31 ian. 2009
o SAPTAMAN DE VACANTA
Ziua de luni va decide multe
30 ian. 2009
Criză sau iresponsabilitate?
Ce bine că a venit vacanţa! De vreo două luni încoace atenţia cadrelor didactice este îndreptată spre ceea ce se întâmplă cu legea de majorare a salariilor. Au circulat tot felul de zvonuri care ne-au făcut să fim permanent între agonie şi extaz. Până şi scepticii au crezut că legea se va aplica. Ceea ce se întâmplă acum întrece orice imaginaţie. E incredibil faptul că o lege poate fi aruncată pur şi simplu la coş. Noi nu am dorit să fim de acord cu negocierea aplicării legii considerând acest lucru un afront la adresa statului de drept. Dar ceea ce se întâmplă acum ce mai poate fi? Poate fi calificată în vreun fel atitudinea guvernanţilor noştri? Ei au avut nevoie de noi şi noi i-am ajutat. Ce proşti am fost! Acum noi cerem respectarea promisiunilor pe care le-au făcut şi respectarea legii. Justifică criza economică cu adevărat neaplicarea legii? Răspunsul nu cred că este greu de dat. Cred că mai degrabă este vorba despre iresponsabilitate.
Educaţia este prioritate naţională şi trebuie să se şi vadă acest lucru. Situaţia era gravă şi până acum în şcoala românească, dar acum, după ultimele măsuri luate de guvernul Boc, ea a devenit dramatică. Oare cine şi ce ne mai poate salva?
29 ian. 2009
Informare FSLI ianuarie 2009
Din partea Confederaţiei Sindicatelor Democratice din România (CSDR) am participat la ambele întâlniri.
La aceste întâlniri, Preşedintele României a prezentat efectele dezastruoase ale crizei economice ce tinde să se transforme în recesiune economică la nivelul ţării noastre. Domnia sa a formulat câteva propuneri pe care le-a discutat cu partenerii sociali:
Îngheţarea salariilor bugetarilor pe o perioadă de şase luni, chiar pentru un an.
Punctul de vedere al CSDR a fost:
a) o îngheţare a salariilor fără o „îngheţare” a preţurilor (ceea ce este imposibil într-o economie de piaţă şi, mai mult, acestea au crescut cu cca. 15-20%) ar însemna, în termeni reali, o curbă de sacrificiu.
b) o îngheţare a salariilor în formula actuală de salarizare în sistemul bugetar conservă inechităţile din sistemul actual de salarizare (salarii de 20.000 lei- alături de 600 lei)
Concluzia domnului Preşedinte Traian Băsescu a fost că nu va face presiuni asupra Guvernului pentru adoptarea aceastei propuneri.
2. Negocierea, în regim de urgenţă, a unei noi legi de salarizare în sistemul bugetar care să ducă la diminuarea salariilor mari.
Punctul de vedere al CSDR a fost:
a) în perioadă de criză, atâta timp cât nu sunt alocaţii bugetare suplimentare, nu pot fi adoptate asemenea măsuri şi într-un termen foarte scurt.
b) o reaşezare, la nivel naţional, a grilei de salarizare, între diferite categorii socio- profesionale din sistemul bugetar, nu se poate face fără reaşezarea, în prealabil, a grilei în interiorul fiecărui sector bugetar.
Nu s-a ajuns la nicio concluzie privind această propunere.
3. Referitor la problemele specifice învăţământului, am susţinut, în calitate de președinte al Federație Sindicatelor Libere din învățământ (FSLI), acordarea a 6% din PIB şi aplicarea în integralitate a Legii privind creşterea salariilor personalului didactic.
Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, a declarat că susţine fără rezerve acordarea a 6% din PIB. În ceea ce priveşte majorarea salarială, nu s-a pronunţat.
Urmează ca această problemă să se tranşeze în cadrul Coaliţiei şi în şedinţa de Guvern.
Preşedinte,
Aurel CORNEA
28 ian. 2009
Scrisoare deschisă către MEdCI
Atunci când d-l ministru Marga a semnat ordinul de desfiinţare s-a organizat la nivelul MedCT o întâlnire la iniţiativa directorilor de licee pedagogice care au prezentat argumente în favoarea menţinerii acestora şi a anulării ordinului. Problema studiilor superioare pentru învăţători şi educatoare era susţinută atunci de MEdCT avându-se în vedere aderarea României la UE, creşterea calităţii actului educativ, dar şi salarizarea unică a personalului didactic. Se motiva la momentul respectiv că este cunoscută dificultatea muncii în învăţământul preşcolar şi primar, se ştie că salariile învăţătorilor şi educatoarelor sunt mici, dar că aceştia nu pot fi retribuiţi altfel pentru că nu au studii superioare. Chiar dacă şi acum am reţineri în legătură cu acest aspect, noi, învăţătorii cu studii medii, am încercat să ne aliniem la politica MEdCT, aceea de pregătire superioară a personalului didactic din învăţământul preşcolar şi primar. Am afirmat că am reţineri, pentru că mulţi ani după aceea salariile absolvenţilor de colegii universitare au fost menţinute la un nivel scăzut, ceea ce i-a determinat pe învăţătorii cu liceu pedagogic să amâne absolvirea de studii superioare. Pentru exemplificare pot fi văzute grilele de salariu în ultimii ani.
După apariţia Legii 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, toţi am crezut că lucrurile vor intra în normalitate odată cu înfiinţarea Facultăţilor de Ştiinţe ale Educaţiei. Deşi prima promoţie a obţinut licenţa în iunie 2008 (la 4 ani după apariţia legii) nu s-a găsit timpul (sau s-a neglijat) ca Legea 128/1997 să fie modificată pentru ca aceşti absolvenţi să poată ocupa funcţia de profesor pentru învăţământul primar (preşcolar), prevăzută în Clasificarea Ocupaţiilor din România la poziţia 233101(2). Cine poate ocupa această funcţie dacă nu absolvenţii PIPP? După cum se observă Legea 128/1997 a fost modificată prin multe alte „Legi, Ordonanţe sau Hotărâri de Guvern” din 1997 şi până în prezent. Numai în mandatul d-lui ministru Anton Anton a fost modificată de vreo două ori, dar numai pentru cercetare, doctorate etc. şi nu pentru învăţători şi educatoare care se află la baza sistemului de învăţământ. Într-o Românie Europeană nu este normal ca aceste categorii să fie considerate în continuare „cenuşăreasa” învăţământului.
„Nu ştiu alţii cum sunt”, „dar noi tot n-am înţeles” –ca să folosim vorbele unui învăţător -de ce nu s-a aprobat încă Ordonanţa de Urgenţă care modifică Legea 128/1997 al cărei text a fost convenit de Comisia de Dialog Social şi care modifică art. 5 şi 7, în sensul reglementării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar şi primar. Probabil alte interese, nepăsare, lipsa banilor în bugetul MedCI (unde sunt?).
Odată cu formarea noului Guvern speranţele noastre au renăscut, mai ales că la conducere sunt oameni are provin din sistem, îl cunosc foarte bine şi, mai ales, sunt bine intenţionaţi. D-na ministru secretar de stat este chiar absolventă a liceului pedagogic şi suntem convinşi că ştie toate problemele cu care se confruntă învăţământul preşcolar şi primar, inclusiv cele de încadrare şi salarizare.
După cum ne-am dat seama sunt multe probleme la nivelul MEdCI, multe constituie priorităţi, dar problema noastră a licenţiaţilor PIPP este veche şi se poate rezolva relativ uşor. Dacă procedurile sunt greoaie, adresăm rugămintea noastră conducerii ministerului pentru simplificarea acestora.
Solicităm şi pe această cale rezolvarea situaţiei incerte în care se află educatoarele şi învăţătorii cu PIPP, cei care „au pus creionul în mână” tuturor, (dintre care unii au putere de decizie) astfel încât aceştia să fie remotivaţi, retribuiţi conform studiilor, să-şi recapete demnitatea de care se bucurau cu mulţi ani în urmă.
