▼
31 ian. 2013
art 253 din Legea educatiei nationale se aplica si celor cu notele din 2012
Art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2013 a fost completat cu aliniatul 2 "De prevederile art.253 alin (1) din Legea educaţiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completările ulterioare, in anul 2013, si candidatii care au obţinut cel putin nota 7 la concursul de titularizare in anul 2012, in condiţiile legii." Mai trebuie votat in plen legea si modificată metodologia.Mult succes tuturor.
30 ian. 2013
Întrebări și răspunsuri 30.01.2012
Numele meu este I. C. si sunt cadru didactic
titular pe un post de biologie din mediul rural.Catedra de biologie este
formata in 3 scolila distante de 40 km intre ele.La 1 septembrie
2013 vor fi disponibil 6 ore de biologie la scoala de care apartine si o
structura din cele doua mentionate.Potrivit metodologiei pot depune o
cerere la directorul unitatii pentru a ocupa cele 6 ore ,pentru intregirea
normei renuntand la cele 6 ore din scoala -structura.Cele 6 ore de biologie
sunt vizate de un alt cadru didactic care este titular intr-o alta structura
care apartine de scoala.Conform deciziei din 27 decembrie 2012,colegul meu are
catedra de biologie formata din 4 scoli dupa cum urmeaza: - 6 ore biologie+4
ore educatie tehnologca, 6 ore biologie, 6 ore biologie, 6 ore de biologie la
toate scolile.Domnul profesor este titular pe o catedra formata din 28 de ore.
Pentru a ocupa cele 6 ore vizate si de mine, colegul meu,, renunta'' la 6 ore
din scoala deci tot pe 28 de ore este titular.Este posibil sa aiba o
catedra formata din 28 de ore?Articolul 262 (3) lit. c nu mai este valabil?Ce
argumente solide pot aduce pentru a obtine cele 6 ore?
Art.
262 alin. 3 din Legea educației naționale nr. 1/2011 este în vigoare în forma:
„Norma didactică de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi de
evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă” este de„18 ore pe
săptămână pentru profesorii din învăţământul secundar şi terţiar
non-universitar, pentru profesorii din unităţile şi clasele cu program integrat
şi suplimentar de artă şi sportiv, precum şi din unităţile cu activităţi
extraşcolare şi din centrele sau cabinetele de asistenţă psihopedagogică”;
Ma numesc V. M., va solicit sprijin intr-o
problema legata de metodologia de miscare a personalului didactic din
invatamantul preuniversitar.
Am dat examen de titularizare in anul 2012, la
care am obtinut nota 8.20. Nu m-am putut titulariza pe post deoarece a fost
ocupat prin prelungirea contractului individual de munca, dar tot de mine.
Exista vreun cadru legal prin care sa obtin postul?
Am citit metodologia de anul acesta si am ramas
surprins de omiterea titularizarii 2012 la art.253, stiu ca asta e defapt
legea. Cum ati procedat dumneavoastra anul trecut?
Mai pot spera la vreo modificare a metodologiei?
Cum ma sfatuiti sa procedez?
Pot
apărea modificări atât la Legea educației naționale, cât și la Metodologia
–cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2013-2014. Iar problema titularizării cadrelor
didactice netitulare care au obținut notă mai mare de 7 la concursul
organizat în 2012 este una care ar trebui rezolvată prin eventuale asemenea
modificări.
Va rog mult sa-mi comunicati si mie punctul
D-voastra de vedere : am sustinut concurs de titularizare pe post de invatator
in 2012, obtinand 8.70 si am fost angajata pentru anul scolar 2012-2013 pe
perioada determinata, ca suplinitor calificat. Acum, pentru ca postul are
viabilitate, consiliul de Administratie al scolii in care lucrez doreste ca eu
sa ma titularizez. Imi pot implini acest vis? Sunt foarte speriata de
metodologia care a aparut pentru 2013-2014, mai ales ca voi intra si in
concediu crestere copil in luna mai.Ce-mi puteti spune?
Așa
cum prevede art. 54 din Metodologia –cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014
aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 și art. 253 din Legea nr. 1/2011 nu vă
puteți titulariza în baza notei obținute la concursul din 2012.
Sunt profesor de limba engleza care in anul scolar
2012-2013 am avut restrangere la scoala unde am fost titular. Am primit 12
ore la o alta scoala din localitate vialabile 1 an, dar ISJ-ul
mi-a dat ordin de titular la etapa de pretransfer prin restrangere pe ambele
scoli. Sunt titulara ( deci pe durata nedeterminata ?) in ambele scoli sau
trebuie sa particip din nou la etapa de restrangere pt 2013 - 2014. Mentionez
ca exista posibilitatea ca la cealalta scoala sa fie scos postul la concurs
avand mai multe clase in anul viitor.Pot schimba acestia limba moderna 2 (
engleza) intr-o alta ( italiana ) ?
Dacă
ați primit decizia de titularizare pe două școli trebuie să aveți contract
individual de muncă pe durată nedeterminată.
|
Sunt profesor debutant in anul 2 si in urma
examenului de titularizare sesiunea august 2012 am ocupat un post de titular
pentru care mi s-a incheiat contract pe perioada determinata deoarece nu am
gradul definitivat. Problema mea este ca acest post se afla foarte departe de
domiciliu si nu exista nici o posibilitate de naveta. De aceea, in acest an
scolar m-am detasat la cerere intr-o unitate scolara la o distanta destul de
mica. Saptamana trecuta m-am prezentat la Inspectoratul Scolar Judetean pentru
a afla anumite lucruri despre pretransfer si mi s-a spus ca titularii
fara definitivat nu pot participa nici la pretransfer, nici la detasare.
