12 aug. 2012

A cui e tara?

1.Ţara asta este ţara famiilor destrămate de sărăcie, a copiilor depresivi pentru că părinţii, plecaţi la muncă în străinătate să caute prosperitatea, uită să se mai întoarcă...
2.Ţara asta a unor oameni care trag din greu pentru un salariu de mizerie, fără a fi siguri că vor fi plătiţi şi strîng din dinţi şi trag, cu speranţa că într-o bună zi cineva îi va asculta şi pe ei
3.Ţara asta nu este a lui Traian Basescu, un personaj de mahala, care a umilit şi ameninţat pe toţi cei care i s-ar fi putut opune şi a promovat nulităţi, doar pe criteriul slugarniciei
4.Ţara asta e unor oameni toleranţi, care au învăţat să supravieţuiască în condiţii grele şi care nu-şi doresc decât revenirea vieţii politice la stabilitate, la guvernare echilbrată, modernă, care să se concentreze pe găsirea soluţiilor pentru o viaţă decentă
5.Nu putem tolera la nesfârşit umilirea celor mulţi pentru câteva mii de acoliţi ai lui Traian Basescu.
6.Rolul meu în actualul guvern este acela de şti care sunt problemele oamenilor din toate domeniile şi a găsi soluţii. Primul Ministru este atent la semnalele pe care i le transmit şi îmi oferă sprijinul necesar de a îndrepta lucrurile
7.Nici o ţară nu se poate dezvolta fără educaţie. Nici o ţară nu se poate dezvolta fără economie. Suntem la o răscruce de drumuri. La începutul anilor 90 am ales dezvoltarea economiei de dragul *economiei de piaţă*, efectele capitalismului sălbatic, dezordonat şi fără pârghii autentice de control au condus la creşterea distanţei dintre oamenii simpli, cei mulţi şi oamenii foarte bogaţi, cei puţini. Clasa de mijloc care începuse să se dezvolte şi să creeze locuri de muncă decente între 2000, 2007 s-a prăbuşit sub bagheta minunatului premier Traian Basescu
8.E timpul să reevaluăm situaţia, e timpul ca valorile să fie aşezate la locul lor şi munca oamenilor să fie preţuită. Această revenire la o lume normală nu se poate face fără investiţia în EDUCAŢIE.
9.Este nevoie să investim ACUM în capitalul uman, în scoală, pentru redobândirea mândriei dascalului român, să refacem modelele de comportament corecte, modele care să ne permită să construim printr-o şcoală modernă, adaptată viitorului,o Românie solidă, echilibrată şi educată.
10.A existat o rezistenţă a dascălilor în aceşti ultimi ani, rezistenţă pe care eu o reprezint cu mândrie. Niciodată nu voi renunţa la luptă şi nimeni nu o să mă poată convinge că poţi să ai o ţară coerentă, echilibrată, mândră, stabilă fără educaţie. E timpul să punem ŞCOALA pe primul loc

88 de comentarii:

  1. Of,cata demagogie!!!!!! Cand e vorba de propriile noastre interese,incepem sa vorbim de grija pentru tara,educatie,etc. Cat timp ati fost INTERIMAR ati dat Ordinul 4472/2012 prin care avantajati incompetenta. Sa ma explic: pentru Etapa a II-a de repartizare la centrele de concurs/unitati scolare din 16 august pentru perioada determinata, ati avut grozava inspiratie de a-i indeparta pe candidatii care obtinusera note de peste 9 in sesiunile din 2010 si 2011,dandu-le posibilitatea celor cu note de 5 din sesiunes din 2012 sa ocupe posturi mult mai bune. Fiica mea,o profesoara de exceptie,s-a pregatit anul trecut, tinand cartea intr-o parte si copilul (de 2 ani)in cealalta parte, reusind sa ia o nota de peste 9. Anul acesta statea linistita,convinsa fiind ca va obtine un post . Ba chiar mai mult, acum cateva zile a primit telefon de la directoarea unui liceu prin care o intreba daca este interesata sa vina pe un post rezervat,deoarece are nota cea mai mare. Dupa cateva ore revine cu alt telefon prin care-i spune, cu parere de rau, despre Ordinul pe care dv. l-ati dat. Si uite asa , un profesor se gandeste sa paraseasca sistemul,scarbit de tot ce se intampla... Haideti sa lasam demagogia! Asta este interesul dv. pentru viitorul invatamantului din tara noastra ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule ANONIM ! Si fiica mea a ratat titularizarea dar nu este vina domnului ministru. Eu consider Legea invatamantului si toate ordinele date ulterior, foarte bune, care duc la descentralizare si la autonomia unitatilor scolare. Problema este ca nu citim cu atentie aceste legi si ordine. Cadrele didactice aveau posibilitatea de a se inscrie la mai multe centre de concurs, pentru a-si mari sansa de a obtine un post. Sunt din ce in ce mai multi profesori in conditiile in care, populatia scolara este in scadere. Domnule ministru, dumneavoastra v-ati facut datoria,v-ati descurcat onorabil si imi pare rau ca nu ati avut posibilitatea sa dati un ordin prin care, cadrele didactice netitulare, cu rezultate deosebite la olimpiade si concursuri nationale si internationale, sa fie titularizate pe post/catedra, fara sa mai treaca prin emotia si stresul concursului de ocupare a unui post sau catedre ( asa cum sa procedat cu elevii la bacalaureat). In ceea ce priveste demagogia la care se refera domnul (doamna) ANONIM, sincera sa fiu, clasa politica sa facut de cacao ( ca sa folosesc o expresie colocviala). Ce mi-e Basescu, ce mi-e Crin sau Ponta ?. Ce mi-e PSD sau USL, s-au ce partide or mai fi?. S-au perindat pe rand la conducere, ducand tara de rapa. Ma gandesc ca iar o sa se schimbe, si legea invatamantului, si ordinele MECTS, si incepem un nou an scolar derutati, plictisiti si obositi.

      Ștergere
    2. Domnule(doamna)Juve , sigur nu sunteti cadru didactic(dupa ortografie),asa ca nu aveti cum sa intelegeti fenomenul.Daca ati vrut sa-l periati pe domnul ministru,n-ati reusit criticand si USL-ul . Daca nu facea o nedreptate,ar fi facut un comentariu. Asa , inghite si merge mai departe...

      Ștergere
    3. Nedreptate??? Cred ca doar in mintea dumneavoastra. Am introdus Titularizarea in sistem si transferul. Adica fiica dumneavoastra daca se titularizeaza si ramane fara post I se asigura unul. Pe legea Funeriu era "titularul scolii" adica daca ramanea fara post sau intra in somaj sau mergea la un alt concurs. E un simplu exemplu din ceea ce am facut.

      Ștergere
    4. Scuze...tastez de pe telefon si apar anumite greseli de tastare...

      Ștergere
    5. Constituirea Centrelor de tititularizare a ingradit "mobilitatea" cadrelor didactice(parerea mea). Da, este importanta titularizarea in sistem nu in scoala. Din pacate in unele scoli directorii nu au citit cu seriozitate metodologia, unii candidati sunt total debusolati (nici ei nu citesc legile!), s-au acceptat dosare si acum s-au trezit ca ei nu pot sa predea pe postul respectiv (ex.candidat cu studii de scurta durata a depus si acceptat dosarul pe un post la liceu, a luat nota peste 8 si a fost sunat ACUM ca nu este in regula.....).

