31 iul. 2008
Locuri disponibile prin Directia Muncii
11.08.2008 Felix Somes 186 1
11.08.2008 Tinca Parc 330 2
16.08.2008 Caciulata Cozia 195 1
16.08.2008 Olimp Belvedere 186 1
22.08.2008 Eforie Sud Crisana 206 1
22.08.2008 Olanesti Parang 180 1
05.08.2008 Tusnad Biamin 2
29.08.2008 Caciulata Cozia 195 2
28.08.2008 Felix Somes 186 1
28.08.2008 Felix Muncelul 186 1
28.08.2008 Neptun Romanta 180 1
28.08.2008 Olimp Panoramic 186 2
28.08.2008 Sangeorz Hebe 215 4
titularizare rezultate afisate
Mult abafta celor care mai trebuie sa suporte inca mult eexamene si concursuri
Nervii tari si vacanta placuta
30 iul. 2008
bilete tratament august 2008 un dezastru pentru angajatii din invatamantul maramuresean
SINDICATUL LIBER DIN INVATAMANT MARAMURES ARE PENTRU LUNA AUGUST DOAR 22 DE LOCURI PENTRU CEI PESTE 8000 DE MEMBRI
REPARTITIA LOR NICI NU STIU CUM O SA O FAC
POATE PRIN TRAGERE LA SORTI -AR FIO SOLUTIE DISPERATA
MAI JOS SUNT LOCATIILE
TRIST
DAR
ADEVARAT
NR. STATIUNE/HOTEL** DATA Nr.
CRT. Locuri
1 COVASNA, H. DACIA 18.08.08 4
2 COVASNA, H. HEFAISTOS 18.08.08 2
3 I MAI 18.08.08 4
4 FELIX, H. MUNCELUL 18.08.08 2
5 HERCULANE, H. DACIA 18.08.08 4
6 OCNA SUGATAG 18.08.08 4
7 SOVATA, H. FAGET 17.08.08 2
TOTAL LOCURI TRATAMENT AUGUSTA 2008 22 LOCURI
SLIMM O SA SOLICITE LA CASA DE PENSII SI LA CSDR SUPLIMENTAREA
E SINGURA SANSA DE A MAI REZOLVA CATEVA PROBLEME
27 iul. 2008
MARAMUREŞ. APELE REVĂRSATE AU PROVOCAT DECESUL A PATRU PERSOANE
Pe Valea Vaserului 193 de turişti au rămas blocaţi după ce mocăniţa cu care au urcat pe munte nu s-a mai putut intoarce, deoarece apele au rupt calea ferată ingustă. În zonă nu se poate ajunge decat cu elicopterul. În plus, zeci de pasageri din legătura CFR Sighetu-Marmaţiei - Bucureşti au fost coborâţi din tren doarece garnitura a fost blocată de două viituri. Oamenii au fost cazaţi intr-o şcoala din Vişeul de Sus.
În Borşa, sute de case au ramas izolate iar alte zeci au fost inundate. Remus Şteţco, primarul localităţii, a declarat că momentan oamenii nu au apă potabilă, dar că nu există localnici în situaţii de criză. Din cauza precipitaţiilor abundente, drumul care face legătura între Borşa şi Baia Mare a fost închis. De asemenea, autorităţile au decis să închidă şi punctul de frontieră de la Sighetul Marmaţiei.
Antena3.ro
Sursa:http://www.antena3.ro/Maramures.-Apele-revarsate-au-provocat-decesul-a-patru-persoane_act_52214_ext.html
26 iul. 2008
Mircea Geoană vrea să bage în cinci ani 10 universităţi româneşti între primele 100 din lume
Preşedintele PSD, Mircea Geoană şi-a propus ca în următorii cinci ani zece universităţi româneşti să figureze printre primele 50 din Europa şi primele 100 din lume. Promisiunea, ce depăşeştre în fantezie intenţia anunţată săptămâna aceasta, de a trimite în următorul deceniu un român în spaţiu, a fost făcută, ieri, în faţa a câteva zeci de studenţi strânşi în cantina Universităţii Politehnica din Bucureşti în cadrul şcolii de vară a UNSR. „Sunt dispus ca guvern să pun un miliard de euro pe masă timp de cinci ani pentru a avea 10 poli de învăţământ superior care să se bată de la egal la egal cu universităţile din străinătate”, a declarat Geoană, lăudând Kazakhstanul, stat care şi-a pus la punct un consorţiu cu universităţi din America şi Europa, de pe urma căruia studenţii primesc diplome „ca şi cum ar fi absolvit London Business School”. Criticând actualul sistem educaţional şi pe ministrul Adomniţei despre care a afirmat că „s-a spălat pe mâini în privinţa fraudei fără precedent de la bacalaureat”, liderul PSD a propus ca în programa şcolară să fie introduse texte din Jean-Jacques Rousseau şi din timpul Greciei antice: „În sistemul de învăţământ e o zăpăceală completă. Eu nu mai înţeleg nimic! Fiecare ministru se crede Spiru Haret. Mai ales ultimii au fost ceva de groază. Băga-ţi-vă minţile-n cap! La bacalaureat a fost ceva fără precedent. Pe cel prins că a furat la bac să-l bage-n măsa-mare în puşcărie”. De asemenea, Geoană a mai promis că va aloca 63 de miliarde de euro pentru Educaţie în perioada 2009-2013, sume ce ar urma să fie folosite şi la construirea de cămine cu confort de două şi trei stele, astfel încât să fie eliminat deficitul de 40000 de locuri.
Sistemul „tătuc”- oriental şi depăşit
Întrebat de către un student de ce face campanie electorală şi de ce tinerii ar trebui să dea crezare spuselor sale, preşedintele PSD a răspuns: „Fiecare promisiune are în spatele ei o fişă bugetară, dragul meu prieten! Cine nu va face ceea ce am propus va fii dat afară! Poate să-l cheme mama lui Dumnezeu din Cer că îl dau afară!”. Un alt tânăr l-a provocat pe Mircea Geoană, întrebându-l dacă nu cumva România are nevoie de un nou Vlad Ţepeş, demnitarul replicând că „sistemul cu un tătuc e unul orinetal şi depăşit. A vota un Vlad Ţepeş e un semn al frustrării. Acum avem nevoie de lideri luminaţi”. Cît priveşte noul ministru al Educaţiei, Geoană a declarat că respectivul nu va fi cu siguranţă Marian Vanghelie, ci o persoană care să cunoască sistemul, să fie dispus a dialoga şi să aibă experienţa unor sisteme de învăţământ mai performante decât cel românesc.
Sursa:http://www.gandul.info/scoala/mircea-geoana-vrea-sa-bage-in-cinci-ani-10-universitati-romanesti-intre-primele-100-din-lume.html?3934;2819827
proiect metodologie bacalaureat 2009 teza unice 2009
asteptam propuneri
Multumesc
25 iul. 2008
SCANDAL LA VIşEU DIN CAUZA UNEI GROPI DE GUNOI
Sursa:http://www.axatvtransilvania.ro/detalii-stire/scandal-la-vi-eu-din-cauza-unei-gropi-de-gunoi-2241.html
24 iul. 2008
Şapte elevi suceveni de la frecvenţă redusă au primit note fără să fie în ţară
Profesorii au primit amenzi de 750 de lei pentru că „au avut o atitudine sinceră”, dar nici măcar o sancţiune de la inspectorat sau de la Ministerul Educaţiei
La colegiul sucevean este suficient să figurezi în actele şcolii pentru a-ţi termina studiile
Dacă vrei să promovezi liceul fără ca măcar să fii în ţară, apoi să-ţi dai bacalaureatul în baza unor documente false, trebuie să te înscrii la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, la frecvenţă redusă. O demonstrează cazul a şapte elevi care au primit note în anul şcolar 2004-2005, deşi nu se aflau în România.
Cei 18 profesori, inclusiv directoarea de la acea vreme, Violeta Cleja, care au permis să se întâmple acest lucru, au declarat procurorilor că „nu aveau cum să-i cunoască pe elevi după fizionomie întrucât aveau doar 3-6 ore pe semestru cu aceştia” şi că „nu i-au legitimat niciodată pe elevi, fiind posibil ca în locul acestora să se fi prezentat alte persoane sau ca un elev din clasă să predea două lucrări”. În cunoştinţă de cauză sau nu, profesorii şi-au pus semnătura pe nişte înscrisuri oficiale false, iar elevii au folosit documentele pentru a participa la examenul de bacalaureat, în 2006 şi în 2007.
Cum poţi fi în două locuri în acelaşi timp?
Unii dintre elevi au recunoscut că au fost plecaţi în alte ţări, în perioada în care au primit note, dar că au fost evaluaţi înainte sau la întoarcerea în România. Alţi doi elevi nu au fost de găsit de procurori, pentru că nu erau în ţară. Un singur tânăr din cei 7 a promovat un an de liceu trimiţându-şi un amic la şcoală în locul lui. Această încălcare flagrantă a legii a ieşit la iveală de-abia la mijlocul anului 2006, când un profesor din liceu a cerut atât directorului unităţii să verifice situaţia, cât şi inspectoratului şcolar. Profesorii liceului au decis că nu există nimic de anchetat şi i-au cerut profesorului să renunţe la sesizare. Acesta a acceptat, ştiind că se va ocupa inspectoratul.
