a studiilor universitare de masterat printre conditiile necesare pentru ocuparea functiei de profesor in invatamantul preuniversitar si a unor functii didactice auxiliare din invatamantul preuniversitar, tinand seama de faptul ca primele promotii au finalizat in acest an ciclul I de studii universitare de licenta,
tinand cont de nevoia de a oferi absolventilor ciclului inferior al liceului posibilitatea de a obtine o certificare a calificarii profesionale obtinute, in situatia in care decid sa nu mai continue studiile in ciclul superior al liceului, dupa incheierea invatamantului obligatoriu,
pentru asigurarea conditiilor de acces egal la piata muncii si pentru identificarea unor solutii optime de combatere a efectelor crizei economice,
pentru eliminarea situatiilor discriminatorii aparute prin aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
luand in considerare faptul ca, potrivit Calendarului miscarii personalului didactic din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2009-2010, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5742/2008, cu modificarile ulterioare, se deruleaza activitatile privind constituirea catedrelor, incadrarea personalului didactic titular si vacantarea posturilor didactice/catedrelor pentru sesiunea de pretransferare si transferare pentru restrangere de activitate,
intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 23, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"(5) Absolventii ciclului inferior al liceului care sustin si promoveaza examenul de certificare a competentelor profesionale dobandesc certificat de calificare profesionala nivel 2.
(6) Modul de organizare si desfasurare a examenului de certificare a competentelor profesionale se stabileste prin metodologie elaborata si aprobata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii si se da publicitatii pana la data inceperii anului scolar precedent examenelor."

2. La articolul 151 alineatul (2), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) educatoare, profesori pentru invatamantul prescolar ­ in invatamantul prescolar;
b) invatatori, profesori pentru invatamantul primar - in invatamantul primar;".

Art. II
Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.158 din 16 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) in invatamantul prescolar: educator/educatoare; institutor/ institutoare; profesor pentru invatamantul prescolar, cu stabilirea salarizarii prin legea salarizarii unitare a bugetarilor;
b) in invatamantul primar: invatator/invatatoare; institutor/ institutoare; profesor pentru invatamantul primar; profesor cu stabilirea salarizarii prin legea salarizarii unitare a bugetarilor."

2. La articolul 7 alineatul (1), dupa litera g) se introduc doua noi litere, literele h) si i), cu urmatorul cuprins:
"h) functiile didactice prevazute la lit. c), d), f) si g) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul I de studii universitare de licenta sau ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 30 de credite de studiu transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic;
i) functiile didactice prevazute la lit. e) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia detinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregatire psihopedagogica oferit de departamentele pentru pregatirea personalului didactic."

3. La articolul 8, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera i), cu urmatorul cuprins:
"i) functiile didactice auxiliare prevazute la lit. a), b), e), g) si h) se pot ocupa si de persoanele care au absolvit cu diploma ciclul I de studii universitare de licenta sau ciclul II de studii universitare de masterat in profilul postului."

4. La articolul 10 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare; transferul se efectueaza respectand prevederile art. 7, care se aplica in mod corespunzator;
b) pretransferarea personalului didactic, la cerere, in aceeasi localitate sau in localitatea unde isi are domiciliul, respectand prevederile art. 7, care se aplica in mod corespunzator;".

5. La articolul 10 alineatul (1), dupa litera b) se introduc doua noi litere, Iiterele b^1) si b^2), cu urmatorul cuprins:
"b^1) pretransferarea la cerere si transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare se realizeaza si din mediul rural in cel urban, daca persoana respectiva a obtinut media minim 7 la concursul de titularizare sau daca avea media minim 7 la repartitia guvernamentala;
b^2) pretransferarea la cerere si transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin desfiintarea unor unitati scolare se realizeaza si intre nivelurile de invatamant, cu conditia suplimentara a parcurgerii unui program de perfectionare/formare continua in ultimii 5 ani;".

15 comentarii:

  1. o intrebare :
    Care va fi ordinea pretransferarilor sau transferarilor , concret?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru cei care au terminat alte facultăţi decât PIPP, iar pe dilomă au alte specializări (prof. română-engleză s.a.)vor fi plătiţi ca profesori pt. învăţământul preprimar sau ca institutori I - în învăţământul preşcolar?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum aflam cand ne putem depune dosarul ptr. pretransferul rural-urban?! Pe 7 mai este ultima zi....desi OUG a fost publ. in monitorul oficial la ISMB se asteapta precizari....