      Ștergere
    6. In aceeasi situatie se afla si sora mea,care nu s-a putut titulariza anul trecut cu nota 8,25, deoarece nu au fost posturi libere ,iar acum avand bebe de 3 luni, nu s-ar putea titulariza in baza notei de anul trecut,decat pe perioada det.,ceea ce nu o ajuta deloc, fiind in cocediul de crestere a copilului.

      Ștergere
    7. Domnule Liviu Pop,inignarea mea rezida din faptul ca i-ati scos din concurs,la Etapa a II-a pe cei care au obtinut note mari in 2010 si 2011. Nu mi-ati raspuns la intrebare: ce vina au ei? Pe ce posturi se puteau titulariza ? Unde se duc ei acum? Este bine ca ati reintrodus titulatura in sistem,dar daca n-au pe ce sa se titularizeze,cu ce-i incalzeste? Macar sa le fi dat posibilitatea sa functioneze pe posturi cu perioada determinata...

      Ștergere
  2. dl Pop ar trebui sa va fie un pic rusine, dar asta e caracterul va lipseste

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are de ce sa imi fie rusine. Tot ce am facut a fost in spiritul asteptarilor oamenilor din sistemul de invatamantn parinti si elevi

      Ștergere
  3. atat timp cat directorul nu are dreptul sa-si aleaga oamenii , dar sa dea performanta cu ce i se da ....despre ce vorbim?
    descentralizarea nu functioneaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar pe director? Cine si cum il alege?

      Ștergere
    2. ANONIM de ROMANIA12.08.2012, 10:24

      1. "Descentralizarea" intr-un sistem PUBLIC, UNITAR, de STAT, este O PROSTIE! Idiotenie mai mare nici ca poate exista! Este doar un termen "la moda", groaznic de daunator!
      2. "Performanta", "Calitatea" sunt iarasi doi termeni "la moda", care NU SPUN NIMIC! Explicati-mi dumneavoastra, domnule "Anonim 12.08.2012 07:17" CE ESTE CALITATEA in INVATAMANTUL PUBLIC ? Sustinatorii conceptului HABAR N-AU CE INSEAMNA!
      3. Directorul NU trebuie SA-SI ALEAGA OAMENII! Decat daca este SCOALA SA, PRIVATA! Iar profesorii, titulari ai sistemului trebuie sa aiba drepturi egale, nu dupa mofturile sau pilele unui director.
      4. Din PACATE, se merge in continuare "la sange" dupa prevederile tembele ale L.A.C. si ale L.E.N., doua INEPTII intelectuale, parghii sigure spre haos.
      5. CUM actioneaza domnul Ponta IN FAVOAREA invatamantului, domnule Pop? Prin RECTIFICAREA IN MINUS ? Dupa ce s-au acordat doar 2,3% din PIB (din 6% MINIM LEGALI), acum se REDUCE si acest 2% ? Pentru ce? Pentru a se "hrani" IARASI si IARASI aceleasi ministere al apararii si internelor, care primesc sume IMENSE, IN PLUS? Luand de la SANATATE si INVATAMANT ? CARE este deosebirea fata de Boc, Ungureanu, Basescu ?
      6. Intr-adevar, ati "peticit" pe ici pe colo "gaurile" teribile lasate de administratia anterioara. Dar actiunile bine intentionate ale dumneavoastra SE PIERD in actiunile IRESPONSABILE ale Guvernului actual! Sa critici virulent CE A FOST (pe buna dreptate) dar sa imbratisezi ACELEASI OBCEIURI, e PERICULOS, domnule ministru! Capitalul electoral SE PRABUSESTE VERTIGINOS!

      Mai sunt MULT PREA MULTE de REPARAT! Si cu NOI TAIERI si REDUCERI, nu se va face nimic bun! CUM se va reface DEMNITATEA cadrelor didactice? Prin SARACIREA lor si mai accentuata? Prin UMILIREA lor si mai accentuata ? Prin REDUCERI de norme, de posturi? Prin DESFIINTAREA de scoli? Parca am mai vazut acest scenariu. Si RECTIFICARILE IN MINUS, ACOLO DUC !
      Deschideti BINE OCHII! Drumul este din nou, GRESIT! NU EXISTA DORINTA de a schimba tara asta in bine!

      Ștergere
    3. Ba ar fi ideal ca directorul sa-si aleaga oamenii,dar asta ar insemna ca sa fie un adevarat director,care sa urmareasca doar interesul scolii(nu si pe ale sale),ceea ce in conditiile actuale pare o utopie. S-ar putea rezolva , daca directorii n-ar mai avea catedra asigurata , unde sa-si gaseasca refugiul in caz ca nu-si face treaba de director cum trebuie. Astfel am scapa de directorii incompetenti si corupti. Sa va dau un exemplu de directoare incompetenta si corupta : in subordinea dumneaei este o profesoara foarte bine pregatita si mai ales constiincioasa. Pentru ca i se daduse o clasa foarte slab pregatita, profesoara "si-a permis" sa-i cheme pe elevi la scoala si sambata. Care a fost urmarea? Directoarea a apostrofat-o in Consiliul profesoral ca face exces de zel si ca nu se gandeste si la ceilalti colegi????!!! Astia sunt oamenii,cu ei defilam...

      Ștergere
    4. ANONIM de ROMANIA14.08.2012, 10:16

      Vedeti ca AM AVUT DREPTATE ? Directorul NU trebuie sa-si aleaga profesorii (cel putin in invatamantul public, obligatoriu). "Calitatea", in acest caz, NU inseamna PERFORMANTA OLIMPICA, ci realizarea unui DECALAJ CAT MAI MIC intre elevii slabi si cei buni. Adica ASIGURAREA unui nivel mediu de pregatire. Asa procedeaza tarile cu cel mai bun invatamant! Ati auzit de multi elevi "olimpici" finlandezi? Sigur, NU! Ati auzit de "olimpici" suedezi? NU! Dar germani? NICI! Insa, Finlanda are "cel mai bun invatamant" !(?) conform testelor PISA. Si noi, ne maimutarim incercand sa imitam invatamantul finlandez! Uitand ca: Finlanda aloca 18% din PIB pentru invatamantul de stat (si NU 1,8% ca...Romania), NU exista Notare ritmica (NU exista deloc notare pe parcursul anului scolar), NU exista NUMAR MINIM de elevi in clase, NU exista TONELE de hartii inutile, NU exista OBLIGATIVITATE pentru nimic, totul se realizeaza prin consens, Nu exista stress! Si profesorii sunt RESPECTATI, bine platiti! Directorii NU-SI aleg "gasca" lor de acoliti, cu care sa fure scoala! Vedeti cum se poate la altii, nu si la noi ? TREBUIE inteles foarte bine care sunt deosebirile intre sistemul public, mediu si obligatoriu de invatamant si sistemul privat, mediu, sau superior public/privat. Sa NU LE MAI CONFUNDAM la infinit!

      Ștergere
  4. EDUCATIA regreseaza cu actiuni inutile , de genul "Validarea de catre consiliul profesional a fiselor de evaluare ale personalului didactic si didactic auxiliar" !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai bine de catre Consiliu de Administratie? Alcatuit din cele trei categorii pe care le prevede Legea educatiei nationale.

