Urmeaza o saptamana de liniste. Dupa ce ne intoarcem se pune in aplicare Legea Educatiei Nationale.
Schimbari majore..Consiliu de Administratie, Titularizare, Miscare de personal, Norma didactica.
Toate se vor aplica imediat.
Primii care vor beneficia de aceasta lege vor fi splinitorii care in ultimii 3 ani au fost la concursul de titlarizare si care cu acordul Consilili de Administratie se pot TITULARIZA PE UNITATEA SCOLARA.
Este bine sau e rau? Ideal ar fi poate sa se titularizeze in sistemul de invatamant.
FSLI are pe rol initiativa legislativa care cere si acest lucru.
Daca pe parcursul vacantei se vor intampla anumite lcrururi legate de implementarea legii pe site-l FSLI, www.fsli.ro vom posta aceste documente.
Nu va ascund faptul ca in curand atat blogul cat si site/ul va avea versiune numai si numai pentru membrii FSLI.
Sper ca acest lucru nu supara pe nimeni..
Vacanta placuta tuturor,,,atat cat de placuta poate fi.
▼
26 ian. 2011
O poveste … fără final...
O tânără, abia intrată-n Viaţă, avu un vis: acela de a se găsi pe sine, de a se desăvârşi. De a cunoaşte cât mai multe. De a şti.
Mergând pe Drumul Vieţii, a avut şi tristeţi, şi bucurii. Soarele, când îi râdea, când se ascundea de ea. Însă... nu renunţa! Dorinţa şi încrederea că se va desăvârşi nu se desprindea de ea.
Ca orice tânăr, avea o familie, avea bunici, care ţineau sau nu la ea, care se rugau sau nu pentru ea. Însă Buni, Buni de la Vâlcea... – o făcea! Era Buni a ei, Buni pe care o iubea! O Buni bună, care avea o mare încredere în ea, încredere ce i-a dat aripi să zboare, i-a dat scut şi speranţă, speranţă de învingător. O Buni bună, care avea o extraordinar de mare încredere în ea şi o dorinţă de a o aduce pe Calea Vieţii. Adevărata Cale a Vieţii. Dreapta Cale a Vieţii.
Viaţa s-a scurs, firesc, în drumul său, cu bunele şi relele ce o caracterizau. Tânăra noastră ce făcea? Lupta. Lupta devenise dură pentru ea. O luptă în care a descoperit (sau i s-a descoperit) sensul Vieţii omului pe Pământ: credinţa, nădejdea, dragostea. Lucrul făcut cu gândul la Dumnezeu, mintea ridicată la Maica şi Stăpâna de nebiruit a tuturor.
Lupta, cădea, se ridica, lupta şi tot aşa, mereu aşa. Viaţa-i era o luptă. Crâncenă, neîndurătoare, neiertătoare, fără suflet, fără... nimic... uman în ea.
Lupta... a devenit cumplit de grea pentru ea! O puteţi ajuta cumva?
Tânăra de atunci, înaintată în vârstă acum (cu doar 13 ani, aproape, nu mai mult!) se află printre voi, chinuindu-se – uneori foarte-foarte mult! – să meargă drept pe Calea strâmt-a Vieţii. Chinuindu-se, la propriu şi la modul figurat. De ce? Pentru că, în urma unui accident, suferit în aprilie 1998, s-a lovit la coloană, în căderea pe treptele unei scări, când pleca de la serviciu spre casă. O banală căzătură (mai avea doar două trepte de coborât!), dar cu consecinţe dintre cele mai... grele şi neplăcute.
În urma internărilor în spitalele bucureştene (Militar Central, Bagdasar-Arseni, Colentina, Municipal), a fost diagnosticată cu:
Pareză de S.P.E. şi S.P.I. – nerv sciatic, membrul inferior stâng;< Dicopatie lombară L4-L5 şi L5-S1, faza III / stadiul III; Discartroză cervicală C5-C6, cu sindrom iritativ; Sindrom coadă de cal. Nu se ştie din ce motiv (probabil... – grijile zilei de mâine, grijile pe care şi le făcea în legătură cu cei apropiaţi, în legătură cu viitorul său etc.), în 2005, a fost diagnosticată, la Institutul „Parhon” din Bucureşti (doamna dr. Adina Ghemigian) şi cu MICRONODUL TUMORAL HIPOFIZAR LATERAL STÂNG, SECRETANT DE PROLACTINĂ. Din cauza mersului dificil, stepat, toată greutatea preluând-o membrul inferior drept, sănătos, în martie 2008 a suferit o intervenţie chirurgicală la genunchiul acestuia, pentru CONDROMALACIE GRAD II CONDIL FEMUR INT. PLATOU TIBIAL ARTICULAŢIA GENUNCHIULUI DREPT, PLICĂ SINOVIALĂ SUPRAPATELARĂ GENUNCHI DREPT. Iar în ziua de 23 februarie 2010 a fost operată pentru Hernia de disc de la nivelul L5-S1, prin NUCLEOPLASTIE PERCUTANĂ, DECOMPRESIE MECANICĂ A NUCLEULUI PULPOS. Spitalizările, medicamentele, tratamentele, ghetele ortopedice speciale cu arc şi plăcuţe pe laterale, pentru a-i susţine gleznele, asupra cărora nu are control din cauza parezei, costau şi costă o avere. Nici mai mult, nici mai puţin. Pentru unii, suma ar fi mică, totuşi, însă pentru ea – enormă. În condiţiile în care se ridică cu mult peste 800 RON lunar. Nepunând la socoteală „darurile” (sau „micile atenţii”) pe care trebuia şi trebuie să le facă unei armate întregi de cadre medicale. Pentru că altfel – a trăit-o, din plin, pe propria-i piele! – niciunul nu se uită la tine. Sau te tratează cu ironie, indiferenţă, bătaie de joc, amânare. Dulce-amăruie amânare („Nu avem loc, reveniţi!”, „da, avem loc, peste o săptămână. Reveniţi!”, „Aaaa, programarea. S-a ocupat locul... Nu ştiu ce să zic. Mai sunaţi.” etc.). Pentru a putea contribui la cheltuielile casei, pentru a nu stagna în acel proces al devenirii de sine, pentru a culege, din nou, din Nectarul Vieţii, s-a hotărât să nu mai fie o povară pentru cei dragi ai săi. Pentru că sufereau şi ei, alături de ea, pentru că... se certau. Da! Se certau! Şi ea tânjea după linişte, după pacea aducătoare de senin, frumos şi bucurii. Nu-şi dorea să ajungă, în veci, a cerşi pe la colţ de stradă, ori prin curţile bisericilor, ale mănăstirilor, o bucată de pâine ori un leuţ. Nu! Nu suporta gândul acesta! Încurajată şi plină de speranţă (datorită OUG 102/1999, modificată în 2002 şi 2005, datorită Legii 448 din 6 decembrie 2006), a susţinut şi susţine (dacă nu an de an, cel mult la 3 ani odată) examene, pentru a fi, numită, prin repartiţie, la muncă. Munca la catedră. La şcoală. În învăţământul preuniversitar de stat. Activitate la care tânjea încă de când era elevă, la Şcoala 169, şi se uita lung, foarte lung la scara profesorilor, pe care se imagina urcând veselă, purtând, sub braţ, faimosul catalog aducător de lacrimi şi de bucurie. A obţinut, în urma unor astfel de concursuri, de examene, şi note de 7,60, de 7,70, de 6,00, de 9,12, fiind încadrată ca profesor. Profesor calificat, dar suplinitor, Încadrată pe perioade determinate. S-a bucurat, tânăra noastră, de bucuria celor din preajma sa, s-a bucurat de reuşite, a plâns când atingea pământul, însă se ridica, mergea mai departe, tot mai departe. Înainta. Poate, cu bucurie, ar fi trebuit să se termine povestea ei, a tinerei. Dar... prezentul dur, urât, negru trage de poveste înainte, înăbuşind-o în mantia-i neagră: Casa de Pensii pe raza căreia domiciliază a somat-o să-i returneze suma primită, ca „pensie necuvenită”, pe 3 ani în urmă. Hm! „Pensie necuvenită”?!??? Pâmă în martie 2010, avea gradul II de invaliditate (cu pierderea, „în cea mai mare parte, a capacităţii de muncă”, cum atestă unele Certificate medicale de încadrare în grad de invaliditate, fără nicio indicaţie expresă, la rubrica „Recomandări profesionale”, cum că nu ar avea voie să muncească – cm se făcea odinioară, în primii ei ani de după accident – ) şi gradul accentuat de handicap locomotor. Grade stabilite în urma atâtor şi atâtor investigaţii medicale, în servicii de specialitate, aflate în spitale de renume.