„Institutorii”-încă
In atentia profesorilor de chimie, promotia 1979
Inca un sindicat afiliat la FSLI are site. SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT ”TUTOVA” BÂRLAD
La data de 26 ianuarie 1990, pe baza liberului consimțământ al celor 80 de delegați reprezentând unități de învățământ din Bârlad și zona Bârlad, întruniți în prima Conferință, se constituie SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT ”TUTOVA” BÂRLAD (S.Î.T.B.), prima organizație sindicală din învățământ din județul Vaslui și una dintre primele din țară de după evenimentele din 1989.Judecătoria Bârlad, prin Încheierea nr. 3 dată în Camera de Consiliu din 8 februarie 1990, dispune în mod legal înscrierea S.Î.T. Bârlad în Registrul special al Judecătoriei Bârlad.Tot în luna februarie 1990, se constituie, la nivel național, FEDERAȚIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂȚĂMÂNT (F.S.L.I.), care număra, la acea dată, 14.000 membri. Printre cele 9 sindicate fondatoare a F.S.L.I. se regăsește și sindicatul nostru.În prezent, S.Î.T.B. are organizații în 60 de unități de învățământ din Bârlad și zona Bârlad, cu un număr de 2352 membri, iar F.S.L.I. totalizează peste 192.000 membri de sindicat, fiind cea mai puternică federație sindicală din țară.
Publicat de Sindicat Învățământ "Tutova" Bârlad la miercuri, ianuarie 28, 2009
Felicitari si multe, multe postari.
Pagina O gasiti AICI
INFORMARE negociere CCMUNRI
Chiar daca cu ocazia discuţiilor din data de 20 ianuarie 2009, au fost stabilite o serie de principii de negociere şi s-a prezentat ministerului proiectul comun al federaţiilor sindicale, urmând ca reprezentanţii M.E.C.I. să transmită eventualele obiecţii, în data de 27.01.2009 nu au fost puse la dispoziţia federaţiilor observaţii pe proiectul comun, ci un alt proiect de contract colectiv de muncă.
Faţă de amploarea materialului şi faţă de faptul că autorii respectivului proiect nu au găsit de cuviinţă să evidenţieze modificările faţă de forma în vigoare a CCMUNRI, federaţiile sindicale au cerut un termen pentru a studia materialul M.E.C.I.,
discuţiile urmând a fi reluate joi, 29.01.2009 începând cu ora 11.
26 ian. 2009
DECIZIA Nr.82 din 15 ianuarie 2009
Publicată în Monitorul Oficial nr.33 din 16.01.2009
Ioan Vida - preşedinte Nicolae Cochinescu - judecător Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător Petre Lăzăroiu - judecător Ion Predescu - judecător
Puskás Valentin Zoltán - judecător Tudorel Toader - judecător Augustin Zegrean - judecător
Simona Ricu - procuror Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 pentru modificarea unor acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu, excepţie ridicată direct de Avocatul Poporului.
La apelul nominal se prezintă din partea Instituţiei Avocatului Poporului expert pentru probleme juridice Bianca Drăghici.
Magistratul-asistent referă asupra actelor depuse de la dosar prin care Stănică Vergică, Asofie Ionel, Ristea Voicu, Constantin Stancu, Popescu Răzvan Dragoş, Iancu Florin, Truşcă Adrian şi Chiriac Constantin, reprezentaţi prin avocat Lucian Bolcaş, formulează o cerere de intervenţie în cauză. De asemenea, a menţionat şi actul depus de Radu-Cristian Brăileanu, prin care se solicită intervenţia în interes propriu.
Domnul avocat Lucian Bolcaş, prezent în sală, solicită admiterea cererii de intervenţie, invocând art.14 din Legea nr.47/1992.
Preşedintele dă cuvântul reprezentantului Ministerului Public asupra cererilor formulate.
Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea cererilor de intervenţie accesorie şi intervenţie în interes propriu, arătând că acestea sunt aplicabile doar în procesul civil, iar nu şi în faţa jurisdicţiei constituţionale.
Curtea, deliberând, respinge cererile de intervenţie formulate, întrucât dispoziţiile art.49 din Codul de procedură civilă, referitoare la cererile de intervenţie, sunt aplicabile doar în ceea ce priveşte procesul civil, iar nu şi în faţa Curţii Constituţionale, care îşi exercită atribuţiile potrivit unei proceduri jurisdicţionale autonome.
Cauza fiind în stare de judecată, Preşedintele Curţii acordă cuvântul pe fond reprezentantului Avocatului Poporului.
Reprezentantul Avocatului Poporului solicită admiterea excepţiei de neconstituţionalitate, aşa cum a fost formulată.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care susţine că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 nu aduce atingere dreptului la pensie şi dreptului la muncă.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:
Prin Adresa nr.000108 din 7 ianuarie 2009, înaintată Curţii Constituţionale în temeiul art.146 lit.d) teza finală din Constituţie, Avocatul Poporului a ridicat direct excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 pentru modificarea unor acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate Avocatul Poporului invocă trei aspecte principale care pun în discuţie constituţionalitatea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008.
1. Actul normativ criticat este contrar art.115 alin.(6) din Constituţie, întrucât afectează drepturi fundamentale, respectiv dreptul la muncă şi dreptul la pensie prevăzute de art.41 şi art.47 alin.(2) teza întâi din Legea fundamentală. În acest sens, aminteşte că, potrivit celor statuate de Curtea Constituţională în Decizia nr.1.189/2008, sensul juridic al verbului „a afecta” cuprinde mai multe nuanţe, precum pe cel de „a suprima”, „a aduce atingere”, „a prejudicia”, „a vătăma”, „a leza” sau „a antrena consecinţe negative”. Or, potrivit acestor conotaţii, prin interdicţia ce se impune pensionarilor pentru limită de vârstă, precum şi celor ai instituţiilor din sistemul justiţiei, de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională de a cumula pensia cu veniturile obţinute dintr-o funcţie remunerată de la bugetul de stat sunt afectate dreptul la muncă şi dreptul la pensie în însăşi substanţa lor. În plus, prin conţinutul lor, acestea sunt drepturi complexe care includ şi dreptul la salariu şi dreptul la condiţii rezonabile de viaţă, care să asigure un trai civilizat şi decent al cetăţenilor.
Prin prisma aceleiaşi critici privind încălcarea dreptului la muncă, Avocatul Poporului consideră că este încălcat şi art.20 din Constituţie prin raportare la prevederile art.6 pct.1 din Pactul internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale, care recunoaşte şi garantează dreptul la muncă.
În lumina tuturor acestor texte, arată că dreptul la muncă al unei persoane nu poate forma obiectul vreunei îngrădiri sau limitări, fiecare persoană fiind liberă să muncească în măsura posibilităţilor sale fizice şi intelectuale pe care singură le poate aprecia.
2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 contravine art.135 alin.(2) lit.f) din Legea fundamentală, care stabileşte în sarcina statului obligaţia de a crea condiţiile necesare pentru creşterea calităţii vieţii.
De asemenea, sunt încălcate şi prevederile art.44 din Constituţie, referitor la dreptul de proprietate privată, precum şi ale art.1 paragraful 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, prin care este consacrat şi protejat dreptul de proprietate. În acest sens, arată că, potrivit jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului pronunţate în cauza Bucheň contra Cehiei - 2002, noţiunea de „bun” înglobează orice interes al unei persoane de drept privat ce are o valoare economică, astfel că dreptul la salariu şi dreptul la pensie pot fi asimilate unui drept de proprietate. Aşa fiind, interdicţia de a cumula pensia cu salariul echivalează practic cu o expropriere, fapt ce contravine art.44 alin.(3) din Constituţie.
Avocatul Poporului consideră, de asemenea, că actul normativ criticat nu poate desfiinţa un drept câştigat, de vreme ce dreptul la pensie este un drept garantat de art.47 alin.(2) teza întâi din Legea fundamentală.
3. Prin nerespectarea drepturilor fundamentale amintite se încalcă şi prevederile art.1 alin.(5) din Legea fundamentală, care instituie obligaţia respectării Constituţiei şi a supremaţiei sale. În aceste condiţii, motivele de ordin financiar care au stat la baza emiterii ordonanţei nu pot justifica încălcarea dispoziţiilor constituţionale menţionate.