Deoarece in anul scolar 2011-2012 nu am avut norma intreaga, in octombrie 2012
nu am avut dreptul de a ma inscrie la definitivat. Pe forum-ul ISJ s-a afisat o
nota de precizare pe data de 28 decembrie 2012 in care se mentiona faptul ca
pot participa la definitivat inclusiv cadrele didactice debutante in primul an,
dar am aflat acest lucru ieri, dupa perioada de inscriere. Nu am verificat pe
forum sectiunea Definitivat pentru ca niciodata nu s-au mai facut inscrieri in
luna ianuarie pentru acest grad didactic.
Intrebarea mea este: Cum as putea sa-mi pastrez
statutul de titular in conditiile in care nu pot ajunge niciodata sa predau in
unitatea scolara in care sunt titular? Va rog frumos sa-mi spuneti in ce
articole se precizeaza faptul ca titularii fara definitivat( cei care au
contract pe perioada determinata) nu pot participa la pretransfer si detasare
in anul scolar 2013 - 2014.
Conform
Capitolului IV, art. 34, 35,36 și Capitolului VIII art. 82-85 din Metodologia
–cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 doar
cadrele didactice titulare pot solicita pretransfer sau detașare.
Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema: in
anul scolar 2011-2012, am fost repartizat in sedinta publica pe o catedra
libera de geografie. In anul 2012-2013 am primit continuitate pe acest post.
Din luna decembrie 2012 predau si cateva ore de istorie (postul a ramas liber
datorita plecarii titularului din sistem) datorita faptului ca am absolvit si
un program POSDRU de reconversie profesionala pentru istorie.Va intreb daca pot
sa ma titularizez pe baza concursului din 2011 pe un post de geografie-istorie
sau numai pe catedra de geografie pe care am primit continuitate?
Conform art. 55 alin. 1 din Metodologia –cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul
şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 „Începând cu 1 septembrie
2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract
individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului
individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la
nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră
vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de
cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de
stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei
ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008,
în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2012-2013;”.
Buna ziua! Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine cu o
problema legata de pretransfer. Sunt titulara pe engleza la o scoala de
centru si pe romana la structura din aceeasi comuna, care apartine tot de
scoala de centru. Colega mea care preda romana la scoala de centru se va
pretransfera. Cum pot sa obtin orele ei? (adica sa ma mut de la structura la
scoala de centru). Trebuie sa imi fac dosar pt. pretransfer? Daca da, unde
trebuie sa-l depun? Ce scoala trebuie sa-mi dea consimtamantul? Sau poate
sa-mi dea domnul director orele fara niciun dosar?
Art.
21 alin. 2 din Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată
prin OMECTS nr. 6239/2012 prevede că „Repartizarea cadrelor didactice la
structurile unităţii de învăţământ cu personalitate juridică se face prin
decizie a directorului unităţii de învăţământ, după discutarea şi
analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral
al unităţii de învăţământ, în baza hotărârii consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ”
|
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: sunt titulara
in 2 scoli, una in urban si una in rural, cu cate jumatate de norma. Doresc
sa ma transfer, la a doua scoala tot in urban, intrucat nu vreau sa renunt la
liceul la care sunt, acesta fiind pe locul 3 in judet ca rezultate. Dar si
din cauza ca la chimie este foarte greu sa se formeze o norma intr-o
singura scoala prefer sa raman in 2 scoli. Nu stiu cum va arata viitorul plan
cadru la fizica si la chimie, oricum la liceu se va pierde clasa a IX-a. Deci
singura sansa este sa iau o scoala gimnaziala din oras. Am facut cerere la
scoala din rural sa mi se dea consimtamantul, dar stau in dubii. De aceea
v-am scris. Ce stiti despre planul cadru? Cand se va publica? Cred ca ar fi
fost corect sa se publice ca sa stim ce sa facem, nu sa intram in restrangere
in viitor.
|
Conform art. 65 alin. 4 din Legea nr. 1/2011 „Planurile-cadru şi
programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele
de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de
către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului”. Pe site-ul MEN se găsesc
planurile-cadru în vigoare.
Ma numesc C. F., profesor pentru
invatamantul prescolar si in anul 2012 am participat la concursul pentru
ocuparea posturilor in invatamant obtinand media 7,50, iar din lipsa de posturi
am primit suplinire. Conform Metodolologiei de miscare a personalului didactic
capitolul IV privind - Modificarea duratei contractelor individuale de
muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă
nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare
Art. 54 Cadrele
didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar
cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar
2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009,
2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post
didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la
aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în
situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost
ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele
condiţii generale:
In aceasta
situatie cei care au participat la concursul din anul 2012 nu pot intra in
aceasta etapa?
Așa cum ați observat
și dumneavoastră Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin
OMECTS nr. 6239/2012 nu permite persoanelor care au obținut la examenul de
titularizare din 2012 o notă mai mare de 7 să se titularizeze, respectiv să li
se transforme contractul individual de muncă încheiat pe perioadă determinată
în contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în baza acelei note.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
28 ian. 2013
Întrebări și răspunsuri
Vă rog să-mi comunicati şi mie prin ce Ordin sau
Anexă la ordin, se stipulează că personalul didactic ce se
pensionează la limită de vârstă, la cerere şi cu acordul C.A.-ului, mai poată rămână
încă trei ani la catedră?
OUG nr. 92/2012 prevede că „(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), în cazul în care
în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu
titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul
didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă
profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliului de
administraţie, ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(7) Personalului didactic care a
avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i
se poate recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie,
conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie
pe perioada în care rămâne titular."
Deoarece anul trecut ati ocupat functia de
ministru interimar la educatiei, si cunoasteti problema diplomelor de la
Spiru Haret, care neeliberarea lor ne efecteaza foarte mult la serviciu,(
riscam sa nu mai avem servicii). Poate dvs.ne puteti spune care mai
este situatia, ne-am saturat de procese, de asteptari, bugetul s-a terminat(al
nostru), nu stim incotro sa mai apucam si ce sperante sa mai avem.Oare, nu ar
trebui sa avem si noi un raspuns?
Conform Regulamentului aprobat prin Ordinul 2284/2007
completarea actelor de studii universitare se realizează de către facultate.
Iar „după finalizarea completă a studiilor, la cerere, absolvenţilor li se
eliberează Adeverinţă de absolvire a studiilor, al cărei termen de valabilitate
este de maximum 12 luni”.
Legea nr. 1/2011 prevede că „Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului este autoritate publică şi este abilitat să
urmărească, să controleze aplicarea şi respectarea reglementărilor legale în
domeniul învăţământului superior şi să aplice, dacă este cazul, sancţiuni”. Prin
urmare, Ministerul este cel îndreptățit/obligat să ia măsurile care se impun și
să rezolve situația acestor diplome.
Ma numesc R. F. si sunt educatoare suplinitoare
la o gradinita. Am o vechime de 13 ani si gradul didactic II. Anul trecut, in
2012, am participat la examenul de titularizare si am obtinut nota 7,75. Am
citit proiectul pentru miscarea personalului didactic 2013-2014 si am inteles
ca cei cu examen din anul 2012 si cu nota peste 7 nu se pot titulariza in
unitate. Nu inteleg de ce se face o asemenea nedreptate deoarece si examenul de
anul trecut a fost tot examen national ca si cele din anii precedenti. Va rog
mult sa incercati sa ne ajutati si pe noi, cei cu examen din 2012,
dumneavoastra fiind singurul care va puteti face auzit acolo unde trebuie!
Art. 54 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin
OMECTS nr. 6239/2012 prevede că „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de
învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri
titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7
(şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în
baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor
de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe
care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului
didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
respective este de acord”.
Pot obtine titulatura, pe baza de dosar, daca
in 2010 am obtinut nota peste 7, iar in 2012 am ocupat post luat in sedinta
publica? De la cine am cerut un ajutor am primit alt si alt raspuns!
Art. 54 din
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012
prevede că „ Cadrele didactice netitulare calificate angajate
în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri
titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o
catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri,
devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care
posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului
didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulative următoarele
condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
respective este de acord”.
Dacă îndepliniți aceste condiții puteți deveni titular.
Am si eu 2 intrebari relative la ordonanta 15 si OMECTS
6239.
1. In care etapa se solutioneaza cererile pensionarilor conform Ordonantei 15? 2. Care Consiliu de Administratie le da avizul (al scolii sau al ISJ)? |
Conform prevederilor art. 284 din Legea nr. 1/2011 așa cum a
fost modificată prin OUG nr. 92/2012 „(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), în cazul în care
în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu
titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul
didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă
profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliului de
administraţie, ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(7) Personalului didactic care a
avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i
se poate recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie,
conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie
pe perioada în care rămâne titular."
Consiliul de administrație al unității de învățământ este
cel care trebuie să aprobe anual menținerea persoanei pensionabile în calitatea
de cadru didactic titular, întrucât unitatea de învățământ este unitatea
angajatoare. Aprobarea menținerii în activitate ar trebui să se facă înainte de
28 ianuarie 2013 când este termenul de transmitere la ISJ a listei persoanelor
care îndeplinesc condițiile de pensionare începând cu 1 septembrie 2013. Dar,
așa cum se specifică în alin. 6 MEN va elabora o metodologie în acest sens.
As dori sa stiu de ce
s-a scos continuitatea (prelungirea contractului pe perioada determinata)? e o
greseala? sau de ce? si as vrea sa va mai intreb de ce cei ce au luat peste 7
in 2012 nu se pot titulariza, iar cei ce au luat in 2009,2010 sau 2011 da?
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr.
6239/2012 prevede că:
Art. 85 (2) „Învăţătorul, profesorul pentru învăţământ
primar sau institutorul calificat din învăţământul primar, angajat pe
perioadă determinată, la 1 septembrie 2010, la clasa I, în baza
rezultatului obţinut la concursul de titularizare din iulie 2010, care în
perioada 1 septembrie 2010-31 august 2013 a predat, prin continuitate, la
aceeaşi clasă de elevi, poate beneficia de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014, în condiţiile alin. (1), pentru finalizarea ciclului primar la
aceeaşi clasă de elevi”.
Art. 54 „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în
unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri
titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o
catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri,
devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care
posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului
didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulative următoarele
condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
respective este de acord”.
Am trimis un mesaj catre d-voastră în legătură
cu atestatele pentru echivalarea competențelor. Ați direcționat acel mesaj
către MECTS să pot primi un răspuns concret/exact. Domnii de la minister nu se deranjeaza
cu asa ceva. Înca nu am primit nici un răspuns și se apropie mișcarea
personalului didactic și mulți dintre noi avem nevoie de acest atestat pentru
punctaj. Măcar să știm dacă s-ar putea elibera adeverințe echivalente pana la
primirea atestatelor.
OMECTS nr. 5484/2011 privind aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor este în vigoare la această dată. În baza acestuia trebuie să se elibereze atestatele de competență.
OMECTS nr. 5484/2011 privind aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor este în vigoare la această dată. În baza acestuia trebuie să se elibereze atestatele de competență.
In cazul in care un cadru didactic titular
din 2010, fara definitivat, se pretransfera, contractul de la 1
septembrie 2013 va fi pe perioada determinata sau nedeterminata?
Conform Legii nr.
1/2011 art. 241
„(5) Stagiul de practică
cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi
reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani
de la începerea primului stagiu de practică.
(6) Persoanele care nu promovează
examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot
fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă
determinată, cu statut de profesor debutant”.
Art. 75 (3) din
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013*2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012
„Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi
pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă
nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor
de învăţământ la care au fost repartizaţi poate hotărî
modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată
în perioadă nedeterminată, după ce aceşti candidaţi promovează
examenul pentru definitivarea în învăţământ”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
25 ian. 2013
Întrebări și răspunsuri
Va
rog sa-mi spuneti daca cei care au fost incadrati conform
legii1/2011art.248alin4 ca profesori pentru invatamantul primar intra sub
incidenta OG92/2012 CARE SE REFERA LA INVATATORI SI EDUCATORI?
OUG nr. 92/2012 se aplică începând cu
19.12.2012. Astfel că, pentru a putea fi încadrați ca profesori pentru
învățământul primar trebuie îndeplinite condițiile din această ordonanță.
Eu
tot nu inteleg:ordinul 5484 cu echivalarea competentelor pentru educatoare si
invatatori mai este in vigoare? In OU 92 nu se spune ca se abroga! Noi stiam de
la inceput ca aceasta echivalare nu conteaza la salarizare !Nici nu ne aseza pe
aceeasi treapta cu cei care au/aveau studii de licenta!Atunci de ce atata
vrajba si nimeni nu spune adevarul?
Intrebari pentru Dl Pop:Este oficiala anularea OMECTS 5484 ?
Cei care avem dosarele aprobate mai primim atestatele?
Intrebari pentru Dl Pop:Este oficiala anularea OMECTS 5484 ?
Cei care avem dosarele aprobate mai primim atestatele?
OMECTS nr. 5484/2011 nu este abrogate
expres prin OUG nr. 92/2012, dar conform Legii nr. 24/2000 „ Dacă o normă
de nivel inferior, cu acelaşi obiect, nu a fost abrogată expres de actul
normativ de nivel superior, această obligaţie îi revine autorităţii care a emis
prima actul”.
Doresc
o lamurire privind gradatia de merit: la criteriul 3 b se cere raportul si
portofoliul conform metodologiei aprobata prin Ordinul ministrului educatiei,
cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.486/2011,dar....cei care depunem
anul acesta nu intram sub incidenta acestei metodologii. Cum sa depun raport si
portofoliu cand acesta lucru s=a cerut pentru dosarele din anul scolar
2013-2014?
Conform Metodologiei si a criteriilor
privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar
aprobată prin OMECTS nr. 6211/2012 ca un
criteriu de acordare a gradației de merit pentru anul școlar 2013-2014 sunt
prevăzute „proiecte elaborate si implementate in baza prevederilor Metodologiei si
criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul
preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii,
tineretului si sportului nr. 5.486/2011,
materializate prin raportul de activitate si portofoliul personal”.
Iar, conform Metodologiei din 2011 şi
criteriile privind acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
aprobată prin OMECTS 5486/2011 la capitolul „Acordarea gradaţiei de merit în
învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2011-2012” Criteriul privind participarea la proiectese
referă la:
„a) proiecte de parteneriat
educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/internaţional recunoscute de
inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului;
b) proiecte/programe realizate în
parteneriat între şcoală şi asociaţiile reprezentative de părinţi/comunitatea
locală/operatori economici;
c) proiecte din Fondul Social
European/fonduri structurale şi de coeziune/proiecte PHARE;
d) proiecte/programe europene
realizate prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale - Socrates, Comenius, Arion, Leonardo,
Grundtvig etc.;
e) proiecte/programe coordonate de
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratul
şcolar, de alţi parteneri - Institutul Francez, Institutul Cervantes, British
Council, ZFA (Centrala pentru Activitate Şcolară din Germania), Fundaţia
Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia
"Salvaţi Copiii";
f) alte proiecte/programe,
recunoscute de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului”.
Sunt profesor
suplinitor cu examen 2 august 2012 si decizie din 16 august 2012.
1) Pot face schimb de posturi cu un profesor titular ?
2) Pentru 2013-2014 mai pot cere prelungirea contractului in cazul in care se poate face schimbul?
Mentionez ca am luat 6.05 la examenul scris si sunt in primul an in invatamant (licenta 2012).
1) Pot face schimb de posturi cu un profesor titular ?
2) Pentru 2013-2014 mai pot cere prelungirea contractului in cazul in care se poate face schimbul?
Mentionez ca am luat 6.05 la examenul scris si sunt in primul an in invatamant (licenta 2012).
Conform Proiectului Metodologiei-cadru
de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul
școlar 2013-2014 se vorbește de schimb de posture doar în cazul
pretransferului: „Pretransferul personalului didactic titular în învăţământul
preuniversitar prin consimţământ între unităţile de învăţământ se poate realiza
şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al solicitanţilor,
fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt titulari. Cadrele
didactice titulare în învăţământul preuniversitar care au împlinit vârsta
standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până
la data de 31 august 2014 nu pot fi pretransferate prin schimb de posturi în
baza consimţământului scris”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
Întrebări și răspunsuri
As dori sa va cer parerea in urmatoarea situatie
in legatura cu examenul de definitivat:
Sunt profesor titular din 2009 (absolventa de
facultate din 2006). Urmatorii 2 ani am intrat in concediu de cresterea
copilului. Am profesat 1 an, acesta fiind al doilea. Anul acesta nu pot sustine
examenul de definitivat, din motive personale. Ce perioada pot profesa fara a pierde
titulatura pe post, in cazul in care nu am definitivatul?
Conform Legii nr.
1/2011 art. 241
„(5) Stagiul de practică
cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi
reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani
de la începerea primului stagiu de practică.
(6) Persoanele care nu promovează
examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot
fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă
determinată, cu statut de profesor debutant”.
Conform Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a
personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014
„Absolvenţii învăţământului superior/mediu/postliceal încadraţi în sistemul de
învăţământ preuniversitar, care nu au dobândit cel puţin definitivarea în
învăţământ, trebuie să facă dovada pregătirii psihopedagogice după cum urmează:
a) absolvenţii cu diplomă ai studiilor de lungă/scurtă durată şi
ai studiilor medii/postliceale au obligaţia de a finaliza pregătirea
psihopedagogică în termen de cel mult 3 ani de la angajarea în învăţământ; ...”
„Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în
învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru
angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie
al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi poate
hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă
determinată în perioadă nedeterminată, după ce aceşti
candidaţi promovează examenul pentru definitivarea în
învăţământ”.
Am niste nelamuriri in legatura cu pretransferul
prin consimtamant:
- in situatia in care vor exista
posturi vacante la mai multe scoli nu stiu daca vom avea dreptul sa ne
depunem dosarele in mai multe locuri; dosarul de la inspectorat va contine
toate acordurile obtinute?
- ce se intampla in situatia in care
postul ocupat prin pretransfer are viabilitate de 2 ani iar pe lista de la isj
apare "contract pe perioada determinata" ?
- fisa de evaluare va trebui
completata de directorul scolii unde sunt titulara sau de catre directorul
scolii unde sunt detasata ?
- un titular ce se transfera in primavara
are dreptul de a se detasa la cerere ? ( in sedinta publica din august sau in
septembrie ?); de asemenea, poate obtine continuitate la detasare daca in anul
scolar 2012 - 2013 a fost detasat la o scoala, iar in primavara anului 2013 s-a
transferat la o alta scoala?
- in situatia in care un titular
elibereaza un post in sedinta publica prin pretransfer acesta va fi scos in
aplicatie ? (in conditiile in care pana in ziua sedintei publice postul a fost
rezervat si astfel nu s-au putut depune dosare la scoala respectiva pentru
obtinerea acordului)
V-as fi recunoscatoare daca m-ati lamuri deoarece
atat in LEN cat si in metodologie nu am gasit raspunsuri la aceste intrebari.
Proiectul Metodologiei-cadru de mobilitate a
personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 nu
face nicio mențiune expresă privind posibilitatea/imposibilitatea de a depune
dosar de pretransfer prin consimțîmânt pentru mai multe posturi vacante.
Singura restricție prevăzută este aceea că „Un cadru didactic titular în
învăţământul preuniversitar se poate înscrie la etapa de pretransfer prin
consimţământ între unităţile de învăţământ, numai într-un singur judeţ sau
numai în municipiul Bucureşti”
- Conform
Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din
învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „În etapa de pretransfer
prin consimţământ între unităţile de învăţământ cadrele didactice pot ocupa
catedre vacante constituite în cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ,
indiferent de viabilitatea acestora”.
- Proiectul
Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 dispune că „Pentru pretransferul prin
consimţământ între unităţile de învăţământ, în aceeaşi localitate, în
localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu, personalul didactic
titular în învăţământul preuniversitar depune, la unitatea/unităţile de
învăţământ în care solicită pretransferul, o cerere tip, conform anexei nr.14.
Cererea este însoţită de documentele menţionate în aceasta, de acordul pentru
pretransfer şi de aprecierea sintetică a consiliului/consiliilor de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ la care este titular”.
- Conform
Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din
învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Posturile didactice/catedrele
vacante/rezervate publicate pentru detaşare la cerere se ocupă cu prioritate
aplicând principiul continuităţii pentru cadrele didactice titulare
participante la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2012 şi/sau 2011, care au obţinut
minimum media/nota 5,00 (cinci) în specialitatea postului, au fost repartizate
prin detaşare la cerere/continuitate pentru detaşare la cerere pe posturi
didactice/catedre începând cu 1 septembrie 2012, în şedinţă publică conform
Calendarului, au acordul consiliului de administraţie/consiliilor de
administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ şi au
calificativul/calificativele „Foarte bine”. Posturile didactice/catedrele
rămase vacante/rezervate după soluţionarea continuităţilor pentru detaşare la
cerere se ocupă de cadrele didactice titulare participante la concursul din
2013 care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9),
care solicită detaşare la cerere, precum şi prin concurs specific”.
- Proiectul
Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ
preuniversitar în anul școlar 2013-2014 dispune că „Unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza şi publica lista posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete înainte de
fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din învăţământul
preuniversitar”.
Sunt profesor suplinitor pe catedra de istorie la Scoala
Gimnaziala. In august 2012, am obtinut nota de titularizare (8.35), dar postul
era ocupat, de un titular. Ulterior, d-na titular a renuntat la post, iar
conditiile pentru a-l titulariza sunt indeplinite: ore, nota.
Se poate rezolva ceva in
acest sens?
Conform Art. 54 din Proiectul Metodologiei- cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar in anul
școlar 2013-2014 „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi
de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri
titularizare în anii 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7
(şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în
baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor
de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care
sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii
personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite
cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
respective este de acord”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
24 ian. 2013
Metodologie miscare de personal 2013-2014- Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012
Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012
METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DINÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014(click aici)
METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DINÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014(click aici)
INTALNIRE 25.01.2013 INTRE PRESEDINTELE FSLI, DOMNUL SIMION HANCESCU SI MINISTRUL EDUCATIEI, DOMNUL REMUS PRICOPIE
1. Amendarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013):
-Modificarea nivelurilor sistemului de învăţământ preuniversitar ( clasa pregătitoare să treacă la grădiniță, clasa a IX-a - la liceu);
-Reînființarea școlilor profesionale;
-Modificarea componenţei consiliului de administraţie, astfel încât ponderea personalului didactic și a personalului de conducere din unitate să constituie o majoritate simplă, precum și reglementarea componenței consiliului de administrație al unităților de învățământ special;
- decontarea navetei pentru personalul didactic auxiliar;
- reducerea normei didactice de predare pentru cadrele didactice cu gradul didactic I şi peste 25 de ani vechime în învăţământ, fără diminuarea salariului;
- pensionarea personalului didactic la cerere, cu 5 ani înainte de limitele de vârstă prevăzute de legislația pensiilor;
- recunoașterea ca vechime la catedră a perioadelor de concedii fără plată pentru personalul didactic care, din proprie initiațivă, solicită să se specializeze sau să participe la cercetare științifică în țară sau în străinătate, cu o durată totală ce nu poate depăși 3 ani într-un interval de 7 ani;
-modificarea art. 255 alin.(9), în sensul prevederii dreptului personalului didactic titular care beneficiază de pensie de invaliditate, indiferent de gradul de invaliditate, de a beneficia de rezervarea catedrei/postului didactic, pe durata invalidităţii.
2. Modificarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014– anexă la O.M.E.C.T.S. nr. 6239/14.11.2012 (nepublicat) – având în vedere modificările aduse Legii nr. 1/2011 prin O.U.G. nr. 92/2012.
3.Aprobarea proiectului metodologiei de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi a proiectului metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică. (Prin adresa F.S.L.I. nr. 1571/16.07.2012 am solicitat acest lucru doamnei ministru Ecaterina Andronescu, având în vedere faptul că aceste proiecte au fost discutate în cadrul comisiilor tehnice de lucru constituite la nivelul ministerului, la care au participat reprezentanţii M.E.C.T.S. şi cei ai federaţiilor sindicale reprezentative, în zilele de 26 şi 27 iunie 2012, dar și prevederile art. 361 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, conform căruia metodologiile, regulamentele şi alte acte normative care decurg din aplicarea legii, trebuiau emise în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare a legii).
4. Discutarea, după aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar, a proiectului Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ.
5. Organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din învățământul preuniversitar (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013).
6. Desemnarea de către M.E.N. a membrilor în comisia paritară de la nivelul ministerului și convocarea acesteia, în vederea discutării unor probleme decurgând din aplicarea Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale sub nr. 59276/02.11.2012.
7. Demararea cursurilor de formare pentru educatorii/învățătorii care vor desfășura activitatea la grupa/clasa pregătitoare;
8. Eliberarea de către instituțiile de învățământ superior a atestatelor de echivalare, pentru cadrele didactice care au absolvit colegiul cu durata de 3 ani, sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, precum și emiterea de către MEN a unor precizări privind salarizarea acestor categorii de personal didactic, corespunzător studiilor echivalate.
9. Soluționarea problemei salarizării cadrelor didactice care ocupă funcția de profesor –metodist. În opinia noastră, această funcție este echivalentă celei de inspector şcolar de specialitate, motiv pentru care această categorie trebuie remunerată pentru activităţile pe care le desfăşoară în cadrul caselor corpului didactic. Trebuie să se prevadă expres - în Anexa privind indemnizaţiile de conducere specifice/alte indemnizaţii- cuantumul indemnizaţiei ce se acordă profesorilor-metodişti.
10. Rezolvarea situației consilierilor școlari, încadrați la plata cu ora la nivelul unităților de învățământ, care desfășoară activitate de diriginte, dar nu sunt remunerați pentru aceasta (conform art. 247 lit. g) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, au calitatea de personal didactic).
Mult succes in intalnire. Cu cat se vor rezolva mai multe probleme cu atat este mai bine pentru sistemul de invatamant, profesori, parinti si elevi.
23 ian. 2013
Întrebări și răspunsuri
Am primit
raspunsul din partea ministerului si am fost incantata de acest raspuns care
spunea ca pot ramane titulara daca CA al liceului hotaraste asta si daca postul
are viabilitate. Nu mi s-a raspuns la intrebarea daca pot cu 7 de pe educatie
tehnologica sa iau catedra de chimie dar cred ca asta nu e o problema ca alfel
mi s-ar fi spus. Problema este ca apar anii 2008-2011 si nu anii 2009-2012 cum
cred ca ar fi normal avand in vedere ca am intrat intr-un nou an scolar. As
vrea sa va intreb, in noua metodologie care trebuie sa apara va fi luata in
calcul perioada 2009/2012 asa cum ar fi normal?
Conform
proiectului Metodologiei de mișcare a personalului didactic din învățământul
peuniversitar în anul școlar 2013-2014 Art. 55 (1) „Începând cu 1
septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu
contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a)
a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur
judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată pe
perioadă determinată în cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul
din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010 sau iulie 2009, în
şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2012-2013”;
Va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema, daca aveti putin timp si pentru mine
sunt titulara la 2 scoli si intr-una din ele am cerut intregire de norma defapt am vorbit cu directorul ca vreau sa imi intregesc norma stiind ca sunt 6 ore la scoala respectiva.
Directorul mi-a spus ca nu stie deocamdata nimic ca nu a primt de la inspectorat clasele aprobate pe anul scolar viitor Va rog sa-mi spuneti care este termenul limita al inspectoratului pentru aprobarea viitoarelor clase?????(plan cadru ceva de genul acesta)stiind ca perioada cand se intregesc normele este 10-24 ianuarie
Va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema, daca aveti putin timp si pentru mine
sunt titulara la 2 scoli si intr-una din ele am cerut intregire de norma defapt am vorbit cu directorul ca vreau sa imi intregesc norma stiind ca sunt 6 ore la scoala respectiva.
Directorul mi-a spus ca nu stie deocamdata nimic ca nu a primt de la inspectorat clasele aprobate pe anul scolar viitor Va rog sa-mi spuneti care este termenul limita al inspectoratului pentru aprobarea viitoarelor clase?????(plan cadru ceva de genul acesta)stiind ca perioada cand se intregesc normele este 10-24 ianuarie
Daca
vă referiți la planul de școlarizare, acesta trebuie transmis de către ISJ
către MEN în intervalul 28-31 ianuarie 2013, conform OMECTS 6212/2012.
Iar,
conform anexei 19 din Proiectul METODOLOGIEI - CADRU PRIVIND
MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014 „Constituirea posturilor
didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic titular şi soluţionarea
cererilor de întregire/completare a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare la nivelul unităţilor de învăţământ a personalului
didactic titular pentru anul şcolar 2013-2014:
a)
la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare;
Perioada:
10-24 ianuarie 2013
b)
analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare şi a ofertei de
posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul şcolar.
Perioada:
25 ianuarie-4 februarie 2013”
Ma numesc M. A.
si va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- sunt profesor
suplinitor pe disciplina informatica la o scoala generala.
- in legea
invatamantului Art. 68, pct. 3 scrie ca disciplina tehnologia informatiei si
comunicarii, cu alte cuvinte informatica, este obligatorie la gimnaziu.
- in metodologie
se precizeaza ca un profesor suplinitor poate deveni titular daca indeplineste
anumite conditii. Una din conditii este viabilitatea postului, dar desi disciplina
este obligatorie prin lege in planurile cadru ea apare tot ca optional. As
dori sa-mi spuneti daca am sanse sa devin titular in aceasta situatie. Precizez
ca am sustinut examen de titularizare atat in 2009 cat sin in 2012 si am luat
nota peste 7
Intr-adevăr
în Legea nr. 1/2011 disciplina Tehnologia informaţiei şi
comunicării este prevăzută ca disciplină obligatorie la gimnaziu, dar
planurile cadru aplicabile sunt prevăzute de Ordinul M.E.C. nr. 3638 /
11.04.2001 care nu a mai fost modificat/corelat cu prevederile legii educației
naționale.
Art.
12 (14) din Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013 „Disciplina tehnologia
informaţiei şi a comunicaţiilor constituie o disciplină opţională pentru elevii
din clasele I-IV şi este disciplină obligatorie în învăţământul gimnazial,
clasele a V-a şi a VI-a, precum şi în învăţământul liceal, conform art. 68
alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011”.
Dar,
în proiectul Metodologiei cadru privind mobilitatea personalului didactic
din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 prevederea de mai sus
nu se mai regăsește.
Fiind
vorba de o neconcordanță în legislație, după părerea mea, ar trebui să vă
adresați Ministerului Educației Naționale pentru a găsi o rezolvare situației
dumneavoastră.
Conform
art. IV din OUG nr. 92/2012 „Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera
vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţătoreducatoare, ai şcolilor
postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor
şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se
recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de
profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul
primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe
baza diplomei de licenţă”.
În data de 21
ianuarie 2013, 14:40, claudia bulzan <claudia_bulzan@yahoo.fr> a
scris:
Aş vrea să
ştiu când se publică Metodologia mişcării personalului didactic. La noi în
şcoală nu ştie nimeni nimic, chiar dacă se ştie deja câţi profesori vor intra
în reducere de activitate. Se aplică Metodologia valabilă anul trecut ? E o
nebunie şi o harababură în acelaşi timp.
|
Nu
se poate aplica Metodologia de mișcare a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, întrucât încadrările
trebuie făcute pentru anul școlar 2013-2014. Trebuie publicată cât mai
curând Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 întrucât conform
proiectului metodologiei ar fi trebuit să înceapă primele etape ale
mobilității.
Referitor la
art.253 din legea invatamantului:cei care au obtinut peste 7 la
concursul de titularizare in anul 2012 pot beneficia de acest articol
pentru anul scolar 2013-2014?
Ar fi nedrept sa nu se introduca si anul 2012
Ar fi nedrept sa nu se introduca si anul 2012
Conform prevederilor art. 54
din Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 „Cadrele
didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ
preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul
şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2009,
2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post
didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la
aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în
situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost
ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele
condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea
postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al
unităţii de învăţământ respective este de acord”.
Sunt profesor
titular de Limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială nr.1 Măluşteni.
Catedra mea este compusă din 17 ore română +1 oră latină. Anul acesta am încă 4
ore suplimentare de limba română. Ora de latină se plăteşte calificat sau
necalificat? D-na secretară îmi trece ora la necalificat, deşi nu înţeleg acest
lucru din moment ce Limba latină în gimnaziu se studiază la clasa a VIII- a,1
oră/săpt., nu ca şi disciplină de sine stătătoare.
Conform Centralizatorului aprobat prin
OMECTS 3184/2011 „În învăţământul gimnazial:
- absolvenţii învăţământului superior
care au înscrisă pe diplomă una din specializările limba română sau limba şi
literatura română îşi pot completa norma didactică şi cu ore de limba latină”;
Astfel că, ora de limba latină se
plătește calificat..
În anul 2012 am
susținut Concursul Național pentru ocuparea unui post la disciplina geografie,
unde am obținut nota 8,70. Am obținut 10 ore în ședința publica din data de 30
august și alte 8 ore in data de 6 septembrie. Mi s-a spus că nu mai îmi poate
fi acordată continuitatea pe cele 8 ore (post vacant), pe motivul că le-am
ocupat după data de 1 septembrie, și aș dori să vă întreb dacă este
posibil așa ceva, si ce ar fi totuși de făcut pentru acele 8 ore.
Art. 33 alin. 4 din Proiectul
Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 dispune următoarele: „ Personalul
didactic titular căruia i s-a completat norma didactică pentru un an şcolar, în
altă/alte unităţi de învăţământ, beneficiază de continuitate în anul şcolar
următor pe aceleaşi ore, dacă acestea mai sunt viabile, cu acordul cadrului
didactic”.
Iar art. 241 alin. 3 din Legea nr.
1/2011 prevede că, „Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o
perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ,
li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin
hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă,
în condiţiile legii”.
Va rog respectuos sa-mi
raspundeti
1.Cine
intra in restrangere de activitate , eu ce sunt titulara pe chimie- fizica intr-o scoala,
sau colega mea care este titulara pe
chimie, dar are ore si in a 2-a scoala.
2.
Pot sa formulez cere de intregire a normei intr-o singura
specialitate in aceeasi scoala ? ( Am in incadrare in aceeasi scoala 16 ore chimie si 2 de fizica , iar
colega mea are 8 ore chimie, iar restul in alta scoala), iar in anul
urmator dispar 2ore de chime
3.Daca in
urma aplicarii criteriilor si punctajelor pentru evaluarea personalului
didactic conform Anexei 2, punctajul meu
este mai mare ca al
colegei pot sa solicit intregirea normei doar in specialitatea chimie ?
Conform
prevederilor art. 25 alin. 3 din Proiectul Metodologiei - cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul
şcolar 2013-2014 „ În cazul apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a
personalului didactic titular la nivelul unei unităţi de învăţământ, completare
a normei didactice sau de restrângere de activitate, situaţii care vizează două
sau mai multe cadre didactice titulare la aceeaşi specialitate, se renunţă, în
ordine, la: ...
k) activitatea
prestată de personalul didactic titular numit/transferat/repartizat în mai
multe unităţi de învăţământ preuniversitar sau pe mai multe specializări, în
cazul în care la nivelul uneia dintre unităţi de învăţământ/specializări se
constată diminuarea numărului de ore”.
În ceea ce
privește întregirea normei într-o singură specialitate art. 24 din
Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic
din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 dispune următoarele: „
(1) În perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de
încadrare a personalului didactic titular, cadrele didactice titulare în două
sau mai multe unităţi de învăţământ sau pe două sau mai multe specializări pot
formula cereri de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
într-o unitate de învăţământ/specializare, conform
specializării/specializărilor de pe diploma/diplomele de studii, ţinând seama
de prevederile art. 263 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare, de prevederile prezentei Metodologii şi de prevederile
Centralizatorului.
(2) Cererile de
întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se soluţionează de
către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare. În baza aprobării cererii,
formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor de
învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru emiterea deciziei de
întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare într-o unitate de
învăţământ/specializare.
(3) În baza
deciziei semnate de inspectorul şcolar general, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ încheie actul adiţional la contractul
individual de muncă al cadrului didactic care a solicitat întregirea normei
didactice”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii
22 ian. 2013
20 ian. 2013
PDL dezinformează în stilu-i caracteristic
Comunicatorii
PDL în domeniul educaţiei se pare că au nevoie de noi, de USL, pentru a le
clarifica ce înseamnă Legea Educaţiei Naţionale angajată de Guvernul democrat
liberal.
Le explic pe
această cale, celor aflați în conducerea PDL, faptul că prin Legea Educaţiei
Naţionale nu mai există funcţia de educatori şi învăţători. Ordinul de ministru
care face acea echivalare ridicată în slăvi de doamna Raluca Turcan duce la
apariţia, în sistem, a persoanelor care nu îndeplinesc condiţia de profesor de
învăţământ primar şi preşcolar. Asta ar însemna ca, în momentul aplicării
ordinului, să fie dați afară din învățământ educatori, învățători care, chiar
dacă au absolvit liceu pedagogic, nu au vechime în domeniu. Acesta este fondul
problemei.
În ceea ce
priveşte fondul de salarii necesar, deja luat în calcul de către Guvernul USL, pentru
plata salariilor celor 22 de mii de cadre didactice în urma echivalării, acesta
se ridică undeva la 56 de milioane de lei pe an, nu la 4,4 milioane cum, în
stil caracteristic pedelist, se face dezinformarea opiniei publice.
19 ian. 2013
Legea Educaţiei trebuie adoptată de urgenţă
Comisia de Învăţământ
din Senatul României trebuie să
adopte, de urgenţă, Legea Educaţiei Naţionale în aşa fel încât să se pună capăt
aberaţiilor create de actuala Lege, plecând de la absurdităţi legate de înscrierea
copiilor la grădiniţă şi continuând cu finalizarea învăţământului superior.
În ceea ce priveşte subiectul „clasa pregătitoare”,
lucrurile sunt extrem de simple din punctul meu de vedere: ministrul Educaţiei
Naţionale poate să emită un ordin prin care asociaţiile de părinţi, împreună cu
educatorii, cu învăţătorii şi cu reprezentanţii administraţiei locale, în
funcţie de spaţiile de care dispun unităţile şcolare, să organizeze clase
exclusiv în urma acestor consultări. Pentru a asigura o stabilitate a corpului
profesoral, este foarte simplă arondarea grădiniţelor la uităţile şcolare, fără
a se perturba actul managerial. Conducerea unităţilor de învăţământ poate fi
împărţită, în sensul în care directorul de grădiniţă să devină director adjunct
la noua structură juridică. Astfel, corpul profesoral al unităţilor şcolare ar
fi mult mai util şi mult mai stabil.
Referitor la investiţiile în sistemul de
învăţământ, cred că la nivelul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei
Sociale şi Persoanelor Vârstnice există o situaţie clară a copiilor năcuţi în
ultimii trei ani de zile, în aşa fel încât investiţiile care se vor face în
următorii trei ani să fie relaţionate cu numărul de elevi ce aparţin de fiecare
comunitate în parte. Acelaşi lucru se poate face foarte simplu şi în felul
următor: avem alocaţiile ce se acordă, în momentul de faţă, elevilor, ceea ce
face mult mai uşoară identificarea numărului de copii din fiecare unitate
administrativă teritorială.
Toate acestea sunt chestiuni de etapă, care sunt
convins că se vor face în cel mai scurt timp. Cu toate acestea, fondul
problemei rămâne, în continuare, acelaşi: Legea educaţiei naţionale trebuie
adoptată urgent, pentru a nu mai fi martorii declaraţiilor aberante ale
fostului ministru al Educaţiei, care, spre ghinionul românilor, nu ştie ce Lege
şi-a angajat prin răspundere.