Prezentul? E negru şi de nesuportat pentru ea! Casa de Pensii îşi vrea, în continuare, banii (care sunt cât 3-4 averi, ori mai mult: 123.770.000 lei vechi), trimiţându-i somaţie după somaţie, Tribunalul Municipiului Bucureşti şi Curtea de Apel catalogând ca „nefondate” acţiunile sale de încercare a ştergerii debitului instituit în sarcina sa. Sau, cel puţin, a diminuării acestuia, funcţie de context, de costuri.
Tânăra noastră, în curând, va trebui să se opereze pentru DIASTAZISUL TIBIO-TARSIAN, o consecinţă neplăcută a accidentului banal suferit în anul 1998: din cauza parezei, nu are control asupra gleznei stângi, la fiecare pas aceasta răsucindu-se foarte mult, ajungând să calce, practic, pe o jumătate de talpă. Noroc cu ortezele şi cu ghetele ortopedice speciale. Numai că şi acestea... – scumpe foc!
Pentru îndreptarea gleznei, trebuie să i se facă ori o artrodeză (fixarea într-o anumită poziţie, cu ajutorul unor şuruburi extrem de costisitoare – în ţara -), ori un transplant de tendon (variantă pentru care optează, pentru că, prin recuperarea medicală ulterioară operaţiei, articulaţiile gleznei îşi pot recupera, integral, funcţiile motorii. Adică, pe scurt, după atâţia ani de chin dureros, ar putea să meargă cum mergea înainte de accident: om normal, cu speranţe, cu idealuri... Ar fi frumos, nu?).
Din păcate, a doua modalitate de intervenţie chirurgicală nu se prea practică în România, medicii ferindu-se de ea... Aşadar, rămâne... străinătatea. Dar cu ce? De unde bani? Casa de Pensii are întâietate, nu?
Casa de Pensii şi domnii judecători nu ştiu nici acest din urmă (sau nu!) lucru: a mers (chinuindu-se) drept, înainte, suferind umilinţe, insulte din partea concetăţenilor săi, dar şi a celor mai mici decât ea, pe care îi iubea şi îi iubeşte necondiţionat, cărora dorea şi doreşte să le lase, în suflete, Lumină din Lumina sufletului său, cărora dorea şi doreşte să le împărtăşească sau să le dăruiască din prea plinul sufletului său: cunoştinţe diverse, bunătate, credinţă, smerenie. Poate şi puţină înţelepciune. Pentru aceasta are nevoie de pace, de siguranţa zilei de mâine, de ajutor. Da! Are nevoie de ajutor. De ajutorul fiecăruia dintre cei ce se află în jurul său, cunoscuţi sau mai puţin cunoscuţi.
Aş vrea ca povestea sa să aibă, totuşi, un final. Un final cu lacrimi de bucurie, nu cu lacrimi de tristeţe.
O puteţi ajuta? O veţi ajuta?
Vă rog: daţi-i o mână de ajutor, are nevoie de ea!< Povestea sa... e... povestea mea...: NICOLETA ENCULESCU, LICENŢIATĂ ÎN FILOLOGIE, SPECIALIZAREA ROMĂNĂ – FRANCEZĂ, promoţia 1999 (media examenului de Licenţă: 8,25) STUDII APROFUNDATE ÎN ETNOLOGIE ŞI FOLCLOR, cu diplomă obţinută în iunie 2002 (media examenului de disertaţie: 10,00) PREMII I şi MENŢIUNI obţinute în urma participării la diferite concursuri literare naţionale şi internaţionale (Franţa), în perioada 2000 – 2004 POEZII şi ESEURI, REPORTAJE – apăute în diferite ziare, reviste, săptămânale, în perioada 1992 – 2000, 2009, 2010 („La Datorie”, „Observatorul Militar”, „Opinia Naţională”, „Metrobus”, „Cruce şi Înviere”, „Buletinul parohiei Buna-Vestire” din sectorul 4 al Bucureştiului; revista „ASTO”), precum şi în volumul antologic „Lmpadeforii” (Editura MOREL, Bucureşti, 2001); VOLUM PROPRIU DE POEZII FLACĂRĂ ARZÂND (Editura UNIVERSITARĂ, Bucureşti, 2009), apărut în urma decernării Premiului Special pentru încurajarea debutului editorial, acordat de Fundaţia „Vâlcea 1”, prin preşedintele său, domnul Emilian Frâncu. (cu notificarea: premiul era acordat pentru publicarea unei alte lucrări, finalizate, dar care necesită o sumă uriaşă – 37.000.000 lei vechi -, de care nu are de unde să facă rost. Este vorba despre lucrarea intitulată SPIRITUALITATE ŞI ARTĂ ORTODOXĂ ÎN COMUNA COSTEŞTI, JUDEŢUL VÂLCEA)
STUDENTĂ LA A DOUA FACULTATE, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” – Bucureşti, specializarea Didactică.
Lumea ei, a tinerei? E lumea celor mici, pe care doreşte să-i ajute să progreseze spiritual, intelectual. Au obţinut, împreună, lauri, bucurii:
eleva Udrea Laura – Alexandra a fost admisă (Liceul Particular nr.1 „Octav Onicescu – Mihoc”, an şcolar 2002/2003) la Academia de Studii Economice – Facultatea de Relaţii Internaţionale (studii în limba franceză), în primii 20 (sesiunea iulie 2003);
- elevii Marincovici Maria si Duminicescu Mihai (Liceul Particular nr.1 „Octav Onicescu – Mihoc”, clasele a XI-a A si a XI-a B – an şcolar 2002/2003) au obţinut menţiuni pentru creaţii literare proprii în limba franceză, la Concursul Internaţional de Creaţie Literară „L’Ile des Poètes – Rencontres”, desfăşurat în Franţa (Ste Geneviève des Bois);
- eleva Marinescu Cristina-Maria (clasa a X-a C, Liceul de stat „Octav Onicescu”, sector 4, Bucureşti) a obţinut MENŢIUNE (nota 8,00) la Olimpiada de Limba şi Literatura Română – faza pe sector (anul şcolar 2004-2005);
- eleva Bercuci Livia (clasa a X-a C, Liceul de stat „Octav Onicescu”, sector 4, Bucureşti, an şcolar 2004-2005) a obţinut, la Concursul Naţional de Creaţie Literară organizat de Centrul Cultural „Mihai Eminescu” şi Primăria sectorului 2, MENŢIUNE;
- în anul şcolar 2008-2009, la Şcoala cu clasele I – VIII nr.81, Bucureşti, la Concursul Naţional de Limba şi Literatura Română „Ionel Teodoreanu”, elevii mei au obţinut următoarele rezultate:
Faza pe sector
Clasa a V-a
Floarea Ioana-Cristina = 108,5 p. din 120;
Cheşcheş Ioana = 107 p. din 120;
Hosu Ana = 102 p. din 120
Clasa a VI-a
Durdeu Diana = 111 p. din 120;
Dobrin Ana = 100 p. din 120
Faza pe municipiu
Cheşcheş Ioana = 100,5 p. din 120;
Hosu Ana = 100 p. din 120
Tot în anul şcolar 2008-2009, eleva Cheşcheş Ioana (clasa a V-a) s-a clasificat pentru etapa naţională a Concursului „+ / - Poezie”, desfăşurat în municipiul Timişoara.
