cand am inceput facultatea nimeni nu ne/a promis nimic.
a zis ministru ceva de incadrarea ca profesor?
nu!
ne a obligat cineva sa facem anul de continuare?
nu!
ne a promis cineva ceva?
eu nu imi aduc aminte!
daca e sa fim corecti atunci cu un simplu colegiu si un an de continuare facultate iesi profesor iar cineva care a facut lic peda, facultate in alt domeniu4 sau 5ani, master 2 ani sau 1,5...sunt institutori 1.hm...unde ar fi corectitudinea?
pe acestia crezi ca ii intreaba cineva de cate taxe au dat sau cat au costat drumurile?
nuop!
si daca cei cu stiintele educatiei vor fi profesori cei care fac si masterul apoi... ce sunt superprofi?
stiu ca nici acum masterul nu conteaza dar daca tot se schimba legea sa ia cineva atitudine si la erorile vechiului sistem!
trebuie vazute toate consecintele una ar fi:
RăspundețiȘtergereStim ca salarizarea in interiorul grilei este foarte deficitara si pe orizontala si pe verticala.
Fara a intra in polemica vreau sa prezint in totalitate si realitate exemplul din scrisoare, asta pentru a fi sinceri cu noi insine.
O sa iau salarizarea din perioada aprilie- septembrie 2008 si o sa ma refer la sume nete pentru persoane cu gradul I, spor de vechime sigur de 25%.
[SIZE=7]Învăţător care are 2 ore plata cu ora si diregentie are net 1520 lei
Institutor II (SSD) care are 2 ore plata cu ora si diregentie are net 1573 lei
Institutor II (S) care are 2 ore plata cu ora si diregentie are net 1599 lei
Profesor SSD care nu are tot timpul 2 ore plata cu ora sau dirigentie are net 1372 net
Profesor S care nu are tot timpul 2 ore plata cu ora sau dirigentie are net 1615 net
[SIZE=7]
P.S. se stie ca plata cu ora se da de cater CA al unitatii si dirigentia de catre director dupa ce cionsulta sefii de catedra.
Zic ca trebuie luat in considerare si acest aspect, fara patima. Nu vreau sa intru in detalii dar diferentele sunt asa cum sunt. Mult mai durerase decat cele din scrisoare.
Nu sunt pe principiul de a lua de la unii si a da la altii insa cu singuranta e nevoie de o regandire a grilei.
De aceea FSLi a cerut acest lucru.
nu cred ca e vina sindicatelor ca unii au creat functii fara sa se gandeasca la ceea ce e in sistem.
Nu mai pun in ecuatia ca avem in ascest moment 5 tipuri de invatatori/educatori dpdv a studiilor absolvite.
Oricum in calitate de Secretar General FSLI am luat act de aceea scriosoare, insa cred ca e necesar sa privim in ansamblu tot sistemul de salarizare nu numai punctual.
Tinem legatura si sa auzim numai de bine
Despre inegalitatea din invatamant cred ca am avea fiecare ceva de spus.Dupa dictonul,, noi vrem egalitate, dar nu pentru catei'' se desfasoara astazi intregul sistem, dar parca in invatamant, prea a luat-o razna.
RăspundețiȘtergereUn exemplu concret?
In urma admiterii la liceu, in timpul cand invatam 4 ani pt un examen, cand ne ,,bateam'' 6 elevi pentru un loc la Liceul Pedagogic am fost foarte mandra de rezultatul efortului deosebit depus de mine, dar tot mandra era si vecina care abia-abia a intrat la un liceu de constructii , unde nici macar nu a sustinut examen de admitere . Dupa ce am obtinut gr. did.II , m-am hotarat sa urmez si o facultate si, filolog din tot sufletul,am urmat Facultatea de litere.Toate bune si frumose numai ca vecina, care venise intre timp de la capsuni din Spania a urmat cursurile(fara admitere!!!!)unei facultati de stiinte ale educatiei, fara macar 1 ora de practica este acum incadrata ca institutor I iar eu institutor II si semneaza petitii si petitiuni cum ca dumnealor merita sa fie incadrati superior, nu doar o treapta diferenta intre umilii absolventi ai altor institutii.Astfel ajung sa ma intreb si eu:pana unde se va ajunge cu incurcatura dintre noi, ,,cateii''.Oare va veni randul mai-marilor nostri, capete luminate sa coboare printre noi si sa se izbeasca, ei insisi de necazurile noastre?
la fel poate spune si colegul dumneavoastra de scoal generala care a dat concurs la lieceu, treapta a doua si apoi la o facultate cu 8-10 persoane pe loc si a terminat SSD.
RăspundețiȘtergereIn acelasi timp dvs erati incadrata p epost de inv iar el mai facea studii.
Nu vreau sa intru in polemica insa trebuie gasita o cale de mijlioc.
Nu cred ca unii sunt mai importanti decat altii.
Solutia insa e greu de o gasit.
P.S. Eu cand am dat admitere la liceu de mate fizica eram 8 pe loc, la Lic ped erau 5 pe loc.
De atunci am dat si treapta a doua unde eram doi pe loc si la facultate unde eram 3,5 pe loc.
Insa asta e mai putin important.
SA VEDEM CARE E SOLUTIA. CA DACA NU STIM CARE SUNTEM MAI DESTEPTI NU FACEM NIMIC DECAT URA SI DEZBINARE
propun sa existe incadrarea de profesor in invat primar si prescolar iar cei cu acest statut sa fie platiti cu o diferenta de20,30lei ca si dif intre instit1 si instit 2. asa cred ca va fi cat de cat rezolvata problema.
RăspundețiȘtergerevor fi diferentiati cei cu studii in alte domenii si cei cu studii in domeniu in care se profeseaza?
da
vor exista diferente clare intre profii de gimnaziu si cei de la primar si prescolar?
da
sa existe statutul de profesor in invat primar si prescolar ca o notiune generala care sa nu desemneze egalitate cu ceilalti profesori din punct de vedere al salariilor.
eu asa vad problema solutionata!