▼
26 feb. 2010
24 feb. 2010
Bursele pentru elevi sub semnul intrebarii
Legea bugetului de stat pentru anul 2010 prevede acordarea acestor burse de catre administratia locala nu din bugetul central. Ma intreb cate primarii o sa isi permita.
Cu ce sunt de vina elevii???
O sa avem aceeasi situatia ca si decontarea navetei pentru cadrele didactice???
Asta inseamna descentarlizare?
Cu ce sunt de vina elevii???
O sa avem aceeasi situatia ca si decontarea navetei pentru cadrele didactice???
Asta inseamna descentarlizare?
PROFESORI si profesori
Sunt un umil profesor de romana, matematica sau ce doriti dumneavoastra, care am terminat o facultate cu durata de 5 ani, acum exact 25 de ani.
In acelasi timp cu doamna educatoare sau invatatoare care a termint atunci un liceu pedagogic.
Intre timp dansa sau dansul a terminat la distanta o facultate de 3 ani sistem Bologna si de profil pedagogic.
Nu am dirigentitie si nici plata cu ora pentru ca ore nu sunt mai mult de 16 ore (iar daca sunt mai putine trebuie sa alerg cu dosarul pentru completare de catedra an de an) iar ptr dirigentie este concurenta fiind mult mai multi profesori decat clase.
Dansa are din oficiu,sigur, 10% dirigentie si sigur 2 ore plata cu ora pe saptamanA, chiar daca efectiv face la clasa 16 sau 15 sau chiar 13 ore (ea nu are nevoie de dosare pentru completare chiar daca are mai putine ore ca este incadrata pe post nu pe norma incadrata).
Eu corectez sute de lucrari, am olimpiade si uneori am si teze unice sau examen de admitere.
Dansa face niste fise la gradinita si niste calificative la 1-4. Importante insa neevaluate iar evaluarea nu cantareste asa mult si chiar apreciez munca.
Vine salariu pe luna ianuarie 2010 o sa vina multe de acum inainte si...
Eu liceu 5 ani facultate 1652 LEI net
Ea invatator-educator - 3 ani Bologna 1974 LEI net
Diferenta 322 lei
Iar daca ne zbatem amandoi si obtinem gradatie de merit. Eu evident cu olimpiate nationale ca e concurenta, doamna educatoare cu fise si expozitii.
Eu 2050 lei net
Ea 2461 lei net
Diferenta 411 lei
SA TOT FACEM PERFORMANTA
Nu vreau sa fiu interpretat gresit de catre colegele mele care acum 25 de ani au mers la liceul pedagogic unde au dat un concurs, eu am dat o admitere la liceu, dupa care inca 5 ani de facultate dupa un nou examen si o noua concurenta.
ESTE NORMAL STIMATI COLEGI???
In acelasi timp cu doamna educatoare sau invatatoare care a termint atunci un liceu pedagogic.
Intre timp dansa sau dansul a terminat la distanta o facultate de 3 ani sistem Bologna si de profil pedagogic.
Nu am dirigentitie si nici plata cu ora pentru ca ore nu sunt mai mult de 16 ore (iar daca sunt mai putine trebuie sa alerg cu dosarul pentru completare de catedra an de an) iar ptr dirigentie este concurenta fiind mult mai multi profesori decat clase.
Dansa are din oficiu,sigur, 10% dirigentie si sigur 2 ore plata cu ora pe saptamanA, chiar daca efectiv face la clasa 16 sau 15 sau chiar 13 ore (ea nu are nevoie de dosare pentru completare chiar daca are mai putine ore ca este incadrata pe post nu pe norma incadrata).
Eu corectez sute de lucrari, am olimpiade si uneori am si teze unice sau examen de admitere.
Dansa face niste fise la gradinita si niste calificative la 1-4. Importante insa neevaluate iar evaluarea nu cantareste asa mult si chiar apreciez munca.
Vine salariu pe luna ianuarie 2010 o sa vina multe de acum inainte si...
Eu liceu 5 ani facultate 1652 LEI net
Ea invatator-educator - 3 ani Bologna 1974 LEI net
Diferenta 322 lei
Iar daca ne zbatem amandoi si obtinem gradatie de merit. Eu evident cu olimpiate nationale ca e concurenta, doamna educatoare cu fise si expozitii.
Eu 2050 lei net
Ea 2461 lei net
Diferenta 411 lei
SA TOT FACEM PERFORMANTA
Nu vreau sa fiu interpretat gresit de catre colegele mele care acum 25 de ani au mers la liceul pedagogic unde au dat un concurs, eu am dat o admitere la liceu, dupa care inca 5 ani de facultate dupa un nou examen si o noua concurenta.
ESTE NORMAL STIMATI COLEGI???
23 feb. 2010
FSLI interesata si de liceele vocationale
FSLI, prin Departamentul invatamant vocational,confesional,minoritati si particular organizeaza o dezbatere in data de 24.02.2010
Dezbaterea o sa contina urmatoarele aspecte:
1. Impactul implementării costului standard/elev în învăţământul vocaţional;
2. Constituirea comisiilor tehnice FSLI pentru analizarea Planurilor–cadru şi modificarea programelor şcolare în învăţământul vocaţional;
3. Diverse
Vor participa la dezbatere reprezentanţi M.E.C.T.S., directori din unităţile de învăţământ vocaţional, inspectori şcolari de specialitate, precum şi lideri de sindicat.
Intrebarile si comentariile pot fi adresate si pe forumul FSLI
Dezbaterea o sa contina urmatoarele aspecte:
1. Impactul implementării costului standard/elev în învăţământul vocaţional;
2. Constituirea comisiilor tehnice FSLI pentru analizarea Planurilor–cadru şi modificarea programelor şcolare în învăţământul vocaţional;
3. Diverse
Vor participa la dezbatere reprezentanţi M.E.C.T.S., directori din unităţile de învăţământ vocaţional, inspectori şcolari de specialitate, precum şi lideri de sindicat.
Intrebarile si comentariile pot fi adresate si pe forumul FSLI
20 feb. 2010
Ordinul mult asteptat...si mult discutat
AICI am postat mult asteptatul ordin privind incadrarea absolventilor de licee pedagogice.
Raman trei probleme nesolutionate.
1. in Comisia de Dialog Social am incercat sa introducem si alte categorii de absolventi decat cei ai liceelor pedagogice. Raspunsul a fost cat se poate de ferm din partea MECTS ca nu se poate ca un ordin de ministru sa contrazica o lege.
2. problema " facultatilor de profil pedagogic" in care am incercat sa introducem si alte specializari in afara de cele din proiect. Iarasi refuz. Mai mult nu am obtinut un raspuns la intrebarea "Cu ce este mai pedagogica specializarea Informatica decat specializarea Drept?" Oare de ce?
3. cum o sa arate salarizarea din invatamantul preuniversitar dupa aparitia acestui ordin desi reprezentantii FSLI au cerut in mod insistent ca ministrul sa emita un ordin care sa clarifice acest aspect.