Nicoleta Enculescu si locuiesc in Bucuresti, strada Călugăreni, nr.3, sector 3, cod poştal 031528, oficiul poştal 77.
Numere de telefon: - fix: 021.321.32.15;
- mobil: 0746.398.753.
Mergând pe Drumul Vieţii, a avut şi tristeţi, şi bucurii. Soarele, când îi râdea, când se ascundea de ea. Însă... nu renunţa! Dorinţa şi încrederea că se va desăvârşi nu se desprindea de ea.
Ca orice tânăr, avea o familie, avea bunici, care ţineau sau nu la ea, care se rugau sau nu pentru ea. Însă Buni, Buni de la Vâlcea... – o făcea! Era Buni a ei, Buni pe care o iubea! O Buni bună, care avea o mare încredere în ea, încredere ce i-a dat aripi să zboare, i-a dat scut şi speranţă, speranţă de învingător. O Buni bună, care avea o extraordinar de mare încredere în ea şi o dorinţă de a o aduce pe Calea Vieţii. Adevărata Cale a Vieţii. Dreapta Cale a Vieţii.
Viaţa s-a scurs, firesc, în drumul său, cu bunele şi relele ce o caracterizau. Tânăra noastră ce făcea? Lupta. Lupta devenise dură pentru ea. O luptă în care a descoperit (sau i s-a descoperit) sensul Vieţii omului pe Pământ: credinţa, nădejdea, dragostea. Lucrul făcut cu gândul la Dumnezeu, mintea ridicată la Maica şi Stăpâna de nebiruit a tuturor.
Lupta, cădea, se ridica, lupta şi tot aşa, mereu aşa. Viaţa-i era o luptă. Crâncenă, neîndurătoare, neiertătoare, fără suflet, fără... nimic... uman în ea.
Lupta... a devenit cumplit de grea pentru ea! O puteţi ajuta cumva?
Tânăra de atunci, înaintată în vârstă acum (cu doar 13 ani, aproape, nu mai mult!) se află printre voi, chinuindu-se – uneori foarte-foarte mult! – să meargă drept pe Calea strâmt-a Vieţii. Chinuindu-se, la propriu şi la modul figurat. De ce? Pentru că, în urma unui accident, suferit în aprilie 1998, s-a lovit la coloană, în căderea pe treptele unei scări, când pleca de la serviciu spre casă. O banală căzătură (mai avea doar două trepte de coborât!), dar cu consecinţe dintre cele mai... grele şi neplăcute.
În urma internărilor în spitalele bucureştene (Militar Central, Bagdasar-Arseni, Colentina, Municipal), a fost diagnosticată cu:
Pareză de S.P.E. şi S.P.I. – nerv sciatic, membrul inferior stâng;< Dicopatie lombară L4-L5 şi L5-S1, faza III / stadiul III; Discartroză cervicală C5-C6, cu sindrom iritativ; Sindrom coadă de cal. Nu se ştie din ce motiv (probabil... – grijile zilei de mâine, grijile pe care şi le făcea în legătură cu cei apropiaţi, în legătură cu viitorul său etc.), în 2005, a fost diagnosticată, la Institutul „Parhon” din Bucureşti (doamna dr. Adina Ghemigian) şi cu MICRONODUL TUMORAL HIPOFIZAR LATERAL STÂNG, SECRETANT DE PROLACTINĂ. Din cauza mersului dificil, stepat, toată greutatea preluând-o membrul inferior drept, sănătos, în martie 2008 a suferit o intervenţie chirurgicală la genunchiul acestuia, pentru CONDROMALACIE GRAD II CONDIL FEMUR INT. PLATOU TIBIAL ARTICULAŢIA GENUNCHIULUI DREPT, PLICĂ SINOVIALĂ SUPRAPATELARĂ GENUNCHI DREPT. Iar în ziua de 23 februarie 2010 a fost operată pentru Hernia de disc de la nivelul L5-S1, prin NUCLEOPLASTIE PERCUTANĂ, DECOMPRESIE MECANICĂ A NUCLEULUI PULPOS. Spitalizările, medicamentele, tratamentele, ghetele ortopedice speciale cu arc şi plăcuţe pe laterale, pentru a-i susţine gleznele, asupra cărora nu are control din cauza parezei, costau şi costă o avere. Nici mai mult, nici mai puţin. Pentru unii, suma ar fi mică, totuşi, însă pentru ea – enormă. În condiţiile în care se ridică cu mult peste 800 RON lunar. Nepunând la socoteală „darurile” (sau „micile atenţii”) pe care trebuia şi trebuie să le facă unei armate întregi de cadre medicale. Pentru că altfel – a trăit-o, din plin, pe propria-i piele! – niciunul nu se uită la tine. Sau te tratează cu ironie, indiferenţă, bătaie de joc, amânare. Dulce-amăruie amânare („Nu avem loc, reveniţi!”, „da, avem loc, peste o săptămână. Reveniţi!”, „Aaaa, programarea. S-a ocupat locul... Nu ştiu ce să zic. Mai sunaţi.” etc.). Pentru a putea contribui la cheltuielile casei, pentru a nu stagna în acel proces al devenirii de sine, pentru a culege, din nou, din Nectarul Vieţii, s-a hotărât să nu mai fie o povară pentru cei dragi ai săi. Pentru că sufereau şi ei, alături de ea, pentru că... se certau. Da! Se certau! Şi ea tânjea după linişte, după pacea aducătoare de senin, frumos şi bucurii. Nu-şi dorea să ajungă, în veci, a cerşi pe la colţ de stradă, ori prin curţile bisericilor, ale mănăstirilor, o bucată de pâine ori un leuţ. Nu! Nu suporta gândul acesta! Încurajată şi plină de speranţă (datorită OUG 102/1999, modificată în 2002 şi 2005, datorită Legii 448 din 6 decembrie 2006), a susţinut şi susţine (dacă nu an de an, cel mult la 3 ani odată) examene, pentru a fi, numită, prin repartiţie, la muncă. Munca la catedră. La şcoală. În învăţământul preuniversitar de stat. Activitate la care tânjea încă de când era elevă, la Şcoala 169, şi se uita lung, foarte lung la scara profesorilor, pe care se imagina urcând veselă, purtând, sub braţ, faimosul catalog aducător de lacrimi şi de bucurie. A obţinut, în urma unor astfel de concursuri, de examene, şi note de 7,60, de 7,70, de 6,00, de 9,12, fiind încadrată ca profesor. Profesor calificat, dar suplinitor, Încadrată pe perioade determinate. S-a bucurat, tânăra noastră, de bucuria celor din preajma sa, s-a bucurat de reuşite, a plâns când atingea pământul, însă se ridica, mergea mai departe, tot mai departe. Înainta. Poate, cu bucurie, ar fi trebuit să se termine povestea ei, a tinerei. Dar... prezentul dur, urât, negru trage de poveste înainte, înăbuşind-o în mantia-i neagră: Casa de Pensii pe raza căreia domiciliază a somat-o să-i returneze suma primită, ca „pensie necuvenită”, pe 3 ani în urmă. Hm! „Pensie necuvenită”?!??? Pâmă în martie 2010, avea gradul II de invaliditate (cu pierderea, „în cea mai mare parte, a capacităţii de muncă”, cum atestă unele Certificate medicale de încadrare în grad de invaliditate, fără nicio indicaţie expresă, la rubrica „Recomandări profesionale”, cum că nu ar avea voie să muncească – cm se făcea odinioară, în primii ei ani de după accident – ) şi gradul accentuat de handicap locomotor. Grade stabilite în urma atâtor şi atâtor investigaţii medicale, în servicii de specialitate, aflate în spitale de renume.