În conformitate cu dispoziţiile art.33 din Legea nr.47/1992, sesizarea a fost transmisă preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi formula punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Guvernul consideră că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 este constituţională. În acest sens, arată că acest act normativ prevede exercitarea unui drept de opţiune, şi nu o suprimare a dreptului la muncă sau la pensie, aşa încât nu sunt incidente prevederile art.115 alin.(6) din Constituţie. Astfel, „dreptul la muncă prevăzut de art.41 din Constituţie nu limitează exercitarea acestuia doar în cazurile în care cetăţeanul este angajat cu contract individual de muncă sau desfăşoară o activitate pe baza unor raporturi de serviciu, ci vizează şi acele situaţii în care prestaţiile se plătesc cu ora sau în alte moduri, stabilite prin convenţia părţilor”. De asemenea, dreptul la pensie nu este desfiinţat, suspendarea intervenind doar ca urmare a opţiunii exprimate a persoanei pensionate de a se reîncadra în corpul activ al societăţii, prin angajarea în cadrul sistemului public. Această suspendare nu operează şi în situaţia reîncadrării în sistemul privat.
Guvernul mai arată că, „aşa cum prin lege se impun condiţii specifice referitoare la studii, vechime etc., în acelaşi mod, printr-un act normativ cu forţă juridică de lege, poate fi stabilită condiţia de a nu beneficia de pensie la momentul încadrării într-o funcţie din sistemul public”, fapt ce nu contravine art.41 alin.(1) din Constituţie. În sprijinul acestor argumente este invocată şi Decizia Curţii Constituţionale nr.739/2008, în care s-a arătat că art.41 din Legea fundamentală nu interzice stabilirea unor condiţii în legătură cu exercitarea dreptului la muncă atât timp cât orice persoană care doreşte să aleagă o profesie sau un loc de muncă este chemată să întrunească aceste condiţii legale.
În legătură cu susţinerea potrivit căreia Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 ar contraveni art.115 alin.(6) din Constituţie, Guvernul arată că posibilitatea de a cumula dreptul pensiei cu salariul „nu reprezintă un drept în sine, cu atât mai puţin un drept fundamental”, ci o opţiune a legiuitorului în funcţie de realităţile sociale şi economice de la un moment dat. În acelaşi sens, susţine că „nu se poate pune nici problema unei limitări a exerciţiului unor drepturi, care, fiecare în sine şi separat, se pot exercita în condiţii nemodificate de actul normativ contestat”, iar dreptul la muncă „nu presupune obligaţia corelativă a statului de a asigura tuturor angajarea în sistemul public”.
În sensul celor arătate, invocă şi considerentele reţinute de Curtea Constituţională în Decizia nr.375/2005 şi Decizia nr.290/2004. În schimb, se apreciază că jurisprudenţa invocată de Avocatul Poporului în motivarea sa are în vedere alte situaţii decât cele în speţă.
În legătură cu susţinerea de neconstituţionalitate raportată la art.135 alin.(2) lit.f) din Constituţie, Guvernul arată că acest articol instituie o obligaţie de mijloace, iar nu de rezultat, iar această obligaţie trebuie apreciată „în raport cu circumstanţele unui anumit stadiu de dezvoltare economică”.
Critica privind încălcarea dreptului de proprietate şi realizarea unei exproprieri este respinsă cu motivarea că, potrivit Legii nr.33/1994, obiectul exproprierii poate fi doar bunuri imobile, iar nu şi sume de bani pe care o persoană nu le-a obţinut încă, iar exproprierea se realizează pentru lucrări de interes public, ceea ce nu este cazul în speţă.
În sfârşit, în ceea ce priveşte critica de neconstituţionalitate raportată la prevederile art.1 din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi la modul în care Curtea Europeană a Drepturilor Omului a interpretat noţiunea de „bun” în cauza Bucheň contra Cehiei, Guvernul, fără a contesta că dreptul la pensie poate fi considerat un „bun”, arată că acest drept nu este încălcat, ordonanţa de urgenţă criticată vizând doar cumulul pensiei cu salariul. În plus, arată că, în speţa amintită, Curtea de la Strasbourg nu s-a pronunţat asupra acestei probleme.
Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
CURTEA,
examinând sesizarea formulată de Avocatul Poporului, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, actele depuse la dosar, susţinerile părţii prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr.47/1992, reţine următoarele:
Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art.146 lit.d) teza finală din Constituţie, precum şi ale art.1 alin.(2), ale art.2, 3, 10 şi 29-33 din Legea nr.47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicată direct de Avocatul Poporului.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 pentru modificarea unor acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.4 din 5 ianuarie 2009.
Avocatul Poporului susţine că acest act normativ încalcă următoarele prevederi constituţionale: art.1 alin.(5) care consacră supremaţiei Constituţiei şi instituie obligaţia respectării sale, art.41 alin.(1) referitor la dreptul la muncă, art.44 privind dreptul de proprietate privată, art.47 alin.(2) teza întâi referitor la dreptul la pensie şi art.135 alin.(2) lit.f) care instituie obligaţia statului de a crea condiţiile necesare pentru creşterea calităţii vieţii. De asemenea, consideră că este încălcat şi art.20 din Constituţie prin raportare la dispoziţiile art.1 din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, care se referă la dreptul de proprietate, şi în raport cu prevederile art.6 pct.1 din Pactul internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale, care recunoaşte şi garantează dreptul la muncă.
Analizând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că, potrivit susţinerilor Avocatului Poporului, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 contravine dispoziţiilor constituţionale sub mai multe aspecte. Unele dintre aceste aspecte pun în discuţie constituţionalitatea extrinsecă a actului normativ, în timp ce altele se referă la conţinutul reglementării în sine.
Astfel, autorul excepţiei susţine că acest act normativ afectează drepturi fundamentale, precum dreptul la muncă şi dreptul la pensie, contravenind astfel art.115 alin.(6) din Constituţie, care stabileşte domeniile în care ordonanţele de urgenţă nu pot reglementa. De asemenea, între motivele invocate în susţinerea excepţiei se regăsesc şi cele referitoare la încălcarea dreptului de proprietate, nerespectarea obligaţiei statului de a crea condiţiile necesare pentru creşterea calităţii vieţii, acţiunea retroactivă a prevederilor ordonanţei prin desfiinţarea unor drepturi câştigate şi nerespectarea supremaţiei Constituţiei.
Curtea urmează să analizeze mai întâi dacă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 respectă condiţiile de constituţionalitate extrinsecă puse în discuţie de Avocatul Poporului, respectiv dacă afectează drepturi fundamentale, contravenind, în consecinţă, art.115 alin.(6) din Constituţie.
Din această perspectivă, Curtea constată că prin dispoziţiile cuprinse în ordonanţă se interzice cumulul pensiei cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională desfăşurată în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice şi, corelativ, se impune obligaţia persoanelor aflate în situaţia menţionată de a opta pentru pensie ori pentru veniturile realizate din activitatea profesională, altfel spus, de a renunţa la pensie continuându-şi activitatea profesională sau de a înceta activitatea profesională aducătoare de venituri şi de a-şi conserva pensia.
Interdicţiile şi obligaţiile impuse prin ordonanţă afectează prin limitare atât dreptul la pensie prevăzut de art.47 alin.(2) din Constituţie, cât şi dreptul la muncă consacrat prin art.41 din Legea fundamentală.
Luând în considerare prevederile art.115 alin.(6) din Constituţie, în conformitate cu care ordonanţele de urgenţă nu pot afecta drepturile şi libertăţile prevăzute în Constituţie, Curtea Constituţională urmează să constate că prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 sunt neconstituţionale, deoarece afectează drepturile fundamentale menţionate mai sus.
Faţă de cauza de neconstituţionalitate astfel reţinută, Curtea Constituţională constată că nu mai este cazul să se examineze şi celelalte motive de neconstituţionalitate invocate de Avocatul Poporului.
Curtea face, de asemenea, precizarea că, prin constatarea neconstituţionalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.230/2008, Guvernul nu este împiedicat să promoveze, cu respectarea dispoziţiilor constituţionale amintite mai sus, a principiilor neretroactivităţii legii, nediscriminării şi egalităţii în drepturi şi a celorlalte norme şi principii prevăzute de Constituţie, măsurile necesare cu privire la cazurile şi condiţiile în care pensia poate fi cumulată cu veniturile realizate din muncă.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.146 lit.d) şi al art.147 alin.(4) din Constituţie, precum şi al art.1-3, al art.11 alin.(1) lit.A.d) şi al art.32-33 din Legea nr.47/1992, cu majoritate de voturi,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Admite excepţia de neconstituţionalitate ridicată direct de Avocatul Poporului şi constată că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.230/2008 pentru modificarea unor acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu este contrară art.115 alin.(6) din Constituţie.