Ce avem noi de facut?
Tot 3 lucruri imediat:
1. in proiectul Legii Educatiei care o sa intre in dezbatere sa reusim sa reglem aceasta discriminare.
2. Sa incepem in instanta procese legate de acest "profil pedagogic" si salarizarea corespunzatoare.
3. Stabilirea unui proiect de salarizare clar, precis si corect in invatamantul preuniversitar plecand de la "tensiuniile" care exista in acest moment dintre personalul nedidactic si didactic auxiliar, dinre didactic auxiliar si didactic, intre invatatori si educatori, intre absolventi Bologna si absolventi SSD sau S, dintre invatatori si profesori, etc. Si nu vreau ca cineva sa creada ca se doreste o diminuare de salarii la o anumita categorie. Trebuie sa gandim o salarizare care sa fie inclusa si in viitorul Statut al Personalului Didactic care o sa intre in modificare si dezbatere cat mai curand.
Cat de repede o sa se intample si cata energie o sa se consume e de vazut.
Noroc ca unii stam inca bine cu nervii.
Raman trei probleme nesolutionate.
1. in Comisia de Dialog Social am incercat sa introducem si alte categorii de absolventi decat cei ai liceelor pedagogice. Raspunsul a fost cat se poate de ferm din partea MECTS ca nu se poate ca un ordin de ministru sa contrazica o lege.
2. problema " facultatilor de profil pedagogic" in care am incercat sa introducem si alte specializari in afara de cele din proiect. Iarasi refuz. Mai mult nu am obtinut un raspuns la intrebarea "Cu ce este mai pedagogica specializarea Informatica decat specializarea Drept?" Oare de ce?
3. cum o sa arate salarizarea din invatamantul preuniversitar dupa aparitia acestui ordin desi reprezentantii FSLI au cerut in mod insistent ca ministrul sa emita un ordin care sa clarifice acest aspect.
Ce avem noi de facut?
Tot 3 lucruri imediat:
1. in proiectul Legii Educatiei care o sa intre in dezbatere sa reusim sa reglem aceasta discriminare.
2. Sa incepem in instanta procese legate de acest "profil pedagogic" si salarizarea corespunzatoare.
3. Stabilirea unui proiect de salarizare clar, precis si corect in invatamantul preuniversitar plecand de la "tensiuniile" care exista in acest moment dintre personalul nedidactic si didactic auxiliar, dinre didactic auxiliar si didactic, intre invatatori si educatori, intre absolventi Bologna si absolventi SSD sau S, dintre invatatori si profesori, etc. Si nu vreau ca cineva sa creada ca se doreste o diminuare de salarii la o anumita categorie. Trebuie sa gandim o salarizare care sa fie inclusa si in viitorul Statut al Personalului Didactic care o sa intre in modificare si dezbatere cat mai curand.
Cat de repede o sa se intample si cata energie o sa se consume e de vazut.
Noroc ca unii stam inca bine cu nervii.
nevoie urgenta de sange B3
Cu rugamintea de a da mai departe. Urgent.
Andreea TUDOR - nou nascuta a unui profesor de la Colegiul National Henri Coanda Bacau - are nevoie urgenta de sange B3 NEGATIV .
Sotia lui a murit la nastere saptamana trecuta. Poate se gaseste cineva...
Va rog sa trimiteti mai departe pana se gaseste o persona ce poate si doreste sa salveze acest bebelus.
Numerele de telefon le aveti aici :
0741 864 495/ 0765 262 424 0765 262 424
Scuze pt deranj si dati mai departe, va rog ...
19 feb. 2010
MECTS pregateste trecerea clasei a 9-a la gimnaziu?
Desi in aceste momente situatia incadrarilor este incerta, ma refer aici la cele 15000 de posturi reduse, salarii calculate gresit, proiectul legii educatiei, proiectul legii pensiilor, etc, MECTS pregateste prin unele inspectorate scolare trecerea clasei a IX la gimnaziu.
Astfel la nivelul judetului Dolj s-au transmis adrese catre unitatile scolare pentru a vedea impactul. AICI si AICI sunt adresele
Nu imi ramane sa constat ca in fapt nu mai conteaza legea asumata si ca in secret se doreste trecerea clasei a IX-a la gimnaziu.
Acest lucru l-am inteles si din declaratiile domnului ministru.
O sa verific daca si in alte judete se practica aceasta simulare.
Nu cred ca principala problema a trecerii clasei a IX la gimnaziu e problema de fond a invatamantului romanesc, insa daca se introduce si clasa pregatitoare pot sa remarc un singur lucru: INVATAMANTUL OBLIGATORIU SI GRATUIT SE VA OPRI LA NIVELULUI INVATAMANTULUI GIMNAZIAL. Sansele de a finaliza liceul pentru elevii din Romania o sa fie din ce in ce mai mica si nu vreau sa ma gandesc ca liceele atat teoretice cat si tehnologice o sa reuseasca in trei ani sa faca o pregatirede calitatea inalta
Ne ramane sa cerem modificarea constitutie si sa crestem numarul anilor de invatamant obligatoriu si gratuit din Romania pentru a avea generatii educate si formate la nivel european.
Astfel la nivelul judetului Dolj s-au transmis adrese catre unitatile scolare pentru a vedea impactul. AICI si AICI sunt adresele
Nu imi ramane sa constat ca in fapt nu mai conteaza legea asumata si ca in secret se doreste trecerea clasei a IX-a la gimnaziu.
Acest lucru l-am inteles si din declaratiile domnului ministru.
O sa verific daca si in alte judete se practica aceasta simulare.
Nu cred ca principala problema a trecerii clasei a IX la gimnaziu e problema de fond a invatamantului romanesc, insa daca se introduce si clasa pregatitoare pot sa remarc un singur lucru: INVATAMANTUL OBLIGATORIU SI GRATUIT SE VA OPRI LA NIVELULUI INVATAMANTULUI GIMNAZIAL. Sansele de a finaliza liceul pentru elevii din Romania o sa fie din ce in ce mai mica si nu vreau sa ma gandesc ca liceele atat teoretice cat si tehnologice o sa reuseasca in trei ani sa faca o pregatirede calitatea inalta
Ne ramane sa cerem modificarea constitutie si sa crestem numarul anilor de invatamant obligatoriu si gratuit din Romania pentru a avea generatii educate si formate la nivel european.
18 feb. 2010
Diferente de salarii octombrie 2009 ianuarie 2010
Adresa mea este secretargeneralfsli@yahoo.com
Multumesc
primele fluturas elocvent
FSLI se pregateste de proteste
Biroul Operativ al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ a analizat consecinţele generate de prevederile actelor normative, care vizează sistemul de învăţământ, elaborate de Guvernul Boc în ultima perioadă şi a constatat
1.Aplicarea OUG nr. 114 / 2009 privind unele măsuri financiar – bugetare, se face haotic şi pompieristic, existând situaţii în care unele inspectorate şcolare fac abuzuri care vor afecta atât elevii cât şi salariaţii din învăţământ.