      Ștergere
  5. Rusine pe DVS. N-ati facut nimic pentru clasele pregatitoare. Dati a masa si un scaun de care n-are nevoie un copil de 5-6 ani si nici un material didactic. Clasele arata ca dupa razboi si Dvs.sunteti multumit cu primul ministru
    E ceva neaaceptabi de la un lider sindical.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va readuc aminte ca pana la preluarea portofoliului de la educatie de catre mine, nu era nimic facut pentru clasa pregatitoare. Doar elevii inscrisi atat la gradinite cat si in clasele pregatitoare. Desi legea era de un an si ceva in vigoare cei dinaintea mea nu au facut nimic. Sunt intarzieri mari pe care am incercat sa le recuperez. Sunt convins ca pana la inceperea anului scolar vor ajunge si materialele si mobiierul scolar. Ce vom face anul viitor cu aceasta clasa vom vedea.

      Ștergere
    2. De ce dam vina pe dl. ministru Pop ptr. aceasta clasa pregatitoare cand domnia sa a stat atat de putin la acest minister si NU AVEA CUM SA INDREPTE o situatie creata si legiferata de alt guvern? Exista niste demersuri, niste pasi de urmat, conform legii. A indreptat situatia acolo unde s-a putut. Nu-i ridicam "statuie" , dar ar fi bine sa intelegem ca sunt lucruri care pot fi facute si altele care nu pot, intr-un interval de timp.

      Ștergere
  6. FOARTE FRUMOS ... POATE AVETI DREPTATE DIN PUNCTUL DVS. DE VEDERE, DAR PT CEA MAI MARE PARTE A CADRELOR DIDACTICE DIN TARA ASTA D-L POP A FOST SINGURUL CARE S-A IMPLICAT SI A AVUT CURAJ SA FACA CEVA PT INVATAMANT SI PT CADRELE DIDACTICE!!! CREDETI CA FIICA DVS. E SINGURA CARE INVATA CU COPILUL LANGA EA? TOTI LUCRAM SI NE PREGATIM!!! AVEM PESTE 20 DE ANI VECHIME IN INVATAMANT SI MULTUMITA D-LUI FUNERIU SI PDL-ULUI NU MAI AVEM NIMIC!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fac parte dintre cei optimiști, care mai cred încă într-un viitor „luminos” al acestei tări. V-am apreciat intervențiile din mass-media din timpul interimatului.În privinta activității sindicale, în învățământ sindicatele au fost ca și inexistente. Am acceptat tăcuți toate umilințele celor care ne-au condus. Si din nou mass-media prezenta că la rectificarea bugetară vor pierde SĂNĂTATEA și EDUCAȚIA! Nu e nicio surpriză ... Dar ar fi trist, foarte trist...

    RăspundețiȘtergere
  8. auzi! dar tu cum ai fost promovat ca ministru ? nu tot prin slugarnicie!!!ai fost ministru si ce-ai facut pentru educatie? nimic...USL-ul e de 4 luni la conducere si nu a facut decat sa bage tara asta intr-o criza si mai adanca, cu cei deranja Basescu inca 2 ani?!din cate observ tu esti gornistul nr 1 ,cat despre rezistenta pe care o reprezinti in sindicat ,se rezuma doar in a ridica indemnizatia de lider de sindicat lunar ,caci ai avut bunavointa de a reintroduce cotizatia de sindicat pe statul de plata. Insa sa stii ca noi membrii de sindicat nu suntem prosti si nu mai toleram "fripturistii"...vrem fapte nu vorbe...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede ca aveti o gandire cu tenta portocalien forme fara fond. Aveti pe blogul acesta pe sietu-rile sindicatelor si a ministerului educatiei care a fost activitatea mea. In rest doar vorbe goale care nu ma intereseaza in aceste momente.

      Ștergere
    2. sunt vorbe pline de esenta... gandirea nu este portocalie ci exprima realitatea cotidiana din Romania, caci in afara de a taia panglici pe autostrazi si de a-l ataca pe Basescu ,ce a mai facut guvernul Ponta?euro a crescut cu 20 de bani, inflatia este in crestere, preturile deasemenea,criza economica se adanceste si Ponta a vrut sa faca un mini recensamant ,insa si-a dat seama ca o sa fie descoperite toate furturile care s-au facut la alegeri de catre USL... auzi !in Gorj in 10 zile au murit pe hartie 40000 de oameni!!! si sunt comune unde s-a votat intre 120-250% ...serios!!! si poate ne spuneti si noua de ce indemnizatie beneficiati de la sindicat? si de la Maramures si FSLI????

      Ștergere
    3. 4 luni de guvernare Ponta nu pot rezolva anii de agonie ai guvernarilor pdl (intentionat cu litere mici). Reintregirea salariilor pe care le-au taiat pdl-istii ptr 6 luni si s-au facut 2 ani?!?! Pentru unii bugetari inseamna totusi ceva!
      Eu am cunostinta de 4 persoane decedate de pe strada pe care locuiesc, una mica, cu 20 de case, care erau pe liste.....

      Ștergere
  9. Fica dvs se putea titulariza cu nota respectiva inainte de acest concurs. Deci cred ca sunteti lipsit de informatie. Astept pe adresa mea de email liviumarianpop@gmail.com detalii suplimentare pentru a lamuri problema cu fiica dvs.

    RăspundețiȘtergere
  10. La Colegiul Economic din Bacau (sunt 1850 de elevii) cea mai mare scoala din Judet si nu are sala de sport. De 40 de ani toata lumea promite ca va face sala de sport la acesta scoala dar dupa cum se vede si se aude, acestea se fac la sate si nu acolo unde este necesar.
    Cui trebuie sa ne mai adresam ca acest Colegiu sa poata avea o mica sala de sport?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand primariei si apoi ministerului. Un memoriu in acest sens astept si eu pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com

      Ștergere
    2. indiferent ce le-ati scrie acestor oameni ei nu vor sa inteleaga o tin pe a lor, pentru ca nu vad mai departe, nu vad ca opt ani au fost furati, mintiti frumos cei drept si dintr-o data sar la gatu altora uita cine i-a adus in situatia respectiva, eu va felicit pentru ce faceti sunteti un om rational, succes pe viitor

      Ștergere
    3. Primaria cunoaste situatia cu sala de sport de la Colegiul Economic din Bacau, dar promisiunile se fac in campanie electorala si apoi sunt uitate.
      Pe aceasta sala de sport s-au pierdut foarte multi bani pe proiecte care nu s-au finalizat.
      Si Ministerul cunoaste situatia dar.....