Inspectoratul însă a vrut să îngroape cazul definitiv şi a spus că dacă profesorul a renunţat la anchetarea cazului în consiliulul de administraţie al şcolii, a renunţat implicit şi la anchetarea de către inspectorat. Petru Carcalete, inspectorul şcolar general, l-a trimis pe profesor la plimbare: „(...) dacă deţineţi date concrete privind aspectele semnalate (...), trebuie să vă adresaţi organelor abilitate să facă cercetările necesare”. Cu toate că reclamantul a fost lovit cu o bâtă de baseball în cap, de doi agresori necunoscuţi, pentru a fi intimidat, acesta a depus o plângere şi la poliţie. Urmărirea penală împotriva celor 25 de persoane a început la mijlocul anului 2007, iar în aprilie 2008 au apărut şi primele rezultate.
Vinovaţii – amendaţi cu 650-850 de lei
Atât profesorii, cât şi elevii au fost scoşi de sub urmărire penală pentru că „au avut o atitudine sinceră” şi pentru că „nu s-a adus o atingere gravă valorilor sociale aparate de legea penală”, după cum reiese din ordonanţa Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava. Profesorii au trebuit să plătească câte 750 lei, 6 dintre elevi – 850 de lei, iar al şaptelea 650 de lei. Procurorul a dispus, de asemenea, sesizarea judecătoriei pentru anularea diplomelor de bacalaureat şi a foilor matricole ale elevilor. Până la pronunţarea unei sentinţe definitive şi luarea unor măsuri cu adevărat eficiente, cazul de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava nu va rămâne decât un exemplu încurajator, atât pentru elevii, cât şi pentru profesorii certaţi cu legea.
„Vom cere Inspectoratului Şcolar al Judeţului Suceava să ia măsuri ferme împotriva respectivilor profesori, măsuri care să meargă până la scoaterea din învăţământ” - Gabriel Ispas (şeful Corpului de Control al Ministerului Educaţiei)
elena.larion@gandul.info
sursa:http://www.gandul.info/scoala/sapte-elevi-suceveni-de-la-frecventa-redusa-au-primit-note-fara-sa-fie-in-tara.html?3934;2803295
126 de elevi ai unui liceu din Sighetu Marmatiei sunt urmariti penal
Dupa ce, saptamana trecuta, directoarea liceului şi o elevă au fost arestate preventiv, acum au mai fost acuzati alti 40 de profesori, membri din comisia de bacalaureat sau corectori. Aceştia sunt acuzati ca i-ar fi ajutat pe cei 126 de elevi să copieze.
Elevi sunt acuzaţi de procurorii DNA de cumpărare de influenţă. Există acum probe clare că fiecare dintre ei a plătit 1000 de lei pentru a promova examenul de bacalaureat.
Până acum sunt doar trei persoane urmărite penal, şi anume directoarea liceului particular, o elevă, care s-ar fi ocupat cu colectarea banilor de la colegii săi şi preşedintele comsiei de bacalaureat acuzat de luare de mită. Sursa: ROL.ro
Sefii CJ cer marire de salariu
Semnalul nemultumirilor a fost dat de pesedistul Constantin Simirad, care a declarat ca va trimite Guvernului o adresa in care ii va cere transformarea indemnizatiei de sef al CJ in salariu. El vrea ca pe langa cei 4000 de lei castigati lunar, sa poata beneficia de sporuri si indemnizatii, lucru interzis prin lege acum. "Pana si ministrul are un salariu de 60 milioane, iar directorii de ministere ajung sa castige 140 de milioane. Un presedinte de CJ are responsabilitati mai mari decat un director al institutiei, insa ia bani mai putini. Este o aberatie", a sustinut Simirad, citat de Mediafax. Ideea a fost rapid imbratisata si de ceilalti sefi de Consilii Judetene, care considera ca aceasta propunere reprezinta o solicitare normala. "Sunt convins ca orice functionar si-ar dori o indemnizatie mai mare. Cred ca altele ar trebui sa fie prioritatile presedintilor de Consilii la inceput de mandat", a replicat secretarul de stat din MIRA, Victor Paul Dobre.
Sursa:http://www.ziua.net/display.php?data=2008-07-25&id=240661
Locuri libere bilete odihna Maramures
seria VII din 29 iulie 2008:
1. Sarata Monteoru, Hotel Monteoru **, 180 lei - 2 locuri;
2. Vidra , Hotel Vidra**, 189 lei, - 2 locuri
seria VIII din 4 august 2008:
1. Felix, H. nufarul***, 396 lei, 1 loc
2. Neptun, H. Prahova*, 159 lei, - 1 loc
3. Tinca , H.Parc***, 330 lei, - 2 loc.
5. Tasnad, H. Biamin - 2 loc
Doritorii sa sune la SLIMM www.slimm.ro
Lege nr. 144/2008-pentru completarea art. 7 din Legea învăţământului nr. 84/1995
Articol unic. - La articolul 7 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (10) se introduc trei noi alineate, alineatele (11)-(13), cu următorul cuprins:
"(11) În cazul unui număr mai mare de 10 preşcolari, organizaţi în unităţi de învăţământ fără personalitate juridică, cu acordul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului se pot organiza cursuri în spaţii corespunzătoare din localitatea de reşedinţă a copiilor, prin deplasarea personalului didactic din unităţi preşcolare cu personalitate juridică, ce beneficiază de toate drepturile privind transportul şi delegarea, după caz.
(12) În cazul unui număr mai mare de 10 elevi din învăţământul primar, organizaţi în unităţi de învăţământ fără personalitate juridică, cu acordul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului se pot organiza cursuri în spaţii corespunzătoare din localitatea de reşedinţă a copiilor, prin deplasarea personalului didactic din unităţi şcolare cu personalitate juridică, ce beneficiază de toate drepturile privind transportul şi delegarea, după caz.
(13) Grupa de preşcolari sau clasa de elevi formată în condiţiile prevăzute la alin. (11) sau (12) se consideră catedră completă."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
BOGDAN OLTEANU DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucureşti, 10 iulie 2008.
Nr. 144.
Lege nr. 143/2008-pentru completarea art. 174 din Legea învăţământului nr. 84/1995
Art. I. - La articolul 174 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
"(2) În vederea facilitării accesului la procesul educativ în format electronic, se acordă fiecărui elev de liceu, odată cu repartizarea calculatorului, un dispozitiv de memorie detaşabil tip USB cu o capacitate de stocare de minimum 4 GB. Modalitatea de achiziţie şi de distribuire a dispozitivelor de memorie detaşabile se stabileşte prin hotărâre a Guvernului."
Art. II. - În termen de 3 luni de la adoptarea prezentei legi, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului va supune spre aprobare Guvernului măsurile necesare pentru achiziţia şi distribuirea dispozitivelor de memorie detaşabile, în vederea acordării acestora începând cu anul şcolar 2009-2010.
Art. III. - Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
BOGDAN OLTEANU DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucureşti, 10 iulie 2008.
Nr. 143.
Profesorul Gheorghe Rădulescu acuză Ministerul Educaţiei de eroare managerială
Mai mult, profesorul susţine că instituţia a greşit transmiţând cerinţele către centrele de examen încă de duminică după-amiază, în condiţiile în care examenul începea a doua zi dimineaţa. În felul acesta, a fost timp suficient pentru a fi divulgate astfel de informaţii.
"În cele 750 de centre există câte un informatician. Aşa cum a fost cel de la Braşov sau Cluj, au apăsat pe o tastă şi au trimis pe mail cerinţele subiectelor respective către prieteni, cunoscuţi, vă daţi seama că în patru, cinci minute s-a umplut toată ţara", a declarat Rădulescu.
Profesorul a adăugat că "funcţionarii din minister împreună cu ministrul şi-au dat seama că în ţară se discutau într-o veselie cerinţele duminică şi atunci au venit cu această aşa-zisă diversiune că cineva a furat parola şi au vândut subiectele la probele orale".
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei nu au răspuns până în acest moment acuzaţiilor profesorului Gheorghe Rădulescu. În prima zi a examenului de bacalaureat, ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, a declarat că a cerut Poliţiei şi Parchetului să ancheteze posibile scurgeri de informaţii care ar fi avut loc la bacalaureat, după ce a primit sesizări în acest sens.
Sursa: Realitatea TV
perle de la BAC
23 iul. 2008
88 de candidaţi au depus contestaţii la concursul de titularizare
Anca Dindiligan
Sursa:http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=ultima&editia=bm&data=2008-07-23&id=21745
Copiii români din Spania şi Italia vor învăţa limba română câte două ore pe săptămână
Copiii români din Spania şi Italia vor învăţa, timp de două ore, în fiecare săptămână, cum să pronunţe şi să scrie corect în limba română, dar şi despre momentele importante din istoria românilor. Elevii din Spania şi Italia vor studia după o programă specială, elaborată de Ministerul Educaţiei şi structurată pe trei niveluri de studiu, urmând modelul învăţământului preuniversitar, anume primar, gimnazial şi liceal. Programa îşi propune să faciliteze contactul copiilor români cu limba, cultura şi civilizaţia românească, pentru ca aceştia să-şi îmbunătăţească şi să exerseze comunicarea în limba maternă. Pavel Filip, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş, a precizat: "Tema principală priveşte formarea poporului român, abordată atât din perspectiva informaţiei istorice, cât şi din cea a mitologiei populare (mituri şi legende populare sau culte). Interesul pentru originea poporului român este combinat cu interesul pentru locul de origine din care provin elevii sau părinţii acestora, pe care vor fi ghidaţi să-l descopere din mai multe perspective, prin realizarea unor proiecte ce se vor derula pe tot parcursul orelor şcolare".Cursuri extracurriculare În ceea ce priveşte studiul limbii române, programa propune abordarea pronunţării şi scrierii corecte, dar şi asemănările şi diferenţele dintre limba română şi limba spaniolă. "Elevii vor învăţa să comunice eficient în limba română şi să fie deschişi pentru dialogul cu ceilalţi. Elevii din clasele primare vor învăţa să exprime opinii personale în aprecierea faptelor din trecut şi din prezent şi vor afla despre formarea poporului român, aşezarea unor grupuri etnice pe teritoriul României şi originea limbii române. De asemenea, aceştia vor asculta diverse mesaje orale în limba română şi vor trebui să dovedească înţelegerea acestora", a precizat Pavel Filip. Peste 20.000 de copii români din Spania şi Italia vor putea urma, în anul şcolar 2008-2009, cursuri extracurriculare de limbă, cultură şi civilizaţie românească. Profesorii (absolvenţi de liceu pedagogic pentru învăţământul primar şi licenţiaţi pentru cel gimnazial) vor fi plătiţi cu ora, aproximativ suma la 25-30 de euro pe oră. Ministrul Cristian Adomiţei a anunţat că ministerul va tipări manuale speciale pentru cursul intitulat "Limbă, cultură şi civilizaţie română", care include ore de istorie, geografie şi limbă română. Acestea vor fi disponibile începând cu anul şcolar 2008-2009. Madrid, Sevilla, Barcelona şi Castillia La Mancha sunt principalele regiuni din Spania unde s-au concentrat imigranţii români. MECT şi ministerul de resort din Spania au identificat aici 20.235 de elevi români înscrişi în şcolile spaniole. Copiii vor realiza proiecte cu teme diverse: familia, comunitatea din care provin românii şi celelalte popoare, obiceiuri şi tradiţii locale, geografia regiunii natale, monumente, muzee din zona natală. În ceea ce priveşte literatura română, elevii vor trebui să citească texte în versuri sau în proză, să asculte casete audio cu basme, să vadă filme pentru copii sau picturi. Materialele didactice care îi vor ajuta pe elevi să cunoască limba şi literatura română vor fi şi piesele muzicale, reviste pentru copii, enciclopedii şi articole despre scriitori, oameni de ştiinţă, pictori sau muzicieni.
Anca Dindiligan
Sursa:http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=ultima&editia=bm&data=2008-07-23&id=21738
Instruirea la locul de muncă nu este obligatorie v Variabilă
Note suplimentare
Belgia: Trei zile pe an.
Germania: Cuantumul instruirii la locul de muncă variază de la un land la altul.
Estonia: 160 de ore pe o perioadă de cinci ani.
Lituania: 15 zile repartizate pe durata a cinci ani de formare. Acestea corespund cu 90 de ore repartizate pe o perioadă de cinci ani.
Letonia: Autorităţile centrale responsabile cu educaţia au stabilit un timp minim afectat de 36 de ore pentru trei ani.
Ungaria: La fiecare şapte ani, sunt obligatorii 60-120 de ore de instruire la locul de muncă.
Malta: Trei zile pe an la începutul sau la sfârşitul anului şcolar. Din 2001/2002, au fost introduse trei sesiuni anuale de câte două ore, după program.
Ţările de Jos: {>10 % din orele de lucru anuale ale unui profesor ar trebui dedicate perfecţionării profesionale. Aceasta este o perioadă de timp stipulată formal, care pe care o pot solicita profesorii.
Austria: Pentru ISCED nivelul 2, informaţiile prezentate aici se referă la profesorii care predau în Hauptschulen. Pentru profesorii din allgemein bildenden höheren Schulen formarea nu este menţionată.
Finlanda: Tre zile pe an, a câte şase ore fiecare.
Regatul Unit (ENG/WLS/NIR): Cinci zile dintr-un an şcolar, când nu se ţin cursuri, sunt utilizate deseori pentru instruirea la locul de muncă. De asemenea, participarea la acordurile pentru perfecţionarea profesională constituie un aspect esenţial al sarcinilor profesionale.
Regatul Unit (SCT): Sunt stabilite cinci zile minimum pentru instruirea la locul de muncă. Profesorii trebuie, de asemenea, să dedice 50 de ore pe an unor activităţi planificate; o parte din acest timp poate fi folosit de asemenea pentru instruirea la locul de muncă.
Liechtenstein: La fiecare doi ani, profesorii trebuie să participe la cel puţin o activitate de formare.
România: 95 de ore la fiecare cinci ani, în afară de cazul în care, în timpul acestei perioade, profesorii participă la examene de grad.
Notă explicativăCalcularea: Cu excepţia cazului în care nu se prevede altfel, în notele de mai sus, o zi este echivalentul a şapte ore. Pentruu ţările unde un anumit număr de formări sunt obilgatorii pe o perioadă de mai mulţi ani, calculul se bazează pe o medie
21 iul. 2008
Ministrul Adomnitei a tradat romanii la Kiev
-- Ministrul roman al Educatiei, Cristian Adomnitei, a semnat la sfarsitul saptamanii trecute, in capitala ucraineana Kiev, un protocol cu omologul sau ucrainean, prin care practic este suspendat sprijinul Bucurestiului pentru tinerii etnici romani din fostul stat sovietic. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conform noului protocol romano-ucrainean de colaborare in domeniul invatamantului pentru anii 2008-2011, etnicii romani din Ucraina si, respectiv, diaspora ucraineana din Romania vor beneficia de pana la 50 de burse pentru studii universitare de licenta si maxim 50 de burse pentru masterat. Totodata, cele doua ministere vor acorda, pe baza de reciprocitate, pana la 10 burse de doctorat, actul bilateral continand si alte prevederi paritare, net avantajoase Kievului. Gestul fara precedent al ministrului roman pune egal intre comunitatea de peste 500.000 de romani din Ucraina, inglobati in fosta republica sovietica in urma tratatului Ribentropp-Molotov, si mica diaspora ucraineana din Romania de circa 60.000 de persoane. In anul 2000, Guvernul de la Bucuresti a alocat pentru romanii din Ucraina 200 de locuri pentru studii universitare, 100 de locuri pentru master si 25 pentru studii postuniversitare. De asemenea, intre 2000 si 2005, peste 200 de profesori din tinuturile romanesti aflate sub ocupatia Kievului, beneficiau anual de stagii de perfectionare. Incepand din 2005, cand Mihai Gheorghiu, actual sef al Departamentului pentru Relatii cu Romanii de Pretutindeni, era director al Centrului Eudoxiu Hurmuzachi, programele mai sus mentionate au fost suspendate. Datorita dezinteresului general al autoritatilor romane, in 2006 au venit la studii in tara doar 15 tineri, sub pretextul lipsei unui acord intre cele doua ministere. In 2007, concursul de admitere a fost anuntat cu intarziere, majoritatea absolventilor romani din Ucraina interesati fiind nevoiti sa abandoneze. Potrivit statisticilor neoficiale, anual peste 3000 de tineri romani din Ucraina termina liceul sau invatamantul general de 11 clase, un numar net superior etnicilor ucraineni interesati sa isi continue studiile in tara de origine. (M.I., V.R.) Sursa:http://www.ziua.net/display.php?data=2008-07-21&id=240461 |
note titularizare Maramures
la Miscare pesronal se afiseaza deja notele
18 iul. 2008
Ce poate sa-ti faca telefonul mobil, despre care tu nici nu stiai?
Functioneaza si cu usa portbagajului. Incearca!
3. Ti s-a descarcat mobilul? Orice mobil are o incarcare de rezerva in baterie, care se activeaza la combinatia *3370# si iti asigura o incarcatura de rezerva de 50%. Cand iti pui telefonul la incarcat, se incarca si rezerva, putand s-o folosesti si alta data. 4. Ce poti face, daca ti se fura mobilul? Comerciantii de telefoane tin secret aceasta informatie, ca hotul sa poata folosi telefonul furat si sa consume serviciile telefoniei, iar cel de la care s-a furat, sa-si cumpere telefon nou. Trebuie sa afli seria telefonului tau. Pentru aceasta tasteaza *#06#, fara a apasa alte taste si pe ecran va aparea automat seria. Acest cod este unic in lume si este seria telefonului tau. Noteaza acest cod si pune-l in loc sigur. Daca ti se fura telefonul, anunta operatorul tau de telefonie si comunica-i acest cod. Acesta ii permite sa-ti blocheze telefonul (aparatul in sine) si hotul nu va putea folosi telefonul tau, nici daca schimba cartela SIM.
Este putin probabil sa-ti recuperezi vreodata telefonul, dar nici hotul nu-l va putea folosi sau valorifica. Cel mai important aspect de aici este ca, daca toata lumea ar cunoaste acest truc, nu ar mai avea hotii de ce sa fure telefoane.
Trimite deci acest mesaj la cat mai multi prieteni. Si nu uita sa-ti notezi seria telefonului.
17 iul. 2008
Am primit pe email Re: Care ar trebui sa fie reactia SLIMM vis a vis de cazul de la Sighet?
Regret ca am fost plecata din oras si nu v-am citit mesajul! E foare trist si rusinos ce .Din pacate cred ca totul e adevarat.Nu mai am copii care sa mai participe la examene,acum 4 ani fiul meu a dat bacul nici un moment nu m-am putut gandi ca ar putea lua note pe alte cai decat pe propriile forte.A terminat La Colegiul ........
Dar ce pot sa va spun e ca am trait emotii mai mari anul acesta pt fiica fratelui meu,un copil cum rar mai gasesti prin scolile de azi A dat bacul tot la un colegiu, e olimpica, mediile in cei 4 ani peste 9,50.Nici in visele mele cele mai urate nu credeam ca un astfel de copil poate cadea la bac.Stiti ce note a avut? 10 rom si engleza oral 10 ed fizica 9,85 chimie 9 rom scris si 4,60 la mate.Am trait sa vad cum un copil poate fi distrus.Noroc ca toti dascalii si familia am fost alaturi de ea sa nu clacheze.Contestatia a redat speranta si iata psibilitatea sa mearga la admitere la stat la farmacia pt ca e si copilul care nu-si poate permite fac cu plata/Peste emotiile traite de acest copil vedeam cum altii se pregateau sa-si cumpere bacul. Am aflat de la copii lucruri pe care u indraznesc sa vi le scriu acum ,mi-e rusine!!!!
Sunteti profesor si cred ca un chestionar anonim dat elevilor v-ar face sa va ganditi serios ce se-ntampla cu scoala? Va intreb ,nu va suparati, cand ati dat bacul parintii d-voastra traiau bacul ca si cei de zi? Ai mei habar n-au avut a stiut ca am nici nu au venit eloc da la tara.n-am luat nici o ora de meditatie,an afara celor din scoala cu profsorii care ne chemau si-si sacrificau timpul lor,si am fostun copil premiant toti anii deliceu desi veneam de la tara cu profesori care chiar au avut vocatie de dascali/
Solutia cred ca e admiterea pe baza de examen,s-ar elimina lupta pt note mari la bac.Pt Sighet nici un comentariu,probabil ati aflatce se spune despre aceste scoli particulare ale d-nei Puscas si care il mai au ca patron pe Sf Anton de Padova!!!!
Folclorul a transmis doar practici de acest gen la aceste scoli,cat adevar e ,nu stiu, ceva cred ca e putred in sistem? Sindicatul cred ca trebuie sa ceara aflarea adevarului oricat de tare ar durea si pedepsirea vinovatilor,asa ceva nu putem tolera pentruca mai exista atatia dascali onesti in judetul acesta, nu aceste cazuri ne reprezinta!
Cu respect, .......
Procurorii DNA vor sa acuze mai multi elevi din Sighet pentru dare de mita
Sursa: http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=actualitatea&editia=bm&data=2008-07-17&id=21041
Trei educatoare din Maramureş au fost eliminate din examenul de titularizare
Nu doar elevii, ci şi dascălii copiază. La concursul de titularizare desfăşurat ieri, trei candidaţi din Maramureş au fost eliminaţi din examen din acest motiv. Concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învăţământul preuniversitar de stat, care are ca scop selectarea candidaţilor pentru ocuparea posturilor şi catedrelor pentru titularizare, respectiv pentru suplinire s-a desfăşurat în şase centre de examinare din Baia Mare. Pentru acest concurs se susţin în fiecare an şcolar probe scrise, probe practice şi orale în funcţie de specializarea postului didactic. Purtătorul de cuvânt al ISJ Maramureş, Pavel Filip, a declarat că două dintre educatoarele care susţineau concursul la centrul de la Colegiul "Gheorghe Şincai" au fost eliminate din examen după ce s-a constatat că au schimbat ciornele între ele. A treia candidată la titularizare, tot educatoare, a fost eliminată din centrul de la Colegiul Naţional "Vasile Lucaciu". Motivul? I-a căzut fiţuica din pantaloni. Reprezentantul ISJ a mai arătat că, dintre cei 2.059 de candidaţi înscrişi, la examenul de ieri s-au prezentat doar 1.324 de persoane. Pavel Filip motivează acest lucru prin faptul că ori candidaţii nu au fost interesaţi de posturile netitularizabile, ori nu au dorit să lucreze în mediul rural. Candidaţii au avut de rezolvat varianta cu numărul 5 extrasă de reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş a scos la concurs 2.766 de posturi, din care doar 430 sunt titularizabile. Pe unele posturi este o concurenţă mare, fiind înregistraţi chiar şi 34 de candidaţi pentru o catedră de învăţământ. Potrivit datelor furnizate de ISJ, cea mai mare concurenţă s-a înregistrat pentru posturile de educatori, unde s-au înscris 235 de candidaţi, dar şi la învăţători, unde sunt 275 de candidaţi. De asemenea, se mai înregistrează concurenţă pentru posturile de limba română, educaţie fizică, matematică şi engleză. Lucrările urmează să fie evaluate în centrele universitare din ţară.Rezultatele finale vor fi afişate până în 23 iulieCandidaţii care au obţinut la concursul de titularizare media de 7.00 se pot titulariza în ordine descrescătoare a mediilor pe posturi/catedre vacante, în limita numărului de posturi/catedre titularizabile, din lista afişată pentru concurs. Pentru a putea fi repartizaţi pe un post pentru suplinire, candidaţii trebuie să obţină minimum media 5.00. Rezultatele concursului de titularizare se vor afişa la sediul ISJ Maramureş şi la cele 6 unităţi de învăţământ unde s-a desfăşurat examenul, cel mai târziu după trei zile de la susţinerea acestuia. Contestaţiile se pot depune la ISJ, în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor, la secretarul comisiei de concurs care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare. Afişarea rezultatelor finale obţinute de candidaţi are ca termen 23 iulie. Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat la 30 iulie.
Adrian Mândru, Marius Paşca
Sursa:http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=actualitatea&editia=bm&data=2008-07-17&id=20928
Şcoala de PR a lu’ DNA
Păi serios, ce a făcut altceva DNA în afară de a face orice posibil din câte se pot face pentru a apărea la televizor şi în ziare? Marile dosare pe care instituţia cu pricina le administrează cu graţia unui şobolan de baltă într-un restaurant de lux franţuzesc sunt tot atâtea băşini mediatice, care îşi dezmiardă duhoarea juridică la intervale regulate, cam când ar trebui să se ocupe opinia publică cu altceva. E de prisosul prisosului să mai spunem că eficienţa cu care se mişcă DNA pe tarlaua prinderii corupţiei (a marii, enormei, incomensurabilei corupţii) în piunezele legii se apropie vertiginos de cota FC Baia Mare de a câştiga Champion League în următorul cincinal.
DNA vrea cu orice preţ să ne facă să înţelegem că este o instituţie de masivă importanţă pentru ţara noastră greu încercată de veacuri. Şi îşi construieşte strategic şi rizibil imaginea ca atare. De fapt, de multe ori, ai impresia că numai asta face. DNA vrea să ne facă să credem că PARE că FACE, nu că FACE cu adevărat ceva. Nu mai reţin cine se ocupă de comunicare în DNA, dar parcă cineva care tot de la o instituţie cu trei iniţiale mari vine…
Şi pentru că deja m-am cam plictisit de subiectul ăsta, mai intromisiunez doar o savuroasă reacţie a procurorilor normali, obişnuiţi, ştiţi voi, cei asupra cărora DNAiştii aruncă o privire de rege consanguin constipat care se uită la valetul care îi aduce oala aurită de noapte. Procurorii simplii din Maramureş deci, unde DNA s-a băgat în incredibil de marea, incomensurabila, intergalactica corupţie de la examenul de bacalaureat fraudat la Sighetu Marmaţiei, reacţionează după cum urmează în cele de mai jos:
„Parchetul de pe lângă Tribunalul Maramureş îşi exprimă public nemulţumirea faţă de mediatizarea excesivă, absolut inexactă, care se face în privinţa fraudării examenului de bacalaureat de la Liceul “Gheorghe Pop de Băseşti”, Secţia Sighetu Marmaţiei.
