26 nov. 2013

Întrebări și răspunsuri 26.11.2013

Sunt profesor de fizica. In cele 18 ore necesare pentru constituirea unui post didactic titularizabil (prin concurs, prin pretransfer, prin transfer sau prin alte modalitati de ocupare a postului de catre un profesor titular) pot intra si ore de curriculum la decizia scolii? Pot intra si ore din disciplina "Stiinte"? 

In orice catedra se pot cuprinde cel mult 4 ore de optionale.

In noiembrie 2011 am depus dosarul pentru echivalare studii indeplinind toate conditiile,am fost la ISJ sa ma interesez ce s-a intamplat cu acel dosar pentru ca pe lista facultatii unde judetul nostru a fost arondat nu m-am regasit nici ca admis sau respins. am inteles ca tot in acea perioada au fost depuse dosare pentru echivalare competente, mentionez ca am absovit colegiul univ. pedagogic de institutori, este acelasi lucru cu echivalare studii? pe lista inspectoratului sunt admisa cu 100 de puncte. mai departe nu se stie ce s-a intamplat cu dosarul meu si a altor persoane. as mai avea inca o nelamurire: as dori sa-mi refac dosarul echivalare studii, dar din martie 2012 am intrat in CIC pana la 31 august 2013, incepand cu 1 sept. a.c sunt incadrata pe catedra de invatator, nu stiu daca mai pot depune dosarul pt echivalare studii si pe ce ani sa cer adeverinta cu calificativele daca am avut intrerupere de activitate, intrand in CIC?

Dvs. trebuie sa primiti atestatul de echivalare a studiilor. Trebuie sa va interesati la ce centru universitar a ajuns dosarul dvs. si sa faceti presiuni pentru a va elibera atestatul. Nu e nevoie sa mai depuneti inca un dosar de echivalare.

Intrebarea mea este daca un Centru de Documentare si Informare infiintat intr-o unitate de invatamant preuniversitara (infiintat prin Ordin de Ministru ) se poate desfiinta cu acordul Consiliului de Administratie pe motiv de lipsa de spatiu. 

Consider ca, Casa Corpului Didactic poate lua aceasta hotarare.

Sunt educatoare la Targu-Mures. As dori daca se poate sa ma lamuriti cu o problema si anume: Am finalizat in 1987 Facultatea de subingineri TCM, specializarea Tehnologia Constructiilor de Masini ,durata de 4 ani .In 1999 mi-am dat definitivatul ca profesor , in anul 2001 am finalizat cursurile Scolii posliceale de invatatori si educatori din Targu-Mures, cursuri de 3 ani. Intre timp mi-am luat atat gradul II cat si gradul I ca educatoare. De mai bine de 18 ani predau ca educatoare. iar acum m-am lovit de o problema grava: As dori daca se poate sa ma lamuriti daca am dreptul sa-mi echivaleze studiile, ce este cu aceasta lege. Va rog frumos sa ma ajutati daca se poate si sa-mi spuneti ce pot face pentru a-mi rezolva situatia si anume sa fiu incadrata ca prof. inv. pescolar.

Conform actualei legislatii nu va puteti echivala studiile posliceale.

Incadrarea mea ca sofer gr 4 cu vechimea corespunzatoare gradatiei este de 936 lei net incluzind si sporul de vechime de 20% daca voi benficia de majorarea salariala care se presupune ,si care imi va fi salariul de incadrare.

Din pacate, majorarea prevăzută de OUG nr. 103/2013 se aplica doar cadrelor didactice cu o vechime mai mica de 6 ani.

Sunt directorul unei scoli urbane din judetul Dambovita. Anul scolar trecut am avut incadrata o doamna profesor-pensionar pe 6 ore limba romana. La evaluarea anuala si pentru dansa am aplicat grila de punctaj prevazuta in metodologie ( foarte bine peste 84,99puncte etc.). ISJ -ul mi-a reprosat ca am gresit. Doamna trebuia sa obtina calificativul Foarte bine, in opinia inspectoratului, si cu un punctaj mai mic de 84,99p intrucat a avut in incadrare doar 6 ore. Este adevarat? Exista undeva specificat acest lucru? Exista in metodologie sau in alta lege o alta grila cu un punctaj difert pentru astfel de cazuri? Eu nu am cunostinta de asa ceva dar...poate exista si mi-a scapat mie, cu toate ca incerc sa fiu bine informata. Exista o grila de punctaj speciala si pentru evaluarea partiala? Intre cate si cate puncte se obtine Foarte bine, Bine etc.?

Consider ca daca nu avea cel putin jumatate de norma nici nu trebuia facuta evaluarea. Doar daca avea ore si in alte scoli. Iar grila de punctaje este aceeași pentru toți angajații.