      Ștergere
  11. Buna ziua! Si eu care credeam ca "pe-aici" nu mai intalnesc dispute "de culoare" !... D-le POP revin si eu cu o propunere :DESFIINTATI , DOMNULE, ARACIP-UL ACELA CARE NE-A TRANSFORMAT IN "HARTOGARI"! Sa va explic: NOI , TOTI , SUNTEM EVALUATI IN FIECARE AN PRIN REZULTATELE DE LA "EVALUAREA NATIONALA" (romana si matematica!), avem concursuri, teze, lucrari , lectura suplimentara, pregatiri ,.. , pe care ORICUM le facem daca vrem ca elevii nostri sa aiba rezultate bune si DACA NU VREM SA NE FACEM DE RAS IN FATA COLEGILOR DE LA LICEE ! Intrebare :DE CE TREBUIE , DE EXAMPLU, SA PUN COPIII SI PARINTII SA SEMNEZE CA "AU LUAT LA CUNOSTINTA " CAND E PREGATIREA SI "CA AU PARTICIPAT"? De ce trebuie sa filmez si sa fotografiez fiecare activitate (vezi, Doamne, ca sa aduc probe!) , CHITANTE, FACTURI(pentru excursii), si alte chestii birocratice? S-a ajuns pana acolo incat am deschis pagina pe Facebook ca sa postam toate materialele , dar la care nu se uita nimeni.NU VI SE PARE CA ...SE INTINDE COARDA CAM MULT? Pentru cati bani primim , am senzatia ca suntem pedepsiti PENTRU CA MAI EXISTAM SAU SE VREA PERFORANTA ...PE DEGEABA ?! CAUTATI PE FACEBOOK PAGINA "SCOALA TELEGA" SI SA-MI SPUNETI DACA N-AM DREPTATE?!Multumesc si urari de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu se stie in detaliu la nivelul unitatii care sunt lucrurile pe care le verifica ARACIP-ul. Sustin evaluarea calitatii in invatamant. Cine si cum sa o faca?

      Ștergere
    2. Cel putin la nivel de gimnaziu calitatea reiese din rezultate! Cel putin asa cred eu! Pai, prtofoliul meu a ajuns sa cantaresca 3-4 kg ! Corect, asa e, la unele materii mai greu cu evaluarea calitatii, dar cel putin pentru noi (eu predau romana!) a ajuns mai mult cumplit! Hartii si hartii de-am ametit!

      Ștergere
    3. E o solutie cu scanarea documentelor

      Ștergere
    4. Domnule Pop, aveti cunostinta de faptul ca sunt cadre didactice care nu- si permit achizitionarea tehnologiei moderne?Aveti cunostinta de faptul ca nici conectare la internet nu-si permit?Dintr-un salariu de 1000 de lei nu poti trai!Plata chiriei, intretinerea, abonamentul pe mijlocul de transport cu care ma deplasez, telefonul, mancarea , vestimentatia...toate acestea depasesc cu mult salariul meu de cadru didactic care are o vechime de 15ani, grad didactic II,un colegiu, o facultate si-un masterat!Cum sa traiesc decent macar?Cadrele didactice au devenit paria societatii romanesti!

      Ștergere
    5. ANONIM de ROMANIA12.08.2012, 21:48

      Domnule Pop,
      Sustineti CALITATEA in invatamant! OK. Dar, CE ESTE CALITATEA in invatamant ? Tonele de hartii inutile, rupte de realitate? Dosare, peste dosare, amenintari peste amenintari, Comisii peste Comisii, TOATE, ABSOLUT TOATE FARA ROST? Oare n-ar fi timpul sa ne mai intoarcem si la meseria noastra si sa ne ocupam de COPII? Sa uitam de dosariade, de ARACIPE, de CEACE si alte FLEACURI BIROCRATICE si SA NE INTOARCEM LA COPII! La ELEVI! NU la "educabili", nu la "capita", ci la ELEVI. Cati dintre profesori AU UTILIZAT MACAR ODATA PORTOFOLIUL PERSONAL adunat cu atata truda ? Evident ca fiecare isi poate structura materialele frumos si corect. Dar NU dupa cerintele ABERANTE, PARANOICE ale ARACIP, CEAC, CIP-CIRIP si altele! Inca odata, domnilor, NU HARTIILE conteaza, ci ELEVII! Nu ne-am facut profesori sa predam ... dosarelor, muntilor de hartii, ci ELEVILOR! Ce face ARACIP nu este EVALUARE ci INCHIZITIE! Apoi, este aberant sa-ti RE-ACREDITEZI PROPRIILE SCOLI odata la 5 ANI! ABERANT, ABERANT, PAGUBOS! Legea Asigurarii Calitatii (nimeni NU stie CE este Calitatea in invatamant) este un GUNOI PAGUBOS pentru intregul invatamant romanesc! Indiferent de cata sustinere politica dispune! Realitatea celor 6 ani de aplicare DOVEDESTE ca este o PROSTIE PAGUBOASA. Aduce TENSIUNE, IRATIONALITATE, CHELTUIELI, DENATURAREA SCOPULUI INVATAMANTULUI, orice, numai CALITATE, NU! Va consider un om de valoare, deschis la problemele REALE din sistem! Cum puteti SUSTINE asemenea aberatie, precum L.A.C. ?

      Ștergere
  12. Nu este corecta legea privind echivalarea!
    Colegele care au stat acasa bine, merci, atunci cand noi mergeam la cursuri la facultate si mai tremuram si la examene, acum ne rad in nas cu echivalarea.Ele n-au facut niciun efort, decat acela de a-si fabrica acte pentru intocmirea acestui dosar.( ma refer la invatatoare)
    Ce se poate face acum pentru asta? Chiar vor fi si retribuite la fel ca noi?
    Atunci... pacat ca te-ai nascut in tara asta... tara tuturor posibilitatilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum de partea cealalta sunt absolventi de "facultati". E o discutie fara fond acum cand legea este in vigoare. Cred ca introducerea salarizarii diferentiate (nu numai pe criteriul studiilor, gradelor si vechimei) ar rezolva partial aceasta problema.

      Ștergere
    2. Domnule ministru,
      Scrieti: "Primul Ministru este atent la semnalele pe care i le transmit şi îmi oferă sprijinul necesar de a îndrepta lucrurile".

      Intrebare: primul ministru va ofera sprijinul la care va referiti ca rasplata la faptul ca ati facut treaba murdara cand i-ati acoperit plagiatul desfiintand o institutie formata din academicieni?
      Faptul ca ii scrieti functia lui Ponta cu majuscule ce altceva denota decat slugarnicie?

      Ștergere
    3. De plagiat este comisie care se ocupa. Nu autointitulatele comisii sustinute de PDL. Functiile importante in stat trebuie recunoscute. Iar de slugarnicie pot sa vorbeasca doar cei care sunt. Eu nu sunt cu siguranta.

      Ștergere
    4. Din curiozitate m-am uitat la rezultatele de la concursul de titularizare de anul acesta. Si...STUPOARE!!!! Majoritatea invatatorilor cu studii medii au cele mai mari note,iar profesorii pentru ciclul primar( cu LICENTA) se invart in jurul notelor de 2,3 si 4. Si atunci care este morala? Intamplator cunosc o invatatoare cu studii medii ,care este pe serie numai cu...LICENTIATI . Pai toti licentiatii (trei la numar) nu au atatea solicitari din partea parintilor , cate are invatatoarea cu studii...medii. Hazliu a fost cand o licentiata i-a spus invatatoarei ca o da in judecata pentru ca din cauza ei nu are ea copii.Asa ca,aratati-va licenta la clasa , nu doar pe bucata aceea de hartie!

