8 sept. 2011

Numiri de directori corecte?

Deoarece e sezonul numirilor de director am inaintat o adresa Doamnei Inspector General

Prin prezenta adresă vă solicităm, în baza dispozițiilor art. 30 alin. 3 din Legea dialogului social nr. 62/2011 și a prevederilor Legii nr. 544/2001 vă solicităm copii după deciziile de numire a directorilor/directorilor adjuncți în unitățile de învățământ din județul Maramureș. De asemenea, vă solicităm să ne comunicați dacă toate persoanele numite prin detașare în interesul învățământului pe funcțiile de directori/directori adjuncți îndeplinesc condițiile prevăzute de legislația în vigoare pentru exercitarea acestei funcții.
În acest sens, arătăm că, conform art. 25 alin. 1 din Legea nr. 284/2010 Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii de conducere se realizează prin numirea temporară a unei persoane angajate care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei de conducere şi care nu a fost sancţionată disciplinar, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, dacă în statute sau în legi speciale nu se prevede altfel”.
De asemenea, Legea educației naționale nr. 1/2011, prevede, în art. 257: „funcția de director și de director adjunct se ocupă prin concurs public de către cadre didactice titulare membre ale corpului național de experți în managementul educațional”. Datorită faptului că la data intrării în vigoare a Legii educației naționale corpul național de experți în managementul educațional nu exista, M.E.C.T.S.  a emis ordinul nr. 3753/2011, care în art. 9 prevede că „Până la formarea corpului național de experți, ocuparea funcțiilor de conducere, îndrumare și control se poare realiza prin detașare în interesul învățământului, cu respectare dispozițiilor aflate sau intrate în vigoare la începutul și pe parcursul anului școlar 2010-2011”.
          Prin urmare, ocuparea funcțiilor de directori/directori adjuncți se face în baza Metodologie de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul nr. 3142/2006, așa cum a fost modificată și completată prin Ordinul nr. 5617/2006 și prin Ordinul nr. 3567/2010.
            Conform  art. 5 din Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat aprobată prin Ordinul nr. 3142/2006, cu modificările și completările ulterioare „Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat între perioadele de concurs inspectorul şcolar general numeşte, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, director prin detaşare în interesul învăţământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv”. Iar conform art. 2 alin. 1 din aceeași metodologie condițiile de ocupare a funcției de director/director adjunct sunt:
a) condiţiile de studii prevăzute la alin. (2);

b) sunt titulare în învăţământul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedră de cel puţin 5 ani;

c) dovedesc calităţi profesionale, manageriale şi morale, reflectate prin calificativul "Bine" sau "Foarte bine" în ultimii 3 ani şi nu au fost sancţionate disciplinar în anul şcolar curent;

d) nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

e) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;

f) la data susţinerii concursului, au vârsta cu cel puţin 4 ani mai mică decât vârsta standard de pensionare.”

Prof. Liviu Marian POP

9 comentarii:

  1. De ce trebuie sa giram incompetenta, cretinismul acestui guvern care a introdus LEN prin raspundere guvernamentala?
    - LEN (ca si alte legi asumate de guvernul basescu/boc) daca ar fi aplicata, ar blocheaza practic functionarea sistemului de invatamant si a institutiilor scolare.
    -Legea nr. 84/1995 (Legea invatamantului) si 128/1997 (Statutul P.D.) au fost abrogate prin art. 361 alin. (2) din LEN;
    - pe cale de consecinta, sunt abrogate si actele normative subsecvente celor doua legi ( hotarari de guvern, metodologii, ordine de ministru etc.);
    - LEN nu se poate pune in aplicare ptr. ca nu exista cadrul si conditiile necesare pentru aplicarea acesteia;
    - Metodologiile de aplicare a LEN au ramas tot asa cum a vrut ministerul desi au muncit mii de ore si sindicatele pentru a le face mai coerente si aplicabile (in forma agreata de minister sunt neaplicabile sau dau nastere la alte aberatii);
    - pentru ca invatamantul sa functioneze totusi trebuie sa se faca apel la metodologiile subsecvente legilor 84/1995 si 128/1997;
    - concluzia: guvernul trebuie sa demisioneze; daca nu vrea, sindicatele (inclusiv cele din din educatie) trebuie sa intreprinda demersurile pentru a determina guvernul sa demisioneze.
    (In acest an scolar, conform prevederilor din LEN si a metodologiilor, scolile nu ar trebui sa aiba nici directori, nici consilii de administratie iar de acest lucru profita tot pdl-ul care isi rasplateste clientela cu functii de directori si membri in consiliile de administratie).