Având în vedere că doresc să urmez programul de masterat menţionat (Ciclul II Bologna) şi că sunt licenţiat în Matematică (am specializarea Matematică) , conform Ciclul I Bologna, pot fi încadrat  ca Profesor I după finalizarea studiilor de master precizate?
Sau
Ce studii de master aş putea urma pentru a putea fi încadrat după finalizarea lor ca Profesor I. Menţionez că am studiat centralizatorul pentru disciplinele de la titularizare şi nu sunt edificat cu privire la întrebarea adresată.

Conform prevederilor din Legea nr. 1/2011 „(4) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ pot participa la cel mult două alte sesiuni ale acestui examen, în condiţiile reluării de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar.
   (5) Stagiul de practică cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani de la începerea primului stagiu de practică.
   (6) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.
Asadar, eu consider ca anul de stagiu este 2009/2010, avand posibilitatea de va mai prezenta la un examen in urmatorii 2 ani.

Sunt profesor titular la LiceuL tehnologic din Liteni , Suceava dar locuiesc in Suceava . Zilnic eu si alti foarte multi colegi facem naveta si parcurgem o distanta zilnica dus- intors de 60 km. Nu am primit naveta pe anul trecut iar anul acesta sansele sunt mai mici. De fapt de cand s-a schimbat legea nu mai primim naveta. Am fost si la primarie un grup de profesori am vorbit cu reprezentantii acesteia , ni s-a promis ca vor trimit banii la scoala dar la scoala domnul director spune ca nu a primit bani suficienti si se da iar vina pe primarie. Am ajuns la concluzia ca suntem inselati. Am vorbit cu liderul de sindicat pentru a face demersuri de a ne obtine banii dand in judecata dar ni s-a spus ca nu avem sanse cu noua lege . Asi dori sa ne ajutati in acest sens. Putem sa dam in judecata si sa ne primim banii ? Ce baza legala avem ? Sunt sume mari de bani pe care-i cheltuim zilnic din salariile noastre mici.

Daca v-ati facut in fiecare luna cerere pe care ati inregistrat-o la scoala impreuna cu actele justificative puteti solicita cheltuielile de naveta in instanta ori prin sindicat, daca sunteti membru al unei organizatii sindicale sau in nume propriu. Lipsa banilor nu poate fi invocata la nesfarsit. Daca situatia este de mai multi ani consider ca e o problema in elaborarea bugetului.
  
Vin la dv pentru a va cere o lamurire  : in temeiul Legii 1/2011,conform articolului255 ,litera 8 am depus cerere de concediu fara plata de la 1 septembrie 2013 dar dupa 2 luni la 1 noiembrie 2013 am dorit sa ma intorc la locul de munca unde sunt titular .M-am prezentat la scoala la post dar nu am fost primita pe motiv ca trebuie sa ma intorc exact la 1 septembrie pe motiv ca s-a modificat legea .Va rog sa  imi spuneti dv care este legea in acest domeniu.

Art. 255
(8)Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă.

M-am aflat in concediu crestere copil la data cand s-a desfiintat centrul financiar ,pe care eram doua contabile ( administrator financiar - studii medii ( contabil sef) si eu, administrator financiar - studii S(economist)). Eu nu am putut participa la concursul de ocupare a vreunuia dintre posturile care s-au creat la alte scoli, fiind in concediu crestere copil.Pe postul de contabil sef, de la liceu a ramas in continuare persoana administrator financiar -studii medii. Acum am revenit la serviciu si suntem doua contabile. As vrea sa stiu, dupa 6 luni (perioada in care legea ma protejeaza de concediere) exista posibilitatea reducerii postului meu in favoarea celeilalte contabile care are studii medii dar care are functia de contabil sef?

Exista si posibilitatea aceasta, dar dupa o evaluare obiectiva.

Sunt profesor de limba engleza,dar anul acesta lucrez ca educator la o gradinita de langa Bacau.Intrebarea mea este urmatoarea,ieri am luat fluturasul si am un salar de 549 in care nu a fost bagat sporul de vechime avand o vechime de 5 ani si spoul de rural.Dna secretara mi.a spus ca,cadrelor necalificate nu se acorda spor de rural, asa este?Daca se acorda,va rog sa.mi dati un nr.de lege sau articol.

Conform art. 7 alin. 1 din Metodologia aprobata prin Legea nr. 63/2011 „Personalul didactic calificat şi personalul didactic de conducere care îşi desfăşoară activitatea în localităţi izolate beneficiază de o indemnizaţie de până la 20% din salariul de încadrare”.

Sunt cadru didactic titular si as dori sa ma lamuriti cu privire la acordarea ajutorului de deces, conform contractului colectiv de munca. Mama mi-a decedat in septembrie, fiind pensionara. Conform acestuia, pot beneficia de ajutorul de deces ? Articolul respectiv nu este foarte explicit pentru mine. 