      Ștergere
    5. Trebuie să recunoaștem că învățătorii care au terminat liceul pedagogic sunt mult mai bine pregătiți decât cei care au făcut un liceu pe alt profil, urmat de 3 ani de Colegiu Pedagogic. Sunt absolventă de liceu pedagogic și știu ce înseamnă practica făcută în cei 4 ani, la care se adaugă psihologia, pedagogia și didactica învățată temeinic. Am urmat și cursurile de licență tot în domeniul învățământului și am văzut ce înseamnă practica din cadrul modulului pedagogic; nu înveți să predai susținând 1-2 lecții pe semestru, deci 2-4 lecții în cei 3 ani (în primul an nu se predă)...și alea cu ajutorul colegilor sau a profesorului de la clasa...

      Ștergere
  13. Cred ca cel mai corect este sa tina si bietele invatatoare echivalate si "Doamnele" invatatoare cu facultate cate o lectie, pe neanuntate, in fata ministrului si-om vedea unde e treaba mai de calitate!

    RăspundețiȘtergere
  14. credeti ca e corecta actuala metodologie conform careia , iata vom avea profesori de nota 5 ...si ceva care sa predea limba si literatura romana la Colegiul Mihai Eminescu B M , iar altii cu nota 9 ...si ceva vor ramane fara post anul acesta !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua tuturor,
      Dragi colegi si oameni interesati de educatie ma asteptam ca pe aceasta pagina sa nu existe ,,tzatze" isterizate...Nu pretindem oameni scoliti care fac scoala de cariera...Ce anume ati mai dori sa faca Ministrul Educatiei? Sa ne conceapa CDS-urile, Planificarile, proiectele de lectie??? Daca era femeie, probabil ati fi dorit sa alapteze si pruncii! Ce au stricat unii in atatia ani vreti sa dreaga un singur om peste noapte(fie ea chiar si de 4 luni)! Il cunosc pe Liviu de la mitingurile din Bucuresti unde ar fi trebuit sa fie mult mai multi alaturi, atunci de ce nu ati iesit in strada langa noi sa cereti ceea ce doriti acum? Stricaciunile se vor remedia, sunt sigura de asta dar nu peste noapte, nici peste zi...Cineva a intrebat ce ar mai fi fost inca 2 ani cu basescu(in opinia mea nu este un nume de scris cu majuscula )! Daca tiranul nu pica atunci sa vedeti educatie de calitate! Ma dezgusta numai amintindu-mi ca pe limba i-a stat o ,,pasarica" , un ,,gaozar", etc,etc....Cu el in frunte se schimba total masa vocabularului. gata cu circul! Sa avem rabdare pana pe 31, apoi mai vedem. Draga Liviu, stimate coleg si Ministru al Educatiei multa sanatate si putere de munca.
      Gabriela-Carmen Tarna, Navodari, Constanta

      Ștergere
  15. Ati fost cel mai eficient ministru...În timpul f. scurt pe care l-aţi avut la dispoziţie cel puţin aţi lăsat ceva în urmă...Degeaba vă mai apostrofează acum unii şi alţii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahahahaha, demential, chiar ai dreptate, a fost cel mai "eficient" ministru, hahahaha, a desfiintat tot ce trebuia desfiintat in timp record si util ...

      Ștergere
  16. Sa contrabalanseze validarea CA ? Poate aveti dreptate . Personal consider ca autoevaluare/justificare/dovezi/validare/evaluare colegiala/evaluare CA/etc. este prea mult !

    RăspundețiȘtergere
  17. Sunt o profesoara calificata in Marea Britanie. M-am calificat pe sistemul GTP=graduate teacher programme. Mi-am echivalat diplomele din Romania, licenta pe chimie si master pe biochimie, acolo am lucrat ca profesoara de stiinte, timp de un an, cu norma redusa si am avut 6 mentori. O zi pe saptamina eram studenta la universitate si ma duceam la cursuri, in rest predam in scoala avand mentorul cu mine in clasa care imi dadea feedback dupa fiecare ora. Aveam 6 inspectii pe saptamina, iar la fiecare inspectie trebuia sa indeplinesc 2-3 standarde din teaching. Am invatat acolo ce nu as fi invatat in Romania in 10 ani de zile. Cunosc metodele interactive de predare, am facut cursuri de managementul clasei, a fost o experienta extraordinara pe care as dori ca toti colegii mei din invatamintul romanesc sa o aiba. Acolo nu exista titularizare. Dupa parerea mea este un examen rigid in care profesorii invata mecanic 300-400 de pagini dupa care vine ministerul si spune ca esti un profesor bun. As prefera sa am 5 inspectii pe saptamina iar dupa fiecare ora sa am feedback de la un mentor sau un profesor foarte bun, cu multa experienta decat sa tocesc 300-400 de pagini. In Anglia te poti califica pe 2 rute: GTP-un an- cand esti angajat de o scoala, ai 6 mentori si 6 inspectii pe saptamina, faci cursuri la universitate si participi la toate sedintele din scoala, o alta ruta este cand nu esti angajat, dureaza 2 ani dar este mai greu pentru ca trebuie sa te intretii singur. Dupa ce iei QTS=qualified teacher status urmezi cursuri de perfectionare. Fara QTS nu poti sa predai si ai nevoie de un profesor calificat cu tine in clasa. Am muncit foarte mult, dormeam 4 ore pe noapte, printam 500 de coli pe saptamina dar invatam enorm de mult, faceam planuri de lectie care erau prezentate mentorilor daca nu erau bune le refaceam. Nu vreau sa devin plictisitoare asa ca nu ma spun nimic. Daca doriti sa aflati mai ulte, contactati-ma. Cand am venit in Anglia nu am putut echivala QTS in Romania pentru ca mi s-a spus ca nu exista legislatie conforma cu cea europeana, iar sistemele sunt foarte diferite, nu exista compatibilitate. Stiu profesori care au luat titularizarea aici si au echivalat-o in Anglia cu QTS pentru Anglia are legislatia necesara.Eu vin cu QTS din Anglia si nu primesc titularizarea. Deci oricine a fost la conducerea ministerului trebuia in primul sa adopte legislatia europeana de echivalare a diplomelor si calificarilor profesionale si mai ales Dl Funeriu care era in aceeasi situatie. Cand m-am intors in Romania nimeni din minister nu m-a intrebat despre sistemul de calificare din Anglia, nu a interesat pe nimeni, am venit cu 6 dosare de acolo, cu tehnici de predare noi, moderne, modalitatile in care pregatesc ei profesorii calificati, nici macar nu au avut curiozitatea de a sti macar in mare ce se face pe acolo. Am auzit pe multi spunind ''aici nu e anglia, aici e Romania;;. Cand o sa ne oprim sa mai spunem ;;asa e in romania, nu poti sa schimbi nimic'' putem face foarte multe, nu se vrea. Tot sistemul educational se duce de rapa pentru ca se bazeaza pe un bagaj stufos de cunostinte rigide, inutile, fara practicabilitate, doar sa fie teorie de tocit. reforma curiculara se asteapta de 20 de ani, nu s-a facut nici pina acum. Dupa parerea mea, titularizarea trebuie desfiintata ca si gradele didactice: in schimb trebuie introdusi mentori in scoli, profesori foarte buni care sa pregateasca profesorii tineri care au terminat facultatea si sa ii invete sa faca lectii interesante, interactive, frumoase, antrenante, ministerul sa nu mai insiste pe o curicula greoaie, inutila si neinteresanta. Ma opresc aici, orice comentariu pe care il aveti va rog sa folositi un limbaj adecvat din respect pentru interlocutori.
    cu stima, nicoleta