Prezentul? E negru şi de nesuportat pentru ea! Casa de Pensii îşi vrea, în continuare, banii (care sunt cât 3-4 averi, ori mai mult: 123.770.000 lei vechi), trimiţându-i somaţie după somaţie, Tribunalul Municipiului Bucureşti şi Curtea de Apel catalogând ca „nefondate” acţiunile sale de încercare a ştergerii debitului instituit în sarcina sa. Sau, cel puţin, a diminuării acestuia, funcţie de context, de costuri.
Tânăra noastră, în curând, va trebui să se opereze pentru DIASTAZISUL TIBIO-TARSIAN, o consecinţă neplăcută a accidentului banal suferit în anul 1998: din cauza parezei, nu are control asupra gleznei stângi, la fiecare pas aceasta răsucindu-se foarte mult, ajungând să calce, practic, pe o jumătate de talpă. Noroc cu ortezele şi cu ghetele ortopedice speciale. Numai că şi acestea... – scumpe foc!
Pentru îndreptarea gleznei, trebuie să i se facă ori o artrodeză (fixarea într-o anumită poziţie, cu ajutorul unor şuruburi extrem de costisitoare – în ţara -), ori un transplant de tendon (variantă pentru care optează, pentru că, prin recuperarea medicală ulterioară operaţiei, articulaţiile gleznei îşi pot recupera, integral, funcţiile motorii. Adică, pe scurt, după atâţia ani de chin dureros, ar putea să meargă cum mergea înainte de accident: om normal, cu speranţe, cu idealuri... Ar fi frumos, nu?).
Din păcate, a doua modalitate de intervenţie chirurgicală nu se prea practică în România, medicii ferindu-se de ea... Aşadar, rămâne... străinătatea. Dar cu ce? De unde bani? Casa de Pensii are întâietate, nu?
Casa de Pensii şi domnii judecători nu ştiu nici acest din urmă (sau nu!) lucru: a mers (chinuindu-se) drept, înainte, suferind umilinţe, insulte din partea concetăţenilor săi, dar şi a celor mai mici decât ea, pe care îi iubea şi îi iubeşte necondiţionat, cărora dorea şi doreşte să le lase, în suflete, Lumină din Lumina sufletului său, cărora dorea şi doreşte să le împărtăşească sau să le dăruiască din prea plinul sufletului său: cunoştinţe diverse, bunătate, credinţă, smerenie. Poate şi puţină înţelepciune. Pentru aceasta are nevoie de pace, de siguranţa zilei de mâine, de ajutor. Da! Are nevoie de ajutor. De ajutorul fiecăruia dintre cei ce se află în jurul său, cunoscuţi sau mai puţin cunoscuţi.
Aş vrea ca povestea sa să aibă, totuşi, un final. Un final cu lacrimi de bucurie, nu cu lacrimi de tristeţe.
O puteţi ajuta? O veţi ajuta?
Vă rog: daţi-i o mână de ajutor, are nevoie de ea!< Povestea sa... e... povestea mea...: NICOLETA ENCULESCU, LICENŢIATĂ ÎN FILOLOGIE, SPECIALIZAREA ROMĂNĂ – FRANCEZĂ, promoţia 1999 (media examenului de Licenţă: 8,25) STUDII APROFUNDATE ÎN ETNOLOGIE ŞI FOLCLOR, cu diplomă obţinută în iunie 2002 (media examenului de disertaţie: 10,00) PREMII I şi MENŢIUNI obţinute în urma participării la diferite concursuri literare naţionale şi internaţionale (Franţa), în perioada 2000 – 2004 POEZII şi ESEURI, REPORTAJE – apăute în diferite ziare, reviste, săptămânale, în perioada 1992 – 2000, 2009, 2010 („La Datorie”, „Observatorul Militar”, „Opinia Naţională”, „Metrobus”, „Cruce şi Înviere”, „Buletinul parohiei Buna-Vestire” din sectorul 4 al Bucureştiului; revista „ASTO”), precum şi în volumul antologic „Lmpadeforii” (Editura MOREL, Bucureşti, 2001); VOLUM PROPRIU DE POEZII FLACĂRĂ ARZÂND (Editura UNIVERSITARĂ, Bucureşti, 2009), apărut în urma decernării Premiului Special pentru încurajarea debutului editorial, acordat de Fundaţia „Vâlcea 1”, prin preşedintele său, domnul Emilian Frâncu. (cu notificarea: premiul era acordat pentru publicarea unei alte lucrări, finalizate, dar care necesită o sumă uriaşă – 37.000.000 lei vechi -, de care nu are de unde să facă rost. Este vorba despre lucrarea intitulată SPIRITUALITATE ŞI ARTĂ ORTODOXĂ ÎN COMUNA COSTEŞTI, JUDEŢUL VÂLCEA)
STUDENTĂ LA A DOUA FACULTATE, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” – Bucureşti, specializarea Didactică.
Lumea ei, a tinerei? E lumea celor mici, pe care doreşte să-i ajute să progreseze spiritual, intelectual. Au obţinut, împreună, lauri, bucurii:
eleva Udrea Laura – Alexandra a fost admisă (Liceul Particular nr.1 „Octav Onicescu – Mihoc”, an şcolar 2002/2003) la Academia de Studii Economice – Facultatea de Relaţii Internaţionale (studii în limba franceză), în primii 20 (sesiunea iulie 2003);
- elevii Marincovici Maria si Duminicescu Mihai (Liceul Particular nr.1 „Octav Onicescu – Mihoc”, clasele a XI-a A si a XI-a B – an şcolar 2002/2003) au obţinut menţiuni pentru creaţii literare proprii în limba franceză, la Concursul Internaţional de Creaţie Literară „L’Ile des Poètes – Rencontres”, desfăşurat în Franţa (Ste Geneviève des Bois);
- eleva Marinescu Cristina-Maria (clasa a X-a C, Liceul de stat „Octav Onicescu”, sector 4, Bucureşti) a obţinut MENŢIUNE (nota 8,00) la Olimpiada de Limba şi Literatura Română – faza pe sector (anul şcolar 2004-2005);
- eleva Bercuci Livia (clasa a X-a C, Liceul de stat „Octav Onicescu”, sector 4, Bucureşti, an şcolar 2004-2005) a obţinut, la Concursul Naţional de Creaţie Literară organizat de Centrul Cultural „Mihai Eminescu” şi Primăria sectorului 2, MENŢIUNE;
- în anul şcolar 2008-2009, la Şcoala cu clasele I – VIII nr.81, Bucureşti, la Concursul Naţional de Limba şi Literatura Română „Ionel Teodoreanu”, elevii mei au obţinut următoarele rezultate:
Faza pe sector
Clasa a V-a
Floarea Ioana-Cristina = 108,5 p. din 120;
Cheşcheş Ioana = 107 p. din 120;
Hosu Ana = 102 p. din 120
Clasa a VI-a
Durdeu Diana = 111 p. din 120;
Dobrin Ana = 100 p. din 120
Faza pe municipiu
Cheşcheş Ioana = 100,5 p. din 120;
Hosu Ana = 100 p. din 120
Tot în anul şcolar 2008-2009, eleva Cheşcheş Ioana (clasa a V-a) s-a clasificat pentru etapa naţională a Concursului „+ / - Poezie”, desfăşurat în municipiul Timişoara.
Nicoleta Enculescu si locuiesc in Bucuresti, strada Călugăreni, nr.3, sector 3, cod poştal 031528, oficiul poştal 77.
Numere de telefon: - fix: 021.321.32.15;
- mobil: 0746.398.753.
Proiect Codul de Dialog Social varianta 21 ian 2011
Il pteti descarca de AICI
E vorba despre o varianata care a ajuns la unii parlametari.
E vorba despre o varianata care a ajuns la unii parlametari.