2.Fondurile destinate cheltuielilor de personal pentru anul 2010 stabilite pe baza standardelor de cost pe elev / preşcolar sunt insuficiente, deoarece formula de calcul pe baza căreia s-au stabilit aceste costuri nu ţine cont de realităţile din ţara noastră.
3.Veniturile salariale în luna ianuarie 2010 pentru majoritatea angajaţilor din învăţământ au scăzut, aceasta fiind consecinţa prevederilor Legii nr. 330 / 2009 privind salarizarea unitară şi a OUG nr. 1 / 2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora.
4.Creşterea vârstei de pensionare propusă de Guvernul României în Legea pensiilor este o măsură aberantă şi profund inumană, având în vedere speranţa de viaţă în România.
De asemenea, Biroul Operativ al F.S.L.I. a constatat că reprezentanţii din conducerea M.E.C.T.S. manifestă o totală lipsă de transparenţă în ceea ce priveşte elaborarea unui nou proiect privind Legea Educaţiei Naţionale şi Statutul personalului didactic.
Totodată, Biroul Operativ al F.S.L.I consideră că Notele M.E.C.T.S. 115 / 2010 şi 08/72/2010 înaintate unităţilor de învăţământ, prin care se indică modul în care trebuie aplicate sentinţele judecătoreşti definitive şi executorii referitoare la Legea nr. 221 / 2008, sunt grave abuzuri săvârşite de funcţionari ai acestui minister, care îşi permit să semneze astfel de hârtii fără acoperire legală.
În aceste condiţii, Biroul Operativ al F.S.L.I. a luat decizia ca, în timpul cel mai scurt, să fie convocat Colegiul Naţional al Liderilor F.S.L.I. pentru a stabili şi anunţa calendarul acţiunilor de protest care urmează a fi declanşate începând din luna martie a.c
PREŞEDINTE,Aurel CORNEA
Bucureşti, 18. 02. 2010
17 feb. 2010
Legea Educatiei Nationale scrisa pe picior si in secret?
Din sursele presei (care ca de obicei reuseste sa obtina multe lucruri din interiorul ministerelor) am primit si eu un proiect al Legii Educatiei Nationale.
Participand anul trecut din partea Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant la discutiile la Codul Educatiei, care a devenit ulterior Legea asumata de catre Guvern, am ramas profund surprins de conceptul acestei NOI legi.
Nu vreau sa ma pronunt pe fond pentru ca am inteles ca este forma bruta a acesteia si cu siguranta o sa am multe de spus, insa inceputul este magnfic, spunandu/se de unde se pleaca in conceperea ei, de la: LEGEA MICLEA. LEGEA ASUMATA. DISCUTII.
Adica trei materiale care impreunate si combinate trebuie sa constituie Legea Educatiei Nationale.
In primul rand LEGEA MICLEA nu exista...exista niste Solutii transmise de catre Comisia prezidentiala, chiar d Miclea sustinand ca e vorba de solutii nu de Lege.
In al doilea rand in LEGA ASUMATA au fost incluse foarte multe lucruri din Solutiile Comisie prezidentiale si din "Legea Adomnitei".
ce inseamna DISCUTIIle??? Cele de taina din MECTS sau de pe la partid? Sau ...?
Astept sa vad si eu acel proiect pentru ai da dreptate lui murphy . A fura idei de la cineva, este plagiat. A le fura de la mai multi, este cercetare.
Sper ca acesta ultima cercetare sa fie si finalizata. Si sper sa realizeze si guvernantii ca pentru reforma in sistem este nevoie de bani...multi bani
Daca nu ii aveti lasati gargara ieftina si nu distrugeti ce a mai ramas bun din scoala romaneasca.
Participand anul trecut din partea Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant la discutiile la Codul Educatiei, care a devenit ulterior Legea asumata de catre Guvern, am ramas profund surprins de conceptul acestei NOI legi.
Nu vreau sa ma pronunt pe fond pentru ca am inteles ca este forma bruta a acesteia si cu siguranta o sa am multe de spus, insa inceputul este magnfic, spunandu/se de unde se pleaca in conceperea ei, de la: LEGEA MICLEA. LEGEA ASUMATA. DISCUTII.
Adica trei materiale care impreunate si combinate trebuie sa constituie Legea Educatiei Nationale.
In primul rand LEGEA MICLEA nu exista...exista niste Solutii transmise de catre Comisia prezidentiala, chiar d Miclea sustinand ca e vorba de solutii nu de Lege.
In al doilea rand in LEGA ASUMATA au fost incluse foarte multe lucruri din Solutiile Comisie prezidentiale si din "Legea Adomnitei".
ce inseamna DISCUTIIle??? Cele de taina din MECTS sau de pe la partid? Sau ...?
Astept sa vad si eu acel proiect pentru ai da dreptate lui murphy . A fura idei de la cineva, este plagiat. A le fura de la mai multi, este cercetare.
Sper ca acesta ultima cercetare sa fie si finalizata. Si sper sa realizeze si guvernantii ca pentru reforma in sistem este nevoie de bani...multi bani
Daca nu ii aveti lasati gargara ieftina si nu distrugeti ce a mai ramas bun din scoala romaneasca.
Revista FSLI Catedra nr 8
O gasiti AICI
sau AICI
daca doriti sa primiti in format electronic informari FSLI asteptam un emaail pe adresa comunicarefsli@yahoo.com
sau AICI
daca doriti sa primiti in format electronic informari FSLI asteptam un emaail pe adresa comunicarefsli@yahoo.com
Legea salarizarii unitare produce efecte dezastroase
Aşa cum am mai postat de multe ori pe acest blog, pe comentarii şi în mass media, LSU îşi produce efectele secundare.
Avem marea majoritate a colegilor care au diminuate drepturile salariale. Asta deoarece premiul de 2%, salariu de merit,sporul de biblioteca de 15%, anumite sporuri obţinute în baza CCM nu se mai acorda.
Mai mult algoritmul de calcul în baza acestei legi, cu acele sume tranzitorii, face ca pentru mulţi colegi salariile să fie diminuate chiar daca nu aveau sporurile din CCM.
Poate MECTS trebuia sa emita acel ordin privind salarizarea personalului din invatamant, asa cum a solicitata FSLI inca de luna trecuta.
Totodată nimeni din conducerea învăţământului nu respectă Legea 330 şi în special art 30 şi 34 din aceasta.
Art. 30. - (1) Începând cu 1 ianuarie 2010, sporurile, acordate prin legi sau hotărâri ale Guvernului, şi, după caz, indemnizaţiile de conducere, care potrivit legii făceau parte din salariul de bază, din soldele funcţiilor de bază, respectiv din indemnizaţiile lunare de încadrare, prevăzute în notele din anexele la prezenta lege, se introduc în salariul de bază, în soldele funcţiilor de bază, respectiv în indemnizaţiile lunare de încadrare corespunzătoare funcţiilor din luna decembrie 2009, atât pentru personalul de execuţie, cât şi pentru funcţiile de conducere.
(2) Sporurile specifice pe categorii de personal şi domenii de activitate sunt cele prevăzute în cap. III şi în anexele la prezenta lege.
(3) Reîncadrarea personalului se face corespunzător tranşelor de vechime în muncă şi pe funcţiile corespunzătoare categoriei, gradului şi treptei profesionale avute în luna decembrie 2009.
(4) La funcţiile de execuţie unde s-a redus numărul de grade sau trepte profesionale, reîncadrarea personalului ale cărui grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesională imediat următoare celei eliminate.
(5) În anul 2010, personalul aflat în funcţie la 31 decembrie 2009 îşi va păstra salariul avut, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, astfel:
a) noul salariu de bază, solda funcţiei de bază sau, după caz, indemnizaţia lunară de încadrare va fi cel/cea corespunzătoare funcţiilor din luna decembrie 2009, la care se adaugă sporurile care se introduc în acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta lege;
b) sporurile prevăzute în anexele la prezenta lege rămase în afara salariului de bază, soldei funcţiei de bază sau, după caz, indemnizaţiei lunare de încadrare se vor acorda într-un cuantum care să conducă la o valoare egală cu suma calculată pentru luna decembrie 2009.
(6) Pentru persoanele ale căror sporuri cu caracter permanent acordate în luna decembrie 2009 nu se mai regăsesc în anexele la prezenta lege şi nu au fost incluse în salariile de bază, în soldele funcţiilor de bază sau, după caz, în indemnizaţiile lunare de încadrare, sumele corespunzătoare acestor sporuri vor fi avute în vedere în legile anuale de salarizare, până la acoperirea integrală a acestora.
(7) Prevederile art. 19 alin. (2), art. 20 şi 24 nu se aplică în anul 2010.
Art. 34. - (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază individuale, a sporurilor, a premiilor şi a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competenţa ordonatorilor de credite.
(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţă a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile.
(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz, instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicării soluţionării contestaţiei.
Sper că o să ne trezim în acţiuni unitare şi să realizăm că numai împreună putem reuşi.
Avem marea majoritate a colegilor care au diminuate drepturile salariale. Asta deoarece premiul de 2%, salariu de merit,sporul de biblioteca de 15%, anumite sporuri obţinute în baza CCM nu se mai acorda.
Mai mult algoritmul de calcul în baza acestei legi, cu acele sume tranzitorii, face ca pentru mulţi colegi salariile să fie diminuate chiar daca nu aveau sporurile din CCM.
Poate MECTS trebuia sa emita acel ordin privind salarizarea personalului din invatamant, asa cum a solicitata FSLI inca de luna trecuta.
Totodată nimeni din conducerea învăţământului nu respectă Legea 330 şi în special art 30 şi 34 din aceasta.
Art. 30. - (1) Începând cu 1 ianuarie 2010, sporurile, acordate prin legi sau hotărâri ale Guvernului, şi, după caz, indemnizaţiile de conducere, care potrivit legii făceau parte din salariul de bază, din soldele funcţiilor de bază, respectiv din indemnizaţiile lunare de încadrare, prevăzute în notele din anexele la prezenta lege, se introduc în salariul de bază, în soldele funcţiilor de bază, respectiv în indemnizaţiile lunare de încadrare corespunzătoare funcţiilor din luna decembrie 2009, atât pentru personalul de execuţie, cât şi pentru funcţiile de conducere.
(2) Sporurile specifice pe categorii de personal şi domenii de activitate sunt cele prevăzute în cap. III şi în anexele la prezenta lege.
(3) Reîncadrarea personalului se face corespunzător tranşelor de vechime în muncă şi pe funcţiile corespunzătoare categoriei, gradului şi treptei profesionale avute în luna decembrie 2009.
(4) La funcţiile de execuţie unde s-a redus numărul de grade sau trepte profesionale, reîncadrarea personalului ale cărui grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesională imediat următoare celei eliminate.
(5) În anul 2010, personalul aflat în funcţie la 31 decembrie 2009 îşi va păstra salariul avut, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, astfel:
a) noul salariu de bază, solda funcţiei de bază sau, după caz, indemnizaţia lunară de încadrare va fi cel/cea corespunzătoare funcţiilor din luna decembrie 2009, la care se adaugă sporurile care se introduc în acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta lege;
b) sporurile prevăzute în anexele la prezenta lege rămase în afara salariului de bază, soldei funcţiei de bază sau, după caz, indemnizaţiei lunare de încadrare se vor acorda într-un cuantum care să conducă la o valoare egală cu suma calculată pentru luna decembrie 2009.
(6) Pentru persoanele ale căror sporuri cu caracter permanent acordate în luna decembrie 2009 nu se mai regăsesc în anexele la prezenta lege şi nu au fost incluse în salariile de bază, în soldele funcţiilor de bază sau, după caz, în indemnizaţiile lunare de încadrare, sumele corespunzătoare acestor sporuri vor fi avute în vedere în legile anuale de salarizare, până la acoperirea integrală a acestora.
(7) Prevederile art. 19 alin. (2), art. 20 şi 24 nu se aplică în anul 2010.
Art. 34. - (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază individuale, a sporurilor, a premiilor şi a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competenţa ordonatorilor de credite.
(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţă a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile.
(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz, instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicării soluţionării contestaţiei.
Sper că o să ne trezim în acţiuni unitare şi să realizăm că numai împreună putem reuşi.
16 feb. 2010
13 feb. 2010
luni 15 februarie Conferinta de presa
Pentru a clarifica unele aspecte legate de ceea ce s-a intamplat saptamana trecuta in cadrul Comisiei de Dialog Social de la nivelul MECTS, precum si alte probleme din invatamant, am convocat pentru luni 15 februarie ora 11.00 la sediul Sindicatului Liber din Invatamant Maramures o conferinta de presa.
Astept reprezentantii presei cu drag
Astept reprezentantii presei cu drag
Va acuz! (de ce m-am săturat de România)
Am folosit în titlu două sintagme: una este titlul celui mai cunoscut manifest al tuturor timpurilor semnat de Emile Zola, iar cel de-al doilea e mult mai recent, şi a creat panică pe vremea lui Iliescu, când un grup de intelectuali ardeleni, în frunte cu Sabin Gherman, declarau tare şi răspicat că s-au săturat de patria mumă! Am să dezvolt putin, chiar dacă nu mă pot compara nici cu Zola şi nici nu-mi iau câmpii să mă retrag la Monaco, unde să-mi trăiesc liniştit viaţa, îngurgitând o rentă viagera de urmaş de la vreun soţ(ie) miliardar.
Mă enervează în tara asta mizeria, mucurile de ţigări aruncate pe geam la stop, rahaţii şi lătrăturile câinilor proprietate personala sau vagabonzi, blocurile cu apartamente mici şi înghesuite, cu maşini mai scumpe decât apartamentul parcate în faţa lor. Mă copleşeşte mirosul de ghenă din verile fierbinţi, casele care se învârt după soare, dar care au nişte desfundături de străzi în faţă şi ostentaţia cu care potentaţii îşi plimbă maşinile de sute de mii de euro pe străzile fără noimă, dar cu borduri, ale patriei.
Mă exasperează că nu avem autostrăzi, drumuri, căi ferate, infrastructură în general, dar suntem plini de lucrări şi pasaje inutile, cu care băieţii deştepţi găuresc bugetul. Îmi plesnesc venele în cap când realizez că ne-au minţit ani şi ani, cu realizări măreţe, pruneţe şi mălăieţe, iar în realitate nimic din indolenţa noastră milenară nu s-a schimbat. Ba mai mult, ne mint în continuare cu zâmbetul pe buze: nu e aşa, domnu’ Berceanu, că faceţi 832 de kilometri de autostradă până în 2012? Hai sictir, că ne insulţi inteligenţa!
Mă scoate din minţi că şi-au făcut un renume din şpaga încasată, că suntem o ţară cu corupţie fără corupţi, dar cu spectacol de circ la DNA, cu o justiţie fără scrupule, dar cu un simţ tactil al dracu’ de dezvoltat. Simt că am un Nagasaki în cap când văd un ghiolban înjurând o femeie, pentru simplu motiv că e la volan, sau când băieţii de băieţi sparg în cluburi cu târâturi siliconate milioanele furate de taţii lor cu ajutorul sistemului ticăloşit! La munca, mă luzărilor, nu la tras pe nas praf cumparat, fireste, din milioanele făcute pe mustaţa lu’ ăl bătrân, ori din pădurile exportate de guzganul rozaliu senior!
Îmi vine să urlu când plătesc impozitele ca boul, pentru a primi în schimb spitale infecte, unde în 2009 încă se face hepatită de la transfuzii sangvine şi în care-ţi plăteşti şi simpla aspirină. Tot pentru impozite plătite suntem răsplătiţi cu un învăţămant în care ministrul garantat de un analfabet notoriu interzice sportul, mişcarea şi teoria evoluţie pe motiv că sunt inutile.
Mă uit cu greaţă la emisiunile politice, cu realizatori ciutaci, libidinoşi şi sceleraţi, care pupă în cur patronii tv şi interesele lor fără pic de demnitate şi moralitate. Mi se face rău când văd preşedinţi plângând la comandă sau şefi de partide “suferind” lângă pensionari, din vârful piramidelor de bani pe care uită să-i pună în declaraţiile de avere! Mă sufoc de indignare când un cioban cu 2 clase şi fără nici cea mai elementară noţiune de bun simt roteşte miliardele şi grohăie grobian în fiecare seară la televizor ce “salvator al saivanului” şi ce “buricul pământului” e el! Marş mă la pârnaie de unde ai ieşit, oligofren ce esti, şi pe celălat tribun trimite-l la balamuc, unde-i e locul!
Mă revolt când văd pipiţe întreţinute, pline de ifose, sugând banii miliardarilor de carton sau piţipoance pe post de “noua clasa politică”. Îmi fierbe sangele în vene când impostura atinge cote maxime. Vreţi un exemplu? Veniţi în Bucureşti să vedeţi cum a reuşit chirurgu’ (care are mai nou gânduri să devină preşedinte) să pună tot oraşul pe butuci, cu concursul celorlalţi primari, la fel de “pricepuţi” ca el!
Mă satur de România imediat ce deschid televizorul şi văd defilând în curul gol ciumace şi naomi, sau cum caută lobotomizatul de ogica rămăşiţele Elodiei. De rostogolorile urduroase ale nichitei pe asfalt, în cautarea unei sinucideri nesigure nu mai spun nimic, că şi aşa face domnu’ Dan banu’ grup de pe urma nefericiţilor care încă-l cred “amărâtul” de serviciu şi patronul “televiziunii poporului”. Şeful televiziunii popoului, mă nagâţ de Caracal, asta eşti!
Îmi provoacă repulsie să văd la ştiri cum Esca îi prezintă pe guţa şi adrian piticul minunat încasând bani fără număr pentru tanguirile jalnice. Bani pe care-i strâng cu sacii, şi pe care nu plătesc nici leţcaie de impozit. Că “impozitele e pentru fraieri”, nu pentru “minoritatea discriminată”, supusa stereotipurilor, şi pe care am exportat-o cu succes în toată Europa, de ne spun ăia Gipsyland, nu România!
Toate acestea mă distrug incet, şi VĂ ACUZ PE VOI, cei care sunteţi la fel de oripilati ca şi mine de ceea ce se întâmplă, cei care gândiţi că maine copilul vostru trebuie să se mute în altă ţară pentru o viaţă normală, VĂ ACUZ că intoarceţi capul şi suportaţi cu stoicism toate porcăriile astea care vă omoară câte un pic în fiecare zi. VĂ ACUZ că vă complaceţi în mlaştina asta, din care ştim sigur că nu avem scăpare! Pentru că vedeţi voi, nimic nu e mai plăcut pentru scârbele descrise mai sus decât nepăsarea şi indiferenţa celor cu bun simţ!
Ce ziceţi? Inventam partidul bunului simţ?
Din păcate, mă uit la mine, mă uit la voi şi tare mi-e teamă că nimeni nu o să plătească vreo cotizatie in partidul asta. Trist, dar adevărat. În România asta, eu nu mă mai regăsesc demult, traiesc doar cu speranţa, utopică evident, că vom reusi să facem o ţară paralelă în care lăturile şi ororile care ne distrug să dispară!
Noapte buna, România, oriunde te-ai afla!
preluare
Mă enervează în tara asta mizeria, mucurile de ţigări aruncate pe geam la stop, rahaţii şi lătrăturile câinilor proprietate personala sau vagabonzi, blocurile cu apartamente mici şi înghesuite, cu maşini mai scumpe decât apartamentul parcate în faţa lor. Mă copleşeşte mirosul de ghenă din verile fierbinţi, casele care se învârt după soare, dar care au nişte desfundături de străzi în faţă şi ostentaţia cu care potentaţii îşi plimbă maşinile de sute de mii de euro pe străzile fără noimă, dar cu borduri, ale patriei.
Mă exasperează că nu avem autostrăzi, drumuri, căi ferate, infrastructură în general, dar suntem plini de lucrări şi pasaje inutile, cu care băieţii deştepţi găuresc bugetul. Îmi plesnesc venele în cap când realizez că ne-au minţit ani şi ani, cu realizări măreţe, pruneţe şi mălăieţe, iar în realitate nimic din indolenţa noastră milenară nu s-a schimbat. Ba mai mult, ne mint în continuare cu zâmbetul pe buze: nu e aşa, domnu’ Berceanu, că faceţi 832 de kilometri de autostradă până în 2012? Hai sictir, că ne insulţi inteligenţa!
Mă scoate din minţi că şi-au făcut un renume din şpaga încasată, că suntem o ţară cu corupţie fără corupţi, dar cu spectacol de circ la DNA, cu o justiţie fără scrupule, dar cu un simţ tactil al dracu’ de dezvoltat. Simt că am un Nagasaki în cap când văd un ghiolban înjurând o femeie, pentru simplu motiv că e la volan, sau când băieţii de băieţi sparg în cluburi cu târâturi siliconate milioanele furate de taţii lor cu ajutorul sistemului ticăloşit! La munca, mă luzărilor, nu la tras pe nas praf cumparat, fireste, din milioanele făcute pe mustaţa lu’ ăl bătrân, ori din pădurile exportate de guzganul rozaliu senior!
Îmi vine să urlu când plătesc impozitele ca boul, pentru a primi în schimb spitale infecte, unde în 2009 încă se face hepatită de la transfuzii sangvine şi în care-ţi plăteşti şi simpla aspirină. Tot pentru impozite plătite suntem răsplătiţi cu un învăţămant în care ministrul garantat de un analfabet notoriu interzice sportul, mişcarea şi teoria evoluţie pe motiv că sunt inutile.
Mă uit cu greaţă la emisiunile politice, cu realizatori ciutaci, libidinoşi şi sceleraţi, care pupă în cur patronii tv şi interesele lor fără pic de demnitate şi moralitate. Mi se face rău când văd preşedinţi plângând la comandă sau şefi de partide “suferind” lângă pensionari, din vârful piramidelor de bani pe care uită să-i pună în declaraţiile de avere! Mă sufoc de indignare când un cioban cu 2 clase şi fără nici cea mai elementară noţiune de bun simt roteşte miliardele şi grohăie grobian în fiecare seară la televizor ce “salvator al saivanului” şi ce “buricul pământului” e el! Marş mă la pârnaie de unde ai ieşit, oligofren ce esti, şi pe celălat tribun trimite-l la balamuc, unde-i e locul!
Mă revolt când văd pipiţe întreţinute, pline de ifose, sugând banii miliardarilor de carton sau piţipoance pe post de “noua clasa politică”. Îmi fierbe sangele în vene când impostura atinge cote maxime. Vreţi un exemplu? Veniţi în Bucureşti să vedeţi cum a reuşit chirurgu’ (care are mai nou gânduri să devină preşedinte) să pună tot oraşul pe butuci, cu concursul celorlalţi primari, la fel de “pricepuţi” ca el!
Mă satur de România imediat ce deschid televizorul şi văd defilând în curul gol ciumace şi naomi, sau cum caută lobotomizatul de ogica rămăşiţele Elodiei. De rostogolorile urduroase ale nichitei pe asfalt, în cautarea unei sinucideri nesigure nu mai spun nimic, că şi aşa face domnu’ Dan banu’ grup de pe urma nefericiţilor care încă-l cred “amărâtul” de serviciu şi patronul “televiziunii poporului”. Şeful televiziunii popoului, mă nagâţ de Caracal, asta eşti!
Îmi provoacă repulsie să văd la ştiri cum Esca îi prezintă pe guţa şi adrian piticul minunat încasând bani fără număr pentru tanguirile jalnice. Bani pe care-i strâng cu sacii, şi pe care nu plătesc nici leţcaie de impozit. Că “impozitele e pentru fraieri”, nu pentru “minoritatea discriminată”, supusa stereotipurilor, şi pe care am exportat-o cu succes în toată Europa, de ne spun ăia Gipsyland, nu România!
Toate acestea mă distrug incet, şi VĂ ACUZ PE VOI, cei care sunteţi la fel de oripilati ca şi mine de ceea ce se întâmplă, cei care gândiţi că maine copilul vostru trebuie să se mute în altă ţară pentru o viaţă normală, VĂ ACUZ că intoarceţi capul şi suportaţi cu stoicism toate porcăriile astea care vă omoară câte un pic în fiecare zi. VĂ ACUZ că vă complaceţi în mlaştina asta, din care ştim sigur că nu avem scăpare! Pentru că vedeţi voi, nimic nu e mai plăcut pentru scârbele descrise mai sus decât nepăsarea şi indiferenţa celor cu bun simţ!
Ce ziceţi? Inventam partidul bunului simţ?
Din păcate, mă uit la mine, mă uit la voi şi tare mi-e teamă că nimeni nu o să plătească vreo cotizatie in partidul asta. Trist, dar adevărat. În România asta, eu nu mă mai regăsesc demult, traiesc doar cu speranţa, utopică evident, că vom reusi să facem o ţară paralelă în care lăturile şi ororile care ne distrug să dispară!
Noapte buna, România, oriunde te-ai afla!
preluare
Serban Huidu
Va acuz! (de ce m-am săturat de România)
9 feb. 2010
Noua organigrama si functionare a MECTS-publicata in MO
Detaliile despre ce ar trebui sa faca MECTS si multe altele sunt in acest act normativ pe care il gasiti AICI
Informare FSLI 9 februarie 2010
Azi a avut loc Comisia de Dialog Social la nivelul MECTS. Am facut un prim pas in clarificarea slarizarii in invatamant. Pana la final avem multe. Din pacate nu avem raspunsuri la multe probleme reale din sistem.
AICI aveti Informarea FSLI in urma sedintei de astazi.
Maine o sa fie postata si pe site-ul www.fsli.ro
Anexele cerute le gasiti AICI
AICI aveti Informarea FSLI in urma sedintei de astazi.
Maine o sa fie postata si pe site-ul www.fsli.ro
Anexele cerute le gasiti AICI
8 feb. 2010
Sedinta CDS,marți, 9 februarie 2010, la ora 10, la sediul M.E.C.T.S, sala de consiliu
1) Proiectul Ordinului privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar;
2) Proiectul Ordinului pentru aprobarea anexelor 1/21 ale Centralizatorului privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice;
3) Proiectul Regulamentului de organizare și funcționare a subcomisiei de Dialog Social din domeniul cercetării științifice;
4) Proiectul Ordinului cu privire la aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică săptămânală şi pregătire practică comasată pentru clasele a IX-a şi a X-a ciclul inferior al învăţământului liceal, filiera tehnologică, formele de învăţământ zi şi seral
5) Diverse
In stilul caracteristic MECTS prezinta pe pagina de net alta ordine de zi:
1. Analiza revendicărilor transmise de către federaţiile sindicatelor din învăţământ
2. Discuţii referitoare la Legea 387/2009 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2009 pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995 şi a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
3. Proiectul Ordinului privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar;
4. Proiectul Ordinului pentru aprobarea anexelor Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice;
5. Constituirea Subcomisiei de Dialog Social din domeniul cercetării ştiinţifice;
6. Proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a subcomisiei;
7. Diverse.
GREU COMUNICA INTRE ELE DEPARTAMENTELE MECTS .
Sau e o noua metoda de munca implementata de noul ministru...
Raspunsul sper sa il aflam maine
2) Proiectul Ordinului pentru aprobarea anexelor 1/21 ale Centralizatorului privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice;
3) Proiectul Regulamentului de organizare și funcționare a subcomisiei de Dialog Social din domeniul cercetării științifice;
4) Proiectul Ordinului cu privire la aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică săptămânală şi pregătire practică comasată pentru clasele a IX-a şi a X-a ciclul inferior al învăţământului liceal, filiera tehnologică, formele de învăţământ zi şi seral
5) Diverse
In stilul caracteristic MECTS prezinta pe pagina de net alta ordine de zi:
1. Analiza revendicărilor transmise de către federaţiile sindicatelor din învăţământ
2. Discuţii referitoare la Legea 387/2009 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2009 pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995 şi a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
3. Proiectul Ordinului privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar;
4. Proiectul Ordinului pentru aprobarea anexelor Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice;
5. Constituirea Subcomisiei de Dialog Social din domeniul cercetării ştiinţifice;
6. Proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a subcomisiei;
7. Diverse.
GREU COMUNICA INTRE ELE DEPARTAMENTELE MECTS .
Sau e o noua metoda de munca implementata de noul ministru...
Raspunsul sper sa il aflam maine
7 feb. 2010
Suntem in stare?
Asa cum arata sondajul de pe blogul meu mai mult de 70% dintre dumneavoastra sunteti dispusi pentru greva generala. Asta inseamna ca aceasta forma de protest ar trebui sa inceapa.
Fara a face instigare consider si eu ca in aceste momente este singura forma de protest care mai poate reda demnitatea noastra si poate reduce tavalugul care se revarsa fara mil apeste sistemul de invatamant.
Stiu ca unii o sa spuna ca nu avem obiective majore, dar in acelasi timp pot spune si eu ca in ultimul an si jumatate, mai precis de la vestita L 221 din 2008 am avut numai de pierdut. Am pierdut vreo 30000 de angajati din sistem si mai multe sporuri si drepturi salariale.
Deci am fi cat se poate de motivati sa recurgem la forme de protest.
Ce ne dorim? Din punctul meu de vedere, aplicarea L 221 incepand cu octombrie 2008 si reasezarea grilei de salarizare a personalului din invatamant in interiorul Legii salarizarii unitare. Si totodata orirea disponibilizarilor din invatamant.
Daca suntem sau nu dispusi la asa ceva e de vazut in viitorul cat mai apropiat.
Asta depind ede fiecare dintre noi.
P.S. aceasta relatare nu este pozitia oficiala nici a FSLi si nici a SLIMM. Declansarea unei forme de protest se poate face doar in urma unui referendum cu peste 50% dintre colegi pentru.
3 feb. 2010
Rezultatele sesiunii de nominalizari din cadrul campaniei Premiile de Excelenţă „Transilvania Media Trust”
Am fost sunat azi de cei de la Axa Tv ca sa ma invite la decernare vineri 5 februarie ora 19.00 in platoul de la Axa Transilvania.
Am incercat sa intreb care este situatia voturilor, insa am aflat ca doar in data de 5.02.2010 se finalizeaza procedura de numarare.
Nu pot decat sa va multumesc celor care ati trimis sau o sa trimiteti sms la 1268 cu textul
AXA, Educatie, Liviu Pop.
Multumesc din suflet tuturor, chiar daca transmiterea acestui sms a insemnat o cheltuiala din partea dumneavoastra.
Rezultatele nominalizarii le gasiti AICI
Am incercat sa intreb care este situatia voturilor, insa am aflat ca doar in data de 5.02.2010 se finalizeaza procedura de numarare.
Nu pot decat sa va multumesc celor care ati trimis sau o sa trimiteti sms la 1268 cu textul
AXA, Educatie, Liviu Pop.
Multumesc din suflet tuturor, chiar daca transmiterea acestui sms a insemnat o cheltuiala din partea dumneavoastra.
Rezultatele nominalizarii le gasiti AICI
F.S.L.I. solicită M.E.C.T.S. elaborarea în regim de urgenţă normele de salarizare pentru personalul din învăţământ
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a solicitat Ministerului Educaţiei, prin adresa nr. 10474/03.02.2010, elaborarea de urgenţă a unor norme metodologice de aplicare a ordonanţei O.U.G. nr.1 /2010.
Interpretarea diferită a modului de aplicare a acesteia duce la discriminări în privinţa modului de calcul a salariilor angajaţilor din învăţământ, implicit la scăderea veniturilor acestora începând cu luna ianuarie 2010.
FSLI atrage atenţia reprezentanţilor ministerului, precum şi Guvernului Boc, că nerezolvarea acestei probleme poate să conducă la izbucnirea unor conflicte spontane.
Departamentul comunicare FSLI
Interpretarea diferită a modului de aplicare a acesteia duce la discriminări în privinţa modului de calcul a salariilor angajaţilor din învăţământ, implicit la scăderea veniturilor acestora începând cu luna ianuarie 2010.
FSLI atrage atenţia reprezentanţilor ministerului, precum şi Guvernului Boc, că nerezolvarea acestei probleme poate să conducă la izbucnirea unor conflicte spontane.
Departamentul comunicare FSLI
2 feb. 2010
Instruire responsabili organizare sindicală
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a organizat în perioada 29 - 31 ianuarie 2010,la Târgu-Mureş, seminarul cu tema „Instruire responsabili organizare sindicală”. Au participat secretarii executivi ai organizaţiilor afiliate din Arad, Bihor, Bistriţa Năsăud, Braşov, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Covasna, Harghita, Iaşi, Maramureş, Mehedinti, Neamţ, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiş, Vaslui, Bucureşti, sector 3, Univ. Politehnică Bucureşti.
Temele abordate în cadrul modulului II au fost:
1. Negocierea acordurilor;
2. Instruirea membrilor de sindicat;
3. Asigurarea serviciilor pentru membrii de sindicat/organizaţii sindicale.
Modulul III se va desfăşura la Botoşani în perioada 8-11 aprilie 2010 şi se vor aborda temele:
- Managementul resurselor materiale şi umane;
- Elaborarea politicii sindicale;
- Administrarea organizaţiei sindicale;
- Promovarea sindicatului.
Bucureşti Secretar General,
02.02.2010 Liviu Marian Pop
INFORMAREA FSLI O GASITI AICI
Temele abordate în cadrul modulului II au fost:
1. Negocierea acordurilor;
2. Instruirea membrilor de sindicat;
3. Asigurarea serviciilor pentru membrii de sindicat/organizaţii sindicale.
Modulul III se va desfăşura la Botoşani în perioada 8-11 aprilie 2010 şi se vor aborda temele:
- Managementul resurselor materiale şi umane;
- Elaborarea politicii sindicale;
- Administrarea organizaţiei sindicale;
- Promovarea sindicatului.
Bucureşti Secretar General,
02.02.2010 Liviu Marian Pop
INFORMAREA FSLI O GASITI AICI
Proiecte MECI
Pe siteu-ul ministerului au fost lansate urmatoarele proiecte
PROIECT - O R D I N privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar
PROIECT - O R D I N pentru aprobarea anexelor 1-21 ale Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice Ordin, anexe si centralizator 2010
In conditiile in care considerati ca aveti propuneri si sugestii argumentate va rog sa le postati in comentarii. Multumesc
PROIECT - O R D I N privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar
PROIECT - O R D I N pentru aprobarea anexelor 1-21 ale Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii – discipline tehnologice Ordin, anexe si centralizator 2010
In conditiile in care considerati ca aveti propuneri si sugestii argumentate va rog sa le postati in comentarii. Multumesc
CUTREMURATOR- Am să vă pun în faţă o oglindă
Priviţi în ea fără menajamente - dacă aveţi forţa şi curajul. Ce veţi vedea, oricît pare de incredibil, oricît e de revoltător - e adevărat. E un fragment din fresca decăderii unei ţări infestate, distruse de un stat uzurpat, în care injustiţia face ravagii. Priviţi cum sub potopul strîmbătăţilor emanate din noi, un luptător, lăsat singur, e pe punctul de a se îneca.
Puteţi sprijini campania de combatere a nedreptăţii extreme făcute lui Viorel Rovenţu , prin răspîndirea acestui mesaj, prin participarea la forumul dedicat cazului - http://www.piatauniversitatii.com/forum/viewforum.php?f=46 , prin încurajarea luptătorului - tel. 0720870263, email roventu@procesulcomunismului.com, adresa: Nr324 , sat Stănesti, comuna Stănesti, cod poştal 087215, jud. Giurgiu, sau prin sponsorizarea luptei sale în conturile BCR (RNCBROBUGR0) cu coduri IBAN RO34RNCB0145038681590002- lei; RO07RNCB0145038681590003-euro; RO77RNCB0145038681590004-dolari.
Dar poate că nu ştiaţi... click AICI
Puteţi sprijini campania de combatere a nedreptăţii extreme făcute lui Viorel Rovenţu , prin răspîndirea acestui mesaj, prin participarea la forumul dedicat cazului - http://www.piatauniversitatii.com/forum/viewforum.php?f=46 , prin încurajarea luptătorului - tel. 0720870263, email roventu@procesulcomunismului.com, adresa: Nr324 , sat Stănesti, comuna Stănesti, cod poştal 087215, jud. Giurgiu, sau prin sponsorizarea luptei sale în conturile BCR (RNCBROBUGR0) cu coduri IBAN RO34RNCB0145038681590002- lei; RO07RNCB0145038681590003-euro; RO77RNCB0145038681590004-dolari.
Dar poate că nu ştiaţi... click AICI
1 feb. 2010
Comunicat FSLI cu privire la raspunsul de la Avocatul Poporului
„Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ îşi exprimă nemulţumirea faţă de răspunsul primit de la Avocatul Poporului la petiţia prin care am solicitat să sesizeze Curtea Constituţională a României cu privire la neconstituţionalitatea prevederilor O.U.G. 114/2009 conform cărora, începând cu data de 1 septmbrie 2010 se reduc 15000 de posturi în învăţământ. Suntem surprinşi de acest răspuns având în vedere că elaborarea acestei ordonanţe s-a făcut cu încălcarea normelor procedurale legale referitoare la obligativitatea consultării partenerilor de dialog social atunci când se emit astfel de acte normative” a declarat preşedintele F.S.L.I, Aurel CORNEA.
În răspunsul său, Avocatul Poporului apreciază că nu există temeiuri care să justifice sesizarea C.C.R. pe această speţă şi că acestă problemă poate fi rezolvată de către Parlamentul României, în momentul în care O.U.G. 114/2009 va fi pusă în dezbaterea acestuia.
Bucureşti, DEPARTAMENTUL COMUNICARE
01.02.2010
Comunicatul FSLI il gasiti AICI
RAspunsul de la Avocatului Poporului este AICI
În răspunsul său, Avocatul Poporului apreciază că nu există temeiuri care să justifice sesizarea C.C.R. pe această speţă şi că acestă problemă poate fi rezolvată de către Parlamentul României, în momentul în care O.U.G. 114/2009 va fi pusă în dezbaterea acestuia.
Bucureşti, DEPARTAMENTUL COMUNICARE
01.02.2010
Comunicatul FSLI il gasiti AICI
RAspunsul de la Avocatului Poporului este AICI
S.L.I.MM. solicită în instanţă prima de vacanţă pentru anul 2009
Conform prevederilor art. 36 lit. g din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul IS.J.„toţi salariaţii din învăţământ primesc o primă de vacanţă, în cuantumul unui salariu de bază avut în luna anterioară, care se acordă odată cu indemnizaţia de concediu. Potrivit Legii nr. 130/1996 a contractelor colective de muncă „executarea contractului colectiv de muncă este obligatorie pentru părţi”. Aceeaşi lege prevede că, „contractele colective de muncă se aplică de la data înregistrării”, respectiv data de 11.11.2008 pentru Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul I.S.J. MM 2008-2009. Legea nr. 329/2009 prevede în art. 16 că „prima de care beneficiază angajaţii la plecarea în concediu, aferentă anului 2009, poate fi plătită de ordonatorii de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice până la data de 31 ianuarie 2010, indiferent de date la care aceasta a fost solicitată.Prin urmare, până la data de 31.01.2010 trebuia să se acorde prima de vacanţă aferentă anului 2009.
S.L.Î. MM va intenta acţiuni în instanţă în numele membrilor de sindicat pentru a le fi plătită prima de vacanţă aferentă anului 2009 membrii de sindicat care nu au beneficiat.
S.L.Î. MM a câştigat în instanţă pentru membrii de sindicat prima de vacanţă pe trei ani anteriori introducerii acţiunii în instanţă. Prin urmare, membrii de sindicat, angajaţii unităţilor de învăţământ care au beneficiat de prima de vacanţă aferentă anului 2009 în baza prevederilor legale enunţate mai sus şi care nu au hotărâre judecătorească pentru concediul din anul 2009 vor fi reprezentaţi gratuit în instanţă de către S.L.Î. MM în vederea recuperării acestei prime.
Comunicatul il gasiti AICI
S.L.Î. MM va intenta acţiuni în instanţă în numele membrilor de sindicat pentru a le fi plătită prima de vacanţă aferentă anului 2009 membrii de sindicat care nu au beneficiat.
S.L.Î. MM a câştigat în instanţă pentru membrii de sindicat prima de vacanţă pe trei ani anteriori introducerii acţiunii în instanţă. Prin urmare, membrii de sindicat, angajaţii unităţilor de învăţământ care au beneficiat de prima de vacanţă aferentă anului 2009 în baza prevederilor legale enunţate mai sus şi care nu au hotărâre judecătorească pentru concediul din anul 2009 vor fi reprezentaţi gratuit în instanţă de către S.L.Î. MM în vederea recuperării acestei prime.
Comunicatul il gasiti AICI