    RăspundețiȘtergere
  18. Modificarea calendarului evaluarii cadrelor didactice este un lucru bun , pentru care meritati felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce stiti de hotararile judecatoresti castigate in 2012 cand se platesc

    RăspundețiȘtergere
  20. Fratilor,sunt si eu cadru didactic, v-am urmarit comentariile postate, atat cele referitoare la Ordonanta modificata, cat si cele cu tenta politica (de care, sincera sa fiu, mi s-a facut lehamite- totul are o limita, pana la urma...), culminand in final cu problemele cu care va/ne framantati/framantam. Nu cred ca d-nul Liviu Merian Pop se face vinovat de toate aceste nereguli, dimpotriva am apreciat postarea domniei sale si i-am dat dreptate la problemele asupra carora ne indeamna sa reflectam si/ sau sa le aplicam in practica. Vedeti d-voastra, de ce va place sa amestecati educatia cu politica, de ce nu ramaneti in ograda d-voastra, sa va dovediti capacitatile, de ce ,dascali fiind,simtiti nevoia sa jigniti sa denigrati?!!! De ce adevaratele probleme -si ele exista nu pot fi rezolvate pe cale amiabila??!!! I-as trimite pe cei recalcitranti in locul d-lui Pop -sa fim si noi inregula, sa nu ne mai plangem, sa ne mearga totul ca pe roate! Va atentionez ca si eu sunt unul dintre colegii d-voastra, cu neajunsuri,cu nemultumiri, cu peste 30 de ani de ani vechime in invatamant, dar in familia in care am crescut, apoi in mediile in care m-am dezvoltat, n-am fost educata sa-mi denigrez semenii!

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua domnule ministru,eram convinsa ca dumneavoastra o sa respectati LEN si directorii nu mai sunt numiti pe baza carnetului de partid,sunt profund dezamagit de ceea ce se intampla in invamant.IN ARGES sunt numiti directori care au un management deficitar la clasa si in relatiile cu parintii.La SC. Pietrosani ,jud. Arges este numit politic un director de care ,,PARINTII FUG'',asa se doreste sa se faca invatamant de calitate si sa se respecte legile.
    Cu respect,un cadru didactic care mai spera in dreptate si corectitudine

    RăspundețiȘtergere
  22. Oameni buni, Liviu Pop este unul dintre puţinii oameni de la acel nivel care ştiu ce înseamnă învăţământul preuniversitar, şi singurul care a mai reparat ceva din ce dezastru a lăsat nemernicul de Funeriu.

    RăspundețiȘtergere
  23. dreptaea este de partea celor echivalate,experienta si cultura unui Liceu Pedeagogic autentic de 5 ani...A FACUT SA DAINUIE samburele si esenta educatiei romanesti,bazate pe valori,credinte si concepte sanatoase despre lume si viata.Tinerii profesori absolventi fara noi nu au stiut concepe nici macar o planificare,un proiect sa desfasoare o activitate cu copiii sa se joace,sa vorbeasca...au venit ca niste lemne din padure sa invete ,inavatand copiii...

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu (si multi altii ca mine) astept sa faceti ceva pentru absolventii Univ. Spiru Haret, promotia 2009.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru corectitudine trebuie mentionat ca Spiru Haret a fost o chestiune politica si o scapare a sistemului. Tot pentru corectitudine trebuie spus ca studentii sunt singurii care au platit pentru incompetenta statului si aici ma refer la cei care ocupau scaunele Ministerului Invatamantului precum si cei care tineau haturile Spiru Haret. Concluzia, toti sunt bine linistiti studentii Spiru sunt cu trei ani de viata consumati in van, cu taxele aferente celor trei ani cheltuite aiurea si cu onoarea grav terfelita si ma refer aici la posibilitatea de a sustine examenul de licenta la o facultate de stat dar se pare ca cineva se temea de posibila rata mare a promovabilitatii, acum la patru ani de la absolvire este mai usor sa ratezi un examen.

      Ștergere
  25. Militati, domule Pop, pentru reintroducerea examenelor de amitere in invatamantul superior, pentru Dumnezeu. Stiti cum invata elevii in conditiile in care doar bacul conteaza. Si stiti ce inseamna bacul. Trebuie lucrat mult la constiinta elevilor romani, pentru ca bacul sa fie criteriu de admitere in invatamantul superior. Ne jucam de-a scoala.
    Cat priveste ARACIP-ul, e o inventie pentru ca unii sa castige bani cu galeata, iar noi sa ne dam salariul pe munti de hartii care trebuie trase la xerox. Trimiteti, domunle, inspectii la scoli, in fiecare luna si verificati astfel profesorii.Sa vada ce e in clase, nu sa citeasca hartii. Nu realizati ca pe nimeni nu intereseaza daca se face sau nu ceva la clasa? Daca e scris pe hartie ca s-a facut, e ok.

    RăspundețiȘtergere
  26. In ceea ce priveste titularizarea, nu va suparati, daca profesorii predau la liceu de exemplu, cum puteti sa dati la examen materia de facultate? Unii au terminat facultatea de 20 de ani. Cred ca ar trebui sa urmariti doar modul in care preda si sa verificati materia pe care o preda profesorul. IN CE TARA MAI ESTE O ASTFEL DE PORCARIE?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca titularizarea ar trebui sa se dea pe ochi frumosi... Pai daca ati terminat facultatea de 20 de ani ce ati pazit pana acum? Daca nu suntem in stare sa sustinem un examen la un nivel mediu de facultate nu avem ce cauta in fata elevilor, ca ne trezim ca ei stiu mai multe de la televizor sau de pe internet decat noi.

      Ștergere
    2. Nimic din ce-am invatat la facultate nu mi-a folosit in munca la clasa, doar metodica, in rest...absolut nimic.

      Ștergere
  27. Eu vorbesc in nume propriu si bine informata, adica din sistem. Sunt absolventa a 2 facultati una de subingineri si de la revolutie nu am putut sa ma titularizez, am terminat-o pe a doua, cand aproape sa o termin pe aceasta am aflat ca-n legea invatamantului cei care termina o fracultate de ingineri de tip Bolonia, pentru a se putea titulariza trebuie sa faca si masterul in specialitatea facultatii absolvite, nu orice masterat. Iata-ma ajunsa la 52 de ani cu 22 vechime in invatamant, cu multe formari, cu multe rezultate personale si impreuna cu copii pe la olimpiade si alte concursuri scolare. Fara lipsa de modestie, un dobitoc care munceste pe branci, iar sistemul il tine la coltul societatii. Vad domni si doamne titulari fara examene sau cu, care spre rusinea mea ca-i parasc, stau la adapostul acestor titularizari si nu mai fac multi dintre ei scoala. Ma simt defavorizata, de sistemul acesta si de cele trecute. Nu exista oare nicio posibilitatea ca cineva de undeva sa vada cata nedreptate mi se face. Am curajul sa merg la orice ora din zi si din noapte la orice concurs si examen cu toti titularii si va spun eu ca le dau " CLASA" , la clasa si la orice examen. Ma infurie faptul ca sunt corectata, examinata, verificata de oameni care nu stiu si nu fac treaba nici 10 % cat fac eu. In tara lui papura voda domneste de cele mai multe ori PROSTIA, INCOPENTENTA. RECUNOSC CA NU TOTI SUNT INTR-UN CON DE AMORTEALA, dar sigur sunt foarte multi. Daca ma intrebati de ce nu fac si masteratul? o sa va zic ca nu pot, fizic nu am posibilitatea. Facultate in specilitatea mea e doar la Iasi si Bucuresti. EU ca sa traiesc in zilele astea pe langa jobul asta m,ai am si multe alte joburi. Nota de la titularizare e 7,20 eu sunt convinsa ca doamnele corectoare de la Bucuresti, titulare si cu grad I fara un barem de corectare in fata au fost nimicite total. Mie sa nu-mi spuna doamnele acestea care au corectat ca ele stiu metodica. Hai asta nu, e prea de tot. Stiti cu ce asociez eu titularizarea? cu o mare nepasare, comoditate, liber la confort fizic si psihic.