Definitivă şi general obligatorie.
Decizia se comunică celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernului.Pronunţată în şedinţa publică din data de 15 ianuarie 2009.
22 ian. 2009
Sedinte zonale SLIMM
- Baia Mare – Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, ora 10.oo;
- Baia Mare împrejurimi – C.T. „Anghel Saligny”, ora 10.oo;
- Sighet + Sighet împrejurimi – Grup Şcolar pentru Industrie Mică şi Sevicii,
ora 10.oo;
- Vişeu – Borşa, Şcoala Nr. 1 Vişeu de Sus, ora 10.oo;
- Târgu Lăpuş – Liceul Teoretic „Petru Rareş”, ora 9.oo;
- Zona Ulmeni – Grup Şcolar „Dr. Florian Ulmeanu”, ora 10.oo;
- Valea Izei – Şcoala Rozavlea, ora 9.oo.
Voi revenii cu detalii
21 ian. 2009
Intalnire Departament juridic FSLI
Am depasit 85000 de vizite
Multumesc pentru sprijin.
Mereu al dumneavoastra LIVIU MARIAN POP
20 ian. 2009
INFORMARE FSLI 20 ian 2009
Cu prilejul acestei întâlniri s-au rezolvat toate problemele legate de organizarea negocierilor C.C.M.U.N.R.Î. și s-a convenit ca negocierile pe fond să înceapă săptămâna viitoare, având în vedere că, în acest moment, organigrama M.E.C.I. nu este definitivată. Aceste negocieri vor avea loc săptămânal, în zilele de marți, miercuri și joi, până la finalizarea contractului, dar fără să se depășească termenul de 60 de zile în care acesta trebuie negociat.
2. Referitor la bugetul educației pentru anul 2009 și la acordarea majorării salariale prevăzută de Legea nr.221/2008, doamna ministru a reafirmat că bugetul întocmit de M.E.C.I. și înaintat la Ministerul Finanțelor Publice prevede alocarea pentru educație a unui procent de 6% din P.I.B., precum și sume destinate cheltuielilor de personal necesare aplicării acestei legi.
PRIM-VICEPREȘEDINTE F.S.L.I,
Simion HANCESCU
Sindicaliştii din învăţământ cer 6% din PIB pentru Educaţie
Sindicaliştii din învăţământ spun că dacă nu primesc în bugetul pentru Educaţie 6% din PIB pentru a putea fi aplicată Legea 221/2008 de majorare cu 50 la sută a salariilor cadrelor didactice şi a fi respectat Pactul pentru educaţie, vor lua în calcul reluarea protestelor.
Preşedintele Federaţiei "Spiru Haret", Gheorghe Isvorau, a spus, la finalul discuţiilor cu ministrul Educaţiei, Ecaterina Andrtonescu, că federaţia pe care o reprezintă va face un "lobby deosebit" pentru ca bugetul Educaţiei pe 2009 să reprezinte 6% din PIB.
"Ministrul Ecaterina Andronescu susţine că va fi acordat acest procent pentru Educaţie. Deocamdată nu avem de ce să ne îndoim de minister privind susţinerea", a spus Isvoranu.
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Aurel Cornea, a declarat că sindicaliştii sunt convinşi că Legea 221 de majorare cu 50 la suă a salariilor cadrelor didactice va fi aplicată, astfel că bugetul Educaţie va fi de 6% în acest an.
Întrebat ce se va întâmpla în cazul în care Legea 221 nu va fi respectată, Cornea a spus că sindicaliştii aşteaptă ca proiectul de buget să devină lege, apoi, în funcţie de acesta, vor hotărî dacă reiau protestele.
Vicepreşedintele Federaţiei "Alma Mater", Anton Hadăr, a spus că zvonurile vehiculate în ultima vreme că bugetul Educaţiei în 2009 va fi de 4% nu au fost confirmate de ministrul Ecaterina Andronescu.
"Ministerul Educaţiei a cerut imperativ 6% din PIB pentru învăţământ. În proiectul de guvernare este clar stipulat ca obiectiv fundamental al Alianţei PSD-PDL acest procent, altfel nu va putea fi îndeplinit niciun obiectiv, nu va putea exista reformă în educaţie, nu va putrea fi respectat Pactul de la Cotroceni şi strategia pentru educaţie", a precizat Hadăr.
Întrebat ce crede în legătură cu o propunere de majorare a salariilor doar cu 5 la sută, Hadăr a spus că aceasta se referă la toate categoriile de bugetari, dar în cazul cadrelor didactice există o lege care trebuie respectată şi care spune că salariile vor fi majorate cu 50 la sută.
El a mai spus că o lege nu se negociază, iar în cazul profesorilor prevede o creştere de 33,6% pentru cei din preuniversitar şi de 50 la sută pentru universitari, menţionând că în cazul în care nu va fi respectată, vor hotărî mişcrile de protest, putându-se ajunge chiar la grevă generală.
Preşedintele FSLI Aurel Cornea a mai spus că la întâlnirea de la Ministerul Muncii a avut o primă discuţie privind Contractul colectiv de muncă pe 2009.
"La întâlnirea de azi (marţi - n.r.) am rezolvat toate problemele formale legate de negocierea Contractului colectiv de muncă, care se desfăşoară pe parcursul a 60 de zile, probleme legate de organizare", a precizat Cornea.
Liderul FSLI a afirmat că negocierile propriu-zise vor începe săptămâna viitoare, precizând că nu este vorba de discuţii privind salariile, acestea făcând obiectul unor legi şi nu presupun negociere.
Potrivit lui Cornea, ministrul Educaţiei şi reprezentanţii sindicaliştilor din învăţământ au discutat despre mişcarea personalului didactic, timpul de muncă, timpul de odihnă, fără a exista deosebiri majore faţă de contractul precedent.
Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, declara, în urmă cu două săptămâni, după prima întâlnire cu sindicatele din învăţământ, că majorarea salariilor cadrelor didactice va fi cuprinsă în proiectul de buget, apreciind însă că pentru profesorii universitari o majorare salarială cu 50 la sută este prea mare.
Demnitarul arăta că în acest an, în care există probleme economice, ar fi rezonabil ca majorările salariale pentru profesorii universitari să fie chiar mai mici de 33 la sută, chiar dacă ministerul va primi şase procente din PIB. În schimb, pentru celelalte categorii din sistemul educaţiei, creşterea salarială de 33 la sută este sustenabilă, arăta ministrul Andronescu.
Liderii sindicatelor din educaţie prezenţi la prima întâlnire cu ministrul Ecaterina Andronescu au spus că ei vor să fie respectată ad literam legea, astfel încât majorările salariale pentru profesorii universitari să fie de 50 la sută, iar pentru celelalte categorii, de 33 la sută.
"A aplica fracţionat o lege o face pe aceasta neaplicabilă. Cerem să se aplice legea şi mai ales avem nevoie să realizăm un act normativ care să evite discrepanţele în criza de salarizare", declara atunci preşedintele Federaţiei "Spiru Haret", Gheorghe Isvoranu, atenţionând că este suspendat, şi nu anulat conflictul de muncă.
Sursa: Mediafax.ro
19 ian. 2009
Cum stam?
“În momentul de față în învățământul românesc există aproximativ 276000 de cadre didactice, ceea ce reprezintă 70% din numărul total al salariațiilor din învățământ.
Dintre acestea aproximativ 75% au studii superioare, procent ce situează învățământul pe primul loc între sectoarele bugetare din punctul de vedere al studiilor. Cu toate acestea, salariul mediu brut în învățământ este inferior salariilor medii brute din alte sectoare bugetare: armată, administrație și interne, justiție, agenții guvernamentale, etc.
Dacă se analizează analiza numărul de cadre didactice din învățământ din anul 200 până în prezent, se constată că față de anul școlar 2000/2001, când numărul acestora era de 294938, sa înregistrat o scădere de aproape de 19000 de salariați ceea ce reprezintă, aproximativ 6%. Această scădere este explicabilă având în vedere faptul că, în aceeași perioadă, numărul elevilor a scăzut cu aproximativ 158904, de la 4 549 825 în anul școlar 200/2001 la 4 390 921 in prezent.
În ceea ce privește numărul de elevi ce revine la un cadru didactic acesta este în România de aproximativ 15 elevi per cadru didactic, raport apropiat de cel din Uniunea Europeană care este de aproximativ de 14 elevi per cadru didactic, chiar în condițiile în care în România există multe localități izolate unde numărul elevilor la clasă este scăzut. Toți copiii au dreptul la educație, indiferent unde locuiesc.” a declarat prof. Simion Hancescu, primvicepreședinte FSLI
Incepe negocierea CCM la nivel national ramura invatamant
Speram ca nu va dura mult aceasta negociere si vom prind ecat mai multe clauze in acest contract.
Vom reveni cu amanunte.
Graficul desfăşurării concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2009
desfăşurării concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2009
- 19 ianuarie - 13 februarie 2009: depunerea dosarelor care conţin documentele
justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului
şcolar;
- 16 - 20 februarie 2009: analiza dosarelor de către inspectorul de specialitate,
cu consultarea consiliului consultativ;
- 23 februarie - 6 martie 2009: verificarea dosarelor de către comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit;
- 23 februarie - 6 martie 2009: verificarea dosarelor de către reprezentanţii
federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în
care observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul de specialitate;
- 9-11 martie 2009: consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobă
lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării
- 13 martie 2009: afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar;
- 13 - 17 martie 2009: depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat;
- 18 – 20 martie 2009: rezolvarea contestaţiilor de către comisie;
- 23 martie 2009: validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul
de administraţie al inspectoratului şcolar;
- 25-27 martie 2009: înaintarea la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării, a tabelului nominal cu
personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de
învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 29 mai 2009: elaborarea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi
tineretului.
Alte date gasiti
18 ian. 2009
Adomnitei considera inoportuna majorarea salariilor din invatamant
Sursa: www.gardianul.ro
Incepe depunerea dosarelor pentru gradatie de merit
PENTRU Maramures le gasiti AICI fisele
17 ian. 2009
Proiect FSE pentru pregătirea administratorilor de reţea din sistemul naţional de învăţământ
Proiect FSE pentru pregătirea administratorilor de reţea din sistemul naţional
de învăţământ
Avertisment: această pagină de web nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a
Comisiei Europene. Întreaga răspundere asupra corectitudinii si coerenţei
informaţiilor prezentate revine iniţiatorului site-ului web - Ministerul Educaţiei,
Cercetării si Tineretului.
Ministerul Educaţiei, Cercetării si Tineretului în parteneriat cu Centrul de Pregătire în Informatică – CPI S.A. Bucuresti lansează proiectul:
„Dezvoltarea resurselor umane în educaţie pentru administrarea reţelelor de calculatoare din scolile romanesti prin dezvoltarea si susţinerea de programe care să sprijine noi profesii în educaţie, în contextul procesului de reconversie a profesorilor si atingerea masei critice de stabilizare a acestora în soli, precum si orientarea lor către domenii cerute de piaţa muncii”cofinanţat de Uniunea Europeană si Guvernul României prin Fondul Social European POS DRU 2007-2013.
Scopul proiectului este îmbunătăţirea si lărgirea calificării cadrelor didactice si a altor categorii de personal din sistemul naţional de educaţie prin dezvoltarea si furnizarea de programe de instruire pentru 6000 persoane, provenind din rândul cadrelor didactice/ personalului didactic, care să sprijine noi profesii în educaţie –administrator de reţea de calculatoare, în contextul extinderii nivelului de utilizare al TIC, conform obiectivelor Strategiei TIC în învăţământul preuniversitar, al stabilizării profesorilor în scoli, prin implicarea lor în aceste programe de formare, asigurând totodată dezvoltarea de noi competente în domenii cerute pe piaţa muncii.
Proiectul se încadrează în Axa prioritară 1 „Educaţia si formarea profesională
în sprijinul cresterii economice si dezvoltării societăţii bazate pe cunoastere”, Domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane în educaţie si formare profesională”.
Grupul ţintă este format din 6000 angajaţi actuali si viitori din Sistemul Naţional de Învăţământ, care deţin competentele de bază pentru utilizarea calculatorului, urmând ca prin acest proiect să dobândească cunostinţele si deprinderile necesare administrării reţelelor de calculatoare care să asigure infrastructura informatică a sistemului.
Absolvenţii programului de instruire care vor demonstra dobândirea competenţelor
corespunzătoare Standardului Ocupaţional de „Administrator de reţea de calculatoare” vor fi certificaţi oficial pentru această ocupaţie.
Activităţile proiectului vor promova modele de bune practici adoptate în plan european si naţional.
Activităţile proiectului se vor desfăsura pe o durata de 36 luni: decembrie 2008 –noiembrie 2011.
Pentru informaţii despre celelalte programe finanţate de Uniunea Europeană în România, vă invităm să vizitaţi adresa web a Centrului de Informare a Comisiei Europene în România.
15 ian. 2009
Gradatii de merit jud. Maramures 2009
Mult succes celor care intra in concurs.
Eventualele nelamuriri le astept pe emailul slimm_mm@yahoo.com
14 ian. 2009
Educatia, între intrebari si incertitudini
Daca da, apar alte întrebari: Care au fost cele mai mari realizari în domeniul reformei în anul 2008? si, bineînteles, care ar fi prioritatile reformei în 2009? Am cautat si am gasit raspunsuri la experti în educatie, profesori, lideri de sindicat, parinti. Ramâne de vazut însa daca realitatea anului care va veni va corespunde dorintelor lor... Se pare ca, în toamna anului 2008, evenimentele s-au precipitat. E drept, alegerile parlamentare au avut un cuvânt greu de spus în conturarea tabloului general al acestui sfârsit de an. Tocmai de aceea, se pare ca este dificil sa caracterizezi în doar câteva cuvinte anul 2008.
Cel putin, aceasta este opinia prof. Aurel Cornea, presedintele FSLI: „Foarte greu de tras o concluzie în ceea ce priveste reforma în învatamânt. Daca as privi retrospectiv, sigur, ar fi câteva elemente pe care le-as aduce în atentie acum, la sfârsit de an. Primul ar fi cel legat de faptul ca proiectul pachetului de legi a stârnit o dezbatere la nivel national în domeniul educatiei, aducând la aceeasi masa parinti, elevi, profesori, de fapt întreaga societate româneasca, ceea ce este un lucru deosebit din punctul meu de vedere. A fost poate pentru prima data în acesti 19 ani când aceasta dezbatere publica a fost realizata la nivel national si a atras în mod deosebit atentia asupra faptului ca asa nu se mai poate. Acesta a fost cel mai mare câstig. Sigur ca dezbaterea respectiva a generat si o serie întreaga de solutii noi care, din pacate, nu au mai fost finalizate. Al doilea element important, la fel sau poate chiar mai important decât acesta, este faptul ca, pentru prima data în tara noastra, la initiativa presedintelui României, domnul Traian Basescu, si nu numai, s-a initiat Pactul National pentru Educatie, pact care a fost asumat de toate partidele politice parlamentare, de societatea civila, de sindicate si care, în opinia mea, este un lucru deosebit. El ar trebui, asa cum s-a stabilit la momentul respectiv, sa se finalizeze printr-un Pachet de legi care, iata, poate sa aiba la baza chiar Pachetul de legi de care tocmai am amintit si care sa ne dea garantia ca într-un viitor foarte apropiat – în opinia mea, din anul scolar 2009-2010 – sa avem legi noi si sa intram în toate detaliile care privesc aceasta reforma. As mai mentiona aici faptul ca pe baza acestui pact deja Comisia Prezidentiala a realizat acea strategie, care din punctul de vedere al Federatiei Sindicatelor Libere din Învatamânt este un lucru foarte bun. Deja s-au facut foarte multe clarificari si, dupa cum stiti, atât federatia noastra, cât si celelalte federatii sindicale din învatamânt ni le-am asumat, iar acum am dori ca, foarte urgent, sa se treaca la punerea în pagina a Pachetului de legi realizat pe baza acestei strategii. Cam atât as mentiona la realizarile anului 2008 în ceea ce priveste educatia în România“. Într-un fel, au fost anticipate prioritatile pentru 2009. „Asteptam cu mult interes sa definitivam acest pachet de legi. În urma întâlnirii pe care Biroul Operativ al Federatiei noastre a avut-o cu domnul presedinte Traian Basescu, am stabilit un termen – 31 decembrie. Iata ca, din pacate, este depasit, din motive obiective – alegerile parlamentare. Noi suntem angajati ferm ca sa lucram fara niciun fel de rezerve împreuna cu colegii nostri, cu specialistii pe care îi avem la departamente, cu presedintii de sindicat si cu liderii din teritoriu la acest Pachet de legi, care sa fie definitivat cât mai repede. Acesta este una dintre prioritati. Totodata, ne asteptam ca, de la 1 ianuarie 2009, Legea salarizarii personalului didactic sa se aplice, altfel spus, sa se realizeze, în sfârsit, o salarizare motivanta“, a spus prof. Aurel Cornea. ....
gradatii de merit
13 ian. 2009
Al 13-lea si salariu pe decembrie
Problema este le Sighetu Marmatiei unde primaria, inca, nu a solicitat Directiei de finante Maramures deschiderea finantarii pe 2008. De aceea colegii nostrii din municipiul Sighet nu o sa isi primeasca la timp saalriu pe decembrie, de al 13-lea nu cred ca putem spune ceva.