Pornind probabil de la un comunicat de presă al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Structura Centrală, care este parţial inexact, întreaga presă locală şi centrală a preluat ştirea potrivit căreia procurorii anticorupţie au iniţiat ancheta la unitatea şcolară respectivă.
Dorim să arătăm că nu procurorii anticorupţie au iniţiat acea anchetă.”
www.estradamaramureseana.ro
Sursa:http://chinezu.eu/2008/07/17/scoala-de-pr-a-lu-dna/
Un profesor debutant câştigă în România un salariu lunar de două ori mai mic decât venitul mediu naţional
Vezi Galerie Articol
Dintre profesorii debutanţi, cei mai câştigaţi sunt cei care au şi ore de dirigenţie. Ei au în plus aproximativ 100 de lei lunar şi câştigă aproape un salariu mediu net pe economie.
Abia după 40 de ani la catedră, dascălii ajung să aibă un salariu de 2.000 de lei brut. Cu tot cu sporuri ei pot să primească 2.500 de lei, însă doar pe hârtie. După ce şi-au plătit impozitele la stat, profesorii cu vechime ajung, de fapt, acasă cu 1.800 de lei, adică doar cu 600 de lei mai mult decât salariul mediu net.
Cel mai prost plătiţi, cu mult sub media naţională sunt învăţătorii debutanţi. Salariul nu depăşeşte sub nici o formă 900 lei pe hârtie. Învăţătorii cu 40 de ani vechime pot ajunge să primească 1.570 lei brut.
Profesorii se plâng că şi sporurile salariale sunt foarte mici. Doar 15% dintre dascălii cu vechime primesc anual sporuri de merit, care valorează 15 procente din salariul de bază. Mai sunt şi gradaţiile de merit, care se acordă pentru un sfert dintre profesorii cu vechime. Aceştia primesc lunar cu 25 la sută din salariul de bază pe o perioadă de patru ani. Mai există şi un spor pentru manuale, pe care îl primesc toţi profesorii calificaţi. Acesta se acordă anual şi are o valoare de 100 de euro.
Sursa: Realitatea TV
Cei 126 de elevi din Sighetu Marmaţiei au fost puşi sub învinuire pentru dare de mită şi riscă anularea diplomelor de bac. Cum comentaţi acest caz?
Vezi Galerie Articol
Vezi Galerie Articol
Pe lângă elevi, 40 de profesori vor ajunge şi ei în faţa judecătorilor pentru luare de mită şi trafic de influenţă.
Mama tinerei acuzate că a strâns bani din tot liceul spune că fiica ei nu e singura care a colectat mita şi că a fost silită să facă acest lucru. Ea susţine că elevii au dat bani la cererea directoarei, la fiecare clasă existând câte o ş efă responsabilă de colectarea sumelor solicitate de conducerea şcolii.Mai mult, femeia spune că directoarea Meda Leordean le-a cerut celor care au picat să nu facă plângere împotriva ei, promiţându-le că le dă banii înapoi.
Curtea de Apel Cluj a prelungit mandatul de arestare a profesoarei de la Sighetul Marmaţiei, acuzată de luare de mită şi trafic de influenţă la examenul de bacalaureat, şi a emis mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile pe numele elevei cercetate în acelaşi caz.
Săptămâna trecută directoarea Meda Leordean a fost reţinută pentru 29 de zile, după ce mai mulţi elevi au declarat că au dat bani pentru a promova examenul.
Potrivit procurorilor, profesoara ar fi pretins şi primit de la 120 de tineri, câte 1.000 de lei, promiţându-le că îi poate ajuta să promoveze examenul de bacalaureat.
Anchetatorii au precizat de asemenea că banii au fost adunaţi de o elevă, Ileana Botiş, bani care au ajuns în posesia directoarei şi care au fost găsiţi de către anchetatori la domiciliul Medei Leordean. Suma de 70.000 de lei şi 1.750 de euro a fost pusă sub sechestru.
Sursa: Realitatea TV
Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, are din nou probleme de exprimare
Video (1)
Foto (1)
Vezi Galerie Articol
Vezi Galerie Articol
"Sunt de fapt averitabili ambasadori ai României, oriunde s-ar duce ei, nu numai în Franţa". Aşa i-a prezentat Cristian Adomniţei pe cei care au absolvit prima sesiune a bacalaureatului în limba franceză.
Gafele ministrului Educaţiei au continuat şi în timpul ceremoniei de premiere. Cristian Adomniţei l-a invitat pe "domnul" inspector să-i prezinte pe câştigători, numai că domnul era de fapt "doamna" inspector.
Zece elevi ai Şcolii Centrale au fost premiaţi astăzi cu diplome de merit şi atestate din partea Ministerului Educaţiei şi Ambasadei Franţei la Bucureşti. Cristian Adomniţei a fost criticat public de mai multe ori în ultimul timp, în urma unor greşeli repetate de exprimare.
Sursa: Realitatea TV
Copiaţi, copiaţi, copiaţi!
Într-un dosar, întocmit iniţial de Parchetul de pe lângă Tribunalul Maramureş şi declinat spre DNA Cluj, se spune clar, negru pe alb, că există probe din care rezultă că directoarea liceului privat „Gheorghe Pop de Băseşti” „a determinat aceste cadre didactice (n.m. – plătite pentru rezolvarea subiectelor) ca în zilele de 27 iunie, 1, 2 şi 3 iulie 2008 să rezolve subiectele de examen în biroul său din incinta Gr. Ş. de Industrie Mică şi Servicii Sighetu Marmaţiei (n.m. – unde se susţineau probele de examen) imediat după extragerea subiectelor pentru proba scrisă. După redactarea rezolvărilor, inculpata (n.m. – directoarea), având complicitatea profesorilor supraveghetori, le-a împărţit elevilor în sălile de examen”, scrie în raportul DNA.
În acelaşi dosar se spune că există la dosar „înregistrări ale convorbirilor telefonice şi înregistrări video din timpul examenului de bacalaureat” din care se vede clar cum au acţionat cei cărora eu, una, nu le pot spune dascăli, pentru a frauda examenul. Mai mult chiar, directoarea însăşi „şi-a recunoscut fapta”, dar „susţine că a fost constrânsă de comisia de bacalaureat să adune banii de la elevi”.
Ce demonstrează toate aceste citate din dosarul DNA?
Că elevii – cei 120, câţi s-au aflat în examen – au copiat ori şi-au promovat examenul în urma mituirii, în urma unui troc ordinar.
Ei bine, ce credeţi că face onoratul Minister al Educaţiei?
Ne spune senin, prin glasul activistei Zvetlana Preoteasa, că nu poate anula examenul, nici nu-i poate sancţiona pe respectivii elevi, până nu se termină ancheta.
Doamna Zvetlana Preoteasa, ajunsă secretar de stat în urma faptelor de vitejie ale soţului, nu numai că n-are habar de ce-i aceea Educaţie, dar nici măcar nu cunoaşte regulamentul examenului naţional pe care, conform legislaţiei, l-a păstorit, în calitate de preşedinte al Comisiei Naţionale de Bacalaureat. Bine, doamna nu prea ştie nici măcar să pronunţe cuvântul „bacalaureat”, darmite să dea vreun semn că înţelege că acest examen trebuie să fie un examen corect, moral şi drept.
Senină ca o floricică abia răsărită pe câmpia ţării, Zvetlana ne spune că nu are probe şi că înregistrările filmate care arată cum dădea dna directoare fiţuicile domnilor elevi, sub ochii legaţi ai supraveghetorilor, nu sunt probe.
Adică filmul valabil în Justiţie nu e valabil la Educaţie. În metodologia bacului se spune limpede că un elev este dat afară din examen chiar şi pentru tentativă de furt, chiar şi numai dacă încearcă să copieze după colegul din faţa sa. Pentru asta e suficient ca supraveghetorul să-l anunţe pe preşedintele comisiei, se redactează un proces-verbal semnat şi de cel prins asupra faptei, şi de elevii din sală, şi de cel de-al doilea supraveghetor. Procedura e minimă. Pe baza ei, 268 de elevi au fost eliminaţi din bac, fiindcă doar atâţia au avut ghinionul să aibă supraveghetori corecţi.
Acum, când are înregistrări video şi declaraţii scrise ale elevilor ce recunosc că au dat bani şi spun şi pentru ce, dnei secretar de stat nu i se pare că „ar avea suficiente probe” ca să constate că respectivii elevi au obţinut bacul prin fraudă. Nu-i trece prin căpuşorul mic şi blond doamnei cu pricina că o astfel de atitudine nu face decât să încurajeze furtul, minciuna, mizeria din Şcoala românească. Dânsa nu poate înţelege că ancheta judiciară n-are nici o legătură cu decizia MEC în ceea ce-i priveşte pe elevi. Uită dna Zvetlana că mai există o sesiune de bacalaureat în august, iar bieţii elevi ce-au pus banul jos ca să-şi ia examenul mai au o şansă să arate câtă carte ştiu.
Uită şi că respectivii elevi nu sunt chiar minori, ca să fie absolviţi de răspundere, au 18 ani şi deci nu prea ştiu cum ar putea invoca că i-a „sedus” cumva directoarea.
Dna Zvetlana Preoteasa speră probabil că, în buna tradiţie a Justiţiei româneşti, directoarea va scăpa basma curată şi dintr-un furt pe faţă neruşinat şi mizerabil o să auzim că strângea bani de la elevi pentru potcoave de cai morţi.
Dar ce-i mai trist este că doamna secretar de stat nu înţelege că, nesancţionând prompt şi corect furtul la examen, corupţia din învăţământ, nu face nimic altceva decât să o încurajeze.A închide ochii şi a ridica din mâini în faţa unei asemenea situaţii este echivalent cu a spune: copiaţi şi furaţi, dragi elevi, până nu mai puteţi! Iar asta se cheamă educaţie, mesaj transmis Şcolii şi opiniei publice de înşişi diriguitorii învăţământului. Păi, mai avem noi vreo speranţă, aşa stând lucrurile?
melania.vergu@gandul.info
Sursa:http://www.gandul.info/puterea-gandului/copiati-copiati-copiati.html?4237;2787625
Sindicatele şi Guvernul par să fi ajuns la un acord asupra majorării salariului minim: 540 de lei de la 1 octombrie şi 600 de lei de la 1 ianuarie 200
Sursahttp://www.newsin.ro/sindicatele-guvernul-par-ajuns.php?cid=view&nid=5773825a-41e7-4ea3-9c4b-5afbf7d74525&hid=media
16 iul. 2008
PSD îi cere lui Adomniţei să demisioneze dacă nu finalizează anchetele referitoare la bacalaureat
"Domnul ministru Adomniţei pare că ţine cu tot dinandinsul să-l imite pe domnul Cioroianu. Pentru că situaţia din învăţământ este total inacceptabilă, ministrul Adomniţei patronează o realitate pe care nu o mai putem accepta, prin urmare cerem ministrului Adomniţei să finalizeze de urgenţă anchetele de la Bacalaureat şi olimpiade. În cazul în care ministrul nu este în stare să facă, repet, această chestiune, atunci îi solicităm demisia", a declarat Lazăr, la finalul unei şedinţe a departamentelor PSD.Ministrul a fost contestat frecvent şi de PD-L. Democrat-liberalul Cătălin Croitoru l-a acuzat marţi pe Cristian Adomniţei că şi-a promovat în funcţii o serie de prieteni şi încearcă "să reînvie practicile anilor '50", sugerându-i ministrului Educaţiei "să se întoarcă pe şantier" sau să-şi facă seppuku. Croitoru a declarat că ministrul Educaţiei "încearcă să reînvie cu nonşalanţă practicile anilor '50, când criticii regimului erau catalogaţi duşmani ai poporului". Croitoru i-a transmis ministrului să-şi dea demisia de onoare. Şi liderul PD-L Emil Boc i-a cerut, pe 7 iulie, premierului Tăriceanu revocarea din funcţie a ministrului Educaţiei, Cristian Adomniţei, şi asumarea răspunderii politice pentru "cea mai defectuoasă şi proastă organizare a examenului de bacalaureat de după 1989". Ministrul a calificat afirmaţiile lui Emil Boc drept "politicianiste şi mincinoase".
Sursa: NewsIn
Anul şcolar începe în 15 septembrie 2008 şi se termină în 13 iunie 2009
SURSA:http://www.graiul.ro/?p=7733
Sindicatele au acceptat majorarea salariului minim la 540 de lei, de la 1 octombrie
Foto (1)
Premierul a mai propus sindicatelor ca, în cadrul unei strategii pe termen lung, creşterea salarială să fie graduală şi anuală, astfel încât salariul minim brut să înregistreze o creştere anuală de aproximativ 100 de lei, pentru a se apropia la jumătate din salariul mediu.
După întâlnirea de miercuri de la Palatul Victoria, liderul BNS, Dumitru Costin, a precizat că va trebui ca acordul să fie asumat nu doar de guvern, ci de întreaga clasă politică din România. "Ce discutăm acum nu ţine de un obiectiv pe termen scurt, ci de unul pe termen mediu şi lung, şi anume să ajungem sa plătim în mod serios, responsabil munca în această ţară, astfel încât să stopăm fenomenul migraţiei", a spus preşedintele BNS.
Preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatului Român, Marian Miluţ a declarat că sindicatele şi patronatele s-au declarat de acord cu un salariu minim de 540 începând cu data de 1 octombrie. "S-a luat în discuţie şi o viziune pe care s-au putea dezvolta salariul minim până în 2014, o grilă de dezvoltare care ar putea să realizeze un raport de 50 % între salariul mediu şi salariul minim pe economie. Deocamdată ne aflăm la o situaţie de 30% salariul minim din salariul mediu. Sindicatele solicită să se treacă şi cifre pentru salariul minim, repectiv la anul să se înceapă negocierile de la 600 de lei salariul minim. S-a introdus şi un punct suplimentar faţă de propunerea guvernului. Mai exact în luna a cincea şi în luna a zecea să se facă negocieri cu privire la salariul minim şi la nivelul de salarizare din România. Important este că este prima dată când se încearcă o predictibiliate a veniturilor salariale din România. Nu s-a semnat acordul, s-a dat timp o săptămână pentru ca toate confederaţiile să discute acest lucru. Sperăm ca în aproximativ o săptămână să ajungem la un numitor comun", a declarat Marian Miluţ, reperezentantul patronatelor la discuţiile de la guvern.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, prezent la discuţia cu sindicatele, a arătat că, potrivit calculelor Comisiei Naţionale de Prognoză, salariul minim pe economie ar urma să ajungă până în 2014 la 1.325 lei.
Tăriceanu a precizat că a înaintat această propunere în urma discuţiilor de săptămâna trecută cu sindicatele şi în urma unei analize a ministerelor Finanţelor, Muncii şi a Băncii Naţionale, efectuată în ultimele zile.Promisiunea majorării salariilor într-o nouă etapă în 2009 este însă incertă în condiţiile în care în tomană vor avea loc alegeri ce vor duce la formarea unui nou guvern.Oferat premierului reprezintă însă o oarecare concesie având în vedere că iniţial Tăriceanu a refuzat categoric să dea curs revendicărilor sindicale.Săptămâna trecută, Guvernul şi sindicaliştii au avut o primă rundă de negocieri pe tema creşterii salariului minim pe economie, la finalul întrevederii Tăriceanu afirmând că va chema la discuţii reprezentanţii BNR, care vor explica sindicaliştilor impactul pe care îl are o astfel de măsură asupra inflaţiei."O asemenea decizie nu trebuie luată sub presiune. (...) Problema trebuie privită cu maximă responsabilitate, trebuie să fim realişti şi să nu periclităm parcursul foarte bun al economiei, dar şi veniturile salariale din ultimii ani", declara Tăriceanu, la finalul celor cinci ore de negocieri. El argumenta că, în anii trecuţi, economia românească a fost afectată de inflaţie din cauza creşterilor salariale necontrolate, ceea ce a influenţat puterea de cumpărare.Şeful Executivului a spus că solicitarea sindicaliştilor privind creşterea salariului minim pe economie este "legitimă", având în vedere că promovează "în mod normal" interesele angajaţilor, dar că aceştia pierd din vedere prevederile acordului încheiat cu Guvernul în decembrie 2007. Potrivit acordului, Executivul s-a angajat să crească salariul minim pe economie de la 500 la 540 de lei, la 1 iulie 2008, dar numai în situaţia menţinerii echilibrelor macroeconomice: creşterea PIB-ului, creşterea productivităţii şi inflaţia. Premierul a amintit că ultima condiţie, referitoare la inflaţie, nu este îndeplinită.Preşedintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu, declara că sindicatele au prezentat o simulare, din care reiese că o creştere a salariului minim nu ar avea un impact inflaţionist "deosebit". Hossu a precizat că vineri sindicatele vor picheta din nou sediul Guvernului.
Sursa: NewsIn
15 iul. 2008
Anul acesta 2047 de dascãli pe 434 de posturi titularizabile
• „Dascãlii din Maramures nu sunt hoti si spãgari”
„Sindicatul nostru nu este adeptul principiului de a «ascunde gunoiul sub pres», dar nu poate fi de acord cu culpabilizarea colectivã a dascãlilor acestui judet, care au fost etichetati ca fiind hoti si spãgari. Absolventilor li se vor retrage diplomele dacã se dovedeste obtinerea acestora prin fraudã”, declarã prof. Liviu Pop, secretar general al FSLI. Atât în anii trecuti, cât si anul acesta au fost cazuri în care elevilor le-a fost permis sã obtinã note nemeritat de mari, astfel SLI solicitã atât Ministerului Educatiei, Cercetãrii si Tineretului (MEdCT), cât si organelor abilitate ale statului, demararea urgentã a unor verificãri si sanctionarea vinovatilor gãsiti. Sindicatul luptã pentru apãrarea drepturilor dascãlilor cinstiti. Acesta solicitã elaborarea urgentã a Strategiei pentru educatie si finalizarea Parchetului Legislativ al educatiei. Dorintele SLI sunt: verificarea componentei comisiilor de bacalaureat din Maramures în ultimii trei ani, de cãtre MEdCT, comunicarea unei pozitii publice si verificarea procesului instructiv educativ, de cãtre ISJ Maramures, ARACIP - procesul de acreditare si verificare a acesteia. O explicatie publicã a Liceului particular „Gh. Pop de Bãsesti” ar fi bine-venitã chiar si dupã finalizarea anchetei, e de pãrere Liviu Pop. (Iulia MAN & Stanca MUNTEAN)
Sursa: http://www.glasulmaramuresului.ro/social.php
Lozinci de vară > “Guvernanţii sînt aroganţi, mincinoşi şi bolnavi!”
Sursa:http://www.graiul.ro/?p=7695
Vineri este ultima zi de inscriere la Bacalaureat
ISJ este acuzat pentru menţinerea suplinitorilor în învăţământ
Conducerea Sindicatului Liber din Învăţământ (SLI) Maramureş acuză Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Maramureş că doreşte să controleze sistemul de învăţământ din judeţ prin menţinerea unui număr mare de suplinitori în sistem. Asta deoarece la concursul de titularizare care se va desfăşura în această săptămână s-au scos la concurs foarte puţine posturi la titularizare. Sindicaliştii au arătat că există cazuri în care, pentru un singur post "se bat" 34 de candidaţi. Sindicaliştii din învăţământ critică atitudinea ISJ de a scoate foarte puţine posturi la titularizare. Preşedintele SLI Maramureş, Liviu Pop, a arătat ieri, într-o conferinţă de presă, că Maramureşul se află printre primele trei judeţe din ţară într-un top privind raportul dintre profesorii titulari şi suplinitori. "Doar 434 de posturi vacante titularizabile este un număr foarte mic, în condiţiile în care în acest an s-au pensionat 160 de angajaţi din sistemul de învăţământ maramureşean. În aceste condiţii, o mare parte a posturilor va fi ocupată de suplinitori", a afirmat liderul de sindicat. În opinia acestuia, motivul principal pentru menţinerea unui număr mare de suplinitori în sistemul de învăţământ este dependenţa lor faţă de directori, având în vedere că durata contractului de muncă este de doar un an, până la 31 august 2009. La acest aspect se adaugă salarizarea debutanţilor şi ritmul scăzut de creştere a salariului odată cu avansarea în carieră. Salarii derizorii pentru debutanţi Liderul de sindicat a arătat că doar 434 de posturi vor putea fi ocupate de titulari, restul urmând să intre în procedura de suplinire. În plus, Liviu Pop a declarat că absolvenţii de studii superioare nu mai doresc să-şi desfăşoare activitatea în învăţământ din cauza salariilor foarte mici. Un dascăl debutant cu studii medii câştigă 520 lei lunar, iar unul cu studii superioare - circa 700 lei. Concurenţă mare se anunţă la disciplina chimie, unde sunt 34 de candidaţi pe un singur post titularizabil, mecanică - 39 de candidaţi pe un post şi geografie - unde s-au depus 87 de dosare pentru trei posturi. De remarcat este şi faptul că la 26 de discipline s-au înscris candidaţi pentru a obţine doar un post de suplinitor, nefiind disponibile locuri titularizabile. Examenul de titularizare se va desfăşura mâine, în şase centre care vor funcţiona în municipiul Baia Mare. Candidaţii care obţin la concurs minim media 7 se pot titulariza în ordinea descrescătoare a mediilor pe posturi/catedre vacante, în limita numărului de posturi/catedre titularizabile din lista afişată pentru concurs. Pentru a putea fi repartizaţi pe un post pentru suplinire, candidaţii trebuie să obţină minim media 5. Rezultatele finale ale examenului de titularizare vor fi anunţate pe 25 iulie. SLI Maramureş are observatori în fiecare centru de examinare.
Adrian Mândru
Sursa:http://www.informatia-zilei.ro/index.php?sect=actualitatea&editia=bm&data=2008-07-15&id=20650
14 iul. 2008
Reforma educatiei – mult zgomot pentru nimic?
Tribuna invatamantului a reusit, din nou, sa evidentieze dimensiunile fenomenului social pe care-l reprezinta educatia, organizand o reuniune consistenta participativ si substantiala ideatic – dezbaterea „Reforma educatiei – mult zgomot pentru nimic?”, subintitulata „Realizari, esecuri, proiecte, promisiuni electorale”. Ca intotdeauna la astfel de actiuni, parteneri au fost Federatia Sindicatelor din Invatamant Spiru Haret si Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant. La Colegiul National Sfantul
„Programe scolare noi, care amintesc de vechiul program al PCR”
Una dintre provocarile dezbaterii, cea referitoare la soarta proiectelor de legi ale educatiei, si-a dovedit de la inceput acuitatea, gasindu-si concretizarea prin trimitere la reglementari cu efecte decisive nu numai asupra desfasurarii unor activitati curente, ci si asupra evolutiei unor generatii intregi. Prof. Adrian Enache, de la Liceul Teoretic Nicolae Iorga din Bucuresti, a lansat o succesiune de interogatii privind ceea ce el a numit, fara ezitare, „inlaturarea pas cu pas a examenelor”, vizate fiind eliminarea testarii nationale dupa opt clase, a admiterii in invatamantul superior, tendinta de simplificare a bacalaureatului, ceruta renuntare la tezele cu subiect unic: „Fara examene, unde ajungem? In ce alte tari se tot scot examene? Este adevarat ca exista un proiect de scoatere a matematicii de la actualele clase de matematica-informatica? Nu cumva noile programe, despre a caror descongestionare se vorbeste in ultima vreme, amintesc de programul PCR, prin formularile fara continut, in limba de lemn stiuta demult?” De asemenea, profesorul Adrian Enache s-a referit la modul defectuos, lipsit de criteriu, in care se face evaluarea, spunand ca problemele ridicate de notarea scazuta, in cate o scoala, la un examen national dintr-un an, se rezolva mecanic, prin ancheta ministeriala si are drept efect cresterea la fel de suspecta a notelor, la aceeasi scoala, in anul urmator. Prof. Alexandru Stiuca, membru al Comisiei de Invatamant, Stiinta, Tineret si Sport din Camera Deputatilor, a facut observatia ca intrebarile lansate privesc Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si a subliniat ca si comisia de specialitate a formulat interpelari si a cerut explicatii acestei institutii. Exemplul cel mai nou il reprezinta discutia privind subiectele pentru proba orala a bacalaureatului la limba si literatura romana. In context larg, profesorul Alexandru Stiuca, a pronuntat o declaratie neta: „Legea invatamantului, in
„Avem experti in Educatie, insa profesionistii de la catedra nu sunt ascultati”
Referirile facute, in continuare, de profesorul Alexandru Stiuca la unele prevederi din viitoarea legislatie a invatamantului si observatia ca, de fapt, aceste prevederi nu-si gasesc justificare in lipsa unei strategii a intregului sistem de invatamant, au animat discutia, dandu-i pe alocuri accente vehemente. Institutoarea Raluca Ghita, de la Scoala Nr. 169 din Bucuresti, a reamintit ca Pachetul de legi ale Educatiei a fost supus unei dezbateri publice indelungate, timp in care cadrele didactice au facut extrem de multe propuneri si observatii: „A citit cineva propunerile noastre asupra proiectelor de legi? Sa ni se spuna clar numele celor care lucreaza cu propunerile noastre!” In acelasi spirit s-a pronuntat si cineva care, conform unui prost obicei de scoala romaneasca (vizibil si la elevi, si la cadre didactice) si-a subliniat anonimatul, recomandandu-se „o profesoara, intr-un colegiu bucurestean”. Presedintele executiv al FSI Spiru Haret, prof. Marius Nistor: „Aici trebuiau sa se afle si sa ne raspunda reprezentanti ai Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, ai comisiei prezidentiale care au lucrat Pactul pentru Educatie, toti cei care spun ca Educatia este prioritate nationala”. Marius Nistor a reiterat demersurile federatiei Spiru Haret, inclusiv solicitarea scrisa adresata ministrului, vizand sintetizarea si luarea in considerare de catre minister a celor peste zece mii de observatii facute de cadrele didactice asupra proiectelor de legi si reluarea discutiilor cu participarea sindicatelor. Raspunsul, primit cu intarziere de peste o luna, a fost ca ministerul a incheiat sinteza in acest sens, iar partenerul social este asteptat pentru conlucrari cu o alta ocazie. „Avem experti, dar nu sunt ascultati cei de la catedra”, a afirmat profesorul Marius Nistor. In calitate de consilier local, Mariana Nedelcu a subliniat ca la nivelul administratiei locale pe care o reprezinta (fara sa precizeze sectorul), nu se tine seama de apartenenta politica atunci cand se iau decizii referitoare la problemele unitatilor de invatamant. Totodata, din perspectiva specialitatii sale didactice, a semnalat inca un element grav, daunator anumitor elevi, pe care-l contin prevederile referitoare la examenele nationale: elevii cu cerinte speciale, care pe toata durata scolaritatii invata dupa curriculum adaptat, sunt obligati sa sustina bacalaureatul dupa programa normala.
Deputatul Alexandru Stiuca a intervenit, subliniind ca, in forma actuala, Legea invatamantului a ajuns neoperabila, iar „reforma este paralela cu scoala, cu situatia reala. Scoala ramane neputincioasa si abandonata”.
Marius Nistor a reafirmat, in numele cadrelor didactice, solicitarea ca deputatii sa voteze majorarea salariilor cu 54 la suta, subliniind ca legea in acest sens a trecut de Senat. Tot cu adresabilitate catre Parlament, prof. Adrian Acostachioaie, vicepresedinte al FSLI, a reamintit ca federatia pe care o reprezinta a cerut legiferarea alocarii a sapte procente din PIB pentru Educatie, iar la toamna ar fi momentul sa se reia solicitarea in acest scop.
„In scoli, am devenit niste hartogari nenorociti”
Cu o vechime de 34 de ani la catedra, prof. Doina Hanganu, de la Liceul Teoretic Marin Preda din Bucuresti, a ajuns sa recunoasca: „Nu mai stiu ce se intampla in invatamant” si a respins categoric interogatia din titlul dezbaterii: „Sigur ca reforma Educatiei se dovedeste ca e mult zgomot pentru nimic. Nu mai trebuie niciun semn de intrebare”. Unul din argumentele sale este birocratia imensa care copleseste orice alta activitate din scoala: „Directiunea culege de pe site-uri tone de hartii. Am devenit niste hartogari nenorociti. Suntem excedati de ceea ce ni se cere. In loc sa-mi faca placere sa lucrez cu copilul, sa realizez o actiune, am ajuns sa ma bucur pentru faptul ca am reusit sa iau si sa completez hartiile prin care sa demonstrez ca, prin acea actiune, am facut ce mi se cere”. In opinia sa, reforma ar trebui sa inceapa cu invatamantul superior. De asemenea, a acuzat lipsa de comunicare intre societate si scoala: „Nu exista nicio legatura intre realitatea de zi de zi si ceea ce facem in scoala”. Intr-un registru orientat spre optimism, prof. Simion Hancescu, primvicepresedinte al FSLI, a opinat ca, totusi, „nu trebuie sa fim fatalisti”. Dupa parerea sa, daca exista vointa politica, Pachetul de legi ale Educatiei isi poate urma traseul legal, adica sa intre in dezbatere parlamentara si, concomitent, sa se elaboreze o strategie a domeniului, astfel incat la toamna sa putem avea si legislatie noua, si strategie. Termenul de 18 luni, preconizat pentru fixarea strategiei, conform Pactului national pentru Educatie, i se pare suspect profesorului Simion Hancescu, macar pentru coincidenta acestui termen cu alegerile prezidentiale. De asemenea, intarzierea in stabilirea noilor legi si a coordonatelor clare de evolutie a Educatiei inseamna continuarea experimentelor carora de atatia ani le sunt supusi copiii. Prof. Ioan Maftei, de la Colegiul National Sfantul Sava din Bucuresti, a emis opinia potrivit careia nimic nu se poate urni in lipsa banilor, din cauza ca generatiile tinere de profesori nu vizeaza decat castigul material si, in rest, „nu stiu cum sa plece mai repede din invatamant”. Marius Nistor a revenit in dialog, subliniind ca este necesar „nu sa asteptam, ci sa provocam schimbari”, problema in acest sens fiind „suntem pregatiti sa le impunem poiticienilor ce sa faca pentru scoala?” Cert este, a reafirmat apasat Marius Nistor, „nu ne trebuie un pact impus de politicieni”. Ramanand in zona propunerilor legislative, prof. Zinica Ionescu, de la Liceul Teoretic Marin Preda din Bucuresti, a atras atentia ca si activitatea extracurriculara a profesorilor ar trebui sa fie inclusa in norma. In ansamblu, a apreciat ca orice activitate nu trebuie facuta din vocatie, voluntar sau prin sacrificiu, ci din profesionalism. Fiind vorba de o munca profesionista, este firesc sa-si gaseasca loc in normarea curenta a activitatii profesionale. Pentru atingerea revendicarilor si necesitatilor cadrelor didactice, Alina Ionescu, profesor consilier, a cerut „sa vedem lucrurile dintr-o alta perspectiva” si a pus intrebarea, poate nu tocmai retorica, „de ce nu suntem putin mai agresivi din punct de vedere pozitiv?” Ideea izolarii cadrului didcatic la nivel social a reaparut si in discursul sau: „Daca nu tinem noi cu noi, atunci nu tine nimeni”.
„Daca negam tot, nu mai avem pe ce construi”
Prof. Toma Mares, presedintele Federatiei Internationale a Comunitatilor Educative – Sectiunea
„Scoala nu apartine comunitatii locale, ci natiunii”
Prof. Liviu Marian Pop, secretar general al FSLI, a revenit la titlul dezbaterii si l-a reformulat: „Foarte mult zgomot pentru multe”, cu explicatia ca „din 1990, se tot face reforma. Invatamantul nostru se afla intr-o degringolada totala”. In opinia lui Liviu Marian Pop, „salarizarea este punctul cheie” si, in acest sens, ar trebui sa fie revizuita inclusiv ierarhizarea salariilor in interiorul grilei invatamantului. O alta masura legislativa este impusa de existenta pe rolul instantelor a foarte multor procese pornite de la aplicarea defectuoasa a statutului cadrelor didactice. Concomitent cu o noua legislatie, coerenta, profesorul Liviu Pop a reafirmat, si el, necesitatea unei strategii coerente in Educatie: „Poate cineva, acum, sa ne spuna ce va face elevul din clasa a cincea peste sapte ani?” Deputatul Alexandru Stiuca a lansat un veritabil apel: „Sa impunem de urgenta o strategie formulata de toate fortele – scoala, societate civila, familie si, abia la urma, partide politice”. Prof. Marius Nistor a facut observatia ca actualul ministru al Educatiei, Cercetarii si Tineretului si politica pe care o aplica au fost discutate in comisiile parlamentare si-au primit girul acestora. Cat priveste Pachetul legislativ, acesta „a pornit cu eticheta unui partid”. La randul lui, Pactul National pentru Educatie „poarta eticheta unei institutii”. Insa de specialistul in educatie, a continuat liderul FSI Spiru Haret, nu tine seama nimeni. Prof. Marian Banu, inspector de imagine la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, a dat asigurari ca toate propunerile si observatiile cadrelor didactice bucurestene asupra legislatiei aflate in stadiul de proiect au fost inaintate ministerului exact asa cum au fost formulate. Pentru o mai buna cunoastere, vorbitorul a propus „un sistem de dialog cu ministerul, intr-un cadru clar, eficient”. Presedintele FSI Spiru Haret, prof. George Isvoranu, a replicat semnaland ca un sistem de comunicare de acest fel exista demult. Problema o constituie „incoerenta deciziilor”. Un aspect asupra caruia presedintele FSI Spiru Haret a tras un semnal de alarma serios il reprezinta descentralizarea. Atitudinea sa fata de aceasta, asa cum o preconizeaza viitoarea legislatie, a fost mai degraba rezervata: „Cum putem vorbi despre descentralizare intr-un sistem national de invatamant? Pana unde poate fi dusa aceasta descentralizare? Descentralizarea comprehensiva, financiara, curriculara, a resursei umane, de care vorbeste Pactul National pentru Educatie, inseamna ca eu, ca scoala, voi fi trecut la comunitatea locala? E fals cand se spune ca scoala apartine comunitatii locale. Scoala este a natiunii”. In concluzie, a afirmat profesorul Isvoranu, „intr-adevar se face mult zgomot pentru nimic, adica se discuta despre un Pact pentru Educatie in care noi nu ne regasim cu nimic. De aceea federatia noastra (si nu suntem singurii) nu a semnat Pactul. Nici nu trebuia sa fim chemati ca sa-l semnam”.
Pentru un Congres al Educatiei romanesti
Presedintele Federatiei Spiru Haret a anuntat intentia organizarii, in septembrie sau in octombrie, a unui Congres al Educatiei din intreaga
Florin ANTONESCU
Sursa: http://www.tribunainvatamantului.ro/d_art.php?id=705&cat=79
SLIMM se raliazã pichetãrii Prefecturii
Sursa:http://www.glasulmaramuresului.ro/justitie.php