6 iun. 2011

Ministerul mimeaza transparenta decizionala

Am citit pe site-ul MECTS declaratia de presa a doamnei secretar de stat . Mi-a atras atentia pasajul:
"Vă anunţ, totodată, că astăzi pleacă invitaţiile pentru federaţiile sindicale, pentru reprezentanţii sindicatelor, precum şi pentru patronate, pentru ca în cursul zilei de vineri să stabilim şi să convenim calendarul dezbaterii şi al muncii. O să rog colegele la ieşirea din sală să vă ofere procedura de transparenţă decizională pe care actele normative au urmat-o începând cu data de 13 ianuarie 2011. Credem că o să vă placă ideea. În acest moment, aveţi parcursul clar al legislaţiei secundare. Discutăm în acest moment de următorul traseu: 1.493 cadre didactice au redactat drafturile de metodologii, din acestea 68% sunt membri de sindicat, precizez - nu lideri de sindicat, ci membri de sindicat, şi aproximativ 50% - în unele grupuri de lucru peste 50% - sunt cadre didactice direct de la catedră, fără funcţii de conducere."
In Romania gradul de sindicalizare este de peste 95% si de aici putem trage concluzia "cat de greu" au gasit cei din MECTS persoane pentru redactarea acestor metodologii, in asa fel incat procentul sa fie de 68%...
Si iarasi eterna problema a "specialistilor" care nu predau dar care emit ordone si metodologii pentru cei de la catedra, adica 50% dintre cei care au redactat.
Una peste alta vedem vineri "graficul de transparenta" si cu siguranta vom face publice propunerile de modificare a metodologiilor.
Cum vor arata depinde de noi...

5 comentarii:

  1. Pe cand o metodologie referitoare la MOTIVATIA REALA A MUNCII , nu pe punte ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Art. 1 din Normele metodologice privind concediul de odihna face referire si la art. 270 din L.E.N. A fost respectat ori ba acest articol?

    RăspundețiȘtergere
  3. daca am inteles eu bine, conform noilor metodologii privind numirea ca profesori in inv primar a invatatorilor si institutorilor pt absolventii de colegii universitare li se echivaleaza studiile cu ciclul I de licenta pt a fi numiti profesori dar cu conditia-printre altele- sa aiba gradul 1
    in schimb inv si inst absolventi de lic pedagogic sau scoala postliceala pot fi numiti profesori si fara grad i prin obtinerea unui atestat de recunoastere a competentelor profesionale
    nu-i discriminare?
    ABSOLVENTII DE COLEGII DACA NU INDEPLINESC CONDITIILE ACUM DE ECHIVALARE A STUDIILOR, IN URMATORII 3 ANI TREBUIE SA MAI URMEAE 1 AN DE FACULTATE SI SA DEA LICENTA
    NU POT OBTINE SI EI ACEL ATESTAT DE RECUNOASTERE A COMPETENTELOR FARA ECHIVALAREA STUDIILOR
    sau poate n-am inteles eu bine metodologiile??!!

    RăspundețiȘtergere
  4. sesizeaza cineva discriminarile care se fac prin aplicarea noilor metodologii?
    de ce echivalarea colegiilor de institutori cu ciclul1 licenta se face in functie de obtinerea gradului 1 pe care trebuie sa-l ai acum ?
    daca il vei obtine in viitor pierzi ocazia de a echivala studiile si trebuie sa dai licenta!
    e echitabil: cel care a absolvit colegiul cu7 si pana acum a reusit sa obtina gradul1 este avantajat iar cel care a absolvit colegiul cu 9 si nu a putut obtine gradul 1 din motive obiective(intreruperea activitatii la catedra din cauza concediului de crestere a copilului)nu poate obtine echivalarea
    nu era suficienta obtinerea definitivarii in invatamant si calcularea unor punctaje ca la obtinerea atestatului de catre absolventii de liceu pedagogic?

    RăspundețiȘtergere