    RăspundețiȘtergere
  28. "Dezbina si stapaneste !" A reusit perfect !

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna ziua domnule ministru!
    Va apreciez pentru ca, exceptand schimbul de replici pe teme politice cu interlocutori carora n-ar trebui sa le cadeti in plasa,va straduiti sa raspundeti comentariilor noastre si cred ca ce va tine de dv veti face si ne veti sustine acele puncte de vedere care sunt intemeiate. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  30. Cu hotararile judecatoresti castigate in 2012 cum ramane?

    RăspundețiȘtergere
  31. Pentru ca tot se vorbeste de Europa : sunt tari care au desfiintat institutia numita ARACIP ! De ce ? Au realizat inutilitatea ei ! Calitatea scade proportional cu numarul de hartii !

    RăspundețiȘtergere
  32. E jenant faptul ca unii colegi ponegreaza pe aici pe doamnele invatatoare care si-au echivalat competentele! Poate cred ca aveau competente si le-au pierdut in momentul in care au aparut primii absolventi de facultate in inv primar?! Hai sa fim seriosi, ca toata lumea recunoaste calitatea educatiei cadrelor didactice care au absolvit liceul pedagogic. Va mai trece putin timp, vor iesi la pensie si vor ramane in sistem masteranzii si doctoranzii care vor da adevarate valori invatamantului romanesc. Sper sa nu-i regretati pe cei pe care-i denigrati acum.V-ati pus intrebarea, ca la timpul lor erau cu studiile complete ? (definitivat, grade didactice) Poate multi nu au urmat o facultate , deoarece din minunatul salar trebuiau sa se si intretina si sa poarte proprii copii la studii. Sper ca ai lor copii au gasit o alta cale de afirmare profesionala , deoarece neputintele din familie cu siguranta i-au marcat.Succes in activitatea dv intelectuala!

    RăspundețiȘtergere
  33. "Nulitati" Din punct de vedere profesional care sunt realizarile dvs.? Cati elevi pregatiti de dvs. sunt olimpici la materia pe care o predati? In ce masurati performantele dvs. profesionale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ANONIM de ROMANIA16.08.2012, 09:42

      Numarul "olimpicilor" NU defineste deloc CALITATEA actului educational !!!! Sa fie BINE INTELES !!! Acest criteriu ar trebui luat in considerare DOAR la o recompensa materiala a profesorilor ce pregatesc lotul olimpic! Finlanda are cel mai bun invatamant din lume. OK. Cati "olimpici" are ? NU ARE! Romania este la coada clasamentului. Cati olompici are? Foarte multi. Atat de multi incat statul nici nu mai vrea sa-i rasplateasca! Sunt 1% dintre elevi! Dar CEILALTI?
      Profesorii ce se axeaza doar pe pregatirea olimpicilor isi neglijeaza cu buna stiinta datoria la clasa, cu ceilalti elevi. Lucreaza cu cateva "varfuri", iar restul se transforma in "resturi". Asta e, daca la DOSAR conteaza doar "olimpicii"! Sau manuale, cursuri, recenzii publicate, NICIDECUM activitatea NORMALA, la catedra! Care este, de fapt CEA MAI IMPORTANTA! Si iata ce usor DISPARE CALITATEA! Avem cateva varfuri si o masa de nulitati! Si profesori DEZINTERESATI sa-i scoata la lumina. Pentru ca munca NORMALA a lor NU ESTE PRETUITA. Nici macar cuantificata.
      In ce priveste disputa dintre invatatori si profesori de primar: era necesar ca invatatorii sa aiba studii superioare. Dar NU trebuia ca acestora sa li se acorde drepturi mai mari decat tuturor profesorilor, dupa cum s-a intamplat. Mai mult, experienta la catedra trebuie pretuita mult mai mult. Cazuri de profesori cu 25 ani vechime obligati sa urmeze si sa plateasca cursuri (minunat de anoste si inutile!) de psihopedagogie, unde vin niste "fatuci" absolvente de psihologie, fara nici o ora in fata elevilor si se dau interesante cu metodele lor "moderne" - la fel de anoste, inutile si ineficiente - vedem zi de zi. Sunt multe, prea multe ANOMALII in tot invatamantul romanesc! Si NIMENI nu le vrea indreptate!
      Domnule ANONIM: PERFORMANTELE PROFESIONALE au tot fost masurate in numarul de elevi olimpici. Si UNDE am ajuns? O tara cu PREA MULTI OLIMPICI si ENORM de multi analfabeti. Scopul profesorilor este acela de a-i face pe TOTI "olimpici" ? Este ABSURD, nu va dati seama ?

      Ștergere
    2. "Nulitate". Performanta, in invatamantul preuniversitar public se masoara in decalajul cel mai mic intre elevii foarte buni si cei foarte slabi. In nici un caz in NUMARUL de OLIMPICI! Finlanda are cel mai bun invatamant din Europa. Cati olimpici are? Aproape de 0! Insa, invatamantul Finlandez este STRANS legat de VIATA. Se invata PUTIN dar BINE! Fara constrangeri de "notare ritmica", "portofoliu personal", "proceduri combatere absenteism","proceduri combatere violenta", pregatire suplimentara neplatita, etc., etc. Cu 18% din PIB insa, si cu garantia ca elevul se pregateste corect pentru viata! Si cu RESPECT pentru parinti, pentru profesori. Nu cu amenintari permanente, nu cu taieri permanente, nu cu jigniri si umilinte permanente.
      Insasi gandirea in termeni de "numar de olimpici" este daunatoare! Nu poti cere unor elevi de la un grup scolar tehnic sa fie olimpici la matematica! Si atunci, declaram apriori ca "profesorii sunt slab pregatiti"? Si apoi, CE OLIMPICI cereti dvs din ciclul PRIMAR? Sau, poate, sunteti vreun "profesor de primar" cu vreo "facultate la plic" ?

