Am citit pe site-ul MECTS declaratia de presa a doamnei secretar de stat . Mi-a atras atentia pasajul:
"Vă anunţ, totodată, că astăzi pleacă invitaţiile pentru federaţiile sindicale, pentru reprezentanţii sindicatelor, precum şi pentru patronate, pentru ca în cursul zilei de vineri să stabilim şi să convenim calendarul dezbaterii şi al muncii. O să rog colegele la ieşirea din sală să vă ofere procedura de transparenţă decizională pe care actele normative au urmat-o începând cu data de 13 ianuarie 2011. Credem că o să vă placă ideea. În acest moment, aveţi parcursul clar al legislaţiei secundare. Discutăm în acest moment de următorul traseu: 1.493 cadre didactice au redactat drafturile de metodologii, din acestea 68% sunt membri de sindicat, precizez - nu lideri de sindicat, ci membri de sindicat, şi aproximativ 50% - în unele grupuri de lucru peste 50% - sunt cadre didactice direct de la catedră, fără funcţii de conducere."
In Romania gradul de sindicalizare este de peste 95% si de aici putem trage concluzia "cat de greu" au gasit cei din MECTS persoane pentru redactarea acestor metodologii, in asa fel incat procentul sa fie de 68%...
Si iarasi eterna problema a "specialistilor" care nu predau dar care emit ordone si metodologii pentru cei de la catedra, adica 50% dintre cei care au redactat.
Una peste alta vedem vineri "graficul de transparenta" si cu siguranta vom face publice propunerile de modificare a metodologiilor.
Cum vor arata depinde de noi...
Pe cand o metodologie referitoare la MOTIVATIA REALA A MUNCII , nu pe punte ?
RăspundețiȘtergerePUNCTE ! ! !
RăspundețiȘtergereArt. 1 din Normele metodologice privind concediul de odihna face referire si la art. 270 din L.E.N. A fost respectat ori ba acest articol?
RăspundețiȘtergeredaca am inteles eu bine, conform noilor metodologii privind numirea ca profesori in inv primar a invatatorilor si institutorilor pt absolventii de colegii universitare li se echivaleaza studiile cu ciclul I de licenta pt a fi numiti profesori dar cu conditia-printre altele- sa aiba gradul 1
RăspundețiȘtergerein schimb inv si inst absolventi de lic pedagogic sau scoala postliceala pot fi numiti profesori si fara grad i prin obtinerea unui atestat de recunoastere a competentelor profesionale
nu-i discriminare?
ABSOLVENTII DE COLEGII DACA NU INDEPLINESC CONDITIILE ACUM DE ECHIVALARE A STUDIILOR, IN URMATORII 3 ANI TREBUIE SA MAI URMEAE 1 AN DE FACULTATE SI SA DEA LICENTA
NU POT OBTINE SI EI ACEL ATESTAT DE RECUNOASTERE A COMPETENTELOR FARA ECHIVALAREA STUDIILOR
sau poate n-am inteles eu bine metodologiile??!!
sesizeaza cineva discriminarile care se fac prin aplicarea noilor metodologii?
RăspundețiȘtergerede ce echivalarea colegiilor de institutori cu ciclul1 licenta se face in functie de obtinerea gradului 1 pe care trebuie sa-l ai acum ?
daca il vei obtine in viitor pierzi ocazia de a echivala studiile si trebuie sa dai licenta!
e echitabil: cel care a absolvit colegiul cu7 si pana acum a reusit sa obtina gradul1 este avantajat iar cel care a absolvit colegiul cu 9 si nu a putut obtine gradul 1 din motive obiective(intreruperea activitatii la catedra din cauza concediului de crestere a copilului)nu poate obtine echivalarea
nu era suficienta obtinerea definitivarii in invatamant si calcularea unor punctaje ca la obtinerea atestatului de catre absolventii de liceu pedagogic?