    RăspundețiȘtergere
  2. Exista directori incompetenti, care bajbaie, nu stiu legi, gresesc, nu stiu sa faca un punctaj pentru pretransfer corect, care sunt pusi in functie fara a avea habar de contabilitate, secretariat, care semneaza acte fara a vedea ce semneaza, subiectivi, extrem de subiectivi, neomenosi, lipsiti de orice elementara decenta, care nu numai ca vor raul invatamantului modern si de oricare ar fi el, dar doresc sa faca din scoala propriul lor domeniu, sa tina meditatii in biroul directorial, sa aiba un program de la 10 la 3, sa mearga in cancelarie ca la plimbare, sa umble desculti prin cabinetul directorial.
    Sunt directori meseriasi, nu profesionisti, care nu citesc legile spre a le intelege in litera si spiritul lor, ci pentru a vedea ce ii avantajeaza pe ei, cum pot scoate un mai mare beneficiu personal sau de imagine. Pana la urma nici nu le inteleg si lucreaza in consecinta.
    Gresesc flagrant, gresesc urias, se joaca de-a scoala, de parca sunt in vacanta, copii mici care nu au ce face.
    Nimic din ce se face in scoala nu e opera lor, suflul lor nu se vede nicaieri. Sunt doar coordonatori ai muncii altora, sunt doar cei care iau banii din munca altora, ei au doar rol de supervizor, fara a munci efectiv nimic.
    Invatamantul nu poate progresa, nici macar ramane pe loc, adica asa macar cum a fost, daca exista asemenea directori care nu tin seama de nici macar cel mai elementar simt al moralei, al corectitudinii, al onoarei, al decentei, al obiectivitatii, al profesionalismului.
    Sunt slabi ca persoane, slabi ca profesionisti, doar niste meseriasi slabi care nu fac decat un lucru de mantuiala, dar ii gasesc pe cei care sa ii duca de nas si sa le fure munca, sa se increada cu succesele lor, nicidecum cu munca lor. Extrem de invidiosi, nu ar lasa sa progreseze pe cel pe care l-au recunoscut altadata printr-o mult mai marcanta valoare, dintr-o neputinta a lor de a fi altfel decat cum sunt, de a recunoaste valoarea altuia care nu i se prosterneaza, tocmai pentru ca nu are de ce, pentru ce, pentru ca e constient de profesia lui, de ce doreste sa faca.
    Se baga peste tot, unde este rost de barfa folositoare mai incolo, sunt ca argintul viu doar pentru a avea vreun scop personal, merg in asistenta in pofida propriilor ore, legile pe care ei le dau in scoala, sunt legi pe care nu le respecta.
    E jenant si penibil. Cu asemnea directori, scoala si invatamantul nu pot sa progreseze.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu mai lasati asemenea directori sa continue, ei nu educa, ci doar se folosesc de educatie pentru a avea beneficii personale.
    Pentru ca nu au cultura necesara, ei stiu toate materiile, cand nici macar a lor nu este atestata decat cu vreo diploma a unei facultati de scurta durata, stiu engleza, franceza, sport, biologie, se baga peste tot, dar strica, nu ajuta cu nimic, daca se aplica metode moderne, nu stiu asa ceva si nu le adopta, nu sunt capabili sa le inteleaga, prefera, la atatia ani de la reforma, sa lucreze cu creta si cu tabla, fara a folosi altceva decat metode expozitive. Lucreaza intr-un invatamant invechit, iti spun tie, profesor participant la diverse cursuri de formare, ca e mai bine sa folosesti metodele invatamantului traditional. Te mint in fata doar pentru a isi atinge mijloacele, uzeaza de marturii false, ii pun pe altii sa faca asemenea marturii tocmai pentru a iti face rau, daca te impotrivesti celor spuse de ei.
    Sunt altii dominatori, la usa carora stai ore intregi pentru a intra, fac din scoala o a doua casa, secretarii sunt innebuniti, isi dau demisia, pleaca unii dupa altii, sunt stresanti, atmosfera in scoala este de teroare. Jignesc, umilesc, se folosesc de tot felul de mijloace pentru a iesi in frunte, spun profesorilor innebuniti: Intotdeauna intr-o lupta castig! De parca scoala este camp de lupta, nu este destinata educatiei! Sunt ei insisi needucati (nu ca persoane, ci profesional, isi dau parerea asupra unor lucruri pe care niciodata nu le inteleg, nefiind de profesie).
    Exista multe defecte ale directorilor, se mai pot enumera o multime.
    O deviza trebuie sa aiba: Grija mare, se joaca cu destinele oamenilor, cu ale copiilor, cu viitorul unor copii pe care ii duc spre regres.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveti grija de invatamantul romanesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. profesorii din Buzau vor boicota prima zi de scoala...voi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Noua bacu' corect ne-a redat demnitatea !