      Ștergere
  34. Imbecilii de pdlisti isi lasa si pe aici voma! Dl Pop, nu va periez ptr simplu fapt ca eventualele mele linguseli nu ar avea nici un efect pe un site unde eu sunt anonim. Asadar, neperiindu-va, vreau sa va spun ca, atata timp cat ati fost ministru, ati facut lucruri bune. Ce se va intampla mai departe, nu stiu. Insa, din ceea ce am citit, dvs va veti ocupa, intr-o forma sau alta, si de invatamant. Spuneati, intr-un interviu, ca doroti sa descentralizati invatamantul, inclusiv ruperea de siveco. Cand se va intampla asta? Si cand se vor semna contractele de munca? Multumesc ptr eventual raspuns

    RăspundețiȘtergere
  35. Eu am fost si sunt impotriva echivalarii competentelor in inv primar si prescolar a celor care n-au absolvit un LICEU PEDAGOGIC. Nu s-a dorit o departajare clara a inv-educatoarelor care au absolvit liceul pedagogic, fata de cei care au absolvit o scoala postliceala. Nu e totuna!!!!! Aveti o bila neagra.

    RăspundețiȘtergere
  36. Domnule Liviu Marian Pop,

    E reeevoltator!!!! E umilitooor ce se intampla la titularizare!!!! Am participat anul acesta la concurs si am obtinut 8.05(media de repartizare). M-am inscris intr-un singur centru deoarece pana anul acesta am lucrat ca suplinitor si doream sa devin titulara pe postul ocupat pana acum. Postul meu a fost scos la concurs ca post titularizabil, perioada nederminata, viabilitate 4 ani, Limba engleza- Limba franceza, desi, atentie, el se compune din 12 ore de lb. franceza si doar 8 ore de lb engleza. Eu am sesizat aceasta greseala inca de la publicarea postului dlui director, dar mi s-a spus ca nu e nici o problema, se rezolva, se va modifica. Am dat examen, fireste, pe limba franceza. Am mers ieri la sedinta in vederea repartizarii dar....surprizaaaaa... aplicatia nu imi permitea sa il iau deoarece el aparea limba engleza-limba franceza. Inainte de asta mi s-a bagat pe gat un alt post, iar eu nu am vrut sa accept. In final comisia m-a pus sa semnez intr-un borderou ca iau postul pe care il doream, atentieeee...am semnat, si ca voi primi un telefon sa vin sa semnez si dupa ce se va opera rectificarea in aplicatie... Am primit telefonul si...din nou surpriza: nu se putea face nici o rectificare in aplicatie si singura solutie este sa merg in 16 august sa iau postul prin suplinire!!!!!!!!!!!!! Dar, de la inspectorat mi s-a spus ca e posibil ca si la suplinire sa am aceeasi problema: sa nu-mi permita aplicatia sa iau postul!
    Prin urmare , mi s-a refuzat dreptul de a deveni titular... Unde mai e dreptate in tara asta????? Cum se poate ca un post cu 12 ore de lb franceza si 8 de lb engleza sa figureze, in continuare, avand forma limba engleza-limba franceza, daca in metotologie scrie clar ca acest lucru nu este posibil??? Extras din metodologie:(5) În unităţile de învăţământ gimnaziale se pot constitui catedre vacante/rezervate
    formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină Alimbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizicăchimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind si disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două
    discipline, candidaţii cu dublă specializare (limba română-limbă străină, limbă străină Alimbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizicăchimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.) susţin în cadrul concursului
    proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In aceeasi situatie sunt si eu, referindu-ma la nota mare luata la titularizare. Nu am vrut post in alta unitate mergand pe continuitate. Unii mai pun si suflet in ceea ce fac. Lucrand la ciclul primar este o reala ruptura cand copiii isi schimba dascalul. Faceti ceva cu articolul 253 din LEN, sa ne putem titulariza cu nota din 2012 la nivel de PJ poate prindem o pensionare ceva.
      Multumesc

      Ștergere
    2. Va multumesc nespus pentru raspuns, domnule Liviu Pop!!

      Ștergere
  37. Vi se pare corect d-le Pop sa platesc eu si cei ca mine 200lei participarea pentru la examenele pentru grad la Centrul Universitar Craiova? De ce trebuie sa platim?

    RăspundețiȘtergere
  38. Legea 1 a educatiei sau legea Funeriu este expresia cea mai exacta a ceea ce inseamna o lege pe sistem comunist unde trebuie sa functioneze controlul tuturor indivizilor. Titularizarea pe post si inexistenta in cadrul acestei legi a statutului titularilor in sistem, titularizati anterior acestei legi, sunt niste expresii vadite la a obliga cadrele didactice sa ramana pe aceleasi posturi pt a putea fi usor controlate si manevrate de directorii pusi pe criteriile pe care le stim. Descentralizarea gandita in lege referitoare la titularizarea in consortii sau unitati scolare merita exemplul de la scoala unde lucrez pt. ceea ce s-a intamplat anul acesta la inspectia pt. titularizare. Candidatii sau unii dintre acestia nesiguri pe capacitatile lor metodice si didactice au influentat pe cei care i-au inspectat in diferite moduri atat de cunoscute la noi, fara nici o jena...iar rezultatul l-am vazut la notele obtinute. Ma intreb ce se intampla daca subiectele erau realizate in scoli sau consortii, cati dintre acestia le obtineau anterior concursului scris?
    Personal am o mare nemultumire ca profesor care a participat la titularizare de 2 ori si spre norocul meu m-am titularizat de fiecare data..., faptul ca eu ca si TITULAR in sistemul de invatamant nu ma regasesc in aceasta lege. Unde sunt pretransferurile, (aici ar trebui sa intervina cererile directorilor), unde sunt detasarile, daca eu ma mut cu familia din localitate ce fac? Cum fuctioneaza dinamica sociala intr-o Romanie, membra a UE si culmea in sec .XXI?
    Acestea sunt drepturile titularilor in Legea Funeriu. INEXISTENTE!

    RăspundețiȘtergere
  39. http://www.mostwantedblog.org/2012/08/16/blogstorming-20/

    RăspundețiȘtergere
  40. Offtopic:-articolul a fost preluat pentru Blogstorming 20., pe MWB :)
    http://www.mostwantedblog.org/2012/08/16/blogstorming-20/

    RăspundețiȘtergere
  41. Asta este farmecul democratiei : ai nimic din toate drepturile posibile !

    RăspundețiȘtergere
  42. Va rog, imi poate spune cineva daca pentru transfer cu acordul unitatilor conditia este ca postul/orele sa fie viabil/e 4 ani sau 1 an. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  43. Invatamantul rural ? Scoli in localitatea de domiciliu a elevului si salarii duble pentru cadrele diactice care locuiesc in sat (asta este adevarata plata diferentiata ! ) !

    RăspundețiȘtergere
  44. Eu zic LIUVIU ca tot ce ai facut a fost foarte corect.Le-ai incurcat ''mendrele''la unii "titulari"dinainte sa-si de-a examenu.Si asa au fost multe nereguli.La asa ceva nu se sesizeaza procurorii !!Rusine !!

    RăspundețiȘtergere
  45. De ce li se permite directorilor sa tina orele ascunse, ca apoi sa le dea dupa bunul lor plac celor care nu sunt in drept. Vor umple scolile cu prof. care nu au participat la titularizare, iar titularii nu se pot detasa pe ele deoarece acestea nu sunt scoase ptr.etapa de detasare.Ar trebui somati sa le dea libere,astfel ar trebui demisi.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare