30 nov. 2008
Prima de vacanta
nu mai am rabdare sa astept ca scoala sa-mi rezolve problema legata de prima(ele) de vacanta. am auzit ca a fost un profesor din __ care a castigat procesul ,deci este un precedent si am sanse ca procesul sa fie incheiat din prima infatisare.
raspundeti-mi la urmatoarele intrebari:
-avocatul trebuie sa fie de la sindicat, inspectorat, caut eu unul?
-pe cine tb sa dau in judecata? inspectoratul sau scoala.am inteles ca se acorda retroactiv din ultimii 3 ani, deci 2005-2006 eram la ______, iar 2006-2007;2007-2008 in ______. trebuie sa actionez impotriva scolilor unde eram atunci.nu?
daca tb sa dau in judecata scoala din __________ pot cere sa-mi deconteze si naveta.nu? primarul de acolo ii spunea liderei de sindicat ca.......scapa el de navetisti!!!
-din cate stiu eu faptele mai vechi de 3 ani isi pierd ..hai sa spun ...valabilitatea(nu-mi vine in minte ceva mai potrivit), deci trebuie actionat repede pt ca altfel exista posibilitatea sa nu mai vedem prima din 2005-2006.
Undeva in Romania nu "incapem" in sala profesorala de alti colegi.
Nu v-am mai scris deoarece am aşteptat să văd cum se va soluţiona cererea mea.
Şi o să vă şochez cu răspunsul.___ am avut şedinţă şi a fost invitat şi primarul.
M-am bucurat pentru că ştiam că primarul ţine cu tineretul şi cu dreptatea.
Dar scurtă mi-a fost bucuria. A început şedinţa şi s-a discutat despre evaluarea cadrelor didactice pe viitor pentru că se prefigurează ca şi părinţii să participe pe viitor în procesul de evaluare ,fapt care a adus nemulţumirea cadrelor didactice mai în vârstă pentru că părinţii au o părere foarte proastă despre aceştia (că nu-i mai interesează ,că intră la oră pe la jumătate,că nu au rezultate).
Primarul a spus atunci că au fost părinţi pe la el şi i-au spus că sunt tare mulţumiţi de unii dascăli(adică de mine ,de _____o altă _____tânără şi navetistă,de ___-un profesor ____ tânăr şi navetist).
Atunci a început dezastrul.
Secretara a început să urle ca o apucată că tinerii ar trebui să-şi vadă lungul nasului,că ar trebui să avem capul plecat,că ciocul mic şi alte jigniri care mie îmi este ruşine să le redau în cuvinte..S-au aliat cu ea şi ____ care este ______ şi ne-a făcut la primarul de doi bani şi alte câteva cadre care sunt mai în vârstă şi urlau să nu ne mai dea primarul tichetele cadou la navetişti şi mie să-mi dea doar de la părinţii mei că şi aşa am o grămadă de bani că soţul meu e ___________ şi câştigă foarte bine. Şi a ieşit un tărăboi jalnic.
Primarul săracul nu mai putea zice nimic. Cum ceilalţi navetişti erau plecaţi că aveau probleme,am rămas singură între ei. Eu nu-mi permit să mă cert pentru că este post şi ţin post şi nu m-am coborât la nivelul lor...totuşi sunt un cadru didactic respectat şi nu pot să mă pun în gură cu aşa oameni.
Soluţia nu ştiu care v-a fi pentru că ___dintre cadrele mai în vârstă sunt şi consilieri la primărie ,de aceea primarul nici nu a îndrăznit să spună ceva.
Vă întreb totuşi:este posibil să mori cu legea în mână?
Este posibil să fim aşa nedreptăţiţi noi cei cu rezultate bune la clasă şi cei care nu fac aproape nimic să se bucure de toate drepturile şi de salarii uriaşe?
Şi la urma urmei ce îi deranjează navetiştii ?
Iau din banii lor?
........
Vă rog să mă scuzaţi dacă v-am plictisit cu problemele mele.
Cu respect .................
Am depasit 70000 de vizite
29 nov. 2008
Cititi-l inainte de a merge la alegeri !! Mircea Cărtărescu
In lipsa oricărei oferte electorale decente, iarăşi voi merge la alegerile parlamentare ca să votez răul cel mai mic." Blestemată ţară, în care mereu trebuie să alegi răul! În care mereu şi mereu eşti silit să votezi bandiţii mai mici, ticăloşii nu-chiar-atât-de-ticăloşi, oportuniştii mai-puţin-decât-alţii... Am trăit cincizeci de ani în lumea românească, destul ca să-mi pierd orice iluzie în privinţa adevărului care, nu-i aşa, ar ieşi întotdeauna ca uleiul la suprafaţă, a binelui care, după
oarecare dificultăţi, s-ar arăta întotdeauna biruitor. Ar trebui să le spunem copiilor noştri poveşti mai conforme cu lumea reală, în care balaurii îi zdrobesc fără milă pe voinicii cei pletoşi, sânzienele sunt violate de zmei, Scufiţa Roşie e devorată de lup împreună cu bunicuţa, Spânul triumfă, devenind împărat, iar fetele rele îndeasă piciorul în condurul de sticlă şi - minune! - condurul se potriveşte... Ar trebui să avem curajul să le descriem oroarea unei lumi în care fiecare trăieşte doar pentru el, în care cei blânzi sunt călcaţi în picioare, în care cu câteşti mai lipsit de suflet, de caracter, de cultură, deconştiinţă, de respect pentru aproapele tău cu atâtte-mbogăţeşti mai tare şi te caţeri mai sus pe scarasocială. O fi şi-n alte
părţi mizerie umană, dar la noifibra morală pare să fie gena eşecului şi-a nefericirii. De ce-am ajuns oare atât de jos? Când s-o fi fărâmiţat atât de ireparabil dezumanizata noastră umanitate? Cu fanarioţii? Cu comuniştii? Cu noii stăpâni de azi, ce-şi plimbă miliardele de euro ieşite din speculă pe sub nasul nostru? Cu toţi deodată? Sau am fost aşa de când ne ştim? "Virtutea? O nerozie. Geniul? O nefericire", scria amar Eminescu acum mai bine de o sută de ani, iar Caragiale, prin vocea în falset a fiului lui Trahanache, spunea şi el un adevăr cutremurător în comicul său de suprafaţă: "Unde nu-i moral, acolo e corupţie, şi o soţietate fără prinţipuri va să zică că nu le are"... Asta suntem şi azi: o soţietate fără prinţipuri, în care
un om cinstit mai bine şi-atârnă laţul de gât decât să trăiască. Voi alege răul cel mai mic. O să votez cu nişte oameni de care mi-e silă, căci de ceilalţi mi-e groază, iar să nu votez înseamnă să votez cu cei de care mi-e groază. Voi da votul meu nu celui în care am încredere, căci oamenii oneşti pe care-i ştiu n-ar candida niciodată, ci aceluia care încă n-a învăţat bine să mintă şi să fure, celui mai stângaci, care mai scapă şi pe jos, pentru milogi, din banii furaţi. Ei vor fi beneficiarii votului meu, cu care eu particip la ideea de libertate, legalitate şi democraţie într-o ţară europeană. Curat europeană, coane Fănică! Culmea ironiei, dintre toţi oamenii politici de la noi, de după '89, eu am crezut cel
mai mult în Mona Muscă. O vedeam chiar preşedintă, nu doar pentru că avusese iniţiative legislative de mare interes, ci şi din prejudecata mea pozitivă faţă de femei. Am fost cu atât mai dezamăgit când am aflat ce era de aflat despre ea. Dar azi nu mi se mai pare că am fost în asemenea eroare: nouăzeci şi nouă la sută dintre oamenii politici de la noi sunt mai răi, mai proşti şi mai fără scrupule decât ea. Mona Muscă a căzut dintr-o greşeală din tinereţe. Ei încă stau căţăraţi la şefia partidelor după decenii de felix culpa.... În ciuda evidentei incompetenţe, conduc ministere. În ciuda proceselor pe rol, fac încă figuri de cavaleri fără pată şi prihană pe ecranele televizoarelor. Dar, mă veţi întreba, ce-i împiedică pe oamenii
ăia cinstiţi ai tăi să candideze, ei, pentru parlament, ca să ai şi tu pe cine vota? De ce nu te-nscrii tu însuţi într-un partid şi nu candidezi, dacă te crezi aşa de nedreptăţit? O să vă răspund de ce: pentru că acei oameni despre care vorbiţi abia pot supravieţui în jungla pe care aţi creat-o. Pentru că ar fi călcaţi în picioare în primele minute de năvala la bani şi la glorie a mişeilor despre care vorbise tot Eminescu. Pentru că sistemul nostru politic e de aşa natură, încât nu poate accepta decât ce-i seamănă, decât florile răului, florile de mucigai. Şi mai ales pentru că, într-un fel, tocmai cei 322 din parlament şi cei 300 din "Capital" sunt cei mai nefericiţi oameni din lumea românească. Cei mai mizerabili, de care oricărui om cu suflet îi e milă. Cum să-i concurezi, când ei, în afara funcţiilor şi paralelor, sunt nimeni, pe când orice om adevărat e o valoare în sine? Ar trebui să le spunem copiilor noştri, aşa cum ţinem să le facem o imagine ştiinţific corectă a lumii, că basmele mint, că Doamne-Doamne nu e în ceruri, că Moş Crăciun e doar tăticu', că Pinocchio ajunge rege, că pe Hänsel şi Gretel îi mănâncă vrăjitoarea şi că vânătorul cel crunt îi aduce întotdeauna mamei vitrege inima-nsângerată a Albei-ca-Zăpada pe o tipsie de aur...
Tichete cadou - impozitare
Am postat raspunsul dat de Ministerul Economiei si Finantelor sdreseu FSLI cu privire la impozitarea Tichetelor cadou
CĂLIN POPESCU - TĂRICEANU ÎŞI ÎNCHEIE MANDATUL DE PRIM-MINISTRU „APOTEOTIC”: ÎI LASĂ PE DASCĂLI FĂRĂ BANI DE SALARII!
Pentru a convinge încă o dată că îşi bate joc de banii publici, Prim-Ministrul României, Călin Popescu - Tăriceanu a adoptat, prin ordonanţă de urgenţă, programul „Un calculator pentru fiecare elev”. Calculatoarele tip desktop sunt de o calitate jalnică deoarece foarte multe dintre acestea s-au defectat la nici 48 de ore de la punerea în funcţiune.
„În timp ce Călin Popescu - Tăriceanu îşi face campanie electorală pe bani publici, distribuind, în plină criză financiară, „jucării” care au văduvit bugetul statului de sume imense, există multe judeţe (Argeş, Bacău, Bihor, Buzău, Călăraşi, Dolj, Galaţi, Gorj, Iaşi, Satu Mare, etc) în care, nici după ultima rectificare bugetară, nu ajung banii pentru salariile profesorilor. Aceasta demonstrează dispreţul pe care domnul „profesor” Tăriceanu îl manifestă faţă de salariaţii din învăţământ”, a declarat domnul Aurel Cornea, preşedintele F.S.L.I.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE FSLI,
Mihai MOCANU
28 noiembrie 2008
Programe concurs titularizare
Programa pentru limba japoneză, valabilă pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante în învăţămâtul preuniversitar - anexa 1 la OMECT nr.6003/20.11.2008
Programa pentru limba chineză, valabilă pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante în învăţămâtul preuniversitar - anexa 2 la OMECT nr. 6003/20.11.2008
28 nov. 2008
FSLI sustine ca toate calculatoarele date de Guvern elevilor se strica in 48 de ore
Sursa: www.ziua.ro
Tichete cadou
!VA MULTUMESC ANTICIPAT!
25 nov. 2008
Stiati ca?
UN LITRU DE ULEI FACE APROXIMATIV UN MILION DE LITRI DE APA NON POTABILA, CANTITATE SUFICIENTA PENTRU O PERSOANA PENTRU 14 ANI.
Daca tu alegi sa trimiti acest email prietenilor tai, mediul iti va fi recunoscator !
GRAFICUL desfăşurării acţiunilor pentru acordarea salariului de merit în anul 2009
transmite unităţilor de învăţământ numărul salariilor de merit;
- 24 - 26 noiembrie 2008: afişarea la avizierul unităţii de învăţământ a fişei cu
punctajul defalcat, pentru fiecare categorie de personal angajat;
- 27 noiembrie - 5 decembrie 2008: personalul didactic şi didactic auxiliar din
învăţământ cu rezultate deosebite întocmeşte un raport de autoevaluare a activităţii şi o
cerere, care se vor depune la conducerea unităţii; personalul de conducere, de îndrumare
şi control întocmeşte raportul de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune
la inspectoratul şcolar;
- 8 - 9 decembrie 2008: cererea şi raportul se analizează în consiliul profesoral
al unităţii, care formulează o apreciere sintetică (pentru fiecare solicitant în parte) şi face
propuneri, pe care le înaintează spre aprobare consiliului de administraţie;
- 10 - 11 decembrie 2008: consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
aprobă nominal personalul căruia i se atribuie salariul de merit, în limita locurilor
acordate de inspectoratul şcolar, şi transmite numele acestuia inspectoratului şcolar spre
validare; consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar analizează cererea şi
raportul de autoevaluare al personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control
şi aprobă nominal persoanele cărora li se aprobă salariul de merit;
- 12 decembrie 2008: validarea şi afişarea rezultatelor;
- 12 - 16 decembrie 2008: depunerea contestaţiilor;
- 17 - 18 decembrie 2008: soluţionarea contestaţiilor;
- 19 decembrie 2008: afişarea rezultatelor la contestaţii.
NOTĂ:
1. Personalul didactic de conducere din unităţile de învăţământ va întocmi şi va
depune raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, la inspectoratul şcolar.
2. Aprobarea nominală va fi dată în consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar, în limita locurilor aprobate.
23 nov. 2008
FSLI Neamt are site
Sper ca si pe aceasta cale informatia sa circule mai repede si problemele invatamantului sa se rezolve.
Multa bafta
Pagina de net a FSLI NEAMT
Camera Deputaţilor a demarat procedurile de achiziţionare a 50 de autoturisme de lux
Este vorba despre autoturisme de oraş cu tracţiune integrală. Preţurile sunt cuprinse între 55.000 şi 68.000 de euro. Achiziţionarea a fost prevăzută în bugetul Camerei Deputaţilor pe anul în curs şi a fost aprobată încă de pe 5 martie. Valoarea contractului este estimată între 8 şi 10 milioane de lei.
Potrivit secretarului general adjunct al camerei, Mihai Ungheanu, autoturismele nu au putut fi cumpărate în primăvară, pentru că Ministerul Finanţelor a luat banii şi i-a utilizat la Summitul NATO. Drept consecinţă, Ungheanu a publicat anunţul de intenţie, urmând ca banii pentru maşini să provină din bugetul Camerei pe anul 2009.
Proiectul de buget pe anul viitor a fost respins însă de preşedintele Camerei Deputaţilor. Bogdan Olteanu a motivat că nu doreşte să-şi asume un buget în numele viitorului Parlament.
Sursa: Realitatea TV22 nov. 2008
proiect Ordonanta modificare Statut Personal didactic
GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
pentru modificarea şi completarea Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată şi a Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare cu modificările şi completările ulterioare
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. I. Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.158 din 16 iulie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 5 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
”Art. 5.
(1) Funcţiile didactice sunt:
a) în învăţământul preşcolar: educator/educatoare; institutor/institutoare; profesor pentru învăţământul preşcolar;
b) în învăţământul primar: învăţător/învăţătoare; institutor/institutoare; profesor pentru învăţământul primar; profesor”
2. Articolul 7 alineatul (1), literele c), d), e), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art.7.
(1) Pentru ocuparea funcţiilor didactice trebuie îndeplinite următoarele condiţii de studii:
c) pentru funcţia de institutor - absolvirea cu examen de diplomă a colegiului universitar pedagogic, a liceului pedagogic sau a unei şcoli echivalente, urmată de absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată sau de scurtă durată ori de absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat ori de absolvirea cu diplomă de licenţă sau de absolvire, urmată de un curs specific în domeniul psihopedagogic şi metodic;
d) pentru funcţia de profesor în învăţământul preşcolar şi preuniversitar obligatoriu - absolvirea, cu examen de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată sau absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic ori absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;
d^1) pentru funcţia de profesor în învăţământul gimnazial, clasele V-VIII şi clasele IX-X din şcoala de arte şi meserii - absolvirea, cu examen de licenţă ori examen de absolvire, a unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau scurtă durată ori a unui colegiu pedagogic de profilul postului sau absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic ori absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;
d^2) pentru funcţia de profesor la anul de completare - absolvirea, cu examen de licenţă ori examen de absolvire, a unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau scurtă durată ori a unui colegiu pedagogic de profilul postului sau absolvirea cu diplomă a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic ori absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;
e) pentru funcţia de profesor în învăţământul liceal şi postliceal - absolvirea cu examen de licenţă a unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată sau echivalentă acesteia, în profilul postului, ori absolvirea cu diplomă a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic sau absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;
f) pentru funcţia de maistru instructor - absolvirea cu examen de diplomă a unei şcoli postliceale în domeniu sau absolvirea, cu examen de licenţă ori examen de absolvire, a unei instituţii de învăţământ superior în profilul postului sau absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic ori absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;
g) pentru funcţiile de profesor documentarist, cadru didactic - tutore şi cadru didactic - mentor - absolvirea cu examen de licenţă, examen de diplomă ori examen de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau scurtă durată în profilul postului ori absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă sau a ciclului II de studii universitare de masterat, în profilul postului, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic ori absolvirea cu diplomă a cursurilor postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate în acest scop de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, în profilul postului, precum şi îndeplinirea condiţiei cerute de art. 68 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată.”
3. Articolul 8 literele a), b), e), g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art.8.
Pentru ocuparea funcţiilor didactice auxiliare trebuie îndeplinite următoarele condiţii de studii:
a) pentru funcţia de bibliotecar, de documentarist şi de redactor - absolvirea cu examen de diplomă a unei instituţii de învăţământ, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învăţământ ai căror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizării disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar, de documentarist sau de redactor şi alţi absolvenţi ai învăţământului superior de lungă sau scurtă durată, ai ciclului I de studii universitare sau a ciclului II de studii de masterat, ai învăţământului postliceal ori liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un curs de iniţiere în domeniu;
b) pentru funcţia de informatician - absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau scurtă durată, de profil sau absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare sau a ciclului II de studii de masterat, în profilul postului ori a unei unităţi de învăţământ preuniversitar, de profil;
e) pentru funcţia de instructor-animator - absolvirea cu diplomă a unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau scurtă durată ori absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare sau a ciclului II de studii de masterat, a unei şcoli postliceale, a unui liceu pedagogic sau a echivalentului acestuia, ori a altui liceu şi absolvirea cursurilor speciale pentru obţinerea atestatului de aptitudini pentru această funcţie;
g) pentru funcţia de asistent social - absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de profil, de lungă sau de scurtă durată, cu examen de licenţă sau de absolvire, ori absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare sau a ciclului II de studii de masterat, în profilul postului sau a unei şcoli sanitare postliceale ori a unei şcoli postliceale de conducători puericultori;
h) pentru funcţia de corepetitor - absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de profil, de lungă sau de scurtă durată sau absolvirea cu diplomă a ciclului I de studii universitare sau a ciclului II de studii de masterat, în profilul postului ori a unui liceu de specialitate.”
4. Articolul 10 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art.10.
(1) Ordinea ocupării posturilor didactice din învăţământul de stat este:
a) pretransferarea personalului didactic, la cerere, în aceeaşi localitate sau în localitatea unde îşi are domiciliul, respectând prevederile art. 7 şi ale art. 13 alin. (5), care se aplică în mod corespunzător; dacă postul este solicitat de două sau mai multe persoane, se organizează concurs;
b) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin desfiinţarea unor unităţi şcolare; transferul se efectuează respectând prevederile art. 7 şi ale art. 13, care se aplică în mod corespunzător;”
5. Articolul 43 literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 43.
Norma didactică de predare-învăţare, de instruire practică şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore corespunzătoare activităţilor prevăzute la art. 42 alin. (1) lit. a) şi se stabileşte după cum urmează:
a) un post de educatoare (institutoare) sau profesor pentru învăţământul preşcolar pentru fiecare grupă de preşcolari sau pentru grupe combinate, în unităţile în care nu se pot constitui grupe separate; la grădiniţele cu program prelungit şi la cele cu program săptămânal, posturile se normează pe ture;
b) un post de învăţător (institutor) sau profesor pentru pentru învăţământul primar pentru fiecare clasă din învăţământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;”
6. Articolul 44 alineatele (2^1) şi (4^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 44.
(2^1) Învăţătorii/institutorii care predau în învăţământul primar şi profesorii pentru învăţământul primar din şcolile cu predare în limba minorităţilor naţionale au aceleaşi obligaţii de predare ca şi învăţătorii/institutorii care predau în învăţământul primar sau profesorii pentru învăţământul primar care predau potrivit planurilor de învăţământ pentru învăţământul primar din şcolile cu limba de predare română. Pentru orele efectuate în plus faţă de orele predate de învăţătorii/institutorii/profesorii pentru învăţământul primar, conform planurilor de învăţământ pentru învăţământul primar din şcolile cu limba de predare română, aceştia sunt remuneraţi prin plata cu ora.
(4^2) În situaţia în care predarea orelor de educaţie fizică nu se poate face de profesor cu studii de specialitate, acestea sunt predate de învăţătorul/institutorul/ profesorul clasei.”
Art. II. Prezenta Ordonanţă de Urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
21 nov. 2008
Ordine si programe definitivat invatamant
Programa pentru definitivare în învăţământ la limba şi literatura maghiară şi metodica predării limbii şi literaturii maghiare - educatoare, anexa 1 la OMECT nr. 5952
Programa pentru definitivare în învăţământ la limba şi literatura maghiară şi metodica predării limbii şi literaturii maghiare - institutori/ învăţători, anexa 2 la OMECT nr. 5952
Programa pentru obţinerea gradului didactic II la limba şi literatura maghiară şi metodica predării limbii şi literaturii maghiare - educatoare, anexa 3 la OMECT nr. 5952
Programa pentru obţinera gradului didactic II la limba şi literatura maghiară şi metodica predării limbii şi literaturii maghiare - institutori/ învăţători, anexa 4 la OMECT nr. 5952
Tezele unice, nocive liceelor de top
De când tezele unice de evaluare au fost introduse în metodologie, mediile de intrare în licee precum Colegiul Naţional "Gheorghe Şincai", "Mihai Eminescu" ori "Vasile Lucaciu" au scăzut simţitor. Întâmplător sau nu, pe băncile acestor unităţi de învăţământ au ajuns elevi mult mai slabi, dar care au avut note mari la cele trei discipline la care au dat teza unică. Colegiile naţionale nu au voie să organizeze o admitere specială, elocventă la disciplinele pe care se axează educaţia în unităţile lor. Urmarea? Elevi care nu ştiu o boabă de engleză, de exemplu, ajung la Eminescu şi nu fac faţă ritmului de învăţare.
• Probă de aptitudini notată doar cu admis/respins
"Nu am nimic cu tezele unice ca sistem de evaluare a elevilor pentru clasele VII-VIII. Însă, modul actual de admitere în liceu este depăşit. Mult mai potrivit ar fi un sistem de admitere în liceu pe baza unor metodologii proprii ale fiecărui liceu sau chestiuni mixte de genul admitere plus media claselor V-VIII ori a tezelor unice. Acestea din urmă însă ar trebuie să aibă o pondere mai mică! Pentru clasele bilingve, media testelor de aptitudini nu se ia în considerare decât ca şi calificativ admis/respins. Consecinţa: un elev cu aptitudini deosebite la limba engleză nu ajunge în Colegiul Eminescu, pentru că media, conform actualului sistem, nu îi permite", afirmă Marius Crăciun, directorul Colegiului Naţional "Mihai Eminescu".
• Pledoarii şincaiste
Aceeaşi situaţie se petrece şi la Colegiul Naţional "Gheorghe Şincai". "Nu cred că tezele unice sunt realizate impecabil. Iar câtă vreme profesorii care organizează testele au şi interese de a ridica notele elevilor lor, nu va fi benefic educaţiei. Un examen de admitere ar oferi condiţii potrivite pentru ca toţi copiii să pornească de la datele iniţiale şi să se stabilească un clasament actual al celor înscrişi. De exemplu, la o şcoală din oraş şi la una din mediul rural nu cred că sunt aceleaşi condiţii şi aceeaşi evaluare. Pledez pentru o admitere adecvată fiecărui liceu", precizează Ioan Mureşan, directorul Colegiului Naţional "Gheorghe Şincai".
• Un sistem imperfect
O admitere, alături de tezele unice, ar fi cea mai justă metodă de accedere în liceu, şi în opinia reprezentanţilor ISJ Maramureş. Din păcate, prea puţin se ia în seamă de cei din teritoriu, deciziile mari fiind luate de la Centru. "Tezele unice nu reprezintă cea mai bună metodă pentru selecţia şi accederea elevilor în învăţământul liceal. Cel mai elocvent mod de admitere în liceu ar fi o probă de aptitudini pe profilul liceului respectiv. Un examen diferenţiat pe tipul liceului ar fi mult mai relevant", opinează Pavel Filip, purtătorul de cuvânt al ISJ Maramureş.
• A scăzut interesul elevilor pentru şcoală
Cu toate acestea, tezele unice nu sunt singurii factori nocivi pentru liceele de top. A scăzut simţitor şi motivaţia elevilor de a învăţa.
"S-a micşorat mult media de intrare în licee, din păcate, cu aproximativ 1,5% - 2%, fapt care se simte. Un factor îl constituie tezele unice, dar din nefericire nu este singurul. Şcoala e la concurenţă cu internetul, cu televizorul. Elevii învaţă din ce în ce mai puţin. A scăzut interesul pentru învăţare, dar şi controlul părinţilor", afirmă Pavel Filip.
Deocamdată, elevii se pregătesc pentru tezele din acest semestru, ce vor debuta pe 25 noiembrie, la limba şi literatura maternă, continuând cu limba şi literatura română, matematică şi proba la alegere, istorie sau geografie, pe 3, 11 şi 16 decembrie a.c. (ultima probă doar pentru clasa a VIII-a).
Sursa: Glasul Maramuresului
Şcoala din Finteuşu Mare suferă în tăcere…/ Chiar dacă au fost bani, lucrările au demarat în prag de iarnă!
Sursa: Graiul Maramuresului
Elevii, "angajaţi" full time
Elevii de 7-8 ani, care abia încep să înţeleagă ce este şcoala, stau în jur de 4 ore la şcoală şi încă vreo 2 acasă, cu teme. Colegii lor puţin mai mari, de la clasele a III-a şi a IV-a, petrec şi câte cinci ore în bănci, iar rezolvarea problemelor la matematică, limbi străine, română le ocupă încă vreo 3 ore din timpul lor liber. Copiii de gimnaziu aproape că nu mai au când să se vadă cu prietenii. Stau minimum 5 ore la şcoală, iar temele, mai grele şi mai multe, le ocupă după-amiezile şi serile. "Dacă apuc să prind o oră de somn după-amiaza este bine. Apoi îmi fac temele în vreo 4-5 ore, iar ţinând cont că sunt în clasa a VIII-a programul este şi mai aglomerat, pentru că fac pregătire suplimentară la şcoală şi la meditaţii", spune Anca, elevă în clasa a VIII-a la Şcoala nr. 45 din Capitală. Tinerii de liceu au câte 6-7 ore de curs şi 4-5 ore pentru pregătitul temelor. "Am considerat întotdeauna că reprezint părinţii tuturor copiilor şi am căutat să nu dau un exemplu personal, dar nu pot să uit că şi eu am un copil care este la liceu şi pleacă de acasă în jurul orei 11:00 şi ajunge la 20:30-21:00", spune Mihaela Gună, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar (FNAP-IP).
Deşi Ministerul Sănătăţii (MS) a prezentat în august 2008 un proiect de ordin prin care se prevedea şi reducerea numărului de ore la clasă, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au trimis proiectul la revizuire. "Am avut nişte observaţii, există şi puncte de vedere diferite vizavi de acest proiect, iar acum, în ceea ce priveşte orarul, se respectă planul-cadru al Ministerului Educaţiei", a precizat Liliana Preoteasa, director în cadrul Ministerului Educaţiei.
În baza proiectului MS, elevii ar fi trebuit să aibă un număr maximum de ore stabilit în funcţie de vârstă. Astfel, la clasa I ar fi fost 3-4 ore pe zi, iar la clasele II-IV câte 4 ore pe zi. La clasele V-VIII era vorba de 4-5 ore pe zi, în timp ce la clasele IX-XII se discuta despre 5-6 ore pe zi.
TOTUL PENTRU NOTE
Pe de altă parte, părinţii acuză ministerele şi spun că sunt nemulţumiţi că prichindeii lor petrec acasă, pentru rezolvarea temelor, aproape la fel de mult timp ca şi la şcoală. "Personal stau câte patru ore pe zi cu fetiţa să termine temele. Ghiozdanele, ce să mai zic, cară zilnic peste 5 kilograme. Are culegeri, caiete speciale, plus penar, apă, mâncare", povesteşte Maria N, mama unei eleve de clasa a II-a.
Mihaela Gună, preşedintele FNAP-IP, explică faptul că părinţii îşi obosesc de multe ori copiii şi din cauza notelor: "Copiii şi părinţii sunt preocupaţi de mărimea notelor, absolut la toate materiile, pentru că acestea contează pentru accesul la un liceu/colegiu. Există o goană după note, pentru că la şcolile sau liceele foarte bune sistemul de notare este mult mai exigent decât la altele, dar elevii concurează pe aceleaşi locuri".
La finalul unei săptămâni sau al unui ciclu de studii, părinţii se trezesc însă că cei mici suferă de probleme de comunicare, că sunt violenţi, au dorinţa de a ieşi în evidenţă prin acte antisociale şi unii chiar nu fac faţă şi ajung să aibă multe rezultate şcolare slabe.
"Am un copil care este la liceu şi pleacă de acasă în jurul orei 11:00 şi ajunge la 20:30-21:00"
Mihaela Gună,reşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar
Sursa: Jurnalul Naţional
Pe aceeaşi temă: Antena 3
Campanie 22 de inspectori şcolari vor şi ei să fie deputaţi sau senatori
Trei secretari de stat pentru învăţământul preuniversitar candidează la Camera Deputaţilor
Şefii inspectoratelor şcolare nu mai vor la catedră, ci în Parlament. Dacă la alegerile locale aproape 70 erau în campanie electorală, la alegerile pentru Parlament, doar 22 de inspectori îşi mai încearcă norocul. Pe lângă aceştia, alţi 11 foşti inspectori şcolari sunt şi ei în campanie electorală. Ultimii doi foşti secretari de stat pentru învăţământul preuniversitar şi actualul şef, dna Zvetlana Preoteasa, nu stau nici ei deoparte. Lupta cea mare se dă între inspectorii liberali şi cei democrat liberali. Statistic, 18 inspectori candidaţi sunt liberali, 10 sunt democrat- liberali, iar alţi cinci sunt de la UDMR (2) şi PSD+PC(3). Aceştia şi-au însuşit deja limbajul politic. Vor salarii mai mari pentru profesori, promovarea pachetului de legi ale Educaţiei sau alinierea învăţământului românesc la cel european. „Mi-a venit rândul să candidez, şi pentru că vreau, şi pentru că e sarcină de partid. Am fost primar la Reghin, am fost consilier şi am experinţă.
Vreau să fac ceva pentru toţi profesorii din ţară”, ne-a declarat Ioan Tuşnea, inspectorul şcolar general din Mureş şi membru PNL, care şi-a luat concediu fără plată pentru a se ocupa de campanie. Oana Badea, inspector şcolar general adjunct în Alba, candidează pentru cameră, din partea PD-L-ului. Consideră că are un atu în faţa contracandidaţilor: a fost şi consilier, în cabinetul ministrului Mihail Hărdău. În Satu Mare, inspectorul general, Buda Viorel, e sigur de victorie, chiar dacă mai are doi colegi de catedră înscrişi în cursa pentru Parlament. Salariul de deputat nu-l încălzeşte, pentru că de la inspectorat câştigă deja 3.000-3.500 lei pe lună.
„Mai sunt şi alţi profesori în campanie: am adjunctul de la UDMR şi fostul inspector, de la PSD, care cadidează pentru Senat. Fără lipsă de modestie vă spun că dacă PNL face un deputat în Satu Mare, acela voi fi eu!”, ne-a declarat Viorel Buda.
Secretarii de stat şi-au făcut blog
Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar şi membru PNL, nu mai este de găsit nici în Ministerul Educaţiei, nici la telefon. În schimb, Paloma Petrescu şi Dumitru Matei, foştii secretari de stat, sunt foarte activi. Paloma Petrescu candidează în Colegiul 8 Constanţa, pentru Camera Deputaţilor, din partea PD-L. Pentru a transmite mesajele electorale cât mai bine, fostul secretar de stat demis în 2006 în urma scandalului de la testele naţionale, şi-a făcut blog. Una dintre postări este despre membrii PNL Constanţa, intitulată Echipajul Speranţa.
„Ăştia suntem! Vrem să schimbăm ceva în viaţa voastră, oameni buni. Nu suntem carierişti, nu vrem să ajungem în Parlamentul României ca să ne facem pentru noi salarii mari, pensii mari sau să ne îmbogăţim pe munca şi banii voştri”, scrie Paloma Petrescu. „E prima oară când candidez şi dacă voi câştiga, îmi voi reprezenta alegătorii aşa cum merită”, ne-a declarat aceasta. Dumitru Matei, penultimul secretar de stat, a intrat vara trecută în PD-L, partidul care l-a susţinut întotdeauna şi care l-a propus pentru funcţia de secretar de stat. Are un contracandidat chiar în persoana inspectorului general, Ioan Tuşnea.
„Nu sunt în competiţie cu dl. Tuşnea. Cel care are priză mai bună la public, să fie votat!”, ne-a declarat Dumitru Matei.
Nouă şefi de universităţi se bat pentru un loc în Parlament
Proaspăt deveniţi şefi de universităţi sau cu vechi state de plată la cârma instituţiilor de învăţământ superior, şapte rectori şi doi preşedinţi şi-au propus să ajungă şi parlamentari. Fiind la al doilea mandat în fruntea Universităţii „Politehnica” din Bucureşti, preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor, Ecaterina Andronescu, candidează, în colegiul numărul 10 din Bucureşti, pentru al patrulea mandat din partea PSD, doar că, de data aceasta, ca senator. Reales, în primăvara acestui an, ca rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila”, din Bucureşti, Florian Popa a intrat în cursa electorală fiind susţinut tot de social-democraţi, în colegiul numărul 7 din Capitală.
La Timişoara, ministrul Educaţiei, Anton Anton, şi rectorul Universităţii Politehnice, Nicolae Robu, se promovează reciproc. De data aceasta, sub sigla liberală. Dacă şeful învăţământului vrea să-şi adjudece un post de deputat, candidând în colegiul numărul 3, Robu, despre care Anton a spus că „e cel mai bun rector”, şi-a propus să devină senator, concurând electoral în colegiul numărul 1.
Adrian Gorun trece în barca PD-L
Aflat în conflict cu premierul Tăriceanu, pe numele căruia a depus o plângere penală, acuzându-l că l-a schimbat „abuziv” din funcţia de secretar general al Ministerului Educaţiei, Adrian Gorun a trecut din barca liberală în cea democrat-liberală. Noul rector al Universităţii „Constantin Brâncuşi” din Târgu Jiu se regăseşte, astfel, pe listele de deputaţi ale Partidului Democrat-Liberal, în colegiul gorjean numărul 1. Din partea aceleiaşi formaţiuni politice candidează şi rectorul Universităţii din Bacău, Valentin Nedeff, care vrea să devină senator în colegiul numărul 1 din municipiu.
Domnul rector ne-a spus că a decis să candideze pentru a reprezenta intelectualitatea în legislativ şi că, dacă va fi ales, va încerca să reducă abandonul şcolar şi să încurajeze educaţia continuă, precizând că nu va renunţa la şefia universităţii şi că nu cunoaşte costurile campaniei: „Am intrat în politică, anul trecut, pentru că ne plângem cu toţii că în acest domeniu nu există oameni de cultură. Am găsit în PD-L o anumită ideologie care îmi convenea, ceva între liberalism şi democraţie, adică un curent de centru-dreapta. Nu am folosit nici un leu, în campanie, partidul s-a ocupat de asta”.
La Bistriţa-Năsăud, preşedintele Academiei de Artă şi Design din Cluj-Napoca, Ioan Sbârciu, candidează pentru un post de senator în colegiul numărul 11, fiind propus ca ministru al culturii de către PD-L. Nici capii universităţilor private nu stau deoparte, când vine vorba de campania electorală. După o absenţă de patru ani în Parlament, Ion Neagu, rectorul Universităţii „Nicolae Titulescu”, din Bucureşti, s-a înscris, din partea PSD, în colegiul senatorial numărul 2 din Călăraşi. Susţinut de acelaşi partid, preşedintele Universităţii „Bioterra”, din Bucureşti, Ioan Nicolae, candidează, în schimb, în colegiul numărul 2 din Capitală, pe raza căruia se află şi instituţia pe care o conduce.
Info plus:
Inspectorii parlamentari
Inspectorii generali şi adjuncţi din judeţele Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Braşov, Caraş-Severin, Dâmboviţa, Dolj, Hunedoara, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Suceava, Tulcea, Vaslui, Vrancea şi din Municipiul Bucureşti sunt cei care aspiră la un mandat de deputat sau senator.
„Dacă voi ajunge în Parlament, nu voi renunţa la funcţia de rector. Voi sta de luni până joi la Bucureşti şi de joi până duminică în teritoriu, pentru doctoranzi şi activitatea de cercetare”. - Valentin Nedeff, rectorul Universităţii din BacăuSursa: Gândul
FSLI dă în judecată şcolile şi primăriile, pentru a grăbi majorarea salariilor profesorilor cu 50%
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) vor depune la tribunalele judeţene actele de trimitere în judecată a consiliilor locale şi a instituţiilor de învăţământ, pentru a grăbi aplicarea legii de majorare cu 50% a salariilor profesorilor, au anunţat, joi, reprezentanţii federaţiei.
"Curtea Constituţională pare că tergiversează finalizarea acţiunilor legate de declararea ca neconstituţională a ordonanţei 15/2008, prin care se amână legea de majorare cu 50% a salariilor cadrelor didactice. Încă nu au publicat în Monitorul Oficial motivele pentru care au respins această ordonanţă, motiv pentru care Avocatul Poporului nu poate cere Curţii investigarea legalităţii celei de-a doua ordonanţe de guvern, aceea care anula legea votată de parlament la sfârşitul lunii septembrie. Vrem să dăm în judecată şcolile şi primăriile pentru că, prin acest demers, tribunalul va obliga Curtea să prezinte motivele şi, implicit, în acest fel putem grăbi punerea în aplicare a legii", a precizat vicepreşedintele FSLI, Simion Hâncescu, citat de NewsIn.
FSLI susţine că, potrivit legii, cadrele didactice pot da în judecată angajatorul şi finanţatorul, în speţă consiliile locale şi instituţiile de învăţământ, pentru nerespectarea legii. Chiar dacă acestea din urmă îşi primesc banii, la rândul lor, de la Executiv, demersul federaţiei nu este unul absurd, afirmă sindicaliştii. "În urma acestui demers, tribunalul va forţa Curtea Constituţională să se pronunţe şi, astfel, să ştim clar după care act normativ vor fi majorate salariile cadrelor didactice", explică Hâncescu.
Federaţia "Spiru Haret" şi FSLI au solicitat Avocatului Poporului, săptămâna trecută, să sesizeze Curtea Constituţională în legătură cu neconstituţionalitatea celei de-a doua ordonanţe emise de guvern, 151/2008, prin care salariile cadrelor didactice ar urma să crească, diferenţiat, în două trepte, cu până la 28%. Avocatul aşteaptă să fie publicate motivele pentru care prima ordonanţă emisă de Guvern, ordonanţa 15/2008, care amâna punerea în aplicare a legii de majorare a salariilor profesorilor, a fost declarată neconstituţională.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat că salariile cadrelor didactice vor creşte diferenţiat, cu până la 28%, în două trepte, la 1 martie şi, respectiv, 1 septembrie 2009, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate, săptămâna trcută, de Executiv. În medie, această majorare diferenţiată presupune creşterea fondului total de salarii cu 10%. Profesorii universitari nu vor primi niciun ban în plus, deoarece ordonanţa are rolul de a mări cu precădere salariile mici de învăţământ, potrivit premierului.
Sursa: AdevărulPe aceeasi tema: Gândul
Realitatea.Net
Şcolile vor fi dotate cu calculatoare, până în 2011
De asemenea, guvernul a aprobat şi continuarea programului de acordare a unui ajutor financiar liceenilor din clasa a IX-a şi a X-a care vor să-şi cumpere un calculator. Banii necesari finanţării acestor programe vor fi asiguraţi din bugetul ministerului Educaţiei.
Sursa: Evenimentul Zilei
Pe aceeaşi temă: Gândul
20 nov. 2008
SCRISOARE DESCHISĂ Adresată membrilor sindicatelor afiliate la FSLI
În aceste zile marcate de neînţelegeri, de încercări de manipulare a opiniei publice, pe fondul desfăşurării campaniei electorale şi al crizei tot mai evidente generate de lipsa de autoritate a instituţiilor statului, consider că sunt dator să clarific unele probleme legate de comentariile, întrebările şi chiar injuriile generate de „presupusa” mea candidatură pentru Parlamentul României.
Vă voi răspunde clar – DA– am fost contactat de unele partide, ca şi în anii anteriori, pentru a-mi depune candidatura la alegerile parlamentare sau pentru a ocupa diverse demnităţi publice. Şi astăzi, răspunsul meu este NU, deşi propunerile mă onorează şi le apreciez ca pe o recunoaştere, ca pe o validare a eforturilor şi a conduitei mele.
Ca lider al celei mai mari federaţii sindicale din România, îmi reafirm angajamentul de a nu mă implica în viaţa politică, atâta timp cât îndeplinesc mandatul de preşedinte al organizaţiei. Este nu numai o promisiune, este un crez, şi viaţa demonstrează că angajarea unui lider sindical în viaţa unui partid, ca şi candidatura pentru funcţii publice, inclusiv pentru Parlament, creează inevitabil un grav şi evident conflict de interese.
Nu poţi fi, în acelaşi timp, la putere şi să lupţi, ca lider sindical, cu puterea, nu poţi exercita presiune, nu ai libertatea de a negocia în interesul organizaţiei şi de a impune, când este nevoie, rezolvarea numeroaselor probleme ale membrilor de sindicat.
Sindicalismul românesc se radicalizează sub presiunea nevoilor zilnice, a amatorismului şi oportunismului guvernanţilor, a unor structuri ale puterii locale şi asta implică echidistanţa liderilor, în general, iar, în ceea ce mă priveşte, nu v-aş putea reprezenta eficient şi onest dacă nu aş avea libertatea de acţiune, , dacă aş fi suspectat de complicităţi, aranjamente şi înregimentare politică.
Repet angajamentul meu de a rămâne un lider sindical echidistant, capabil, alături de colegii mei, să păstrez deschise toate canalele de comunicare, să nu pierd încrederea dumneavoastră şi a partenerilor sociali, pentru ca, împreună, să asigurăm coeziunea în interiorul organizaţiei, coerenţa şi viziunea demersurilor noastre în relaţiile cu puterea şi cu partenerii sociali.
Cu deosebit respect,
Aurel CORNEA
Elevii Colegiului Cantemir Vodă au protestat în faţa Primăriei Capitalei solicitând căldură în sălile de clasă
Elevii susţin că deşi liceul a fost renovat, căldură nu au de la începutul anului şcolar, iar acum, când temperaturile au scăzut foarte mult, sunt nevoiţi să stea la ore cu căciuli şi fulare. La liceul Cantemir Vodă, cursurile au fost întrerupte deja de câteva ori din cauza frigului din clase.
Protestul de miercuri s-a încheiat după ce mai mulţi reprezentanţi ai elevilor, împreună cu directorul şcolii au intrat la discuţii cu primarul general al Capitalei pentru a rezolva situaţia.
400 de elevi de la o şcoală din Sălişte nu mai merg la ore de o săptămână
După mai multe zile cu temperaturi scăzute, conducerea şcolii a decis să-i trimită acasă pe elevi cu excepţia celor de clasele a 7 şi a 8-a. Iar cum în clase este frig, atât profesorii cât şi elevii stau cu hainele pe ei şi cu căciuli pe cap.
"Elevii nu sunt prezenţi după cum vedeţi, sunt prezenţi cei care trebuie să vină că au tezele unice şi care fac un sacrificiu", a declarat directorul şcolii Şerban Ştefan.
Părinţii sunt şi ei nemulţumiţi de această situaţie.
"Ei spun că ar fi vrut să vină la ore, dar este foarte, foarte frig şi nu se poate", a spus un părinte. Reţeaua de gaz din oraşul Sălişte trebuia să fie funcţională încă din luna octombrie. Din acest motiv, conducerea şcolii a şi renunţat la sobele de teracotă şi a montat centrale termice. Cu toate acestea gazul lipseşte deşi până în momentul de faţă s-au realizat toate racordările.
Edilul oraşului a intervenit în această situaţie şi are promisiuni de la EON că în maxim o săptămână se va simţii căldura în calorifere. Şi inspectoratul şcolar caută soluţii pentru ca elevii să-şi reia cursurile cât mai curând. Cel mai probabil ei vor recupera orele pierdute sâmbăta şi duminica.
Bacalaureatul 2008 – necenzurat
Subiectele nu ar trebui să fie afişate pe internet, pentru că elevii copiază pe rupte
Publicarea pe internet a subiectelor pentru examenul de bacalaureat ar putea rămâne o amintire. Dacă Ministerul Educaţiei ar ţine cont de propunerile inspectoratelor şcolare judeţene, elevii ar putea să rămână şi fără proba de educaţie fizică.
Din rapoartele ISJ-urilor, bacalaureatul 2008 este departe de a fi un examen al maturităţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Publicarea pe internet a subiectelor i-a făcut pe elevi „să se mulţumească să înveţe mecanic sau să-şi pregătească mijloacele necesare pentru copiat”, reiese din raportul ISJ Vaslui, adresat ministerului. Situaţia este semnalată de majoritatea inspectoratelor. În Caraş-Severin, după reevaluarea a 100 de lucrări, inspectorii au observat că există multe cu exprimări şi greşeli identice. „Sunt lucrări în care apar diferite notaţii şi simboluri care nu au nici o legătură cu matematica, ceea ce demonstrează receptarea distorsionată a „mesajelor” primite din eventuale surse”, se arată în raportul ISJ Caraş-Severin.
Acest lucru se întâmplă din cauza supravegherii defectuoase. „În ciuda controalelor şi a semnării angajamentelor, sistemul de supraveghere este veriga cea mai slabă a organizării examenului”, recunosc inspectorii arădeni. Inspectorii şcolari ştiu că elevii copiază din culegerile apărute pe piaţă şi cer ministerului să renunţe la postarea pe internet a subiectelor. „S-a forţat uneori promovarea examenului prin metode care au întrecut puterea de imaginaţie a profesorilor”, reiese din raportul ISJ Prahova. Dacă totuşi ministerul nu renunţă la această idee, inspectorii cer ca măcar să se schimbe numerotarea subiectelor înaintea examenelor sau să nu se mai facă public numărul variantei de examen extrase. Teleormanul şi Vrancea cer chiar ca examenele să constea în teste grilă.
Educaţia fizică – desfiinţată de inspectori
Inspectorii şcolari vor să-i lase pe elevi fără unica disciplină la care aveau toate şansele să obţină o medie cât mai bună: educaţia fizică. „Rezultatele elevilor nu reflectă întotdeauna capacităţile reale ale candidaţilor” (Arad), „s-a semnalat supraevaluarea candidaţilor. Aceste rezultate influenţează negativ la admiterea în învăţământul superior, cât şi obţinerea de burse şi locuri în căminele studenţeşti” (Bistriţa-Năsăud), sunt doar două dintre comentariile ISJ-urilor.
În raportul ISJ Hunedoara se propune ca educaţia fizică să poată fi susţinută doar de elevii de la liceele cu program sportiv, iar Gorjul propune ca aceştia să aibă aviz medical şi avizul profesorului din liceu, pentru a susţine probele. „Acest aviz ar trebui să ateste aptitudinile candidatului pentru proba sportivă, deoarece susţin proba o serie de candidaţi care sunt antitalente”, este soluţia ISJ Gorj. ISJ Constanţa merge mai departe şi propune ca elevul să aibă adeverinţă de la „medicul sportiv“.
Subiecte proaste şi metodologie prea complicată
Reclamaţiile inspectoratelor nu se opresc aici. Majoritatea au semnalat că subiectele de examen sunt foarte prost alcătuite: ori sunt prea grele, ori pun accent pe memorare, ori nu au nici o legătură cu programa şcolară. În acelaşi timp, inspectorii avertizează ministerul că ar trebui să fie mai atent în selectarea profesorilor care elaborează subiectele. Traducerile subiectelor în limbile minorităţilor oficiale, atunci când s-au făcut, „au conţinut greşeli într-o proporţie nepermis şi nejustificat de mare”, iar corectările s-au operat chiar în timpul desfăşurării examenului.
Totodată, inspectoratele îi acuză pe reprezentanţii ministerului că nu sunt capabili să realizeze o metodologie simplă, corectă, care să nu conţină articole contradictorii şi să nu aibă nevoie de peste 30 de note, precizări, proceduri şi adrese, după cum semnalează inspectorii din Arad. ISJ Braşov le-a bătut obrazul celor din minister că şi-au pasat responsabilitatea de la unul la altul, de fiecare dată când li s-a sesizat o problemă.
Info plus:
Dosarele X
Cazurile grupurilor şcolare, unde promovabilitatea a crescut cu peste 50 de procente din vară până în toamnă, sunt o caracteristică esenţială a bacalaureatului. În judeţul Ialomiţa, în prima sesiune a examenului, în patru grupuri şcolare, promovabilitatea a fost cuprinsă între 12,20% şi 18,75%. În sesiunea din toamnă, mai bine de jumătate dintre elevii picaţi s-au deşteptat. Astfel, în trei din cele patru grupuri şcolare promovabilitatea a depăşit 60%.
268 de elevi au fost eliminaţi şi 98 de profesori sancţionaţi
Comic Cazuri de pomină
Întâi la poliţie, apoi la bac
Chiar dacă nu s-a remarcat prin calitate, bacalaureatul din 2008 s-ar putea remarca prin cazurile amuzante. Un candidat din Hunedoara a dat examen după o variantă de rezervă pentru că, la ora 8 dimineaţa, era la secţia de poliţie. „Inculpatul” era cercetat într-un caz penal. O altă candidată, de această dată din judeţul Argeş, a spus că ea nu ştie să scrie decât cu majuscule. Comisia judeţeană de examen a decis să o ajute. După fiecare probă, un membru al comisiei de examen i-a transcris lucrările, cu caractere normale, în prezenţa ei şi a asistenţilor. În judeţul Alba, un candidat a întârziat şi s-a hotărât de-abia la ora 13 să facă o cerere, pentru a susţine examenul după o variantă de rezervă.
Cererea sa nu a fost aprobată de comisia judeţeană de examen. În Maramureş însă, trei candidaţi au susţinut bacalaureatul după alte variante decât cele extrase, deoarece profesorii au încurcat subiectele. Cu toate acestea, chiar Ministerul Educaţiei a aprobat continuarea examenului cu respectivele subiecte şi a decis să se întreprindă o anchetă. Inspectoratul judeţean nu a precizat însă cine sunt vinovaţii şi ce sancţiuni au primit. (E.L.)
Sursa: Gândul
Un alt articol pe aceesi tema gasiti la adresa:
http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=social&editia=bm&data=2008-11-20&id=37973
18 nov. 2008
Santier la Gradinita “Ion Creanga” din Baia Mare
Lucrarile de modernizare au inceput abia in 10 noiembrie, fapt pentru care micutii se joaca printre moloz si zgomot de baros. Explicatia conducerii gradinitei este una simpla: banii!
“Toata vara nu am primit niciun leu. Banii au venit abia la finele lui ctombrie. Am vrut sa inchidem gradinita pe perioada derularii lucrarilor dar parintii si-au dat acordul sa isi aduca copii la gradinita si in aceasta situatie. Am stabilit impreuna cu ei un program de lucru pentru muncitori iar in timpul somnului copiilor nu se efectueaza lucrari care implica zgomot”, a declarat pentru citynews.ro directorul Gradinitei “Ion Creanga”, Cornelia Lascu. Ea mai precizeaza si faptul ca, daca lucrarile nu erau demarate pana la 11 noiembrie risca sa piarda autorizatia de functionare sanitar-veterinara.
“In gradinita nu exista izolator si trebuia sa facem lucrari la grupul sanitar precum si modernizarea unei sali de curatare a zarzavaturilor”, a mai adaugat directorul Lascu.
Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Maramures sustin ca situatia este control si, in necunostinta de cauza, spun ca lucrarile au fost finalizate inca din 20 octombrie.
“Gradinita a fost cuprinsa intr-un programul de reabilitare, iar lucrarile s-au incheiat in 20 octombrie. Este foarte probabil ca lucrarile de curatenie sa fi intarziat”, a declarat purtatorul de cuvant al ISJ Maramures, Pavel Filip.
Simona Voita
Sursa: citynews
Elevii din Vima Mica se incalzesc la radiatoare
“Autoritatile locale si inspectoratul ne-au promis, inca din vara ca scoala din Vima Mica va fi complet reabilitata pana va incepe anul scolar. Lucrarile au fost insa mult intarziate, iar in acest moment se tencuieste inca si lipsesc geamurile termopan care ne-au fost promise. In aceste conditii prescolarii si elevii din clasa simultana I-IV au fost mutati intr-o cladire ce apartine primariei, acolo unde exista incalzire. Pe ceilalti elevi, respectiv clasele V-VIII, i-am mutat in scoala din Vima Mare, acolo unde am sperat sa finalizam lucrarile de reabilitare. Din nefericire banii nu au ajuns, si din suma totala ce trebuia sa o dam constructorului, respectiv 110.000 lei, au fost achitati doar 50.000 lei, iar muncitorii s-au oprit din lucru. Mai trebuie instalat sistemul de incalzire, dar pana atunci ne descurcam cu ce putem”, a declarat pentru citynews.ro directorul institutiei, Mariana Roman.
In fiecare din cele patru clase au fost instalate cate doua radiatoare si unul in sala profesorala. “Pana ieri au fost suficiente, insa odata cu venirea frigului nu mai fac fata. Astazi am trimis o adresa catre inspectorat in care solicitam sa ne mai trimita inca patru-cinci radiatoare, dar si sa ne aprobe suspendarea cursurilor de maine si poimaine. Vineri este cerc profesoral si orele sunt deja sistate, dar pana vin radiatoarele trebuie sa trimitem copiii acasa pentru ca e foarte frig. Vor face ore doar cei din clasele a VII-a si a VIII-a, deoarece pentru ei urmeaza tezele cu subiect unic. Restul vor merge acasa si vom incerca sa recuperam cele doua zile in doua sambete”, a mai precizat Mariana Roman.
Autoritatile din Vima Mica dezbat astazi, in consiliu local, proiectul de finantare a sistemului de incalzire de la scoala din Vima Mare, care ar putea rezolva, cel putin partial, problema elevilor din aceasta comuna. “Daca vom primi cei 30.000 de lei de care avem nevoie pentru a porni caldura ne vom descurca in aceasta iarna, chiar daca lucrarile de la scoala din Vima Mica nu vor fi finalizate. Vom continua sa tinem elevii in scoala din Vima Mare, acolo unde vor avea incalzire”, a declarat directoarea institutiei.
In Scoala din Vima Mica invata 90 de elevi, din care 67 in ciclul gimnazial, 12 in clasa simultana I-IV si 11 la gradinita.
Tania Purcaru
"Laptopul de 100 de dolari", disponibil si in Romania
Chiar daca laptopul de 100 de dolari nu-si mai merita numele, pentru ca a ajuns sa coste aproape 200 de dolari, scopul comercializarii computerului este unul caritabil, pentru ca se aplica principiul "la unul cumparat, unul donat". Initial obiect de gluma, pentru ca era prevazut cu o manivela, laptopul functioneaza acum fie la priza, fie cu baterii, obisnuite sau solare. Are microfon, webcam si un sistem wireless, care seamana cu doua urechi de iepuras. Copiii pot sa scrie, sa deseneze, sa inregistreze muzica sau sa navigheze pe Internet.
Mini computerul este rezistent la praf, ploaie sau socuri, iar ecranul este colorat sau alb-negru, pentru a fi vizibil la soare. Intre 22 si 26 noiembrie, laptopul va fi prezentat si la Targul Gaudeamus, la standul UNESCO.
A.E.G. Sursa ZIUA
Elevii români au rezultate slabe fiindcă au profesori nepregătiţi
Rezultatele dezastruoase de la testele PISA şi PIRLS arată calitatea slabă a dascălilor români
Rezultatele slabe ale elevilor români la testele internaţionale se datorează calităţii slabe a profesorilor lor. O spune chiar Comisia pentru Cultură şi Educaţie a Paralamentului European. Studiul „Conţinutul şi calitatea formării cadrelor didactice pe teritoriul UE” arată că ţările cu rezultate bune la aceste evaluări au profesori de calitate, iar cele cu rezultate slabe, cum este România, au dascăli mai slab pregătiţi.
În anul 2006, la testul PISA, elevii români s-au clasat pe locul 47 din 57 de ţări participante. La citire/lectură, 53,5% dintre elevi au avut cel mai slab nivel, iar la ştiinţe 78,7% nu au atins nici măcar nivelul de bază al „alfabetizării”. La testul PIRLS, tot din 2006, România s-a situat pe locul 36 din 45 de ţări participante. 16% dintre elevii de clasa a IV-a nu au reuşit să atingă nici măcar cel mai scăzut nivel de performanţă în înţelegerea unui text scris. Explicaţia pentru discrepanţele uriaşe dintre statele membre UE este simplă: premianţii pun accent pe calitate.
„Sistemele educaţionale ce obţin performanţe înalte (...) continuă să se concentreze puternic pe îmbunătăţirea actului de învăţământ, având în vedere impactul direct al acestuia asupra rezultatelor şcolare”, se arată în studiul comisiei. Problema României este că nu atrage profesorii potriviţi în învăţământ, nu îi ajută să devină eficienţi şi nu are sisteme şi structuri pentru a se asigura că fiecare elev va beneficia de o predare de calitate.
Remediul propus – perioadă de probă monitorizată
Comisia pentru Cultură şi Educaţie are şi soluţii pentru toate statele aflate în această situaţie. În primul rând, sistemul trebuie să-i selecteze doar pe acei candidaţi „potriviţi” pentru meseria de profesor. UE afirmă că unele state cu performanţe ridicate aplică tehnici de marketing şi de recrutare împrumutate din lumea afacerilor, pentru a avea cât mai mulţi profesori de calitate şi nu se sfiesc să-i înlăture din sistem pe profesorii cu rezultate slabe. În plus, statele respective acordă un salariu motivant tinerilor dascăli. Următoarea soluţie ar fi ca profesorul să stea într-o perioadă de probă, ca la orice alt serviciu.
În această perioadă de probă, activitatea lui ar trebui să fie monitorizată, iar o persoană ar trebui să-i fie mentor viitorului profesor, să-l asiste la ore şi să-l înveţe cum să predea cât mai eficient. După ce a fost acceptat în sistem, statul este cel care trebuie să dezvolte proceduri clare de asigurare a calităţii predării prin standarde şi evaluări riguroase, sprijin diferenţiat pentru elevi şi profesori şi finanţare „suficientă”. Studiul a fost prezentat în comisia de Educaţie a Parlamentului European, la sfârşitul săptămânii trecute, la iniţiativa europarlamentarului Nicodim Bulzesc. (E.L.)
|
|
17 nov. 2008
Prof. Liviu Marian Pop, preşedinte al Sindicatului Liber din Învăţământ ne anunţă/ “Greva generală se amână!”
Sursa: Graiul Maramuresului
Made in Romania
Nu ma refer ca trebuie sa cumparam Logan, daca vrem si avem bani de Mercedes, dar, producatorii nostri au dificultati sa exporte acum.
Cu cat mai multi vor cumpara produse romanesti, macar pana trece criza, cu atat mai mult vor avea de lucru romanii din putinele fabrici care mai produc ceva in Romania si vom trece mai usor peste criza. Cumparand un produs romanesc se platesc impozite, salarii, chirii, dobanzi. Nu poti sa le cumperi pe toate, dar atunci cand poti alege ... Cea mai usoara metoda de identificare a unui produs romanesc sunt in general primele 3 cifre din codul de bara. Acestea sunt fie 594 fie 642 (exceptie fac bauturile racoritoare si tigarile)
O profesoară din Arad a intrat în greva foamei şi acuză discriminări salariale
Profesoara Carmen Meleag s-a prezentat luni dimineaţa, la cursuri, după care a anunţat că intră în greva foamei, solicitând conducerii unităţii de învăţământ un pat.
"Nu voi renunţa la greva foamei până nu mi se face dreptate. Eu sunt membru al Sindicatului Liber din Invăţământ şi nu am beneficiat ca şi colegii din celălalt sindicat (Sindicatul Democratic din Învăţământ Arad - n.r.) de majorări salariale şi chiar salarii retroactive. Consider că se încalcă Constituţia României, contractul colectiv de muncă şi Codul Muncii, care interzic discriminările salariale din cauza apartenenţei la un sindicat sau altul. Mă simt discriminată şi forţată să trec dintr-un sindicat în altul, pentru a beneficia de creşterea salariului", a declarat Carmen Meleag.
Liderul Sindicatului Liber din Învăţământ Arad, Maria Buruc, s-a deplasat la şcoala din Şiria pentru a o determina pe profesoară să renunţe la greva foamei. "Tot încerc să o înduplec să renunţe la protest, dar ea este foarte hotărâtă să continue. Doamna Carmen Meleag este de peste 20 de ani în învăţământ şi este profesor-inginer. Din partea şcolii a primit un pat murdar într-o sală din şcoală, pentru a continua protestul. A venit o maşină a Ambulanţei pentru a-i verifica glicemia şi tensiunea. Voi continua să o conving să renunţe la protest", a afirmat Maria Buruc.
Profesorii care nu sunt membri în Sindicatul Democratic din Învăţământul Arad au acuzat de mai multe ori faptul că au parte de un salariu mai mic, aplicându-se astfel un tratament discriminatoriu.
Sursa: Realitatea TV
15 nov. 2008
13 facultăţi de medicină, anchetate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Ministerul Educaţiei şi Cercetării precizează că desfăşoară acţiuni de control în toate cele 13 instituţii de învăţământ superior cu profil medical care funcţionează la nivel naţional.Potrivit comunicatului ministerului, controlul vizează trei direcţii: înmatricularea, mobilitatea şi transferul studenţilor străini în ţara noastră, în vederea aplicării normelor europene referitoare la statutul de cetăţean UE sau non-UE. Concluziile rapoartelor rezultate în urma acestor verificări vor duce la implementarea de măsuri administrative şi legale pentru reglementarea domeniului sistemului de învăţământ superior medical din România. Ancheta MEC s-a terminat la Universitatea Titu Maiorescu din Bucureşti. Concluzia la care s-a ajuns este aceea că cetăţenii italieni care studiau aici chiar au venit la cursuri, deci în acest caz nu poate fi vorba de diplome false.
Decan la Universitatea Titu Maiorescu din Bucureşti, Dan Slăvescu, a afirmat că în instituţia de învăţământ din care face parte "nu există niciun caz cu astfel de probleme, având în vedere că toţi studenţii au fost prezenţi". Slăvescu a menţionat că anul acesta s-au făcut patru controale de către organele abilitate. "Au stat de vorbă cu absolut toţi studenţii străini prezenţi la noi pentru a vedea dacă ştiu limba română, dacă sunt prezenţi la cursuri, dacă sunt în grupe cu studenţi români, dacă cunosc numele cadrelor didactice de la cursuri, numele colegilor români din grupe", a declarat Dan Slăvescu. De asemenea, decanul de la Titu Maiorescu spune că au fost verificate toate cataloagele, lucrările de control pe care le-au dat studenţii străini, au fost văzute inclusiv registrele matricole.
În ceea ce priveşte ale trei facultăţi, din Arad, Constanţa şi Oradea, Ministerul Educaţiei anchetează în continuare modul în care s-au eliberat diplomele studenţilor, mai ales că toate facultăţile de stomatologie din România au doar cursuri la zi.
Cornel Antal, rectorul Universităţii Oradea, spune că problemele din universitatea pe care o conduce se referă la diplome de licenţă eliberate în august 2007. "Referitor la aceste diplome au fost efectuate mai multe verificări de către organele abilitate şi minister. În prezent, situaţia acestor diplome se află în ancheta DNA", a spus Antal. "Din 2007, de când sunt rector, eu am continuat cercetările şi m-am asigurat de prezenţa studenţilor la cursuri. Pentru anul universitar 2007 - 2008 a fost verificată prezenţa tuturor studenţilor de la stomatologie, nu numai cei din Italia. Cei care nu au frecventat orele, nu au putut intra în examene", a adăugat rectorul din Oradea.
"M-am asigurat de cunoaşterea limbii române de către aceşti studenţi. Am găsit câţiva care nu aveau încă testul de limba română, dar, în prezent, toţi străinii care sunt studenţi au testul de limba română luat cu o comisie de la Facultatea de Litere", a mai spus Antal. Florin Gheorghe, preşedinte ACDE România, consideră că situaţia din întregul învăţământ este gravă. "Cazul de la Oradea a surprins pe toată lumea prin gravitatea lui deoarece s-au eliberat diplome pentru oameni care nu au fost la cursuri şi în specializări care nici măcar nu există în nomenclatorul Ministerului Sănătăţii. Este foarte grav să-i dai diplomă unui cetăţean care nici măcar nu ştie limba română", a spus Gheorghe. Acesta a precizat că şi la Iaşi şi Târgovişte au fost semnalate cazuri de diplome acordate în acelaşi mod.
Mircea Ifrim, fostul decan al Facultăţii de Medicină, a declarat pentru Realitatea TV că există anumite filiere de crimă organizată în San Marino, Lugano şi Germania, care s-au ocupat de realizarea de diplome false.
"Mai grav este că cei care au semnat acele dimplome false încă predau şi se află în învăţământ, iar semnatarii acelor diplome false sunt Adrian şi Teodor Magyar", a acuzat fostul decan.
Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei, a declarat că facultăţile de medicină nu puteau să emită diplome de studii aprofundate: "ele nu pot emite, după licenţă, decât diplome de rezidenţiat sau de competenţă". Pe de altă parte, Andronescu a admis că, dacă universitatea a decis să organizeze astfel de studii şi are studenţi care vin la cursuri, care parcurg toată programa, atunci ea poate să emită şi o diplomă.
"În mod normal, o diplomă care pleacă din România, pleacă cu un aviz al Ministerului de Externe. Pentru studenţii străini care vin la studii în România, conform reglementărilor în vigoare, ei vin prin MEC şi sunt trimişi universităţilor unde urmează să îşi obţină diploma de licenţă. În mod normal există mecanisme de control pe fiecare verigă. Răul trebuie căutat la universitatea care a produs aceste diplome", a declarat Ecaterina Andronescu.
Eliberarea de diplome false unor studenţi străini de către universităţi din ţara noastră nu e o noutate.
Toată povestea a început în perioada 2000 - 2004, perioadă în care mai mulţi cetăţeni italieni figurau ca fiind studenţi în România, dar, în aceţaşi tim, ei profesau în Italia. În urma unor anchete făcute de autorităţile italiene s-a ajuns la concluzia că cetăţenii italieni au obţinut aceste diplome printr-un fals.
În 2000, Ambasada Italiei atenţiona Consiliul Naţional de Evaluare şi Acreditare Academică că 63 de cetăţeni italieni obţinuseră ilegal diplome de licenţă eliberate de Facultatea de Medicină din Iaşi. Mai exact, studenţii italieni au intrat în licenţă fără să susţină o serie de examene. Mai mult, o parte dintre ei nici nu aveau documentele necesare pentru susţinerea licenţei, cum ar fi diploma de bacalaureat.
Un alt scandal al diplomelor false s-a petrecut în 2006 la Universitatea de Medicină din Oradea. Anchetatorii au descoperit că facultatea a eliberat străinilor de-a lungul timpului peste 20 de diplome, în specializări care nici măcar nu există în România.
Sursa: Realitatea.net