    RăspundețiȘtergere
  7. Unde se poate citi despre boicot ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Moldovan Carmen11.09.2011, 09:43

    Primele 3 comentarii sunt ale mele, sunt din Tg. Mures, prof. Moldovan Carmen. Vor sa ma destituie pentru niste vini inchipuite, minore, absolut minore, pentru care s-a facut un extraordinar de mare tam-tam. Nu am primit inca actele, am vorbit vineri cu un lider sindical in care nu mai am incredere, care imi spunea ca trebuie sa le astept.
    Mi-a fost tot timpul jena, rusine, sa dau in vileag nedreptatile, abuzurile care s-au facut asupra mea, nu aveam voie sa vorbesc, nu mi se dadea voie, in scoala, ca si in inspectorat. Ironii, batai de joc. Mi-a fost si frica, jena, o rusine mare. Fara a ma sti cu nimic vinovata, doar cu dorinta de a imi face datoria cat mai bine cu putinta. Verticala profesional, cu constiinta profesionala neintinata, cu gandurile drepte si cinstite, fara a avea ce sa imi reprosez. Oameni rai, josnici, dezinteresati, profund imorali.
    Nu numai despre directori e vorba, ci si despre colegi, niste Neoameni.
    Nu mai corectez, in publicatii am vazut strecurandu-se multe greseli, nefacute. Nu a existat un corector, ma gandeam. Deci, nu consider necesar sa mai corectez, nici sa fiu atat de atenta la ortografie, daca in ziare, tipografii, edituri, reviste, etc. nu este o atentie speciala pentru ortografie, etc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmm...
    Probabil ca se va regasi cineva in comentariul meu: Comportament neadecvat cu colegii,cearta cu acestia,cearta cu personalul de intretinere,cu directorii,elevii sunt pedepsiti pentru cea mai mica greseala, sunt desfiintati ca si persoane si plang(deh, profesor!),jigniri, rasism,parintii ar face orice doar ca respectivul sa nu-i mai invete copilul,reclamatii din partea acestora. Neprezentare la ore la timp,absente nemotivate,daca anunta lipsa o fac in ultimul moment fara a respecta legislatia(problemele personale sunt mai importante decat interesul elevilor),provoaca stari de tensiune pe la toate unitatile scolare pe unde au trecut,ies pe coridoare in timpul orelor,scot copiii de la ore pe coridoare desi regulamentul interzice acest lucru,nu intocmesc documentele scolare la timp iar orele nu se desfasoara dupa planificarea calendaristica iar daca directorii,culmea, iau masuri sunt incompetenti!!!
    Deci,poate exista si o alta parere...

    RăspundețiȘtergere