25 ian. 2011
24 ian. 2011
Marti ora 10.00 la sediu MECTS va avea loc Comisia de Dialog Social
Daca Ministerul a convocat sedinta doar cu intentia de a discuta Centralizatorul pentru Concursul de Titularizare de anul acesta noi, cei de la FSLI, vom aduce in discutie in cadrul acestei sedinte problemele de maxima actualitate:
- incadrarea colegilor cu gradul I si peste 25 de ani vechime incepand cu 9 februarie,
- distinctiile Gh Lazar
- insuficienta fondului de salarii pentru anul 2011
etc Adresa FSLI o gasiti pe
Pe site.ul www.fsli.ro gasiti lista de probleme inaintate catre MECTS, probleme pe care dorim sa le discutam in cadrul comisiei si vom aduce la cunostinta rezultatele.
Pana atunci intiativa legislativa a FSLI pentru modificarea LEN continua chiar daca celelalte organizatii sindicale din invatamant rad cu ministrul la masa Vezi AICI.
- incadrarea colegilor cu gradul I si peste 25 de ani vechime incepand cu 9 februarie,
- distinctiile Gh Lazar
- insuficienta fondului de salarii pentru anul 2011
etc Adresa FSLI o gasiti pe
Pe site.ul www.fsli.ro gasiti lista de probleme inaintate catre MECTS, probleme pe care dorim sa le discutam in cadrul comisiei si vom aduce la cunostinta rezultatele.
Pana atunci intiativa legislativa a FSLI pentru modificarea LEN continua chiar daca celelalte organizatii sindicale din invatamant rad cu ministrul la masa Vezi AICI.
23 ian. 2011
Virgil, un extraordinar prieten.... nu mai este
Profesorul Virgil Roman liderul FSLI SATU MARE a trecut anul acesta in lumea celor vesnici.
Un mare om, un mare caracter...
UN OM ADEVARAT SI UN PRIETEN EXECEPTIONAL..
Este cel mai greu articol pe care l.am postat candva....
Pentru el erai mereu "MAI DRAGA"
Un mare om, un mare caracter...
UN OM ADEVARAT SI UN PRIETEN EXECEPTIONAL..
Este cel mai greu articol pe care l.am postat candva....
Pentru el erai mereu "MAI DRAGA"
20 ian. 2011
19 ian. 2011
Initiativa legislativa pentru modificarea articolelor din Legea Educatiei Nationale:
Colegiul Liderilor FSLI a hotarat in urma sedintei ordinare din data de 19 ianuarie 2011 o initiativa legislativa pentru modificarea articolelor din Legea Educatiei Nationale
1.structura ciclurilor de invatamant sa nu fie modificata 4-4-4-2 (clasa a 9-a sa nu fie inclusa in ciclul gimnazial si grupa pregatitoare la primar)-lipsa de spatiu, lipsa unei calificari profesionale la 16 ani pentru elevi;
2. titularizarea- cerem sa se faca in sistem pentru toate cadrele didactice
- Motive: acoperirea tuturor disciplinelor cu personal calificat si asigurarea unei continuitati in actul de predare la nivelul clasei;
3.mentinerea reducerii normei de predare pentru profesorii de grad I, cu 25 de ani vechime-
Motive: uzura psihica a credelor didactice, mai ales in conditiile in care se doreste implementarea unei noi legi; trebuie sa se tina cont de practica europeana
4.decontarea navetei pentru personalul din invatamantul preuniversitar, avand in vedere ca Legea 128/1997 precum si Legea 108/2008 au fost abrogate prin L.E.N.
5. reducerea cu 3 ani a varstei de pensionare, fata de 65 de ani cat este prevazut in Legea unitara a pensiilor
6. modificarea componentei consiliilor de administratie din scoli, astfel incat cadrele didactice sa fie in majoritate.
Comunicat complet pe http://www.fsli.ro/ la http://www.fsli.ro/info2011/conferinta_de_presa_19_01_2011.doc
Aceasta initiativa se face in baza Legii 189 din 1999
Ne bazam pe sprijinul dumneavoastra
1.structura ciclurilor de invatamant sa nu fie modificata 4-4-4-2 (clasa a 9-a sa nu fie inclusa in ciclul gimnazial si grupa pregatitoare la primar)-lipsa de spatiu, lipsa unei calificari profesionale la 16 ani pentru elevi;
2. titularizarea- cerem sa se faca in sistem pentru toate cadrele didactice
- Motive: acoperirea tuturor disciplinelor cu personal calificat si asigurarea unei continuitati in actul de predare la nivelul clasei;
3.mentinerea reducerii normei de predare pentru profesorii de grad I, cu 25 de ani vechime-
Motive: uzura psihica a credelor didactice, mai ales in conditiile in care se doreste implementarea unei noi legi; trebuie sa se tina cont de practica europeana
4.decontarea navetei pentru personalul din invatamantul preuniversitar, avand in vedere ca Legea 128/1997 precum si Legea 108/2008 au fost abrogate prin L.E.N.
5. reducerea cu 3 ani a varstei de pensionare, fata de 65 de ani cat este prevazut in Legea unitara a pensiilor
6. modificarea componentei consiliilor de administratie din scoli, astfel incat cadrele didactice sa fie in majoritate.
Comunicat complet pe http://www.fsli.ro/ la http://www.fsli.ro/info2011/conferinta_de_presa_19_01_2011.doc
Aceasta initiativa se face in baza Legii 189 din 1999
Ne bazam pe sprijinul dumneavoastra
18 ian. 2011
Nemultumirile legate de Legea Educatiei Nationale
Care credeti ca sunt principalele trei lucruri care trebuie modificate in Legea Educatie Nationale pentru binele sistemului de invatamant si
cum credeti ca se poate face acest lucru?
Multumesc pentru raspunsurile dumneavoastra
cum credeti ca se poate face acest lucru?
Multumesc pentru raspunsurile dumneavoastra
17 ian. 2011
Descentralizarea centralizarii sau Centralizarea descentralizarii
Apariţia Legii Educaţiei Naţionale i-a făcut pe mulţi politruci să se bucure. În demenţa lor se şi văd proprietari de şcoală în localitatea respectivă şi indiferent de culoarea politică, zic ei, "îşi vor pune directorul" şi apoi "îşi vor pune profesorii".
Undeva e dreptate dacă citim la viteză legea....însă de partea cealaltă, ministrul a descentralizat conducerea şcolilor centralizând acest lucru. Adică de ce să nu stea în pixul lui pe cine POATE pune şcoala director...şi de aici încep încurcătura şi blocajul decizional.
Am spus de nenumărate ori că principala problemă a acestei legi este că prin ordine de ministru se poate schimba spiritul legii.
În continuare voi încerca argumentarea celor spuse mai sus:
Undeva e dreptate dacă citim la viteză legea....însă de partea cealaltă, ministrul a descentralizat conducerea şcolilor centralizând acest lucru. Adică de ce să nu stea în pixul lui pe cine POATE pune şcoala director...şi de aici încep încurcătura şi blocajul decizional.
Am spus de nenumărate ori că principala problemă a acestei legi este că prin ordine de ministru se poate schimba spiritul legii.
În continuare voi încerca argumentarea celor spuse mai sus:
Art. 257. - (1) Funcţia de director şi de director adjunct se ocupă prin concurs public de către cadre didactice titulare membre ale corpului naţional de experţi in management educaţional.
(2) Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director sau de director adjunct se organizează de unitatea de învăţământ, prin consiliul de administraţie.
(3) În urma promovării concursului, directorul încheie un contract de management cu primarul/primarul de sector al unităţii administrativ-teritoriale, respectiv preşedintele consiliului judeţean pe raza căreia se află unitatea de învăţământ.
(4) Directorul şi directorul adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar nu pot avea, pe perioada exercitării mandatului, funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional.
Art. 260. - (1) Funcţiile de conducere din inspectoratele şcolare şi de director la casa corpului didactic se ocupă, prin concurs, de către cadre didactice titulare, cu diploma de licenţă, membre ale corpului naţional de experţi în management educaţional, care îndeplinesc criteriile de competenţă profesională, managerială şi de prestigiu moral evaluate prin:
Art. 246. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului înfiinţează corpul naţional de experţi în management educaţional, constituit în urma selecţiei, prin concurs specific, a cadrelor didactice care fac dovada absolvirii unui program acreditat de formare în domeniul managementului educaţional, cu minimum 60 de credite transferabile.
