8 feb. 2012

programul de guvernare pentru educatie- praf in ochii romanilor

de pe surse am aflat ca  in programul de guvernare se intentioneaza urmatoarele:
Reforma sistemului de învățământ a urmărit dezvoltarea învățământului bazat pe formarea de competențe. Prin adoptarea Legii Educației Naționale la finalul anului 2010, România face saltul către un sistem  educațional competitiv pentru a se adapta dinamicii accelerate a pieței  muncii. Un pilon important al noii legi înl reprezintă stimularea  învățării pe tot parcursul vieții. S-au definit și clasificat  universitățile și a demarat procesul de descentralizare din învățământul  preuniversitar. De asemenea, s-a introdus principiul "finantarea urmeaza elevul ", ce încurajează competiția la nivelul unităților de învățământ și programul Școală după Școală, ce oferă oportunități de învățare  formală și nonformală pentru consolidarea competențelor. Totodată, a fost regândit sistemul de evaluare a elevilor și a fost instituit  Portofoliul Educațional.

Direcții de acțiune
1 - Aplicarea etapizată a prevederilor noii Legi a Educației Naționale
2 - Modernizarea curriculară prin centrarea curriculumului pe 8 domenii de competențe cheie.
3 - Promovarea educației timpurii prin susținerea autorităților locale în efortul de a oferi servicii educaționale prin intermediul creșelor
4 - Susținerea procesului de generaliuzarea programului Școală după Școala
5 - Creșterea performanței sectorului prin formare inițială și continuă.
6 - Sporirea accesului la o educatie de calitate, asigurarea calității și stimularea excelenței în invățământul superior de stat și privat în cercetare.
7 - Alocarea resursei financiare sporite în paralel cu creșterea  eficienței utilizării ei.
8 - Asigurarea accesului egal și sporit la învățământul în limbile  minorităților naționale.
9 - În procesul de descentralizare a învățământului preuniversitar se va ține cont și de situația specifica, precum și de factorii de corecție dependenți de densitatea de elevi în zonă, severitatea dezavantajelor, de limba de predare și alți factori.
10 - Introducerea și aplicarea programelor școlare specifice privind  predarea limbii materne, limbii române, istoria și tradițiile istorice, educația muzicală.
11 - Continuarea procesului de aplicare a legislației recent adoptate, în vederea asigurării dreptului la învățătură în limba maternp la toate nivelurile, profilurile.
12 - Asigurarea manualelor în limba de predare a minorităților naționale conform prevederilor legale.
13 - Înființarea unei instituții de formare continuă pentru perfecționarea actului de predare în limba maghiară.
14 - Constituirea structurilor cu predare în limba minorităților *maghiară, germană, dupe caz)
15 - Finanțarea diferențiată a studiilor de masterat în limbi de circulație internațională și a celor în limba minorităților naționale, cât și a doctoratelor în cotutelă cu universități de prestigiu din
stăinătate.
16 - Corelarea specializărilor obținute în sistemul educațional cu cerințele pieței muncii
17 - Continuarea proiectelor de investiții în unitățile de învățământ în vederea modernizării și dotării acestora.


Constatam ca jumatatea din directiile de actiune sunt pentru minoritati ceea ce e un afront la  sistemul educational din Romania. Tot ceea ce este prins la punctele 8-15 sunt lucruri necesare si invatamantului in limba romana. De ce se pune bariera in interiorul invatamantului pe considerente etnice?
Nu vreau sa fiu inteles gresit de catre colegii mei care lucreaza in invatamantul minoritatilor. Si romanii sunt minoritari in anumite zone. Tocmai de aceea spun ca in Romania TOTI trebuie sa avem aceleasi drepturi.
Si elevii/studentii romani si elevii/studentii minoritari, si profesorii romani si profesorii minoritatilor.
Doar asa vom reusi sa creem o calitate superioara a invatamantului romanesc.
Insa din pacate politicul doreste sa mentina razboiul etnic. Unii sa se mentina la guvernare ...altii sa se mentina in Parlament. Si asta pe spatele copiilor acestor tari.


Grav este ca directiile de actiune ale guvernului nu se pliaza deloc peste asteptarile celor din sistem. Prioritatile ministrului ar fi trebuit sa fie cele postat AICI

Inca un exemplu de discriminare l-am vazut AICI

 Vechiul program de guvernare pentru educatie il gasiti AICI. 
Fiecare dintre noi poate sa vada cate lucruri au continuitate si cate sunt puse doar pentru a se mentine la guvernare actuala coalitie.Trist pentru aceasta tara.

Nu pot sa inchei fara a observa punctul 7. Acesta permite alocarea de bani la firmele care sa finanteze campania electorala fara nici o problema pentru minister.

 

7 comentarii:

  1. Misto abureala ! Schimbare de 360 de grade !

    RăspundețiȘtergere
  2. 8 ??? "Până când să n-avem şi noi faliţii noştri?"

    RăspundețiȘtergere
  3. Oare funericiu ce post primeste pt performanta lui in abrambureala noii LEN?????????

    RăspundețiȘtergere
  4. mi-e greu sa trec cu vederea faptul ca avem elevi olimpici internationali la matematica, si ca avem doar 2 concursuri de matematica cu finantare din partea ministerului, si acelea in limba maghiara. Cum isi promoveaza statul valorile? Le exporta, nu le promoveaza. Toti elevii valorosi cauta sa plece dupa ce isi termina o parte din studii (de obicei liceul, pentru cei cu stare, sau o facultate bine facuta, pentru cei fara atat de multe resurse materiale, dar cu o inteligenta mult superioara nivelului mediu). Ca parinte al unui asemenea elev, ma gandesc cu tristete la faptul ca se apropie acest moment si de noi

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce post sa primeasca Funeriu daca nu are studiile echivalate?
    E ca si cum nu are studii. Pentru un loc de munca trebuie sa depuni un dosar cu diploma valabila, ca ai absolvit o scoala, nu? Doar ca ministru nu iti trebuie calificare. Poti sa termini Facultate de educatie fizica si sa fii Ministrul Dezvoltarii Romaniei dupa cate vedem. In rest, pentru toti ceilalti, daca nu ai diploma de liceu, nici femeie de serviciu nu poti fi, iar de la anul, conform LEN a dlui Funeriu, daca nu ai absolvit clasa pregatitoare, nu poti intra nici la clasa I.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand ai merite precum <>,umilirea dascalilor si aparenta grija pentru performanta<< scolerilor>> e normal sa fii din nou consilier prezidential pe educatie.Bravos capitane!

    RăspundețiȘtergere
  7. e deja consilier presedintial

    RăspundețiȘtergere