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu este posibil sa fie incadrati profesori I atat absolventii ,, celebrelor " PIPP cat si restul absolventilor Bologna.....De la incadrarea absolventilor altor facultati Bologna ca si profesori I au pornit si pretentiile celor cu PIPP .... Nu este corecta incadrarea lor ,din moment ce nu a dreptul de a preda la licee....
    Trebuie regandit totul...Incadrarea ca institutori II este maximum pentru cei cu PIPP iar daca mai termina si un masterat din ,,invatamantul de masa " , treaca -mearga institutori I ......Fite ....Nu-si cunosc lungul nasului....

    RăspundețiȘtergere
  5. restrangerile de activitate si apoi transferul.
    Maine se va finaliza in cadrul comisiei de dialog social

    RăspundețiȘtergere
  6. Care sunt criteriile dupa care se vor efectua pretransferarile? Respectand ce ordine?

    RăspundețiȘtergere
  7. Adriana Petre07.05.2009, 17:11

    Deci daca eu am terminat o alta facultate, nu trei ani cum au cei cu Bologna, nu sunt profesor, sunt institutor desi am si Liceul Pedagogic?
    De ce? Nu vedeti ca nu e corect?
    In primul rand, daca va pasa cu adevarat, nu puteau fi educatori sau invatatori cei care nu au Liceul Pedagogic, este o mare deosebire intre cei care au acest liceu si cei care au alt liceu, inclusiv de constructii, si ocupa, culmea prostiei, post de invatator.
    Nu se compara ceea ce se face intr-un Liceu Pedagogic cu ceea ce se face in licee cu alte profile.
    Suntem condusi de incompetenti, ca sa nu folosesc alt termen!!!!!!!!!!
    Aceste PIPP-uri adapostesc o mare de anonimi pe care ii suporta sistemul si, cand termina,cu chiu, cu vai, se trezesc profesori de ciclu primar, auzi tampenie! Daca-i luati la bani marunti o sa aveti mari surprize, dar interesul e sa se incaseze taxe cat mai mari.
    Avem multi, din ce in ce mai multi absolventi de studii superioare, dar prostia e la ea acasa.Stiti de ce, nu?

    RăspundețiȘtergere
  8. Adevarul este ca , materii precum,,Pedagogia" ,,Psihologia " sunt ,,digerate " cu mai multa profunzime dupa absolvirea oricarui liceu.
    Absolventii liceelor pedagogice au impresia ca sunt cei mai pregatiti...in toate domeniile .
    Daca invatamantul superior n-ar fi devenit ,,de masa " , acestia ar fi ramas doar cu un amarat de liceu la baza . De ce nu s-au dus la admitere la facultati dupa absolvirea liceului ?
    PENTRU CA ERAU SLAB PREGATITI . CUM SA REUSEASCA DACA IN LICEU SE STUDIA O AMARATA DE ARITMETICA SI ALTE MATERII LA NIVEL ELEMENTAR !
    Au fost pregatiti sa lucreze doar la nivel prescolar si primar . Si-acum sunt...direct profesori!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce criterii se iau in considerare la transfer ? Primează punctajul inaintea domiciliului sau invers?

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce criteriu primează la transfer, punctajul sau domiciliul?

    RăspundețiȘtergere
  11. la nivelul localitatii in ordinea punctajului

    RăspundețiȘtergere
  12. Am terminat cei 3 ani din sistemul ,,Bologna'',PIPP, urmez cursurile de la ,,Masterul''din domeniu , m-am titularizat si sunt incadrata ca institutor, nu trebuia sa fiU incadrata ca si profesor pentru invatamantul prescolar ?
    VA MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
  13. Pot fi incadrati doar cei cu Pipp si care nu trebuie sa fi fost neaparat absolventi ai liceului pedagogic?!
    Cei care au absolvit un liceu pedagogic si o facultate care a avut modul psihopedagogic(ex:filologie,psihologie,pedagogie,etc) nu poate fi incadrati profesori,desi au mai mult de 30 de credite transferabile?!...
    Ar fi absurd!

    RăspundețiȘtergere
  14. Am uitat sa verific mesajul,deci corect e ,,nu pot''...Scuze,graba!

    RăspundețiȘtergere

Postări populare