(2) Procedura şi criteriile de selecţie se stabilesc prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(3) Pot ocupa funcţii de conducere, de îndrumare şi de control în unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare numai cadrele didactice membre ale corpului naţional de experţi în management educaţional.
E cât se poate de clar că prin ordin se poate stabili şi cât timp sunt membri în acest corp naţional, şi dacă trebuie sa fie membri din acelaşi partid cu domnul ministru...voi reveni cu proiectul de ordin atunci când ne va fi comunicat.
Deocamdată e linişte la MECTS...cred că se aşteaptă cele 30 de zile pentru intrarea în vigoare a legii...10 februarie
A se vedea ca pentru director nu e nevoie de diplomă de licenţă ...iar acel corp de experţi devine uşor o anexa a partidului de la guvernare
A se vedea ca pentru director nu e nevoie de diplomă de licenţă ...iar acel corp de experţi devine uşor o anexa a partidului de la guvernare
15 ian. 2011
Atacul guvernarii asupra corpului profesoral continua---meditatiile
Dupa Legea Educatie Natinale si Codul Dialogului social in urma carora este terfelit Statutul Cadrului Didactic reprezentantii guvernului in teritoriu continua atacul.
In scolile din Arad, directiunile au distribuit formulare pe care scrie "Declaratie", in care dascalii trebuie sa mentioneze daca obtin alte surse de venit in afara programului scolar. Profesorii trebuiau sa isi mentioneze numele si functia si sa declare daca obtin venituri din meditatii, activitati culturale, sportive sau din alte activitati, dupa incheierea programului scolar.
Nu stiu de ce dascalii sunt o categorie aparte, deoarce, conform Codului Fiscal, oricine realizeaza un venit trebuie sa-l declare la Fisc. Ma indoiesc ca fiscul a rezolvat toate problemele cetatenilor din Romania care fac munca la negru incat au ramas doar profesorii.
Sper ca ceea ce s-a intamplat in Arad sa nu se intample si in alte judete ale tarii.
Sper sa fie doar un exces de zel al unui functionar dintr-o administratie locala, care a ajuns pe post in baza unor criterii care nu au legatura cu competenta profesionala (lipitor de afise, ruda cu un politician, memebru al partitidelor de la guvernare).
Au inca multa munca la negru, trafic de frontiera, painea, florile, accizele, rambursar ilegale de TVA etc pe care cei de la fisc ar trebui sa le impoziteze.
Nu ramane decat o noua tentativa de intimidare a corpului profesoral....
In scolile din Arad, directiunile au distribuit formulare pe care scrie "Declaratie", in care dascalii trebuie sa mentioneze daca obtin alte surse de venit in afara programului scolar. Profesorii trebuiau sa isi mentioneze numele si functia si sa declare daca obtin venituri din meditatii, activitati culturale, sportive sau din alte activitati, dupa incheierea programului scolar.
Nu stiu de ce dascalii sunt o categorie aparte, deoarce, conform Codului Fiscal, oricine realizeaza un venit trebuie sa-l declare la Fisc. Ma indoiesc ca fiscul a rezolvat toate problemele cetatenilor din Romania care fac munca la negru incat au ramas doar profesorii.
Sper ca ceea ce s-a intamplat in Arad sa nu se intample si in alte judete ale tarii.
Sper sa fie doar un exces de zel al unui functionar dintr-o administratie locala, care a ajuns pe post in baza unor criterii care nu au legatura cu competenta profesionala (lipitor de afise, ruda cu un politician, memebru al partitidelor de la guvernare).
Au inca multa munca la negru, trafic de frontiera, painea, florile, accizele, rambursar ilegale de TVA etc pe care cei de la fisc ar trebui sa le impoziteze.
Nu ramane decat o noua tentativa de intimidare a corpului profesoral....
13 ian. 2011
Ce face un profesor în cele 40 de ore?
Mulţi critică si acuză corpul profesoral legat de câte ore lucrează neştiind ce face un profesor c adevărat.
În data de din 27/08/1998, Guvernul României a emis Ordonanţă nr. 103/1998 privind structura normei didactice în învăţământul preuniversitar. Ordonanţa a fost aprobată prin Legea nr. 109/1999.
Ce spune această lege?
Norma didactică a personalului de predare din învăţământul preuniversitar cuprinde:
a) activităţi didactice de predare-învăţare, 18 ore pe saptămână;
b) activităţi de pregătire metodico-ştiinţifică şi activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ săptămânal:
- 9 ore de pregătire,
- 3-4 ore de activităţi ştiinţifico-metodice,
- 2 ore de comunicare cu familiile elevilor,
- 4-5 ore de evaluare a elevilor, inclusiv prin participarea la consiliile profesorale ale şcolii şi ale claselor,
- 1 oră de dirigenţie,
- 1-2 ore de serviciu pe şcoală.
Vă rog să completaţi dumneavoastră cu detalii, pentru a fi vazut public ce facem la catedră.
Vă mulţumesc
Despre miscarea de personal
Fiind multe intrebari pe aceasta tema, va pot spune ca normal nu trebuie modificata metodologia de miscare de personal de anul acesta.
Ministrul are toate elementele in Lege ca sa nu modificeactuala metodologie de miscare de personal.
Avand in vedere faptul ca noua Lege a Educatiei Nationale dezavantajeaza pe profesori, cred ca este constient domnul ministru ca macar pe ultima suta de metrii poate sa acorde o sansa de titularizare colegilor.
In concluzie, domnul ministru trebuie sa isi respecte legea si implicit art 3 lit. t) proncipiul fundamentarilor deciziilor pe dialog si consultare si lit. m) principiul transparentei- concretizat in asigurarea vizibilitatii totale a deciziei si a rezultatelor, prin comunicarea periodica si adecvata a acestora.
Asadar fara Comisie de Dialog Social nu se poate modifica metodologia de anul acesta. Deocamdata nu a fost convocata..
Mult scces la pretrasfer, schim de posutri si transfer care se mai pot face doar anul acesta in baza LEN.
Ministrul are toate elementele in Lege ca sa nu modificeactuala metodologie de miscare de personal.
Avand in vedere faptul ca noua Lege a Educatiei Nationale dezavantajeaza pe profesori, cred ca este constient domnul ministru ca macar pe ultima suta de metrii poate sa acorde o sansa de titularizare colegilor.
In concluzie, domnul ministru trebuie sa isi respecte legea si implicit art 3 lit. t) proncipiul fundamentarilor deciziilor pe dialog si consultare si lit. m) principiul transparentei- concretizat in asigurarea vizibilitatii totale a deciziei si a rezultatelor, prin comunicarea periodica si adecvata a acestora.
Asadar fara Comisie de Dialog Social nu se poate modifica metodologia de anul acesta. Deocamdata nu a fost convocata..
Mult scces la pretrasfer, schim de posutri si transfer care se mai pot face doar anul acesta in baza LEN.
11 ian. 2011
Legea Educatiei Nationale- Legea 1 din 2011
In data de 10 ianuarie 2011 a fost publicata in MO nr 18 Legea nr 1 adica Legea Educatiei Nationale, putem spune ca e o lege de nota 1 promulgata prin decretul nr.3 (are 3 lucruri bune si 7 proaste..nici macar 1 din oficiu nu merita)...
Urmeaza 8 luni de ordine si metodologii (adica o metodologie la doua zile) care pot schimba principiile legii si care vor bloca aplicarea ei...
Pana atunci vor mai fi sacrificate multe generatii de elevi...
Ce se va intampla cu legea din Senat nu se stie...
Ramane de vazut.....
Urmeaza 8 luni de ordine si metodologii (adica o metodologie la doua zile) care pot schimba principiile legii si care vor bloca aplicarea ei...
Pana atunci vor mai fi sacrificate multe generatii de elevi...
Ce se va intampla cu legea din Senat nu se stie...
Ramane de vazut.....
10 ian. 2011
Guvernul BOC si BASESCU isi protejeaza „serviciile”
Se stie ca prin Legea Salarizarii Unitare, in sistemul bugetar incepand cu luna ianuarie a anului 2010 salariile se majoreaza cu 15% fata de salariile din luna octombrie 2010.
Putini stiu ca in sistemul bugetar comparant salariile din lunii septembrie 2010, cu salariile lunii octombrie 2010 observam majorari salariale in sistemul bugetar la unele categorii. Astfel luand datele de la Institutul National de Statistica constatam urmatoarele:
Daca in invatamant se realizeaza o crestere logica a veniturilor, avand in vedere ca in octombrie incepe anul universitar, nu stiu care este argumentul pentru „serviciile” care au o crestere de aproape 12%???
Se observa ca in luna iulie acestia au avut o reducere mai mica de 25% cum era prevazuta in alta lege vestita a tovarasilor.
Este clar ca domnii BOC si BASESCU au nevoie de mai multa incredere din partea serviciilor pentru ca vin vremuri si mai grele... Stiu ei cu siguranta mai multe decat noi...
Pana atnci snt cel mai bine in sistemul bugetar comparant cu numararul slariatiilor..
Sursa INS
7 ian. 2011
SCRISOARE DESCHISA adresata unui inspector general
Stimata doamna profesor si inspector general Mariana Pop,
Ma adresez dumneavoastra in calitatea pe care o aveti ca profesor si om al invatmantului, nu ca om politic.
Luand act de Legea Educatiei Nationale angajata prin raspundere de catre Guvernul Romaniei si constatand impactul acesteia asupra sistemului de invatmant ma simt obligat de a face un apel la demnitatea dumneavoastra si la buna credinta fata de sistemul de invatamant.
Consider ca aceasta legea nu poate fi implementata decat de un inconstient atat la nivel de minister, cat si la nivel de inspectorat sau unitate scolara. Din pacate avem si asemenea persoane in sistemul de invatamant, persoane care nu realizeaza ca o implementare a Legii Educatiei Nationale se face in primul rand cu dascalii. Iar daca acesti dascali nu sustin acest lucru nu cred ca poate fi o reusita. Avand nevoie de acesti dascali va pot spune ca:
-Nu cred ca ii puteti convinge pe cei aproximativ 1800 de colegi care au gradul I si peste 25 de ani vechime ca in loc de 16 ore trebuie sa predea 18 ore (posibil incepand chiar cu 7 februatie 2011) cu aceleasi salarii diminuate.(art. 361 din LEN coroborat cu actualul Statut al Personalului Didactic);
- Nu cred ca ii puteti convinge pe cei aproximativ 4700 de titulari ca titularizarea ramane doar pe hartie prin noua lege (art.252 si art 253);
- Nu cred ca ii puteti convinge pe cei aproximativ 1000 de personae care asteapta de doi ani de zile Distinctia Gheorghe Lazar ca prin noua lege doar 1% dintre angajati vor putea beneficia de acest drept (adica maxim 66 de persoane in judetul Maramures) ( art 265 alin 5);
- Nu cred ca le puteti convinge pe cele peste 6600 de cadre didactice, ca suma de 100 de euro nu se mai acorda niciodata, lasand la o parte procesele in care suntem angajati pentru a recupera sumele;
- Nu cred ca dispuneti de personal suficient la nivelul inspectoratului pentru a-l delega in cele peste 177 de comisii pentru concurs de directori si concursuri de angajare pe post, si de altfel conform art.258 alin 7 toti directorii sunt numiti de Consiliul de Administratie al unitatii scolare.
In privinta elevilor si a parintilor, nu stiu cum o sa le explicati ca ati fost obligata sa inchideti scoli, iar numarul microbuselor scolare este tot insuficent. Desi ati desfiintat 30 de scoli cu personalitate juridica in Maramures, ati primit doar 4 microbuse in decembrie 2010.
Exemplele ar putea continua si cred ca sunteti constienta ca aceasta lege nu se poate aplica in folosul scolii, a personalului din invatamant, a elevului si a parintelui.
Va sugerez in aceste conditii sa lasati inconstientii sa aplice aceasta lege in perioada urmatoare. Doar asa veti reusi sa dati un exemplu si acelora care va sunt inca colegi de catedra ca ii sustineti. Doar asa veti reusi sa intrati cu fruntea sus in orice sala profesorala si sa ii priviti in ochi in special pe cei mentionati mai sus.
Sper ca gestul dumneavoastra sa fie preluat de catre toti directorii din judet si astfel sa dam exemplu ca legea nu poate fi aplicata in forma aceasta.
Ma bazez pe discernamantul dumneavoastra de a separa politicul de scoala prin decizia dumneavoastra de a nu deveni inconstienta.
Cu deosebit respect si consideratie,
Prof. Liviu Marian Pop
Baia Mare 6 ianuarie 2011
5 ian. 2011
Ce face sindicatul? ACUM ORI NICIODATA
Parca hipnotizati, o mare parte dintre colegi pun aceasta intrebare. Ce face sindicatul?
Nu o sa repet eternul raspuns ca sindicatul suntem noi s.a.m.d.
Oare de ce nu suntem in stare sa spunem lucrurilor pe nume si punem neputinta noastra in spatele altora..
Nu am fost uniti in luna Mai a anului 2010 cand aveam Legea Salarizarii Unitare cu reduceri de la 1 ian 2010, si cand stiam de reducerea de 25%.... si am ajuns unde am ajuns.
Sunt unii dintre colegi multumiti de actuala LEGE a Educatiei.... in consecinta nu vor adera la o eventuala forma de protest....si aici ma refer la unii suplinitori, la unii colegi care au studiile nerecunoscute (invatatori,educatori si cei cu colegii de institutori), la unii acivisti de partid (indiferent de culoarea lor), dar nu vreau sa-i scot tapi ispasitori.
Vreau sa spun doar ca orice lege creeaza nemultumiti si multumiti.
Si intre aceste nemultumiri si multumiri ...NOI...liderii de sindicat trebuie sa venim cu solutii ...Solutia este in sala profesorala si in unitatea noastra in actiuni. Nu vreau sa instig sub nici o forma.
Si aici poate toti ar trebui sa ne gandim inainte de a critica....
Personal, as critica imposibilitatea de a fi observator la sedintele Consiliului de Administratie, mai ales cu noua lege si cu noua componenta a CA...
Liderul de sindicat nu mai este observator, iar abuzurile vor fi cu nemiluita pornind de la angajare, salarizare, conducere, concursuri...si ar mai fi multe alte lucruri din LEN. Pe unele le-am postat AICI si AICI si AICI .
Sunt si multe alte motive de suparare si dezamagire si cred ca argumente ar fi suficiente.
Peste toate acestea planeaza intrebarea CE FACEM??? si cred ca raspunsul trebuie sa il cautam fiecare la noi nu la altii... Ce suntem dispusi sa facem pentru noi...
Cinstit imi doresc si SUSTIN o forma de protest (indiferent de ea) care sa fie sustinuta de peste 90% dintre noi.
Asa am avea un cuvant greu de spus
Noua LEGE A EDUCATIEI va aduce si un nou tip de invatmant, un nou tip de sindicalism si implicit lideri noi, daca actualii nu vor fi sustinuti de catre membrii.
Insa suntem la baza profesori si apoi lideri de sindicat,deci trebuie sa luptam pentru pastrarea statutului de dascal la nivel cat mai inalt, dascal care are nevoie de sprijinul atat al personalui didactic auxiliar cat si a personalului nedidactic in activitatea sa.
Si acest lucru suntem obligati sa il facem toti cei din invatmant. Ideal ar fi ca si cei care au tangenta cu invatamantul sa ne ajute.
SI TOTUSI CE FACEM??????
Trist este ca orice forma de protest as propune, ea va fi contestata de catre o parte...
Fara UNITATE nu facem nimic...
Vorbim in van de GREVA GENERALA PE PERIOADA NEDETERMINATA, DEMISIE IN BLOC din Invatamant sau alte forme de protest, care mai pot opri tavalugul daca sunt sustinute de cel putin 90% dintre colegi. Dar asta doar in urma Referendumului....
Inghetand scoala sigur se pot modifica multe articole din lege...
Inghetand scoala sigur se pot modifica multe articole din lege...
Insa e nevoie de FAPTE nu de VORBE.
FAPTE CU SUSTINEREA A CEL PUTIN 90% DINTRE NOI.
Mai bine o infrangere in picioare dacat o victorie in genunchi.
Legea Educatie Nationale politizeaza invatamantul Romanesc
Tovarasul Basescu imprenua cu tovarasul Funeriu sustin ca nu se politizeaza invatamantul prin LEN.
Oare cat mai dezinformeaza????
Postez mai jos articolul 97 alin 1
si art 96 alin 4 din lege....
E cat se poate de clar ca se politizeaza prin aceasta lege tot ce inseamna functii de conducere mai ales la comunitatile in care sunt minoritati...
Oare cat mai dezinformeaza????
Postez mai jos articolul 97 alin 1
si art 96 alin 4 din lege....
E cat se poate de clar ca se politizeaza prin aceasta lege tot ce inseamna functii de conducere mai ales la comunitatile in care sunt minoritati...
Peste 6500 de posturi din invatamant dispar incepand cu semestrul II al acestui an scolar (7 februarie 2011)
De ce s-au grabit Basescu si Boc sa promulge Legea Educatiei Nationale?
Pentru mai multe ...
Primul efect ascuns este in art 361 al LEN unde se spune ca in 30 de zile de la publicarea in MO, se abroga Statutul Personalului Didactic si implicit prevederea reducerii de doua ore a normei de predare pentru cei care au gradul I si minim 25 de ani vechime in invatmant.
Asta inseamna ca peste 6500 de posturi la nivel national dispar incepand cu 7 februarie 2011(In Maramures sunt 1759 de persoane cu gradul I si 25 de ani vechime in invatamant care inseamna prin aceasta reducere aproximativ 200 de posturi care dispar). (din calculele noastre aproximativ 3500 intra in reducere totala)
Nu sunt interesati cei de la guvernare de elevi si prescolari. Oare stiu ca prin aceasta legege multi elevi si prescolari vor avea in semestru II alti profesori,invatatori sau educatori?
Se vede clar ca cei care ne conduc isi doresc un popor din ce in ce mai slab educat.
Oare cine dezinformeaza tovarasul presedinte?????
COMUNICAT FSLI AICI
Acest lucru se deduce si din Hotararea 1395 din 2010 (AICI) care prevede - Standardul de cost/elev pentru anul 2011 si unde coeficientul 1 este 2.230 lei.In 2010 acest cost a fost de 2.857 lei.
Adica in 2011 se aloca 78,05% din finantarea de anul trecut.
Aproximativ 22% mai putin bani se vor aloca pentru educatia copiilor din Romania in 2011 fata de 2010.
Urmeaza si celelalte efecte pe care impreuna le vom simti....
P.S. AM DATE MAI EXACTE DE ACEEA AM MODIFICAT DE LA 8000 LA 6500
Pentru mai multe ...
Primul efect ascuns este in art 361 al LEN unde se spune ca in 30 de zile de la publicarea in MO, se abroga Statutul Personalului Didactic si implicit prevederea reducerii de doua ore a normei de predare pentru cei care au gradul I si minim 25 de ani vechime in invatmant.
Asta inseamna ca peste 6500 de posturi la nivel national dispar incepand cu 7 februarie 2011(In Maramures sunt 1759 de persoane cu gradul I si 25 de ani vechime in invatamant care inseamna prin aceasta reducere aproximativ 200 de posturi care dispar). (din calculele noastre aproximativ 3500 intra in reducere totala)
Nu sunt interesati cei de la guvernare de elevi si prescolari. Oare stiu ca prin aceasta legege multi elevi si prescolari vor avea in semestru II alti profesori,invatatori sau educatori?
Se vede clar ca cei care ne conduc isi doresc un popor din ce in ce mai slab educat.
Oare cine dezinformeaza tovarasul presedinte?????
COMUNICAT FSLI AICI
Acest lucru se deduce si din Hotararea 1395 din 2010 (AICI) care prevede - Standardul de cost/elev pentru anul 2011 si unde coeficientul 1 este 2.230 lei.In 2010 acest cost a fost de 2.857 lei.
Adica in 2011 se aloca 78,05% din finantarea de anul trecut.
Aproximativ 22% mai putin bani se vor aloca pentru educatia copiilor din Romania in 2011 fata de 2010.
Urmeaza si celelalte efecte pe care impreuna le vom simti....
P.S. AM DATE MAI EXACTE DE ACEEA AM MODIFICAT DE LA 8000 LA 6500
4 ian. 2011
Prevederile LEN referitoare la titularizare
Pe Blogul lui Daniel Mălăelea: gasiti Prevederile LEN referitoare la titularizare
As vrea sa mai adaug ca in niciun caz un CA nu o sa fie de acord sa vina o persoana redusa din alta unitate decat cu foarte, foarte putine exceptii.
Sunt convins ca vom avea multe probleme din aceasta perspectiva iar in cadrul CA vor fi multe presiuni, iar daca ma gandesc ca liderul de sindicat nu mai este observator e si mai grea situatia (art 96 din LEN)...
E o provocare si pentru noi cei care trebuie sa param respectarea legii...
As vrea sa mai adaug ca in niciun caz un CA nu o sa fie de acord sa vina o persoana redusa din alta unitate decat cu foarte, foarte putine exceptii.
Sunt convins ca vom avea multe probleme din aceasta perspectiva iar in cadrul CA vor fi multe presiuni, iar daca ma gandesc ca liderul de sindicat nu mai este observator e si mai grea situatia (art 96 din LEN)...
E o provocare si pentru noi cei care trebuie sa param respectarea legii...
DECIZIA CCR, INCA O PALMA DATA EDUCATIEI
Inconsecventa CCR in ceea ce priveste educatia din Romania duce decizia in ograda presedintelui.
Lasand la o parte problemele de fond pe care le aduce in defavoarea invatamantului si pe care le.am prezentat AICI continua PING PONGUL intre Guvern Presedentie Parlament CCR...
Nu stiu cine are de castigat, dar cu siguranta au de pierdut cei peste 3 milioane de elevi si studenti care vor fi sacrificati in perioada urmatoare, daca aceasta lege urmeaza sa intre in aplicare.
Este si varianta din Senat care cu siguranta va incurca si mai mult situatia invatamantului romanesc pe termen scurt si mediu.
P.S. Fiind prima postare din anul 2011 va doresc mult optimism anul acesta. Trist e ca incepe in aceeasi nota in care s.a terminat 2010 adica negru...sper totusi ca 2011 sa fie cel putin gri...si impreuna sa reusim sa il facem alb...
Lasand la o parte problemele de fond pe care le aduce in defavoarea invatamantului si pe care le.am prezentat AICI continua PING PONGUL intre Guvern Presedentie Parlament CCR...
Nu stiu cine are de castigat, dar cu siguranta au de pierdut cei peste 3 milioane de elevi si studenti care vor fi sacrificati in perioada urmatoare, daca aceasta lege urmeaza sa intre in aplicare.
Este si varianta din Senat care cu siguranta va incurca si mai mult situatia invatamantului romanesc pe termen scurt si mediu.
P.S. Fiind prima postare din anul 2011 va doresc mult optimism anul acesta. Trist e ca incepe in aceeasi nota in care s.a terminat 2010 adica negru...sper totusi ca 2011 sa fie cel putin gri...si impreuna sa reusim sa il facem alb...