Daca va referiti la ajutorul de 5 salarii la decesul unui cadru didactic, nu puteti beneficia de acesta mama dvs. fiind in pensie. Daca va referiti la ajutorul care se acorda la decesul unui membru de familie, conform art. 17 din Legea nr. 6/2013 „Cuantumul ajutorului de deces se stabileşte, în condiţiile legii, în cazul:
a) asiguratului sau pensionarului, la 2.223 lei;
b) unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.112 lei”.

Va supun atentiei o problema personala la care va rog sa ma ajutati; am fost numita de C.A. al unei scoli postliceale particulare in functia de director, cf. unei hotarari din 30 iul.2013; aceasta a fost inregistrata si la ISJ Sibiu, numirea fiind facuta in baza art.60 (7), inv. particular si confesional din legea 1/2011. Mi s-a facut un contract de management pe 4 ani si inca unul de profesor pt. per. nedeterminata, eu fiind profesor titular al scolii, grd. I, insa abia acum incep cursurile de formare in " Managementul educatiei". De curand am gasit art. 254 (3) din Legea 1/2011 si nu stiu daca numirea mea este corect realizata, respectiv acel contract pe 4 ani, daca va fi necesar sa dau un concurs pe post si care este metodologia pt. invatamantul particular in acest sens(anuntarea postului, organizarea si desf.concursului ) 

Conform Metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2013-2014 „(2)    Asigurarea conducerii unei unităţi de învăţământ preuniversitar particular, până la organizarea concursului, dar nu târziu de sfârşitul anului şcolar, se realizează conform art. 2541 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”. Prin urmare, numirea dvs. nu putea fi facuta decat pentru un an scolar.

V-am trimis mai multe mesaje prin care vă ceream părerea și în același timp un ajutor în privința aplicării OMECTS 5484/2011. Nu înțeleg de ce ÎNVĂȚĂTORII nu sunt apreciați pentru munca lor. Sunt învățător de peste 40 de ani și cred că aproape de terminarea carierei mi s-ar cuveni,nu numai mie ,ci și altor colegi,puțină atenție.Aș considera că demnitatea mea nu-mi este știrbită și nu sunt discriminat în privința drepturilor salariale.

Consider ca in ce priveste echivalarea competentelor sunt doua probleme. Prima este cea legata de eliberarea atestatelor de echivalare. In aceasta privinta vina apartine centrelor universitare care au evaluat dosarele si care trebuie sa elibereze atestatele si care se ascund in spatele autonomiei universitare cand e vorba de a fi trase la raspundere pentru neeliberarea acestor documente. Aceste atestate de echivalare permit cadrelor didactice sa ramana in invatamant si dupa termenul dat de OG 92/2012 fara a mai fi nevoiti a absolvi o facultate. Acesta este motivul pentru care trebuie insistat la universitati sa elibereze atestatele. A doua problema o reprezinta salarizarea. Multe persoane cred ca daca vor primi atestatul de echivalare vor beneficia si de cresterea salariala data de studiile superioare. In conformitate cu actuala legislatie doar cei care isi echivaleaza studiile beneficiaza de majorarea de salariu, nu si cei care isi echivaleaza competentele. 
Prin urmare, atestatul de echivalare a competentelor este necesar pentru a fi incadrat ca profesor pentru invatamantul primar sau prescolar, nu si pentru a fi remunerat ca atare, iar pentru obtinerea lui trebuie facute presiuni la universitatile care trebuie sa va elibereze aceste atestate.

Sunt profesor clasa primara si titulara .Am beneficiat de un an fara plata si mi-au pastrat postu.Daca imi mai iau un an fara plata am dreptu si daca in continuare catedra sa imi fie rezervata ?

Conteaza cata vechime aveti in invatamant. Daca ati beneficiat de concediu fara plata de un an pentru motive personale, in functie de vechime, s-ar putea sa nu mai puteti beneficia decat de concediul fara plata pentru studii.

Sunt maistru instructor pe discipline teghnologice la un liceu din Constanta si am obtinut admis in urma evaluării dosarului depus în vederea recunoaşterii şi echivalării competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, conform OMECTS 5484/2011 .In aceeasi situatie sunt si alti colegi .Va rog frumos sa ne spuneti de unde se primesc acele atestate pentru ca noi nu am fost instiintati de nimeni pana in prezent Rezultatele dosarelor au aparut pe forumul ISJCTA , document aprobat în C.A. al I.S.J. din 07.08.2012

Atestatele de echivalare a competentelor se elibereaza de catre centrele universitare care v-au evaluat dosarele.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare