În sistemul de învățământ, se vor pensiona, în anul 2012, 4019 profesori. În anul 2013, se vor pensiona 6042 profesori. În anul 2014, se vor pensiona 7082 profesori. În anul 2015, se vor pensiona 8199 profesori. În anul 2016, se vor pensiona 7758 profesori.
În total,în următorii 5 ani, se vor pensiona 33100 profesori, ceea ce reprezintă o pierdere foarte mare pentru sistemul de învățământ.
Este foarte important să știm și ce va intra în sistemul de învățământ în acești ani. De aceea, trebuie să găsim soluții pentru ca profesia de dascăl să devină atractivă. Cum poate să devină atractivă, altfel decât prin reclădirea statutului social al dascălului?
Ce trebuie să facem, urgent, din acest punct de vedere, vă invit pe dumneavoastră să exprimați opinii argumentate.
Solutii pentru a face meseria de dascal atractiva ? Renuntarea la 99% din "documentele scolare" si intoarcerea la disciplina scolara liber asumata !
RăspundețiȘtergereEliberati si recunoasteti diplomele absolventilor de la USH promotia 2009 si dintre ei alegeti o parte din dascalii de care are nevoie sistemul.
RăspundețiȘtergerePermiteti Universitatii Spiru Haret sa elibereze diplomele 2009, lasati oamenii sa participe la concursul de titularizare si veti vedea ca sunt oameni bine pregatiti pentru ca pregatindu-se pentru examene au invatat sa caute informatia si sa invete singuri.Lasati-i sa vina la catedra, sa demonstreze ce sunt in stare sub indrumarea mentorilor si va asigur ca se vor descurca mi mult decat onorabil pentru ca sunt oameni deosebiti, niste luptatori pe care situatia aceasta, a neeliberarii diplomelor, i-a facut sa fie perseverenti, apropiati de colegi, altruisti, sa-si doresca din ce in ce mai mult sa lucreze cu copiii si in plus vor aprecia gestul dv la adevarata lui valoare.
Ștergerenu, categoric , celor de la SH !
ȘtergereVor trebui sa treaca ani buni pana a ne racastiga demnitatea profesionala, statutul social ! In sistem trebuie sa intre doar cei care vor avea o pregatire didactica temeinica asistata initial de mentori, sa fie bine remunerati , sa nu mai fie primiti toti cei care vin in sistem doar pentru ca nu gasesc un alt loc de munca !!!!! aceia pot fi eventul baby sitter
ȘtergereReparati raul facut de d-na Andronescu si recunoasteti studiile USH.Suntem multi care avem vechime in invatamant si acum nu mai avem voie sa participam la examenul de Titularizare sau sa ne dam gradele.Nu asa se face reforma!
ȘtergereE nevoie mai intai ca pregatirea invatatorilor si profesorilor sa fie serioasa. Am renuntat la calitatea de metodist pentru ca ma cruceam cand vedeam ce "stiu" cei pe care ii inspectam. Pe la examenele de titularizare...la fel... Universitatile si colegiile care "fabrica" astfel de produse ar trebui rase de pe fata pamantului. Copiii nu au nicio vina sa primeasca asemenea "cadouri" !!! Discrepanta care exista intre ceea ce se vrea si ce este la catedra ma face sa cred ca nu se vrea decat o masa de manevra, nonvalori!
RăspundețiȘtergereDoamne,cata dreptate ai,Clemansa!Lipsa practicii pedagogice si a metodistilor care sa-i invete pe tineri metodele de predare a TUTUROR disciplinelor de studiu,se resimt cu acuitate in invatamant,de peste 20 de ani!
ȘtergereInsa cand doamna Oana Badea,invatator la baza,cunoscatoare si beneficiara directa a acestor "RACILE"ale fostului sistem de invatamant,a incercat "intoarcerea in timp" pentru tinerele cadre didactice,au sarit toti ca arsi si au catalogat-o in fel si chip!Tinerele cadre didactice habar n-au ce insemna candva PRACTICA PEDAGOGICA in liceele pedagogice!Cand intrau la clasa pe propriile picioare,ERAU DEJA DASCALI CU EXPERIENTA!Asta inseamna practica pedagogica!
Acest lucru tine de fiecare om in parte, nu putem generaliza. Fiecare dintre noi invatam pe tot parcursul vietii, invatam pentru examene, ne pregatim pentru lectii si mai ales invatam unii de la altii. Dumneavoastra de ce ati dat bir cu fugitii si nu ati ramas sa impartasiti din experienta dv? Am vazut destui care-si critica colegii, poate multi sunt promovati pe criterii politice si mai devreme sau mai tarziu vor fi inlocuiti cu altii promovati si ei tot pe criterii politice.
ȘtergereBir cu fugitii? Ar fi fost asa daca paraseam sistemul, insa, de vreme ce eu am ramas sa lucrez in continuare cu elevii, din respect pentru ei si parintii lor, din respect pentru mine... aceasta spune tot! Energia mea trebuie canalizata acolo unde trebuie, nu acolo unde nu exista interes! Vorbiti de invatare pe tot parcursul vietii? Unii invata intr-adevar, dar nu ceea ce trebuie: sa plece pentru a avea de unde veni, sa fie la facultate de dragul cartonului, sa intre pe o usa doar fiindca de acolo vin niste bani! Cand in frunte se afla "cadre didactice" care fac matrapazlacuri, servind clientela politica.... crede cineva ca iti mai vine sa ramai?As!
ȘtergereIncercam sa gasim solutii pentru intrarea si pastrarea in sistem a celor mai buni dintre absolventii institutiilor de invatamant superior. Avem la fel de multa nevoie de cadrele didactice cu experienta. Trebuie sa gasim solutii pentru o salarizare motivanta.
ȘtergereSolutii pentru ca meseria de dascal sa fie atractiva?
RăspundețiȘtergereIn primul rand salariile, care actualmente sunt foarte mici .In al doilea rand , dascalul trebuie sa devina un personaj respectat in lumea in care traieste ,astfel incat niste camere video in salile de clasa ar fi binevenite pentru ca elevii sa stie ca sunt vazuti si pot fi chiar pedepsiti cei care insulta dascalul etc .In fiecare scoala sa existe consilierii scolari, care sa ajute la monitorizarea situatiei disciplinare prin consilierea elevilor problema ,studiul de caz ,etc.Sa se faca lectorate cu parintii ,cat mai multe , de catre profesori consilieri -psihpedagogi ,in asa fel incat parintele insusi sa constientizeze importanta scolii si a educatiei ,in general,pentru a sprijini scoala .Dascalul sa fie apreciat dupa calitatea muncii sale , nu ar strica chiar emisiuni media prin care sa se scoata in evidenta anumiti dascali devotati trup si suflet meseriei ,adevarate modele de persoana instruita si dedicata. Sa se elimine ,pe cat posibil, coruptia in scoli. Si o completare :nu toti tinerii sunt nepregatiti ,am vazut tineri foarte instruiti , receptivi la nou ,dedicati meseriei .Si inca o problema , am un copil dascal , care a terminat romana -engleza .S-a inscris la examenul de titularizare anul acesta .Stiti cati sunt pe un loc? 7(SAPTE) , da vedeti bine , sunt sapte candidati pe un loc ,in total 43 de candidati pe sase locuri titularizabile !Ce ziceti de asta?Eu zic ca e bine ca se mai pensioneaza dascalii in varsta ,fiindca se vor elibera posturi pentru tineri .Sunt bine pregatiti ,hotarati sa munceasca si sa fie eficienti.Desigur ,experienta se castiga in timp.Insa , e bine ca fiecare tanar sa fie monitorizat un an sau chiar doi de catre un dascal cu experienta .Asta va ajuta . Si , nu uitati ,salariile sunt extrem de mici ,rusinos de mici pentru niste tineri, care fac facultati grele si au o mare responsabilitate in societate, EDUCATIA!
axinteviorica, prezenta CAMERELOR DE LUAT VEDERI in sala de clasa este UN ATENTAT CLAR la RESPECTUL cadrului didactic! Un profesor care NU POATE sa-si controleze clasa, NU ESTE PROFESOR! NU prin SPIONAREA lui la ora se indreapta lucrurile! Ci, prin ACORDAREA INCREDERII. Degeaba scrii (cu FOARTE MULTE GRESELI DE EDITARE) acel cuvant MARE, numit EDUCATIE. Educatia TREBUIE sa se bazeze pe DEMNITATE, RESPECT si INCREDERE! Popularizarea in MEDIA a profesorilor la ore nu poate sa aduca decat ceea ce aduce media permanent, de 20 de ani: DEZASTRU! Cum ar sta o emisiune despre scoala pe langa kitsch-urile de gen "Soacra pentru bunici...." etc.?
ȘtergereCred ca multi dintre adevaratii PROFESORI sunt de acord cu mine! -- ANONIM de ROMANIA --
De tineri vor avea grija MENTORII, trebuie doar sa fie lasati sa intre in sistem si sa aiba un salariu decent, de rest vom avea grina noi cei mai batrani dar dorim sa vedem si putin interes din partea guvernului fata de ce raspandesc lumina stiintei in scoli.
ȘtergereDomnule ,(sau doamna)- care te ascunzi sub acest anonim.In primul rand eu nu fac greseli de editare !Daca dumneata scrii cu majuscule ,e problema dumitale .Nu vad ce ar fi asa de grav faptul ca s-ar face cat mai multe emisiuni despre scoala in care sa fie promovate valorile din domeniu .In legatura cu camerele video ,sa fie clar ,acestea nu ar viza profesorii ,ci pe elevi!E posibil ca dvs. sa nu fi vazut emisiuni in care elevii ,de obicei de la Sam-uri, sa insulte dascalii intr-un fel sau altul ,pot fi gasite sute de asemenea imagini postate chiar de catre elevii insisi !.Dar, e opinia dvs. , insa asta nu va disculpa de limbajul voit agresiv si extrem de nepoliticos .Nu aveti argumente palpabile .Asa cum dvs. aveti dreptul la o opinie ,tot asa am si eu dreptul la a-mi exprima punctul de vedere .Prefer sa nu-mi raspundeti , mai ales ca va ascundeti ,deci nu aveti curajul unei opinii avizate .
Ștergeredraga doamna, in editarea unui text SPATIUL se pune INTOTDEAUNA DUPA punct sau DUPA virgula, DUPA semnul exclamarii, OBLIGATORIU! Ia uitati-va CE FRUMOS va apar propozitiile care incep cu...punct! Analizati, macar cu coada ochiului textul scris de dumneavoastra si veti observa ca tradeaza multe! Aveti, in mod clar un complex legat de elevii de la SAM-uri (care, fie vorba intre noi, NU MAI EXISTA). Eu am mai vazut ceva emisiuni cu tematica scolara. Interesante si rare. Limbajul meu nu este nici pe departe atat de agresiv precum atitudinea ministerului (fost) la adresa profesorilor, considerati apriori (sa va traduc termenul?) infractori ce TREBUIESC urmariti, spionati, amenintati si apoi dati afara pentru orice pixel incomod aparut pe ecran! Nu am cum sa ma "ascund SUB un anonim", nu vad de ce sa ne comportam EXACT precum acei elevi de la "SAM" care posteaza filme de prost gust pe NET, argumentele mele nici nu au cum sa fie "palpabile", pentru ca in clasa de elevi nu se intra cu bata, intr-adevar "palpabila", ci cu argumente LOGICE, PERTINENTE, CORECTE. Limbajul meu nu a fost absolut deloc nepoliticos. Am facut doar cateva constatari evidente. In privinta CAMERELOR de LUAT VEDERI imi mentin FERM punctul de vedere: TREBUIE SA DISPARA URGENT din clase! Nu pentru ceea ce fac (oricum nu-s bune la nimic), ci pentru ceea ce REPREZINTA: amenintarea unui sistem dictatorial, lipsa de respect, umilire si, nu in ultimul rand incalcarea dreptului fundamental al omului la apararea propriei imagini. Nici un cetatean nu poate fi filmat FARA ACORDUL EXPRES AL SAU! Cati dintre colegii nostri DORESC sa fie filmati non-stop pe parcursul FIECAREI ore, din FIECARE zi, in FIECARE an, la FIECARE clasa ? Si, oare, PENTRU CE ?
Ștergere--ANONIM de ROMANIA-- Vedeti ca ma semnez? E un nume la fel de bun ca oricare altul. As putea scrie chiar axinteviorica, nu ?
Ce rost au aceste opinii ale noastre daca nu tineti cont de ele?
RăspundețiȘtergereVom incerca sa tinem cont de ele.
Ștergererecladirea statutului social se face cu recompensarea materiala atractiva amuncii depuse.
RăspundețiȘtergereEu nu m-am simtit bine in urmatoarele situatii:
-cand primarul cu prea putine clase face ca decontarea navetei pe o luna sa devina o mare favoare
-cand elevul cu prea putin bun-simt imi rade in nas spunand ca leafa mea este mai mica decat banii lui de buzunar pe cel mult doua saptamani
-cand sunt obligata prin lege sa ma perfectionez pe banii mei, pentru ca la cursuri fara taxa nu prea mai am cum sa ajungi de una singura
-cand am de intocmit o gramada de documente consumatoare de timp, tus si hartie (deci si de bani) si mi se spune ca mai am de facut si altele
-cand a trebuit sa refac planificarile si sa inghesui materia pentru ca au fost introduse recapitulari imense pentru teste initiale si sustinerea lor si pentru programul "Scoala altfel"
-cand instabilitatea legislativa ne induce tuturor un sentiment de nesiguranta in fata elevilor de clasa a VII-a si a parintilor lor atunci cand iti pun intrebari legate de admiterea in liceu
-cand prezenta mea intr-o scoala poate depinde de acordul Consiliului de Administratie pentru o miscare de personal, iar contractul poate fi desfacut de director, daca asa doreste la un moment dat
Acestea ma fac sa nu ma mai simt atrasa de meseria pe care o practic cu pasiune. Nu munca ma indeparteaza, pentru ca rezultatele elevilor spun altceva, ci prea putinul pe care il primesc pentru munca depusa. Avem si noi copii pe care trebuie macar sa ii hranim normal, ca oricum, in rest traim second hand.
SUBSCRIU
ȘtergereSubscriu
ȘtergereAsa este, sunt cateva din aspectele vietii de profesor in Romania anilor 2000. Cu 50 de ani in urma un elev cu 7 clase stia mai multa materie decat stie acum multi absolventi de liceu; pofesorul era profesor, acum e la dispozitia d-nei director si a comisiilor din scoli nu mai sunt repetenti printre elevi desi multi ar merita acest statut, dar deh! ii trecem sa avem elevi; acesti elevi in timp iau si bacul, devin absolventi de studii superioare si bineinteles vor fi la un moment dat pe posturi de conducere- nu sintiti ce ni se intampla pentru ca profesorul nu mai e profesor
ȘtergereRenuntati la politizarea posturilor de directori,reintroduceti examenele de admitere la liceu pentru ca elevii sa primeasca un semnal de ”normalitate”, sa inteleaga ca la scoala venim sa invatam, renuntati la toate hartiile inutile pe care trebuie sa le completam si, foarte important, platiti oamenii astfel incat sa dispara sentimentul national de umilinta.Si multe,multe altele
RăspundețiȘtergereAr trebui gândit logic. De ce e atractivă profesia de magistrat ? Simplu. Pentru că magistraţii beneficiază de stabilitate în funcţie şi salarii motivante. De ce au parte dascălii ? De salarii de mizerie, stres cât cuprinde, reducere de activitate şi concurs de titularizare la nivelul şcolii , mai nou. Ni s-a luat şi dreptul de a ne transfera sau detaşa.... E din ce în ce mai "bine".
RăspundețiȘtergereSubscriu.
Ștergere1. RENUNTAREA URGENTA, 100% la "Legea" Asigurarii Calitatii - cere ne-a transformat in frizeri umili ("furnizori de servicii") si nu asigura nimic bun ! Este o maimutareala schimonosita a ordinii din alte sisteme de invatamant. Copiata prost. Si de aici, renuntarea la ARACIP, CEAC, etc.
RăspundețiȘtergere2. RENUNTAREA "IN INTEGRUM" la LEN 1/2011. COntine aceeasi abordare i d i o a t a a invatamantului national public ca simplu furnizor de servicii. Profesorii NU sunt niste chelneri (furnizori de servicii) si elevii niste clienti (beneficiari de servicii). Si MULTE ALTE ANOMALII !
3. Revenirea la clase de MAXIM 20/25 de elevi. NU SE POATE LUCRA EFICIENT CU mai mult de 25 de elevi ! Iar la obiectele cu aplicabilitate practica, REVENIREA la GRUPE de 10/12 elevi (este NECESARA, nu e un moft)
4. RENUNTAREA la "notarea ritmica", o exagerare ce da nastere la fals: atata vreme cat profesorul este obligat sa lucreze cu clase foarte numeroase, si sa puna o tona de note la fiecare elev, intr-un numar din ce in ce mai mic de ore, e clar ca evaluarea nu va fi obiectiva. Am vazut cataloage din 1962, in care, elevii erau incheiati/trimestru cu... 1 nota ! Da, O SINGURA NOTA! Si nu la corigente! Pe atunci, "sub comunisti", PROFESORUL avea AUTORITATEA si LIBERTATEA de a incheia ELEVUL cum credea el mai bine ! - Iata cum COMUNISTII respectau profesorii !
4. CRESTEREA NUMARULUI DE ORE/DISCIPLINA si REVIZUIREA PROGRAMELOR SCOLARE prin eliminarea balastului. Programul elevilor NU este prea incarcat din cauza numarului de ore de stat la scoala, ci din cauza programelor extrem de stufoase si greoaie. Multe discipline din liceu, spre exemplu, trateaza materie de facultate!
5. RENUNTAREA la 90% din documentele scolare "obligatorii". Programele, planificarile sunt pe NET, de ce mai este nevoie sa le aiba FIECARE profesor IN DUBLU EXEMPLAR ? De ce TREBUIE sa scrie fiecare profesor tema FIECAREI ORE in Condica ? Unde se mai intalneste asa ceva ? Sa SEMNEZI pentru FIECARE ORA, NOMINAL ! Ar fi normal o singura semnatura de prezenta. TOATE acestea sunt mijloace de presiune si de umilire a Cadrelor Didactice.
6. RENUNTAREA la "PORTOFOLII" gigantice, la vagoanele de hartii cerute, obsesiv chiar, fiecarui profesor! DOSARE, FOI, DOSARE, FOI, LUCRARI, DOVEZI, DOSARE, FOI, etc., etc., etc. TOATE, dar ABSOLUT TOATE I N U T I L E!!!
7. Formularea CLARA a unei Fise a Postului pentru profesorul din preuniversitar, in care sa se stabileasca CLAR, CONCIS ce are de facut un profesor! Nimic mai mult. NU intra in sarcina preuniversitarilor sa SCRIE CURSURI, TRATATE, RECENZII, ARTICOLE, COMUNICARI STIINTIFICE, etc. Acestea sunt activitati specifice prof. universitari. Nu li se interzice nici preuniversitarilor, dar NICI SA NU FIE OBLIGATI !
---REVIN si cu alte sugestii intr-un mesaj ulterior ---
ANONIM de ROMANIA
Subscriu
Ștergere1. Daca tot facem atata scoala (noi dascalii), sa fim lasati sa ne facem meseria (fara chibiti pe margine ca la fotbal sau ca-n politica);
RăspundețiȘtergere2.Renuntarea la maldarul de documente scolare inutile;
3.Coroborarea rezultatelor scolare ( a performantelor!) cu, conditiile socio-economice in care ne desfasuram activitatea ( nu vom putea sa punem pe picior de egalitate rezultatele obtinute cu elevii unui colegiu dintr-un mare oras cu rezultatele obtinute cu bietii elevi dintr-un catun uitat de lume, care fac naveta zeci de km pe zi;
4. Sustinerea materiala mai consistenta a scolilor defavorizate (materiale didactice, consumabile)deoarece multe primarii nu le inteleg rostul(nici n-au cum).
5.Asigurarea manualelor scolare intr-un sistem unitar, in procent de 100%,anual pentru toti elevii (cei din mediul rural primesc ce ramane nu ce comanda si nu cat comanda)
6.Salarizarea corespunzatoare muncii si renuntarea la compararea cu domeniile productive.Noi suntem intr-adevar consumatori , dar din pacate din munca noastra (materiale didactice in fiecare zi , la fiecare clasa, in fiecare an)
SUBSCRIU
Ștergere-Desfiintrea CEAC si ARACIP care ne transforma in secretari prin orientarea dascalului catre o scriptologie stufoasa si ineficienta.
RăspundețiȘtergere-Revizuirea programei scolare
-Salarii mai mari,cu cresteri considerabile in functie de grade si vechime(nu cresteri de ochii lumii)
-Un director pe toata zona,nu in fiecare unitate
-Sa primeze munca la clasa
-Depolitizarea invatamantului
-Renuntarea la schimbarea directorilor pe criterii politice care nu tin seama de competenta(Voi tocmai ati facut o epurare nesimtita si ati pus directori pe toti incompetentii)
subscriu
ȘtergereCu respect,ar mai fi fost de adaugat-dar numai cine este director de unitate prescolara stie-NECESITATEA acuta a degrevarii directorilor de gradinita,in conditiile-n care au 1-3 unitati structura arondate(in zone diferite ale orasului),intocmeste TOATE situatiile,documentele solicitate(nu au post de secretar etc.).Este vorba de OMECTS nr.4865/2011!!!!Este inuman si imposibil de indeplinit sarcinile la termen si...prestatia la grupa sa fie de calitate-ca si managementul,de altfel.Am ajuns bataia de joc a sistemului!
RăspundețiȘtergere-continuare-
RăspundețiȘtergere8. Salarizarea UNITARA a profesorilor din preuniversitar, la acelasi nivel cu celorlalti bugetari CU NIVEL EGAL DE STUDII! De altfel, SALARIZAREA dupa STUDII (si nu dupa mofturi politice si/sau mafiote) ar readuce INVATAMANTUL la statutul de PRIORITATE NATIONALA, dupa cum este prevazut in Constitutie. Retineti, nu am cerut salarii mari, ci la acelasi nivel cu a celorlalti bugetari! De altfel, chiar si vestita Lege 221 nu facea decat sa reduca (destul de palid) decalajul dintre salariile bugetarilor. Dar, nici acea Lege nu a fost respectata. Cand NU EXISTA INTENTII BUNE....
9. Acordarea "sporului pentru carti" - cei 100 euro - la inceputul anului si decontarea pe tot parcursul anului calendaristic. Decat o acordare fortata si decontare in 2-3 zile, mai bine deloc ! In modul cum sunt acordati acum, sunt o RISIPA inutila!
10. RENUNTAREA la PROCESE INTENTATE STATULUI pentru NERESPECTAREA LEGILOR ! Bani cheltuiti inutil. Este de-a dreptul ABERANT sa DAI IN JUDECATA STATUL ca nu respecta legile !
11.RENUNTAREA la CAMERE DE LUAT VEDERI, la Ordine staliniste, cum sunt cele de interzicere a protocolului la examene, si intrarea pe un fagas NORMAL, LEGAL cu profesori RESPONSABILI, platiti corect, tratati corect. Sa le acordam INCREDEREA si sa nu incepem cu acordarea NEINCREDERII! Sa ne respectam INTRE NOI si, evident cine greseste, sa plateasca!
12. STABILIREA CLARA a examenelor, atat in ciclul gimnazial, cat si in cel liceal. Cred - dar nu am certitudine - ca ar fi mai bune examenele de ADMITERE si nu cele de FINAL. S-ar cuveni o dezbatere nationala, sa vedem cum ar fi mai bine.
13. Organizarea, daca este nevoie - de ore de pregatire suplimentare pentru elevi, IN SCOALA, oficiale, PLATITE. Poate chiar din banii parintilor, care oricum platesc mai putin decat in particular. Oficial, legal, fara ascunzisuri.
14. Renuntarea la regimul INCHIZITORIAL impus de vechea guvernare, cu numararea zilnica a absentelor, centralizare, trimitere, amenintare, taierea alocatiei (si asa foarte mare), etc. Rezultatul real este O CRESTERE ALARMANTA a absenteismului! Elevii au inceput sa chiuleasca "pe rupte", satui de atata paza, amenintari, numarat de absente, camere de luat vederi, etc. Se simt in scoala ca intr-o puscarie - si pe buna dreptate - incat, mai bine nu vin.
15. APRECIEREA cadrelor didactice dupa criterii specifice muncii lor: activitatea la catedra, ridicarea nivelului unei clase la un nivel minim acceptat, prezenta la ore, corectitudinea, deontologia profesionala, si NU dupa numarul de hartii din DOSAR, sau de credite obtinute pe la cine stie ce cursuri fantoma!
Mai sunt MULTE lucruri de spus! Ideea este SA RENUNTAM ODATA pentru TOTDEAUNA la caracterul DUPLICITAR in care traim, sa legalizam ce este CORECT si sa pedepsim ce NU este corect. Principiul CONCURENTEI SALBATICE, instituit cu forta de vechiul regim NU ESTE APLICABIL intr-un sistem public, obligatoriu. Poate, doar in mediul Universitar. Profesorii din preuniversitar au o meserie frumoasa, dar FOARTE STRESANTA! Sa-i respectam pe cei ce reusesc sa si-o faca CORECT (nu neaparat la superlativ) si sa-i lasam, sa-i ajutam sa si-o faca la fel de corect in continuare. Sa nu-i stresam si mai mult cu tot felul de aiureli biroratice si amenintari fabricate in fiecare saptamana, dupa moda vechiului regim. TREBUIE asigurata o STABILITATE pe termen MEDIU si LUNG in invatamant! Incertitudinea, haosul, amatorismul, tupeismul si de ce nu, prostia, au guvernat DESTUL sistemul de invatamant!
---VOI REVENI---
- ANONIMUL de ROMANIA -
Subscriu
ȘtergereFelicitari pentru oglinda fidela a tarelor sistemului si pentru propunerile facute!Excelenta sinteza,va multumeste un coleg profesor din preuniversitar care n-a mai gasit energia necesara sa faca un comentariu atat de precis si succint dar va impartaseste opiniile.
ȘtergereAm retinut multe dintre propunerile dv. Va rog sa reveniti.
ȘtergereDomnule Marian Pop, REVIN cu multa placere si ma simt cu adevarat onorat ca, in sfarsit se gaseste cineva sa aprecieze opiniile mele. Iar cand acel CINEVA este chiar Ministrul Invatamantului....
ȘtergereMai sunt inca MULTE de spus referitor la starea, chiar STAREA invatamantului in aceste vremuri mai mult decat tulburi. Inainte de a sublinia si alte elemente ce ar trebui remediate, ma repet pentru a... nu stiu cata oara: TREBUIE SA RENUNTAM la ABERANTA Lege a Calitatii, acea ordinara Ordonanta de Urgenta (singura "urgenta" era doar umilirea cat mai grabnica a cadrelor didactice), care in decursul celor 6 TRISTI ani a dovedit nu numai ca nu aduce Calitate, ci ca aduce GRAVE deservicii invatamantului, l-a terfelit, l-a ingenunchiat, l-a SECAT de orice CALITATE, de orice CONTINUT! Un efect PROFUND DAUNATOR! Nu e nici Legea 1/2011, nici Constitutia! E doar o biata Ordonanta de Urgenta!
Sigur, nici vestita LEN(e) 1/2011, o Lege de tip copy-paste, o colectie de Articole contradictorii, in care partea a doua o contrazice pe prima, o lege Organica adoptata pe furis, pe 5 Ianuarie, dupa Sf.Vasile, cand oamenii nu si-au revenit suficient dupa Sarbatori, la o bucata de noapte, fara nici o consultare, ei bine, aceasta Lege (pentru ca, cel putin oficial, este o Lege) - trebuie ARUNCATA la cosul de gunoi al istoriei, pentru ca in fundamentul sau aduce invatamantul national al Romaniei in DERIZORIU, transformandu-l intr-o frizerie de cartier (sa ma scuze frizerii, nu am nimic cu ei, nici cu munca lor), sau, si mai grav, intr-o afacere de partid. Copiii, parintii, profesorii, "actorii" implicati in educatie NU MAI CONTEAZA. Peste 70% din populatia tarii NU MAI CONTEAZA! Conducerea scolilor este asigurata "din afara", profesorii nu mai au drepturi. Pana aici s-a ajuns !!! Concluzia? Este cea fireasca, de INLOCUIRE a acestei aberatii sociale cu o Lege respectata, corecta care sa asigure profesorilor Demnitatea si Siguranta necesara in aceasta frumoasa, dar grea meserie!
Poate dintr-o pura coincidenta, poate nu, sunteti SINGURUL ministru ce cunoaste atat de bine problemele acumulate in timp ale celor din Preuniversitar. Domeniu considerat mereu "calul de bataie" al tuturor, tapul ispasitor al tuturor pacatelor din societate. Si mereu lasat la coada. De aceea, sperantele noastre se indreapta spre dumneavoastra. Va credem ca va este greu. De aceea, daca dumneavoasra considerati utile propunerile noastre si suportul nostru moral, suntem gata sa va fim alaturi.
-- ANONIMUL de ROMANIA --
Sunt în asentimentul colegilor care au exprimat o mare parte dintre problemele actuale, dar aș adăuga un amănunt foarte important: salariile care ar trebui să devină atractive. Așadar, oferiți o plată decentă și lăsați-i pe dascăli să se ocupe de elevi și nu de hârtii (preocuparea nr. 1 în prezent). Dacă vine o inspecție sunt verificate documentele, lecțiile și ce faci tu concret cu elevii parcă nu mai contează. Poți fi un dascăl minunat, dar dacă nu ai documentele în regulă... ești nimeni.
RăspundețiȘtergereReintroducerea salariilor de merit ar deveni un stimulent pentru a intra în sistem, pentru a lucra mai mult și pentru a deveni un profesor inovator. Mulți sunt conștienți că nu au șanse prea mari la gradații și se dau bătuți, părăsind chiar profesia pe care au ales-o din pasiune.
ai mare dreptate cu reintroducerea salariilor de merit!
Ștergere-continuare-
RăspundețiȘtergereSi TOATE aceste deziderate s-ar putea rezolva "de la sine", DACA invatamantul ar fi finantat la MINIMUL prevazut in toate legislatiile posibile !
- ANONIMUL de Romania -
cred in primul rand ca trebuie sa se umble la statutul de dascal,la respectul ce trebuie sa-l impuna aceasta meserie(sa ne aducem aminte de "Amintiri din copilarie'unde dascalul si preotul satului erau personalitatile satului)-sa se renunte la aceste programe supraaglomerate ,care nu fac altceva decat ii lipsesc pe copii de cultura generala cu care trebuie sa incheie fiecare treapta,-sa se renunte la aceasta scriptologie care nu face decat sa manance din timpul cadrului didactic ,timp ce ar trebui afectat efectiv copiilor,(oare daca nu avem procese-verbale ,poze si alte marturii ,inseamna ca nu ne-am facut meseria?)-sa ne fie recunoscuta la adevarata valoare meseria,sa fie stimulati financiar profesorii,-sa fie numar maxim de 20-25 copii/clasa ,daca se vrea calitate nu cantitate,iar cabinetele metodice din unitatile scolare ar trebui improspatate ,caci inca se mai lucreaza pe harti si planse de acum 25-30 ani,-sa li se dea dreptul de as conduce unitatile scolare oamenilor scolii,nu celor din "exterior",caci nu suntem un loc de desfacere pt "X" firme si ar mai fi multe de spus caci in cei peste 20 de ani s-a stricat tot ce a fost bun in invatamant .....de la liceul pedagogic care scotea care scotea profesionisti pana la.......fara comentarii.....
RăspundețiȘtergereDar daca o parte consistenta din cadrele pensionare va continua activitatea? Am o colega pensionara din 2004 care inca preda! Tot la noi, la BT. o pensionara e inspector scolar adjunct.
RăspundețiȘtergereAsa facem reforma?
Numiti in continuare directori pe criterii politice pentru a va face de rusine... Am sperat in schimbarea pe care ati promis-o, dar sunt convins ca nelasand scolile sa-si aleaga conducerea va bateti joc de tot invatamantul sub infatisarea de Bun Samaritean. Of, ce dezamagire....
RăspundețiȘtergereIn acest moment, nu exista metodologia privind organizarea concursurilor de directori si nici metodologia privind organizarea si functionarea consiliilor de administratie. Doar cand acestea vor fi in vigoare, concursurile de directori vor putea fi organizate de catre consiliile de administratie.In aceasta toamna, pentru prima data dupa 4 ani, vor fi organizate concursuri pentru functiile de inspectori si directori.
ȘtergereConsiliul de administraţie a unei şcoli este o ,,gaşcă" domnule ministru, cel mai bine este angajarea prin concurs naţional, eventual consiliul de administraţie poate aproba înscrierea. De multe ori consiliul de administraţie este compus din nevasta directorului, naşa, fina şi etc...Românii nu se lasă de obiceiurile proaste, se pare că profesionalismul este o himeră pentru noi.
ȘtergereCum adica Consiliul de administratie din scoala organizeaza concursul pentru directori? pai ce faceti domnule ministru nu rupeti odata pisica in doua?
ȘtergereNu stiti ca in Consiliul de administratie sunt cei care trebuie, daca ai alta opinie esti pus la zid imediat . Organizati un concurs national ca la titularizare, dar mai adevarat decat titularizarea. Bine ca ati renuntat la modelul de titularizare propus prin noua lege, totusi si asa se fac si desfac multe
Aet 94, alin 7, lit e din LEN prevede faptul ca o atributie a CA este organizarea concursului de ocupare a functiei de director si de director adjunct.
ȘtergereSa se revina la posibilitatea de a solicita prelungirea activitatii cu trei ani dupa limita, asa cum prevedea legislatia anterioara.
RăspundețiȘtergereABERATII! Asta ar insemna pastrarea unor posturi ocupate de oameni ce ar trebui sa se joace cu nepotii, caci devotament si motivatie nu mai au la varsta asta. Ce sa mai vorbim de eficienta!Sa nu uitam ca somajul este in randul tinerilor absolventi cu rezultate laudabile, care nu au loc in sistem tocmai de acesti PENSIONARI!! Este nevoie de o reimprospatare a invatamantului.
ȘtergereSa fim seriosi-oricat de bun dascal ai fost sau esti ,la 60 de ani nu mai ai rabdarea si randamentul pe care l-ai avut la 40-50 de ani.Am intalnit cadre didactice care vroiau sa mai stea in sistem ca si-au facut copiii nu stiu ce rate;Dar noi tinerii care suntem in sistem nu avem rate si copii de crescut.
ȘtergereSa fie verificati profesorii care nu vin la scoala si nu isi fac orele si care iau bani de pomana si sa li se ofere tinerilor ocazii sa le ia locul acestora.
RăspundețiȘtergereHai sa renuntam la tot! Ce documente , ce elevi, ce profesori ne mai trebuie?
RăspundețiȘtergereEste o idiotenie sa crezi ca poti lucra in invatamant fara documente de planificare a activitatii. Am fost in scoli din mai multe tari UE. Legea si legalitatea documentelor sunt sfinte. Si acolo exista documente scolare obligatorii, cadrele sunt implicate in toate activitatile comunitatii, uneori fac peste 8 ore pe zi si nu se plang. Daca doriti sa lucrati in agricultura lasati pe altii sa se ocupe de invatamant. Stiu cadre didactice din rural care fug de la scoala sa adape vaca sau sa sape porumbul. Menirea de dascal nu inseamna anarhie ci rigoare in planurile de invatamant. Este adevarat ca avem manuale si programe foarte elaborate cu continuturi de facultate, dar acestea se pot revizui prin propunerile si actiunile noastre. In ceea ce priveste numarul de ore pe saptamana , acesta nu ar trbui sa depaseasca 20 de ore saptamanal (4 pe zi) la primar si prescolar si 25 de ore saptamanal ( 5 pe zi) in rest. Este o copilarie sa crezi ca o scoala poate fi condusa fara un plan de dezvoltare institutionala, fara un plan managerial anual, iar cadrele didactice sa nu aiba o fisa clara a postului.
Lenea si improvizatia nu au ce cauta in procesul de invatamant.
Sunt de acord ca sunt documente inutile cerute dar nu inseamna ca tot ce am facut a fost prost.
Astept cu nerabdare modificarea statutului personalului didactic unde am ajuns sa fim in aceeasi oala cu necalificatii din economie.
Camerele video din clase la examene aduc jigniri cadrelor didactice , care din oficiu sunt considerate corupte. As propune ca intregul proces de invatamant sa fie reinoit prin statutul cadrelor didactice, prin programe si manuale facute profesionist, prin conduceri de institutii competente, promovate prin concurs, iar o data la 5 ani toate cadrele didactice sa fie testate din punct de vedere profesional. Sunt cazuri de cadre plafonate, care in 20 sau 30 de ani nu au participat la nici un curs de perfectionare, au idei si apucaturi invechite, si au cerinte absurde fata de copii.
Este o tema de reflectare pentru toti.
1. Daca ti-a placut invatamantul din Vest, DE CE NU AI RAMAS ACOLO ?
Ștergere2. Invatamantul "din Vest" NU ESTE CU NIMIC MAI BUN decat al nostru! Ba, din contra!
3. Documente se fac, dar in limita bunului simt, fara a supraincarca profesorul.
4. Programele scolare sunt adaptate (cantitativ si calitativ) nevoilor societatii
5. Numarul de ore/saptamana la clasele de gimnaziu si la cele de liceu NU sunt SUB 25, dupa cum afirmi. Ne dorim COMPETITIVITATE si CALITATE cu niste elevi ce abia mai dau pe la scoala, cu profesori nemotivati, cu programe supra-incarcate, predate intr-un numar MINIM de ore! Si cu "notari ritmice" bagate pe gat profesorilor! CUM se pot realiza toate acestea, domnule "occidental"? Pe "goagle"? Programul NORMAL la o scoala din vest este de la 9 dimineata la 17 seara. Oare, numai 5 ore/zi?
-A. of R.--
"reinoit"? De fapt este reinnoit!!! Daca ati avut bani sa ajungeti in Vest, probabil ca nu sunteti cadru didactic in preuniversitar...
Ștergere"Sunt cazuri de cadre plafonate, care in 20 sau 30 de ani nu au participat la nici un curs de perfectionare" - Tocmai ca N-AU participat la aberatiile alea de perfectionari, cu "metoda palariilor colorate" i-a facut sa STEA IN CLASA, cu copiii, sa-i cunoasca, sa le fie un adevarat mentor. Nu un biet actoras fara talent ce incearca sa aplice fara succes notiunile de la perfectionari(nu fiindca nu este capabil, dar 99% din "psihopedagogisme" sunt neaplicabile intr-o clasa normala de elevi). La cursuri unde se invata cum sa ne facem ca facem scoala, elevii se fac ca invata si statul se face ca ne plateste. Am gresit cu ceva ?
ȘtergereAm facut un memoriu la sfarsitul lunii aprilie, catre dl Hancescu, prin care atrageam atentia asupra numarului mare, alarmant, de cadre care se vor pensiona in perioada urmatoare, cu rugamintea sa se aiba in vedere revenirea la dreptul de prelungire peste varsta standard de pensionare. V-am scris si dumneavoastra pe blog de trei ori legat de caest aspect. A treia oara mi-ati raspuns ca veti avea in vedere mentinerea oamenilor de valoare... cum? Ati dat ordinul din 31 mai care prevede ceva legat de acest aspect, dar numai in invatamantul superior dar nu si in preuniversitar. A aparut si metodologia de miscare a personalului si nici aici nu apare posibilitatea prelungirii. La fizica veti ramane in curand fara profesori. A analizat cineva situatia aceasta? Pe data de 7 iunie am avut onoarea sa-mi inmanati Certificatul de Scoala Europeana pentru proiectele derulate de mine in scoala. Si drept recompensa sunt aruncata la gunoi.... V-ati gandit sa apelati la autonomia Consiliului de Administratie de a decide daca sunt si profesori care merita sa mai fie mentinuti in activitate peste varsta de pensionare? Ce solutie aveti in acest caz (fara a crea o avalansa de neoprit. Nu cred ca se va ajunge la un numar mare de doritori intrucat majoritatea ar dori sa se pensioneze de la 45 de ani, daca s-ar putea... sunt multi obositi si plictisiti inca de tineri)?
RăspundețiȘtergereCu stima astept o solutie de la dumneavoastra. Nu la plata cu ora, care acum inseamna aproape munca voluntara!
Si cu tinerii cum ramane? Ei sa ramana someri sau angjati pe durata determinata, cum sa-si mai poata intemeia o familie? Doamne, in ce hal s-a ajuns!!!!!!
ȘtergereStiti cat are salariul un prof. debutant? O treime din salariul unui prof la final de cariera.
Eu sper sa se permita continuarea activitatii pensionarilor numai la plata cu ora si numai pentru posturile pe care nu se pot angaja profesori calificati.
SUNT ATATIA TINERI CARE LUPTA PENTRU UN LOC IN SISTEM...
ȘtergereLASATI-LE SI LOR O SANSA! NU TOTI SUNT SLAB PREGATITI SI PE DEASUPRA MAI AU SI ENTUZIASM!
VA LASAM. LA PLATA CU ORA NU O SA VIN. POT MAI MULT... AM MAI MULTE OFERTE PENTRU CA MA DUCE CAPUL. DIN PACATE NOTELE VOASTRE LA TITULARIZARE SE VAD. DE OBICEI NU SUNTETI BUNI.....DE NIMIC...
ȘtergereAVEM LOC TOTI. ASTA ESTE ROMANIA! NE-AU INRAIT....
ENTUZIASM NU PREA AM VAZUT LA COLEGII MEI TINERI... NU FAC MARE LUCRU! BA CHIAR DE MULTE ORI DAU EXEMPLE RELE.... CRED CA AM EU MAI MULT ENTUZIASM!
SUCCES LA TITULARIZARE. SA NE SCRI CE NOTA AI LUAT!
DOAMNE UNDE AM AJUNS! SA-I MANCAM, SA-I OMORAM PE CEI CARE SE APROPIE DE BATRANETE, CHIAR DACA SUNT IN PLINE PUTERI SI CU MULTA EXPERIENTA! NU MAI AVEM LOC PE PAMANT. FIECARE VREA CE NU ARE! SI NOI AM FOST TINERI SI PE O LEAFA DE NIMIC... CAND AM AJUNS SA DAM CE ESTE MAI BUN DIN NOI, NU NE MAI VREA NIMENI! O SA VA VINA RANDUL! SA VEDETI CE BINE VA FI!
ȘtergerePlata cu ora ar fi o solutie daca ar fi, intr-adevar, plata. O corelare, de pilda, cu sistemul de la corectura de bac ar fi un inceput. 3,5-4,5 lei brut per elev.
ȘtergereAnonim18.06.2012, 12:39 Hartiile si standardizarea . . . spiritului sunt mai importante decat ELEVUL ?
RăspundețiȘtergereEseu : alcatuieste o lista cu TOATE socumentele solicitate unui cadru didactic !
Raspuns> NU SE POATE. Asta nu e lista, e Autostrada de hartie!
ȘtergereProfesorii pensionari sa mai stea si pe acasa, caci sunt destui absolvenţi care din cauza lor nu au posturi,iar preotii sa mai stea si pe la parohii caci la scoala sunt profesorii de Religie, deoarece din cauza lor nu se mai pot transfera din lipsa posturilor pe care le-au ocupat acestia, din lacomie de a nu parasi nici una, nici alta, caci sunt titulari la scoala, dar si cu parohie. Cu ei cand veti lua masuri punându-i sa aleaga una din doua?. Mulţumim!
RăspundețiȘtergereINVATA SA SCRI SI PE URMA SA NE ARATI CA ESTI PROFESOR.RUSINE! CE GRAMATICA STI? DIN FERICIRE NU SUNT TOTI CA TINE! TE DUCI LA TITULARIZARE? SAU AI LUAT DEJA EXAMENUL PE PILE! MERITI 1.50 DUPA CELE 7 RANDURI SCRISE!
ȘtergereDar dumneta stii????
Ștergerese scrie scrii,nu scri
se scrie stii,nu sti
P.S Dumneata ce nota ai luat la titularizare?
Chiar este un model Ocţidentul ?
RăspundețiȘtergereCe era de facut? sa pastraţi pretransferul acolo unde îi era locul, aducând titularii cât mai aproape de casă, nu punând suplinitorii înaintea acestora.Asa ne pretuitţi? din pacate, iar suntem pusi la coadă. Niciodata acestia nu au luat posturi înaintea titularilor. În toţi anii cât am suplinit niciodată nu am avut privilegiul acesta. Oare ce era mai bine: sa fiu titular, dar departe cu postul, sau suplinitor si la mine acasa? Multumim!
RăspundețiȘtergerePentru acest an, nu s-a putut altfel. De la anul pretransferul si detasarea vor avea alt loc in calendar.
Ștergere1. Regandirea continuturilor pe criteriul pragmatic-functional nu doar in teorie: programele noastre vor sa produca o tara de intelectuali si produc o tara de frustrati ai educatiei.
RăspundețiȘtergereMai bine si-ar propune sa produca, pe langa un oarecare numar de cercetatori, savanti si profesori emeriti, un mare numar de oameni echilibrati, cu incredere in ei, capabili sa aiba si sa articuleze o opinie, cu o calificare clara si eventual, banoasa. Scolile noastre tehnice fac zeci de ore de teorie si practica pe ici pe colo, pe apucate, si in lipsa, tot teorie...Normal ca dotarea atelierelor sau a laboratoarelor ar fi costisitoare...dar ar face diferenta intre bajbaiala actuala si dezideratul atractivitatii viitoare, pentru ca nici Romania si nicio alta tara nu poate fi alcatuita nici macar pe jumatate din intelectuali. Trebuie sa intelegem odata care sunt vremurile, cine suntem si cum putem sa ne exploatam posibilitatile.
De aceea cred ca programele din preuniversitar ar trebui gandite de oameni din preuniversitar care predau unor copii de niveluri diferite si care dovedesc faptic ca inteleg ce inseamna functional sau pragmatic nu doar ca expresii ale limbajului de lemn. Daca trebuie undeva sa imitam uniunea europeana, aici este, pentru ca modul de elaborare a unei programe oglindeste o mentalitate, si de la mentalitate putem schimba apoi si alte lucruri...
2. Promovarea valorii reale. Atat a cadrelor didactice, cat si a copiilor. Se pune mare accent pe cursuri, simpozioane, lucrari sforaitoare, hartii...E in regula. Dar sunt ele criteriul fundamental care face diferenta, si inca ce diferenta?...Pentru ca, docamdata, ele fac marea diferenta la transferuri. De exemplu intre profesorii care raman la oras sau merg pe coclauri...Rezultate extraordinare,e mai greu daca n-ai copii extraordinari... Dar poate ai copii medii care promoveaza la bac sau la capacitate in procent foarte bun. Poate ai o relatie buna cu elevii, desi nu le dai note nemeritate. Poate poti dovedi oricand si oricui ca esti bine pregatit in specialitatea ta. Muncesti sa faci lucruri frumoase cu ei. Ar fi frumos sa stii ca lucrurile astea conteaza si ca poti avea un viitor in invatamant si daca n-ai multi bani de dat la cursuri, un trup de vandut unui inspector sau un suflet unui partid. Doar prin pregatirea si prin capacitatile tale.
Atat, domnule ministru. Discursul devine utopic. Poate ii veti gasi totusi un ecou practic.
- reintroducerea examenelor de admitere, atat la liceu, cat si in institutiile de invatamant superior.Nu poti sa fii profesor, fara sa ai nici cea mai mica atractie spre o astfel de meserie, doar pentru ca la bac s-a copiat si ai obtinut o medie mare si astfel ai putut intra la o facultate care te lanseaza spre meseria de dascal. Aduceti-va aminte ce examene dure de admitere existau odata!!!
RăspundețiȘtergere-un salariu atractiv, care sa iti asigure macar petrecerea catorva zile de vacanta, fara sa-ti fie frica ca te vei intoarce acasa si ti s-a dus naibii painea pe urmatoarea luna. Sau macar niste cumparaturi sa ne putem permite.Macar o data pe luna.
-renuntarea la toate formle astea de control, tip ARACIp, care s-au inventat doar pentru ca cineva trebuia sa castige niste bani in plus
-renuntarea la hartogaria inutila. Am observat ca nu mai conteaza daca faci sau nu ceva la clasa, dar daca pe hartie scrie ca e facut, totul e ok. Din cauza hartiilor nu mai avem timp sa ne pregatim orele.
Instabilitate!
RăspundețiȘtergereTitularizare la o clasa (pregatitoare) fara a sti macar daca la anu va mai fi sau nu? Poate dupa o nota mare la titularizare la vei intra la restrangere de acivitate, deoarece aceasta clasa nu se dovedeste a fi funcionala.
Nici macar in ceasul al doisprezecelea nu se gaseste nimeni sa ne spuna daca are rost sa ne dam interesul de a ne titulariza la clasa pregatitoare!!!!!!!!!!!!
A. Aspecte de ordin disciplinar (nu intamplator le-am inclus la punctul A)
RăspundețiȘtergere1. Posibilitatea (si ma refer aici la cea reala, care nu exista) de a sanctiona un elev care creeaza probleme de orice fel). De ce trebuie sa tragem de fiecare elev problema? Exista riscul ca un astfel de elev, dus pana in clasa terminala sa strice tot colectivul clasei respective. De ce fiecare copil care vine la scoala si nu face absolute nimic trebuie scolarizat, daca nici el si nici parintii sai nu doresc acest lucru?
B. Aspectele de ordin financiar:
1. Salarizarea profesorilor;
2. Renuntarea la finantarea per elev;
3. Clase de minim 15 si maxim 20 de elevi;
C. Aspecte de ordin organizatoric:
1. Reintroducerea examenului de admitere la liceu si desfiintarea actualului sistem cu Testarea Nationala in scoala absolvita de elev
2. Bacalaureat diferentiat in functie de optiunea elevului. Bacalaureat A pentru cei care vor sa urmeze o faculate si Bacalaureat de tip B pentru cei care se multumesc cu 12 clase absolvite.
3. Revenirea la CNU, titularizare la nivel national cu subiecte corectate in tara, reintroducerea pretransferului si inlaturarea mafiei de la nivelul ISJ-urilor.
4. Revizuirea programelor scolare
Sunt pertinente propunerile dv. Va multumesc pentru implicare.
ȘtergereVa multumesc pentru faptul ca cititi aceste pareri!
ȘtergereSunt educatoare si am o vechime de 30 de ani neintrerupti in inv. Am absolvit liceul pedagogic (cu examen dur la intrare, la treapta si bac),am gradul I si sper ca din nov. ac. voi fi numita profesor in inv prescolar-multumesc d-le ministru pentru recunoasterea competentelor (de care sunt constienta ca le posed), dar in urma echivalarii stiu ca voi ramane cu acelasi salariu (care nu mi-a ajuns niciodata sa duc o viata decenta). Ca urmare a acestor realitati greu suportabile, ma vad nevoita sa urmez facultatea (sperand ca Dumnezeu imi va da zile si putere s-o si finalizez), pentru a avea un salariu corespunzator studiilor(dupa cum e placut auzului acum).Va rog sa ma credeti , ca va spun cu sinceritate si in cunostinta de cauza: nu toti cei cu studii superioare sunt si buni profesionisti(dar deja asta e o alta problema si nu doresc sa intru in polemica cu nimeni). Problema mea e, ca daca voi urma facultatea (la ID, caci la zi nu am cum sa ma deplasez), trebuie sa-mi platesc anii de studiu, din acel salar trunchiat din care platesc: rate, cotizatii, impozite, medicamente etc si dv intrebati despre cum sa facem atractiv invatamantul!!!Eu cand m-am calificat am crezut in profesia si destinul meu, am dat examene grele la acel moment (3 la liceu:intrare, treapta, bac; ex de definitivat, ex gradul II, lucrare la gradul I, inspectii nenumarate la clasa s.a.m.d), dar constat ca nu e suficient!Cand se va gandi pentru toti , va fi si atractiv. Sa stiti ca in ultima faza nici salariul nu conteaza asa mult, dar recunoasterea in societate si o viata decenta alaturi de ceilalti, atarna greu. Va doresc putere de munca si decizii inspirate in continuare. Ati pus "o caramida" in recunoasterea inv . romanesc.Sanatate!
RăspundețiȘtergereMai si raspundeti d-le Pop , sau "vorbim intre noi?"
RăspundețiȘtergereRaspund cu mare placere, atunci cand reusesc sa gasesc cateva minute libere in program.
ȘtergereDomnule ministru si daca nu raspundeti nu-i problema , faceti ceva ca oameni sub anonimat sa va poata scrie pe orice tema fara sa fie expusi, problemele sunt grave nu pot continua asa, dar din pacate cei ce vor sa fie, sa procedeze altfel sunt pusi ,, cu botul pe labe- de genul nu-ti convine pleaca,, in timp ce unii directori confunda scoala cu un SRL.As dori va va preyint realitati din scoala zilelor noastre ce trec in sfera penalului.
Ștergere- elevi care taermina scoala , dar ei n-au dat o zi pe la scoala
-profesori titularizati fara a avea modulul psihopedagogic terminat
- dosare respinse la definitivat doi ani la rand din lipsa modulului pshiopedagogic apoi ,, si-a rezolvat,,.
E posibil ca in octombrie 2011 sa ti se respinga dosarul, iar acum sa-ti sa te prezinti la examen in baza unei adeverinte? Nu e clar pentru toata lumea ca la dosarul de definitivat este necesar si obligatoriu prezenatrea Certificatului psihopedagogic?
E adevarat ce scria cineva pe-aici : orele de chimie, fizica, biologie nu mai au valoare? Cine le va preda? Poate prof de ed fizica care acum e cel mai important in scoli avand cel mai mare nr de ore , deci si salar de invidiat. Daca n-aveti nevoie de stiinte exacte , nici tineri in sistem nu veti avea!!! poate fotbalisti...
RăspundețiȘtergereCORECT! S-A DISTRUS LENT, IN ROMANIA, TOTUL. NU ESTE NOSTALGIE! ESTE ADEVAR! VEDETI CUM SCRIU TINERII CARE VOR SA FIE PROFESORI! OARE DE CE NU AU POSTURI? PENTRU CA NU SUNT IN STARE SA TREACA EXAMENUL DE TITULARIZARE!
ȘtergereCORECT !
ȘtergereSunt de acord cu ce au scris colegii mai sus,mai putin cu cei care compara invatamantul romanesc cu cel din vest.Cand vom avea create conditiile din alte tari ,atunci sa ne comparam.
RăspundețiȘtergereMai putine hartii care nu folosesc la nimic.Sa ramana documentele strict necesare .
tehnic:
RăspundețiȘtergere1. daca tot vorbim de mentorat, ce-ar fi daca am contracta locurile la facultatile care pregatesc viitorii profesori dupa nevoile de incadrare in sistem, cu repartizare pe posturi, asa incat candidatul sa simta o siguranta pe piata muncii, cel putin pentru acea perioada de stagiu?
2. chiar daca repet, MUNCA profesorului trebuie platita, nu diplomele si nenumaratele licente, mastere si eventuale doctorate...
3. eliminarea vrafurilor de documente "depozitate" de nenumarate ori la aceeasi arhiva, pentru a demonstra PUNCTAJELE sau CV-urile. Cred ca putem sa avem o baza de date simpla, la nivel national,in care sa se acceseze informatiile respective pentru orice profesor. Si cred sincer ca o legitimatie UNICA, semnata de dl. ministru este mai valoroasa decat orice carte de vizita, ori CV printat prin toate arhivele, ori legitimatii ale unitatilor de invatamant.
4. mai zic ceva si de finantarea proportionala??? ea nu respecta algoritmul de calcul real- dupa necesitati concrete si cheltuieli aferente- deocamdata respecta "buget de salarii/ numar elevi cuantificati".
Eu sunt unul dintre dacalii care se va pensiona in aceasta perioada. Nu-mi doresc continuitate pentru ca ultimii ani ne-au impovarat prea tare. Am incheiat 38 ani de activitate fara vreo zi de concediu medical, fara vreun repetent, dar cu ore suplimentare "fara numar" . M-am bucurat de respectul parintilor si de rezultatele copiilor, dar sa nu credeti ca iubesc colegii prea tare asemenea dascali. Noi suntem vinovati ca i-am invatat pe cei tineri ca se poate si altfel. Intra in ultimul moment pe poarta scolii si se gabesc sa nu ramana vreun minut peste.
RăspundețiȘtergereDin ce cauza?
- prea mult festivism si superficialitate- inspectii anuntate cu mult timp inainte, inspectorii nu mai intra la clase, ci verifica in directiune documentele
-directori numiti clientelar si n-au niciun interes sa-si supere si deranjeze sustinatorii:
-n-am auzit si nici nu am vazut ca sa plateasca vreun sef /director pentru greselile sale- nu exista raspundere disciplinara.
- invatamantul nu mai e atractiv pentru ca in scoli au venit prea putini oameni cu vocatie.
-prea multi bani se cheltuiesc pe cursuri de formare si prea putini pe dotarea scolilor si pe motivarea cadrelor didactice de a munci eficient.
in rest au mare dreptate colegii car au postat mai sus ideile lor
Va multumim pentru intreaga dv activitate. Avem nevoie de astfel de dascali.
ȘtergereCum dovediti ca aveti nevoie de astfel de dascali? Are dreptate colega mea: foarte multi dintre cei tineri nu stau o secuda peste program! Daca incerci sa-i antrenezi in activitati extrascolare niciodata nu au timp. Nu fac nimic in plus peste orele obligatorii. Eu ii duc pe elevi la teatru, la munte, la intalniri si activitati cu elevi din alte scoli, in proiecte cu alte tari, stau cu ei la calculator ca sa redacteze lucrari, nu plagiate... si multe altele. Si ne aruncati la gunoi... la 60 de ani nu toti sunt batrani!
ȘtergereCum dovediti ca ne apreciati? Am mai scris ca pe data de 7 iunie mi-ati oferit Certificatul de Scoala Europeana pentru proiectele coordonate... este o mare mandrie dar in urmatoarea clipa am fost aruncata la gunoi din cauza varstei!!!
Numai in Romania se intampla asa ceva!
”Școala altfel”...
RăspundețiȘtergereDe-abia am prididit să fac
Planificări - o droaie,
Că vin, din urmă, la atac,
Ședințe ca o ploaie!
Ieri am avut C.P., iar azi
Ședință cu părinții,
Alaltăieri C.A., C.E.A.C.,
Să mă ferească sfinții!
Peste trei zile voi ave’,
C-așa-i acum poruncă,
Prea-minunatul C.C.E.,
Și-alte ședințe încă.
Și ca să-mi fie foarte clar
C-am misie-ntre misii,
Fac parte - ca misionar -
Din treizeci de comisii!
Număr absențe, raportez,
Săptămânal de-acuma.
Excursii - le organizez,
Serbări - una și una!
Sesiunea de comunicări
Și cea de referate,
Concursuri, baluri, adunări
Tot eu le fac pe toate...
Pornesc spre casă șchiopătând
De-atâta aiureală,
Se-aud ectenii de comând
Când plec de lângă școală.
Că rostul ni l-au resetat
Nebunii și cretinii.
Au smuls din holdă grâu curat
Și pun în loc... ciulinii.
E noapte, stelele lucesc
Și bate-un vânt iernatic.
Sunt încă trează şi muncesc,
La un proiect didactic.
Mai fac statistici şi printez,
Scriu zeci de protocoale.
Aşa se vede că lucrez -
În rest, sunt vorbe goale.
Afară-i frig, în casă frig -
Că n-am bani de căldură,
Și-mi vine, uite-așa, să strig,
Să-mi dau drumul la gură!
C-am înțeles: de ani întregi
Reforma-i ca sminteala,
Așa e când promulgă legi
Cine urăște școala.
Mai am de corectat lucrări,
Și zeci de portofolii,
Îmi pun pe umeri, să nu-ngheț,
Un șal mâncat de molii.
Adorm, într-un târziu, frumos,
Cu capul pe o mapă.
Visez cât am ajuns de... jos,
Pentru trei lei drept plată.
Tresar în somn, că am uitat
Să pun în opt dosare
Dovezi de parteneriat
Și de colaborare.
Și mă trezesc în zori de zi,
Ca dintr-un joc de iele,
Înmormântată în hârtii,
Dosare, dosărele...
Și, vai de capul meu, uitai
Să fac o socoteală
Cu note mici și mai dihai
La cea mai cea scorneală:
Îi zice într-un fel măreț -
”Testare inițială” -
Un fel de măr, dar pădureț,
O nouă abureală.
Și plan remedial mai am
Să fac până-n amiază.
Că am și ore până-atunci -
Asta nu mai contează!
Aș vrea să plâng, dar nu e chip,
Nu-i timp de consolare,
Că vine, mâine, ARACIP
Comisia-teroare.
Și o să ia la scotocit
Toată maculatura
Ce tinde către infinit,
Sporind harababura...
Și vin, cu rostul lor ”sublim”,
Iar când or bate-n poartă,
Pe loc ne-or cere să vorbim
Limba română... moartă!
Că-i alta limba, la dosar,
Decât e limba vie.
Școlarul nu mai e școlar,
E... ”educabil”. Fie!
Și ca să fie pe deplin
Reforma - făcătură,
Poruncă nouă mai primim
Spre nouă-nvățătură:
”Când educabilul ți-o da,
Cu sete,-un pumn în gură,
Tu să-i explici, cu glas duios,
Că-i rea apucătură.
N-ai voie să-i vorbești răstit,
Necum să-i tragi o palmă,
Ai dreptul să-i zâmbești, smerit,
Cu fața cât mai calmă!”
...Cam astia suntem acum,noi,cadrele didactice.Astea ar trebui schimbate...Sa angajam tineri,sa-i invatam asa cum trebuie sa fie un ,,dascal"adevarat iar cei de pensie sa se duca acasa pentru ca dupa atatia ani in slujba scolii se simte rodajul,uzura.
Din nefericire ,invatamantul din vest pe care-l cunosc foarte bine prin nepotii mei (si ma refer la tarile cu adevarat civilizate din UE)e mai performant , hai sa recunoastem faptul ca invatamantul nostru e mult prea teoretizant .Adeseori tinerii sunt nevoiti sa invete lucruri care nu -i ajuta la nimic !
RăspundețiȘtergereIon M
RăspundețiȘtergereAm dori revenirea la pensionarea anticipata la cerere ,fara penalizare ,pentru cadrele didactice cu stagiul complet de cotizare si varsta de 55 ani (femei)Va multumim !
DA! DAR CUM SA VADA CEILALTI ASA CEVA? PROBABIL CA NU AU UN OM IN VARSTA LANGA EL> AM 60 DE ANI SI MA SIMT IN PUTERE! DE CE SA STAU DEGEABA?
ȘtergereCorect, dupa 35 de ani de munca, cred ca fiecare isi doreste pensionarea, daca vor sa ramana sa ramana cei ce pot, sunt insa unii ca nu mai pot suporta sistemul. ce performanta cand unii nu stiu nici tabla inmultirii
ȘtergereCine vrea sa ramana, dar cine nu m,ai poate sa poata peca la Pensie fara penalizare
Ion M
RăspundețiȘtergereVa rugam sa reintroduceti pensionarea anticipata la cerere ,fara penalizare ,pentru cadrele didactice care au stagiul complet de cotizare si varsta de 55 ani femei.Va multumim
ati publicat de doua ori acelasi lucru! Nu stiti sa lucrati cu Computerul.... este clar ca trebuie sa va pansionati! Sunteti depasit de vremuri! dar ce vina au cei care au 60 de ani, sunt apreciati de elevi si de parinti si lucreaza in pas cu toate noutatile, sunt in putere si ar mai vrea sa fie in activitate??
ȘtergereDar ce vina au profesorii care lucreaza in mediul rural la 3 scoli ,pentru completarea normei ,fac Km zilnic pe jos ?De ce nu se pot pensiona la cerere ,fara penalizare daca au stagiul complet de cotizare ,si chiar depasit cu 3 ani ?
ȘtergerePrelungirea activitatii cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar, care se pensioneaza, cu inca 3 ani. Sunt dascali cu experienta care ,, mai au inca multe de spus.'' Ar fi minunat pentru cei tineri care pot invata multe de la acestia.
RăspundețiȘtergereUn salariu mai bun creaza si o motivatie mai puternica. DA, raman pana la ora 17:00 in scola dar pe o leafa decenta. Si munca o fac mai cu drag. Am fost si eu in scoli din vest si am vazut cum se poate lucra relaxat. Pacat ca era doar o vizita. Cred ca, in momentul in care vom fi platiti la nivelul la care o fac alte tari, nu v-ati mai permite sa aduceti cadre didactice in sistem care nu stiu sa desparta trei cuvinte in silabe. Imi pare rau ca invatamantul a ajuns bataia de joc a multor parinti care refuza sa vada ce fac odraselele lor. Eu sunt pentru camerele de filmat, dar in pauza. In timpul orei mi-ar place sa fie pornite cu acordul meu.
RăspundețiȘtergereDaniela spune: Datorită vouă care nu vă mai săturaţi de bani şi care vreţi să rămâneţi peste vârsta de pensionare, vă judecaţi cu ISJ-urile pentru a mai suplini şi după pensie, noi vom muri înainte de a ieşi la pensie. Am 54 ani şi doresc să ies la 55 sau 57 ani cum era înainte. Vreau să îmbătrânesc frumos şi alături de nepoţeii care mă aşteaptă să mă dedic şi lor nu numai altor copiii. Vor să-şi facă temele cu bunica nu cu bona. Când trebuie să iau din nou clasa I mă simt destul de prost cum mămicile mă întreabă dacă mai am până la pensie sau dacă îi duc până în clasa aIV a. Când voi avea 62 de ani va trebui să iau clasa I. Colega mea de paralelă va avea 41. La cine credeţi că se vor duce boboceii ? La mine o bătrână stafidită înainte de vreme sau la ea care este în floarea vârstei? Vreţi să rămâneţi la catedră doar pentru bani, nu pentru binele copiilor. Am văzut cum colegele mele care s-au pensionat anul trecut, acum parcă au întinerit. Nu mai au hârţoage de scris şi stau liniştite acasă. Mai bine mănânc o pensie mai mică decât salariul şi sunt sănătoasă mental decât să ies la pensie nebună şi să cheltui pensia prin spitale şi pe medicamente. Reînfinţaţi liceul pedagogic şi apoi facultate pentru a fi învăţător şi profesor, practică pedagogică cât cuprinde şi veţi avea cadre tinere bine pregătite iar noi să ne vedem de bătrâneţe şi sănătate. Vă spune toate astea o profesoară de modă veche la 54 de ani.
RăspundețiȘtergereCINE NU TE LASA? NU POTI SA-MI IMPUI CAND SA MA RETRAG! STAI UNDE VREI! PE BANCA IN FATA BLOCULUI! SA IMBATRANESTI FRUMOS STAND? ASTA ESTE URAT! ESTI DEMODATA MADAMME ORICUM! EU M-AM ADAPTAT SI NU VREAU SA PUTREZESC STAND! NU POTI SA IMBATRANESTI FRUMOS ASA.... VEZI RADU BELIGAN!
ȘtergereRespect!
ȘtergereMarissa
draga Daniela! imi pare rau ca esti stafidita de la 54 de ani... eu la 60 arat ca la 48 si, daca ma straduiesc pot sa arat si de 40.... asta pentru ca nu sunt lenesa..cum dovedesti tu ca esti! da-mi voie sa muncesc cat vreau.... munca intretine! uita-te in jurul tau!
ȘtergereDomnule ministru,
RăspundețiȘtergereSustin cu tarie opinia d-nei Crina Stefureac si vin si eu cu rugamintea de a avea in vedere revenirea la dreptul de prelungire peste varsta standard de pensionare. Oricum nu beneficiau de acest drept decat cadrele didactice cu gradul I si cu performante deosebite in activitatea didactica.Va rog sa nu luati drept rautate ceea ce va intreb.Cum este posibil ca un lider de sindicat al sindicatului ce cu onoare l-ati condus sa poata ocupa functia de lider de sindicat pana la 70 de ani si stiti bine la cine ma refer si un profesor cu multa multa experienta care si-a facut datoria in ciuda tuturor greutatilor sa i se ia dreptul de a mai preda inca 3 ani.
Vad ca tinerii care doresc sa devina profesori se gandesc numai la satisfactii materiale.Ar trebui sa stie ca satisfactiile morale sunt cele care te fac sa fii un dascal adevarat.
Tinerii care muncesc in invatamant nu au bani sa-si cumpere de mancare, stimata doamna!
ȘtergereTinerii care muncesc acum in invatamant fac lucrul acesta doar pentru "satisfactiile morale" pe care le primesc doar de la elevi si spera ca intr-o buna zi soarele va iesi si pe strada lor si ca isi vor permite si "satisfactii materiale".
Cu tot respectul pentru toti profesorii...
Ne preocupa redarea demnitatii cadrului didactic, inclusiv printr-o salarizare motivanta.
ȘtergereCred ca singura sansa reala pentru ca educatorii sa fie respectati este sa dezvolte competente, nu sa transmita cunostinte, ca acum. Orice se face este artificial daca nu se dezvoltă o recunostinta interna din partea beneficiarilor. Iar aceasta creste in masura in care omul este tratat ca un scop in sine, iar acest lucru nu este usor de facut cind ai un numar mare de elevi si te intilnesti cu ei de vreo 2 ori pe saptamina cite o ora. Doar respectul pentru elev atrage respectul pentru profesor.
RăspundețiȘtergereFara instrumente software performante profesorul este condamnat la neputinta. Ce este acum ca soft este pe e-learning, nu pe dezvoltare de competenta. Ori copiii nu mai vor sa invete daca nu vad pentru ce, daca nu se simt implicati in devenirea lor.
A preda este o arta, profesorii trebuie deschiși spre ea, nu ca spre o meserie oarecare. Pentru a realiza aceste lucruri am propus proiecte și ne straduim sa le realizam.
Nu se poate face ! Lista ar arata precum o Autostrada de la Constan'a la Oradea! Si stiti cum e cu autostrazile la noi...
RăspundețiȘtergereTREBUIE SA MARITI SALARIILE DEBUTANTILOR SI EI MUNCESC LA FEL DE MULT CA SI CADRELE DIDACTICE CU GRADUL I.
RăspundețiȘtergerePROFITATI DE ENTUZIASMUL DEBUTANTILOR SI IN 5 ANI VETI AVEA CADRE DIDACTICE MULT MAI VALOROASE, POATE MAI VALOROASE DECAT DECAT CELE DE ACUM!
INTODUCETI EXAMENUL SCRIS PENTRU EVALUAREA CADRELOR SI RENUNTATI LA CEL PE BAZA DE PUNCTAJ, STIM CU TOTII CUM SE OBTIN ADEVERINTELE, ETC..
DOAMNE AJUTA-I PE PROFESORI!
Selectia serioasa a cadrelor didactice, etica morala,dascali care sa reprezinte modele pt.tinerii de maine, examene serioase,salarizare PENTRU VALORIZARE SI MOTIVARE,testare psihologica serioasa(cu psihologi seriosi)...Pe scurt, in Finlanda sunt 20 pe loc la examenul de ocupare a profesiei de dascal...
RăspundețiȘtergereInvatamantul rommanesc prea e la indemana oricarui aspirant care nu are pic de vocatie pt.o asa PRETENTIOASA MESERIE...
A fi dascal inseamna sa te preocupe viitorul tarii,deci viziunea e ESENTIALA...Meseria de dascal nu se termina cand iesi pe poarta scolii...
Finlanda acorda 18% din PIB pentru invatamant, nu "resturi" de 2,7% ca Romania! Finlanda NU ARE ELEVI EMINENTI, OLIMPICI GENIALI, VARFURI REMARCABILE ! Au, in schimb, multa INDEPENDENTA, RESPECT PENTRU CARTE si PROFESORI. Si Programe scolare adaptate. Aveti foarte mare dreptate cand spuneti ca "noi teoretizam prea mult". Numai ca, nu NOI teoretizam, ci Ministerul, impreuna cu sutele, daca nu miile de Comisii de Elaborare a Programelor Scolare. Nu profesorii fac Programele care TREBUIESC respectate! Da, noi profesorii, am tot incercat sa sugeram acest lucru, de ani buni. Ce masuri s-au luat? Iata-le:
Ștergere1. Scaderea numarului de ore/disciplina/saptamana - cica "elevii sunt stresati de prea multe ore"
2. Cresterea numarului de elevi/clasa (in '90 erau 22, apoi au fost 25, apoi 28, iar acum, LEN 1/2011 prevede MAXIM 30, deci, Ordinul la inceputul anului a fost MINIM 30% !
3. Programele au ramas... aceleasi! Indestructibile.
Salarii mult mai mari, nu de vanzator de covrigi
RăspundețiȘtergereConducerea scolilor si mai ales a I.S.J-urilor apolitica,si pastrarea oamenilor competenti.
Stagii de perfectionare gratuite si obligatorii pentru toate cadrele didactice.
O salarizare motivanta a personalului didactic este si unul dintre obiectivele noastre. Pentru anul 2012 nu se poate face mai mult decat reintregirea salariilor in cele 2 etape.
RăspundețiȘtergereVa multumim. Ce se va intampla cu banii care trebuiau dati conform unor procese castigate in instanta? Unii dintre noi s-au pensionat. Cand ii primim D-le Ministru? Va rugam faceti ceva in acest sens. Nu ne asculta nimeni.
ȘtergereUn profesor pensionar amarat.
Deocamdata, este in vigoare legea care esaloneaza plata sumelor datorate pana in 2016.
ȘtergereInspectorii de specialitate si directori numiti in urma unui concurs pentru maxim 4 ani.
RăspundețiȘtergereAm auzit colegele ca Ponta a spus ca Andronescu va fi ministrul invatamantului.Nu mai scapam de ea odata.A bulversat sistemul si sta la televiziune nonstop.Cred ca ii place sa fie vedeta.S-o duceti la ""Romanii n-au talent".O fi un partid de oligofreni daca nu se gaseste nimeni sa conduca acest minister.
RăspundețiȘtergereDaca vine ea ministru,cu siguranta in noiembrie veti primi votul de blam.
Nu vad legatura.
Ștergereba o vedeti dar nu vreti sa spuneti.Ati promis multe pana acum si n-ati facut nimic.Intelegem ca d-na Andronescu va comanda?
Ștergere1. Structura ciclurilor școlare TREBUIE să râmână cu clasa a IX- a la LICEU. Din punct de vedere al dezvoltării psiho-emoționale și intelectului elevului este mai bine așa. Un elev face o trecere la ceva mai înalt, superior când e vorba de liceu iar dacă rămâne la gimnaziu se va plafona și va rămâne pe un nivel în care preocupările intelectuale vor fi reduse.Mulți din mediul rural nu vor mai urma liceul. Stiu că multinaționalele vor forță de muncă tânără și fără pregătire pentru a fi ieftină.
RăspundețiȘtergere2. Numărul de elevi- este prea mare la 30 intr-o clasă. La starea psihică a elevului din prezent nu se poate lucra cu o clasă numeroasă. Copilul din prezent este foarte agitat și cu o mare lipsă de atenție ceea ce nu permite o dezvoltare intelectuală într-un grup foarte numeros.
3. Titularizarea în sistemul de educație - trebuie să fie în sistem ci nu pe post. Nesiguranța postului determină cadrele didactice să nu mai fie eficiente în actul de educare al elevului. Caută alte surse de trai și să fim convinși că o vor face cei mai buni- pierdem creierele educatiei care ar putea fi modele prin calitățile lor și am asigura impulsul elevului către dezvoltarea intelectuală. O ȚARĂ FĂRĂ CREIERE E UN ORGANISM MORT.
4. FINANȚAREA PE ELEV- o mare prostie debitată probabil de contabili sau economiștii cei mai slabi- care sabotează dezvoltarea unui popor pe termen mediu și lung. Copilul trebuie să învețe, să dezvolte creierul și facultățile minții. E bine să avem cadre didactice și școli peste tot. Pentru o țară este benefic să dezvolte creiere -NU PUTEM SĂ LASĂM COPIII NEEDUCAȚI. NU ESTE UN EFORT PREA MARE PENTRU ȚARĂ SĂ PLĂTESCĂ CADRE DIDACTICE ÎN ORICE SĂTUC. Mai e un fenomen neplăcut - amenițarea școlii de părinți și elevii certați cu regulamentul școlar dar care știu că dacă pleacă la altă școală pleacă și banii alocați pe persoană. Esti dispus ca profesor să faci compromisuri și scade calitatea actului educațional
5. Să se insiste pe activitatea didactică și NU PE HÂRTII.
6. Crearea de proiecte pentru școli, CCD, ISJ, - să se facă de specialiști la nivel de ISJ nu de cadrele didactice. Școlile să spună ce vor iar apoi echipa de proiecte a ISJ să dezvolte proiecte. Cadrul didactic are de făcut cel mai mare proiect- EDUCAȚIEA ADULTULUI DE MÂINE.
7. Examen de admitere la liceu și facultate.
8. Obiectivele la examenele de admitere și bacalaureat să fie corelate cu cele din programa școlară ci NU VISE DE NEATINS. Subiectele să fie accesibile adică să testăm ce se cunoaște nu ce NU se cunoaște.
9. Să se pună accent pe instruirea copilului. ATENTIE la regulamentul de functionare al unitatilor de învățământ.
10. EXAMENUL DE BACALAUREAT- să poată fi susținut la materii de studiu la care elevul se simte pregătit. Să se facă examen de bacalaureat diferențiat. Nu putem să-i amestecăm pe toți în același recipient și să iese din el cine poate. TREBUIE SĂ DĂM OCAZIA FIECĂRUI COPIL SĂ ARATE CĂ ESTE BUN LA CEVA.
11. Salariile cadrelor didactice - EDUCAȚIA FĂRĂ INVESTIȚII ÎN OAMENI NU SE POATE FACE. PLATA VA DETERMINA ȘI MUNCA. Un cadru didactic nemotivat și nerespectat nu este eficient. Viitorul unei țări depinde de EDUCAȚIE.
Aproape toate aceste puncte coincid cu obiectivele noastre. Va multumesc pentru implicare.
ȘtergereDaca doriti cu adevarat calitate in invatamant atunci faceti ceva ca profesorii sa nu mai alerge dupa adeverinte de tot felul, sa se implice in activitati de la salubrizare, plantare de copaci, pana la vizite pe la Parlament etc, si toate acestea pentru gradatia de merit (dupa ce o si iau, bineinteles ca nu mai fac nimic!)...deci...tot la un salariu decent se reduce tot. Apoi treaba cu cele n comisii si comitete dintr-o scoala, sarcini peste sarcini, nu fac altceva decat sa perturbe profesorul de la activitatea lui primordiala....multi nici nu stiu sa mai faca ore, fac o "scoala altfel" tot anul.
RăspundețiȘtergereClarificati ce inseamna calitate in invatamant (nu doar o comisie in scoala cu n membri si hartoage multe!)
Nu mai conteaza ce stiu copiii, hartiile sa fie un vraf cat mai mare!Sa ai dosarele "aranjate" si esti bun in post!
ȘtergereVad ca putin va pasa de faptul ca Bacalaureatul e inca incorect pentru cei de la real. Nu vreti deloc sa faceti o diferentiere la cea mai inutila si cretina materie posibila pentru viitorii ingineri si medici adica la romana. Sa invete n comentarii care sunt absolut irelevante pentru viitorul lor , ca apoi sa se trezeasca ca cei de la uman au acelasi drept de a intra la facultatile de stiinta cum au cei de la real. Anul trecut au fost nu stiu cate cazuri in care cei de la uman au furat locurile la politehnica la sectile unde nu s-a cerut examen si s-a intrat pe baza dosarului( Inginerie medicala, Inginerie electrica, Ingineria sistemelor biotehnice etc.) Insa am vazut la televizor cum ati declarat ca sunteti fericit ca cei de la uman vor sa urmeze o facultate de stiinta. Daca au facut liceu de uman sa urmeze facultatea de litere, filozofie, drept si nu stiu ce alte arii umane. Dupa logica dumneavoastra, vi se pare corect ca la real sa se faca 3 ore de romana iar la uman 7 ore de romana si sa se dea aceleasi subiecte la bacalaureat, si mai mult de atat, ca toti elevii sa aiba aceleasi drepturi de a intra la orice facultate? Ce ii trebuie unui viitor inginer sau medic sa stie ca Moromete a fost taranul filozof, ca In dulcele stil clasic apartine neomodernismului, ca Eu nu strivesc corola e arta poetica? Pe bune la ce ii folosesc?
RăspundețiȘtergereInginerii, medicii, profesorii sunt, in primul rand, români. Limba si literatura romana trebuie sa ramana disciplina obligatorie la examenul de bacalaureat, inferent de profil.
RăspundețiȘtergereDomnule Pop, ocoloti raspunsul... Nu este vorba de eliminarea Limbii romane de la Bacalaureat, normal ca suntem romani si trebuie sa trecem toti (si noi, si copii nostri) printr-un examen de maturitate care sa contina si acest obiect! Este vorba de diferentierea gradului de dificultate in functie de numarul de ore la clasa! Aici se asteapta si elevii si profesorii si parintii sa lucrati putin la programa... Stiti ca fiica mea anul acesta (XI-a Stiinte) nu a facut nici Lovinescu, nici Eliade, iar la Criticismul junimist, Dacia literara si traditionalism le-a spus sa faca singuri rezumat ca nu este timp sa le predea????? Noroc ca ia caietele de la colegii de la filologie... E corect asa?
ȘtergereChimia, fizica, matematica...sunt cele care, de regula, micsoreaza mediile elevilor. La profilul uman, incepand cu clasa a XI-a, aceste materii se studiza doar optional.Iar la materiile optionale mediile sunt mari. Ce vina au elevii realisti pentru ca nu reusesc sa scoata medii asemenea colegilor umanisti? Si sa zicem ca asta n-ar fi mare lucru, dar sa ceri la bacalaureat aceeasi materie(cantitativ)la romana mi se pare aberant de-a dreptul.Numarul de ore, pasiunea pentru obiectul respectiv etc....umanistii sunt din nou avantajati din start.
ȘtergereSi de ce nu o diferentiati? Daca nu vreti ca realul sa aiba o proba mai usoara atunci faceti la uman mai grea proba . Anu trecut la ASE s-a intrat cu dosar, iar cibernetica unde ai nevoie de matematica a fost umpluta de umanisti care nu mai fac matematica din a 11. Anu asta va fi la fel .Nu am nimica cu umanul, dar vreau o corectitudine la admitere si bacalaureat. O ultima intrebare, de ce vreti sa scoateti informatica in viitor la bacalaureat avand in vedere ca e materia cea mai studiata la mate-info ? Nu Dumneavostra ati sustinut ca elevii trebuie a dea bacul din materile cele mai studiate la liceu si care corespund specializarilor?
RăspundețiȘtergereCand va va interesa si modul de aplicare a prevederior legale?
ȘtergereStiti ca sunt indepartati profesorii S suplinitori, pentru ca titularii cu SSD sa poata ocupa posturile?
Inspectia speciala e ocazie de "periere" cel putin .
Restrangerea e doar de ochii lumii , ca apoi sa reincadram prof SSD pe aceleasi posturi in acelasi liceu
Nu mai e necesar ECTS pt ca prof SSD sunt platiti calificat si la nivelul 3 .cine verifica?
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereRecunoasteti diplomele celor care au terminat in 2009 la USH ...ESTE O NEDREPTATE ! Unii au terminat in 2007 , 2008 si s au titularizat ...chiar daca au teminat la faculatati in curs de acreditare , iar celor care au terminat in 2009 - cu toate ca au dat si au luat examenul de licenta nu li s au dat diplome . Continutul cursurilor si al examenelor ,facultatilor in curs de acreditare , a fost la fel ca la facultatile de la zi , acreditate . MULTUMESC !
RăspundețiȘtergereDOMNULUE MINISTRU, INTENŢIILE DV SUNT BUNE DAR VĂD CĂ VOR SĂ FACĂ ALTE NUMIRI PENTRU FUNCŢIA PE CARE O DEŢINEŢI, NOI, CADRELE DIDACTICE VREM SĂ LANSĂM O PETIŢIE ON-LINE PRIN CARE SĂ CEREM MENŢINEREA DV ÎN FUNCŢIE, NU TREBUIE SĂ RENUNŢAŢI LA RESPONSABILITATEA PE CARE TOCMAI, V-AŢI ASUMAT-O.
RăspundețiȘtergereEu nu renunt si imi voi face, in continuare, datoria fata de scoala romaneasca.
ȘtergereMare schimbare,mare.PDL-ul a tinut in functie directorii cu delegatie din decembrie 2010. Mare greseala! Au putut sa fie schimbati in 2 zile, atata paguba vor spune unii, si eu spun ca ceilalti, dar acum USL-ul ne-a facur cadou la ISJ inspectori dupa modelul ”ce-am avut si n-am pierdut”.Sau ” la vremuri noi... tot noi!” Inspectori cu aceleasi metehne, pe care le au toti indiferent de culoarea politica.Metehne care se numesc trafic de influenta,telefoane cu mesaje clare in ceea ce priveste rezultatele finale ale unor elevi.Si sa vezi cum apar in cataloage MULTE note de 9, 10, langa alte multe care reprezinta rezultatele elevului la ”notarea ritmica”. Si uite-asa domnul elev cu media 3- TREI pe primul semestru se lumineaza, intelege ce vrea matematica, fizica sau chimia si toata lumea este multumita.Mai putin ”bietul dascal”. Traficul de influenta se pedepseste penal, problema este sa poti dovedi. Cu notele aparute peste noapte si care nu se pot justifica credeti ca merge? Fiindca exista multeeee dovezi cu ceea ce au inceput cei mai noi inspectori.Si daca vreti sa ne ascultati si pe noi, cei din scoli:
RăspundețiȘtergere- nu veniti cu aceleasi persoane in functia de ministru;
- nu incepeti analizele dezastrului de la bacalaureat cu liceul;
- duceti-va la gimnazii si vedeti cum se dau notele pe baza carora elevii ajung in licee care odata au fost etalon, pe care le-au distrus;
- spuneti-mi unde pot sa va trimit dovezile care imi sustin afirmatiile.
In aceasta vara mi-am propus sa argumentez necesitatea examenului de admitere la liceu.Voi aduce date absolut reale despre situatia scolara a elevilor intrati cu ”calculatorul” la colegiul unde sunt profesoara. La sfarsitul acestui an scolar avem, pentru prima data in ultimii 10 ani, REPETENTI.Si vorbim despre elevi veniti din mediul urban, avand note bune la absolvirea gimnaziului.
Sunt receptiv la sesizarile dv legate de tot ceea ce se intampla semnificativ in sistem. Rezolvarea majoritatii problemelor depinde de fiecare dintre noi. Puteti sa-mi trimiteti orife fapt pozitiv sau negativ care merita evidentiat pe adresa liviumarianpop@gmail.com
ȘtergereVa rog sa rezolvati problema diplomelor celor care au absolvit ush id 2009 ati promis . Au trecut cele doua saptamani . Suntem multe cadre didactice care asteptam de trei ani solutionarea favorabila . O veti mai lua in calcul?Sau au fost sperante desarte.Raspundeti!
RăspundețiȘtergereDomnul ministru a promis ca se implica sa rezolve problema diplomelor USH promotia 2009,asa au promis si predecesorii dumnealui dar am impresia ca sint mai tari secretarii de stat si directorii de departamente ,probabil ei gindesc in locul ministrilor.
RăspundețiȘtergereSper ca duneavoastra domnule Pop sa va impuneti punctul de vedere si sa reparati marea nedreptate facuta de catre minister(Abramburica)absolventilor de la USH promotia 2009.
Da, absolvenţii de la USH sunt la mâna Abramburicăi, care, cu ceva timp în urmă, s-a înfuriat tare pe USH,că cică nu s-ar face carte...adevăratul motiv îl cunoaştem toţi: îi era teamă stimatei doamne că rămâne fără studenţi. Se pune întrebarea: de ce nu s-a supărat şi pe celelalte facultăţi particulare ai căror studenţi au acelaşi nivel de pregătire ca cei de la USH, sau chiar mai scăzut. Sau pe doamna cu pricina o măcina invidia că USH are cel mai mare număr de studenţi?! În spatele majorităţii hotărârilor se ascund interese meschine. Aşadar, nu mai speraţi la diplome USH atăta timp cât Ambramburica are influenţă şi putere de decizie. De aceea nu vă poate răspunde nici d-l Pop.
RăspundețiȘtergeredaca in urmatorii ani va creste numarul profesorilor pensionari iar tinerii nu sunt atrasi sa intre in sistem datorita salariilor mici as propune ca nota de la titularizare peste 7 sa poate fi folosita pentru titularizare conform art 63 pe o perioada de 3 ani!!! nu e vina noastra ca posturi titularizabile pentru anumite discipline sunt foarte putine....
RăspundețiȘtergereart 63 pentru cei care au luat peste 7 la CNU in iulie 2011 a aparut foarte tarziu.sunt putine cazuri care pot beneficia de acest articol. cea mai mare parte a profesorilor a mers pe continuitate ....desi postul avea viabilitate de 4 ani.....daca legea ar fi aparut in martie sunt convins ca alta era situatia!!!!!!!
RăspundețiȘtergeretitularizarea conform art 63 pentru cei care obtin peste 7 la CNU din august 2012 se va mai aplica?
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereObserv ca s-au postat multe comentarii referitoare la solicitarea lansata de domnul ministru, ajungandu-se pe ici pe colo chiar si la mici polemici. Ca o sinteza a celor de mai sus, constat ca se pomeneste frecvent despre:
1. salarizarea corespunzatoare muncii si eforturilor depuse;
2. dorinta dascalilor de a nu mai fi coplesiti de hartii inutile pe care trebuie sa le aiba la dosar si care primeaza in fata activitatii didactice la clasa;
3. revenirea la examenele de admitere in liceu si la facultate.
Subscriu si eu acestor solicitari acute si realiste si adaug alte doua comentarii:
a. este foarte important ca dascalul sa fie dascal si sa fie respectat ca atare, prin urmare valorizarea functiei didactice si gasirea unui echilibru intre drepturile beneficiarilor si "armele" celui care face educatia ar trebui sa fie primordiala; prea mult s-a desconsiderat aceasta categorie valoroasa a societatii de catre "cei de sus" si apoi reactia in lant; si-atunci ma-ntreb: cum ar putea fi atras cineva de aceasta meserie cand fiecare isi doreste un loc de munca civilizat, in care sa stie ca este respectat pentru ceea ce face si pentru profesionalismul sau?; repet: este esentiala ridicarea profesiei de dascal la rangul de "valoare" si constientizarea acestui lucru de catre toti membrii societatii.
b. al doilea punct se refera la cateva propuneri (pe langa cele ale colegilor sintetizate anterior) pentru atragerea tinerilor cu vocatie:
-motivarea reprezentata printr-o bonificatie sau facilitate acordata celor aflati spre exemplu in primii 5 ani de invatamant sau decontarea cheltuielilor de transport pentru cei care fac naveta;
-efectuarea practicii pedagogice timp de 2 ani in cadrul facultatii cu asistari la ore si predat efectiv;
-mentoratul timp de un an asa cum este prevazut de Legea Educatiei sa fie efectuat cu responsabilitate si nu pe hartie ca sa avem toate documentele in regula;
-cursurile de formare sa aiba o componenta in care, pe langa teoria aferenta, noile metode didactice propuse sa fie puse in aplicare in cadrul acestor sesiuni de formare prin ore de predare efectiva in cadrul grupului de profesori formati.
Evident ca modificari de facut in sistem sunt, asa cum au fost sesizate de colegi mai sus, modificari care ar contribui la cresterea atractivitatii si dorintei sincere de a urma o cariera in acest domeniu.
Eu am incredere d-le ministru ca veti ramane in functie si dupa aceasta perioada de interimat si ca prin aceasta decizie va prima interesul pentru tara si pentru directiile bune pe care le veti imprima sistemului de invatamant.
Buna ziua.Eu cred ca cea mai mare greseala in invatamant este faptul ca au disparut SAM-urile si ca acum se intra la liceu ,indiferent de nota obtinuta la evaluarea nationala.Elevii ne rad in nas cand le spunem ce importanta e pregatirea pentru evaluare si ca trebuie sa invete zi de zi.Eu cred ca ar trebui un examen serios incepand de la clasa aIVa,DEOARECE rezultatele la TESTELE FINALE LA CLASA aIVa sunt departe de rezultatele obtinute la testele initiale la clasa aVa.Suntem preocupati de intocmirea tuturor soiurilor de hartii,de nu mai stii pe ce lume te afli,in fiecare zi mai apare ceva de completat,toata lumea face cursuri ,care mai de care cu denumiri mai pompoase din care nu stiu cati si ce aplica in practica si uitam sa ne preocupam de soarta elevilor nostri.Invatam tot felul de metode moderne,interactive si in clasa a Va,elevul nu stie sa faca o adunare cu trecere peste ordin sau o inmultire cat despre impartiri,e jale.Am inteles ca d-nii inv.sunt "pedepsiti" daca depasesc programa si nu trebuie sa le arate copiilor impartirea cand impartitorul este un nr. de doua cifre.Nu-i nimic,nici cand impartitorul are o cifra ,tot nu se descurca.La testul initial anul acesta,din doua clase de aVa ,20%au stiut sa faca o impartire ,avand impartitor dintr-o cifra.Se spune ca au uitat,ca e vacanta prea mare,desi se face recapitulare 2 saptamani.Daca nu se descurca in clasa a Va,greu mai poti face ceva cu ei.Programa este incarcata si nu poti sa stai la operatii cu numere naturale decat cateva ore.Va spun din toata inima,iubesc meseria de profesor,dar in ultimii ani a devenit obositoare si nesatisfacatoare.Elevii si parintii ar trebui sa stie ca-i asteapta la fiecare etapa de scolarizare un examen serios si sa-i preocupe mai mult nivelul de pregatire.La fel si "unele" dintre cadrele didactice de la invatamantul primar.Aici se formeaza "radacinile" fiecarui elev si calitatea invatatorului isi lasa amprenta asupra viitorilor elevi.Imi cer mii de scuze ,stiu ca nu este asa peste tot,dar ma doare sa vad indiferenta unora.
RăspundețiȘtergereAti promis ca veti elibera diplomele absolventilor USH.V-ati vazut cu sacii in caruta (scz expresia)si acum le intoarceti spatele?
RăspundețiȘtergereSa intelegem ca ati mintit?
Cel mai important e ca dascalii sa fie motivati. Indiferent de varsta, de vechime si de experienta, ei trebuie sa fie motivati din toate punctele de vedere, sa nu mai mearga la scoala cu scarba si doar pentru ca nu gasesc un loc de munca mai bun. In acest sens, trebuie sa se faca o diferentiere intre dascalii implicati, care muncesc cu adevarat si cei care se uita la pereti cateva ore pentru a incasa salariul la sfarsitul lunii. Exista gradatia de merit, stiu. Dar aceea se acorda pe baza unui dosar stufos plin de hartogarii care, de cele mai multe ori, nu inseamna nimic. Intr'adevar, trebuie si dovezi scrise ale efortului depus. Dar mai trebuie si observatii directii, inspectii la clasa. Eu pot sa am sute de adeverinte de la simpozioane si de la cursuri de formare. Nu inseamna absolut nimic daca eu intru la clasa si nu reusesc sa ii captez pe elevi, sa le transmit informatia si sa ii ajut sa o asimileze. Teorii, referate, simpozioane si carti poate scoate oricine. In ziua de azi e mai mult decat usor sa aduni adeverinte. Dar sa ai intr'adevar talent si vocatie, sa te faci iubit si inteles de copii... ei bine, asta nu se intalneste pe toate drumurile.
RăspundețiȘtergereAici e marea problema a invatamantului nostru: lipsa de motivatie! O educatoare debutanta ia in mana putin peste 600 de lei, care sunt dramuiti bine sa ajunga pentru intretinere. Mai puneti mancare, haine, pantofi. Unii au familie si copii. Ganditi'va la asta!
Inca ceva, a propos de inspectii la clasa. Stiu ca asta nu tine direct de dumneavoastra, dar spun asta pentru toti dascalii de aici: trebuie NEAPARAT sa facem ceva pentru a inceta prostul obicei al cadourilor scumpe si al festinelor pregatite pentru inspectori! Dam salarii intregi pe protocoale de astea, iar dupa obtinerea gradelor didactice, abia daca vedem marirea de salariu.
Ce bine ca se pensioneaza unii dintre ei, am zis unii pentru ca au trait bine si fara nici un stres , nu ca cei de acum care saracii cum vine luna ianuarie incep sa inebuneasca si sa-si faca griji iarasi pentru ce va rma vara , examene de titularizare etc.
RăspundețiȘtergereDumnealor au au repartizati bine merci si asa au ramas pe posturi nici dracu nu ia mai schimbat.
Sa faci atractiva meseria de dacal? Cum, batandu-va joc de ei? Asa cum se intampla acum cu profesorii consilieri. Nu este suficient ca avem norma la 800 de elevi, acum veniti si cu porcaria de obligatie de "minim 4 ore" de predare! Si ne trimiteti in sedinte publice pentru completare de norma, desi noi nu avem reduceri, normele noastre fiind intregi! Am postul in 3 scoli, ma veti trimite in a 4-a sa-mi fac acele ore, pentru ca in scolile in care am cabinete, nu exista ore? Si sa iau acele ore de la un amarat, care are nevoie de ele, care poate a terminat anul acesta sau mai inainte si care ar putea sa predea discipline in acord cu pregatirea lui.
RăspundețiȘtergereConform centralizatorului consilierii pot preda economie, educatie antreprenoriala si multe alte discipline, asa zis inrudite cu psihologia, dar pe care eu nu le-am studiat in facultate! Ce sa fac, sa le invat in rand cu elevii, cum sa merg in fata lor sa predau o disciplina despre care iau contact in acelasi timp cu ei? Daca acea disciplina va fi proba de bac.?
Chiar am ajuns bataia de joc a tuturor celor care, cocotati in minister pe criterii strict politice, habar nu au de realitatea scolii! Dar da bine pe sticla sa spui ca sunt putin psihologi in sistem, ca ar fi nevoie de mai multi ca si problemele din scoli s-au inmultit, dar pe de alta parte, le dai in cap si celor care sunt deja in scoli.
Si atunci, despre ce atractivitate sa vorbim, cand nu mai esti sigur de la un an la altul nici pe actul tau de titularizare, ca vine un ministru si printr-o "adresa" , rade tot!