12 ian. 2009
Ghidul Scolii (pentru lideri de sindicat, directori, secretari si administartori din invatamantul preuniversitar) este sub tipar.
Pretul este 28 de RON (cu tot cu TV) bucata.
Comenziile se pot transmite pe adresa slimm_mm@yahoo.com, sau fax 0262 211857.
Mai jos aveti atasat CUPRINSUL
1.1. STABILIREA SALARIULUI DE INCADRARE
1.2. Constituirea posturilor/catedrelor didactice din învăţământul preuniversitar pe baza planurilor-cadru de învăţământ aflate în vigoare pentru anul şcolar 2008-2009 OMEC 2573/2007
1.3. GRILA DE INCADRARE PENTRU PERSONALUL DIDACTIC
1.4. SALARIULUI DE INCADRARE la personalul didactic auxiliar si nedidactic
1.5. stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bazã
1.6. CRITERII DE EVALUARE A POSTURILOR
1.7. Model de completare a unei fisei a postului ANEXA Nr. 2
1.8. Model de completare a unei fise de evaluare ANEXA Nr. 3
1.9. Descrierea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale
2.1.SALARIUL DE BAZA
3.1. ALTE SPORURURI ADAOSURI SI INDEMNIZATII
4.1. SPORUL DE VECHIME
5.1. PREMII LUNARE,PREMII ANUALE
6.1. PLATA CU ORA
6.2. PLATA CU ORA PERFECTIONARE
7.1. CUMULUL DE FUNCTII
8.1. CONTRIBUTIILE OBLIGATORII LA SOMAJ,CAS,CASS
8.2. Sinteza obligaţiilor bugetare salariale, datorate de angajat şi angajator, în anul 2008
9.1. IMPOZITUL PE SALARIU,DEDUCERILE PERSONALE
9.2. CALCULATOR pentru determinarea deducerilor personale lunare
9.3. Venituri neimpozabile
9.4. Definirea veniturilor din salarii
9.5. Determinarea impozitului pe venitul din salarii
10.1. CONCEDIIILE MEDICALE
10.2. Instructiuni privind eliberarea certificatelor de concediu medical
10.3. BOLILE CARDIOVASCULARE pentru care se pot acorda concedii medicale cu o durata de pana la 12 luni
10.4. Lista urgentelor medico-chirurgicale
10.5. Lista bolilor infecto-contagioase
10.6. Clasificarea internationala a bolilor
10.7. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 158 din 17 noiembrie 2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate10.8. NORME de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate
11.1. CONCEDIILE DE ODIHNA
11.2. CALCULAREA INDEMNIZATIEI DE CONCEDIU DE ODIHNA
11.3. CONCEDII PLATITE PENTRU EVENIMENTE FAMILIALE DEOSEBITE
12.1. CONCEDIILE FARA PLATA
13.1. ALTE PRECIZARI PRIVIND SALARIZAREA
13.2. DISTINCTII SI PREMII
13.3. DOSARUL PERSONAL DE INCADRARE SI SALARIZARE
13.4. SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR IN LEGATURA CU STABILIREA SALARIILOR
13.5. INTOCMIREA STATULUI DE FUNCTII SI A STATUTULUI DE SALARII
13.6. FIŞA POSTULUI – DIRECTOR
13.7. FIŞA POSTULUI – SECRETAR
13.8. FIŞA POSTULUI - CONTABIL(ADMINISTRATOR FINANCIAR)
13.9. FIŞA POSTULUI - ADMINISTRATOR PATRIMONIU
13.10. PERFECTIONAREA
14.1. ORGANIZAREA CONCURSURILOR PENTRU OCUPAREA POSTURILOR VACANTE
15.1. CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA - DREPTURILE SI OBLIGATIILE
ANGAJATORULUI15.2. Obligatii ● Temei juridic ● Sanctiuni
15.3. INCHEIEREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA
15.4. ANEXA 1 CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ
16.1. NORMATIVE DE INCADRARE
16.2. CONDITII MINIME DE ANGAJARE
16.3.NORMAREA PERSONALULUI DIDACTIC
16.4. NORMAREA DIRECTORILOR
17.1. REGULAMENTUL ACTELOR DE STUDII
18.1. PENSII
18.2. VÂRSTELE STANDARD DE PENSIONARE ŞI STAGIILE MINIME ŞI COMPLETE DE COTIZARE pentru femei şi bărbaţi, pe ani şi pe luni, pe perioada aprilie 2001 - martie 2015
19.1. ELABORAREA, APROBAREA SI EXECUTIA BUGETULUI INSTITUTIILOR DE INVATAMINT PREUNIVERSITAR DE STAT
19.2. FUNDAMENTAREA PROIECTULUI DE BUGET
19.3. CLASIFICATIA ECONOMICA PENTRU CHELTUIELILE DE PERSONAL
19.4. CLASIFICATIA ECONOMICA PENTRU BUNURI SI SERVICII, ASISTENTA SOCIALA, BURSE, CHELTUIELI DE CAPITAL
19.5. VENITURI EXTRABUGETARE
19.6. INDICATORI FIZICI DE CONSUM PENTRU CHELTUIELILE DE BAZA SI VALORI PROCENTUALE ALE CELORLALTE CATEGORII DE CHELTUIELI
19.7. EXECUTIA BUGETELOR INSTITUTIILOR DE INVATAMINT PREUNIVERSITAR DE STAT
20.1. GESTIUNI,GESTIONARI
20.2. HOTĂRÂRE Nr. 2230 din 8 dec. 1969 privind gestionarea bunurilor materiale
ale organizaţiilor socialiste
21.1. ACHIZITII PUBLICE
21.2. Proceduri de atribuire
21.3. Documentatia de atribuire
21.4. FORMULAR DE OFERTA (produse)
21.5. FORMULAR DE OFERTĂ (servicii)
21.6. FORMULAR DE OFERTĂ (lucrari)
21.7. Respingerea ofertelor, Stabilirea ofertei castigatoare, Anularea procedurii de achizitie publica, Elaborarea raportului privind procedura de atribuire.
21.8.Atribuirea contractului de achizitie publica sau incheierea acordului – cadru
22.1. INCHEIEREA CONTRACTELOR
22.2. Contract de furnizare
22.3.Contract de servicii
22.4. Contract de lucrări
23.1. RECEPTIA LUCRARILOR DE CONSTRUCTII
23.2. HOTĂRÂRE Nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora
24.1. INVENTARIEREA PATRIMONIULUI
25.1. CONTROLUL INTERN
25.2. STANDARDELE DE MANAGEMENT/CONTROL INTERN LA ENTITĂŢILE PUBLICE
26.1. BURSE SCOLARE
27.1. BAZA MATERIALA A UNITATILOR SCOLARE
28.1. INCHIRIEREA BUNURILOR
29.1. TRANSFERUL SAU VALORIFICAREA BUNURILOR29.2. CONDIŢIILE ŞI PROCEDURILE de transmitere, fără plată, de la o instituţie publică la altă instituţie publică a unor bunuri aflate în stare de funcţionare ANEXA 1
29.3. REGULAMENT privind valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinând instituţiilor publice ANEXA 2
30.1. DECONTARE CHELTUIELI TRANSPORT ELEVI
31.1. DECONTARE TRANSPORT PENTRU PERSONALUL DIDACTIC
32.1. 100 EURO PENTRU ACHIZITIONAREA DE CARTI SAU PROGRAME EDUCATIONALE.
32.2. NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau de programe educaţionale pe suport electronic, necesare îmbunătăţirii calităţii activităţii didactice în învăţământulpreuniversitar
33.1. ACORDARE RECHIZITE SCOLARE ELEVI
33.2. CALENDARUL actiunilor ce se vor derula pentru acordarea de rechizite scolare conform prevederilor Ordonantei de urgentă aGuvernului nr. 33/2001
34.1. BANI DE LICEU
34.2. Ordinul nr. 4839 din 01.octombrie.2004 privind criteriile specifice si metodologia de acordare a sprijinului financiar in cadrul Programului national de protectie sociala "Bani de liceu"
35.1. EURO 200
36.1. REGULAMENTUL DE FUNCTIONARE A UNITATILOR SCOLARE
37.1. TICHETE CADOU
38.1. ARHIVAREA DOCUMENTELOR
39.1. DOTAREA UNITATILOR SCOLARE CU MATERIAL DIDACTIC
40.1. MANUALE SCOLARE
11 ian. 2009
RAPORT privind desfăşurarea tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a şi a VIII-a la matematică, din ziua de 11 decembrie 2008
La disciplina matematică au fost prezenţi în total 203.285 elevi din clasa a
VII-a şi 202.986 elevi din clasa a VIII-a. Dintre elevii prezenţii un număr de
152.268 elevi au luat note peste 5 la clasa a VII-a, respectiv un număr de 184.039
elevi au luat note peste 5 la clasa a VIII-a.
Cum comentati?
comisie paritara SLIMM-ISJMM
principala problema pe ordinea de zi este aprobarea Fiselor pentru Gradatie de merit pentru anul 2009.
Alte probleme sunt cele legate de respectarea CCM precum si de situatia pensionarilor care cumuleaza pensia cu salariu.
Voi revebi maine cu amanunte
10 ian. 2009
Am depasit 80000 de vizite
Nu pot decat sa multumesc si pe aceasta cale celor care au facut acest lucur.
Sper ca a fost cu folos aceasta vizitare.
Multumesc pentru sprijin.
Mereu al dumneavoastra LIVIU MARIAN POP
8 ian. 2009
Raport privind desfăşurarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a şi a VIII-a la limba şi literatura româna, în semestrul I - an şcolar 2008-2009
" La disciplina limba şi literatura română au fost prezenţi în total 203.370
elevi din clasa a VII-a şi 202.973 elevi din clasa a VIII-a. Dintre elevii prezenţii un
număr de 162.070 elevi au luat note peste 5 la clasa a VII-a, respectiv un număr
de 172.111 elevi au luat note peste 5 la clasa a VIII-a." cum comentati?
Ordonanţă de urgenţă nr. 226 din 30/12/2008 neacordare tichete de masa
Luând în considerare presiunile şi riscurile determinate de evoluţiile economice interne şi externe, necesitatea susţinerii creşterii economice şi a reducerii inflaţiei, precum şi asigurarea cu prioritate a sumelor destinate cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri europene şi a contribuţiei României la bugetul comunitar,
având în vedere opiniile şi recomandările Comisiei Europene, dar şi ale agenţiilor de rating efectuate cu ocazia evaluărilor periodice din care rezultă că pentru evitarea riscurilor semnalate este necesară adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare,
ţinând seama de necesitatea stabilirii cotelor de contribuţii de asigurări sociale care se vor utiliza începând cu anul 2009 şi a cuantumului ajutorului de deces, dat fiind faptul că legea bugetului de stat şi legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe acest an, prin care se prevedea nivelul acestora, nu sunt încă adoptate,
întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 1. -
(1) Pentru anul 2009, cotele de contribuţii pentru asigurările de sănătate, prevăzute de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc după cum urmează:
a) 5,5% pentru cota datorată de angajat, prevăzută la art. 257 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
b) 5,2% pentru cota datorată de angajatori, prevăzută la art. 258 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
c) 10,7% pentru cota datorată de persoanele prevăzute la art. 259 alin. (6) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 2. -
(1) În temeiul prevederilor art. 18 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2009 cotele de contribuţie de asigurări sociale se stabilesc după cum urmează:
a) 28% pentru condiţii normale de muncă, datorată de angajator şi angajaţi, din care 9,5% datorată de angajaţi şi 18,5% datorată de angajatori;
b) 33% pentru condiţii deosebite de muncă, datorată de angajator şi angajaţi, din care 9,5% datorată de angajaţi şi 23,5% datorată de angajatori;
c) 38% pentru condiţii speciale de muncă, datorată de angajator şi angajaţi, din care 9,5% datorată de angajaţi şi 28,5% datorată de angajatori.
(2) În cota de contribuţie individuală de asigurări sociale prevăzută la alin. (1) este inclusă şi cota de 2,5% aferentă fondurilor de pensii administrate privat, prevăzută de Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Cotele prevăzute la alin. (1) şi (2) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 3. -
(1) În temeiul Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Legii nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale, cu modificările ulterioare, pentru anul 2009 se stabilesc următoarele cote ale contribuţiilor:
a) contribuţia datorată de angajatori la bugetul asigurărilor pentru şomaj este de 0,5%;
b) contribuţia individuală datorată la bugetul asigurărilor pentru şomaj este de 0,5%;
c) contribuţia datorată la bugetul asigurărilor pentru şomaj de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru şomaj este de 1%;
d) contribuţia datorată de angajator la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale este de 0,25%.
(2) Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 4. -
(1) Cotele de contribuţii datorate de angajatori în funcţie de clasa de risc, potrivit prevederilor Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc de la 0,15% la 0,85%, aplicate asupra sumei veniturilor brute realizate lunar.
(2) Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 5. - Pentru plata drepturilor cuvenite pe anul 2009, cheltuielile pentru transmiterea şi achitarea drepturilor finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat şi a drepturilor finanţate din bugetul asigurărilor pentru şomaj se stabilesc prin aplicarea coeficientului de până la 1,03% asupra sumelor virate şi se suportă din bugetele din care se finanţează drepturile respective.
Art. 6. -
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, valoarea punctului de pensie reglementat de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, este de 697,5 lei.
(2) Valoarea punctului de pensie prevăzută la alin. (1) se va aplica până la data de 1 a lunii următoare publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.
Art. 7. - Pentru anul 2009, cuantumul ajutorului de deces se stabileşte, în condiţiile legii, în cazul:
a) asiguratului sau pensionarului, la 1.702 lei;
b) unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la 851 lei.
Art. 8. - Instituţiile publice centrale şi locale, aşa cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, şi prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, cu excepţia instituţiilor finanţate integral din venituri proprii, nu acordă tichete de masă în anul 2009 personalului din cadrul acestora.
Art. 9. - Compensarea în bani pentru tichetele de călătorie pe calea ferată neutilizate în anul 2008, prevăzută la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 71/2004 privind acordarea unor facilităţi familiilor de pensionari, aprobată prin Legea nr. 565/2004, cu modificările ulterioare, nu se acordă.
Art. 10. - Alineatul (3) al articolului 259 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Contribuţia pentru veniturile din pensii aflate sub limita sumei neimpozabile din pensii prevăzute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se datorează şi se calculează începând cu data de 1 ianuarie 2010."
Art. 11. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2008 pentru acordarea unui ajutor suplimentar familiilor şi persoanelor singure cu venituri reduse, care utilizează gaze naturale pentru încălzirea locuinţei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
"(2) Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului 2008 vor fi reportate şi utilizate în anul 2009 cu aceeaşi destinaţie."
2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 4. - Ajutoarele suplimentare prevăzute la art. 1 alin. (1) se acordă de Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, prin agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale."
3. În cuprinsul ordonanţei de urgenţă, sintagma direcţii teritoriale se înlocuieşte cu sintagma agenţii teritoriale, iar la articolul 12, denumirea Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse se înlocuieşte cu denumirea Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale.
Art. 12. - Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 14 noiembrie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei."
Art. 13. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2008 pentru acordarea unui ajutor suplimentar familiilor şi persoanelor singure cu venituri reduse, care utilizează gaze naturale pentru încălzirea locuinţei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2008, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.
Art. 14. - Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 192/2008 privind aprobarea unor măsuri de relaxare fiscală în vederea creşterii economice şi a numărului locurilor de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 4 decembrie 2008.
PRIM-MINISTRUEMIL BOC
7 ian. 2009
INFORMARE FSLI
- doamna ministru Ecaterina Andronescu a informat că, împreună cu ministrul de finanţe s-a căzut de acord ca în proiectul de buget pe care MECI îl înaintează ministerului de finanţe să fie cuprinsă suma necesară majorării salariale în conformitate cu legea 221/2008. Urmează ca analiza proiectului de buget să se facă în Guvernul Românie în ultima decadă a lunii ianuarie, după care să fie înaintat Parlamentului României pentru aprobare până cel târziu în 25 ianuarie 2009;
- S-a stabilit ca în paralel să se constituie colective comune care să lucreze la pachetul de legi privind reforma în sistemul de educaţie, în conformitate cu strategia semnată de Federaţiile sindicale;
- S-a discutat elaborarea unor criterii de performanţă, care să stea la baza unei salarizări diferenţiate, începând cu anul şcolar 2009-2010 şi, în paralel, să se lucreze la o nouă grilă de salarizare în sistem;
- După completarea organigramei MECI va continua negocierea Contractului Colectiv de Muncă Unic Ramură Învăţământ;
- Privind Ordonanţa de Urgenţă nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu doamna ministru s-a angajat să discute în şedinţa de guvern din această săptămână problema cadrelor didactice în sensul rezolvării favorabile.
6 ian. 2009
Profesorii pensionari care au continuat să predea, puşi să aleagă între pensie şi postul de suplinitor
Profesorii pensionari care au continuat să predea, puşi să aleagă între pensie şi postul de suplinitor | ||
* Începând din toamnă, posturile vacante ar urma să fie ocupate doar de profesorii încadraţi la plata cu ora | ||
Ieri, Liviu Pop, preşedintele Sindicatului Liber din Învăţământ Maramureş (SLI MM) a organizat prima conferinţă de presă din acest an. Pe ordinea de zi au fost discutate mai multe subiecte printre care şi ultima “găselniţă” a Guvernului Boc. Măsurile noului Guvern nu vor fi pe placul cadrelor didactice, în special a celor pensionaţi care încă mai predau. Asta deoarece noul Guvern a hotărât ca profesorii pensionari care ocupă posturile de suplinitor să nu mai poată cumula mai multe norme. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, este de acord cu hotărârile Guvernului. Aceasta intenţionează să acopere deficitul de cadre didactice din unităţile de învăţământ doar prin plata cu ora a dascălilor care au depăşit vârsta pensionării. Astfel, începând din toamnă, posturile vacante ar urma să fie ocupate doar de profesorii încadraţi la plata cu ora. În Maramureş sunt 110 pensionari în acest domeniu Din cei aproximativ 6.500 de profesori, peste 2.000 sunt suplinitori, astfel că Maramureşul este în top, ca fiind judeţul cu cei mai mulţi suplinitori. Liviu Pop, preşedintele SLI Maramureş a precizat că “profesorii pensionari care fac plata cu ora sunt cei mai afectaţi, chiar dacă ocupă posturi înaintea calificaţilor. Aceştia vor trebui să se hotărască la ce să renunţe, la pensie sau la post. La fel vor avea de suferit şi educatorii şi învăţătorii care sunt plătiţi cu ora, ei trebuind să se decidă. Pensionarii încadraţi cu cumul sunt în derută totală. În cazul în care pensionarii vor renunţa la catedră în locul lor vor veni necalificaţii. În Maramureş sunt 110 pensionari, din care 31 învăţătoare şi educatoare, restul fiind profesori”. Un alt subiect abordat în cadrul conferinţei de ieri a fost problema neacordării tichetelor cadou pentru angajaţii din unităţile şcolare din judeţ. Dacă unele primării au găsit totuşi resurse financiare pentru acordarea acestui drept profesorilor, sunt localităţi unde pe 2008 nu a fost dat nici macăr un tichet cadou pentru salariaţii din învăţământ. În schimb, n-au fost deloc probleme cu găsirea sumelor necesare pentru primele şi tichetele cadou de care au beneficiat angajaţii din primării. Liviu Pop a mai subliniat că primăriile care nu au acordat tichete cadou vor fi acţionate în instanţă. | ||
Anca Dindiligan |
5 ian. 2009
PREMII LUNARE, PREMII ANUALE
In cazul in care se realizeaza economii prin reducerea cheltuielilor salariale,ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii in cursul anului din economiile realizate in limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual prevazute in bugetul aprobat fara a depasi valoarea economiilor realizate(art 11 din OUG 123/2003, OUG 10/2007).
Angajatii aflati in concediu de odihna nu beneficiaza pe perioada concediului de premiul de 2%,sumele aferente concediilor de odihna se acorda angajatilor care au fost in activitate in perioadele respective sau se vor utiliza in lunile urmatoare .
BAZA LUNARA DE CALCUL PENTRU PREMIUL LUNAR DE 2% =TOTAL VENITURI BRUTE LUNARE REALIZATE LA FUNCTIA DE BAZA (nu intra plata cu ora si orele suplimentare la total venituri brute deoarece aceste drepturi salariale sunt ocazionale si pentru acestea nu sunt intocmite contracte de munca)
PREMIUL ANUAL-SALARIUL 13-Pentru activitatea desfasurata personalul din unitatile scolare beneficiaza dupa caz la sfirsitul anului calendaristic de un premiu anual de pina la un salariu de baza mediu lunar realizat in anul pentru care se face plata.
Salariul mediu lunar de baza se determina prin raportarea la 12 luni a sumelor incasate pe intreg anul ca salariul de baza,precum si sumele incasate pentru perioada concediului de odihna.
Nu vor fi luate in calcul elementele de salarizare care nu sunt de natura salariului de baza: sporul de vechime,alte sporuri si indemnizatii care nu fac parte din salariul de baza,indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca.
Plata premiului anual aferent anului in curs se asigura din bugetul aprobat pentru anul urmator,daca legea bugetul de stat din anul respectiv nu prevede altfel.
SALARIUL 13 –se cumuleaza cu luna in care se plateste si se retine pentru acesta CAS-9,5% si CASS-5,5 %, SOMAJ-0,5% si IMPOZIT
A venit si ordonanta cu imposibilitatea cumularii pensiei cu salariu in sistemul public
Comentariile mai tarziu.
4 ian. 2009
Mâine începe şcoala
Elevii claselor 1-12 vor avea o nouă vacanţă între 31 ianuarie şi 8 februarie.
Următoarea vacanţă ( 11 - 20 aprilie ) este prilejuită de sărbătoarea Învierii Domnului, iar anul şcolar se încheie la 12 iunie.
Mult succes pentru toti.
On line cu utilizatorii forumului LMP
On line cu utilizatorii forumului LMP luni intre 15.00-17.00
Am initiat aceasta noua forma de intalnire pentru a nu mai parcurge zeci si zeci de pagini de forum.
Tinem legatura
2 ian. 2009
PRIMA PALMA DATA INVATAMANTULUI DE CATRE BOC
Oare d. Boc este jucator de biliard? Efectul pe care il produce aceatsa decizie in acest moment in sistemul de invatamant il constientizeaza?
Sunt mii de posturi in tara care "s-au acoperit" cu personal pensionat (si multe cu necalificati) pentru ca nu doresc tinerii absolventi sa lucreze in sistemul de invatamant.
Ma si intreb de unde o sa gasim atatea necalificati sa acoperim oreple si posturile in acest moment. Adica la finalul sem I.
Nu imi revin inca din efectul de "manta" imprimat de d. Boc/.
Luni, 5 ianuarie, la ora 11, la sediul Sindicatului Liber din Invatamant Maramures o sa sustin o conferinta de presa unde o sa atac si aceasta problema.
Pana atunci week-end placut
forumul LMP la o luna de la lansare
Va multumesc tuturor pentru sustinere si sper sa reusim si prin aceasta metoda sa imbunatatim comunicarea si informarea intre noi.
Numai de bine.
FORUM LMP